כיכר השבת

תוכן גולשים: אבולוציה - העבודה הזרה של העולם המודרני

מי שניחן במעט יכולת חשיבה ומוקף בבני אדם שעניינם אכילה ושתיה, רדיפה אחר ממון ועריות, עלול בהחלט להשתכנע כי מוצא האדם מהשימפנזה. המקיף את עצמו בצדיקים עובדי ה' גדולים באמת - יודע בידיעה ישירה ובלתי ניתנת לערעור שהאדם יכול להידמות למלאך. הגולש משה מור עושה סדר

53
משה מור | כיכר השבת | י' באב | 10.08.11
כך היינו נראים בעבר?
כך היינו נראים בעבר? (פלאש 90)

פרקליטיה של תיאוריית האבולוציה על גרסאותיה השונות מאמינים כי החיים על כדור הארץ התפתחו בהליך בלתי מושגח של ברירה טבעית כאשר אלו ששרדו עד לימינו הם אלו שהצליחו להסתגל בצורה המירבית לשינויים סביבתיים. תיאוריית האבולוציה הנה כידוע ההסבר הרווח בכל מישורי החיים בחברה המערבית להיווצרות העולם, ובכלל זה באקדמיה ובבתי הספר התיכוניים גם בישראל.

כמובן שאין להתפעל מהמכרכרים סביב העבודה הזרה של העולם המודרני הגם שלעיתים הם מעונבים ובעלי תואר פרופסור, גם גורלה של האבולוציה להיעלם בתהום הנשייה כפי שעלה בגורל כל העבודות הזרות שקדמו לה. אלא שמאידך אין פירוש הדברים שיש לעמוד בחיבוק ידיים ובאפס מעש ולהתבונן בשוויון נפש כיצד פרקליטיה של תיאוריה זו פועלים במרץ בלתי נלאה בכדי לעשות נפשות לדעותיהם המשובשות. להלן מספר טיעונים על קצה המזלג בלבד שיש בהם להציג את האיוולת שבאמונה זו:

על אף שרמת האקסטרפולציות [היסקים אל מחוץ לטווח המדידה] בהן נעשה שימוש כדי להוכיח את טענת ההתפתחות אינן מעוררות אמינות גבוהה במיוחד, לא ההתפתחות היא השנויה במחלוקת [שהרי התורה עצמה מתארת תהליך בריאה מן הפחות מורכב אל המורכב יותר] אלא האקראיות אותה מנסים ליחס לה.

אלא שאקראיות אינה ברת הוכחה משום בחינה כיוון שמשמעות טענה זו הינה "אין מתכנן" וטענה שכזו, לבטח כאשר מרחב המדידה הוא מאות מיליוני שנים לשיטתם, אינה לא ברת בדיקה ולא ברת הוכחה. העובדה שחדר כלשהוא הינו מבולגן עדיין אינה מהווה ראיה שההסבר לאי הסדר הוא האקראיות, בלתי אפשרי לסתור [כאשר מרחב המדידה אינו מוגבל] את האפשרות שמישהו יצר את אי הסדר הזה בכוונה מראש ותהא הסיבה אשר תהא.

האמונה כי העולם מתפתח באופן עצמאי ובתהליך בלתי מושגח עומדת בסתירה לאושיות התפיסה האנושית. מהשלכותיו המרכזיות של עיקרון האנטרופיה, מהחוקים היסודיים ביותר בטבע, הינו העובדה כי כל מערכת סגורה מתאפיינת בהכרח באי סדר ההולך וגובר עם התקדמות חץ הזמן. בהיעדר הכוונה חיצונית כל מערכת נוטה לאי סדר הרבה יותר מאשר לסדר וזאת מכיוון שמספר האפשרויות לאי סדר גדול לאין שיעור מאלו המובילים לסדר. מי שיוצא חוצץ כנגד עיקרון זה – מערער למעשה על אחד היסודות הבסיסיים ביותר בתפיסת האדם ועל כן נטל ההוכחה [הבלתי אפשרי כאמור] מוטל היום, וכפי שהיה מאז ומעולם, עליו, דהיינו על פתחם של חסידי אמונת האקראיות.

עלה ביד פרקליטי התיאוריה לשכנע את העולם כי על המאמין באלוקים להוכיח את טענתו ואם לא יעמוד בכך לשביעות רצון מתנגדיו הרי שהצדק עמם ללא פקפוק. כולם נתקלו בשאלת המחץ "תראה לי אותו" ובתרועת הניצחון שבאה בעקבותיה. לפעמים קשה לעכל עד כמה הצליחו הם להפוך את היוצרות. מי שצריך להוכיח את טענתו הוא זה המערער על עקרון הסיבתיות כאשר כל עלה בטבע מהווה הוכחה מוחלטת ובלתי ניתנת להפרכה לקיומה של תבונה עליונה ואינסופית.

דמיון מפתוח של עובד אלילים

מאחר וכאמור אין לחסידי אמונת האקראיות כל סיכוי להוכיח את טענתם הרי שקיומו של בורא עולם הנו מושכל ראשון בלתי ניתן לערעור ולשאלה והטוען אחרת הוא זה האמור להתכנס בעמדת מגננה ולטרוח להוכיח את טענתו הבלתי אפשרית, בשום אופן לא להיפך!

עיקרון הברירה הטבעית, חרף העובדה שדרוש דמיון מפותח של עובדי אלילים כדי ליחס לו את המורכבות העצומה הנשקפת מכל עבר, רלוונטי רק לאחר יצירת מנגנון בסיסי. ישנם פלאפונים מורכבים ומורכבים פחות, אולם מנגנון העברת השיחה הינו מנגנון בסיסי שבהיעדרו אין פלאפון. רק לאחר יצירת הטכנולוגיה העומדת בבסיס פעולת הפלאפון ניתן לייצר פלאפונים מורכבים יותר תוך הוספת יכולות חדשות. ככלל לכל מערכת מורכבת ישנו סף מורכבות בסיסית, בין אם המדובר במחשב, במכונית, בעלה, בעין, בהמוגלובין, או בכנף מקק.

לטענת חסידי הברירה הטבעית אין שום משמעות ברמת התא החי - המנגנון הבסיסי של עולם החי. מאידך מורכבותו של התא החי הפשוט והבסיסי ביותר היא כשל מורכבותו של כור אטומי, ורמת המורכבות של חיידק בגודל מיקרוסקופי מורכבת ממנו באופן שאינו ניתן לתיאור. המספרים המבטאים את ההסתברות ליצירתם האקראית של התאים החיים [כלומר המעבר מעולם הדומם לעולם החי] הינם אסטרונומיים, בלתי נתפסים ובלתי אפשריים בעליל [מקובל לראות במספר 10 בחזקת מינוס חמישים כמספר החסר כל משמעות מעשית], כך שזריית החול בדמות הטענה של עקרון הברירה הטבעית הוא נסיון לעקוף את בעיית המורכבות העצומה ברמת התאים החיים עצמם ובעולם החומר תוך תקווה שנפנוף בברירה הטבעית יתקבל על דעתם של שטוחי המחשבה כהסבר למורכבות בעולם ובד בבד תטאטא את בעיית המורכבות העצומה הקיימת במישורים נוספים בעולם לבד מעולם החי.

השינויים שנצפו בעלי החיים אינם כוללים יצירת חלבונים חדשים או מערכות חדשות אלא שינויים יחסית מזעריים ברמת המיקרו. הטענה כי עמידות לאנטיביוטיקה, לחומרי הדברה או שאר כישורים מעין אלו מתפתחים במענה לאילוצים סביבתיים דומה לטענה לפיה יתכן והאדם יפתח זימים שיאפשרו לו לבלות את שארית חייו במעמקי האוקינוס בשל רמת זיהום אויר בלתי נסבלת מחוץ למים. הרבה יותר סביר להניח כי היכולת ה"חדשה", או המנגנון ללימוד המציאות ואופן פיתוח הפיתרון, היו בכח מאז ומתמיד במצב של תרדמת והוכנסו לפעולה עם התעוררות הצורך בהן.

כל תוכנת מחשב מכילה הוראות פעולה למצבים שונים, אין צורך לפרט על מקומו של זה המסיק כי העובדה שהתוכנה מטפלת היטב בבעיה שלא נתקלה בה עד היום מעידה על פיתוח יכולת חדשה באופן עצמאי. אין חולק על כך כי אנשים בהירים יכולים להפוך לכהים ולהיפך בתלות באזורים גאוגרפיים, תופעות אלו היו ידועות מאז ומעולם וחסר תוחלת הוא להסיט את הדיון לכיוונן. הטענה המרכזית הינה שהאבולוציה אינה יכולה ליצור שום איבר חדש, לא תא עם יכולת חדשה, ואפילו לא חלבון פשוט בתכלית הפשיטות.

אין מוטציות שהן מועילות בטווח הקצר, יונק הולך על ארבע שרק מתחיל לפתח כנפיים, תהליך שאמור לקחת כמה מיליוני שנים לשיטתם, נדרש להצטייד בראיית פני העתיד מיליוני שנים קדימה ולהתאזר בסבלנות אין קץ עד שכנפיים אלו יהפכו לשמישות. 99% מצאצאיו של היונק הנ"ל בפרק זמן זה לא רק שלא יזכו לראות כל תועלת מ"כנפיים" אלו אלא עוד יאלצו להסכים לסחוב בצידי גופם גושי בשר לא מזוהים המכבידים על משקלו של היונק ללא שום תועלת ועל כן מרעים את סיכויי השרדותו. הבריחה למחוזות המוטציות הגדולות והפתאומיות גוררת את האתאיסטים לכיוון ההפוך מאותו הגיון מעוות שפרש את משך ההתפתחות לפרקי זמן פנטסטיים כדי להניח הדעת בכל הנוגע לפרדוקס בין המורכבות העצומה מחד לאמונתם באקראיות מאידך.

בין שני מצבי הקצה, זה שלפני התפתחות האיבר הנוסף המשדרג את יכולת ההשרדות וזה שבגמר התפתחות האיבר, ישנם מליוני שלבים של האיבר המתפתח לשיטתם, כלומר היחס הכמותי בין האיבר המוגמר לשלביו המוקדמים הנו יחס של אחד לכמה מיליונים. לפיכך הסיכוי למצוא את האיבר באחד משלבי הביניים שלו גבוה בכמה מיליונים מהסיכוי למוצאו בצורתו הסופית.

מצג שווא

למעשה לא נמצאו כל איברי ביניים, עובדה נוספת המציגה את התיאוריה האלילית הזאת במערומיה. בנוגע לבעיה זו המכונה "בעיית החוליה החסרה" נוהגים מדי פעם להציג מצגי שווא בדמות ידיעות סנסציוניות המרוחות על גבי העיתונים וכתבי העת על מציאת ה"חוליה החסרה", עד היום כולם התבררו כתרמיות או טעויות. המוטיבציה הזאת מדחיקה את העובדה כי חוליות חסרות גם בכמויות של אלפים לא יקדמו אותם לשום מקום שהרי לשיטתם על כל מאובן של איבר מוגמר צריכים להימצא מיליוני מאובנים של איברים בשלבי הביניים השונים ולפיכך החוליות החסרות היו צריכות להימצא בכמויות של עשרות ומאות מליונים. בנוגע לתירוץ המתפתל של הדילוגים הפתאומיים, כלומר מוטציות גדולות ופתאומיות, נכתבה התייחסות בסוף הפיסקה הקודמת, מה עוד שאין גם בהתפתלות זו כדי להסביר את היעדרם המוחלט של צורות הביניים ממצאי המאובנים.

אין בידי התומכים בתיאורית האבולוציה כל הסבר המניח את הדעת בשאלת התפתחות תכונות הרסניות העומדות בסתירה מוחלטת לכיוון המיוחס לפעילות האבולוציונית. כיצד זה התפתחו באדם, היצור המוצלח ביותר מבחינה השרדותית, נטיות מוסריות המעמידות בסכנה את הישרדותו? שמא יכולותיו להגות בשאלות מופשטות, רוחניות ופילוסופיות גם בהן יש כדי לסייע בהישרדותו? היאך ניתן להסביר את נטייתו להקריב את חייו על מזבח רעיונות מופשטים הנעדרים כל משמעות הישרדותית? כיצד ניתן להסביר את העובדה כי האדם ניחן בכישורים בלתי פרופורציונאליים למטרת ההשרדות?

לית מאן דפליג, אלא אם המדובר בפרא שוכן מערות, כי עיקרו של האדם ועיקר תפארתו נעוצים באותן יכולות שלא רק שהינן חסרות כל משמעות השרדותית אלא שברוב המקרים עומדות בסתירה לה, האם ישנו הסבר דחוק ככל שיהיה שיש ביכולתו לתת מענה על כך?

