ה"חפיפניקיות" של הרב עובדיה

"לכבוד גבי גזית ה'נאור': התייחסות לבני אדם באופן שמוציא אותם מכלל הציבור תוך שימושים בביטויים קשים, כאשר היא נופלת על אוזניים של טיפש, של מוח טיפש ונבער, ותודה לאל שהקדוש ברוך הוא ברא לנו לא מעט כאלה, מצמיחה את השנאה ומלבה את האלימות... (תוכן גולשים)

יואל אבן-שם | כיכר השבת |
גבי גזית (צילום: פלאש 90)

לכבוד גבי גזית ה'נאור' שלום. ב-2/9/2009 יום לאחר הרצח בבר נוער פתחת את התוכנית שלך עם הדברים הבאים, ואני מצטט: "שמענו לא פעם ולא פעמיים את ההתבטאויות של ראשי ש"ס... התייחסות לבני אדם באופן שמוציא אותם מכלל הציבור תוך שימושים בביטויים קשים, כאשר היא נופלת על אוזניים של טיפש, של מוח טיפש ונבער, ותודה לאל שהקדוש ברוך הוא ברא לנו לא מעט כאלה, מצמיחה את השנאה ומלבה את האלימות..."

"אתם מבינים שכל האוסף הגדול והנכבד של דברי ההגות האלה הם לעתים קרובות יכולים לגרום לאיזה טמבל לעשות דברים שמישהו אחר לא היה עושה... גם מי שירה אתמול בתל אביב לא שמע מש"ס שצריך להרוג את מי שנהרג, אבל נפשו הסוערת הבינה כך את הדברים"

טוב גבי, קולמוסי אינו חד כשלך, ולשוני אינה מושחזת כלשונך, לכן הרשה לי להשתמש במילותיך שלך תוך מתן קרדיט ראוי, בתקווה שאני לא יואשם בהפרת זכויות יוצרים: "התייחסות לבני אדם באופן שמוציא אותם מכלל הציבור תוך שימושים בביטויים קשים, כאשר היא נופלת על אוזניים של טיפש, של מוח טיפש ונבער, ותודה לאל שהקדוש ברוך הוא ברא לנו לא מעט כאלה, מצמיחה את השנאה ומלבה את האלימות... אתם מבינים שכל האוסף הגדול והנכבד של דברי ההגות האלה הם לעיתים קרובות יכולים לגרום לאיזה טמבל לעשות דברים שמישהו אחר לא היה עושה...' עכשיו תביט במה שכתבת, ונסה לראות אם היה אפשר לומר את אותם הדברים עליך.

היום ארבע שנים אחרי כולנו יודעים מה היה המניע, מי היה הרוצח, וגם כולנו יודעים מי הם המסיתים האמיתיים.

לא הייתי נאיבי לחשוב שתתנצל, כי אתה מספיק חכם לדעת שהפעם לא ניתן לסייג את הדברים, להתפתל, לומר דבריי לא פורשו נכון, לצאת במעין הודעת התנצלות לקונית שגם ממנה תמצא פתח מילוט, לשכוח ולקוות שכולם ישכחו. אתה יודע שהפעם דברי התוכחה שנאמת הם בעוכריך, ערוותך נחשפה, והתנצלות במקרה הזה אם תבוא, כמוה כמי שמכריז על פשיטת רגל. אמות המידה המוסריות, והערכים להם אתה טוען לא אחת שאתה מחויב, לא ישאירו בפניך כל ברירה מלבד תליית המיקרופון ופרישה לגמלאות.

אבל אתה סה"כ בן אדם אפילו שלעיתים אתה נראה לעצמך כמי שלא, ואתה לא באמת מוכן להקריב את עבודתך למען היושר והצדק. זה מובן וזה טבעי, אף אחד ממאזיניך לא באמת קונה את זה שהיושרה והצדק הם, הם אלו שעומדים אל מול עיניך תמיד, גם כאשר מקום עבודתך מונח על כף המאזניים. זאת הסיבה בגינה היה לי יותר מיסוד סביר להניח, שלא אשמע ממך התנצלות. אז התנצלות לא, אבל חשבון נפש בינך לבין עצמך גם לא?! אתה, גבי גזית שוחר הצדק האמיץ לא מסוגל להביט לרגע במראה להסיק את המסקנות וללמוד את הלקח להבא?

מטיף לרב עובדיה יוסף על חפיפניקיות?

יודע מה?! עזוב צדק, מוסר, יושרה. אתה לא מרגיש אידיוט לפתוח את התוכנית היום 16.6.2013 ולהטיף על 'חפיפניקיות' (למרבה האירוניה) לרב עובדיה יוסף על כך שכינה את הרב סתיו 'כרשע, וכמי שאינו ראוי לכלום, ועוד..' וכל זאת כשהרב מודה שהוא אינו מכיר את הרב סתיו באופן אישי, והוא מסתמך על מה שנאמר לו מפי חבריו של הרב סתיו!

היה בך את העוז להטיף לרב יוסף על כך שהוא הביע דעתו על אדם שמעולם לא פגש, תוך שהוא פוגע באותו אדם. אתה ממש מזועזע נכון?! הרב עובדיה ה'חפיפניק' נחפז והביע דעתו על הרב סתיו וכ"ז למרבה החרפה, תוך שהוא מסתמך רק על עובדות, מבלי שפגש את האיש!!!

מכל הנושאים בעולם, בחרת לפתוח דווקא עם ה'חפיפניקיות' של הרב עובדיה. אני באמת לא מבין, מה אתה עד כדי כך בז למאזינים שלך?! ששבוע אחרי שנתגלה קלונך ברבים, כאשר התבררו נסיבות הרצח, אתה מוצא לנכון להטיף על 'חפיפניקיות' ?! באמת זה מה שאתה חושב שהמאזינים שלך שווים? אז יש לי רעיון בשבילך מר גזית, מכיוון שאתה איש של ערכים, ואתה תמיד הראשון להתחסד ולזעוק כנגד כל מה שלא עולה בקנה אחד עם ערכי הצדק והיושר. בפתחה של כל תכנית תבהיר כך: 'דברי התוכחה והמוסר שיושמעו בתוכנית זו, אין בהם כדי לחייב את מי שאמרם'. כך תוכל להשתלח חופשי במי שבא לך מתי שבא לך ואיך שבא לך, אתה לא תהיה מחויב לאותם הסטנדרטים להם אתה מטיף, גם תצא ישר והגון, והמאזינים מצידם, ייקחו את הדברים בפרופורציות המתאימות. סגור!?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר