כיכר השבת

חזרו לשגרה

ניו זילנד ניצחה את הקורונה: 0 נדבקים - ללא חיסונים

זה יישמע לכם מוזר, אבל בניו זילנד החינוך, החתונות והמסחר - הכל פתוח. הם חזרו לחיי שגרה מלאים כמו לפני הקורונה וכל זה ללא חיסון אחד. איך הם ניצחו את הקורונה והאם יש לנו סיכוי? (בעולם)

94
חיה כהן | כיכר השבת | י"ז בשבט | 30.01.21
ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן
ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן (צילום: shutterstock)

המילים הבאות הן לא מדע בדיוני, אלא מציאות שמתרחשת כבר חצי שנה בקצה השני של העולם, מילולית: ניו זילנד עשתה את זה. הם ניצחו את הקורונה. מתחילת הקיץ שהניו זילנדים חזרו לשגרה מלאה, ללא ריחוק חברתי, ללא מסכות, סגרים והגבלות ולהישג המדהים הזה הם הצליחו להגיע בלי שאזרח אחד התחסן שם.

בדומה לישראל, ניו זילנד היא מדינת אי שעוד לפני שגילתה את המאומת הראשון, הגיבה מהר ונקטה בצעדים דרסטיים של סגירת גבולות וסגר מלא. שנה אחרי, המודל הניו-זילנדי מוכיח את עצמו: בזמן שבשאר העולם מספר החולים והמתים במגפה רק עולה, בניו זילנד מתו רק 25 אנשים, המגפה נבלמה בהצלחה, כל ההגבלות הוסרו והאזרחים במדינה שבו לחיי שגרה מלאים.

למעשה ניו זילנד הגיעה ל"ארדיקציה" - מצב בו מגפה מוכחדת לחלוטין ולא רק מרוסנת. אז איך מעלימים מחלה מהעולם? "הכחדה צריכה להיות ללא פשרות, היא צריכה להיות מוחלטת" אמר האפידמיולוג פרופסור חגי לוין בראיון לאילן לוקאץ' ב-N12.

כך ניצחה ניו זילנד את הקורונה - שלב אחר שלב

כבר בינואר 2020, מרגע שהגיעו דיווחים על נגיף חדש, הקים משרד הבריאות בניו זילנד את "המרכז לתיאום בריאות לאומי" (NHCC). ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן לא קיוותה לשטח את העקומה ולבלום את המגפה עם מקדם הדבקה נמוך, אלא החליטה ללכת מלכתחילה על כל הקופה ולהגיע לאפס נדבקים, מדינה ללא קורונה כלל.

בפברואר 2020 אסרה ניו זילנד כניסה של אזרחים מסין ואיראן לשטחה. תושבים שחזרו לניו זילנד והתגלו כחולים בקורונה נשלחו להסגר במשך 14 יום בבסיס צבאי בוונגאפאראואה, צפונית לניו זילנד. בהמשך, הטילה הממשלה חובת בידוד על תושבים חוזרים.

במרץ 2020 התגלה מקרה הקורונה השני בניו זילנד, הגבולות נסגרו והמדינה הכריזה על סגר מלא, לצד תוכנית עבודה מסודרת המורכבת מארבע רמות כוננות.

ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן נשאה נאום לבני עמה בו היא הבהירה את המצב החדש שהם עומדים להיכנס אליו והצהירה בקול על היעד הלאומי שנשמע לנו כעת כמעט בדיוני: "יש לנו הזדמנות לעשות דבר שאף מדינה לא הצליחה: להכחיד את הנגיף. אבל זה ידרוש גיבוי של קבוצה בת חמישה מיליון איש". המסר היה ברור: אנחנו עומדים לעבור תקופה מאתגרת, אבל נעבור אותה ביחד.

