כיכר השבת

תוכן גולשים: מסלפים את הרב עובדיה יוסף, כדי להתחנף לליטאים

"הגישה המתנצלת הזו של ´מה יגידו הליטאים´ מביישת את כולנו, וחבל שלצערנו העיוות הזה בא לפעמים גם מהקרובים למלכות" * לאחרונה, בא הדבר לידי ביטוי רחב בפרשת הגיור. במשך השנים האחרונות ניסו להציג את דעתו כמחמיר בענין, בעוד דעתו המפורשת היתה להקל, ובסוף כאשר הגיע הדבר לכלל מעשה, נגלתה לעין כל דעתו האמיתית

27
אפריון | כיכר השבת | כ"ט בניסן | 03.05.11
הרב עובדיה יוסף
הרב עובדיה יוסף (פלאש 90)

אם רוצים לברר את עמדותיו האמיתיות של פוסק כלפי קולותיו וחומרותיו, הרי שניתן לבחון זאת על ידי בדיקה כיצד הוא עצמו נוהג באותם פסקים בביתו ובחומותיו.

באחד ממוספי העתונים של חג הפסח, התפרסמה כתבה מרתקת על מרן הגר"ע יוסף שליט"א, אלא שלאורך הכתבה נעשה נסיון לצייר מצג שוא כאילו הקוּלות שמרן שליט"א מורה, הם רק ל´עמך´. כביכול לעצמו הוא מחמיר, וההיתרים אינם עוברים את מפתן ביתו.

ובכן, מי שקצת מכיר את אורחותיו של מרן שליט"א, יודע שהדברים אינם מדויקים בלשון המעטה. כמובן שבנוגע לפסקים שהוא מתייחס אליהם בספריו כקולא (כגון שהוא כותב "והמחמיר תע"ב", או "והמיקל יש לו על מה שיסמוך"), לעצמו הוא מחמיר (כמו שידוע למשל שמחמיר לא לעלות במעלית-שבת), אך בקולות שהוא מתייחס אליהן כעיקר הדין (ובפרט שכך דעת מרן השלחן ערוך), בזה אדרבה הוא מגנה את המחמיר (וכפי שכתב פעמים רבות בספריו), וודאי שבביתו אינו מחמיר, וכך העידו בפנינו בני ביתו.

לצערנו, תופעה זו נפוצה היום. במקום שהציבור יכופף עצמו לדרך של רבו, מנסים לְ´שַׁוֵּק´ את הרב בהתאם להשקפת-עולם הרווחת בציבור.

לשמחתנו, כאן הדבר בבחינת ´אין החי יכול להכחיש את החי´, ופעם אחר פעם הדברים מוזמים על ידי מרן שליט"א עצמו בדרשותיו ובספריו.

מסלפים, תבושו!

לאחרונה, בא הדבר לידי ביטוי רחב בפרשת הגיור. במשך השנים האחרונות ניסו להציג את דעתו כמחמיר בענין, בעוד דעתו המפורשת היתה להקל, ובסוף כאשר הגיע הדבר לכלל מעשה, נגלתה לעין כל דעתו האמיתית, לבושתם של המסלפים.

מה שמכעיס יותר, שיש העושים זאת מאינטרס נחיתי לקרוץ לליטאים... הגישה המתנצלת הזו של ´מה יגידו הליטאים´ מביישת את כולנו, וחבל שלצערנו העיוות הזה בא לפעמים גם מהקרובים למלכות...

נכון, ישנה השקפת העולם הגורסת כי ´קולא´ היא מלה גסה, וגישה מקילה נחשבת בעיניהם כמתירנות, ונכון גם שהצליחו להחדיר זאת לדעה הקדומה של כלל הציבור. אך עם כל הכבוד, צריך לדעת כי ישנה גישה אחרת. בכל הדורות היו תמיד שני אסכולות, האחת מקילה באופן שיטתי ואחת מחמירה באופן שיטתי, ואף אחד לא עשה די-לגיטמציה לשני... בית הלל מעולם לא ´החביאו´ את קולותיהם הסדרתיות מפני בית שמאי, ואף ספרדי אינו מתבייש בכך שמרן השלחן ערוך היקל בשיטתיות באלפי פסקים מול רבנו הרמ"א.

מרן שליט"א ממשיך באותה גישה, ועמדתו המקלה נובעת בעיקרה מגישה עקרונית, ופחות מאילוצים.

וכבר היו דברים מעולם. מוהריט"ץ (סימן ס"ז) כתב שמרן לא עשה ספר שלחן ערוך אלא לקטנים ועמי הארץ. ותמה עליו הרב "יד מלאכי" (כללי השלחן ערוך אות ב´) שהרי מרן כתב מפורש בהקדמתו לשלחן ערוך, שחיבר את הספר "למען תהיה תורת ה´ תמימה שגורה בפי כל איש ישראל... בו ימצא ההוגה כל מיני מטעמים ערוכים בכל ושמורים, סדורים וברורים. ומובטח אני בחסד עליון כי על ידי ספר זה תמלא הארץ דעה את ה´, הקטנים עם הגדולים, תלמיד עם מבין, חכם חרשים ונבון לחש" (הו"ד בספר עין יצחק, קבלת הוראות מרן, עמ´ נ"ה).

ומיוסף עד יוסף לא קם כיוסף!

