כיכר השבת

ישיבות בקפסולה • חלק א'

רישום בצל המשבר: כך יראו הישיבות הגדולות ב"זמן אלול"

עולם הישיבות נמצא במשבר רוחני וכלכלי, שלא ידע כמותו בעשרות השנים האחרונות, בעקבות נגיף הקורונה. בצל המשבר, הישיבות נערכות ל'זמן אלול' עם שיעור א' וקפסולות • פרויקט מיוחד (חדשות)

133
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ט בתמוז | 21.07.20
רישום בצל המשבר: כך יראו הישיבות הגדולות ב"זמן אלול"
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשונה מהשנים הקודמות, בהן דירגנו לכם ב'כיכר השבת' את הישיבות המצליחות והמובילות ברישום לשיעור א', השנה, בצל משבר ה'קורונה', אין מה לדרג. עולם הישיבות נמצא במשבר רוחני וכלכלי, שלא ידע כמותו בעשרות השנים האחרונות.

חוקי ההפרדה והריחוק גורמים לעולם הישיבות להיראות אחרת מכל שנה, תוך קשיי תפקוד משמעותיים, הן בסדר היום הישיבתי בתוך הישיבות, ועל אחת כמה וכמה לחלק גדול מליבת עולם הישיבות, שלא חזרו לספסלי בית המדרש מאז פרוץ הקורונה. הנגיף, לא עושה איפה ואיפה ולא מבדיל בין דם לדם, ובשל כך ההתמודדות קשה לכולם.

פרויקט הישיבות • חלק א'

חברון

ישיבת 'חברון' - גבעת מרדכי, הנחשבת ל'הארוורד' של עולם התורה, פתחה את זמן קיץ ב"מתווה הקפסולות" תוך שהיא מחזירה בעיקר את בני הוועדים הצעירים, מה שגרר זעם רב בקרב הוועדים המבוגרים. בהמשך, פיתחה הישיבה מסלול אקסטרני בו באים הבחורים ללמוד אך ללא לינה, לשם הצטרפו מרבית הבחורים המבוגרים במתחם מבודד מ'מתחם הקפסולות' החברונאי.

כחלק מהאווירה השונה והייחודית שנוצרה דווקא בעידן הקורונה, נצפים הורים רבים שמגיעים לפנק את ילדיהם במיני מתיקה ולדרוש בשלומם מבעד לגדרות המבוצרות. עובדה שתפתיע אתכם, היא הצעד הלא שגרתי שנקט הגאון רבי יוסף חברוני שפינק את התלמידים ביום כיף בים המלח, וביום כיף נוסף בגן השלושה - הסחנה.

יצוין, כי גם השנה שמרה הישיבה על מיצובה במקום טוב, ולשיעור א' הראשון של עידן הקורונה צפויים להתקבל כ-250 בחורים.

'חברון', במתווה הקפסולות (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

היכל יצחק

ישיבת 'היכל יצחק', המכונה בפי כל 'לנדא', על שם העומד בראשה - הגאון רבי ישראל לנדא, היא שם נרדף להצלחה ויוקרה. כיום מכילה הישיבה 300 בחורים, ובאלול הקרוב ילמדו בה 380 תלמידים.

'לנדא' מצטרפים ל'מתווה הקפסולות' • צפו (צילום: ללא קרדיט)

הביקוש להיכנס בשערי הישיבה בכל עונת רישום הוא עצום. הסיבה לכך היא השקפת הישיבה לשים דגש ויחס אישי לכל בחור. בתוך שנים ספורות הצליח ראש הישיבה רבי ישראל לנדא להפוך את הישיבה לשם דבר בעולם הישיבות, עד כי אפשר לומר שהיא דחקה את רגליהן של ישיבות רבות שהיו עד לא מזמן בעשירייה הפותחת של עולם הישיבות, והותירה אבק לרבות מהישיבות הוותיקות.

את זמן אלול הקרוב תפתח הישיבה כבר בתאריך כ"ג אב על פי מתווה הקפסולות. מסדרונות מיוחדים ייבנו עבור צוות הישיבה שיוכל לשוחח עם התלמידים עם חציצה ביניהם. נציין, כי שיעור א' שיכיל לראשונה 80 תלמידים יחולק לשתי קבוצות.

פוניבז'

בשונה מכל הישיבות, ישיבת פוניבז', ספינת הדגל של עולם התורה, לא מתפקדת באופן רשמי. אולם הישיבה ממשיכה להתנהל בחדרי השיעורים, במתכונת ווירטואלית ובשיעורים בערים בהן מתגוררים תלמידי הישיבה.

יחד עם זאת, גם בפסגה של עולם התורה מבינים שהימשכות המצב עלולה להביא לקריסה, ובשל כך נערכים לפתיחת 'זמן אלול' בישיבה בכל מחיר ועל פי מתווה מדוקדק.

בפוניבז' כמו בפוניבז' לא סומכים על מבחן טלפוני, וגם בתקופה זו בחנו את התלמידים החדשים כבבכל שנה, עם הפרדה בין הבוחנים לנבחנים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מסר גורם בכיר בישיבה, כי הביקוש רק הולך וגובר, אך לא יגדילו את כמות המתקבלים והיא לא תעבור את ה-280.