4 רמות כוננות ושיתוף פעולה מלא

ממשלת ניו זילנד הגדירה ארבע רמות כוננות, כש-4 זה מצב של סגר כללי, כולם בבתים ופועלים רק שירותים חיוניים ורמת כוננות 1 היא חזרה לשגרה מלאה, ללא הגבלות. החל מחודש מרץ, עם 40 חולים מאומתים, ארדרן הכריזה על דרגת כוננות ברמה הגבוהה ביותר. במקביל, משרד האוצר במדינה הקפיא את עליית מחירי הדיור והגיע להסדר עם הבנקים בנושא המשכנתאות כדי להבטיח שאף אזרח לא יאבד את ביתו.

למרות שחלה ירידה במספר החולים בניו זילנד, ארדרן הורתה על הארכת הסגר. באפריל 2020 הורדה דרגת הכוננות לרמה 3 ובחודש מאי (אזור ל"ג בעומר), הכריזה הממשלה על רמת כוננות 2. למרות שאובחנו רק 2 מקרי הדבקה בסוף החודש ויום קודם לכן היו 0 נדבקים, ארדרן הבהירה שהחזרה לחיים רגילים "עוד רחוקה".

הודות לתגובה המהירה, תכנית העבודה מסודרת שנאכפה ללא פשרות והדחיפה לסולידריות, ממשלת ניו זילנד זכתה לתמיכה ציבורית רחבה וציות מלא מצד האזרחים.

ביוני 2020, כאשר בישראל עסקו בחילופי מהלומות פוליטיים והממשלה הואשמה באכיפה לא הוגנת כנגד החרדים, ראש ממשלת ניו זילנד יצאה בהכרזת ניצחון: "היום אין חולים בניו זילנד. ערכנו כמעט 40 אלף בדיקות קורונה במהלך 17 הימים האחרונים ואין ביניהן תוצאה חיובית אחת. אין אף מאושפז עם קורונה בבתי החולים זה 12 יום. עברו 40 יום מאז המקרה האחרון של הדבקה בקהילה, 22 ימים מאז שאותו אדם סיים את הבידוד. ולכן היום אני יכולה להכריז שהקבינט הסכים לעבור לרמה 1".

מאז, תושבי ניו זילנד נרשמים באפליקציה ייעודית כשהם נכנסים למקום ציבורי וכך המדינה יכולה לאתר מקרי הדבקה לפני שהם הופכים להתפרצות ולטפל בהם באופן נקודתי באמצעות בידודים.

כיום מתנהלים בניו זילנד חיי שגרה מלאים, ממש כמו לפני נגיף הקורונה, כאשר ההגבלה היחידה שלהם היא הגבולות הסגורים ויש שם אפס תושבים שחולים בקורונה - תוצאה מרשימה מעוררת קנאה אליה הם הצליחו להגיע ללא חיסון אחד.

ניהול משבר הקורונה במדינות נוספות

בתחילת מגפת הקורונה הייתה תחושה שישראל הצליחה לפצח את הנוסחה ועומדת לשבור שיא עולמי. ראשי ממשלות התקשרו לנתניהו להתייעצות. אך מהר מאוד הוכחנו לשאר העולם שאצלנו הפוליטיקה חשובה יותר מחיי אדם ולפי מחקר שהתפרסם בימים אלה על ידי 'מכון לאווי' (Lowy Institute) שבאוסטרליה, ישראל נמצאת בשליש התחתון של רשימת המדינות שדורגו לפי אופן ניהול משבר הקורונה.

המחקר דירג כ-100 מדינות לפי שישה קריטריונים ובהם מספר המאומתים, מספר המתים ושיעור הבדיקות.

במקום הראשון נמצאת ניו זילנד ואחריה וייטנאם, טייוואן, תאילנד, קפריסין, רואנדה, איסלנד, אוסטרליה, לטביה וסרי לנקה. ישראל נמצאת במקום ה-62, כשמעליה מדינות כמו נמיביה, קניה וסנגל.

יש לנו סיכוי לאמץ את מודל "אפס הדבקה" הניו זילנדי?

