כיכר השבת

תוכן גולשים: בין רות המואביה למתגיירי אינסטנט

אילו לאותם אלפי "רוסים צדיקים" היה את אותו הלהט הרוחני שבעבע בלבה של רות, אילו שרה בקרבם כזה רגש של כסופין. אבל הם לא כאלה. רות חשה חלק מהעם היהודי וכמו שנשמתה חוצבה בו. היא לא ביקשה להסתפח לעם הזה לשם פיקניקים ולא בשביל חיי רווחה ופלאפלים. אבישי פרי לקראת החג

13
אבישי פרי. | כיכר השבת | ד' בסיון | 06.06.11
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ב. גיור על נייר..

"הליך הגיור הוא לא הליך טכני או פורמלי", חותך-קובע נחרצות בראיון עיתונאי למוטי לוי, הרב אברהם שרמן, דיין בית הדין הרבני העלון ומי שהפך לשם נרדף לפוסל גיורי צה"ל הפיקטיביים בעקבות פסק דינו התקדימי בעניין שחולל סערה, ומסביר: "כפי שמובא ב´שולחן ערוך´ גיור מתבצע בנכרי שחל אצלו מפנה רוחני אמוני פנימי, והוא מקבל את אמונת היהדות ובהמשך הוא מקבל על עצמו שחייו יהיו מעוצבים על ידי תורה ומצוות ועל ידי דבר השם. זה מה שנקרא ´קבלת עול תורה ומצוות´, וזהו המפתח, ולבו ונשמתו של הגיור. לכן אדם שאומר בפיו שהוא מקבל על עצמו תורה ומצוות ולא מתכוון לכך הרי אין זה גיור, גם בדיעבד. לא האמירה היא זו שפועלת את חלות המהפך בין נכרי ליהודי, לא ההכרזה הטכנית, אלא השינוי הפנימי המהותי באישיותו של הגר. חכמינו אמרו שגר שהתגייר הוא כקטן שנולד, יש פה לידה חדשה", מחדד הרב.

"כל הגיורים של התקופה המודרנית בארץ ובעולם, מאז תחילת תקופת ההשכלה בה החלו נישואי תערובת ונוצר הצורך בגיורים", חושף הרב שרמן, "הם עם אינטרסים, ומתברר שרוב רובם של המתגיירים לא קיבלו מצוות בשעת מעשה הגיור וגם לא שמרו מצוות אחר כך. רוב רובם של הגיורים בתקופה המודרנית ובישראל צריכים בדיקה על ידי בית דין מוסמך לפני שהם נכנסים לקהל ישראל. הם לא ודאי יהודים". דברי בכיר דייני ישראל.

רבים מקרב הפסיפס הישראלי הרחב והמגוון מתקשים באמת להבין, משתאים לדעת: מהי פשרה של אותה כתף קרה המופגנת כלפי המתגיירים מקרב צה"ל ובכלל - מדוע הממסד הרבני לא יבוא במאור פנים ורוך ויחבק את האוכלוסייה שעושה את הצעד המשמעותי והקשה מנשוא הזה?! לשם כך, הם גם יצטיידו בציטטות שחקוקות עלי מגילתנו רות כדי לבחון את היחס הלבבי ורווי האמפתיה שזוכה לו רות מידי בני העם היהודי כששואלים לשלומה, משביעים אותה במיני חיטים קלויים, ומרעיפים עליה טללי עידוד בדרכה החדשה בהצביעם על השכר הנצחי הרב בו תזכה מאת האלוקים, עד כדי כינויה בתואר "בתי" מידי בועז. [ב, ח, וראה לאורך כל פרק ב´]. אז מה ההבדל? תוהים בתמימות ובתום. שאלה טובה.