עטרת שלמה

לא מפתיע לגלות שהישיבות הצעירות ממציאות שיטת הרישום החדשה, גילו גמישות ויצירתיות והפעילו פתרונות בזמן אמת.

הגרש"ב סורוצקין שהיה הראשון שקפץ למים, ופתח את הישיבה, ישיבת 'עטרת שלמה', ב'מתווה קפסולות' מהודק ושמרני שהוכיח את עצמו - למרות הימים של הפחד בהם חששו כי רבים מבני הישיבה נדבקו, לאחר שנעשו הבדיקות המקצועיות, התברר שהשיטה והמתווה הוכיחו את עצמם.

תלמידי 'עטרת שלמה' בזמן הקורונה בישיבה (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

יצוין כי ר' שלום בער שדואג לא רק לרוחניות אלא גם לגשמיות, פינק את בני הישיבה הנצורה ביום כיף בים.

נתיבות חכמה

דוגמא נוספת לגמישות ויעילות היא ישיבת 'נתיבות חכמה - וולפסון' שהייתה מהראשונות לסגור רישום כבר באיזור פסח, מה שהשבית את היזומה של הישיבות הגדולות, חברון ופוניבז' לרישום לפי איזורים, עוד בטרם נולדה.

תפרח

ישיבת 'תפרח' נחשבת למבצר של עולם הישיבות. ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ נחשב לקפדן ופרפקציוניסט שאינו מתגמש עם תלמידיו על קוצו של י' (לדוגמא: תכנן את פנימיות השבוע ללא מסדרונות, על מנת שבחורים לא יתגבשו ופטפטו במסדרון. א"ר).

למרות ההצלחה הגדולה של הישיבה, ידוע ומפורסם בעולם הישיבות המחיר הקשה שגובה השיטה - יש בחורים שפורחים בתפרח עד מאוד, ויש כאלה שנשברים. עוד לפני פסח חלה הידבקות המונית בישיבה, ורבים פונו למלוניות, אך דווקא בקיץ מצליחה הישיבה לשמור על שגרת קורונה מבורכת.

גורמים המתמצאים בתחום אמרו ל'כיכר השבת' כי דווקא בגלל השיטה הנוקשה של היום יום, אותה מנהיג הרב פילץ בישיבה, כעת היא עומדת לו לרועץ. הסיבה: ישנם בחורים שהשהות הנוחה במלוניות הקורונה ניתקה אותם מהוואי הישיבה החמור, פער אותו יתקשה הרב פילץ להשלים.

למרות כל זאת, ברגע האמת מוכיח את עצמו השם הטוב של הישיבה, וחזרת כל הבחורים למבצר המסוגר בתפרח, תציל את הרישום של שנת הלימודים הבאה.

בית מתתיהו

ישיבת 'בית מתתיהו' הנחשבת לאחת הישיבות המובילות בז'אנר הלמדני ניצבת בפני אחד המשברים הגדולים בתולדותיה.

בשבוע האחרון נשלחה הודעה מוקלטת מראש הישיבה הגר"ב ויסבקר בה הוא צועק מדם ליבו: "בשום פנים ואופן לא אסלח למי שמקשיב ויסתכל במראות אסורים בדברים אסורים, בתוכניות אסורות. בשום פנים ואופן. הדין הוא למי שמסתכל הוא יוצא מהישיבה לצמיתות, לצמיתות הוא יוצא מהישיבה".

היכל 'בית מתתיהו' במתווה הקפסולות (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

להזכירכם, בית מתתיהו היא הישיבה עם מספר הנדבקים הגבוה ביותר שלא יורדת מהכותרות בתקופה האחרונה, וכך מפוזרים בני הישיבה ללא פיקוח ושליטה של הצוות הרוחני במלוניות.

צוות הישיבה השוהה בבידוד נבצר ממנו לבחון תלמידים חדשים ומי שבוחן את התלמידים הוא הרב יהודה רפופורט (בוגר קורונה בעצמו).

באר התורה

כשמדברים על ישיבת 'באר התורה - גי"ל' תמיד יצוץ לכם המשפט "וגילו ברעדה". בימי הקורונה מיצב ראש הישיבה הגרג"י לוי את ישיבתו בחוד החנית כישיבה הקפדנית ביותר שגם בימים אלה לא מתפשרת עם תלמידיה על קוצו של י'.

קחו ציטוט אקראי מדבריו של הרב גי"ל לתלמידיו בתקופה זו: "מי שלא יתפלל במניין שיסע הביתה - זו מחלה מדבקת".

ישיבת באר התורה בצל הקורונה (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לחלק מהבחורים השיטה הקפדנית קשה מנשוא והם לא חזרו לזמן קיץ בישיבה תוך שהם מנצלים את האנדרלמוסיה שיצרה הקורונה. אולם הרב גי"ל מבחינתו מקיים בחינות כבכל שנה תוך החמרת שיטת המשטר מה שעשוי ליצור מרמור בקרב חלקים מהישיבה.