האבולוציה אינה מסבירה את קיומם של חוקי הטבע, את עקיבותם ואת התמדתם. העובדה שבלתי אפשרי להוכיח את קיומם של חוקי הטבע ידועה ומפורסמת זה לפחות 150 שנה אולם מי שמקבל את ההסתברויות הפנטסטיות להם טוענים האתאיסטים בכל הנוגע לעולם החי לא יתקשה להסביר את הישנותם של חוקי הטובע במקריות ברת מזל ותו לא.

האבולוציה אינה מסבירה את שאלת ההתחלה אבל משום מה ישנם לא מעט המאמינים כי מילת הקסם "אבולוציה" יש בה כדי לפתור את כל השאלות. אותה אבולוציה הופכת את האדם לאוסף מולקולות חסר משמעות ובכך את ההוויה כולה לחסרת פשר ותוחלת, אמנם מה משקלם של אלו לעומת התועלת מהשחרור מכבלי השכל והמצפון, ומתן הצדקה כביכול רציונלית להיגררות אחר היצרים ובניית תרבות שעיקרה פריקת עול מכל מה שעושה את האדם לנזר הבריאה.

מי שניחן במעט יכולת חשיבה ומוקף בבני אדם שעניינם אכילה ושתיה, רדיפה אחר ממון ועריות, אחר קריירה, כבוד, נוחות וכו' - ורוב העולם למרבה הצער הוא אכן כזה - עלול בהחלט להשתכנע כי מוצא האדם מהשימפנזה, שהרי אין הוא כה טיפש כדי לאפשר לעניבות, לתארים ולבגדי השרד להוליך אותו שולל ולהעלים את החיה המפעפעת שם בפנים.

המקיף את עצמו בצדיקים עובדי ה' גדולים באמת, ביהודים שעיקר חייהם נסוב סביב הנשמה והרוחניות, ביהודים שעולם החומר רחוק מלדבר אליהם או לרגש אותם ועיקר כיסופיהם נסובים סביב הדבקות באלוקות - יודע בידיעה ישירה ובלתי ניתנת לערעור שהאדם יכול להידמות למלאך, שבאדם יש את הכח לממש את ה"אדמה לעליון" ושמקומם של אלו הטוענים שמקור האדם הוא השימפנזה הוא לא פחות מאשר בית חולים לחולי נפש , אלא אם הם לא מאמינים בהבליהם באמת ובתמים וכל רצונם הוא לזכות בכמות המחויבויות שיש לשימפנזה – אפס!

53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
עיקר הנקודה היא, שתייאוריית האבולוציה אמור לעשות הכל פשוט וברור. ברגע שיש קשיות על התיאוריה, אז הכל יכול להיות, אבל אי אפשר להגיד שזה האמת. אז יכולים כבר גם להאמין באלוקים. שזה באמת מתרץ הרבה יותר דברים, גם אם על זה גם יש שאלות. למשל, האיך נברא החלבון הראשונה, ומי כבר מדבר על הדנ''א שזה אי אפשר
פשוט04.06.21
18
לטענת האבולוציונים השינוי נעשה לאחר מיליוני שנים. לצורך ההסבר נניח 100 מיליון שנים. האדם המודרני הידוע כיום היה ידוע עוד מלפני ימי הביניים. משנת אפס עד שנת 100 מיליון היה שינוי הדרגתי שבסופו נוצר האדם. אלא שגם משנת 1 ועד שנת 101 מילון שנים עברו 100 מיליוני שנים. כך ששינוי מוחלט וברור היה אמור להתרחש
יוסף12.08.11
וגם מתעלם מנקודה חשובה: האדם משנה את סביבתו ולכן קצב השינוי של המין האנושי הוא נמוך מאד ביחס לבעלי חיים אחרים.
שמעלץ14.08.11
17
לכן תיאורית העיצוב התבוני לא ניתנת להפרכה, ולכן היא לא מדע.
יוסף16.08.11

הצגת כל התגובות

16
חבר'ה לכל המעוניין , הרב משה מור , עושה שיעורי תורה בעניניי השקפה יהודית כל מוצ"ש שני, בעיה"ק לוד , ב 21:00 . כולם מוזמנים
maorlod11.08.11
15
אוקי שני דברים בסיסים דבר ראשון נמשיל את להתקדמות המחשבים כל שנה ושנה המחשבים הולכים ומתקדמים וניהיים יותר מהירים כל מחשב חדש יותר כולל בתוכו את הידע והשיכלול של מחשבים קודמים לו פלוס מספר שיונים או תוספות כה האבולוציה של המחשבים על אותו עקרון האבולוציה שלנו של החיות בני אדם וכו... דבר שני זה
אביבוש10.08.11
את לא צריכה לחזור על הטענות, הן מוכרות היטב. מה דעתך שאשמור מחשב פרימיטיבי משנות החמישים אצלי בחצר וכך לנכדיי בעוד כמה דורות, בהסתמך על כוחות הטבע והלך המחשבה הנפלא שלך, יהיה מחשב על סופר מתקדם בלי לבזבז כסף מיותר? הם בטח יכירו לי טובה על כך, לא? כדאי לנסות להבין את המאמר לפני שאת מגיבה עליו -
קלמן11.08.11
לא נראה לי שאת מבינה את הברירה הטיבעית יש סירטון שמסביר את זה היטב בחיות אם למשל הסביבה של חייה מסויימת היתה בצבע מסויים והסביבה השתנתה לצבע אחר כל החיות עם הצבע של הסביבה הקודמת היו נטרפים בגלל הבליטה שלהם בסביבה לאט לאט על ידי שינוי גנטי שכל הזמן מתרחש אחרי מאות דורות הצבע ישתנה לסביבה החדשה
אביב11.08.11
תא חי שהנו ברמת מורכבות של כור אטומי שמשכפל את עצמו את זה אתה מבין, מחשב פרימיטיבי שמשכפל את עצמו ומפתח את עצמו אתה לא מבין?! תפסיקי להתלהב מהבלים שמלעיטים אותך בהם ונסי להפעיל את חוש הבקורת שלך, כהתחלה נסי להבין היטב את הכתבה, מהתגובות הנאיביות שלך נראה שבכלל לא התאמצת כדי להבין אותה
קלמן14.08.11
ועובדים קשה מאד כדי להבין אותו, אבל זה לא סותר את האבולוציה...
שמעלץ14.08.11
כמו שהאדם מעלה ארוכה לרפואתו ועוד המון מנפלאות הבריאה אני עדיין לא מבין אך כל הדבר הנפלא הזה שהאדם מתיעל או איך שתקראו לזה סותר את מציאות הבורא שבלעדיו אין לא בסיס ולא מערכת יעול וכו ועד...
יהודה המשתדל12.08.11
הדוגמא שהבאת על אבולוציית המחשבים סותרת את האבולוציונריים ודווקא מחזקת את הבריאתנים: שהרי גם אתה תודה שמחשב איננו יכול להווצר ממחשב קודם! ולכל מחשב, (למן הפשוט ביותר ועד למשוכלל ביותר), יש מתכנן ויצרן שהייתה לו כוונה ספציפית ומוחלטת לגבי יעודו! לגבי מושג "הברירה הטבעית", ובכן, אתם האבולוציונרים
אפי לוג31.08.11
14
מאמר יפה, אולם ברמה גבוהה מידי. כמה שורות שמסבירות לדוגמא מהי 'אקסטרפולציה' היו מסבירים את הדברים ונותנים לאנשים ציוד רב יותר. ישנו קובץ 'אמונה ומדע' שם נושא זה מוסבר באריכות. לדודיק - לצערנו, ישנם רבים שמסכימים עם האבולוציה לא בגלל שהם פחות 'דתיים' אלא להיפך: הם מכירים את התורה ולא את המדעים, ולכן
י.ש.י10.08.11
13
בפועל ניכר כי כותב המאמר לא מבין עקרונות בסיסיים בפילוסופיה של המדע, באבולוציה או בביולוגיה.
אלי10.08.11
מילים מילים מילים המנותקים מהנשמה ומהלב שבאות לכפור באמת, זו פילוסופיה. ראשית חכמה יראת ה'. כל השאר קשקושי הבלים שקמה כדי להילחם בשם. היו כאלה בעבר דור המבול וההפלגה שנכחדו ונעלמו כעונש על כפירה בשם שרצו להילחם בו. אין עוד מלבדו, ישתבח שמו לעד בורא עולם. אמן
א. לוי10.08.11
כל מה שאינך מסוגל לתפוס, הוא כנראה "כפירה"
גרינבוים10.08.11
אולי תספר לנו קצת על עמדותיך בכדי שנוכל להתבשם מהם? מה דעתך? קראתי את המאמר, קראתי גם את התגובה שלך ואיך לומר לך בעדינות, בינתיים זה לא נראה שקול...
אודי11.08.11
12
