כיכר השבת

תוכן גולשים: ואולי בכלל עדיף ללבוש 'שאל'

מכת חוסר הצניעות עוד תחזיר אותנו אלפי שנים לאחור. חברות ארגוני הנשים לא מרימות קולן נוכח הפיכת מהות האישה לחפץ. גם בתוככי החברה שומרת המצוות, המתפעלים מן החיצוניות ומטפחים אותה באופן מופרז מעידים באפס ליקויים על העלייה למסלול העקמומיות ותחילת ההפרדות, מחר או בעוד 20 שנה, מאורח החיים היהודי

49
משה מור | כיכר השבת | י"א בסיון | 13.06.11
אילוסטרציה (פלאש 90)
אילוסטרציה (פלאש 90)

הקיץ בפתח, הפערים בסגנון ואופי הלבוש בין הצבור הדתי לחלקים גדולים בצבור החילוני הולכים ומתרחבים ועובדה זו מחייבת להסביר את העמדה הדתית שנכון להיום לפחות אינה סובלת מעודף פופולריות ויקרא הקורא וישפוט.

לעיתים מתקבל הרושם שישנם כאלו הסובלים משאריות הבגדים שעוד נותרו תלויים עליהם. בהתחשב במגמת ההתערטלות הפומבית ההולכת וגוברת, קשה להבין את התעקשותם על לבישת בגדים תהא הרמה אשר תהא, תופעה המעלה את השאלה מה מונע מהם לוותר על הכל ולשים קץ להיעדר העקביות המבזה הזה.

העובדה כי העיסוק בעריות הולך ומשתלט על הוויתה של החברה הכללית בכל הרמות - אם זה בפרסומות, סגנון לבוש, שלטי חוצות, אתרים פופולאריים באינטרנט וכדומה, מעידה בבירור כי לא רק שאין החברה ה"מתקדמת" בוחלת מן העיסוק האובססיבי בנושא זה, אלא שהוא הפך לאבן יסוד תרבותית של חברה זו.

אם כן הנורמה הרווחת היום בחברה הכללית לפיה עדיין יש צורך להשתמש בבגדים אינה הכי ברורה מה גם שנראה שהיא ממיטה סבל מיותר על אנשי האור והקדמה, חסידי העיקרון העמוק של "כל אחד והאמת שלו".

נראה כי ההסבר לכך שהשימוש בבגדים עדיין נפוץ בקרב החילונים, ואלו המשתמשים בהם עוד לא מוקעים כפרימיטיביים, חשוכים וכדומה - נעוץ בשאריות של המחשבה הדתית מהם החברה החילונית עוד לא הצליחה להשתחרר לחלוטין, כמו גם ממוסד הנישואין, מאיסורי גילוי העריות, מהחובה להוליד ילדים, הנאמנות לבן הזוג וכדומה.

אלא שבהתאם למגמה הברורה, לא ירחק היום בו יוסרו לחלוטין שאריות העכבות הדתיות והחברה החילונית מערבית "תתקדם" 2300 שנה אחורה, לימי יוון ההדוניסטים, אשר כזכור ממאפייניה המרכזיים של תרבות זו היו ההפקרות והאנרכיה ששררו בנושא העריות ובעקבות כך הביאו להתפשטות נגע הריקבון בכל מערכות החיים.

זהו ביטוי נוסף למדרונות אליהם מדרדר האדם המתעלם מהקב"ה ותורתו ומותיר לשכלו את יצירת הנורמות החברתיות. בתורתנו ישנם גדרים מפורטים בנושא הצניעות וחכמנו הסבירו כי הבגדים מכבדים את האדם ומהווים את אחד מהביטויים למותר האדם מן הבהמה.

היכן ארגוני הנשים?

אולם גם מבחינת אלו שאינם שומרים תורה ומצוות, הנזקים הנגרמים בעקבות האנרכיה בתחום זה הנם כה ברורים עד שלפעמים קשה להשתחרר מן התחושה שהם החליטו ביודעין פשוט לגזור אבדון על עצמם (עיינו גם ערך נישואין וילודה...). לבוש לא צנוע מעיד על כך שהאשה משוועת לתשומת לב, הופך אותה לנחלת הצבור, מזמין קשרים נוספים ברמות משתנות, יוצר חשדות בין בני הזוג ומביא להתרכזות בניסיונות שלא לפרק את המשפחה במקום להתייחס לשלמותה כמובנת מאליה ולהתפנות בשלוות נפש להשגת יעדים אחרים.

באופן פרדוכסלי, אלו המציגים עצמם כלוחמים על שמירת כבוד האשה, ממלאים את פיהם מים לנוכח התהליך. האשה הפכה ליצור המזוהה ראש לכל עם גופו ולא נראה שתתכן השפלה גדולה מזו.

לא ברור מדוע רק הדתיים צריכים להילחם כנגד הלך הרוח המתיר את השפלתן עד כדי השימוש בהן לצורך פרסום עטים ושקיות במבה. על ארגוני הנשים היה להפוך את העולם במאמץ לשכנע כי האשה היא הרבה יותר מגופה. מסתבר כי הם לא בדיוק מוטרדים מכך שההתייחסות אל האשה תהיה בהתאם למקובל בעולם החי על בסיס נתונים חיצוניים ותו לא.