שערי שמועות

אחד היתרונות הבולטים של ישיבת 'שערי שמועות' דווקא בתקופת הקורונה, הוא מיקומה הגיאוגרפי של הישיבה, הרחק מהעיר הגדולה, במושב בית חלקיה, מה שמסייע לישיבה לשמור על בחוריה.

בעוד אחיותיה מתמודדות עם הצפיפות העירונית, ועם הקושי לחלק את הישיבה לקפסולות מבודדות (עיין ערך בית מתתיהו. א"ר) הרי שישיבת שערי שמועות נהנית מהמרחבים הירוקים ומהאווירה הכפרית המבודדת, עכשיו יותר מתמיד. בתוכנית: לבטל את בין הזמנים, כדי להגיע לאלול ללא חשש קורונה בישיבה.

תורה בתפארתה

לישיבת 'תורה בתפארתה' באלעד התקבלו לשיעור א' 170 בחורים. בישיבה מתקרבים כבר לאלף בחורים סה"כ.

בית מאיר

ישיבת 'בית מאיר' שנחשבת לישיבה וותיקה, מפתיעה השנה עם רישום כפול, ומתכוונת לפתות שיעור א' בן 90 תלמידים המחולק לשני שיעורים. ישיבת בית מאיר בראשות הגר"צ רוטברג מונה כבר כיום 240 בחורים, כך שמדובר בשיעור א' גדול ביחס לגודלה של הישיבה.

יצוין כי למרות הקשיים של עידן הקורונה, ישיבת בית מאיר לא עוצרת לרגע ומקימה בימים אלו בניין חדש ומפואר שיכלול בתי מדרש, חדרי שיעורים, אוצר ספרים וחדרי פנימייה.

נתיב הדעת

ישיבת 'נתיב הדעת - קפלן' בירושלים המונה כיום כ-300 בחורים הצליחה לשמר את מעמדה כאחת הישיבות המבוקשות. ל'כיכר השבת' נודע כי בישיבה מתכננים להקדים את חופשת בין הזמנים אב, את זמן אלול צפויים להתחיל באמצע בין הזמנים אב, זאת בכדי שיוכלו לפתוח את הישיבה בזמן הבא.

קול תורה

ישיבת 'קול תורה' שעמדה עם משבר רישום בשנים האחרונות, מנסה לחזור לימי התהילה שלה, תוך שהיא מנסה להתקמד ברישום "צו"לי" (סגנון תפרח. א"ר) לצד זה פועל מנהל הישיבה המסור ישראל ברלין על שיפוץ בית המדרש הוותיק.

צפו: כך תלמידי "קול תורה" חזרו לישיבה (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

מיר ברכפלד

בישיבת 'מיר ברכפלד', במודיעין עילית, גם בשנה זו החליטה הישיבה על רישום תלמידים ממשפחות פחות מודרניות. לטענת רשמי הישיבה הדבר הוכיח את עצמו בשנים האחרונות. כ-130 בחורים התקבלו לשיעור א' לקראת זמן הבא.

נחלת דוד

ישיבה שנשכחה וחוזרת לזירה, היא לא אחרת מישיבת 'נחלת דוד' הוותיקה בפתח תקווה שמקבלת השנה לשורותיה שיעור א' חדש של 30 בחורים, ומחזקת את הוועדים הגבוהים.

תוכן שאסור לפספס
133 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
65
לבחור ישיבה ספרדי עשרת המקומות הטובים בשבילו בין ישיבה אשכנזית לספרדית הם א. וולפסון ב. משכנות התורה ג.יסודות התורה(לב) ד.חברון ה.פוני מסויים) ו.יסודות ז.בית מתתיהו ח.בית שמעיה ט.תפרח (לסגנון מסויים) י.מאור התורה
אליאור28.07.20
רואים שאתה אחד שמבין בתחום הישיבות הספרדיות
מוישי28.07.20
9אתה מתכוון אחד שלא מבין בכלל מעל משכנות התורה יש את יסודות אש התלמוד וכו' (אולי זה בגלל שאתה לומד במשכנס')
הרב יצחק בוזגלו29.07.20
אני לא לומד במשכנס אבל זה הדירוג המדויק והנכון וזה שאש התלמוד ישיבה של יותר פתוחים לא אומר כלום על השקעת הבחורים ועל הבחורים בעצמם ויש לי בן שלומד שלומד ביסודות ובן דוד במשכנות התורה ואני רואה את הדרך של משכנס ושל יסודות
אליאור29.07.20
64
אש התלמוד לא משהו זה רק פרסומת שזה בעליה
אחד שיודע 01.08.20
זה נכון שמשכנות התורה שנה הבאה 450 בחורים?? איך הוא עושה את זה גם הישיבה שכל העיר שלי מדברים עליה וגם 450 בחורים זה מטורף!!
יהודה03.08.20
63
מגיב 11 צודק. חלש. חסר ומלא סופרלטיבים שטחיים ורדודים.
יוני22.07.20