למרבה הצער, כנראה שלא. לדברי פרופסור חגי לוין, אנחנו נמצאים במצב של התפשטות קהילתית נרחבת עם למעלה מ-4,000 מתים כשהסגרים החוזרים פגעו בחברה, בכלכלה ובבריאות. תוסיפו על זה את אמון הציבור בממשלה שרק הולך ויורד לנוכח האכיפה הבררנית והלא שיווניות ונציגי ציבור שקובעים הגבלות רק כדי להפר אותן בעצמם - אפס הדבקה בישראל זה חלום רחוק מאוד.

תוכן שאסור לפספס
94 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
57
אבל למה התמונה הזאת?!
דייב31.01.21
56
הסיבה היחידה שיש כאן עדיין קורונה זה לא חרדים ולא בנט ולא כחול לבן זה בגלל שכך החליט בורא עולם! ואם כבר אז הסיבה המרכזית היא שפתחו את השמיים ונתנו לכל המוטציות להיכנס חופשי מה שבניו זינלנד הבינו לבד שאסור לעשות. אם היו מחכים בסבלנות אחרי הסגר הראשון עוד שבוע שבועיים עד שיהיו 0 חולים ובמגביל סוגרים א
גילה 31.01.21
55
מסתומרת אף אחד לא נכנס למדינה??? אין להם נתב"ג?? איך עישים עסקים??
נהלל31.01.21
עסקים כרגיל מרחוק מייבאים ומייצאים אין טיסות דובאי לחופשות יש בידוד אמיתי לחוזרים ויש חופש אמיתי לעבוד להתחתן ולעשות עסקים
shmoyger31.01.21