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
בושה לחרדים פשוט בושה !!!! כמה אפשר לטחון את אותו נושא ? ? ? ספרדים אשכנזים ספרדים אשכנזים ספרדים אשכנזים ספרדים אשכנזים שונאים אוהבים מתקוטטים מתחנפים מסלפים רוצים משתנים יאללה נו באמת !!! אם חילוני היה נכנס לכאן זה פשוט חילול ה' אחד גדול !!! תחשבו על זה . . . !!!
שישקו08.05.11
11
מאיפה אתה ידעת מה דעתו האמיתית של מרן בגיור?? ראית את הדברים בספרים של הרב אמסלם ששם יש צלומי פרוטוקולים!! אבל פחדת מהכנופיה השלטת? אז יש לי בשבילך ובשביל הפחדנים ומוגי הלב, בשורה המהפכה של הרב אמסלם תשרוף כאש בשדה קוצים, את השקר של ש"ס והחבורה השלטת.
חדוק03.05.11
לעזוב את עם שלם.. לצערי, אין ערובה לכם שהרב אמסלם ימשיך בדרכו האמיתית.. פתאום כל מיני אנשים לוחשים לו דברים ואז.. מי ערב לכך שהרב אמסלם יקים מוסדות חינוך(בעיקר ישיבות וסמינרים ספרדים ממש) שש"ס לא הקימה מעולם ובגדה בבוחרים שלה.. מי ערב לכך ש.. טוב אני מעדיף לא להמשיך. כנראה שלא אבחר באף אחד חו
אפריון אמיץ!!!!04.05.11
לעיני כל מזה זמן. והיא לא השתנתה מאז הפרוטוקולים שהביא הרב אמסלם שליט"א.
דבש03.05.11
10
אכן, יישר כח עצום לכותב הנפלא! המאמר נכתב בטוב טעם ודעת, משקף אל נכון את דעת קודשו של מרן רבנו עובדיה יוסף שליט"א. אפריון נמטיה, חן חן!
אלון03.05.11

הצגת כל התגובות

9
יש ספר "מעדני המלך" שבו מובאים כל דיעותיו של הרב שלכם שליט"א בלי שום חנופה לאף אחד, וזה אפילו בלשון שלו המצחיקה ומענינת, למה אתה אומר שמסלפים את דעתו????
אדיר03.05.11
8
חבל מאד שכך. לא ברור מה הקטע של הרב משה יוסף להציג את הדברים בצורה לא נכונה.
יהודי נודד03.05.11
7
ממש פגז! מסכים עם כל מילה
אוריע03.05.11
6
ידידי היקר הרה"ג אפריון, בדרך כלל אני מסכים איתך פחות או יותר, צר לי לומר לך שבקטע הזה אינך יודע כמה אתה צודק!!! עם כל הכבוד לכולנו, ובפרט לי חסיד שותה, ואפילו קצת שוטה... אבל העובדות מדברות בעד עצמן... רק שתדע שעוד יבוא היום והאמת תצא לאור!
חסיד שותה03.05.11
5
לטחון מים כל כתבה
שס = בוגדים03.05.11
4
אני לא מבין, דוקא כל המעריצים והלוחמים הכי חזקים בעד מרן באתר מסכימים עם טענותיו של אפריון, אף אחד לא חושב שהוא טועה??? הייתי בטוח שתקימו קול זעקה גדולה ומרה על דבריו!!!! נקודה למחשבה.
חסיד מרן04.05.11
3
אשכנזים, ספרדים, ליטאים חסידים, מישהוא מתכונן להתעורר כבר מהמשחק הילדותי הזה?
לימונדה03.05.11
2
נראה את המרן משדך לצאצאיו את הגיורים שהוא התיר...
shaul03.05.11
1
מילים כדורבנות ואמתיות אין לנו להתבייש בקולות לאורך כל הדורות בית הלל היו מקובל מאשר בית שמאי חוץ מיום אחד באיזה עליה
תלמיד מרן03.05.11
אולי גם יעניין אותך
תוכן גולשים

חנוכה: האור הפנימי מאיר את העולם

הרב אוהד מעון | 17.12.17

דעה

העיר שחובלה לה יחדיו // נח טוניק

נח טוניק | 24.10.17

כואב לי / תוכן גולשים

תהילה. | 30.05.16

תוכן גולשים: תרומה לת"תים בפורים - ראוי?

בנימין גר | 01.03.16

כמה עלים היא עוד תקטוף? / טור כואב

במבט אחר | 22.07.15
ש

"בני חיי ומזוני"

בריאות? זיווג? זש"ק? פרנסה? זה מה שיושיע אתכם השנה

כיכר בשיתוף ברכת ישעיה | מקודם

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

מנדי כהן | 02.02.15

אלף למטה, אלף למטה!

סטלא דקדושא | 31.07.14

הַלְּעוֹלָם יִגָּדְעוּ הַשְּׁתִילִים / שיר כאב

אסתרק | 31.07.14

החילונים קבעו: ירושלים - עיר חרדית

דע מה תשיב | 17.03.14
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תוכן גולשים: צבא כן, צה"ל לא

א מלכה | 16.03.14

כשעץ השקד לא הצמיח פירות

אוריאל ארנון | 18.02.14

השוב"בים של ניר

יצחק פלדר | 01.01.14

יאיר לפיד הוא האשם בתקיפת החייל

גבי דניאל | 10.07.13
ש

חובה בכל בית

"יצאנו בנס בריאים ושלמים": סוד הקמיע של ר' ישעיה מקרסטיר

כיכר בשיתוף, ברכת ישעיה | מקודם

גולש 'כיכר' ללפיד: תקרא את התנ"ך

שמעון לוגסי | 09.07.13

ה"חפיפניקיות" של הרב עובדיה

יואל אבן-שם | 17.06.13

אחיי החרדים, בואו ננצח!

אבישי פרי. | 18.05.13

חיסול המחבלים? תודה לשבאבניקים

יוסי קרליבך | 04.04.13
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

תוכן גולשים: לאחי (?) החרדי

ע' ל' | 03.04.13