כיכר השבת

טור דעה

אני מעיד: הרשם ה"גזען" - אדם מסור ואוהב

הרב אבא טורצקי, המכיר באופן אישי את ה'רשם' הבכיר בעולם הישיבות, אורי זלזניק, העומד בימים אלו תחת אש קטלנית על התנהלותו השנויה במחלוקת - דווקא מלמד עליו זכות (טור דעה)

85
הרב אבא טורצקי | כיכר השבת | ז' באב | 19.07.18
כותב הטור
כותב הטור (צילום ארכיון: י. בלינקו)

רבים מאתנו עמדו נסערים והמומים מהכתבה החד צדדית ששוגרה על ידי כתב 'כאן 11', בו הוא מציג את עבודתם של הרשמים כחורצי גורלות וגזעניים, וכנוקטים בהתבטאויות אומללות ומחרידות.

• "פרענק", "רוסי": השיטות של עסקני הרישום

• בלעדי: הרשם: "מאז ומעולם ישיבות סיננו חלשים"

תפקידה של התקשורת היא להדליק את הפנס המאיר דווקא באותם מקומות חשוכים שאינם נראים לעין, ולגלות מתוכם הליכים פסולים. כך עשה גם כאן אותו כתב. אך המשפט הידוע "לכל מטבע יש שני צדדים" עומד מול עיני, ומחובתנו לנסות ולהבין האם קיים גם כאן היבט אחר או זווית שונה, בכדי שנוכל להבין את הרקע לעבודתם של אותם רשמים.

אין זה סוד שאנו חיים בעולם המלא בתחרויות. מטבע הדברים, כאשר קיימת אפשרות של חשיפה עוצמתית ברגע האמת, און ליין, נוצרת תחרות - לעתים סמויה, אך היא קימת. כל תחום שלא תבחרו, מלווה בתחרות עצומה בין חברות שונות. במקרים רבים אנו מכבדים את אותן תחרויות, כי לנו, כצרכנים, הדבר מתאים - לכיסנו.

אלא שבתחרויות שונות, כגון קבלת תלמידים לישיבות, בו מתחרות עשרות רבות של ישיבות, המבקשות להביא בשעריהם את המובחרים ביותר, אנו משום מה מעקמים בראשינו לנוכח המציאות הזו.

אני סבור, שתופעה זו בעולם התורה היא פסולה מעיקרה, אך אנו חיים בעולם שהוא כזה, ומטבע הדברים גם לא נראה באופק שהוא עתיד להשתנות.

התחקיר שעורר את הסערה (באדיבות חדשות הערב, 'כאן 11')

השאלה המרכזית היא: האם אותם רשמים אחראים ליצירת התחרויות הללו? התשובה היא חד משמעית - לא. באל"ף רבתי. זאת תחרות טבעית, שאין לנו את יכולת השליטה עליה.

היא היתה, היא קימת והיא תגדל, ככל שיפתחו עוד ועוד ישיבות בעז"ה, ואין אחד מאתנו שלא מעונין לראות את פריחתו המשגשגת של עולם התורה, גם אם הוא מלווה באותם רשמים.

אותם ביטויים מילוליים המובאים בכתבה, בהחלט מסעירים, לא נכונים וראויים לכל גנאי, אך מהיכרות אמיתית וישירה עם נשוא הכתבה הזו, הרב אוריאל זלזניק, אני יכול להעיד בפניכם כי מדובר באדם בעל ערכים אמיתיים של איכפתיות מהזולת.

אני מציע לכל מי שקרא את הכתבה הזו, שמחשיכה את עבודתו של הרב זלזניק ומציגה אותו כאדם המתיימר לחרוץ גורלות של בחורים, שיעקוב אחריו במשך השנה, בה הוא מתמסר בלבו ובנפשו לבחורי ישיבה שנתקלים בקשיים, וזקוקים לעזרתו המסורה והאוהבת.

לא פעם כשהפניתי אליו בחורים והורים, בכדי שיעזור להם מול הקשיים שהם עוברים, פגשתי בלבו בפתוח כאולם, לסייע ולעזור לכל מי שזקוק לעזרתו - ורבים הם. אני באופן אישי יודע עד כמה רחוק הוא מביטויים אומללים אלו, ובטוחני שגם אם מעד בלשונו, אין להסיק מכך על אישיותו המופלאה.

דווקא בימים אלו, בין המצרים, עלינו לצאת מהמצר הדחוק שבנו, ולנסות לראות באור חיובי את זולתנו.

תוכן שאסור לפספס
85 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
כל אחד רוצה להידפק על דלת הישיבה היותר מובחרת, אך לסגור את הדלת אחריו. שהרי אם כולם ייכנסו, בסיס הפירמידה יתרחב, ואז נצמיח עוד קדקוד של פירמידה כלומר ישיבה אליה מתקבלים רק עילויים או רק אשכנזיים וכו' וכן הלאה. כל פרענק המתקבל לישיבה אשכנזית מובחרת רוצה להיות היחיד או בין היחידים, שהרי אם הישיבה ת
רשם 20.07.18
54
אבא טורצקי איש יקר וכייון שהוא אמר כזאת אמירה אז הבן שלו שהוא מהמצוינים ילך למיר ברכפלד וגם בלי שהוא היה אומר את זה על זלזניק הוא היה מתקבל אז שקט!!
חיים20.07.18
53
זה נכון שהיצור האומלל הזלזניק הזה עשה את מה שמיוחס לו ,, אזי אתה , שמגונן עליו , והוא ! שנייכם אבי אבות הטומאה . אין גהנום שיכול להכיל אתכם
שמשון20.07.18
אתה הסגן של אלוקים??? מחלק גהנום למי שבא לך??? אולי אתה גם כן קיבלת איזה שוחד?? למה אתה מדבר ככה על איש תם וישר וירא אלוקים וסר מרע!!! אני מכיר אותו ויודע עליו הרבה מאוד ממה שאתה ניזון. טול קורה....
מייעץ לבחורים 23.07.18

הצגת כל התגובות

52
צביעות זה הלחם חוק של כל הברנז'ה המזויפת הזאת
אבא טרוצקי19.07.18
51
נפשות מותר כל השנה?לשפוך דמם של ילדים והורים זה מותר???!!!!!
משה19.07.18
50
הכל טוב ויפה ולא מענין את אף אחד מה עובר החבר הטוב שלו. יש עובדה בשטח!!! בשורה תחתונה היצור הזה גרם עוגמת נפש שאין לשער לנו ולעוד עשרות משפחות...אולי ככה יפחד ויחשוב פעמים לפני שעושה משהו הפקרות!!
ירושלמית19.07.18
במה הוא פגע?? בכך שהוא לא רצה לקבל אותו??? כנראה שהוא לא מתאים!!! בגלל שאתם חושבים ששם זה מתאים לו אתם מחפישים את שמו של הרב הקדוש הרב זלזניק??? אתם בעצמכם גורמים לצדיק הזה עוגמת נפש.
מייעץ לבחורים 19.07.18
תכף תפתחו לו מגבית בוועד הרבנים. הבנ"א הזה הביא את הרעה הזו על עצמו. יש דין ויש דיין. מי שצער משפחות שלמות והרס בחורים מן הראוי שיפרעו בו מהשמים.
יעל- אמא כאובה20.07.18
תבררי הרבה לפני שאת מחפישה!! זה בושה וחרפה שכך את כותבת. יש דין ויש דיין!!
מייעץ לבחורים23.07.18
49
אבא טורצקי היקר אין טעם להגן ןלהזדהות עם התליין עם המוציא להורג אכן זו השיטה. השקר הזה חייב להישמע ולצאת לאור אין טעם להגן עליו ולגונן בדמגןגיה אפשר להגן על כולם חבל שזה מגיע למזרחיים ולמוחלשים בחברה מגנים על טוב ליבו של הרשם שמשפחות שלמות בוכות בכללו די!
מנחם ים19.07.18
48
ר' אבא כל הכבוד... אחרי כל השנאת חינם שנשפכה על אורי בעל לב הזהב.. ב"ה הגיע קול שפוי שלא מתבייש לומר דברים שאין להם רייטינג.
אריה רוט19.07.18
עלוב
תתבייש 19.07.18
47
בתכלס יש אנשים שנמצאים בציבור חרדי כי יש פה יותר כסף לעשות..ברגע שיגלו שיש יותר כסף בוותיקן הם מיד ינשקו את הצלב ויטבלו בנהר מה היו אומרים ראשי הישיבות של פעם על אותם חילונים בביגוד חרדי שמעולם לא שמעו על איסור לשה"ר, רכילות, גזל, אונאה וכו' והיום הם רשמים וראשי ישיבות ומשגיחים עם פראקים וראש למעלה?
גודלר20.07.18
46
אם לא היתה כזו התנהלות, לא היו רמות בישיבה ולא היה ממש משנה לאן ללכת... זה כמו שהספרדים מנסים להכנס לישיבות אשכנזיות , אם לא מקבלים אותם הם בוכים על גזענות, ואם בישיבה יהיו 50 אחוז ספרדים הם לא יקפצו על המציאה... הם יחפשו ישיבה באחוז הספרדים בה נמוך! ככה זה!
טוטו20.07.18
45
אבל ראשי הישיבות שמשלמים לו הון עתק על רכז-השמוץ-והלשה"ר והכל בשם התויירע .... אורי צריך פרנסה .ואגב חתנו חצי פרענק אז איפה הגזענות?
שלמה20.07.18
44
מי שמנסה להכשיר את השרץ גרוע ממי שאוכל את השרץ ,כי האחד חוטא רק בעצמו,אך השני מחטיא את הרבים. אתה בא ומשקר ללא בושה שהוא אדם טוב ונקי,אפילו שכל העולם רואה שכתוב פרענק ליד שמות ספרדים... הוא דחף עמי ארצות אשכנזים לישיבות,ודרש כסף מעילויים ספרדים.לך תבקש סליחה אפילו שאני לא אסלח ואמחל עד שתתנצל בפומ
mike19.07.18
43
לקטרג על הפלג הירושלמי וגדוליהם. ועוד כל מיני ציבורים ואנשים אכן הוא נפסל מלהיות סניגור
ללא שם19.07.18
42
הפראק עם כפתורים מאחורה ושאר הע"ז שאתם חיים בהם עלה לכם לראש , תתבישו לכם , אתם תת אדם , בהמה יותר טובה ממכם . חורבן הבית בגללכם הוא יום יום שעה שעה . כמה משפחות הרסתם , כמה נשמות רצחתם , כמה גדולי דור ביזיתם ואתם עדיין מבזים .