הצגת כל התגובות

54
שנה אני אומר זה מה שצריך סגגגגררררר הדווווק ושהשדה תעופה ייעלה אבק
איציק30.01.21
53
לפי התגובות כולם מסכימים עם זה שזה להקשיב לראש ממשלה גם אם אתה שונא אותו וחשב שהוא לא צודק בדרכים שלו כל מה שצריך לעשות זה להקשיב לממשלה גם אם משתגעים מההחלטות כל פעם מחדש
א 31.01.21
52
Tאבל למה התמונה הזאת?!
דייב31.01.21
זאת ראשת ממשלת ניו זילנד. אישה שמסתבר שטובה מכל הגברים במלאכתה זו.
שלמה31.01.21
51
כתבה כל כך מעצבנת תראו נאום אחד שלה ותבינו שהיא אישה עם אמפתיה ורטוריקה לעם שלה - בנועם ובחיוכים באסטרטגיה הכי נשית נחושה אבל מעודדת בלי הרף האישה הזו הצליחה! כי היא חכמה, ואישה!!!
יעל31.01.21
וגם כי המדינה הזאת גם ככה מבודדת מכולם וגם הם חצי מאיתנו וגם השטח שלהם גדול
אני31.01.21
נכון ולא נכון. האוכלוסיה בישראל הרבה יותר קהילתית(חתונות, בריתות, בר מצוות, חגים....). רוצה שיוותרו?
אילה31.01.21
50
ישראל תנצח את הקורונה עם החיסון, וניו זילנד תיהיה סגורה לעולם...
ללא שם31.01.21
49
עכשיו כולם יכתבו: "אתם רואים? לא צריך חיסונים! שטויות." וכו.... לידיעתכם. ניו זילנד שמרה כמו שצריך על ההוראות של הסגרים וכו. לא כמו הישראלים המעפנים שמשחקים בחיי אדם..... אח"כ תגידו שהחיסונים הם שקר....
מירי30.01.21
48
פשוט אין להם חרדים פורקי עול,וכל מי שהגיע סמו על אי שבועיים ורק לאחר בדיקה הוכנס. כאן יש בביהו הפכפכיו.
גגג30.01.21
בטעות כתבת "חרדיפ פורקי עול" צ"ל "חרדים ופורקי עול", עכ"פ בזכות לימוד התורה שלנו החרדים המגפה לא הגיע לדרגות קשות כמו בחו"ל
יוסף30.01.21
כתבתי חרדים...לא החרדים. זה אומר שרק חלק וכולנו יודעים מי הם. הלימוד תורה שלהם לא מתקבל..הרצחת וגם ירשת לא עובד עם בורא עולם.
גגג30.01.21
הוא לא כתב חרדיפ פורקי עול... אני לא רואה
מירי30.01.21
הוא התכוון לומר שגגג כתב חרדים פורקי עול, והוא רוצה לומר חרדים ופורקי עול.
אני31.01.21
47
בניו זילנד אין ציונים ואין קנאים...
יהודי כואב30.01.21
46
מי שרוצה להבין באמת את המחדל של ישראל חייב לקרוא את הכתבה של ט. כץ מיתד השבוע של השבוע האחרון (בשלח) ולהפנות אצבע מאשימה גדולה לעבר האשמים שמשיקולים שאינם ברורים החליטו להשאיר את מעברי הגבול שלנו פתוחים ולייבא את הנגיף לארץ בזרועות פתוחות (תרתי משמע)
יתד נאמן31.01.21
45
כ"כ בדיחה! ראיתם איפה ממוקמת ניו זילנד במפה?----זו קבוצה של שניי איים- האי הדרומי והאי הצפוני, סה"כ 4.8 מיליון תושבים. כדי להגלות את האסירים מארה"ב שולחים אותם לייבשת אוסטרליה מרוב שהיא ממש מרוחקת מכל דבר.אז כעת אפשר להבין מדוע הם "הצליחו" להשתלט על הקורונה...
אני31.01.21
ניו זילנד אינה ולא היתה מושבת עונשין. לישראל אין בעייה לסגור הרמטית את גבולותיה. כשאין ליב"ה, אז יש בורות לגבי העולם והמציאות.
שלמה31.01.21
וכשאין דעת תורה גם אין שכל
שירי31.01.21
44
הכל נכון למעט זה שאין שם אפס חולים. יש מידי יום חולים מעטים וכרגע קיץ שם. אז בואו נחכה לחורף וזה יהיה בדיוק כמו אוסטריה
ישראלי/אמריקאי31.01.21
43
נראה עד מתי הם ישארו במצור
חני31.01.21
42
לא מובן איזה מודל הם לא עשו משו כזה אחר מכולם. התמזל מזלם לטובה
שירי31.01.21
