כיכר השבת

אחרי שבועות של מלחמה

זלנסקי: "למה אתם לא נותנים כיפת ברזל?"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נשא דברים לחברי הכנסת בישראל. יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר כי הוא שולח "תנחומים למשפחות הקורבנות והנפגעים במלחמה." (חדשות בעולם)

37
ציקי ברנדוין, רפאל כהן | כיכר השבת | י"ז באדר ב' | 20.03.22
יו"ר הכנסת (צילום: דוברות)
לחצו כאן

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר בנאומו בפני חברי הכנסת: "אדוני יו"ר הכנסת, ראש הממשלה - אני מודה לכם על התמיכה. חברי הכנסת, תמיד נמשיך לחיות זה לצד זה לכן אני רוצה להזכיר לכם מילים של אוקראינית שאתם מכירים היטב. מילים של גולדה מאיר. אני בטוח שברוסיה גם מכירים את זה".

"אנחנו רוצים לחיות, אך השכנים שלנו רוצים לראות אותנו מתים - זה לא נותן לנו הרבה מקום לפשרות", ציטט זלנסקי את גולדה מאיר.

זלנסקי משווה בין פלישת הנאצים לאירופה לפלישת הרוסים. "24 לפברואר יום זה נזכר בהיטוריה העולמית פעמיים בתור טרגדיה לאירופה, אוקראינה והעולם כולו. ב-1920 נוסדה המפלגה הנאצית מפלגה אשר הרגה מיליונים והרסה מדינות שלמות וניסתה לעשות רצח עם".

"הקרמלין משתמש בטרמינולוגיה של המפלגה הנאצית. העם שלנו כעת נודד בעולם ומחפש ביטחון בדיוק כפי שאתם חיפשתם בעבר"

זלנסקי מתייחס לבאבי יאר ומתעלם מהדיווח שלא נפגעה: "ראיתם כיצד טילים פגעו בבאבי יאר, אתם יודעים שמדובר באנדרטה לזכר קורבנות השואה, בית עלמין יהודי. הטילים הרוסיים פגעו במקום הזה. גם בעיר אומן - עיר שעשרות אלפי ישראלים באים לבקר בכל שנה בקברו של רבי נחמן".

"אנחנו פונים אליכם ומבקשים עזרה. מה זה?! אדישות, חישובים - או תיווך ללא בחירת צד - משאיר לכם אתה בחירת התשבות".

זלנסקי מבקש כיפת ברזל: "אתם יודעים לעמוד על האינטרסים שלכם עם כיפת ברזל - אפשר לשאול רבות מדוע אנחנו לא יכולים לקבל מכם נשק - מדוע ישראל לא הטילה סנקציות על רוסיה, מדוע לא מפעילים לחץ על עסקים - אתם צריכים לבחור".

"ישראל יודעת שמערכת כיפת ברזל היא הטובה בעולם, מדוע אנחנו לא יכולים לקבל מישראל נשק? מדוע אין סנקציות נגד נשק? עם ישראל, עכשיו זו הבחירה שלכם".

"אנחנו כבר עשינו את הבחירה לפני שנים ולכן באוקראינה יש כל כך הרבה חסידי אומות עולם. תודה. תודה על הכל".

לפני נאומו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בפני מליאת הכנסת, יו"ר הכנסת פתח ואמר: "ערב טוב, מכובדי נשיא אוקראינה זלנסקי, חבריי השרים וחבריי חברי הכנסת, אני מתכבד לפתוח את האירוע המיוחד ויוצא הדופן הזה שנערך לראשונה בתולדות הכנסת."

"ברצוני להודות לך אדוני הנשיא ידיד ישראל, על שאתה מכבד אותנו בנוכחותך ומפנה זמן בימים הקשים הללו כדי לדבר בפני חברי הכנסת והממשלה בישראל."

עוד אמר כי "בתוקף תפקידי כיושב-ראש בית המחוקקים של מדינת ישראל אני מבקש להביע הזדהות עם כאבו של העם האוקראיני המותקף בביתו וסובל אבידות קשות בגוף ובנפש ולשלוח מכאן, מירושלים בירתנו, תנחומים למשפחות הקורבנות והנפגעים האוקראינים במלחמה."

"כפי שאמרתי בשיחתי עם יושב-ראש הפרלמנט האוקראיני: ההתקפה הרוסית על אוקראינה מהווה הפרה בוטה של הסדר הבינלאומי וצריך לעשות הכל כדי להביא כמה שיותר מהר להפסקת האש ולסיום המלחמה."

בהמשך נאומו אמר כי "ברוח חזון הנביא ישעיהו ”וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה.“"

"כולי תקווה כי מאמצי התיווך של ראש הממשלה בנט וגורמים בינלאומיים נוספים, יישאו פרי ויביאו לסיומה של הטרגדיה שעוברת על העם האוקראיני."

"ידידי, מכובדי הנשיא זלנסקי, לכבוד הוא לי להעביר כעת את רשות הדיבור אליך. בבקשה אדוני הנשיא".

ח״כ אלי אבידר אמר לאחר דבריו של הנשיא זלנסקי כי "הם היו מרגשים. אכן אדישות הורגת. מאמצי תווך הם חשובים אבל לא יכולים לבוא על חשבון ערכים. אנחנו צרכים להיות בצד של הטוב כנגד הרע. המדיניות שלנו כרגע, לאורך זמן, לא תתרום לנו".

חה"כ אורית סטרוק אמר על נאום זלנסקי: "‏לבנו, כמו גם תמיכתנו ומאמצינו, עם העם האוקראיני, שעובר עכשיו מתקפה אכזרית, חסרת הצדקה, שגובה קורבנות קשים. מכאן ועד ההשוואה לשואה - המרחק רב. ההשוואה לנאציזם, השימוש בביטוי "הפתרון הסופי", והאיזכור של באבי יאר - לא במקום, וכחברי בית הנבחרים של מדינת ישראל - אסור לנו להסכים לכך".

ח"כ יואב קיש מסר: ‏מלחמה זה רע וקשה וגוררת קורבנות ומחיר דמים מיותר. שואה זה לא. שואה זה בין השאר רצח עם מכוון, זה משרפות, זה תאי גזים, זה קברים המוניים, רצח נשים וילדים בכוונה תחילה. לשואה אין מילה אחרת חוץ משואה. שואה היא לא מלחמה".

שר התקשורת, יועז הנדל: "‏מעריך את נשיא אוקראינה ותומך בעם האוקראיני בלב ובמעשה, אבל אי אפשר לשכתב את ההיסטוריה הנוראה של השואה. רצח עם שבוצע גם באדמת אוקראינה. המלחמה נוראה אבל ההשוואה לזוועת השואה והפתרון הסופי מקוממת".

ח"כ אבי מעוז מסר בתגובה לנאומו של נשיא אוקראינה, זלנסקי: "לאחר ששמעתי את נאומו של נשיא אוקראינה אי אפשר שלא להתחלחל מההשוואה העקבית בין מלחמת רוסיה ואוקראינה לבין השואה. זהו דבר חמור מאין כמותו שפוגע ברגשות העם היהודי כולו ופוגע בזיכרון קדושי השואה.

אי אפשר להשוות בין השמדת עם מתוכננת, מאורגנת ושיטתית שביצעו הנאצים ועוזריהם משאר העמים, ביהודים, לכל מלחמה אחרת, קשה ככל שתהיה", דברי ח''כ מעוז.

חבר הכנסת שמחה רוטמן עקץ את זלנסקי בטוויטר וכתב: "אני לא מבין אוקראינית, אבל אם התרגום ששמעתי מדויק, זלנסקי ביקש מאיתנו להתנהג כלפי האוקראינים כמו שהם התנהגו כלפינו לפני 80 שנה. מצטער, נראה לי שניאלץ לדחוח את בקשתו. בכל זאת, אנחנו אומה מוסרית. אור לגויים".