כך אמרו חז"ל: בגמרא סנהדרין (קט א) כתוב כך: ``דור הפלגה אין להם חלק לעולם הבא, ...אמר רבי ירמיה בר אלעזר: נחלקו לשלש כיתות, אחת אומרת: נעלה ונשב שם, ואחת אומרת: נעלה ונעבוד עבודה זרה, ואחת אומרת: נעלה ונעשה מלחמה, זו שאומרת נעלה ונשב שם - הפיצם ה`, וזו שאומרת נעלה ונעשה מלחמה - נעשו קופים ורוחות וש
איש ערבות10.08.11
ישנם כאלו העושים שימוש לרעה באיצטלה המדעית בכדי להשריש השקפות עולם מעוותות בשמו של המדע, בדיוק כפי שעשו הנאצים ימ"ש. שום אתגר אמוני ושום כלום, האמונה המטומטמת באקראיות היא מטומטמת ולעולם תשאר כזו, הויכוח הוא על האקראיות ולא על ההתפתחות. הקב"ה יכול היה לברוא את העולם במהלך התפתחותי כמו בעוד מליוני
אודי10.08.11
11
מעולם מפיצוץ שהיה מאז ועד עולם, לא נברא שום דבר, רק הרס והרג ואסונות אפילו כוס פלסטיק לא קפצה שלמה בפיצוץ. אז לחשוב שכל העולם הזה הנפלא ובני האדם עם יכולת מדהימה שעד היום אף מחשב לא מסוגל לחקות את המוח האנושי, קפצו כך סתם הירח השמש הכוכבים וההורים שלהם הקופים, מפצץ נפץ ללא השגחה אלוקית? השם ישמו
א. לוי10.08.11
אף אחד לא טוען שהכל נוצר בפיצוץ בום טרח וזהו... מלבד אלו שתפיסת עולמם המדעית באה מצפייה בקלטות של מחזיר בתשובה מסויים...
שמעלץ10.08.11
אין לך מקום פה!!
אבא!!10.08.11
על "רשות הרבים" שמעת? יש לך בעיה עם הדעות שלי? נראה לי שיש לך שתי אופציות: א. לך תלמד. ב. תפתח אתר שהכניסה אליו מותרת רק לבעלי ססמא. בהצלחה!
שמעלץ11.08.11
זהו אתר לאנשים מאמינים בני מאמינים.
מובן?10.08.11
מאמין בן מאמין זה לא אומר "בור בן בור".
שמעלץ11.08.11
10
כתבתי תגובה רצינית לדברי הכותב, בלי זלזול ובלי שפה נמוכה. אבל כנראה שמישהו מפחד אז לא פרסמו אותה.
יואב10.08.11
9
מפוצצים אותו זה מעניין אם אני רוצה לבנות בניין אני יפוצץ פצצה
svs10.08.11
8
יצא לי לעשות שבת התעלות לחרדים במלון מהדרין, חמש ארוחות, והזלילה כדת אין אונס, לא נגמרה ארוחה אחת, וכבר החלה השניה.כולם חזרו מפוצצים ומדושני עונג הבייתה.
דן סגל10.08.11
7
אבולוציה לא מדברת בכלל על היווצרות החיים, כך שכל דיבורים על "מעבר מדומם לחי" הם מיותרים כי האבולוציה בכלל לא מתייחסת לנקודה הזאת. האבולוציה מתייחסת להתפתחות החיים אחרי שהם כבר היו קיימים, היא לא נדרשת להסביר את כל השאר כמו שמהנדס גשרים לא נדרש להתמצא ברפואה או בחקלאות כדי לבנות גשר. האבולוציה היא ל
יואב10.08.11
האבולוציה המולקולרית אכן עוסקת, או לפחות מנסה לעסוק, בשאלת היווצרות החיים ומתיימרת להציע פתרונות, לא מתקבלים על הדעת אולם מספיק טובים בכדי שיאומצו על ידי עדר השוטים המקבלים את התאוריה המופרכת הזאת. מניין נוצר החלבון הבסיסי ביותר? מה לגבי החלבונים המורכבים יותר? חוקרי האבולוציה מתיימרים בהחלט להציע
אודי10.08.11
חבוטים שמצוטטים פעם אחרי פעם, לא משנה כמה פעמים מפריכים אותם. בהגדרתה מוטציה ברמת המאקרו דורשת תקופה של אלפי שנים כך שלא ניתן לצפות בה במעבדה, שלא כמו מוטציות ברמת המיקרו שהן דבר שבשגרה שנצפה ותועד פעמים רבות. ובכלל, ההבדל בין מיקרו-אבולוציה למאקרו-אבולוציה לא באמת קיים, זה אותו הדבר רק בקבועי זמן
יואב10.08.11
"מוטציה ברמת המאקרו דורשת תקופה של אלפי שנים כך שלא ניתן לצפות בה במעבדה" - מסתדר טוב עם קארל פופר? ואתה עוד מתאר את התיאוריה הזאת כאילו היא הוכחה! "ההבדל בין מיקרו-אבולוציה למאקרו-אבולוציה לא באמת קיים, זה אותו הדבר רק בקבועי זמן בסדרי גודל שונים" - כמו שלא קיים כל הבדל בין התנהגות המים בטמפ' של
אודי10.08.11
"לטענת חסידי הברירה הטבעית אין שום משמעות ברמת התא החי - המנגנון הבסיסי של עולם החי. מאידך מורכבותו של התא החי הפשוט והבסיסי ביותר היא כשל מורכבותו של כור אטומי, ורמת המורכבות של חיידק בגודל מיקרוסקופי מורכבת ממנו באופן שאינו ניתן לתיאור" סוף ציטוט. א.אז מי אחראי להיווצרות התא החי? ב. איזו בעיה
אהרל'ה10.08.11
6
לא עבדו ישראל עבודה זרה אלא להתיר להם עריות בפרהסיה, קודם יורים את החץ ואח"כ מסמנים את המטרה
תודה לך10.08.11
5
תרגיעו! אז מה אם אנחנו גולשים באינטרנט אתרוג הכשר גלאט דרך העבודה, אנחנו לא צריכים הפרכות לאבולוציה. עד כאן.
שבבניק גאה10.08.11
4
כנסו לאתר "הדוס", שם יש הפרכות רבות נגד דת האבולוציה.
ערן10.08.11
(המרכאות בכוונה).
שמעלץ10.08.11
3
ורק אתה צודק? במקום להתקע מעבר להרי החושך כדאי לכם להתעדכן, יש עולם שם בחוץ והעולם ההוא אחראי לפיתוחים הטכנולוגיים שבלעדיהם חייכם היו שונים ללא הכר. הגמרא שלכם לא קידמה את העולם במילימטר בעוד שהמדע הזניק את העולם קדימה בצורה שלא תאמן. בקיצור - חזור בך!!!
יהודי10.08.11
כאן מדובר במדע בדיוני
כע10.08.11
פותחו ע"י "מדע בידיוני" שכזה, האבולוציה היא הנחת העבודה של כל ביולוג ומדען כיום. היחידים שעדיין מתנגדים לאבולוציה הם נוצרים דתיים שבדרך כלל אין קשר בינם לבין מדע. לא תמצא מדען בכיר בתחום שמטיל ספק באבולוציה כמו שלא תמצא פיסיקאי שמטיל ספק בכוח המשיכה. מידי פעם צצים להם "מדענים" שטוענים נגד האבולוציה
יואב10.08.11
האם נצפתה אי פעם מוטציה ברמת המאקרו? פעם אחת!
אודי10.08.11
גם הרב מיכאל אברהם טוען שהאבולוציה נכונה ואם תצפה מוטציה כזאת ברמת המאקרו[שינוי במין באופן שהוא יוגדר כמין שונה]תתפורר האבולוציה...כי כל רעיונה שהיו פה התפתחות ארוכה ארוכה... עכשיו שים לב יש למדע מקרים של חרקים שהפכו לחרקים שונים יש לנו שועלים שהפכו לידידים ככלבים ועוד ועוד אם תשלול את המדע אתה תי
דודיק10.08.11
מיקרו אבולוציה הוכחה אולם אין בכך שום חידוש שהרי עיקר החידוש שלהם נעוץ במאקרו אבולוציה ולכך כאמור אין שום הוכחה ואף על פי כן הנוכלים הללו מנפנפים בתיאוריה ומנסים לייחס לה משקל מדעי בערך כמו לפיזיקה או כימיה. רק השוטים מייחסים למדע תכונות של אורים ותומים, אלו המכירים את מגבלותיו כולל אלו המכירים א
אודי11.08.11
האבולוציה *אינה* אקראית. הדבר האקראי היחידי בה זה דבר שאנחנו רואים בפירוש גם היום - שגיאות וסטיות גנטיות ותו לא - אך הם לא גורמים לאבולוציה להיות אקראית. כדי להבין את זה - חשוב לרגע על התפתחות מיני הכלבים. כאן ברור לחלוטין שהאדם הוא זה שפיתח כל מין ומין של כלב. אזי - מובן לחלוטין שאין *שום* אקראיות
אהרן11.08.11
פרופסורים כמו מייקל ביהי, סקוט מיניץ', ג'ונתן וולס, דאגלס אקס, מייקל דנטון ועוד רבים וטובים. וכן, הם שוללים את תיאורית האבולוציה.
ביולוגיה11.08.11
בכל הקשור למוסר, אתיקה וכד'. הש"ס אינו חיבור מדעי, ותכליתו אינה מדעית כי אם דתית/מוסרית.
שמעלץ10.08.11
ראשית, התורה איננה ספר מדע! ואין היא מבקשת להיות כזו! את היקום ברא אלוקים, בתבונה אינסופית! ("קצת מעבר" ליכולת תפישתו השכלית של האדם.) ולכן ההתעסקות ב"כיצד אלוקים יצר את הבמה והתפאורה", הינה מעט שולית לעומת השאלה האמיתית שחייבת להשאל אצל כל אדם בר דעת: "לאיזו מטרה הוא ברא אותם ואת השחקנים המציגים
אפי לוג31.08.11
2
ומיכיוון שאני בחור ישיבה מברוקלין לא הבנתי מילה אנא דבר במילים פשוטות יותר שיובנו גם לאמריקאים בורים כמוני
אלי וורדיגר11.08.11
1
חזזקק!!! באמת זה נשמע הגיוני???!!!!
תנו_גז10.08.11
תוכן גולשים