המזל היחיד שלהם שפשוט היה להם שכל למשמעת ואם לא מובן לך איזה מודל אין לך הבנה במודלים אולי רק של אופנה
shmoyger31.01.21
41
כמה חרדים קיצונים יש בניו זילנד?
אני שאלה..30.01.21
כמה אנטישמים דוברי עברית יש שם?
אני תשובה..30.01.21
אין קיצונים ,אין בעיות
צודק !!30.01.21
40
דעתי שהלך להם במזל גדול ואפילו כמו זכיה בלוטו, הם הלכו על כל הקופה בסגר מלא סגרו את הכלכלה בשלב מוקדם שאין היגיון בעולם לעשות, הם הימקו והימרו יפה,אבל אם לא היו מצליחים ייתכן בסבירות גבוהה שהייתה נכנסת למשברים כלכליים ועוד, היתה פושטת רגל. ועדיין הצליחו והצליחו יפה. ישר כח
ללא שם03.02.21
39
נו באמת בניו זילנד אין את בנט שיצעק לפתוח הכל וגרם בהתנהגות חסרת אחריות לגל השני . אין קבוצות שלמות שמזלזלות בכוונה בהנחיות הממשלה. אין חברי כנסת פופוליסטים כמו שאשא ביטון ואלי אבידר. אין אופוזיציה בתוך ממשלה כמו כחול לבן שרק הפריעה לקבל החלטות (לעומת ההחלטות הטובות והמהירות בהתקבלו עד לכינון ה
חיים31.01.21
38
הכל תלוי בכוח הרצון. אין אדם שלא יכול יש אדם שלא רוצה אם היה רוצה בוודאי היה יכול הכל זה רק עניין של כוח הרצון.
נאי31.01.21
37
374 נפטרים בשבוע שעבר והשכן שלי החרדי מסתובב ללא מסיכה אומר שהקורונה זו המצאהמאיר
ללא שם30.01.21
ואתה לא חרדי???????????
שירי31.01.21
36
בניו זילנד אין אדמו"רים ואין טישים
ג'פרי 30.01.21
בניוזילנד אין אנטישמים דוברי עברית אז אין קרונה
ח30.01.21
סליחה אנטישמים דוברי אידיש
ג'פרי 31.01.21
35
אין לי כח לקרוא את כל הכתבה, אבל מה שידוע לי ממקור ניו זינלנדי הוא כך, הממשלה לקחה את הנגיף עם כל הכח הבריאותי ולא הפוליטי בניגוד לישראל. וכן בגלל שיש שם ראשת ממשלה ולא גברים שמנסים לעשות עלינו מתים וכיסאות....
שירי31.01.21
אין לך כח לקרוא אבל כן להגיב, מיותר לומר שהתגובה שלך טפשית ביותר, ומה הפלא...
שיר31.01.21
34
ביבי ינצח את הקורנה
שמוליק31.01.21
חחחחחחחח
שירי31.01.21
ביבי ינצח את ישראל
מגפה של חיסונים31.01.21
33
חבר'ה, הסגר בניו זילנד נמשך חודשים ארוכים למרות תחלואה נמוכה. מישהו בישראל היה מסכים שיהיה סגר כזה ארוך ללא תחלואה ? ? וחגי לוין- עדיף שישב בשקט. לפני הכניסה לסגר שלישי הוא אמר שהסגר הזה מיותר יש לו פיתרון אחר חוץ מסגר מלא מלא?
שוקי30.01.21
נכון, נכון, נכון.
אילה31.01.21
32
בסופו של דבר זה יגיע לשם אי אפשר לעצור את זה לנצח
דודוי30.01.21
31
לא לשכוח שחגי לוין נמצא בתל"ם עם בוגי
בני30.01.21
30
אולי תודיעו שהם עשו סגר 4 חודשים רצוף!?
חסוי31.01.21
29
רק סגר יביא שלום
אורי אשקלון 31.01.21
28
לכו והתפרנסו זה מזה? אין הקומץ משביע את הארי! אולי אפשרי, אבל בלתי אפשרי
מושיקו31.01.21
27
זה מזכיר את התוכנית של בנט אפליקציה וזיהוי מוקדי תחלואה סגירה מוחלטת של מוקדי התפרצות והמשך חיים נורמאלים
אליה30.01.21
26
בישראל הכל פוליטיקה + אנשים שחושבים שהקורונה הגיעה במטרה לעקור את הדת לכן כאן זה קשה מאד שנגיע בקרוב לאפס נידבקים!!! בגלל אותם אנשים טיפשים שלא אכפת להם מאף אחד!!!!! ואלה שיושיבים בממשלה והכל אצלם זה רק פוליטיקה וחיי אדם לא ממש מענינים אותם!!!!
ריאן שדאגולו 30.01.21
25