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
אוקראינה שעשתה פשעים נגד עמנו איננה אוקראינה של היום שונה לפחות הנהגתה אינה כאז וזה דבר שבעינים ישרות כל אחד יראה זאת. הבעיה, שאלו בינינו המצדיקים את חוסר התגובה הראויה מצידנו משוחדים ברגשות נקם עמוקים יזכרו כל אלו שכאשר יש ליהודי את הבחירה לתרום למניעת שפיכות דמים - לתרום הרבה והוא עושה מעט הו
ללא שם21.03.22
כמה שטויות אתה אומר... תעיז לומר זאת על הגרמנים?!!
הס21.03.22
לתגובה 22 מה לעשות אבל זה אותו עם אוקראיני. במקום לחלץ משם את היהודים שמשוועים לצאת, מחלצים משם אוקראינים אנטישמיים כדי לפרנס את מפלגתו של ליברמן, וכדי להקטין את הכח החרדי בארץ. כך זה נראה. לחלץ יהודים, אין כוחות וכסף ומוטיבציה. לחלץ אנטישמיים שמה שמעניין אותם זה אך ורק הכסף שלנו - לזה יש את כל הכוח
נסיה22.03.22
26
יש לו רק חולצה אחת? צריך מגבית אולי? מה הסיפורררר של החולצה עם הסימון מטרה??????? כאילו להיזדהות אם המתים????
מטורלל21.03.22
25
אנונימי
קח מתוקי קח כיפת ברזל יש לנו המון במחסן.20.03.22