הצגת כל התגובות

62
מי יכול לעשות דירוג של עשרת הישיבות הספרדיות
משה25.07.20
מאור התורה יסודות לב משכנות התורה בית שמעיה יסודות זיאת באר התלמוד רכסים דעת חיים ברכת אפריים אש התלמוד
א26.07.20
נו עוד אחד שמנסה ליחצ''ן את הישיבה שלו ומנסה לפגוע בכל הישיבות הטובות שמהם נפל יסודות רק מקום חמישי כאשר טובי הבחורים מהישיבות הטובות ביותר בירושלים - פני יהושע, תפארת הלוי, זכרון- אליעזר, שבות יהודה, ובבני ברק- משכנות הרועים, תורה ודעת וכו' מתדפקים בדלתותיה (א
יהודה....26.07.20
יסודות זיאת ויסודות לב ומשכנות התורה הצליחו ברישום מעל ומעבר ואין על זה ויכוח שהם השלישיה שהצליחה השנה
משה28.07.20
רואים שאתה לא מבין
הרב יצחק בוזגלו29.07.20
61
מאה אחוז
אלעד23.07.20
60
תיקון טעות. אני נבחנתי לבית מתיתיהו לפני שבועיים פחות או יותר, הבוחן הוא לא הרב יהודה רפפורט, אלא הרב שרגא צבי פישהוף.
אבי22.07.20
59
אתם לא מבינים מה הולך בבית הלוי, רישום מטורף ב"ה, סגרו 60 בחורים וכל הזמן לוחצים אותם עוד, יש בחור שהרב גרוסמן התקשר בשבילו, אחד - הרב בעדני, אחד - הרב דינר, אחד הציע סכום כסף אגדי, בקיצור - מטורף ב"ה
מאיר22.07.20
אני חייב לומר - בתור אחד שמבקר שם המון, בית הלוי היא ישיבה אמיתית, ישיבה עם יראת שמים, התמדה, מגיע להם ביושר רישום כזה מוצלח
חיים22.07.20
58
שערי תבונה ואש התלמוד יזדי איפה אתה
הרב השוטר22.07.20
שערי תבונה אי אי אי אי אי אי אי שהשם יעזור
איש טוב22.07.20
מה עם שבות יהודה
הרב יצחק בוזגלו22.07.20
57
מה עם ישיבות ספרדיות ? אשכנזיות לא מעניין
משה22.07.20
56
מישהו יודע מה התוכנית של חברון לזמן אלול?
שנה הבאה חברון21.07.20
כרגע הזמן יתחיל בי"ט אב במתווה הקפסולות
חברון22.07.20
יש שתי כניסות אחד בסוף אב ואחד בתחילת אלול
בחור22.07.20
55
אבל למה לא הכניסו את קול יעקב היא גם סוג של אשכנזית (הייתי שם חיזוק לפני 17שנה בזמן קיץ היה שם בערך חצי מהישיבה אשכנזים )
שייקה רוזנפלד06.08.20
54
לא מבין מה הפכו את גיל לאור ישראל? הישיבה לא דוגלת במשטר קפדני והיא בהחלט נותנת לבחור את המרחב האישי שהוא צריך!
אחד העם22.07.20
53
הישיבה היחידה שתכלס תפתח את שעריה זה הרי בית מתתיהו, כולם שם כבר עברו את זה, אז זהו, זה היחיד שרלוונטי כאן. חוץ מזה שום דבר אינו ידוע.
גזר22.07.20
52
כל הנודניקים בתגובות- הכתבה היא על עולם הישיבות הליטאי ולכן גם כתוב חלק א'- חוץ מזה,זכותו של הכתב להכניס איזו ישיבה שהוא רוצה (והראיה הברורה-הוא הכניס כאן את גיל ולא את אור ישראל)
ד21.07.20
51
מי היה מאמין על יוסי...
חברונער21.07.20
50
הישיבות הספרדיות למודות בצנעה לא צריך פרסום
א.ל.21.07.20
49
כמה שטויות בכתבה אחת.
ישראלזון21.07.20
48
הייית מתחיל מהספרדיות כותב נכבד... או שתפרסם היום גם את הספרדיות לא ח"ב אלא ח"א, אשכנזים עפים על עצמם יותר מדי. גם לנו יש ובהרבה יותר ירא"ש.
ישת 21.07.20
47
מה עם הישיבה ביסודות ? כבר לא נחשבת ?
איילת21.07.20
46
עשרת הישיבות הפותחות הם 1 חברון 2 פוניבז 3תפרח 4 וולפסון 5 בית מתתיהו 6 קפלן 7 תפארתה 8אור ישראל 9 סורוצקין 10 אורחות/עליון וכדרך אגב בישיבות הספרדיות זה 1 מאור התורה 2 יסודות 3 בית שמעיה 4 יסודות התורה 5 משכנות התורה 6 אש התלמוד 7רכסים 8דעת חיים 9 באר התלמוד 10 אהל יוסף
יענקי ויזל09.08.20
45
ישיבת יסודות המפוארת - שימו waze - היא קיימת ושוקקת !!!! בימים אלו בהם רצוי להרבות באהבת חינם... מיותר לעשות את האיפה ואיפה. נאים דורשים - אבל נאים מקיימים !
איכפת לי22.07.20
44
