כיכר השבת

פרשת עמנואל: מה באמת קרה שם? - תוכן גולשים

חברים יקרים, אותם אלו שהלכו "לכלא" בסך הכל הלכו לפיקניק, הם נמצאים בתוך מתחם לבד ומבודד משאר האסירים. אז מי כאן באמת סובל?

33
י ב | כיכר השבת | ט' בתמוז | 21.06.10
שיח תושבים בעמנואל
שיח תושבים בעמנואל (אתר COL)

השורות הבאות נכתבות מתוך כאב גדול, כאב על מצב העם ובעיקר עלינו, העדה החרדית על כל גווניה ופילוגיה.

"ימים קשים" עוברים עלינו , הבג"ץ משסה בחרדים, שולח לכלא הורים "מסכנים ותמימים" שבסך הכל רצו להעניק חינוך טוב לילדיהם, רבנים שהולכים, ה' ירחם לבית המשפט שלא כהלכה וכו' וכו'.

אבל בואו נעצור לרגע ונחשוב מה באמת קרה?

אז הנה לכם הדברים , ברורים, גלויים ובלי צביעות.

לפני מספר שנים הופלו בנות בעמנואל כמו בכל מקום בארץ בו נפגשים אשכנזים וספרדים רק שבעמנואל, לא הבליגו והחליטו לצאת למערכה.

אלו המפלים לרעה נקראו פעם אחר פעם לדין תורה אך לא הגיעו ולא התייחסו ואז בהצעת ובהדרכת גדול בישראל הלא הוא רבי יעקב יוסף שליט"א פנו ההורים לבית המשפט.

1. גם על פי דין תורה, כאשר הנתבע אינו מגיע לדין תורה מתירה ההלכה ללכת לבית המשפט.

2. אותם אלו שצועקים נגד ההליכה לבית המשפט, פנו ופונים לא פעם בדיוק לאותו בג"ץ.כמו בעניין ההחלטה מי יהיה היו"ר של החינוך העצמאי, הנהלת פונוביז, ועוד.

3. ידוע הסיפור על רבי יוחנן שהלך וביקש "תן לי את יבנה וחכמיה" בכדי להציל את התורה, גם כאן, הלך רבי יעקב ושלוחיו לבית המשפט ובקשו, כי לעולם אינך יודע מה יצא מאותו בן או בת של הספרדי, ואיזה גדול יצמח ממנו, וכבר נאמר "הזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה" ולאו דוקא עניים בממון.

ולהמשך העניין,

פעמים אין ספור ביקש רבי יעקב להיפגש ישירות עם האדמו"ר מסלונים שליט"א, אך משום מה קיבל סירוב פעם אחר פעם, למה?? למה אי אפשר להיפגש עם האדמו"ר?? אותם עסקנים קטנים שמסביבו כל כך נבהלו מהרגע בו יפגשו שני גדולי תורה אלו, זה לא מחשיד?? כמה הצעות פשרה הועלו על שלחן הדיונים ואף אחת מהן לא התקבלה אפילו עם הסתייגות .

מספרים בכל כלי התקשורת כי אין שום אפליה וגזענות בעמנואל, כי הנה עובדה שלומדים שם אלמליח וכו' וכו', אל תאמינו לכל זה, תמיד צריך את ליצן החצר שיעשה את העבודה ויכפה על הפשעים, ושיצעק בהפגנות ובמחאות, ראינו מי עלה ודיבר בכל ההפגנות שהתקיימו בסוף השבוע, בדיוק אותם ליצני חצר שביום מן הימים כאשר תגדלנה בנותיהם, ולא יצטרכו אותן בשביל לקבל את התקציב לבית הספר, גם הם ידחקו ויורחקו מהעדה הקדושה, "עדת מקדשי ה' " ולא חלילה בגלל היותן ספרדיות אלא בגלל "התקנון" הקבוע, שספרדיה אינה ראויה לאשכנזי.