ככה זה שמפריעים לראש הממשלה להחליט את ההחלטות הנכונות... ח"כים ושרים קמים כל אחד עם התנאים ההזויים שלו כדי להיראות "טוב" בציבור... לא באמת מעניין אותם מגר את הקורונה. חוץ מביבי שחושב הכי בהיגיון
ח.ש30.01.21
תציע אותו בעולם.
שי נ.30.01.21
24
בניו זילנד אין ממשלה שנכנעת לתכתיבים של קבוצות מיעוט שפועלות ע"פ הנחיות דתיות מעל להגיון הפשוט, גם אין שם ראש ממשלה שחרב המשפט תלויה מעל ראשו והוא נתון לסחטנות השכם וערב.
מוטקה31.01.21
23
מקנאה
נועה31.01.21
22
איזה כייף לניוזילנדים!!!אפס תחלואה!הם בלי מסיכות ולא משמשים כשפני נסיונות עם החיסונים שפותחו במהירות וגורמים לתופעות לוואי.רק בישראל סגר,חיסונים ועוד שוקלים לחנוק את הציבור עם מסיכה נוספת...
ישראל31.01.21
מקנא בניו זילנדים אבל רוצה לאכול את העוגה וגם להשאירה שלימה מתבאס על מסכות מזלזל בסגרים מפגין כוחניות רוצה רק לפרק העול של אחריות הציבורית רוצה לחפוש בכל העולם ולייבא את כל המוטציות אפשריות רוצה להיות המדביק הלאומי של הקורונה על שלל גירסאותיה בישראל ועוד לקנאות בניוזילנדים רבינו תתנהג כמו הניוזיל
shmoyger31.01.21
אני לא מבינה מדוע אתה כותב את כל זה??? אני התנהגתי בדיוק כמו שאתה מצפה ובכל אופן תקועה בבית עדיין בסגר עם ארבעה ילדים שלא יצאו כבר כמה חודשים ואין, אין לנו אף אחד בסיכון!!!!
שירי31.01.21
וואו, אין לך את זה ביותר קצר?!
...31.01.21
21
םה זה לא ילך כי יש מספר מגזרים שחלקם פרימיטיביים ו ...
ללא שם30.01.21
20
ראש ממשלת ניו זילנד אלופה לגמרי. איזה השראה
מ30.01.21
19
ביבי ביבי, התהלל והתפאר בתחילת הגל הראשון של חזקו וכחו "אני" הכל מילה שניה. קיבל מנה אחת אפיים. "אל תהלל כחוגר מפתח "
ללא שם30.01.21
זה נכון
חגי30.01.21
אבל בגל השני הוא כבר לטא היה לבד. הייתה איתו כחול לבן שעל כל החלטה שלו אמרה ההיפך וסינדלה אותה. זו דמוקרטיה. אלף ראשים שכל אחד מושך לכיוון שלו. כשביבי עבד לבד ( פלוס בנט שאינו עושה דווקא) זה היה מוצלח מאוד.
זאב31.01.21
18
צריך לומר ולכתוב את האמת, 3 הגלים של הקורונה בארץ הגיעו מחו"ל ע"י חילונים וערבים, והחלו להתפשט קודם אצל החילונים ע"י הפרות שלהם, כמו בגימנסיה העברית בירושלים חתונות בכפרים ומסיבות בברים ובבתים. אבל אחר כך הם מצקצקים כלפינו.
המומחה31.01.21
טול קורה. קיבלנו יבוא מסיבי מברוקלין וממנצסטר של נשאי קורונה (כולם חובשים את אותו סוג של כיפה), וכל ההתפרצויות הגדולות היו בחברה החרדית + כמה ישובים דרוזים...
זיידה31.01.21
בורות ברמה הגבוהה ביותר!
זקן וכסיל31.01.21
מזל שכתבת אמת.
שי נ.01.02.21
17
בישראל כבר איבדו את השליטה על הקורונה אצלם אין חרדים מפירי הנחיות אין ערבים מפירי הנחיות ואין שמאלנים שעושים הפגנות בבלפור מה שיש אצלם זה משמעת משמעת נשמעת זה המפתח להצלחה.
עופר31.01.21
16
כולם כותבים סיבות ותירוצים.אך האמת היא שראש הממשלה שם היא אישה. ונשים הן הרבה יותר חכמות מהגברים,אנו מעשיות יותר ולא עוסקות בענייני כבוד ומחלוקות...ללא הנשים הגברים החרדים היו רעבים ללחם וללא קורת גג.
אפרת31.01.21
רק הגברים החרדים???? מה זה קשור????
שירי31.01.21
כי אנו מביאות את הבית וגם מפרנסות את הגברים החרדים. בעלי מביא 1200 שקל אפילו חתולה הוא לא יכול לפרנס.
ליטל31.01.21
😂צודקת חח אין עלינווו
אני31.01.21
נשים לא עוסקות בענייני כבוד ומחלוקות? חה חה
יוסי31.01.21
15
העם הניוזילנדי הוא צייטן, שם מתחיל וניגמר הכל!!!! יש לנו מה ללמוד מהם, עלינו להפסיק להיות איובר חוכם!!!!
שרה03.02.21
14
לא נכון פשוט סגרו לפני ש/הגיע הנגיף (עוד שהיה בהתחלה אצל סין) וסגרו את שדה התעופה וכו אם ביבי היה סוגר את השנמים לפני שהיו חולים היום הכלללללל היה רגילללל
.31.01.21
13
תסגרו את כל המדינה ותחלקו כסף כמה שיותר זה בסדר לכולם
א31.01.21
12
צר לי לומר אבל בניו זילנד אין קבוצות חרדיות שלמות שהחליטו שהן מעדיפות את המצב הנפשי. ואין ערבים שעושים מה שהם רוצים.
שחר31.01.21
צר לי לומר לך שגם בברזיל ודרום אפריקה וקליפורניה אין חרדים ובכל זאת ההדבקה שם מטורפת
נדב31.01.21
נכון, גם בגרמניה אין קבוצות חרדיות שלמות שהחליטו שהן מעדיפות את המצב הנפשי, וגם באוסטריה וגם בדנמרק ובבלגיה ובשבדיה ובעוד כמה מדינות וגם שם המשמעת משהו...וגם בתל אביב וברמת גן וחיפה והרצליה וראשון...
בוקר31.01.21
11
מדינה עשירה בלי צבא מזוזבז יכולה להבטיח תקינות של העסקים גם בלי שיעבדו שנה שלמה, מה ההשוואה?!
יוסף30.01.21
10
גבולות סגורים = הרבה מאד כסף . הרבה הרבה הרבה !!! הם יכולים להרשות לעצמם...
יאיר30.01.21
9
חדשות 12 המושחתים הסיבה שלהם זה ראש ההמשלה והחרדים. הסיבה האמיתי היא שכאן יש אזרחים לא ממושמעים ובליינים חילונים וכן ם מגזרים. וגם לא מדינת אי עם גבול מחורר עם השטחים.
אני30.01.21
8
מס' דוגמאות..ראשית ניו זילנד היא חצי מכמות התושבים בישראל..צפיפות אוכלסין 18.31 נפש לקמ"ר לעומת 393.15 נפש לקמ"ר. שטח יבשתי 263.310 לעומת 22.072.. שלא לדבר על אוכלוסיות צפציפיות מרובות ילדים הגרים בתנאי צפיפות.. זה טוב לכל אותם מכחישי קרונה.. שכפרו במחלה.. בסגרים בהנחיות.. רצו ראשונים להתחסן.. ופשו
דמגוגי ושטחי 31.01.21
7
יש סיכוי למי שממושמע לא לישראלים !!!
חיים31.01.21
6
זה מה שקורה שהאוכלוסיה שלך זה 7 אנשים ו 7 מיליון כבשים וחי באי מבודד.....
יעקב30.01.21
5
מה יש להשוות בכלל? בניו זילנד אין חרדים וערבים...
מה ההשוואה?30.01.21
ע
yossi 31.01.21
4
שכוייח, ניו זילנד. מדינה ממושמעת ועשירה. שכולם שומרים על כל הכללים ואל תשכחו שעד עכשיו אין יוצא ואין בא למדינה וממנה.
יאיר30.01.21
👍👍👍
אילה31.01.21
3
אמנם הם הצליחו למגר את הקורונה, אבל זה לא יכול להמשך לעולם הם יהיו חייבים מתי שהוא לפתוח את השמיים ואז שב להילחם בנגף. אבל ישראל שספגה הרבה נזקים מהקורונה, הביא הרבה חיסונים שיאפשרו לפתוח את השמיים. וכל מי שירצה יוכל ללכת לאן שהוא רוצה ולטייל בכול העולם בלי חשש, וגם אנשים שירצו לבוא לישראל יכלו לחזו
חושבת בהיגיון 30.01.21
2
אנשים שוכחים שהגורם המרכזי לכל זה הוא לא הציבור הלא ממושמע אלא הפוליטקאים והקשורת שכל הזמן בכו "על המסכנים שחנויות ועסקים", והכל זה בשביל פוליטיקה!! מה אמרו לפיד וליברמן ואפילו בנט בהתחלת הסגרים? ויותר מזה מה כל הזמן אמרו בתקשורת??? לפתוח לפתוח לפתוח............... אתם זוכרים מה היה פה בסגר הראשון
אליהו30.01.21
1
אמנם הגבולות שלהם סגורות אבל זה שווה את זה! הם חכמים , ולא טיפשים שעל כל דבר קטן הופכים לפוליטיקה ....
חסוי30.01.21
אולי גם יעניין אותך
בעולם

