כיכר השבת

תוכן גולשים: ש"ס, תחזירו את אריה דרעי

תשכיל תנועת ש"ס, אם תתעלה מעל האינטרסים האישיים ותצרף לשורותיה את האיש שהמפלגה הזו, ש"ס, חייבת לו "טובה קטנה"

15
יצחק נוי | כיכר השבת | י"ח באב | 29.07.10
דרעי
דרעי (פלאש 90)

זה כבר לא סוד גלוי, זה כבר "קאמבק"- "אריה דרעי חוזר לפוליטיקה!". הוא אומר זאת בבירור ומצהיר את זה מעל לכל במה אפשרית.כולם חיכו לזה, כולם צפו שזה יקרה.

אוקיי דרעי חוזר, אבל הרבה שאלות עושות את העניין ללא פשוט בכלל: איזו מפלגה תיקח אותו תחת חסותה? תחת איזה מסר ירוץ? לאיזה קהל יפנה,ואיך הוא יעשה זאת בלי להיכנס לעימות עם הרב עובדיה יוסף? ושאלת השאלות, האם לא ישימו לו רגלים?!

ובכן, אל דאגה, דרעי - שועל לא קטן, לא רק ששאלות אלו לא מרתיעות אותו, להיפך, נראה כי הוא החליט דווקא למנף אותם ולהפוך אותם לכלי הכי משמעותי לחזרתו הצפויה.

אריה דרעי כבר כמה חודשים לא מוכן לשים את האצבע למי ישתייך, מה יהיה ההיצע שלו וקהל היעד שלו. הוא פשוט החליט שבמצבו הנוכחי הכי טוב לפזר עננים סמיכים של חוסר אינפורמציה סביבו.

כך בראיון לערוץ 2, בהתייחסו לשאלתה של המראיינת - סיון רהב מאיר, האם ש"ס עדיין רלוונטית מבחינתו, ענה/אמר דרעי כי "ש"ס הייתה טובה בזמנו, וכי הוא לא יודע מה היום". כך גם בפאנל שנערך לאחרונה בקריה האקדמית "אונו" התבטא כי "אמרתי שאחזור - השם יודע לאן".

גם בש"ס לא ממש יודעים איך לאכול את הקאמבק של יו"ר התנועה לשעבר. בשיחות עם ראשי ש"ס שנערכות בתקשורת לאחרונה, כאשר מגיעים לשאלה שבסוף הראיון, האם דרעי יוכל להשתלב שוב בהנהגת ש"ס, התשובות חצויות ומגומגמות, בפרט כאשר היו"ר העכשווי נדרש לשאלה זו, אך לא רק.

"אם הוא רוצה,הוא תמיד יוכל לעזור" ענה ע"כ השר אטיאס. (זה מזכיר קצת את ההצהרה שנתן דרעי בזמנו בקלטת ה"אני מאשים" שלו:"גם אם אני אצטרך לחלק תה בתנועת ש"ס אני יעשה את זה!" נראה, כי נכון לעכשיו זה מה שמציעים לו פחות או יותר בתנועה הקדושה..).

ולשאלת השאלות: מה ההיצע? כל אדם או קבוצה שרוצה להקים מפלגה, מנסח/ת איזשהו היצע.

בעניין זה, דומה כי דרעי פשוט רוכב על העבר, אותו רק יכול להרוס באם יצהיר ויפרט מה בעצם ההיצע שלו ואיך הוא מתכוון להביאו לידי ביצוע.

לא שמענו ממנו על מהפכה או בניין.. כן שמענו הרבה הצהרות והצעות על שיטת הבחירות ומצבו של עם ישראל בגלות, וקטנותו של "האח הגדול"..

הוא אשר אמרנו, עננים, והרבה. בשונה משאר אנשי ציבור שמכינים היטב את הקרקע לכניסתם לפוליטיקה, כדוגמת יאיר לפיד שממתג את עצמו מעל לכל במה אפשרית, לדרעי זה רק יכול להזיק, היות וקהל היעד שלו הוא כ"כ טבעי שלא מעניין אותו מה יש לו להגיד. מבחינתם, אמרת שחזרת זה כבר "אתחלתא- דגאולה".. ומשם השם יעזור!..