שיא הנבזות הנה שאותה חברה שהפכה את האשה ללא יותר מאשר חפץ לקידום מכירות, מעיזה להאשים את היהדות, בהתאם לעקרונות הצביעות הידועים של אדום, בזלזול בכבודה.

להשקפת היהדות, עיקר האדם הנו חלקו הרוחני, ומטרת האדם הנה לרומם עצמו ולהשליט את חלקו הרוחני על נטיותיו הגשמיות וזאת על ידי השתתת החיים על התורה וההלכה. מאחר והאנרכיה בתחום העריות גוררת מתן דגש לחלקיו הגשמיים של האדם והשתעבדות לתאוות נמוכות, אין תימה כי התורה מקפידה על גדרים ברורים בנושא זה גם לשם ההנאה מן העולם הזה, שהרי שמירה על הצניעות - אשר פירושה הימנעות ממשיכת תשומת לב, בלבוש, צורת ההתנהגות, אופן הדיבור וכו - בכוחה לפתח בני אדם שלווים יותר וחברה בריאה יותר.

גם בתוככי החברה שומרת המצוות, המתפעלים מן החיצוניות ומטפחים אותה באופן מופרז מעידים באפס ליקויים על העלייה למסלול העקמומיות ותחילת ההפרדות, מחר או בעוד 20 שנה, מאורח החיים ועקרונות המחשבה היהודיים.

האווירה המשולהבת על ידי חבורות של נהנתנים ותאבי בצע המסתתרים תחת איצטלות של אינטלקטואלים ואנשי "בוהמה" בשיתוף פעולה עם התקשורת המציגה אותם כאנשי אור, חזון וקדמה - מובילה את ההמונים בלא יודעין, אבל באחריותם המלאה, אל תהום הריקנות והייאוש מן החיים המאפיינים כל כך את החברה המערבית חילונית ובסופו של דבר, כפי שלמרבה הצער מלמדת ההיסטוריה, אל הכיליון וההתפוגגות למחוזות הנשייה.

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", בזה הלשון: "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה". וכש
יהודה עמרוסי28.06.11
למרות ציטוטי השקר הנואשים שלך.
רנמינוב 29.06.11
וכן כתבו כל הפוסקים, וממילא כתבו להעדיף פאה מול המטפחות המצויות כיום: א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם
יונתן אהרוני21.09.11
מדברי הגה"צ שליט"א: ולפ"ז יש להבין ברור שאלה הנשים הן הנה הצדקניות שעליהן אמחז"ל שבזכותן יבוא הגואל והגאולה, והן הנה הנשים שמצילים את הכלל ואת התוה"ק, וכמו שבימי היוונים לא בטלה גזירתם וקליפתם אלא ע"י נשים שעשו מסירת נפש אשר לא נצטוו עליה והיה זה ע"י מצוה שאין החיוב מוטל עליהן (שהיא מצות מילת ה
הצניעות קדושה29.06.11
ויודע רק לכתוב שטויות והבלים ולהדפיס ברבים. רוב גדולי הדור לא סוברים כמו הדעות המוזרות שלו
משה ישראלי21.09.11
הרבה זמן לא קראתי דברים נפלאים שכאלה. ישר כח.
אברהם צוקר21.09.11
בשביל בעלה. בפרט אם הוא יושב כל היום לטקבק באינטרנט, אז למי תתקשט ברחוב? וחפשו בכל הפורומים איך הראו שהציטוטים שלו מסולפים ומראים על תוכנו הפנימי הרקוב.
חדרתי29.06.11
יכול להיות שאצלך בבית, האשה מתקשטת בעבודה (במשרדים של ש"ס כמובן) ובוגדת בבעלה, שיושב לכתוב לשון הרע באינטרנט. יש אחרים, תלמידי חכמים, שמזכים את הרבים בדברי תורה, וגם האשה שלהם מתקשטת בבית, ובחוץ בשעת הצורך, והיא כמובן אינה עובדת עם גברים. ובקשר לפורומים, חיפשתי ומצאתי שאתה משמיצן סדרתי, זה ה
יצחק21.09.11
9
במיוחד לא באתר הזה...
יואליש113.06.11
8
חבל אם היית מצייעץ אתי הייתי מציע לך רעיון נהדר,,,!! במקום לשים למעלה כל כך בולט את התמונה שלך,, היית שם את התמונה שלי,, זה היה יוצא הרבה יותר מוצלח ,,,, חבל חבל,,,,
דינה15.06.11
הכתבה נכונה לגבי אלה שמתלבשות צנוע ויפה (חשוב לא פחות), כתוב בתורה שאישה צריכה להיראות טוב. השאל רק מושך עיניים ומטופש ברמות קשות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרוש16.06.11
חחחחחחחחח
חחחחחחח17.06.11

