כיכר השבת

היסטוריה ואקטואליה

היחס להרצל? ראוי להיות לא פחות מבנימין נתניהו

רבים תהו על פשר היחס שהעניק הרב קפלן להרצל, אך אחד מראשי הישיבות הסביר זאת כך: "הרב קפלן העריץ את הרצל הפוליטיקאי - כמו שהמגזר החרדי מעריץ את נתניהו!" (חדשות)

58
ישראל שפירא | כיכר השבת | ג' בתשרי | 21.09.20
נתניהו והרצל
נתניהו והרצל (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90, מתוך ויקיפדיה)

סדרת המאמרים על משנתו הבהירה של הגאון רבי אברהם אליהו קפלן מגאוני תנועת המוסר והזכרתו בספרו "בעקבות היראה" את שמו של חוזה מדינת היהודית בנימין זאב הרצל - עוררה רבים לתהות מדוע ישנה הערצה של הרב קפלן אצל גדולי תורה מוכרים, והפליאה הרבה היאך יהודי חרדי ת"ח התבטא כך על הרצל שאינו שמר תורה ומצוות.

לאחר ששאלתי בעניין את מו"ר ראש הישיבה שלמדתי אצלו, שהינו מגיע מהמגזר הליטאי שמשפחתו הקרובה היא מ"אצולת דגל התורה", הוא הבהיר לי את דעתו במשפט אחד קצר: "הרב קפלן העריץ את הרצל הפוליטיקאי, בדיוק כמו שהיום המגזר החרדי מעריץ את בנימין נתניהו!".

ואכן אם נדייק בדברי הרב קפלן שמדגיש שהרצל לא למד אותנו תורה, הלכה מוסר או חכמת ישראל, אלא רק לומר את המילה "עברי אנוכי" בגאווה - ניתן להבין את ההרגשה החיובית של יהודי העולם כלפי הרצל בשנים שהיו פוגרומים רבים באירופה, ובזכותו הייתה תקווה לאומית ליהודים.

כידוע בימינו ישנה הערצה מופלגת במגזר החרדי לבנימין נתניהו, העיתונאי עו"ד אבי בלום התבטא כמה פעמים על היחס האוהד לביבי שפעמים הוא יותר מהיחס לגדולי ישראל [!].

בלום[1] טען שבטורו השבועי הוא יכול "לגעת בשולי אדרתם" של גדולי ישראל ויותר מכך, ולפליאתו הוא אינו מקבל שום תגובות נזעמות, ואילו ברגע שהוא מזכיר ביקורות כלפי ביבי נתניהו, הרי שהוא מקבל מבול של תגובות היאך הוא מתבטא כנגד יקיר ליבם של המגזר החרדי.

כל זה קורה בשבועונים שאינם מפלגתיים, לעומתם - ביומונים המפלגתיים שחיים על ליבו של ביבי, היחס והאהדה כלפיו הוא גבוה ביותר – סיפר לי מו"ר ראש הישיבה האמור שהוא מזדעזע כל שבוע מחדש לקרוא ב"יתד נאמן" יחס חיובי ביותר כלפי בנימין נתניהו תוך התקפה עזה על מתנגדיו מהפרקליטות.

זכורני בתקופת הגל הראשון של הקורונה שביבי האוכל טריפות ונבלות אמר שעם ישראל ינצח את הקורונה "בעזרת ה", והותקף על כך בידי התקשורת השמאלנית.

או אז העיתונות החרדית עטפה אותו בצלופן מרשרש, וענתה לאותם שמאלנים כגמולם, השיא ששמעתי בשיחה פרטית של ראש כולל מוכר בעיר מודיעין עילית שאמר לא פחות ולא יותר מהמילים הבאות: "ביבי יש לו סייעתא דשמיא, הוא אמר 'בעזרת ה', והוא קרוב לדת'".

מסתבר שהיחס האהדה, והפולחן סביבו החל מאז שמרן הגראמ"מ שך זי"ע תמך בו לראשות הממשלה, ומאז הציבור החרדי כרת אתו ברית (למעט כמה בגידות מצידו), כמובן שהוא עומד בהסכם והוא מזרים תקציבי ענק למוסדות החרדים, ולכן מסתבר "המון העם" סבור שהוא הוא המושיע, והיחס ואהדה כלפיו הם חיובים.

כידוע הפוליטיקאים ה"ה דרעי וגפני בעל כורחם מתחייבים לבוחר החרדי שוב ושוב מידי ערב בחירות שהם ילכו עם בנימין נתניהו והאמת ברורה לכל – ביום שהמפלגות החרדיות ילכו עם מתנגדי ביבי, הרי שהם יאבדו שלושים אחוז ממצביעיהם.

הקוראים המבוגרים עוד זוכרים מבחירות תשנ"ו את הכינוי יְדִ֣יד ה' שהציבור החרדי שרו והקדישו לביבי: "לְבִנְיָמִן אָמַר יְדִיד ה' יִשְׁכֹּן לָבֶטַח עָלָיו", כולם שכחו שהשיר במקורו נכתב עבור המועצה האזורית מטה בנימין, ומאז בכל חתונה השיר הושר בגאון רב (יש לציין שתקופה מסוימת כשביבי בגד בפוליטיקאים החרדים, הרי שהפסיקו לשיר את אותו השיר מטעמים מובנים).

הקוראים היותר מבוגרים עוד זוכרים את היחס האוהד כלפי מנחם בגין שלראשונה הכניס את "אגודת ישראל" לקואליציה ולמנעמי השלטון, וזכה בלוויתו לנציגות חרדית מכובדת.

כמוכן שכל זה הוא יחס מובן מאליו לפוליטיקאי שמעניק תקציבים לציבור החרדי, ונותן לו את ההרגשה הלאומית מפלגתית - כזה יחס סבר הרב אברהם קפלן שיש לתת להרצל, שהוא לא רב, לא דתי, אלא אך ורק פוליטיקאי מוצלח שעזר לעם היהודי.

[1] איני זוכר היכן שמעתי אותו, מסתבר שהיה זה בתוכניתו השבועית ברדיו קול חי ביום חמישי

  • ישראל שפירא, הינו היסטוריון, השם דגש על ההיסטוריה התורנית של ארץ ישראל, מדריך טיולים, ובעלים של סוכנות הטיולים 'ישראל בשטח'
    לפרטים נוספים נא לפנות: sisraerl@gmail.com
תוכן שאסור לפספס
58 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
המחקרים מציינים שבציבור החרדי הישראלי נורמאלי ומקובל להיות חילוני.חרדים ישראלים צבועים פשיסטים
מורן25.09.20
31
ביבי בסך הכל קיבל חינוך חילוני, ולכן הוא אוכל נבלות וטרפות, והוא לא יותר מכל חילוני אחר, נכון שהוא מאוד מצליח בפוליטיקה אבל מכאן ועד להפוך אותו לדמות להערצה הדרך רחוקה, אבל הרצל יש"ו כתב מפורש שמטרתו להעביר כמה שיותר יהודים לנצרות.
יואל 21.09.20
אתה יודע לסלף היסטוריה.
בנימין21.09.20
קראת בספריו המוקמים וביומנים שלו שהוא כותב שרצה להיפגש עם האפיפיור ולא רצה להיפגש איתו
נננ22.09.20
צריך להיזהר בשימוש בביטוי יש"ו, כי ישנם חרדים שיאמרו כך עליך - התחברת לטומאת האינטרנט, וישנם חרדים שיאמרו זאת עליהם - כי הם התחברו לאדמו"ר השני, או לרה"י השני וכדומה. כלומר, ממש "על דאטפת אטפוך"... לגופו של עניין: הרצל בצעירותו היה מתבולל, ואכן כתב שהפיתרון לבעיית היהודים היא התנצרות המונית. מאוחר
יהודי ישראלי פשוט22.09.20
30
פרצל יותר גרוע מישו הנוצרי-
יוסף21.09.20
אתה לא יודע הביוגרפיה של ישו וגם לא של הרצל.
מנחם21.09.20
בזכותו ניצלו מאות אלפי יהודים מהשואה, מי שלא שמע לו וגרוע יותר אף נלחם בו גרם למותם של מליוני יהודים בשואה.
עוד טמבל21.09.20
באמת?! ראה משפט קסטנר על עזרתם של הציונים למען יהודי אירופה... (כמובן לא לפסק הסופי הלא אמיתי כמובן ופשוט [ויש להעיר שגם למצדדים שלבסוף טוהר ע"י הערור עדיין יוצא ששתי שופטים פסקו שהוא כן סייע-השופט מהפסק הראשון ושופט אחד מהפסק השני- ושתיים פסקו שלא סייע-שתי השופטים במשפט האחרון- שגם אם נאמר שהיה זה
לל22.09.20
משפט קסטנר משנה את העובדה שבזכות הציונות מאות אלפים עזבו את אירופה וניצלו מהשואה בניגוד לאלה שלחמו בציונות? אם החרדים היו שולטים פה הם היו מנסים להציל את החילונים? כן בטח, אתה לא מכיר את הדין של "מורידין ולא מעלים בכל מקום"? מה לעשות שהציונות לא רצתה לבנות פה עוד שטיבל, הציונים העדיפו את אלה שדומים
מה זה קשור?22.09.20

הצגת כל התגובות

29
אומרים תמיד שהרצל רצה שכולנו נתנצר. אבל בסוף הספר שלו "אלטנוי לנד" יש מסיבה שיושבים בה כל החשובים, ובהם יושב גם... רב. מכאן לומדים שהרצל לא רצה להשמיד את היהדות כמו שאמר בהתחלה אלא תיקן את דרכיו, ולא מזכירים לבעל תשובה (כל תשובה שהיא) את חטאיו הראשונים.
אני22.09.20
28
זה נבלה וזה טריפה נתניהו מעריץ ענק של הרצל וכולם יודעים מה היו הכוונות שלו וכנראה ממשיך דרכו אלא בעור כבש המבין יבין
הפרד ומשול21.09.20
27
יש לקרוא את ספרי חוזה המדינה בכדי להבין את גדולתו. מלך ממש
יודע בער21.09.20
אני למדתי היסטוריה חילונית ושיקרית, שעושה את הרצל מלך. תלמד היסטוריה יהודית אמיתית ותראה מי יישב את הארץ עוד הרבה לפני הרצל.....
מישהי22.09.20
26
בסדרה זו של כתבותיו, חשף ישראל שפירא, שהיו ת"ח מופלגים שר"ל נטו לציונות, ואולי אפילו היו ממש ציוינים! ב"ה ש"יתד נאמן", שהוא ואין בלתו אחראי על ההשקופה הצרופה, זיהה בעיני-הבדולח שלו את התכנים המפוקפקים וצנזר אותם בער היטב.
יהודי ישראלי פשוט22.09.20
25
בנימין זאב הרצל הוא גדול היהודים. בשנים האחרונות התוודעתי לכתביו, ומדובר באישיות נדירה בקנה מידה
יוסף חיים 21.09.20
מסכים איתך מאה אחוז. תקרא את דבריו שנאם בקונגרס הראשון, החרדים שמדברים נגדו זה מתוך בורות כלפיו.
יהודי21.09.20
24
גם ר' עקיבא העריץ את בר כובבא (כוסיבא) למרות שלא היה ת"ח. אין שום ממרה תורנית של בר כוכבא לא במשנה ולא במדרשים ולא בתלמוד. כפי שמציין הרמב"ם: שר' עקיבא היה חכם מחכמי המשנה, על בר כוסיבא הוא לא אומר (משמע שלא היה). לכן גם אל הרצל צריך להתייחס בהבט המדיני ולא התורני.
בוקי בן יוגלי22.09.20
23
כפיות הטובה של החרדים היא מדהימה, בזכות מי אתם יושבים פה בארץ ונהנים ממנעמיה של מדינה מערבית בלב לבו של אזור פרימיטיבי ומפגר? אתם בדיוק כמו אותו ילד קטן שמרעיפים עליו בלי סוף טובות והוא לא מסוגל להכיר טובה על על כך כי אצלו הכל מובן מאליו. מי שרגיל רק לקבל לא באמת מסוגל להעריך את מה שהוא מקבל. לגבי
תגובות מזעזעות22.09.20
היינו כאן לפני שהציונים גנבו לנו את המדינה, ונשאר אחרי שהם יילכו.
Danny22.09.20
טיפש!!! אם לא הציונים היה לך פיגועים דוגמת "חברון" כל שנה והמדינה היתה מפגרת ברמות אז בבקשה תסתכל לאמת בעיניים.
גערער22.09.20
לא נעים אבל אתה צודק...
גערער22.09.20
אחרי 120 תבינו שאין עוד מלבדו! כל השוטים שבעולם חושבים שכוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה, ובעצם הכל בזכות ישראל שיושבים ועוסקים בתורה, וע"י זה מתגלגל השפע לכל העולמות. דברים גבוהים שצריכים זכות כדי להבין, אבל אם לא עכשיו, כאמור לעיל, אחרי 120 כולם יבינו.