אז מה קורה? האם באמת, אריה דרעי זה מה שאנחנו צריכים עכשיו?

התשובה היא, כן, אבל דווקא בקונסטלציה מסוימת.

ובכן, אריה דרעי הוא לא איש של חזון. הוא יועץ טוב ומקדם מקצועי למשהו קיים, (הוא התפרנס מזה יפה בתקופה שלאחר יציאתו מבית הכלא - ייעוץ לחברות גדולות).

אריה דרעי כוחו גדול בניהול מפלגה קיימת (-ולא, לא הוא הקים את ש"ס - הרב עובדיה הוא חזון ש"ס! דרעי נתבקש לקדם ולייעץ).

ובתור שכזה, המבחן שהוא כ"כ הצליח בו, הוא דווקא לא כ"עצמאי" אלא,כאמור, בתור "מקדם אינטרסים וכפוליטיקאי מוכשר של מפלגה קיימת", ובתור שכזה, חזרתו חייבת להתבסס על משהו קיים ויציב, ומשם,עם הרבה ס"ד ועם כל הכישורים שניחן בהם, האיש הזה-תוך זמן קצר ירים את המפלגה שיבחר לגבהים שמייסדיה לא פיללו לה.

דרעי כיום הוא הנכס הכי יקר כמעט לכל מפלגה באשר היא. עובדה היא שהוא קיבל הצעה להצטרפות ולשיתוף פעולה מיו"ר האופוזיציה "ציפי ליבני". תשכיל תנועת ש"ס, אם תתעלה מעל האינטרסים האישיים ותצרף לשורותיה את האיש שהמפלגה הזו בכו"ז חייבת לו איזו "טובה קטנה".. תפסיד במיידית אותה תנועה,אם תגרום לאריה דרעי לחפש לו בית אחר, ואמת זאת ידועה לאחרון מכיני התה בתנועת ש"ס...

אך אנחנו בל נטעה, אריה דרעי הוא פוליטיקאי משופשף, הוא עדיין לא קוסם!

תוכן שאסור לפספס
15 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
ומה עם שאר ההנהגה המיתולוגית שהקימה את ש"ס? יאיר לוי, הרב בניזרי,הרב חמד מנכ"ל אל המעין,הרב חוגי מקים עולה של תורה בצפון, כולם צריכים לחזור לש"ס ולהחזיר עטרה ליושנה.לא היו ימים טובים לישראל כימים שהם הנהיגו את ש"ס.
ינון29.07.10
10
יאלה כבר תפסיק רק לשאוג תן קצת תוכן בדבריך אריה, ולא רק אני חוזר, אני חוזר...
יניב29.07.10
9
אז יאלללה שילך לציפי דיייי הרב ראה מה זה נאמן ביתן ולא יהיה מוכן להחליף.
בני ברקי29.07.10
נכון מאוד מאוד!!הרי דרעי חושב שאין צורך במפלגות חרדיות אז מה הוא כ"כ רוצה לחזור לש"ס??מישהו יכול להסביר לי?שילך לקדימה.אמרו שהוא הסתדר עם הדעות של ציפי לבני טוב בקרית אונו...אז,בכבוד רב שילך לקדימה ויעזוב אותנו בשקט!
מנחם29.07.10