הבדל תהומי

אולם התשובה היא שההבדל הוא בהחלט תהומי, מרקיע שחקי שמים וארץ אפילו. כי צאו והביטו אל רות, מה צלם דמות אורחותיה כשהיא כמהה ומבקשת להצטרף לעם הנבחר. רות נוטשת חיי פאר לטובת דרך רווית קשיים שצצים מכל פינה, אבל הלהט אצלה הוא בלתי מצוי, היא נחושה להקריב עצמה על מזבח היהדות. היא מצהירה הצהרה חריפה בעוצמתה, הצהרה שאין דומה לה:

בַּאֲשֶׁר תָּמוּתִי אָמוּת וְשָׁם אֶקָּבֵר כֹּה יַעֲשֶׂה יְהוָה לִי וְכֹה יֹסִיף כִּי הַמָּוֶת יַפְרִיד בֵּינִי וּבֵינֵךְ. [רות א, יז]

אילו לאותם אלפי רוסים צדיקים היה את אותו הלהט הרוחני שבעבע בלבה של רות, אילו שרה בקרבם כזה רגש של כסופין והמיית לב לחיבור לזהות היהודית-שורשית, כמים הפנים לפנים היה הממסד הרבני מתנהג אליהם באבהיות כשל רות, אבהיות שאין לה סוף, אבהיות מפכה ואוהבת. הבעיה היא שעדיין הם לא, וגם לא אפילו בעלי זיקה לאותה רוח קסומה שאפפה את רות.

רות חשה חלק מהעם היהודי וכמו שנשמתה חוצבה בו. היא לא ביקשה להסתפח לעם הזה לשם פיקניקים ולא בשביל חיי רווחה ופלאפלים, היא באה בשביל הנשמה האבודה שלה בחיי התוהו והתלאה הנפשית.

אם תצליחו להוציא הצהרה חדה ברוח "כי המוות יפריד".. מגר צהל"י אחד בטוחני שהיחס הקר והחשדני מה ישתנה ב-180 מעלות צלזיוס. וזאת, לפני הכל, מתוך כך שהיהדות לא ששה בעליל לקבל גרים למשכנה, היא בוחנת בשבע עיניים מי שחפץ בקרבתה. קשים הם גרים לישראל כספחת, [בתלמוד קידושין ע.], וכי רק מי שירצה שהיחס אליו יהיה שונה עליו להתאמץ ולאזור אומץ כנה לשם האידיאל הנשגב.

חג שמח לגרי הצדק ועלינו!

תוכן שאסור לפספס
13 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
7
החיילים הרוסים נשבעים להגן על פרזיטים כמוך ואף להקריב את חייהם למען כך . ובשונה מאלו ש״ממיתים״ עצמם באוהלה של תורה, הם ממש מתים ( כן אבישי, גופות אמיתיות ) קודם צריך להחליט מיהו יהודי אם יהודי זה מי שנולד לאם יהודיה ולא משנה מה הערכים שלו ואם הוא מקיים מצוות אז אין סיבה שנדרוש מעבר לכך ממי שבא ל
שימי06.06.11
שיבחתי את היהדות המקורית!
אבישי פרי.06.06.11
יש כאלה שלא מבינים ולא רוצים להבין.
גיגי06.06.11
"אם יהודי זה מי שנולד לאם יהודיה ולא משנה מה הערכים שלו ואם הוא מקיים מצוות אז אין סיבה שנדרוש מעבר לכך ממי שבא להתגייר" ככה א-ת-ה פוסק. מה נעשה ולתורתנו הקדושה יש דעה ש-ו-נ-ה ממך. לדעת תורתנו הקדושה "ישראל אעפ"י שחטא ישראל הוא", ואילו מי שבא להתגייר על מנת שלא לקיים אפילו מצוה אחת -
רב06.06.11
כמו שמי שרוצה לקבל אזרחות מאיזה מדינה שהיא, עליו לקבל את חוקי המדינה שהינו רוצה להיות האזרח שלה, ואם לא בא לו לא תינתן לו האזרחות, ואפילו קימת האפשרות לקחת ממנו ולבטל את האזרחות שלו, מה שאין כן למי שנולד במדינה, שלא פשוט לבטל לו את האזרחות, כך בנושא הגירות, אם אתה רוצה להיות ישראלי, שמדינת ישראל תחל
יצחק בן נתן06.06.11
6
תן לנו את הפרטים המלאים
האתר החרדי10.06.11
5
בשנים האחרונות, אנו עדים לתופעה מדאיגה של נערות חרדיות בגיל ההתבגרות, אשר נושרות ממסגרות לימודיות בהן התחנכו, ובהמשך אף עוזבות בטריקת דלת את חיק משפחתן, ונותרות ללא קורת גג, חשופות לפיתויים ולסכנות הרבות המצויות בחוץ. ממדי התופעה כאמור, הולכים ומתעצמים ומיום ליום מספר לא מבוטל של נערות הפונות לעז
בית נעמי06.06.11