הצגת כל התגובות

7
בס"ד אשריהן הנשים שמוסרות את נפשן למען הי"ת לעשות לו נחת רוח בעיניין הכי חשוב בעולם שזה הצניעות כי בזכות נשים צדקניות נגאלו ובזכותן ניגאל בעז"ה , כי זה לא פשוט ללכת עם שאל,וכל בגד זה מקיף של אור שמגן על הנשמה מפני החיצונים ר"ל . ואם יש "חרדים" שמתנגדים לדרך הקדושה הזו זה כי הם רואים את הפגם שלהם שה
יהודיה אמיתית14.06.11
פשוט טפשות, זה הכל. אין שום מצוה לאשה לכסות את עצמה עם סמרטוטים מכף רגל ועד ראש, ולהראות כמו מחבלת מתאבדת
שימי28.06.11
6
קראתי את המאמר שלש פעמים, איפה כתוב שאל או צעיף? הכותב מדבר בנושא אחר לחלוטין.
שימי 14.06.11
5
המאמר מצויין ונכון. חבל שהכותרת לא קשורה וגורמת התנגדות, וזה עלול לגרום להתנגדות לכל תוכן המאמר.
נועה14.06.11
4
מעניין מה הם עושים לגברים?... אולי עדיף כבר שניכלא בתוך חדר 24 שעות ביממה.. ככה בטוח לא יהיו בעיות... (מאשר לצאת בצורה כזו מפחידה!) אם כל הכבוד, שום הסבר לא יצדיק את הדבר המפחיד הזה!(אולי נשים גם משקפי שמש...) ואלוקם אדירים, למה הכל ש-ח-ו-ר???
אסתי13.06.11
היית רואה שהוא לא מדבר על 'שאל' בכלל והכותרת לא קשורה לחיים
maorlod20.06.11
3
כתבת יפה,אך עם כל הכבוד איבדת את זה איפשהוא. האיסלאם היא דת קיצונית היהדות עומדת באמצע. (הסבר מלא תוכל לקבל מאת הרב זמיר כהן בהרצאתו "אומנות ההנאה").
רז בן מנחם26.06.11
בכותרת כתבו שאל, בלי קשר לתוכן שמדבר על משהו אחר. תקרא, תקרא.
רימוהני29.06.11
2
הרחוב, גם החרדי, יש לו מה לתקן.
שמעוני 14.06.11
1
אסתי,למה את נלחצת?? איך נראה לך ששרה רבקה רחל ולאה הלכו?? או קמחית או דבורה הנביאה? עם פאה אולי ובגדים צמודים וחצאית שעושה טובה שהיא מכסה את הברך (בעמידה )!!!תחשבי על זה...
שאליסטית14.06.11
אבל בזמננו, כשזה נדיר מאוד, ומצוי רק אצל נשות האיסלאם שידועות בצביעותן, הרי שזה עושה את המטרה ההפוכה - מושך תשומת לב רבה, ואינו יעיל. מה גם שהוא מכער את האשה, ואיזה בעל יחיה עם אשה לובשת שאלים, ולא יסתכל על השכנות שלבושות בטוב טעם? לכן פוסקי הדור המליצו על פאה, ככיסוי הכי מתאים: א. מרן
יהודה עמרוסי28.06.11
מול המתירנות של הפאות שאף רב לא התיר.
ינקיוש29.06.11
אולי גם יעניין אותך
תוכן גולשים

חנוכה: האור הפנימי מאיר את העולם

הרב אוהד מעון | 17.12.17

דעה

העיר שחובלה לה יחדיו // נח טוניק

נח טוניק | 24.10.17

כואב לי / תוכן גולשים

תהילה. | 30.05.16

תוכן גולשים: תרומה לת"תים בפורים - ראוי?

בנימין גר | 01.03.16

כמה עלים היא עוד תקטוף? / טור כואב

במבט אחר | 22.07.15
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

מנדי כהן | 02.02.15

אלף למטה, אלף למטה!

סטלא דקדושא | 31.07.14

הַלְּעוֹלָם יִגָּדְעוּ הַשְּׁתִילִים / שיר כאב

אסתרק | 31.07.14

החילונים קבעו: ירושלים - עיר חרדית

דע מה תשיב | 17.03.14
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

תוכן גולשים: צבא כן, צה"ל לא

א מלכה | 16.03.14

כשעץ השקד לא הצמיח פירות

אוריאל ארנון | 18.02.14

השוב"בים של ניר

יצחק פלדר | 01.01.14

יאיר לפיד הוא האשם בתקיפת החייל

גבי דניאל | 10.07.13
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

גולש 'כיכר' ללפיד: תקרא את התנ"ך

שמעון לוגסי | 09.07.13

ה"חפיפניקיות" של הרב עובדיה

יואל אבן-שם | 17.06.13

אחיי החרדים, בואו ננצח!

אבישי פרי. | 18.05.13

חיסול המחבלים? תודה לשבאבניקים

יוסי קרליבך | 04.04.13
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תוכן גולשים: לאחי (?) החרדי

ע' ל' | 03.04.13