והנה הגיע הרגע בו הכריע הבג"ץ מה שהכריע ואז עדת הצבועים, מחרחרי הריב והמדון שזהו פת לחמם קפצו ועטו על המציאה כמוצאי שלל רב, ואכן, להם ולשכמותם זוהי מציאה גדולה.

הפגנות ענק, שלטי רחוב ומודעות על גיליון שלם בכל פינה, סרטים נכרכו סביב "מקדשי ה'" ואוטובוסים שיקחו אותם ישירות לבית הסוהרו עליהם כמובן מודעות ענק הכריזות "אסירי עמנואל" משל היו אלו אסירי ציון הנלקחים לסיביר הקפואה ,חכי"ם שמעבירים את לשכותיהם לכלא מעשיהו ועוד כל מיני פרובקציות, אוי כמה גדול הכאב, כמה נוראית היא הפרידה, מהילדים הרכים והבנות המסכנות. הרי מי לא ראה את התמונות וים הדמעות.

חברים יקרים, אותם אלו שהלכו "לכלא" בסך הכל הלכו לפיקניק, הם נמצאים בתוך מתחם לבד ומבודד משאר האסירים, הם לבושים בבגדים אזרחיים ולא של אסירים, אוכלים מטוב הארץ, מקייטרינג משובח וטוב שאליו הם רגילים, השימוש בפלאפון לא נאסר עליהם, סידורים מיוחדים נקנו בעבורם בקיצור, אין להם שום מגבלה חוץ מזה ששבועיים הם יאלצו להשאר באותו מקום וילמדו שם בצותא. וביננו, הרי החברה האלה רגילים לעזוב את בתיהם ומשפחותיהם לתקופות יותר ארוכות , לכל מיני טישים וכינוסים ברחבי אירופה, אז על מי הם באים לעבוד??? נראה את אותם "מקדשי ה' " יושבים יומיים במעצר כמו כל עבריין רגיל, או אז נראה את רצונם העז לקדש את ה' ולרוץ לכלא.

אני חושב שהעניין כאן הוא לא מי צודק ומי לא צודק, העניין כאן הוא מי גדול בתורה ומה נקראת דעת תורה, כולם מתעלמים באופן מוחלט מכך שאת אותו נחשון של הדור הלא הוא יואב ללום, הדריך וניווט לאורך כל הדרך הגאון רבי יעקב יוסף שליט"א ושום דבר לא נעשה בלי ההחלטה שלו, ולכן השאלה היא, מי הוא הגדול בתורה, כמובן שלדעת אלו "מקדשי ה' " רבי יעקב אינו אלא רב שכונה שאינו יכול לגעת בסוגיות גדולות כאלו ולכן כל ההליכה לבית המשפט הינה בגדר איסור מוחלט וגמור אולם, כל אלו העסקנים הקטנים אוהבי המלחמות, אלו, שבכל תוקף לא נתנו לרבי יעקב לדבר עם האדמו"ר מסלונים שליט"א ואלו המתנגדים בכל תוקף להקמת ועדה רוחנית, שוויונית והוגנת, להם הדעת תורה ורק להם הזכות להחליט מתי מותר ומתי אסור ללכת לבג"ץ.

וכעת, מתגלים אותם "מקדשי ה' " במלוא הדרם ודרכם האופיינית להם, הנה לא איחרו להגיע האיומים על חייו של יואב ללום וכמובן גם על רבי יעקב יוסף שליט"א, וכדרכם של "מקדשי ה' " הם גם מאיימים על חיי משפחת הרב ועוד ידם נטויה.

אבל אנו שיודעים את האמת ולא מסונוורים מהלך הרוחות הרעות שנושבות ברחוב אומרים ליואב ללום, תחזקנה ידיך, חזק ואמץ על כל עבודתך למען ילדי ישראל, וישלם ה' לך כשכרך הטוב על כל פעולך ועל הליכתך באש ובמים אחר רבך.