גועל נפש אין שום הזכרה לעשרות ישיבות ספרדיות מפוארות איכס..... לא סבלנו מספיק מהם. למה אתם לא מתקנים פשע
אביגיל22.07.20
43
אם לא הזכירו את מאור התלמוד לא שווה כל הכתבה
מאור התלמודניק לשעבר21.07.20
42
עולם הישיבות של הלוט פאקים במשבר, דווקא אצל החסידים החיים יפים
נא לדייק21.07.20
41
הצילו!!
הציונים משתמשים במסווה הקורונה לעקור את 21.07.20
40
מדןע לא רשמו על חשיבת יסודות התורה שהיום היא הישיבה המובילה בעולם הספרדי
הדרומי21.07.20
מאור התורה יותר מובילה
הרב יצחק בוזגלו22.07.20
משכנות התורה יותר מובילה!!
אליאור01.08.20
טלזסטון יותר מובילה!
נועם12.04.21
39
לכול הכוכבים למיניהם הם רשמו למעלה חלק א' אז בהמשך כנראה ישלחו !(ולמה לא רשמו על דעת חיים)
רמי21.07.20
דעת חיים ספרדית חמוד.. (אפי' שמכונת ''דעס' חיים) מה שכן יש הרבה ישיבות אשכנזיות שהוא לא כתב-מהעשירייה הפותחת-אור ישראל אורחות תורה וכו
יאיר21.07.20
בדרך כלל אומרים "הוא מותיב והוא מפרק לה" וכאן "הוא מפרק והדר מותיב" מה הפשט?
מוזר21.07.20
38
הכותב לא מצא ישיבה ספרדית אחת לכתוב עליה משהו ? אפילו משהו רע העיקר משהו..למעלה מ300 אלף בחורים ואברכים בני תורה מצויינים ועדיין נמצאים באפילה , קורונה ? משהו ?
הרנטגן 21.07.20
37
תיראו את כל ההסרטות המפוארות האלה ועוד אח"כ יוצאים נגד הבחורי ישיבות........
מלאך25.07.20
36
למעיישה אין שום ספק שחברון הייתה ועודנה וכן היא תישאר "חוד החנית" של עולם הישיבות בכל פרמטר!!!!!!!
עובד השם באמת23.07.20
נכון
יפה מאוד24.07.20
למעיישה אין כל ספק שישיבת איתרי היא החממה הטובה ביותר לגידול תלמידי חכמים פתוחים ונבונים.
א.ש & י.ש27.07.20
איזה חמוד.... חברונער מתלהב מקווה שתצליח בוועד א.... ושירד לך ההתלהבות.... ויפה לראות את החברה ההדוקים שכל תגובה שנוגעת לחברון ישר קופצים להגיב... מקווה שאתם עושים עוד משהו בחיים(אולי אפי' לומדים קצת....)
בחור24.07.20
זה פשוט, שללנדא יש הרבה יותר ביקוש...
אודי ל.27.07.20
35
מבחינים בין דם לדם
מה עם ישיבת גער בלז ויזניץ צאנז ועד22.07.20
34
בנחלת הלווים חיפה יש כבר 47 חולים לא יהיה זמן אלול הם במלון בירושלים
יאיר21.07.20
33
מה עם ישיבת "שבות יהודה" הספרדית בירושלים??? ועוד ישיבות.....
דודו21.07.20
תגיד אתה חוזר בתשובה? שבות יהודה א.זו ישיבה קטנה. ב.זו ישיבה ספרדית והסקירה כאן היא עולם הישיבות הליטאי.
ד21.07.20
נו.... אז מה הקשר לחוזר בתשובה?
רונוששש22.07.20
מה הקשר שאת בכתבה הזאת אבל אענה-חרדי לעולם לא ישאל איפה שבות יהודה בכתבה כזאת מהסיבה הפשוטה הנל-זו ישיבה קטנה..(וגם ספרדית)
יאיר22.07.20
32
רק אלה הם עולם התורה???? ומה עם ישיבות ספרדיות ????? בושה וחרפה.....בגלל זה בורא עולם גורם שיעופו מהישיבות...הוא לא חפץ בתורה מזוהמת כל כך בגזענות מטורפת....
קובי21.07.20
כל מילה!!!
רונוששש22.07.20
31
מה עם יסודות ??
טוסיק21.07.20
30
מה עם איתרי?
יוסף קדיש 21.07.20
הבנתי שהם קיבלו 50 לשעור א תשפ'א
יאיר22.07.20
29
תמיד יהיו את כל התינוקים שיתלוננו "מה עם הישיבות הספרדיות?" אתם יודעים מה? הם אפילו לא מעניינים את הציבור שלכם הספרדי אתם תתבזו על ישיבות האשכנזיות הכי דפוקות רק לברוח מהישיבות הספרדיות שאגב יש מהם ישיבות מעולות אז אולי תנסו אותם במקום להתלונן ולהתבכיין כל כתבה?!?!?
גזענים על עצמם21.07.20
גזען מורעל
אב22.07.20
אתה צודק
צודק22.07.20
28
לידיעת הציבור באר התורה מתקרבת כבר לאזור ה-20 חולים מאומתים
גיל21.07.20
27
מה עם עם ישיבת עטרת ישראל??
n.n.21.07.20
