כיכר השבת

תוכן גולשים: מפלים את הספרדים? זו טענה של קורח

הטענה של ההתנשאות והאפליה תמיד תבוא מעשירי קורח, תמיד תהיה חבויה באגוז הקשה של הצביעות המטונפת. המון תסמינים "קרחיים" מאפייניים את המאבק המשפטי נגד אשכנזי ישראל, המון כסף מתגלגל שם, המון קרנות, המון רהב, המון "שוויון" עיוור, מכוער ובור. כרוניקה של כסילות

125
אבישי פרי. | כיכר השבת | י"ט בסיון | 21.06.11
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

פרשה סוערת שהביאה בסופה 200,000 איש לרחובות קריה - ירמיהו-בר אילן, נחקקה בדברי ימי החרדיות בישראל. טענות על פליה לבנות עדות המזרח, הביאו הורים תמימים לנטוש את קנם החם ולהיכנס על-כרחם תחת סורג ובריח, כמו בימים אחרים - ימי ניקולאי.

ולמה אני נזכר בזה עכשיו? כי לכולם זה ידוע שיש כאן הבדלי מנטליות קוטביים למדי, כי כולם יודעים שלפעמים ההתגשות היא חזיתית, ואין שום סיבה ללכת כעיוורים ולצעוק בגרון ניחר ככרוכיא: "גזענות". לפעמים יש לשמור על הומגניות קהילתית. כן, לא להאמין.

ד"ר חיים שיין ממכללת "שערי משפט" השמיע את האמירה הזו ב"ישראל-היום". הנה דברים נחרצים שפירסם:

"אולם דעתי בסוגיית בית הספר בעמנואל השתנתה ברגע אחד שנצרב בזיכרוני, אגב צפייה במהדורת חדשות. על מלוא המסך נראתה אם ספרדייה מעמנואל שטענה כי הבת שלה קופחה בקבלה למגמה החסידית בעמנואל, ואת הדברים היא אמרה כשהיא מעשנת סיגריה ומפריחה עשן"..

"שיהיה ברור: זכותו של אדם לעשן, אף אם העישון מזיק לבריאות. אבל יחד עם זאת יש לומר כי אישה חרדית, ספרדייה או אשכנזייה, לא אמורה לעשן לפי התפיסות התרבותיות המקובלות".

"ובאותו הרגע הבנתי כי המאבק המתנהל אינו בגלל הבדלים עדתיים אלא בגלל דרך חינוכית, דרך שבה לדוגמה האישית של ההורים יש חלק מכריע. מי שמעורה בתרבות החרדית יודע שכל בת (אשר נחשבת חרדית) שמעשנת סיגריות לא היתה מתקבלת לבית ספר חרדי, בלי קשר למוצאה. הדבר אינו יאה בעיניים חרדיות".

"ייתכן שבחינוך החרדי־אשכנזי יש גם אפליה על רקע עדתי", מסתייג שיין, "אך לנוכח תמונה זו מסופקני אם אכן העניין העדתי הוא הגורם העיקרי לעימות באשר לדרך החינוך הנכונה בבית הספר בעמנואל". דברי שיין. לגזור ולשמור.

מה קורח היה טוען

קורח. השם כבר אומר את הכל. עשיר עתיר קוטג´ים. שוכב על סלי סלין של דינרים. מנסה לסכסך ולחרחר ריב ומדון בכל מחיר. אבל עדיין כמה מהלכים בדמותו אינם מחוורים. ננסה לעשות סדר בדברים. [לא ננתח פרופיל ונשרטט קווים לדמותו של קורח, שכן איש נשגב וקמאי היה, שדל מוחנו רווי החולין מלתארו].

וַיִּקָּהֲלוּ עַל-מֹשֶׁה וְעַל-אַהֲרֹן, וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם רַב-לָכֶם— כִּי כָל-הָעֵדָה כֻּלָּם קְדֹשִׁים, וּבְתוֹכָם ה´, וּמַדּוּעַ תִּתְנַשְּׂאוּ, עַל-קְהַל ה´ [במדבר טז, ג].

האמנם, נראה זה טיעון הגיוני שכל הדוגל בשמירת היחודיות האלמנטארית שלו נחקק מצחו מידית באות-קין של "התנשאות" גזענית?? האמנם העולם צריך להיות כולו תחת מעטה של מועדון ´דור ההפלגה´ הזכור לשמצה - "שפה אחת ודברים אחדים"?!

הטיעון היבש אותו מציג קורח בפני משה הינו: "כל העדה כולם קדושים, ובתוכם ה´, ומדוע תתנשאו על קהל ה´". הוא מתאונן על המונופול כביכול שיש למשה על עם בני ישראל ועל כך שדווקא לו ולזקניו יאתה הבכורה, המוסכמות העתיקות, לדידו, אינן שרירות דיו, צריך לרענן אותם מחדש. ולמי כתר התהילה? לו, כמובן.

אך אם נבחין, דומה כי עיקר הדגש שניכר ועולה לאורך כל הדרך היא, שקורח לא שבע-רצון מעצם הקומות הסדורות שבנוי העם לתלפיות, מעצם העובדה כי יש מגדרים, דרגים ומעמדות בעם – כהנים לויים וישראלים. "כולם קדושים" הוא זורק אמירה, "ומדוע תתנשאו"??

לאחר בחינה מעמיקה, נמצא גם שהשאלה ההלכתית המפולפלת והמלומדת שהוא מציג היא גם משקפת הלך-רוח מעוות זה. שכן כך שאל: בית שכולו ספרי תורה, החייב במזוזה?! טלית שכולה תכלת חייבת בציצית!? כלומר: כיון שמזוזה נועדה לשמור ולנטור את היהודי מכל רע, לשם מה היא נצרכת? מדוע בבית שמלא ספרי-תורה, שגם הם בהחלט משמרים את היהודי השוכן בקרבם, לא יהיה סיפק בכך? מה היחודיות של מזוזה על פני כל חפץ קדוש ששומר? ובעגה תורנית-שונה: מה עניין יש דווקא במנהיגים קדושים ברמה עליונה ונשגבה, מדוע בכל עדת העם, שכולה חוצבה בנשמת האלוקים, לא יהיה די לסדר בפלטפורמה אחת ואחידה את האוכלוסייה כאוטונומיה? מה היחודיות של המנהיגים הדגולים השולטים ביד רמה?

הוי אומר: קורח, באמצעות תעמולה מאסיבית אגרסיבית, [אולי באמצעות העשירות שהייתה מנת חלקו מימן קמפייני רהב אלו] חפץ היה לערער על היחודיות הבולטת של המנהיגים ובכלל, כולם קדושים. כולם אהובים. כולם ברורים. צריך לתת צבע וגוון אחיד לכולם. סולם ערכים אנושי-רוחני זר לו. הכל בלול. אנדרלמוסיה. ומי שחלילה סבור שיש מעמדות ואוטופיות, כמה אירוני, נחקק על מצחו אות-קין של ה"מתנשאים" ה"גזעניים" השפלים והחשוכים..

הטענה של ההתנשאות והאפליה תמיד תבוא מעשירי קורח, תמיד תהיה חבויה באגוז הקשה של הצביעות המטונפת. כשהם שועטים ברכבי השרד ומטרוניותיהם באופניהן, ידרשו אבירי אקירוב וקרית-משה שוויון לכ-ו-ו-ל-ם!

המון תסמינים "קרחיים" מאפייניים את המאבק המשפטי נגד אשכנזי ישראל, המון כסף מתגלגל שם, המון קרנות, המון רהב, המון "שוויון" עיוור, מכוער ובור. כרוניקה של כסילות.

קורח היה, קורח איתנו, עם הכיס המנופח והפנים הדשנות, עם הריב ומדנים, עם הבילבוליזציה האופיינית שלו.

לתשומת לב הקורא התמים והמתקומם עו"ד יואב ללום.

תוכן שאסור לפספס
125 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
כולנו חיים בסרט אתם לא שמים לב יש דברים הרבה יותר מזעזעים מזה החיים גם ככה לא כאלה פשוטים מסקנה אחת שלי : איסטרר בלגינא קיש קיש . . וכו - מוסד שעושה הרבה רוח יש בו בפנים הרבה זבל ותסמכו עלי !!! - מילה של שישקו..!!
שישקו23.06.11
41
או שהוא צבוע. בשני המקרים זה לא מחמיא.
לימונדה23.06.11
40
מזמן לא קראתי כתבה כ"כ לא קשורה ומגעילה..
טובה מבית טוב!23.06.11