חנוך19.07.18
41
יש כסך או אין כסך?!כל ההורים משקרים? האיש מושחת,כמה שילם לך עבור הטור שלך?
משה19.07.18
40
תכל'ס בנינו, למה הספרדים רוצים להתקבל לאשכנזיות? כי יש פחות ספרדים וממילא יותר טוב והם לא מבינים שאם יקבלו בנם ועוד כמה וכו' אז זה יהפוך הישיבה לפחות טובה ואז יתברר למפרע שהם לא רצו וכו' וד"ל ואכמ"ל בדבר הכי מצער, ע"כ אין ספק שרשם הינו דבר הכרחי אך רגיש מאוד כי לאף אחד לא נעים שדוחים אותו למרות שבשכ
שלום20.07.18
39
טורצקי כמו תמיד מחפש איפה הרווח לכן הוא נישאר וישאר אבא טורצקי
יוני20.07.18
38
In the 1930 there was no foods and he feed every day thousands of people and murdered many too for you is a zadik you are evil just like him
David19.07.18
37
סוחר נפשות מהסוג הגרוע ביותר
מישאל19.07.18
36
רק עושי עושר ולא במשפט כגון סוחרי ברכות וחמורים מהם סוחרי נשמות ונוטלי שוחד מעכבים.
רפאל22.07.18
35
זלזניק שמו מעיד על מעשיו שמזלזל בבריות
קונג פו20.07.18
34
האם היית מתקבל למאור התלמוד אחרי הגדרה של אורי????????????.
הרב זלבנסקי20.07.18
33
השיטה של הישיבות במשך רבות בשנים היתה להעסיק רשם שתפקידו היה למיין מי מתאים לישיבה ומי לא, וזה זכותה ואף חובתה של כל ישיבה שרוצה לדאוג למצוינות שלה, אבל כאן נכנס אורי זלזניק (יש שיאמרו המושחת) ופיתח שיטה חדשה הוא הולך כל שנה ואוסף רשימות של בחורי הישבות קטנות מרוב חלקי הארץ, מקטלג אותם על סמך נתונ
אבא כאוב19.07.18
אני מכיר את הרב זלזניק שנים רבות ואני יודע שהוא עושה ימים כלילות על מנת להגיע לדיוק באינפורמציה. לפני שאתה קורא לו "רע" תעשה חצי מהאינפורמציה שהוא עושה על כל בחור לפני שהוא מחליט האם לא לקבל אותו.
עוזר לבחורים 19.07.18
גמר על הבן שלי מכל כיוון וחסל אותו. סיכול ממוקד. לא יתכן שנשמע את אותה התשובה השלילית מחמש ישיבות טובות ומעולות ובכולם פירוט של אותה סיבה. אמא לבחור פרענק....
יעל- אמא כאובה20.07.18
ישיבה שזלזניק נכנס עתה לשמש כרשם
מירער20.07.18
32
הגזענות הזאת!
אליה119.07.18
31
שמעדיף אשכנזים על ישיבות ספרדיות ומטיפש כמול אכן מאוד ראוי לבקש סכום גדול וחבל שהוא לא ביקש ממך יותר
מ19.07.18
30
גועל נפש
ug19.07.18
29
שנים שאתם מציתים אש בעולם התורה , ומכלים ושורפים עשרות בחורים סתם סתם סתם כי הוא לא בא לו טוב באותו יום . ב' זה לא סוד נושא התשלום , אתם חונקים הורים למוות ע"מ להוציא מהם סכומי עתקקקקקקקקקקקקק ואם הבעיה היא גם מוחלשים וגם פרענקים אוי אוי אתם חוגגים אוי אוי אתם רואים הורים מקיזים דם על הילדים ואתם
אורי19.07.18
28
אבא טרוצקי חבר טוב של זלזניק וידיד קרוב של ישיבת וולפסון שאותה פתח אורי זלזניק רק טיפה לראות איך עובדים עלינו
יעקב חיים22.07.18
27
מענין איזה ישיבה הוא נתן לבן של אבא טורצקי בתמורה לליקוק
אמת20.07.18
26
ז"ל זניק . עשה פשע בלתי יכופר וצריך לטפל בו בחומרה ..חברה תקינה הייתה צריכה להעיף אותו מזמן ..אבל ככה זה הליטאים אין מה לצפות מהם הוא כמו גפני רק ברישום ולא בפוליטיקה.