חנוכה: האור הפנימי מאיר את העולם

הרב אוהד מעון | 17.12.17

דעה

העיר שחובלה לה יחדיו // נח טוניק

נח טוניק | 24.10.17

כואב לי / תוכן גולשים

תהילה. | 30.05.16

תוכן גולשים: תרומה לת"תים בפורים - ראוי?

בנימין גר | 01.03.16

כמה עלים היא עוד תקטוף? / טור כואב

במבט אחר | 22.07.15
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש

מנדי כהן | 02.02.15

אלף למטה, אלף למטה!

סטלא דקדושא | 31.07.14

הַלְּעוֹלָם יִגָּדְעוּ הַשְּׁתִילִים / שיר כאב

אסתרק | 31.07.14

החילונים קבעו: ירושלים - עיר חרדית

דע מה תשיב | 17.03.14
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

תוכן גולשים: צבא כן, צה"ל לא

א מלכה | 16.03.14

כשעץ השקד לא הצמיח פירות

אוריאל ארנון | 18.02.14

השוב"בים של ניר

יצחק פלדר | 01.01.14

יאיר לפיד הוא האשם בתקיפת החייל

גבי דניאל | 10.07.13
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

גולש 'כיכר' ללפיד: תקרא את התנ"ך

שמעון לוגסי | 09.07.13

ה"חפיפניקיות" של הרב עובדיה

יואל אבן-שם | 17.06.13

אחיי החרדים, בואו ננצח!

אבישי פרי. | 18.05.13

חיסול המחבלים? תודה לשבאבניקים

יוסי קרליבך | 04.04.13
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תוכן גולשים: לאחי (?) החרדי

ע' ל' | 03.04.13