כיכר השבת

דיווח: חיילות נדרשו לעזוב יחידה כדי לאפשר שירות של בני ישיבות

גיוס בחורי הישיבות: למרות ההתחייבות להתאים את תנאי השירות של בני ישיבות לדרישות ההלכה, דווח בקול ישראל על 4 חיילות שנדרשו לעזוב את היחידה כדי לאפשר שילוב של ביני"שים העלה טענות אנטי רבות. דובר צה"ל: "מעמדן ותפקידן כלוחמות לא ייפגעו". כל הפרטים (חדשות, צבא)

44
שושי הלר | כיכר השבת | ל' באב | 30.08.11
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הסוגייה הקבועה של גיוס בחורי הישיבות הנמצאת כמעט תמיד על סדר היום הישראלי, כאשר הדרישה המחייבת את הציבור החרדי להתגייס לצבא, נשמעת לעתים תכופות בכלי התקשורת השונים, כשלצידה ההבטחה להתאים את השירות לאופי החיילים שומרי התורה, אך כאשר הדבר נעשה בפועל, זה גורר תגובות אנטי של ח"כים, אנשי צבא ואנשי תקשורת.

על פי הדיווח של כתבת "קול ישראל", כרמלה מנשה, אשר חשפה כי 4 לוחמות בגדוד 55 של התותחנים, התבקשו לעזוב את הסוללה, מפני שבעוד חודשיים יצטרפו אליה בני ישיבות, שבתנאי הגיוס שלהם, אסור להם לשרת עם הנשים באותה סוללה.

החיילות ביקשו להשאר ביחידה ושלחו מכתב למג"ד, שבו ציינו כי ההחלטה גורמת להן לסערת רגשות גדולה. "מסלקים אותנו מהבית על רקע מגדרי ולא בשל כישורים לא ראויים" הן כתבו.

לדברי הבנות בני הישיבות המשרתים שנה וארבעה חודשים בלבד יגיעו לסוללה לשמונה חודשים. "אין לנו שום דבר נגד הביני"שים אין לנו שום דבר נגד ההלכה. יש גדודים בצה"ל שאין בהם נשים ואפשר לשבץ אותם חיילים בגדודים אלה."

דובר צה"ל מסר בתגובה כי מדובר ב-4 לוחמות שנשקלת האפשרות לשבצן מחדש בתפקיד לחימה בשל כניסת לוחמים ממסלול ההכשרה לסוללה ובהן בני ישיבות. לדבריו, טרם התקבלו החלטות בנושא ובכל מקרה לא יפגע מעמדן ותפקידן כלוחמות.

בעקבות הפרסום, מבקשת ח"כ רחל אדטו מקדימה להקדים את הדיון בוועדת החוץ והבטחון בנושא שילוב בנות בצה"ל. ח"כ אדטו אמרה כי צה"ל הוא צבא העם, ולנשים יש הזכות לשירות שוויוני מלא.

על פי הדיווח בקול ישראל, קצינה בכירה בצה"ל אמרה לכתבת כרמלה מנשה כי העברתן של הלוחמות מן היחידה היא פגיעה אנושה במעמדן של חיילות בצבא, ובמעמדן של הנשים בחברה. "מחזירים את הנשים ואת המדינה לתקופת האבן", אמרה.

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
הגיעו לשם
דניאל01.09.11
16
בה יותר מישראל".
א30.08.11
אין שום הלכה כזאת. לא ראיתי חרדי שלא יעבוד גם עם כל הלבושים במשרד שיש בו פקידות. לא ראיתי חבר כנסת חרדי לא משתתף בועדות שיש שם חברות כנסת, או שיוצא כשאשה נואמת. כנראה שעל ההסדר כנ"ל נאמר: "כל מצוה שהחזיקו בה מדקדקים בה יותר מישראל". אני עצמי השתתפתי בקורס רבנים צבאיים שרובם מפונביז' וחברון ואף אחד
יוני30.08.11
יש הבדל עצום בין לשבת במשרד שיש גם פקידות או מדריכות לבין לשבת בטנק צפוף ומחניק עם חיילות או להתאמן יחד במארבים וכדו' אז גם היום צריך להיות נורמלים.
ס30.08.11
התורה לא אומרת לבזות את מי שלא מכבד אותה.... כלומר אמרת שלא ראית רבנים שעזבו את ההתכנסות בגלל שנאמו נשים-שכח מזה הם יעשו הכל כדי לצאת מזה נקיים ובלבד שלא יהיה חילול ה'!!! והם מספיק חכמים לעשות את זה!! מלבד זה אנחנו שומרים על המדינה בתפילות בלימוד תורה ובצניעות! ואם הצבא בכל זאת רוצה שנתגייס אז בבקשה
אליש...30.08.11
15
כל הסיפור על ההשתמטות רק כדי להתנגח..
יוסי30.08.11