הצגת כל התגובות

39
אשכנזים = פאה וקצר ספרדים = מטפחת וארוך תחליטו אתם!
פוליטיקאי22.06.11
לכו לרחוב שמואל הנביא בירושלים או לרחוב כנהמן בבני ברק בליל שבת ותראו אין צורך באשכנזים כל הפרחחים הם רק ספרדים
אלי23.06.11
מכות מכמה ווזוזים/ליטאים והש.ג יודע
נתי23.06.11
מה הקשר? מנטליות ואופי זה ענין נוסף!
מעריצי אבישי23.06.11
38
הכותב הוא ספרדי או אשכנזי?
חרדית לדבר ה'22.06.11
37
הרבה בלה בלה בלה לא מובנים. הרב וינברג, כמדומני, עורר את הסערה הזו על רקע תלונות מכמה נערים נגדו. היה על כך תחקיר זוכר? או שאינך יכול להיזכר ואתה מעדיף להתלות על איזו אמא חוזרת בתשובה שנצפתה מעשנת . געוולד. וחוץ מהנ"ל, ממתי הורי האשכנזיות "מסכנים"? כדבריך. כתבה לא ראויה
מצה שמורה22.06.11
36
70% מהמשפחות האשכנזיות לקחו חתן או כלה ספרדית על מנת להרבות אחדות ואהבת ישראל. הקרבנו את נפשינו, את בננו את בנותינו, למען אהבת ישראל. מה אתם רוצים עוד??? 80% אחוז מפונוב'ז ספרדים, 150% מבנות סמינר וולף ספרדיות. סתם נחיתות של הספרדים. [אז מה אם מקבלים רק את ילדיהם של שרי ש"ס, הרי זה לצורך תקציב, קי
נו נו23.06.11
35
משבש למשובשים מימלא את שכלם לרמות כל כך קיצוניות, אם בחורף הם עוד איכשהו שומרים על פרופיל נמוך ולא שופכים שטויות, הרי שבקיץ השטויות והקשקושים גולשים למימדים מדהימים. אל לנו לכעוס, עלינו להבין אותם. הם חולים בנפשם, הם עברו טראומה תרבותית קשה מאוד, הגויים זרקו אותם מכל העולם בבושת פנים. הם ב
לא לצנזר22.06.11
אני אשכנזי אז זה אומר שאני לא יהודי? כמו שרשמת ״ספק יהודים״
איתי 23.06.11
קיטונות של טיפשות ודמגוגיה.
מעריצי אבישי23.06.11
זאת תגובה שהיו צריכים אותה פה בדחיפות וסוף סוף משהו הציל פה את המצב... חזק ואמץ!!
הודיה23.06.11
34
אם אתה רואה אפליה, תעצום את העיניים. ללום כנראה צדק, אתם האשכנזים לא מודים באפליה . צריך ללכת איתכם רק בכוח. [בית משפט] וחבל מאד שזה כך.
חזי24.06.11
33
איך היית מגיב ומה היית כותב?? תתן לנחש - היית כותב נגד ההשקפה שהם אוחזים בה או נגד צרות מחשבתם??? על מה בדיוק היית כותב אם ביתך היית נשארת בבית חודשים מבוישת? סתם צבוע מתחסד
שמורה22.06.11
32
הבנות האומללות לא ביקשו שום התנשאות וגם לא מנהיגות. הם רוצות להיות כמו "כ ו ל ם" כמו כל השכנות שלהם ואם אתה רוצה לדמות אותם לאיזה פסוקים בתורה אתה יכול לקחת את זעקת "בנות צלפחד" שטענו "למה יגרע" והודה להם הקב"ה - וכן פרשת פסח שני שהיו טמאים ורצו להקריב את הפסח כמו כולם וגם להם הודה הקב"ה - ולכן כלך
ישראל22.06.11
31
ולא על דברים שאתה לא מבין בהם ורק מעורר שנאה ומחלוקות .
שבי 21.06.11
ואל תלינו, הוא מכיר מקרוב, את יפי הנפש הספרדים שרוצים שוויון עיוור!
מעריצי אבישי22.06.11
30
אנחנו משפחה ספרדית טובה, ולמרות זאת היה לנו קצת קשיים שביתי רצתה להתקבל לסמינר אשכנזי טוב, להיות עם חברותיה מהכיתה. וכשהיינו במצב שכמעט והודיעו לנו שאין מקום לבת שלי המושלמת, נסעתי לרחוב אבני נזר בבני ברק, שביתי תקבל ברכה מהרבנית,יפה כהן, היא גם אמרה לבתי איזה פרקי תהלים לןמר. והיה לנו ממש נס, ש
מלי21.06.11
29
סיפור ראשון: לפני מספר שנים כשלמדתי באחת הישיבות האשכנזיות בירושלים, פנה אלי חברי הצעיר שעמד אז לסיים ישיבה קטנה שאמליץ בעבורו שיתקבל לישיבה שבה למדתי. פניתי אל הרשם של הישיבה וכמובן שהתכוננתי עם שבחים על הבחור: יראת שמיים, מידות ודרך ארץ, הקפדה על סדרים ותפילות, התמדה וכו'. להפתעתי, קיבלתי שאלה