איל22.09.20
אדרבה לא בגלל המדינה יש עולם התורה אלא נגדה רק בזכות גדולי ישראל יש ישיבות היו והממשלה תמיד ניסתה להביא גזירות שמד ולא הביאה כסף לישיבות על איזה טובה נתנו הציונים רק עוד 40 אלף יהודים מתים באז שבאה לארץ ישראל עד אז היהודים חיו בשלום עם הערבים .העובדה ש90 אחוז לא שומרי תורה ומצוות זה האשמה של הציונות
עעע22.09.20
רוב דבריך נכונים (אם כי יכולת לעדן את הסגנון ידידי). משפט אחד ממש לא נכון: "נכשלתם בהתמודדות עם החילוניות". לידיעתך כל הדתות מנסות להתמודד עם ההשכלה במאות האחרונות: הנצרות מזמן הפסידה לחילוניות, האיסלם וצעיריו מידרדרים לשם מאוד מהר, וביהדות - רק זרם אחד נשאר "מאחור": הציבור החרדי. הציבור הדת"ל ברורו
ההוביט היהודי22.09.20
22
בואו ונחזיק טובה להרצל שהרי לולא הוא מאות אלפים היו נשארים באירופה ומגיעים לבסוף לאושוויץ בדיוק כפי שקרה לכל אותם אלו שלא שמעו לו.
הכרת הטוב22.09.20
לידיעתך שולשלת הרצל התנצרה ואפילו ברית הוא לא עשה לילד שלו ומדינת היהודים לא אכפת לו שזה יהיה באוגנדה השתגעתם לגמרי קודם כל תלמד מי הוא היה ואחכ נראה לי תעריץ את סטלין
אויי22.09.20
נכון וכל אלו שהוא הציל עלו לארץ ישראל ומתו בתור אוכלי חזירים מחללי שבת בפהרסיא כופרים נגד התורה וכל סממן יהודי וגם עם השתמשו זה היה רק כדי ללכוד את האלה שחושבים שהנה זה הגאולה באה עפרא לפומייהו .השואה באה בגלל הציונים .ידוע שהציונים כל הזמן השתמשו במשחק של תעשה בעיה ואז אחרי שיש הרבה בעיה תשלוף את ה
נננ22.09.20
נננ אתה כ"כ דפוק שזה מעצבן!
גערער22.09.20
טובה להקב"ה! ולא לרשע שרצה שתהיה גוי, שוטה שבעולם ("שהרי לולא הוא"?!, ממש דברי כפירה). וכך היה ואולי גם לעתיד לבוא, שישועות מגולגלות על ידי רשעים, והדבר ידוע לכל יודעי דת ודין.
דוד22.09.20
21
סחטת את הלימון הזה עד תום. מצא נושא חדש מר שפירא
הרב קפלן21.09.20
20
חח ממש מצחיק שמשווים את הרצל לביבי😂 פשוט טימטום. איך אפשר להעריץ את הרצל "הדגול" שאמר משפט שאני לא זוכרת אבל בן אדם אחד שאל מלא אנשים למי מתאים להגיד את המשפט הזה והם אמרו שלהיטלר ימ"ח ואז הם היו בהלם שהרצל אמר אתזה. מי שרוצה לראות יש אתזה ביוטיוב נראלי. קיצור אין על ביבי כמובן כר&qu
אני21.09.20
19
סליחה, אבל הרצל היה יותר טוב מביבי. האחרון מושחת שאף חבר שלו לא נשאר חבר ליותר משנה כי ביבי משתמש וזורק כאחרון המושחתים אז בבקשה - לא לדמות.
גערער22.09.20
18