הצגת כל התגובות

14
וכל בן עשרים שנה ומעלה עושי צבא .לו משיח היה היום כל החרדים היו עושים צבא כולל הסיקריקים חוץ מחתן ורך לבב ואשר בנה בית חדש
ניר30.08.11
כתוב רק את גיל היציאה לצבא א' נו ואת את זה אתם מקיימים, אז למה הגיוס נעשה בגיל 18, ב' בעצמך כתבת חוץ מרך לבב נו מי לא בכלל רך הלבב רובא דרובא בין מחויבי הגיוס הם כאלו, ג' התעלמת ממה שנאמר בפסוק הירא ורך הלבב וחז"ל פירשו הירא מעבירות שבידו אפילו שח בין תפילין של יד לתפילין של ראש ילך וישוב לביתו ק"ו
יצחק בן נתן30.08.11
פסוקים א-ד מה שהנוצרים באו"ם יודעים ואתה הכופר היהודי לא יודע ואל תבלבל את המוח
המגיב בצער30.08.11
כגון שדיבר בברכות קריאת שמע אסור לו להשתתף במלחמה סכנת נפשות שימות ולכן מכריזים על הירא מעבירות שבידו שיחזור. לך אין עבירות? הלוואי ואין לך עברות דאוריתא, דרבנן? אין מה לדבר... אז איזה צבא בדיוק אתה חושב שאפשר לעשות היום ע"פ התורה? בשיר השירים כתוב " השבעתי אתכם בנות ירושלים אם תעירו ואם תעוררו את
מאיר30.08.11
וכן כתוב השמר לך פן יראה בך ערות דבר ושב מאחריך.... כל מילה נוספת מיותרת
יהודי30.08.11
13
וכל בן עשרים שנה ומעלה עושי צבא .לו משיח היה היום כל החרדים היו עושים צבא כולל הסיקריקים חוץ מחתן ורך לבב ואשר בנה בית חדש
ניר30.08.11
12
וכתוב שם בשם גדולים שאין לסמוך על התרגילים ההרסנים שלהם שמטרתם לחלל הקודש ולא לפרנסנו וכן ענין שולי החברה ההולכים אחריהם כבת יענה ואין דעת חכמים נוחה הימנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל@‏30.08.11
11
אין מקומה של יהודיה בצבא..
מתנחל30.08.11
10
הרי אפילו מי שדיבר בברכות "קריאת שמע" אסור לו להשתתף במלחמה סכנת נפשות שימות ולכן מכריזים על הירא מעבירות שבידו שיחזור. אז איזה צבא בדיוק אפשר לעשות היום ע"פ התורה? בשיר השירים כתוב " השבעתי אתכם בנות ירושלים אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ" חז"ל מפרשים שעם ישראל נשבע שלא לעלות למלחמה ולא
מאיר30.08.11
9
וכל בן עשרים שנה ומעלה עושי צבא .לו משיח היה היום כל החרדים היו עושים צבא כולל הסיקריקים חוץ מחתן ורך לבב ואשר בנה בית חדש
ניר30.08.11
כתוב שעושים צבא אבל לא כתוב שיעשו שם את מה שעושים היום בצבא!!!!!!!!! ואם תהיה כנה עם עצמיך לך לכל ביה"ח ותראה כמה הפלות זורמות לשם מהצבא!!! בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מזה שכתוב שם שיש חלק שילמדו ויש חלק שילחמו אז עם כל הכבוד.....!!!!!!!!!!!!
אליש...30.08.11
כל החרדים הם "רך לבב" (כולל אוריע). הדיבור על "צבא חילול ה' " בא כדי לכסות על הפחדנות. צריך להסתלבט בישיבה ולאכול הרבה צ'ולנט בשבת - שהשקוצים יסכן את עצמם.
אבא של...30.08.11
8
דבר,ושב מאחריך.ושב מאחריך.ושב מאחריך.
מחניך קדוש30.08.11
7
לימוד התורה מגן פי מליון יותר מהצבא. מה הקטע שלהם? למה לבזבז את החיים על הבל וריק? אפילו יותר טוב כבר לעבוד קצת אם קשה לבחור ללמוד, אבל להתגייס? אני לא מבין את הקטע..
אליהו רוזנברג30.08.11
6
תתגייסו תתגייסו יא חרדים ....אבל אל תעזו לעשות זאת על חשבוננו כי אתם הרי לא בני אדם , אתם יצורים שצריכים לכרוע ברך לפריץ ולהגיד לו תודה על כל סטירה שהוא מפליק לכם , אתם תחליטו איפה לשרת ????? חוצפנים !!!! אתם תעשו מה שנוח לבנות , תלכו להיות חוטבי עצים ושואבי מים עבור .... הצבא , העיקר תלבשו מדים .
תפוחי30.08.11
לא פירשת את נק' המבט שלהם על החרדים נכון. בקשר לזה שהן אלו שמחפשות שהם ילבשו מדים וכו'. ד"א,אתה מאד צודקת בקשר לזה שהם מיותרות בצבא לחלוטין.
דדיה30.08.11
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טלי30.08.11
הצחקת אותי. תגידי שוב ושוב ושוב. גם את לא מאמינה. זה סיסמה להצדיק "רך לבב". יותר נוח לישון בבית מבשק שינה בחוץ.
אבא של . . . 30.08.11
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירון30.08.11
3
כנרה שמדובר בחרד"לניקים!
אני30.08.11
2
"למרות התחייבות להתאים את השרות לתנאי ההלכה..." כאן היה מתאים שיבוא המשך שקרה משהו שמנוגד לזה, שלמרות שמחוייבים להלכה שילבו בנות או משהו כזה... אבל ההמשך הוא דווקא שהוציאו את הבנות... אז מה "למרות" פה??? היה צריך להיות כתוב "בגלל". ואין פה סיבה להתלהמות הקוראים שהתבלבלו בגלל הכותרת. צה"ל נהג כאן כש
יעקב30.08.11
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טלי30.08.11
הם חושבים רק אני ועוצם ידי
*דוסית*30.08.11
אולי גם יעניין אותך
צבא וביטחון