הצגת כל התגובות

8
שס לא חיבת לאריה יותר מאגורה שחוקה
RC199526.09.10
7
נמאס מהאדם שלא שמע לגדולי תורה ועשה כבתוך שלו תפסיקו להתעניין בו ותוכחו איך הוא נעלם לא יתכן לומר להישמע לגדולי תורה ולהכניס אדם שהוכיח את סרבנות המשמעת שלו
אש29.07.10
6
זו ההגדרה למה שאריה דרעי עושה לתנועת ש"ס.
דרעי30.07.10
5
רק מה שהם מחליטים זה מה שיהיה, ולא איזה משאלת לב של גולש אינטרנט...
מעריץ של אריה29.07.10
4
לש"ס יש דעת תורה ואים מרן החליט את הרב אליהו אישי שפועל רבות למען עם ישראל אז משאירים את אלי אישי ובייייייייייייייייי גדול לאריה
אריה עובדיה10.08.10
3
תיהיי בריא דרעי,אבל אין כמו אלי ישי! הוא יו"ר מצויין מקדם את התנועה יפה מאוד,מתנהל באופן מחושב ולא מתלהם,עם הישגים קואלציוניים מכובדים ביותר והכי חשוב שהוא נשמע לדעת תורה של מרן שליט"א באופן אבסולוטי וגם כשלא נוח לו... אגב מר דרעי לפני שאתה הולך בפורומים חילוניים להגיד שצריך לסגור את המפלגות החרדיו
יאיר29.07.10
2
תשאל את האריה מהתנכ"י, הוא לבטח יגיד לך את המשפט הבא: אני אריה בלב, אני יכול אפילו לשאוג, אני גם מדמין את עצמי (ואפילו בטוח בזה) מרביץ איזושהיא ריצה ג'ונגלית וכובש את כל היער. אבל מי כמוך זה שמסתכל מבחוץ, זה שכבר היה בפוליטיקה ויצא5 ממנה, אתה הרי יודע, שהשרירים כבר לא אותם שרירים, הפקידים כבר לא
אחראי קלפיות29.07.10
1
אריה דרעי אחד האחראים הראשיים להסכם אוסלו, שהוביל למותם של אלפי יהודים, להפקרת שטחי ארץ ישראל לידי זדים. בתור שכזה צריך לפסול אותו לכל תפקיד ציבורי עד סוף חייו, ושבנתיים יחשוב על אלפי ההרוגים שנהרגו כתוצאה מהסכם אוסלו.
אורי29.07.10
אולי גם יעניין אותך
תוכן גולשים

חנוכה: האור הפנימי מאיר את העולם

הרב אוהד מעון | 17.12.17

דעה

העיר שחובלה לה יחדיו // נח טוניק

נח טוניק | 24.10.17

כואב לי / תוכן גולשים

תהילה. | 30.05.16

תוכן גולשים: תרומה לת"תים בפורים - ראוי?

בנימין גר | 01.03.16

כמה עלים היא עוד תקטוף? / טור כואב

במבט אחר | 22.07.15
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

מנדי כהן | 02.02.15

אלף למטה, אלף למטה!

סטלא דקדושא | 31.07.14

הַלְּעוֹלָם יִגָּדְעוּ הַשְּׁתִילִים / שיר כאב

אסתרק | 31.07.14

החילונים קבעו: ירושלים - עיר חרדית

דע מה תשיב | 17.03.14
ש

חופשת חורף באירופה

השיטה: הזמינו מוקדם וחסכו מאות שקלים במחירי הטיסות>>

כיכר בשיתוף אל על | מקודם

תוכן גולשים: צבא כן, צה"ל לא

א מלכה | 16.03.14

כשעץ השקד לא הצמיח פירות

אוריאל ארנון | 18.02.14

השוב"בים של ניר

יצחק פלדר | 01.01.14

יאיר לפיד הוא האשם בתקיפת החייל

גבי דניאל | 10.07.13
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

גולש 'כיכר' ללפיד: תקרא את התנ"ך

שמעון לוגסי | 09.07.13

ה"חפיפניקיות" של הרב עובדיה

יואל אבן-שם | 17.06.13

אחיי החרדים, בואו ננצח!

אבישי פרי. | 18.05.13

חיסול המחבלים? תודה לשבאבניקים

יוסי קרליבך | 04.04.13
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תוכן גולשים: לאחי (?) החרדי

ע' ל' | 03.04.13