אני חרדי ולא מעריץ את נתניהו וכך גם כל מכרי.
זאב22.09.20
17
הרצל נתן לנעם היהודי לטעון בגאווה "עברי אנוכי" ? איך בדיוק שהוא הציע התבוללות ואף הנהיג כך לילדיו!!! מה ההשווה ? ביבי אוכל נבילות אך לא מציע להעם היהודי להתנצר
ששון22.09.20
נכרים מדבריך שהביוגרפיה של הרצל לא קראת.
שמחה22.09.20
16
כל השאלה מי משלם יותר. הרצל היה אידיאליסט והבין שהציונות לא יכולה להתקיים עם החרדיות, החרדיות מושכת למטה לאפס מעשה ואמונה בניסים. הרצל ראה בחרדיות את האשם העיקרילגלות של ה 2000 שנה. הוא צדק לחלוטין. ביבי מתעניין רק בהשרדות, הוא ימכור את המדינה גם לערבים העיקר שלא ישב בכלא. איך אפשר להשוות ביניהם?!
כל השאלה21.09.20
15
ציתות מהספר "בין ששת לעשור" של הגה"צ רבי שלמה וולבה זצ"ל עמוד ס"ט "רבה של בזל שאל את הרצל מה תהא עמדת הציונות כלפי היהדות המקורית של תורה ומצוות? והרצל השיב 'ציונות היא השיבה אל היהדות לפני השיבה אל ארץ היהודים". ארה הפרוטוקול של הקונגרס הראשון. חבל שרוב הציבור החרדי אינם מודעים לזה.
צפוני22.09.20
14
קשה לנו נורא לעכל את העובדה שהקב"ה בחר בהרצל (מתבולל), בלפור (גוי חסיד או"ה), בן-גוריון (אנטי-דתי), ביבי (חילוני) והדומים להם, - כדי לגאול את א"י מהגויים, וכדי שהיא תפרח מחדש בבחינת "אין לך קץ מגולה מזה" (סנהדרין צ"ח.). הקב"ה בחר באנשים אקטיביים, לא פסיביים, ודווקא כאלה שיבלבלו את הס"א... אכן חבל שה
יהודי ישראלי פשוט22.09.20
13
הסיבה שחרדים חיים היום בהמוניהם בארץ ישראל וגם מקשקשים באינטרנט זה רק בגלל הרצל. הרצל והציונות בכלל, הם מכה קשה להשקפה החרדית, הנה חילונים מנוערים מתורה ומצוות שמצליחים בכל מעשי ידיהם בעוד שהחרדים בכל מקום שהם נחשבים אסקופה נדרסת. הקנאה מוציאה את החרדים מדעתם ולכן הם תמיד מנסים למצוא פגמים במדינת יש
כפויי טובה21.09.20
איזה דברי טיפשות כתבת
נננ22.09.20
12
לפי הראיה קוק הרצל היה ניצוץ של משיח בן יוסף. הדור של היום שגדל לתוך מדינה יהודית חזקה שלא ידע פרעות ןפוגרומים לא יבין את גדולתו של הרצל שיצר יש מאין את שיבת ציון המודרנית כמו משה שהוציא את אבותינו ממצרים. הרצל שגדל כמו נסיך נערץ על כל סביבתו וכל מנעמי החיים מונחים לפניו ששועי עולם עלו אליו לרגל להת
מגלגלים זכות על ידי זכאי 22.09.20
11
השוואה מטופשת. נתניהו אוכל נבלות לתאבון. הרצל שר''י היה משומד בניו התנצרו לא הכיר במעלת ארץ ישראל כלל ורצה להקים מדינה ליהודים באוגנדה(גם כן ציונות). התבטא על לכלוא את הרבנים (כהני דת - כהגדרתו) בישיבות מבלי לתת להם להשפיע (גם כן דמוקרטיה) אם כן חוזה המדינה מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. לא העריך את
ש.21.09.20
שמעת מידי הרבה שטויות מאמנון יצחק. הציונים שהסכימו ללכת לאוגנדה, הם דווקא הציונים הדתיים, ולא החילוניים שהתעקשו ללכת דווקא לארץ ישראל. כשחרדים מדברים או כותבים על הרצל, זה כמו שתשמע סיפורי צדיקים מחילוניים.
חזקי21.09.20
10
אחרי כל מה שסיפרו לי על בנימין הרצל ז''ל פשוט קראתי לבד את הספרים שלו. שפתיים יישק. הייתי ממש רוצה לפגוש אותו . מצטער על הבוס שלי כלפיך בנימין הרצל זכרך לברכה
אליהו ש. 22.09.20
9
היחס לביבי הוא בתור האויב של האויב שלי הוא אוהב שלי
אחד22.09.20
8
הרצל לא היה פוליטיקאי, הוא היה הוגה דעות ואידאולוג, וההבדל ברור. והרב קפלן הצעיר טעה ומותר לומר שטעה. נקודה.
מעוניין21.09.20
הרצל היה פוליטיקאי, וזה לזכותו שקיבץ יהודים מכל העולם להביע עמדת פוליטית בפני העמים. חרדים מכירים רק הצד האפל שלו. ומי אתה להגיד על מישהוא שטעה? אולי הוא חולק עליך?
עקיבא21.09.20
7
חכה חכה איזה תגובות תקבל מכל הביביסטים החרדים על זה שהעזת לדמות את ה"משיח" (שקר) ביבי - להרצל שר"י חרדים חסרי עמוד שדרה והשקפה
תגובות21.09.20
6
העם צמא למשיח וביבי נותן לו את טעם מההזיה שאולי זה הוא (לפחות משיח בן יוסף )
סמי22.09.20
5
גם הרצל וגם ביבי ומי שמחזיק מהם עלו נאמר מדוע הלך הזכיר אצל העורב
יוחנן22.09.20
ה' ירחם על רמת ההתנסחות וההתבטאות שלך, למיטב ידיעתי להיות מטומטם זו לא מצווה...
ה' ירחם22.09.20
4
חרדי שממשיך להעריץ את נתניהו בחזקת שוטה
משה21.09.20
הוא לא בחזקה אלא בטוח שוטה
נננ21.09.20
3
עדיף לכל חרדי בר דעת להעדיף מדיה חילונית ולא להכנס לכאן
חגי22.09.20
2
כדי להבין את בעקבות היראה צריכים להיות גדול בתורה, הגר"י סרנא זצ"ל כותב על המאמר בעקבות היראה שהוא קרוב לנבואה. כל מי שחי בעידן הפוגרומים והאנטשמיות הנוראה היה בדיון הגדול כיצד להתייחס לתנועה הלאומית, ומי שלא חי אז אינו יכול לדון בדברים היום. וכל ההשוואות ודמויים הם רדודים ואין בהם כלום.
צחי21.09.20
אתה רציני??? לדון את הרצל על כך שרצה לנצר את כל היהודים באופן חופשי וגאה, נראה לך צריך להיות בן תקופתו כדי לדון?????
Danny22.09.20
1
את ביבי. פשוט אין ראש ממשלה טוב יותר ולא היה בעבר. מה שנקרא הרע במיעוטו, כל המתמודדים מול ביבי בשנים עברו והיום היו שמאלנים אוהדי ערבים ולא בדיוק אוהדי חרדים ואוי ואבוי לנו אם מישהו מהם היה עולה לשילטון....
חרדית אמיתית21.09.20
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24