אחי ורעי היקרים, האשכנזים והספרדים, החסידים והליטאים, הגיע הזמן שנתחבק יחד ונפסיק את הפילוג בתוכינו ומכל מלמדי השכלתי, ראו נא את הפלג הדתי לאומי, שם, אין שום הבדל של מוצא ולא רק בעניין של חינוך אלא גם בנישואין והכתרה של רבנים ואישי ציבור, ראו כמה ספרדים מכהנים כרבני ישובים וראשי ישיבות שבהם יש אשכנזים וספרדים, ראו ראשי מועצה ספרדים גם כאשר רוב הישוב הינו אשכנזי, על זה נאמר "כזה ראה וקדש", הגיע הזמן לאמר את האמת, הציבור שלנו אכול שנאה אחד כלפי השני וכל אחד רוצה לשלוט על רעהו. יש אפליה וגזענות ויש התרחקות וחינוך לילדים הקטנים והרכים להתרחק מילד ספרדי ומבת להתרחק כרחוק מזרח ממערב מילדה ספרדיה, הגיע הזמן להפסיק אחת ולתמיד את השנאה ולהתאחד.

אבל, בגלל שאנו בדור של גלות ובעקבתא דמשיחא, ברור וידוע כי האחדות לעולם לא תהיה עד ביאת גואל צדק במהרה בימינו , אמן.

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
הנני יהודי המחפש את הטוב ביותר, וחושבני שמותר לקבוצה זו או אחרת לחנך ילדיהם לפי אמות מידה שנראת להם וגם אם ישנה אפלייה הפגם איננו כפי שמציגים וזאת משום שמי שמעוניין יכול ללכת למוסד ספרדי או שיקים מוסד עוד יותר טוב. וממה נפשך אם הם כל כך גרועים מה הלהיטות ללמוד עימם. אלא שהכל נובע סתם מפרנציפ' וזאת ו
א.ש25.06.10
נאה לאמר זאת עליך, ניכרת בך גאווה כאילו שאחרים מחפשים את קרבת ילדיך, מחר תבוא ילדה לבתך ותאמר לה הורי לא מרשים לי לדבר איתך!! מה תהיה תגובתך???? חשוב בעצמך כיצד תגדל בתך אם יבואו עוד 3 בנות ויאמרו לה את אותו דבר, אתה לא תמצא מרגוע לנפשך, על צער בתך.
בן חיים28.06.10
19
ברישא כותב מר על רשעותם של האשכנזים ובסיפא ניגון צער עמוק על גלות השכינה והאהבה בינינו? מאי האי? אמרי זוהי בילבולתא דפרענקיותא דמקללי ומצוחי ככרוכיא על אשכנזים ומשתכנזים על דחיה ואי קבלה ומאידך בואו ונאהב זה אתה זה ויש אומרים דהכי טוב לכל אחד ללמוד בנפרד כשם שאיננו מתחתנים זה בזה (חוץ מדמתקרי שב
שטרודל ספרדי21.06.10
לבסוף הוא כתב את דעתו שהוא רוצה אהבה ואחדות אבל מה שהוא כתב קודם זו אמת ועובדות קיימות שצר לו עליהן אבל הן קיימות והלואי שלא היו !זה מה שהוא כתב וזה פשוט להבנה אין כאן שום סתירה !
מאירה23.06.10
18
למה להסיט את הנושא הם הרי לא יושבים בכלא בגלל גזענות שזה נפסק על הבי"ס ולא על ההורים הם יושבים בכלא על רצונם לשלוח את ילדיהם למוסד פרטי כרצון רבותיהם נגד רצון מערכת המשפט בישראל אם לא נתמוך במאבק אנחנו אבודים
שלומי21.06.10

הצגת כל התגובות

17
איזה מאמר אמיתי ונכון כמה יושר והגינות במאמר אחד יישר כח לכותב תחזקנה ידיך וידי יואב ללום וידי הגאון הצדיק ישר הדרך אוהב הבריות מוסר נפשו למען הציבור אהוב למטה ונחמד למעלה הגאון הרב יעקב יוסף שליט"א יצילהו ה' מכל צורריו
תימני מבצרה21.06.10
16
בובקעס. כל מילה נוספת מיותרת.
בובקעס23.06.10
15
אם היו בעמנואל רק סחידי סלונים וליטאיים. הם היו לומדים רגע אחד ביחד ????????? היו עושים מחוצות שהחסיד לא יתקלקל ר"ל מהליטאי שאין לו רב'ה והוא מאמין באלוקים לפני רב'ה, והליטאי לא ירצה שהבן שלו ילמד עם חסידי מאותו סיבה אבל הפוך. עכשו נשאר לשאול מה סובלים החסידים שבעימנואל יש רק ספרדים ואין ליטא
יוסי21.06.10
למי שצחק על האפשרות שיגדו גזענות וכו' הנה ציטוט של אייל גרוס, פרופ' למשפט חוקתי ובינלאומי באוניברסיטת תל-אביב במאמר דעה ב - YNET יתרה מזאת, הדיון בהפרדה הגזענית בבית הספר משכיח לעתים הפרדות אחרות שמתקיימות במקום: ההפרדה בין דתיים לשאינם דתיים, לא רק בבית הספר עצמו אלא גם בדרישה שהופנתה לתלמידות
יוסי21.06.10
14
כבר יש כאן שקרים: השקר הראשון: האדמור מסלונים ניסה המון פעמים להיפגש עם הרב יוסף והןא זה שלא נתן לפגישה לצאת לפועל. רוצה הוכחה? תשאל את זר שמסתובב סביב הרב ושוטף לו את המוח. עכשיו אני אמשיך לקרוא ובטח אני אגלה עוד שטויותץ ואגב אני ספרדי גאה.
ס"ט21.06.10
13
אינני מבין את אתר ככר השבת. זה שנותנים במה פתוחה ליואב ללום, ניתן להבין זאת במסגרת העיתונות הפתוחה הקיימת בשנים האחרונות. אך להביא מאמר כזה מגמתי ולא לסווג את זה בתוך מדור "דעות" לפלא הדבר בעיני. לפחות לומר נתונים נכונים. קוראים לספרדי שנמצא בין האשכנזים ליצן החצר. אני חושב שליצן הוא זה
מיקי21.06.10
זה נראה נובע מדמיון (אולי מודרך )...
מיכל23.06.10
12
לא יאומן כמה שטויות ושקרים כתוב בכתבה אחת בטח עוד איזה אחד כמו ללום ןיהודה אבידן שרק מחפשים חשיפה תקשורתית....
מוטי אברמובץ21.06.10
11
יש לכאן ןלכאן, מה שבטוח ואת זה כולם יודעים - יש הפלייה עדתית במגזר החרדי, בפרט מצד יוצאי אשכנז! על זה אין חולקים ואין חדש תחת השמש. הקנאות למוצאם האירופי ולמנהגי היידישקה מוציא אותם מדעתם ..אין ולא יבוא בקהלם ספרדי גם אם יהיה העילוי הגדול בפונוביץ' או גדול החסידים - ספרדי לא יבוא בקהלם ! למה? כך -
יוסי21.06.10
10
כיכר, גם אתם, מעניין שתוכן גולשים מפורסם אך ורק לטובת ללום, שלחתי כבר כמה וכמה פעמים תוכן מהצד הנגדי, עם ראיות ברורות שלא פורסמו. אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם. וכמובן... אל תפרסמו את התגובה הזאת
ללום21.06.10
אם אתה רוצה שלח לתוכן גולשים באמצעות שלח לנו ידיעה
כיכר השבת21.06.10
9
הכל כאן דמגוגיה ממש כאליו ללום ישב וכתב את כל זה. אני כספרדי, אם הייתי בעמנואל ודאי שהייתי שולח את ביתי למגמה החסידית, ואם הייתי צריך הייתי גם הולך לכלא על זה. אני מכיר את האוכלוסיה שמה...
ספרדי גאה21.06.10
יותר טוב שתהיה אשכנזי גמור וזהו! ואל תעשה לנו בושות! היפרד נא מעלינו, באמת !!
מיכל23.06.10
8
ראשית, נאסר עליהם השימוש בפלאפונים! כל אסיר קיבל טלכרט עם מספר שיחות מוגבל . שנית , לא בכל החדרים קיימים שירותים, ישנם חדרים בהם קיים רק בור! שלישית, ימים אלו הם הימים החמים ביותר של הקיץ, והאסירים היקרים יושבים ללא מזגן! ובכלל, מדוע לדעתך מגיעה להם גזירת ריחוק מהבית? אפילו אם יקבלו שם תנאים של
סלונימאי21.06.10
אף אחד לא בא בתלונות. הם הלכו לכלא בגאווה! אבל לא צריך לסלף עובדות.
סלונימאי21.06.10
תלונות לרב'ה שלהם!!!!!
אביבי21.06.10
7
דבר אחד ידוע לי: חסידי סלונים ואדמור"ם מעולם לא יצאו את גבולות ארץ ישראל. ובתוכן כאן נכתב כביכול שהם יוצאים לאירופה. נקל לי לשער שגם שאר הדברים הכתובים כאן אינם נגועים באמת.
מחמדי21.06.10
6
אני מצידי מוכן להכנס לכלא מה זה מאתים אלף באים לכבודי תזמורת בשערי הכלא פרסומת עולמית, בכלא חדר כושר בריכת שחיה וכו' חברה תפסיקו לרחם מקסימום תרחמו על המשפחה, האנשים האלה באים באיצטלא של קידוש ה' הקידוש ה' הגדול שהיה בכל הסיפור זה העצרת שלא שרפו פחים ולא ניפצו רמזורים תתעוררוווווווווו...
ללה22.06.10
5
על כל ח"כ אשכנזי בש"ס תתקבלנה 300 בנות ספרדיות לבתי הספר האשכנזים...
מוישה21.06.10
4
חותם על כל מילה. כל כך עצוב מהשסע והשיח האשכנזי. אין לזה שום קשר לתורה. ועל הא קא בכינא, תורה תורה חגרי שק.
itziko21.06.10
3
אי אפ' לכפות על חסידי סלונים את דעותיו של רבנים אחרים. כמובן שזה צריך להיות מוגדר וברורר
ירושלמי21.06.10
2
כשסבל בגלל ההכרזה שחוקי התורה הם מעל חוקי התורה
עם ישראל21.06.10
1
זה תוכן גולש אחד שקוראים לו יואב ללום
אשכנזי21.06.10
אולי גם יעניין אותך
תוכן גולשים

חנוכה: האור הפנימי מאיר את העולם

הרב אוהד מעון | 17.12.17

דעה

העיר שחובלה לה יחדיו // נח טוניק

נח טוניק | 24.10.17

כואב לי / תוכן גולשים

תהילה. | 30.05.16

תוכן גולשים: תרומה לת"תים בפורים - ראוי?

בנימין גר | 01.03.16

כמה עלים היא עוד תקטוף? / טור כואב

במבט אחר | 22.07.15
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

מנדי כהן | 02.02.15

אלף למטה, אלף למטה!

סטלא דקדושא | 31.07.14

הַלְּעוֹלָם יִגָּדְעוּ הַשְּׁתִילִים / שיר כאב

אסתרק | 31.07.14

החילונים קבעו: ירושלים - עיר חרדית

דע מה תשיב | 17.03.14
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תוכן גולשים: צבא כן, צה"ל לא

א מלכה | 16.03.14

כשעץ השקד לא הצמיח פירות

אוריאל ארנון | 18.02.14

השוב"בים של ניר

יצחק פלדר | 01.01.14

יאיר לפיד הוא האשם בתקיפת החייל

גבי דניאל | 10.07.13
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

גולש 'כיכר' ללפיד: תקרא את התנ"ך

שמעון לוגסי | 09.07.13

ה"חפיפניקיות" של הרב עובדיה

יואל אבן-שם | 17.06.13

אחיי החרדים, בואו ננצח!

אבישי פרי. | 18.05.13

חיסול המחבלים? תודה לשבאבניקים

יוסי קרליבך | 04.04.13
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תוכן גולשים: לאחי (?) החרדי

ע' ל' | 03.04.13