חיים23.06.11
28
כוונתי הייתה שלעולם לעולם אך תצעק כעיוור גזענות בעוד שרבים מהמקרים ההגיון הבריא נוטה לחוסר שוויון מחמת אופי מנטלי ותרבותי עדין. כקורח שבעיוורותו צועק שוויון שהורס כל חלקה נאה, ומגיעה משיקולים פפופוליסטיים של ררה, כבוד וממון רב.
אבישי פרי.22.06.11
ראה גם תגובה 12 ותבין שהטענה על קורח לא היתה על זה. איזו בעיה יש בלצעוק שוויון? (אם לא שהדבר כרוך בלחלוק על השכינה)
מבין22.06.11
אולי ההפך????
רינה 26.06.11
"אופי מנטלי ותרבותי עדין"? מילים שמורות על שחצנות גסה!
פלמוני22.06.11
27
אולי ההיפך? אז מה רוצה אבישי פרי?
תמהה21.06.11
26
לא היה דיון אם הוא צודק בטענותיו או לא, הקצף יצא עליו לא בגלל שלא רצה יחודיות או בגלל שרצה אוטונומיה, אלא עצם זה שמרד במלכות וחלק על משה ועל השכינה. ובכלל גם אין הנידון דומה לתכונותיו של קורח.
ישראל21.06.11
25
רבש"ע כל מאמר שלך אני שואל את עצמי מה הוא רוצה אני לא יודע מה מוצאך אך ברור לי בתור אשכנזי מעורב מה הלך (בצירי)הציבור האשכנזי ומה תפיסת עולמו בהקשר לציבור הספרדי תקרא לילד בשמו שנאת חינם!! כל שאר התאוריות סיגריות mp מחשב הכל בבלה אחד גדול השורש של הכל הוא שנאה אחת גדולה!! כל השרה זה רק א
איילוש21.06.11
ואני לא מסכימה עם מה שכתוב כאן
3+21.06.11
בתגובה שלי או בכתבה שלו
צפון21.06.11
ולכן האשכנזים לא רוצים להתערבב עם הספרדים (יכול להיות שגם הפוך) ובזה שנדחפים וכופים לקבל אותם בזה גורמים לשנאה
svs21.06.11
צודקת מליון אחוז!!! סוף סוף יש כאן משהי עם קצת שכל שדוברת אמת.... מצדיעה לך!!!
חרדית לדבר ה'21.06.11
24
לא שמתם לב שרוב אלה שלא מתקבלות לסמינר אין להם משקפיים, רק עדשות או בלי כלום? זו מזימה משותפת של מנהלי הסמינרים עם יצרני המשקפיים, אפליית הציבור שאינו מרכיב משקפיים. תראו שבכל סמינר יש מכסת מקסימום של 20% ללא משקפיים. על זה לא חשבתם, הא? די לנחיתות!
ממושקף24.06.11
23
לא מתאים לנו לריב ככה, כמו ילדים קטנים.
אסתי23.06.11
22
שנותנים לבן אדם הזה ללכלך את הקיר, אין שום קשר לציטוטים מהפרשה, רק התרסה ושנאה
שמואל כהן22.06.11
21
אז תעבור לצד השני.
ירון 21.06.11
20
גם הייתי אצל הרבנית בענין קשיי בפרנסה, ועצתה וברכתה מאוד עזרה לי. ממליצה וממליצה על כל מילה בתגובה 6
רחלי21.06.11
19
ישמחו להציף את אתר כיכר השבת בתגובות מלאות גזענות וגועל אנושי. כיכר! אתם יורים לעצמכם! הגולשים שהעריכו עוד את האתר, פשוט עוזבים,. האתר הופך לרמה של כמה תגובות זולות יגיבו, ולא לאיזה סוג של תגובות יגיבו.. וחבל! כמ שכל אתר מכובד, לא יכניס כאילו שטויות בקילו, כך אני מצפה ממכם. מ
שוקל לעזוב מכאן23.06.11
18
תפסיקו לחפש את המטבע איפה שיש פנס ותסתכלו לאמת בעניים לצערי 95 אחוז מנוער השוליים במגזר החרדי הוא משלנו ספרדי יעני מה לעשות אין בררה לצערי אנחנו צריכים להתחננ לזבלים האשכנזים שיכניסו את ילדינו למוסדות שכנזים כדי שלא יתכלקלו
אשדודי21.06.11
אף אחד לא ביקש שיקבלו נוער שוליים, נוער שוליים אפילו לא מנסה להתקבל, מקומו בשערי יושר וברש"י וכן על זה הדרך, מדברים על בנים או בנות יראי שמיים יותר ממני וממך.
ליאור22.06.11
17
לי הרבנית יפה אמרה להתחזק,ונושעתי כשבתי היה ספק גדול האם היא תתתקבל לסמינר בו היא רצתה ללמוד, והיתה אוירה מאוד קשה בבית בגלל זה, הלכנו לרבנית יפה,ששמענו שרבות נושעו מסגולותיה וברכותיה,ובקשנו סגולה וברכה. היא אמרה לנו להתחזק "בלשון הרע" להתרחק משנאת חינם, ושיהיה לנו אל כל אחת, אהבת חינם, וגם שאני