דוד20.07.18
25
למה כתבה חד צדדית אתה אומר? מה הצד השני יכל לומר? איזה תירוץ יכול להיות פה? התירוצים שלך לא שווים לכלום כי מה שנעשה פה זה תיוג מחריד של בחורי ישיבה בנים של מלך.. ה"אשכנזי" הוא הנורמלי ולו לא צריך תיוג והספרדי הוא המוזר ולכן נתייג אותו במילות גנאי.. פשוט אין מילים שעוד מנסים להצדיק את זה וללמד זכות ע
מישהו20.07.18
24
אמרתי לכם שזה לא נכון כל השמועות ץ האלו. מדובר באברך חשוב שעמל שלא על מנת לקבל פרס
גדליה 20.07.18
23
של קטינים ומכירתו לכל המרבה במחיר הינה עבירה פלילית
שמוליק20.07.18
22
ולא כמושחת שנותן כתף למלך המושחתים ועוד בערב ט באב
חיים19.07.18
21
אמרו לכם את האמת בפרצוף ? תתמודדו . אני הורה ששילמתי והמון , ועד היום אני משתדל למרר לאותו עסקן את החיים .
מנחם19.07.18
למה שילמת?? אתה נגררת לתשלום וצועק ובוכה כל היום ומחפש לעשות צרות. אל תשלם ואל תצעק כל הזמן!! מדובר כאן באנשים צדיקים שעושים מלאכתם נאמנה ואתה מפריע להם...
מייעץ לבחורים23.07.18
20
בהכירי מקריב את פעילותי רבת השנים של ר' אורי אני יכול להעיד שהאיש היקר עזר והרגיע הרבה בחורים ומשפחות אשר רצו להתקבל לישיבות הקדושות אך לפעמים רצו אך לא ידעו שרצונם אינו מתאים להם אך מטעמי אופנה או כבוד וכו . נלחמו ונאבקו. ואורי מתוך היכרות אישית אמיתית או מידע שאסף. כוון והתאים לבחור את הישיבה המת
קובי פרידמן27.07.18
19
כנראה או שהוא קיבל כסף מזלזניק או שהוא סידר לו עסקה טובה או שהכניס את הבן שלו לישיבה מעולה.
טורצקי19.07.18
18
חבל שאתה זורה חול , אינך מכיר האיש וחבל שאתה כותב את מה שאינך יודע
אבא טרוצקי 19.07.18
17
אלפי דולרים!!!!
יונתן19.07.18
ממיר ברכפלד הוא קיבל ל-5 שנים קדימה מיליון ש"ח
אהרון לוינגר19.07.18
16
חבל, מדובר באנשים טובים. למה ללכלך בדיוק בימי בן המייצרים?
חי19.07.18
15
אני מכיר את אורי הרבה שנים. עזר לנו המון עם בחורים. מעולם לא ביקש קיבל שקל.
מאור כהן23.07.18
14
.
זה העיקר20.07.18
13
להשפיל אותם שופטים שוטרים וכו' כל מנוול גזען שמן מגושם מגן על חברו מושחת וגזען יותר ממנו
בושה וחרפה24.07.18
אתה משרת את הנאצים בכך שאתה קורא לצדיק הקדוש ר' אוריאל זלזניק ור' אבא בכאלו שמות גנאי. אני מכיר את הגאון הגדול ר' אוריאל שליט"א ויודע שכל מעשיו לשם שמים. אני קורא את מה שאתה כותב ועומד להקיא!! גועל נפש!! נבלה יפה ממך!!
מייעץ לבחורים26.07.18
12
רק ורק אצלנו עוד בדחן ליצן נהיה הוגה דעות אבל מאחורה מדובר בחישוב קר של בדחן שלא מוצא את מקומו בכלום מה נשאר ללקלק בשביל ילדיו כי הוא נתפס בתור שום כלום אז אולי ירחם המרחם אולי מישהו יתיחס לאבא טורצקי עוד בדיחה והפעם מוצלחת
יהודי קדוש20.07.18
גם אם אתה לא מסכים עם הדברים אתה לא חייב לתקוף אישית ועושד בצורה מחפירה ומבזה כל-כך.... חבל עוד רגע אנו מבכים עלחטרבן הבית בגלל שנאת חינם .... חבל שתוכיח שעדיין יש קנאה ושנאה כזו בינינו... אתה רוצה שהמקדש ישאר חרב ב-ג-ל-ל-ך ???.. תתנצל!!!!!!
פנחס20.07.18
11