26
מה עם ישיבת יסודות ? במושב יסודות ? כבר לא נחשבת ?
איילת21.07.20
25
באמת מביש למה לא הביאו גם ישיבות ספרדיות לא מתאים לכם
יוסף21.07.20
24
חלש חלש חלש איפה אור ישראל ,אורחות תורה,איתרי,בית מדרש עליון,קפלן החדשה(שגם נעשית מבוקשת יותר ויותר), נחלת הלווים, סולובייצ'יק (שהייתה מאוד מבוקשת השנה),מאור התלמוד,עטרת (שזו השנה השנייה אחרי השינוי מגמה ברישום-שדי הצליח עם שעור א השנה)
יאיר21.07.20
23
עכשיו צריך לבדוק לאיזה ישיבה יש הכי הרבה בוגרים שיכתבו פה 'אין על' 'ישיבת... הכי...
פוץ21.07.20
22
מה זה הדבר הזה מה אם הישיבות הספרידיות כמו רכסים מאור התורה דעת חיים וכו
משה 21.07.20
21
משהו מכיר את ישיבת שיח יוסף בבני ברק אם אפשר להגיד פרטים על הישיבה
יהודי פשוט25.07.20
ישיבה פתוחה עם לימוד ברמהה גבוהה ויר"ש גבוהה אבל נותנים לבחורים את המרחב החופשי
א26.07.20
20
לאבי רבינא-בבקשה ממך, תוסיף בסוף הכתבה באדום מודגש ''סקירה על עולם הישיבות הספרדי תיעשה בפרקים הבאים'' או משהו כזה-יש פה מגיבים חפרנים שמאוד חסר להם בהבנה , הם לא מבינים ש''חלק א' ''= זו לא הכתבה היחידה בנושא
בחור ישיבה22.07.20
19
יש לי בן בוולפסון ובן בחברון. אין מה להשוות, וולפסון עולה על חברון בכל פרמטר אפשרי. בחורים ייראי שמים, צוות מדהים. תנאים נפלאים. וראש ישיבה שהוא דמות אצילית ומרוממת. מצטער שלא שלחתי את הבן הראשון לשם.
אבא רמ22.07.20
חחחחח הצחקת- משום מה נדבקה סטיגמה על חברון שהיא רק מותג בלי איכות ושהיום היא לא שווה כלום וכו'. זו שטות גמורה, חברון היא אחת הישיבות היחידות שנשארו עם רמה אמיתית בלימוד, כלומר היא בין הישיבות היחידות שלראשיבה שם יש דרך משלו בלימוד,דרך אמיתית,הבחורים שם מקבלים סגנון לימוד מהקירות, כל אחד בדרכו-אתה לא
יאיר22.07.20
החשיבה המעוותת של החברונערס שהם הכי מוצלחים יוצרת מצב שאינם מרגישים צורך להשתפשף ולהשתדרג ולאתגר את המוח ובינתיים בוולפסון ובשאר הישיבות עם המודעות העצמית מתקדמים והתוצאה ניכרת בכוללים ובעתיד גם במשרות התורניות
יונתן26.07.20
כמה סיסמאות.. דרך בלימוד, סגנון, וכו' . תכל'ס תסתכל על תוצאה סופית. איך יוצא בחור מחברון ואיך מוולפסון. כמה יראת שמים וקנינים אמיתיים יש להם. גם היום בסמינרים יודעים שבחור מוולפסון יוצא עם יראת שמיים אמיתית. וחיבור אמיתי לתורה.
אבא רמ22.07.20
היראת שמיים של בחור מחברון מגיעה ממקום אמיתי לעומת הבחור מוולפסון שאם יש לו יראת שמיים זה בגלל שהוא נולד למגזר החרדי הבחורים שם ברובם עם אפס הבנה בנושאי מחשבה ויהדות ואני כותב את השורות הללו כאחד שלמד בעברו בוולפסון ועבר לחברון. ואם דיברת על תוצאות בא נצא להיכל הכוללים ונראה עם ישנה השוואה בכלל. דרך
חיים23.07.20
נו נו עוד בחור מוולפסון שגולש כאן לפחות תיגלוש בים ולא כאן
דוד 22.07.20
נו נו...
מעדיף בעילום22.07.20
אני למדתי בוולפסון ועברתי לחברון. ואין אפילו מה להשוות, חברון ישיבה רצינית בפי 30 הן מצד השטייגען והן מצד הרמה המנטלית והלימודית. ואינני מדבר על השוליים אני מדבר על הזרם העיקרי והחזק. ככל שעובר הזמן אני רק מבין את זה יותר ויותר.
דוד22.07.20
בחמש שנים האחרונות עברו רק שני בחורים מוולפסון לחברון וגם הם בגלל בעיות חברתיות וחוסר יכולת להסתדר עם הצוות אני לא מצפה שהם יפרגנו על הישיבה
שלמה הוולפסונער26.07.20
נכון וולפסון רמה נמוכה
יפה מאוד22.07.20
לא רמה נמוכה אבל עדיין לא רמה שמשתווה לחברון
ד22.07.20
חברון הולכת ומידרדרת לא סתם הביקוש בלנדא וולפסון עולה כל הבחורים האיכותיים שלא מחפשים את הפוזה אלא את הדבר האמיתי בורחים מחברון כמו מאש!!!