טלי22.06.11
מסתבר שהיה לך ולבתך מה לשפר ביחסים בין אדם לחבירו ובצניעות... וכשבדקו מהסמינר, ראו שבסוף את כן מתאימה את עצמך לתקנון, אז קיבלו אותך.
נעמי22.06.11
16
אני מתנגדת להשוואה לקורח, אבל הרעיון ברור ומקובל עלי. קביעת קריטריונים (במקרה זה, תקנון) לקבלה למקומות שונים היא דבר מקובל בכל העולם, ומי שלא מתאים לקריטריונים ענייניים, וטוען שלא התקבל בגלל גזענות, הוא מרמה את עצמו כדי להסתיר את העובדה שהוא לא מתאים. דבר נוסף: לדעתי, גם אם כל הבנות הספרדיות היו מ
אשכנזיה 22.06.11
נכון שעדיף לספרדיה שתלך לסמינר ספרדי בגלל העניינים שפרטת, אבל כשזה בא מכיוון המנהלים האשכנזים שלא מוכנים לקבלה, זה בא רק בעקבות גזענות. אולי המנהלים מעדיפים להסתתר תחת התירוצים שהזכרת ואפילו אם הם היו נכונים גם מהם נודף ריח גזענות.
נפתלי22.06.11
רק רעש וצלצולים, שיפתחו מוסדות מתאימים לפי דעת רבותנו הספרדים וילכו בדרך הישרה, במקום החיקוי האשכנזי.
אנני 22.06.11
אבל לא לקבל זו כבר בעיה כל עוד הם מקבלים תקציב ממשלמי המיסים אין להם זכות לעשות מה שהם רוצים!
calanit6022.06.11
הרבה טוענים שכל עוד מקבלים תקציבים - שלא יתנהגו בגזענות, ואני תוהה מה ההבדל? אם גזענות זה פסול - אסור לעשות את זה גם בכסף שלך, ואם זה מותר - מותר בכל מקרה. רק אם מדובר בקביעת קריטריונים ענייניים, זה מותר, ואז לא משנה אם זה כסף שלך או של המדינה.
אשכנזיה23.06.11
קודם כל ברור שמבחינה חוקית/משפטית/ציבורית/מוס לא ניתן לממן מוסד גזען נקודה. אח"כ שלא ימומנו ויהיה מוסדות אחרים, אין לנו צורך לטפל בגזענות שלהם כי יש לנו מוסדות שמוכנים לקבל את כולם כולל אשכנזים שעומדים בקריטריונים.. כל השאר זה רק בינהם לבוראם. הבנת? או שאת/ה מתממת כמו הכותב הגזעני.
גזענשטיין23.06.11
15
חיון היה ספרדי מטורקיה במאה ה-17 שהציג את עצמו כשבתאי צבי החדש. אחרי שהגיע לירושלים וגורש משם, הגיע לאמסטרדם (בזמנו היתה בנוייה משתי קהילות נפרדות - אשכנזית וספרדית) והביא עימו הסכמות מזוייפות מכל רבני ירושלים. חכם צבי (מגדולי האחרונים)שהיה באמסטרדם הבחין מיד שחיון הוא זיוף אחד גדול ויצא בתקיפות נגד
דעת תורתנו21.06.11
לא היה ולא נברא הסיפור עם החכם צבי הוא עם שבתאי צבי
Wiseman23.06.11
14
אני לא מבינה אין פה צודק או לא צודק! . אין טעם שבנות ספרדיות ילחמו על על מסגרת אשכנזית!! הן לא אשכנזיות יש להן מסורת משל עצמן הם לא להתנהג כהשכנזיות כשהן לא.אם הסיבה היא החינוך במסגרת האשכנזית שעליה אף הספרדים לא מוותרים אז יש בחינוך משהו(חברתי הספרדיה שאינה באה מבית חסידי העידה שהיא לומדת כאן כי
רחל23.06.11
13
הממאירה הזו. זה מיועד לכל המגיבים מכל הצבעים והסוגים. נ מ א ס ת ם!!! מצב העם כל כך קשה ואתם במה מתעסקים? תתביישו לכם.
לימונדה22.06.11
12
רבש"ע כל מאמר שלך אני שואל את עצמי מה הוא רוצה אני לא יודע מה מוצאך אך ברור לי בתור אשכנזי מעורב מה הלך (בצירי)הציבור האשכנזי ומה תפיסת עולמו בהקשר לציבור הספרדי תקרא לילד בשמו שנאת חינם!! כל שאר התאוריות סיגריות mp מחשב הכל בבלה אחד גדול השורש של הכל הוא שנאה אחת גדולה!!
איילוש22.06.11
11
איזה פרמיטיביות, מזה העלייה הראשונה או השנייה?! כולנו נולדנו בארץ דור שני או שלישי פה. תתקדםםםםםםםםםםםםם.
לא יאמן21.06.11
10
על אשכנזים וספרדים.