הצגת כל התגובות

4
למזלה של רות לא היו לה עסק עם רבנים של ימינו ..שעושים קשיים על ימין ועל שמואל ..ולא היה לנו את המלך דוד ..זה מזלה האמתי ..והרוסים הם היהודים האמתים שנהרגים על הגנת המדינה..
גדי09.06.11
למה לא????? הרי הוא מוסר נפשו על הגנת המדינה...
אבישי פרי.09.06.11
3
אני מכיר גיורת מרוסיה, הלואי שכולם היו שומרים כמוה. חבל שצריכים לגרור כל דבר לקיצוניות או כולם כשרים או כולם פסולים. זה לא אינטלגנטי.
שמואל09.06.11
2
כפי שידןע לי -- העןמד להתגייר צריך להראות לא רק שהוא מקבל מצוות אלא גם שיהיה לו אפשרות לשמור אותם אחרי הגיור - על ידי המצאותו בסביבנ המאפשרת (ותומכת) בשמירת מצוות -- ןבכן אם הוא מתגייר ןמתכנן לאחר מכן להתגורר בקבוץ חילוני, זה לא טוב (וצריך לשאול לרב אם זה חל
ד פרידמן06.06.11
1
חזל עבדו ולמדו ואלה בפיהם כיבדוני וליבם רחק ממני ראשונים לברוח מכל חובה וראשונים לנצל כל זכות יש להקים את היהדות הישנה על פי חזל לא כת של חנפנים מוכרי היהדות תמורת נזיד עדשים מלאים שנאה כרימון בטוח של רות המואביה לא היתה מצטרפת לאלה בטוח שהיו מבזים ומלבנים את פניה ברבים הרוסים יוצאים להילחם ונ
גר צדק08.06.11
אולי גם יעניין אותך
תוכן גולשים

חנוכה: האור הפנימי מאיר את העולם

הרב אוהד מעון | 17.12.17

דעה

העיר שחובלה לה יחדיו // נח טוניק

נח טוניק | 24.10.17

כואב לי / תוכן גולשים

תהילה. | 30.05.16

תוכן גולשים: תרומה לת"תים בפורים - ראוי?

בנימין גר | 01.03.16

כמה עלים היא עוד תקטוף? / טור כואב

במבט אחר | 22.07.15
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

מנדי כהן | 02.02.15

אלף למטה, אלף למטה!

סטלא דקדושא | 31.07.14

הַלְּעוֹלָם יִגָּדְעוּ הַשְּׁתִילִים / שיר כאב

אסתרק | 31.07.14

החילונים קבעו: ירושלים - עיר חרדית

דע מה תשיב | 17.03.14
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

תוכן גולשים: צבא כן, צה"ל לא

א מלכה | 16.03.14

כשעץ השקד לא הצמיח פירות

אוריאל ארנון | 18.02.14

השוב"בים של ניר

יצחק פלדר | 01.01.14

יאיר לפיד הוא האשם בתקיפת החייל

גבי דניאל | 10.07.13
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

גולש 'כיכר' ללפיד: תקרא את התנ"ך

שמעון לוגסי | 09.07.13

ה"חפיפניקיות" של הרב עובדיה

יואל אבן-שם | 17.06.13

אחיי החרדים, בואו ננצח!

אבישי פרי. | 18.05.13

חיסול המחבלים? תודה לשבאבניקים

יוסי קרליבך | 04.04.13
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

תוכן גולשים: לאחי (?) החרדי

ע' ל' | 03.04.13