הצגת כל התגובות

24
זלנסקי אמר שהוא רוצה שמדינת ישראל תעזור לאוקראינה כמו שהאוקראינים 'עזרו' ליהודים לפני 80 שנה...... אמנם היו כמה חסידי אומות העולם בודדים אבל חלק נכבד מהאוקראינים היו אנטישמים שעזרו לנאצים
ישראלי21.03.22
23
בונא הוא חי בסרטטטט רק חסר שהממשלה באמת לא תתן להם את שביקשו החולים האלה שימותו השם לא סתם נותן לרוסיה להמשיך ולא לעצור למרות כל הסנקציות מהעולם כל הכבוד לרוסים
שנהב20.03.22
שנהב לא יודעת אם אתם גבר או אישה אבל מה שבטוח שזו חשיבה נרקסיסטית. טפלו בעצמכם
.21.03.22
22
אנונימי
הוא נשמע כאילו כולם קיבלו מתנה היומולדת 20.03.22
21
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח יש כולה 10 כיפות ברזל מה הוא עף על עצמו
גנצי21.03.22
20
האקרנים הרגו אותנו ואנחנו צרכים להביא להם נשק געל נפש של ממשלה שמולנים
יעל20.03.22
19
מה הקשר אסון מירון?
ישראלי20.03.22
18
ליפני 80 שנה האוקראינים טבחו ביהודים לנהוג כמוהם?
חחח21.03.22
אתה צודק ועם כל זאת לא כל אחד שם ראוי לקבל את העזרה שלנו...
מישהי21.03.22
17
וגם אסור לנו להילחם שם וגם אין שום כוונה כזו חס ושלום! ואפילו טיפת דם של חייל יהודי ואו של כל יהודי אחר שווה יותר מכל אומות העולם ביחד! וכידוע עשו שונא ליעקב! אבל צריכים גם לדעת כי ממשלת ישראל חייבת להציל ממוות את כל היהודים שם ולהבריחם מחוץ לגבול אוקראינה! להציל, להציל, להציל, להציל אך ורק את היהוד
ברור כשמש שאנו לא נלחמים שם! 20.03.22
בושה - יושב בבית ונותן עצות
מ21.03.22
16
אנחנו שומרים את כיפת הברזל לעצמנו ואנחנו לא מתביישים להגיד את זה... לא מתחשק לנו לריב עם הרוסים........ רצחתם אותנו בשואה.......ואין לנו בעיה כעת עם האנדרטה שמפגיזים שם...ושאגב, יהודי הציב אותה שם באופן םרטי ולא העם האוקראיני.... אל תנסה לעורר את מצפוננו !!!! תעזבו אותנו בשקט. יש לנו מספיק צרות
ללא שם20.03.22
15
חצוף זלנסקי הזה רק תגיד לנו במה עזרתה לנו לפני80 שנה לא עשיתם כלום ואים אתם צריכים עזרה לכו לאמריקה שהבטיחו שיגינו הלכם בגלל שעברתם את הנשק הגרעיני לרוסיה אנחונו ידענו שאין לנו מה חסמוך על אמריקה אבל אתם טיפשים סמכתם הליהם הכשיו תיתמודדו עים התוצאות ואנחנו לא הבטחנו לכם שום הבטחה אז על תבאו עלינו בט
קסטרופה21.03.22
14
מדבר כאילו חייבים לו משהו....
?21.03.22
13
למה כשהם צריכים עזרה הם מבקשים מימנו הם אנטישמים שנאו יהודים פיתאום שהם צריכים תעזרה שלנו הם אוהבים אותנו פעם בהוקראינה למי שהיה תעודה שכתוב עליה יהודי היה מופלה ולא משנה שלהם היה כתוב בתעודה קוזק ליטאי וכ"ו אכשיו אלה שיש להם תעודה שחתום עליה יהודי הוא זה שיכול להינצל ולעלות לארץ ואלה שלא כתוב יהוד
קסטרופה20.03.22
12
ישראל לא צריכה להילחם חס ושלום באוקראינה וגם טוב שאינה נלחמת שם! ואפילו טיפת דם אחת של חייל יהודי שווה יותר מכל הגויים שיש בעולם! אנו מוקפים פה מספיק עם אויבים וגם כידוע, עשו שונא ליעקב! כך שברור לחלוטין שאין זה מתפקידה של ישראל להילחם שם! לעומת זאת, מחובתה של ממשלת ישראל והעומדים בראשה לעזור ליהודי
למה לא חילצו עדיין מסכנת מוות את כל יהוד20.03.22
11
עוד פעם מיקי לוי מקריא מה שלפיד רשם לו?
אביר קארה21.03.22
חחח תאמין לי אני לא יודעת איך פוליטיקאים היו מסתדרים בלי המסך שרשום לו עליהם את הנאום🤣🤣🤣
מישהי21.03.22
10
זלנסקי
כמה צביעות וטימטום יש לחכים שלנו21.03.22
9
קצת חוצפה, ורצון לניצול... נסתכל בפרספקטיבה רחבת היקף של יחסי חוץ... מנהיגי אירן ונציגיה עמדו לא פעם אחת בפורומים בין לאומיים והצהירו כי מטרתם ורצונם היא השמדת מדינת ישראל... משרד החוץ והביטחון ובראשם ביבי נתניהו הפעילו יח"צ וטסו כדי לשכנע נשיאים וראשי ממשל להצביע נגד אירן באו"ם ולהצטרף לסנקציות נגד
הנשר21.03.22
8
מעצבן לישמוע את זה אם הקרציה שמתרגמת(לא שאני יבין משהו בלי התרגום שלה....) למישו מיתחשק לתרגם לי לכתב????... תקציר כאילו..... ביייש ותודה
חור בראש!!!21.03.22
חחח כן אשכרהה סתכלי בכתבה עצמה אני חושבת שכתוב שם...
יהי21.03.22
7
אוקריאנה הצביעה פעם באו"ם לטובתנו במלחמות שהיה לנו עם חמאס? שוטה
בנימין21.03.22
6
כל חברי הכנסת הזועמים על ההשוואה בין מעשה פוטין באוקראינה למעשה השואה ביהודים הם קטנוניים כי השוואה בין הדברים אמנם לא השוואה של שוויון ממש אכן כן קיימת יש בשני המקרים מעשי זוועה נגד אזרחים חפים מפשע כשהעולם לא מגיב באופן חריף וכאילו לא למד את לקחי השואה אין הבדל בין הרג אחד להרג שש מליון ההבדל
ללא שם21.03.22
התאהבתי ברמה הגבוהה של הנכתב
יהודייה אותנטית21.03.22
5
האוקראינים באוקראינה רובם היו רעים מאד בשואה ועזרו לנאצים בחדוות רציחה ובהעברת כל יהודי שהם חיפשו ומצאו לבאבי יאר. סביי וסבתותיי ודודיי נהרגו שם באדיבות משתפי הפעולה האוקראינים. זה קרה רק לפני 80 שנה. סבא שלי ניסה להיכנס הביתה אבל אחרי הפלישה הנאצית, השומרת של הבניין האוקראינית לא איפשרה לו עד שהוא
נסיה20.03.22
כל מילה מיותרת
אוקראינית לשעבר20.03.22
4
יאללה נמאס מהם כבר. למה מי הם? אנחנו חייבים להם משהו? ראינו אותם במלחמות שלנו... קרציות.
אפרת גילבוע20.03.22
3
חצוף לא יפול חיל אחד מעם ישראל על אדמת בני נכר. אנחנו נלחמים רק על אחינו היהודים. קראנו לכם לצאת, אבל הנשיא החוצפן הזה דורש מאיתנו ליפול על אדמתו ולשמור על כסאו. לך בקש מכול ארצות האחרות, לא חייבים לך כלום מתבולל. לך בקש מביידן שנטש אותכם.
רחל20.03.22
2
זה עתה איבדנו את מרן שר התורה גדול הדור, אבל אתם משום מה אדישים לגורל אחינו ואחיותנו היהודים היקרים באוקראינה! למה אינכם דואגים עכשיו ומיד להוציא את כל היהודים התקועים שם מחוץ לגבול ולהציל את חייהם?! למה לא שלחתכם עד עכשיו כוחות חילוץ גדולים עם הרבה כלי רכב ולא חילצתם עדיין את כולם משם? למה אינכם עו
איפה אתם ממשלת ישראל? לאן נעלמתם בשעה קש20.03.22
ברור שכוונתי הינה כמובן לא להילחם שם חס ושלום!!! אין זה מתפקידנו כלל להילחם שם וכל טיפת דם של חייל יהודי שווה יותר מכל הגויים שיש בעולם, וחס וחלילה שתישפך אפילו טיפת דם אחת של יהודי!!! וכל מה שכתבתי לעיל היא אך ורק החובה האנושית היהודית המוסרית של ממשלת ישראל להציל יהודים!!! הממשלה חייבת לדאוג להצל
הבהרה והדגשה חשובה ביותר - המשך לאיפה את20.03.22
1
זלנסקי
שכח שבשואה 1600000יהודים נרצחו עי האוקרא21.03.22
אולי גם יעניין אותך
בעולם