כוחות אוגדה 99 החלו במשימות ההגנה וההתקפה ברצועה

ב. ניסני | 16:23

צפו בתיעוד

במהלך הפסח: צה"ל תקף 20 עמדות שיגור מוכנות ברצועה

ב. ניסני | 11:35

הלחימה נמשכת

תיעוד מרצועת עזה: חיסול מחבלים מהקרקע - ומהאוויר

ב. ניסני | 10:21

ההסלמה נמשכת

אחרי המטח הכבד למירון: צה"ל בסדרת תקיפות בלבנון | תיעוד

ב. ניסני | 09:38

תיעוד מהרצועה

הלחימה בעזה נמשכת | מחבלים חוסלו, אתרי שיגור הותקפו

ב. ניסני | 27.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

צפו בתיעוד

מחבל חיזבאללה זוהה נכנס למבנה צבאי, מטוס קרב חיסל אותו

ב. ניסני | 27.04.24

תיעוד מהתקיפות

מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים בהם שהו מחבלי חיזבאללה

ב. ניסני | 26.04.24

מבוקשים נעצרו

כוחות מיפו את בית המחבל שרצח את בנימין אחימאיר הי"ד

ב. ניסני | 26.04.24

הקרב בהר דב

הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג במתקפה של חיזבאללה; כך תקף צה"ל מטרות טרור

ב. ניסני | 26.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

הסלמה נוספת בצפון

"מארב משולב": חילופי אש בין מחבלי חיזבאללה ללוחמי צה"ל בהר דב; חיל האוויר תקף | צפו

ב. ניסני | 26.04.24

אחרי עימות

מחבלי הנוח'בה הרצחניים יזכו לביקורים בבתי הכלא

דוד הכהן | 25.04.24

"הארגונים הבינלאומיים החלו להיערך"

צה"ל מרענן את הכוחות | הרמטכ"ל: "מוכנים לפעולה ברפיח"

ב. ניסני | 25.04.24

צפו בהשמדת המנהרה

צה"ל חשף: כך חמאס עבר מדרום הרצועה לצפונה • תיעוד

ב. ניסני | 25.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

וכמה מהם פעילי חמאס?

תוך יידוי אבנים והתפרעויות: נעצרו שמונה מבוקשים ביו"ש

ב. ניסני | 25.04.24

גם "במקרים יחודיים"

חצי שנה אחרי | צה"ל: תוקם ועדה שתבחן ההכרה בחטופים 

קובי אטינגר | 25.04.24

מעל 30 מטרות הותקפו

מחבלים ניסו לשגר רקטות וחוסלו מהאוויר | תיעוד מהתקיפות

ב. ניסני | 25.04.24