בסד אין כל פלא בדבריו שאפילו לא קראתי אותם כל העיליתה האשכנזית מחפה ומגבה את השני כולל הרבנים שלהם שאינך שומע מהם מילה על אחדות בין העדות ונגד ההפליות. לצערי הכל בגלל הספרדים שאין להם למעשה שלד הם נגררים אחרי האשכנזים ונלחמים להיכנס לישיבות שלהם ואחר כך מדברים עליהם ראו את כל העסקנים הספרדים רובם מח
יעקב חוזר בתשוב19.07.18
אני בספק גדול אם אתה חזרת בתשובה, כנראה לא מספיק, כמדומני שהשד העדתי לא יצא , אלא כבר ברח מהבקבוק , מי שטרם יצא מהבקבוק זה אתה, אכלו לי, שתו לי, אף אחד לא כופה על השני היכן ללמוד אצל אשכנזים או ספרדים, אני אשכנזי טהור נשוי באושר לספרדיה והבן שלי לומד,מתפלל,אוכל ונושם ספרדי ומזרחי, ו ב"ה אין ל
חיים20.07.18
10
בן אדם נשמה צדיק עושה נטו את העבודה שלו על מנת שהישיבה תהיה מוצלחת (בתור השתדלות) יברך ד' חילו
אחד שבאמת יודע 20.07.18
שקר וכזב כאחד שמכיר אותו מקרוב אני אומר לך שהוא עבריין נפשע. שדרוג אך ורק לכיס שלו...
חבר של אורי14.07.21
9
מצטרף לדבר הרב טורצקי מתוך היכרות אישית
אליהו סולוביציק20.07.18
8
שמעתי על מקרה בו צ'רלי אבוטבול ראש משפחת פשע, עזר לבן אדם מסויים. האם זה פוטר אותו מאחריות לפשעיו? יתכן שזלזניק גם עוזר לאנשים, אך זה לא קשור לפשעים הקשים בהם הוא מעורב. מכירת מידע שקרי על בחורים צעירים. סחיטת כספים מהורים. גזענות נוראית. טורצקי, כשאתה מגן על 'בוץ' הוא נדבק לך בידים!!!
מנחם19.07.18
7
עדיף שלא יקלקל ואז לא יצטרכו את עזרתו לתקן
יהודה19.07.18
6
כי אחרת לא לקחו אותו הישיבות לבדר אותם הנה שוב כסף כסף וכסף
יוסי19.07.18
5
ששנאו אותם רק שהם מפעמים אפילו יותר יצירתיים מהם באיזה מדינה בעולם מוסדות ציבור שייכים לפי צבע עור הן בהנהלה והן במורים והן בתלמידים במקרה הכי גרוע הגזעניים בעולם ממנים מכיסם הפרטי את המוסדות הגזעניות ללא שקל מהמדינה
בני הפרנק19.07.18
4
אתה ליטאי ! אתה פסול לעדות ! רק אחרי שתבקשו סליחה מכל אלה שקברתם אותם חיים אולי אולי יש לך הזדמנות להוציא את האף מהחלון .
ברוך19.07.18
3
לאחרונה ש''ס מנסה לצייר כמה שיותר אפליה ספרדית כי אנחנו ערב בחירות ... אם הכתבה על זלזניק קשורה לזה או לא אני לא יודע ... רק תשימו לב לכל הדברים שצצו לאחרונה וקשורים לנושא רודפים אותנו הספרדים ... אגב כל בניהם של בכירי ש''ס גם המוכשרים וגם אלו שבקושי יודעים לפתוח גמרא למדו בישיבות צמרת אשכנזיות ...
שסניקים עלובים19.07.18
2
היום אתה מגן עליו, מחר הוא יגן עליך. אין איך להסביר את הגזענות הזאת. די לחפות . צבועים כולכם. נמאסתם!!!!
טליה19.07.18
1
אומנם בדבריך אתה צודק אבל להעיד? אתה פסול לעדות!!!!!!!!!!!
אברהם ברוורמן19.07.18
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות
ש

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24

יראת ה' אלמדכם

הגר"ד לנדו נעל את 'זמן חורף' בישיבת 'תפארת ציון' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 08.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בשיחה המלאה | מיוחד

"לא רוצה עשירים" | השיח הנדיר בין הגרב"ד פוברסקי לינוקא 

חנני ברייטקופף | 08.04.24