דיייי22.06.11
9
הבנת מר פרי, תודה שחשפת לנו מה קורא אצליך, שנדע ממה להיזהר.
יהודה בלוי23.06.11
8
וירא את ישראל שוכן לשבטיו - שכל שבט שוכן לעצמו, איש על מחנהו ואיש על דגלו. אמנם יש עיצה לחבר את הספרדים עם האשכנזים, והיא ליישב את כל ארץ ישראל בעם ישראל, כך עולה עפ"י דברי הגר"א בספר קול התור, כי איחוד האשכנזים והספרדים - הוא בחינת איחוד ב' המשיחין, וזה נעשה ע"י הקידוש ה' שנעשה ע"י ישוב ארץ ישראל.
יהושע וכלב21.06.11
7
האם המעשנת לא תקבלה אפילו למגמה הכללית, תפסיקו להשמיץ סתם, מטורפים שכמוכם, רק עושים הכללוץת
רינאווי 21.06.11
6
עד מתי נמשיך עם העסקנים שעושים יותר נזק מתועלת בענין.מתי נבין שהם מחפשים רק כבוד וסיכסוך. ולא פיתרון אמיתי
יוסי21.06.11
5
איך אתה מקפיד לכתוב שטיות באיצטלא דרבנן, מצטט פסוקים, מערבב נושאים,- אחי לך תמכור חומוס, אכן שם מערבבים כמעט הכל ואיכשהוא תמיד זה יוצא טעים. אבל כן כן כמעט לא תמיד צודק הכאבי בטן לא . ואני יסביר, או אנסה להסביר, הדף סובל את הכל אפי' את הטון שטויות שכתבת . מאחר והרב שך צעק לפני שלושים שנה וכי הוא ל
ירושלמי21.06.11
4
פעמים רבות כל כך המאבק הוא דתי ולא עדתי, אך עבור כל המקופחים למיניהם יש עילה לתביעה. היגיע הזמן לחשוב פעמיים לפני שטוענים על כל שטות לאפליה ולגזענות.
3+21.06.11
הזעקה היא מדוע בת אשכנזיה וספרדייה ששניהן למדו באותו יסודי ושניהן עם אותה תעודה וממשפחה ושכונה חרדיים: האשכנזיה מתקבלת במקום והספרדיה מחכה כמה חודשים לראות אם כללו אותה ב-30 אחוז או שרק נתנו לה להתייבש ללא תשובה (אף לא שלילית) כמה חודשים כדי שלא תפריע את מנוחת המנהלים.
פנחס21.06.11
ללמוד בכזה סמינר שלא רק שהיא לא מתאימה אלא גם שונאים אותה !!!!!! זה זועק דרשוני!!!!!!
משה21.06.11
3
מה אתה מבלבל את המוח??! המאמר שלך עלוב כמוך. אתה לא התבייש ללכלך על ציבור שלם?? ולהדביק לו מנטליות שלא קיימת ?? לידיעתך שיא הפריצות והפאות זה פרי המצאתם של האשכנזים, תלך לבני ברק תראה בלונדיניות אשכנזיות עם פאות באורך של מטר. ואני לא פרמיטיבית כמוך שיגיד שהספרדים הם יותר טובים. פשוט תסתכל על הציבו
יעל21.06.11
2
מדובר במקרה אחד (כאילו שכל מאות אלפי הספרדים והספרדיות שלא התקבלו עד היום זה בגלל שהאמא מעשנת או מחללת שבת וכדומה...) מדובר באימא ולא בבת הרי גם אם אותה אמא והבת היו הכי צדיקות בעולם, אחוזי סיכוייהן להתקבל לא היו עוברים את ה30%. סה"כ: הסיגריה הורידה מ-30 ל-0. הספרדיות חמורה יותר ומורידה 70 והסיג
שלמה21.06.11
סיגריות זה רק דוגמא קלאסית, קח כיוון.
מעריצי אבישי פר22.06.11
אתה והדוקטור פסקתם שזו דוגמא לכל הספרדים. מחר אני אראה אימא אשכנזייה מעשנת ואני יאמר אתם רואים מה זה אשכנזיות... אולי אתה מתכוון שזו דוגמא מסוימת לבעיות של הספרדים? אבל מי אמר שיש בכלל בעיות. אין מגזר שאין בו "דוגמא" כזאת ומי שיש לו עניין למצוא תמיד ימצא את הדוגמא. כשאתה בוחר עניבה אתה לוקח הביתה דו
שלמה22.06.11
שלית דין ולית דין.
ירון21.06.11
1
אני ממש לא מצדיקה את צורת המאמר שבה הוא נותן דוגמא לאם מעשנת, היום לא חסר בני תורה ספרדים שמחנכים את ילדיהם בצורה הכי טובה. אך לעומת זאת אני לא מצדיקה את הספרדים הטובים שהולכים דווקא למוסדות שבה הם לא רצויים. כי אם כל המשפחות הספרדיות הטובות היו שולחים את ילדיהם למוסד ספרדי אז גם מוסדות
בחורה טובה מבית21.06.11
אולי גם יעניין אותך
תוכן גולשים