נשיא צרפת מקרון התקשר לרה"מ: מתנגד לפעולה ברפיח 

ישראל גראדווהל | 06.05.24

מתקפה חזיתית 

היו"ר ג'ונסון על עיכוב הנשק: "ביידן חובר לפרו-חמאסים"

ישראל גראדווהל | 06.05.24

השיחות במשבר 

וכמובן, הכל בגלל ביבי | דיווח: הצהרת רה"מ הסיגה את חמאס

ישראל גראדווהל | 06.05.24

אחרי הדברים החריפים של רה"מ

ביידן עונה לנתניהו ומתייחס ליום השואה: "לעולם לא עוד"

ישראל גראדווהל | 06.05.24

לראשונה מאז ה-7 באוקטובר

דיווח: דאגה בירושלים - הבית הלבן עיכב משלוח נשק לישראל

ישראל גראדווהל | 05.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

נאם בפורום מנהיגים בבאקו

המנכ"ל: "א"א כבר להסתובב היום בבירות אירופה עם כיפה"

חנני ברייטקופף | 05.05.24

מאכילים אויבים 

בניית המזח נדחתה בגלל רוחות; הבנייה עוברת - ללב ישראל

ישראל גראדווהל | 05.05.24

 השירות החשאי חוקר 

אירוע חריג: רכב התנגש בגדר של הבית הלבן - הנהג נהרג 

ישראל גראדווהל | 05.05.24

אחיזת עיניים או עסקה? 

מבוי סתום: חמאס מתעקש על תנאי אחד אך נותר "חיובי"

ישראל גראדווהל | 05.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הפרעות במוסדות האקדמיים  

נשיא צרפת: מגנה את ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים 

ישראל גראדווהל | 05.05.24

המבנים פונו בהוראת NYPD

חריג: איומי פצצות על שלושה מרכזי קהילה יהודיים בניו יורק 

ישראל גראדווהל | 05.05.24

מתדרכים ומכחישים 

ארה"ב: לא נחתום על הסכם עם סעודיה ללא ישראל 

ישראל גראדווהל | 05.05.24

צפו בשיגורים

תיעוד: כך שיגרו המיליציות בעיראק 'טילי שיוט' לתל אביב

יוסי נכטיגל | 03.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

סוער בקמפוסים

התגובה של הנשיא ביידן להפגנות הפרועות הפרו-פלסטיניות

יוסי נכטיגל | 02.05.24

מנמל אשדוד 

בלינקן בהצהרה חריגה על נתניהו: "אנשים אומרים דברים"

ישראל גראדווהל | 02.05.24

הנשיא המתמרן 

אחרי שנכשל באירופה - עמנואל מקרון מנסה את מזלו במזרח התיכון 

ישראל גראדווהל | 02.05.24