בחור22.07.20
רואים שאתה לא התקבלת לחברון אז אתה משבח ישיבות אחרות
משה 22.07.20
לכל המגיבים היקרים: בית מתתיהו שארית פליטת עולם הישיבות הן בדרך הלימוד בראשות הגאון הגדול ר' ברוך ויסבקר שליט"א ובין בדרך ובנייה לחיים ע"פ המשגיח הגר"ש ברויאר שליט"א פשוט מקום תיי'רה אמיתי
בית מתעס'22.07.20
18
וואו איזה כתבה גורפת ומקיפה אבי אלוף !!!!!!!!
א. י.21.07.20
17
עשרת הישיבות הספרדיות הטובות השנה שהצליחו ברישום א.משכנות התורה ב.מאור התורה ג. יסודות ד.דעת חיים ה.יסודות התורה ו.בית שמעיה ז.באר התלמוד ח.רכסים ט.אש התלמוד י.קול יעקב (אוהל יוסף, תפארת הלוי , דרכי דוד) (אין ספק שבישיבת משכנות התורה השנה עשו רישום מוצלח ומסונן היטב ע"פ הרשם של הישיבה איתמר זכאי וכן
מוטי27.07.20
אתה טועה הסדר הנכון הוא אם כבר א.משכנות התורה ב.יסודות ג.יסודות התורה ד.מאור התורה ה.רכסים ו.בית שמעיה ז.דעת חיים ח.אש התלמוד ט.באר התלמוד י.קול יעקב ואוהל יוסף
ממש לא28.07.20
דירוג נכון ומדויק
אלעד28.07.20
16
נכון
אלעד23.07.20
15
מה היה עם עטרת ישראל בקורונה?
אחד22.07.20
לא נמצא שום חולה מלבד אותו אחד
יאיר22.07.20
14
מה עם ישיבת דרכי דוד??????
דוד22.07.20
זה קיטנה ולא ישיבה
דניאל ר22.07.20
13
כל הסיגנון כתיבה והמחשבה הזאת בכתבה עושה רושם שזה כמו להבדיל אוניברסיטה רק שזה ללימוד תורה אבל בראש אוניברסיטאי שזה רוצה דווקא סגנון כזה וזאת מתכננת לחזור לימי תפארתה וכל אחד מחפש לשם ולתהילה של הישיבה חסר פה משהו בלשם שמים ביעוד של לימוד התורה זה עושה רושם ש״האני״ קודם לכל ושחסר משהו ברגש היהודי הפ
קטינא21.07.20
12
מה אם דרכי דוד???????????????????
יהודי21.07.20
חחחח גם אם תהיה כתבה על הישיבות הספרדיות-תהיה בטוח שדרכי דוד לא תופיע שם...
ד21.07.20
11
א- הוויכוח בתגובות בין החברונערס' לוולפסונערס' בעצם מבליט את החילוק בין אוניברסיטת הרווארד שנחשבת היוקרתית בעולם - חברון לאוניברסיטת אוקספורד עם התוכן והאיכות והשקעה בפנימיות - וולפסון ב- עשרת הישיבות הספרדיות הטובות שתי המקומות הראשונים שייכים ליסודות (במושב) ומאור התורה לאחמ''
רשם26.07.20
אתה טועה בגדול איזה מין רשם אתה יסודות יסודות התורה מאור התורה משכנות התורה ורכסים הם החמישיה ואחכ בית שמעיה אש התלמוד דעת חיים באר התלמוד וקול יעקב
אחד שמבין28.07.20
10
רואים בבירור שהיכא דהרבנים - שידם אזלה להם בענייני ניהול ואין הם מבינים בין ימינם לשמאלם - מנסים להפעיל את העסק, יש חורבן והרס על הגאווה גאווה גאווה, שחושבים שאין להם צורך בייעוץ והם יעשו כהבנתם אף שהזמן הוא שעת חירום. והיכא דמוחלים על כבודם בשעת חירום זו שהיא עת לעשות, ונעזרים בקטנים מהם שכוחם במות
אמיץ מצדכם.22.07.20
9
מה עם חמד?????????????????????
חמדאי בנשמה21.07.20
8
והישיבות הספרדיות לא קיימות
אשכנזי21.07.20
7
אני ספרדי אבל משגע אותי כל המעירים למה אין רשימה של ישיבות ספרדיות
ספרדי21.07.20
כנ'ל, ולא בגלל נחיתות או משהו
ד21.07.20
בושה שאחרי כל מה שאמרו עליך,.אתה לא חוזר בך
נ.ע.22.07.20
במקום שתרים את דגל הספרדים אתה מוריד זה ספרדי זה? איפה כל העדינות שלך ? חוצפה ממש
נ.ע.21.07.20
נכון מאוד לא צריך להתבייש במי שאנחנו
צ22.07.20
6
הגזענים לא ישתנו אפילו בקבר
חן21.07.20
5
מה עם קפלן? לא בראש הרשימה?!
ירושלמי21.07.20
התכתבות מאוד יפה עם עצמך זה ממש נראה אנשים שונים;) חבל שבזעמך אתה מלכלך על הישיבה שחבריך לומדים בה, בזמן שבאמת אתה יודע שהיה צריך להעיף אותך כבר לפני שנה ומתחו את החבל כמה שרק אפשר. אז אל תעשה חיסול חשבונות על הגב של חברים שלך.
דוד22.07.20
כתוב על קפלן
יאיר21.07.20
מה אם הישיבה החדשה של הרב וינר שליט''א
בני21.07.20
אני מבין שיש אצל וינר סיכסוך גדול וכל הבחורים רוצים לברוח ממנו
ירושלים22.07.20
מה יש לכתוב על הישיבה המושחתת הזאת שלא רק את הבחורים היקרים של ישיבת חכמת שלה זרקו אלא אפילו את הבחורי חמד שהלכו איתו באש ובמים בארץ לא זרועה מישיבת עטרת הוא משתמש בהם וזורק אותם כמו כלבים הלזה ייקרא רב? הלזאת תקראו ישיבה? האם לנצח ניתן לשקר לנצח? צריך לעשות פה מחאה רבתי ולהחרים את הישיבה הזו אחת ו
יצחק22.07.20
באמת כואב הלב על בחורים מנויבירט שצריכים לחפש מקום אחר להעביר בו את הזמן. אבל מה לכם כי תלינו, הרי עשרות שנים המוסד שלכם גסס והתנוון ורוב הבחורים שרשומים בו שלחו ידם בעבודות מזדמנות ברחבי ירושלים, אז למה שישמרו לכם על הבנין? החליט הרב נויבירט לפתוח ישיבה חדשה בצוותא עם הרב וינר, ובחורי המוסד שנסגר
נויבירט22.07.20
חברה להרגיע וזריז!!!!!! אני זכיתי להכיר את הראש ישיבה מו"ר הגאון הגדול הרב ר' אהרון וינר שליט"א לא מדובר בבן אדם מדובר במלאך!!! בחיי לא ראיתי בן אדם כזה מושלם בכל מידה ובכל פרמטר אפשרי.....!!! הוא עזר לי בכל דבר שרק הייתי צריך הוא ת"ח וגאון עצום ברמות שלא רואים כאלה דברים בשום מקום!!! אני פשוט מקנא
מוטי22.07.20
יש קטרוג גדול מאוד בשמיים שמסלקים בחורים מישיבות כל ישראל ערבים זה לזה כמה פעמים סלקו בחורים מישיבה וגרם להם לרדת לשאול תחתית יושב בשמים לא אוהב מעשה מדין והמבין יבין
שמואל21.07.20
לא צריך לגור למעלה או לעשות עליית נשמה תדבר קצת אם הבחורים האלה ויספרו לך
שמואל22.07.20
יש לך קשרים בבי'ד ש'מ? אני יכול לתת לך את המייל שלי יש לי כמה שאלות שתפנה להם. פעם כשהיה איזה משבר שאלו את הרב שטיינמן במה צריך להתחזק-הוא ענה תשובה גאונית בפשטות-כל אחד יודע ב ד י ו ק במה הוא צריך להתחזק.
יאיר22.07.20
תודה על העדכון על מה שקורה שם. לא, באמת. ואגב, תעשה טובה נשמה ותגלה לנו מה אומרים שם, מתי הטירוף הזה ייגמר. שכוייח
יוסף21.07.20
חלק נבחר נהישיבה ממשיך עם הרב שטרסברג והרב מונק לישיבת נתיבות התורה של הרב הריס המחודשת לא נשכח ולא נסלח על עוד עשרות בחורים שיורדים לבאר שחת שידע כל הורה וכל בחור שמגיע לישיבה של וינר שהוא מתבוסס בדמם של עשרות בחורי חמד שכל חטאם היה שלא נולדו מוכשרים.
דוד21.07.20
אף בחור לא נזרק משום ישיבה. מדובר על ישיבת נויבירט, שבמשך שנים רבות כבר לא משמשת כישיבה במובן המקובל של המילה, אלא כסוג של מוסד שרוב תלמידיו עובדים לפרנסתם. לא פלא שמנהל המוסד, שהוא גם המנהל של ישיבת וולפסון המעטירה, החליט שאין טעם בקיום של כזה מוסד ובהחזקת בחורים לחינם, והעדיף להקים ישיבה חדשה ואיכ
שכן22.07.20
אחת ההצלחות הבולטות בעולם הרישום השנה. 35 בחורים מצוינים. לישיבה חדשה זו הצלחה פנומנלית. אל תתן לבחור ממורמר שנזרק מהישיבה, וכאשר הוא כותב כאן אפשר גם להבין בקלות למה הוא נזרק, לשנות את הרושם הזה.
בית וגני22.07.20
היא פותחת ש''א רק שנה הבאה
טומבק22.07.20
4
מישהו יודע מה עושים בזמן אלול בישיבת משכנות התורה ובישיבת יסודות?
מוטי09.08.20
3
נכון
אלעד23.07.20
2
מה אם הישיבות הספרדיות
טומבק22.07.20
1
אין זמן אלול , משרד הבריאות דואג להכפיל את מצב החולים כדי להגיע שכל יום יש 2000 חולים כדי לעשות סגר על כל הארץ בחגים הקדושים .
חנינא22.07.20
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24