חנוכה: האור הפנימי מאיר את העולם

הרב אוהד מעון | 17.12.17

דעה

העיר שחובלה לה יחדיו // נח טוניק

נח טוניק | 24.10.17

כואב לי / תוכן גולשים

תהילה. | 30.05.16

תוכן גולשים: תרומה לת"תים בפורים - ראוי?

בנימין גר | 01.03.16

כמה עלים היא עוד תקטוף? / טור כואב

במבט אחר | 22.07.15
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

מנדי כהן | 02.02.15

אלף למטה, אלף למטה!

סטלא דקדושא | 31.07.14

הַלְּעוֹלָם יִגָּדְעוּ הַשְּׁתִילִים / שיר כאב

אסתרק | 31.07.14

החילונים קבעו: ירושלים - עיר חרדית

דע מה תשיב | 17.03.14
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

תוכן גולשים: צבא כן, צה"ל לא

א מלכה | 16.03.14

כשעץ השקד לא הצמיח פירות

אוריאל ארנון | 18.02.14

השוב"בים של ניר

יצחק פלדר | 01.01.14

יאיר לפיד הוא האשם בתקיפת החייל

גבי דניאל | 10.07.13
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

גולש 'כיכר' ללפיד: תקרא את התנ"ך

שמעון לוגסי | 09.07.13

ה"חפיפניקיות" של הרב עובדיה

יואל אבן-שם | 17.06.13

אחיי החרדים, בואו ננצח!

אבישי פרי. | 18.05.13

חיסול המחבלים? תודה לשבאבניקים

יוסי קרליבך | 04.04.13
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תוכן גולשים: לאחי (?) החרדי

ע' ל' | 03.04.13