תיעוד: כך שיגרו המיליציות בעיראק 'טילי שיוט' לתל אביב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

סוער בקמפוסים

התגובה של הנשיא ביידן להפגנות הפרועות הפרו-פלסטיניות

יוסי נכטיגל | 02.05.24

מנמל אשדוד 

בלינקן בהצהרה חריגה על נתניהו: "אנשים אומרים דברים"

ישראל גראדווהל | 02.05.24

הנשיא המתמרן 

אחרי שנכשל באירופה - עמנואל מקרון מנסה את מזלו במזרח התיכון 

ישראל גראדווהל | 02.05.24

כיסא מתנדנד

בגלל אישור הסנאט - המחוקקת: "אפעל להדחתו של ג'ונסון"

ישראל גראדווהל | 02.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

רעיון שתי המדינות

סמוטריץ' מברך את טראמפ: מתפלל שעוד מנהיגים יגלו יושרה

יוסי נכטיגל | 02.05.24

כניעה אחר כניעה • דיווח מטריד

דיווח מטריד: ישראל הסכימה לחזרת עקורים - ללא סינון כלל

ישראל גראדווהל | 02.05.24

800,000 טון של אסבסט

עזה הפכה לשדה מוקשים | 10% מכל התחמושת לא התפוצצה

ישראל גראדווהל | 02.05.24

הצביעות הגדולה נחשפת 

המהומות בארה"ב מעלות תהיה: "חכמה בגוים תאמין?" | דעה

הרב אליהו פכטר | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

משתפים פעולה עם השטן

האם בכיר החמאס הנייה ברח מקטאר ועבר לפעול בטורקיה?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

העבירו דרך ארה"ב

מנסים למנוע פעולה ברפיח: זה המסר של בכיר סעודי לישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

"תוכנית גרעין אזרחית"

השלום עם סעודיה ייכשל? זאת תוכנית הגיבוי של ארה"ב

ישראל גראדווהל | 01.05.24

נתניהו: "לא מותנה בדבר"

בלינקן לנתניהו: "אנו מתנגדים לפעולה ברפיח, נכון לעכשיו"

יוסי נכטיגל | 01.05.24

"הצעה נדיבה מאוד של ישראל"

הסכם טוב או הסכם כניעה? אלו פרטי טיוטת ההסכם החדש, המפתחות והשלבים | סיקור

ישראל גראדווהל | 01.05.24

עסקת החטופים

בכיר חמאס: "בלינקן - שר החוץ של ישראל, לא של אמריקה"

דוד הכהן | 01.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם