כיכר השבת

אמירה מטלטלת

ראש הישיבה: 'האדמו"ר מפיטסבורג נרצח על ידי בני עוולה'

בשיחה בפני בחורי ישיבות במלונית קורונה, הסביר ראש הישיבה הגר"י לנדא כי הנגיף גובה קורבנות רוחניים - כך שזה פיקוח נפש מול פיקוח נפש, תקף את המזלזלים והבין את... המשטרה • צפו (ארץ)

241
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ג בתשרי | 11.10.20
(צילום וידאו: האיחוד - איחוד בני הישיבות הארצי; תמונת האדמו"ר, צילום יוסי לוי)

אלימות המשטרה במהלך ימי חג הסוכות, בעיקר באזורים החרדים, עוררה סערה פנימית במגזר החרדי. אלא שבעוד העיסוק העיקרי הפך להיות סביב אלימות המשטרה, נשכחה מעט החובה להישמר ולהתריע מפני הפרת הנחיות שעלולה לעלות בחיי אדם.

הגאון רבי ישראל לנדא, ראש ישיבת 'היכל יצחק', ומבכירי ראשי הישיבות הליטאיות, יצא למתקפה חריפה נגד הזלזול בהנחיות ונגד מפרי הסדר הציבורי בהתנהלות אלימה והתחככות מול המשטרה. ראש הישיבה התייחס לתיעוד שפורסם ב'כיכר השבת' בו נראה שוטר מעיף דלי על ראשו של ילד והתבטא כי "השוטר היה צריך להיות מלאך בשביל לא לזרוק את הדלי על הנער".

את הדברים אמר ראש הישיבה הרב לנדא בפאנל ראשי ישיבות שנערך לכאלף בחורי ישיבות מאומתים לקורונה במלונית של ישיבת חברון, על ידי 'איחוד בני הישיבות' בראשות הרב יהודה ויספיש, ובוצע על ידי יו"ר 'לב שומע' הרב אליאב מילר.

את דבריו שהגיעו לידי 'כיכר השבת' פתח ואמר: "לא יכול להיות שיבוא מישהו קנאי ככל שיהיה ויגיד אני לא מכיר בחוקי המדינה. בסופו של דבר בציבור חייבים להיות כללים אחידים, מישהו חייב לקבוע את הכללים וצריך ליישר אתו קו".

ראש הישיבה סיפר כי הקורונה גבתה קורבנות רוחניים ואמר כי "במהלך המגיפה זה הגיע למצב שבו הייתה הרגשה שעולם התורה נשכח. יש שיקולים שלנו שהם (הממשלה ומשרד הבריאות. א"ר) לא מבינים. יש כאן שאלה חמורה של פיקוח נפש מול פיקוח נפש. הקורונה היא פיקוח נפש אמיתי, אבל בת ישראל שברחה לשמד מחללים שבת כדי להחזיר אותה".

שמחת בית השואבה במלונית הקורונה ב'חברון' (צילום: יהודה רוזן)

לאחר מכן התייחס ראש הישיבה להתייחסות של המשטרה למגזר החרדי ואמר: "בנושא של המשטרה והמכות יש כאן בעיניים שלי הפקרות מזעזעת של התקשורת החרדית שמלבה את היצרים, מטיחה האשמות במקום שלא צריך, וגרמה באופן ישיר להרס ולחורבן בציבור שלנו היום. חוסר ציות, חוסר אחריות, העובדה שאנשים מתים בגלל שאנשים מזלזלים בהוראות".

לדברי הגר"י לנדא, "כששוטר רואה התקהלות מתנפלים עליו, הרי זה חוסר ציות לכללים. תמיד אפשר למצוא סיפור ששוטר נתן מכות לילד. ששוטר רואה התקהלות ומתנפלים עליו וזורקים עליו חפצים, הוא בא לסגור בית כנסת שצריך להיסגר על פי חוק ועל פי דעת תורה, ובכל זאת תוקפים אותו בצרחות וקללות. הוא צריך להיות מלאך כדי לא לזרוק דלי על ילד".

עוד הוסיף הרב לנדא: "האדמו"ר מפיטסבורג נפטר לפני שבוע, הנוסח הנכון שהיה צריך לכתוב: 'האדמו"ר מפיטסבורג נרצח על ידי בני עוולה', מי שמלבה את הפרת ההנחיות, זה אלו שעושים את כל הרעש סביב אותם שוטרים בודדים שמנסים בסך הכל להציל את החיים שלנו זה דבר לא נורמלי".

לסיום, סיפר הרב לנדא: "לפני יומיים לא התפללתי מעריב במניין, כי הגעתי לבית כנסת של ציבור ליטאי והיו 15 איש בלי מסכה. אני עברתי קורונה ואני לא מפחד. לא הייתי מסוגל להתפלל שם, קמתי והלכתי. זה מצב מזעזע. אנו עוסקים בכמה שוטרים סוררים שנתנו מכות. הבעיה זה ההפקרות שמביאה אותם לזה. הציבור כולו צריך לעשות חשבון נפש".

תוכן שאסור לפספס
241 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
169
100ברכות בכל יום מונע כל צח קללות וכל חולי ומכה שבתורה
אורי 13.10.20
168
מי יתן וכל העם יקפיד כמוהו וינהג כמוהו
מדהים 12.10.20
167
הרב צודק בכל מילה
הרב לנדא12.10.20

הצגת כל התגובות

166
כל דבריו נכונים במאת האחוזים ישר כח והלואי שישמעו ויפנימו את הדברים . ומה כל הסבים וסבתות שלא יוצאים מהבית לכל החכמים זה מתסכל והבודדים במצב יותר גרוע פחד לצאת מישהו מהמפגינים חשב עליהם כמה בודדים נפטרו רק שהיה ריח פרצו דלת ומצאו גופה במצב קשה מי אשם בזה כל אלה שממשיכים להתחכם _- ר ו צ ח י ם
אלמוני12.10.20
165
מתחיל להחזיק מהליטאים הם השפויים היחידים בציבור החרדי
ספרדי עם שכל11.10.20
164
מעניין שהישיבה שלי הוכיחה את עצמה בתוכנית הקפסולה ללא נדבק אחד בכל זמן אלול אנחנו החיקוי האמיתי של חברון !!! אתם אפילו לא החיקוי של החיקוי.....
ויינפלד צבי11.10.20
163
סוף כל סוף. קם אדם ואומר את האמת.
אריאל11.10.20
162
כיף לשמוע... ברוך השם יש עדיין קולות בודדים שפויים !!!
בני11.10.20
161
הייתי בחברון בזמן שהר' ישראל לנדא דיבר ואני יכול לומר שכל בחור שדיברתי איתו הזדהה עם דבריו.
בני11.10.20
160
יש אדמורים שלוקחים על עצמם מוות של אנשים אחרים.
ציפי11.10.20
159
צודק בכל מילה. ההפקרות חוגגת והכל בשם הדת.
דוד11.10.20
158
ישר כח ! סוף סוף רב שאומר את האמת ללא פחד ושיקולי "מה יגידו". הלוואי וירבו בציבור כמותו. דברים שהיו צריכים להאמר מזמן .
יואב111.10.20
157
וואו כל מילה מדוייקת ונכונה!!! למה לא משמיעים בתקשורת כאלו רבנים חכמים ומיושבים?
תמי13.10.20
156
אין ספק שהחרדים פשטו את הרגל בכל הקשור לחינוך עם זה עכשיו הקורונה ועם זה עם הנוער שנזרק החוצה וחבל סוף סוף יש משהו שאומר את האמת לא מכיר את הישיבה שלו אבל הוא נראה אדם שפוי מאוד
יניב 12.10.20
בטוח ינב שלא תכיר את הישיבה שלו, גם מהתגובה ושגיאות הכתיב הבנתי שאתה לא נמנה בחוג זה
רות12.10.20
155
רבים חושבים שהמפלה הגדולה בקרב בני הנוער בציבור החרדי מגיע משום שהישיבה אינה פועלת וחייו של הבחור נהפכים מופקרים... אך דעו לכם שדווקא הזלזול בכל כללי הקורונה וההפקרות שנוצרה בקרב הציבור החרדי היא זו שמסמיקה את פניהם של החלשים שבכל מקרה הולכים עם רגל בחוץ ופולטת אותם החוצה מרצון משום שהם מתביישים בד
חייבים לשנות12.10.20
חייבים לשנות, רק צריך דעת את מה חייבים לשנות... אפתח באותן המילים שלך: רבים חושבים שהמפלה הגדולה בקרב בני הנוער בציבור החרדי מגיע משום שהישיבה אינה פועלת וחייו של הבחור נהפכים מופקרים (עד כאן ציטוט. ואשלים:) אולם למעשה המפלה מגיעה ממקום שרשי ועמוק הרבה יותר - דרך ושיטת החינוך. אכתוב ממש בקצרה: כיצד
לדעת מה לשנות12.10.20
154
אני לגמרי בדעה עם הרב, אך, יש לדעת שלעיתים הילד שחטף מכות יהיה כל חייו נכה נפשי, לכן אין לזלזל במקרים האלה.
אמת12.10.20
153
רק שתדעו: הוא ראש ישיבה מאוד מאוד מעניין. הוא כל דבר חוקר ומתחקר. מאוד מעמיק גם בדברים שהרבה רה"י לא היו מסוגלים לחשוב ע"ז. בקיצור תדברו איתו פ"א ותראו מה זה ומי זה....
מאוד מעניין....12.10.20
152
דברי הבל ושטות החרדים אשמים שהקלגסים מרביצים להם אין לך שום רחמים אסור לך ללמד תורה
יוסף11.10.20
151
מדהים, דעת תורה אמיתית אם לא שהייתי לומד בחברון הייתי כעת עובר לישיבתו - היכל יצחק
מייבין11.10.20
עם כזאת חשיבה מענינת אנחנו לא צריכים אותך בישיבתינו
שולם11.10.20
בחברון אין דעת תויירה אמיתית? אין מצב..
שלמה11.10.20
150
כפי הידוע הוא נדבק מגבאי קרוב שהי' א-סימפטומי, כך שהיה ללא תסמינים והיה קרוב אליו כל הזמן וכמדומני שהלך בפרט לידו רק עם מסיכה (האדמו"ר היה בעל רקע רפואי נשימתי). אבל כבר קבעו מי ׳רצח׳ אותו. עובדות זה לחלשים.
לא נותנים לעובדות לבלבל11.10.20
149
הלוואי שדבריך יכנסו לאזניים שומעות! אלה שעושים בלאגן ומפרים את ההנחיות כל כך "דואגים לתורה" אבל שמים פס על הקב"ה!!! חכו חכו בקרוב לא ישאר מהם כלום... חושבים שהתפילה שלהם שווה משהו או התורה שלהם שבאה מהשדים רחמנא ליצלן. ערב רב, שדין יהודאין!!! יום ה' הגדול והנורא קרוב מאוד.
יש צדיק בסדום!11.10.20
148
אם אתה אומר שהאדמור נרצח על ידי במי עוולה, אז אתהה אומר את זה חס וחלילה כלפי הקב"ה, כי האדמור שמר מאוד מאוד מאוד....
שי11.10.20
שמר מאוד מאוד מאוד ורק פעם אחת הלך בלי מסכה בחברת חולה קורונה בן עוולה וקיבל אותה. רק מי שמבין ממה צריך להשמר מצליח לשרוד כאן. מסכה בכל עת זה כמו רופא בחדר ניתוח זיהומי. האם רופא כזה יוריד את המסכה רק לרגע?
חיים11.10.20
147
מי שמך לאיש? מיקובע את ההנחיות הרי הם לבד משנים את ההנחיות כל יום, אתה דיברת עם הקב"ה שצריך לסגור בית כנסת?
קויתי11.10.20
יש כאלה אנשים שדיברו עם הקב"ה והוא אמר שצריך לסגור את בית הכנסת, זה מופיע בהלכות פיקוח נפש בשבת ויום כיפור והאחרונים חידשו שה"ה למצוות תפילה, ודאי שדיברו ברוה"ק.
שקד11.10.20
146
חברה אני גר במנצסתר שבאנגלי' ואני רוצה להביא לכם סיפור מכאן היה כאן אדם צעיר שנפטר בחג הפסח מקרונה ללא מחלות רקע, הוא עבד אצל נגיד ישיש ב. וו. יום לפני שאושפז בביה"ח הוא היה אצלו וישב לידו במשרד אחרי שאושפז ב. וו. נבהל ועשה בדיקה וזה יצא שלילי. אבל התחיל לשמור על כל הכללים עכשיו ממש לפני סוכות הוא ל
מנחם13.10.20
145
תגובה כל תלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו
יחזקאל12.10.20
144
מדהים כמה שהוא מדבר לעניין! ככה זה כשכשרון זה משהו שיש חזק בגנים, ואני מדבר בעיקר למי שהכיר את אחיו האהוב והבלתי נשכח ר' יצחק מחברון.
מאיר12.10.20
143
יישר כח לדברי הרב. דבריו אמיתיים ונכונים, אני מאחל לישיבה שלו הצלחה מרובה, וכן הצלחה בכל מעשה ידיו.
א.ב.12.10.20
דברי הבל טיפשות
משה 12.10.20
142
זה בכלל לא נגיף זה פשוט לוחמה כימית תוצרת סין יוצר בסין. המסכות מזיקים לפעמים יותר ממה שמועיל
יואל12.10.20
141
שפתיים ישק!
חסיד11.10.20
140
הוא צודק .ואצלינו במקום שאני גר עוד יש אנשים טיפשים ורוצחים שמכחישים שהחולי הזה יכול להוביל למיתה אני מקווה שאת השואה הם לא מכחישים .אין שום קשר בין זה לציונים כי אנחנו עובדים את השם ולא את הציונות ולעבוד את השם זה גם לישמור על חוקי התורה ועל מה שאומרים גדולי ישראל.ואנחנו נותנים לאותם שוטרים סוררים
אמת11.10.20
139
גם האדמורים משומרי אמונים וקמרנא גבעת שאול נרצחו ע"י בני עולה, וכן גם עשרות החסידים, וכן חרדים אחרים שמתו מקורונה כולם נדבקו מגלויי פנים שצפצפו על ההנחיות
חולה קורונה11.10.20
ממש לא!! אמנם הרבה - אבל תדייק לא כולם. השכנים שלי שהכי נזהרו - נדבקו, זאת מגיפה, ואין מספיק מידע איך וכיצד נדבקים. מציאות שהיו אנשים שנזהרו הכי הרבה - ונדבקו , לא ברור כיצד. דוקא בציבור הליטאי וחסידות גור שכביכול נזהר יותר - הם נדבקו בהמוניהם. מציאות!!!
תושב המרכז12.10.20
138
כבוד הרב היקר תראה כמה השוטרים מבינים את מה שאתה אומר כנראה לאחר שנאמר להם את הנכתב בכתבה זו כבר פיצצו מכות עכשיו בעזרת תורה בשכונה שגדלת בה, ושסבך בנאה אשריך
מאחורי הפרגוד11.10.20
דמגוגיה זולה חבל!
יאיר פרידמן11.10.20
137
הוא צודק, רק שזה לא יהרוס את הרישום של הישיבה
יצחק11.10.20
נראה לך שזה מה שמעניין אותו ר ישראל הוא איש אמת
נח11.10.20
אתה מתכוון לישיבה שלו אני חושב באמת שזה מה שיהיה וכל בר דעת אבא אמיתי יחשוב פעמיים על החינוך של ראש הישיבה המכובד
דני11.10.20
136
דברי פי חכם חן דברי שפיות בתוך עולם של איבוד דעת
ללא שם11.10.20
135
צריך להודות על האמת רבים מהחרדים הם בהמות באופן ההתנהגות. הראש על הכתפיים לא משמש למחשבה...הם התרגלו שמישהו אחר חושב עבורם... אז אם מישהו שחושב עבורם אומר אין מגיפה אז עבורם אין,ולא איכפת להם שרצחו כי האדמור אומר שאין....רק כאשר ישרפו בגהינום יבינו שהיה.
אבא11.10.20
134
מצטער יש דברים עמוקים שהוא לא סופר אותם. מה עם מאמר חז"ל תורה מגנא ומצלא. זאת טוען רבי חיים שליט"א, והוא פשוט מורח ובורח מהדברים כאילו לא נתנו הרשויות לשמוע לגר"ח. האמת פשוטה, ראשי הישיבות לא שמעו בקולו, מה לעשות. לכל קהילה חסידית גם לה יש את המושג תורה מגנא ומצלא, וגם שומר מצוה לא ידע דבר רע. הבעי
אמת11.10.20
אתה יודע ש'תורה מגנא ומצלא' זה לא השיקול היחיד שאמור להיות. כי לעצמך תעשה מה שבא לך, אבל ברדע שזה נודע לחיים של יהודי אחר יש לך גם חיוב של "לא תעמוד אל דם רעך". חיוב גמור מדאו', וגם סברות נוספות כמו "מאי חזית דדמא דידך סומק טפי מדמא דחברך". זה רק מעט מזעיר, יש עוד המון מה לכתוב. אבל זה רק כדי שתקלו
אמת כללית יותר12.10.20
אמר רבי אלעזר "במקום סכנה שלוחי מצווה עלולים להנזק" כמה שורות לפני כן אמר רבי אלעזר "שלוחי מצווה אינם ניזוקים" (מסכת קידושין). האם הוא סתר את עצמו? כמובן שלא. הבעיה היא שהרבה לא מזהים את המצב "כמקום סכנה", על אלה נאמר "מכחישי קורונה".
ראובן11.10.20
כל מאמרי חז"ל נכונים, גם 'דבר בעיר כנס רגליך'. רבותינו אומרים שמי שיוצא מחוץ לביתו עם מסיכה ושמירת מרחק יש לו על מה שיסמוך כיוון שבדורינו הרופאים מתירים זאת, והמחמיר תבוא עליו הברכה.
שקד11.10.20
הבסיס של תורה מגנא ומצלי לא נאמר במקום ששכיח ומוחזק להזיקות ואין פה סיפור של בלזא הטיפשים או גור היותר ממושמעים אין פה סיפור של התורה ומצוות נגד משרד הבריאות המציאות של הנגיף קיימת ורק צריך קצת מאמץ למחשבה וקצת השקעה כספית והכל אפשרי ולא סותר את נהלי משרד הבריאות וכמדומני כמו שהנחש קודם הגזים בחומר
שמויגר11.10.20
133
הרב היקר אתה זוכר לפני כמה ימים הזהרתי ממה שיכול לקרות מגיבוי ונתינת רוח גבית למשטרה הצלחת שברו עצמות ידים ורגלים ופנים בגבעת זאב באמצע חתונה שהפרו הנחיות שבאו להציל את חייהם ,ועכשיו הם בבתי חולים כנראה שיש לך חלק בזה כדאי לרחוץ את הידים אבל בדם עגלה ערופה ולא לומר "ידינו לא שפכו"..... ויכוין בכוונו
איש ישראל המוכה14.10.20
132
אתה ליטאי מתחסה או ספרדי בלי שכל. מה שהליטאים הבינו באיחור הספרדים הבינו כבר בגל הראשון ולא התחכמו....
ל12112.10.20
131
יישר כח כל הכבוד לרב אשרייך קידוש ה' שאתה עשית על העוז והגבורה והלא פחד מאף אחד לאמר את האמת ואך ורק את האמת אנשים לא אוהבים לשמוע את מה שהרב אמר, אל כל מילה שלו היא מילת אמת וצדק. מחר עוד נשמע שבלל בני עוולה, שמפירים את החוק את ההוראות הם אלה שיוצאים להפגין, כדי לחפות על מעשיהם. היום הייתי באיזור
ירושלמית איכפתי11.10.20
130
מאחל לראש הישיבה החנפן שיטעם מנחת זרועם של החלאות הכחולות ואז יכנס לו גרם שכל להבין האם הברוטלאיות שלהם באה מגודל סכנת הקורונה או מאנשים רעים וטיפשים שמגבים את השנאה שלהם אלינו שכבר כך נמצאת תמיד בשיאה
ארנון13.10.20
129
כל הכבוד לאמירות החשובות שאמר הגאון . . . כן ירבו !!! רק כך תפחת הצרה הצרורה שנפלה על עולמנו ואלפי חסידים לא ידבקו.
רפ12.10.20
128
למגיב מס' 141! יש לך טעות, אומנם נדבקו בחסידות קרלין סטולין למרות כל ההקפדה על שמירה של הנהלים, ביניהם אני, שאני חסידת קרלין ומאוד נזהרתי ושמרתי, אך לצערי נדבקתי ממקום עבודתי, עובדות אצלנו נשים מהמגזר ש"אין קרונה" ולא צריך לשמור".. למזלי הייתי עם מסכה, נדבקתי קלות, ב"ה לא הדבקתי את אף אחד מבני משפחת
ירושלמית12.10.20
אוסיף רק עוד מעט - לא רק 'ונשמרתם' - שהיא מצוה שבסופו של דבר נוגעת לחיים הפרטיים שלך, יש גם מצוות 'לא תעמוד על דם רעך' - לדאוג לחיים של יהודי אחר (שהוא יהודי בדיוק כמוך, גם אם אין לו כיפה על הראש). טבנוגע לחיים של מישהו אחר אסוד לך להקל בשופ פנים ואופן, אל תקל על עצמך על חשבון משיהו אחר. "מאי חזית
מבט קצת כללי12.10.20
127
יש לי בקשה. אומנם אני שייכת למגזר החסידי - מ"הנזהרים ביותר"!!! (כן , יש הרבה כאלה - וחבל שאתם משמיצים ומכלילים), אני חושבת שיש את חובת ההשתדלות לכל אד מאיתנו, וכל אחד שילך לפי דעת רבותיו - ואין צורך להשמיץ אחרים. חבל שבמקום לקרב את ביאת המשיח אנחנו שופטים מהר, ומשמיצים. תמשיכו להזהר - כל אחד בדרכו -
חני12.10.20
התשובה לא חיובית כי היא נבדקה אלא כי היא נדבקה רק בריאות
שלום12.10.20
126
אין עליו סוף סוף בן אדם שקול בדור שהרוב כמו בת יענה עם הראש בחול ואם אתם לא מבינים מה אני אומר תדפדפו קצת בתגובות
בחור12.10.20
125
למה הוא מתחנף לחילונים? כשהילד שלו יחטוף דלי על הראש נראה אותו
שולם11.10.20
מסכים עם כל מילה. צריך להראות לו כמה סרטונים שאולי פספס... אולי את הילד מירושלים ? שהמפקד הטיח לו את הראש בקיר? או את הארוע בעזרת תורה ? או את ההלויה בתולדות אהרון??
תושב המרכז12.10.20
את פתח לו . תגובתך מלמדת על כסילותך.
שלום12.10.20
לבן אדם נורמלי לא אמור להיות בן שחוטף דליים על הראש
יצחק ל13.10.20
124
לא לבזות הגיון בריא
ככ13.10.20
123
✔️👈 ב-1892 כתב הרצל כי עדיף שכל היהודים יתנצרו. במכתב למוריץ בנדיקט הוא מפרט: "יש לי בן. הייתי מעדיף להתנצר היום או מחר, כדי שתקופת החברות שלו בנצרות תתחיל מוקדם ככל האפשר... אבל אינני יכול לעשות זאת משתי סיבות: ראשית, אני עתיד לפגוע באבי... ושנית, ✔️👈 ❗ אין לנטוש את היהדות כל עוד קיימת עוינות כל
יהודי12.10.20
122
עיינו תגובה 120 כמה שהיא חזקה
ליודעי היסטוריה12.10.20
121
הועדה הרוחנית של יתד נאמן החליטה היום על העלאה בדרגה של ראש הישיבה מהיום במקום 'הרה"ג' יקודם ל'הגאון הרב' בנוסף בעיתון פסח יובא לראשונה מאמר מראש הישיבה 'הגאון הרב'
דוד12.10.20
120
סוף סוף דעה שפויה
רבינו11.10.20
119
מזכיר לי את סבא שלו
קאפו11.10.20
חזק! רובם כאן לא מבינים כמה טוב כתבת
פליט12.10.20
118
כל מילה ממש במקום ההפקרות זועקת מכל פינה ממש בושה שהגענו למצב כזה שאנחנו בתור ציבור שהכי צריך לשמור על הבריאות מרשה לעצמו לזלזל ואני כמובן מסייג ולא מדבר על כולם. אבל יש חלקים בציבור בציבור שמזלזים באופן בוטה חזק וברוך לראש ישיבה שמקיים ולא תגורו מפני איש
imt11.10.20
117
שפתים יישק .כל מילה פנינה .הלואי והוא ידברר אותנו הליטאים השבויים בין האנרכיסטים שחורי ולבני הגרביים
שלמה11.10.20
116
ממשיך את דרך סבו ר' אליעזר לנדא, שהציל בשואה את האדמו"ר מבעלז, ובא להציל אותנו מפני בעלז שמקררת את כולנו
בהצלחה11.10.20
לא מכירה את הסיפור - שווה בדיקה , במציאות - בבעלז (חוץ מכמובן הסיפור עם אוברלנדר) האחוזים נמוכים הרבה יותר מבציבור הליטאי .
ר.ר.12.10.20
115
אני כל כך מתחברת לדבריו! המטרה של השוטרים זה לשמור על הבריאות של כולם וכל התקהלות ולא משנה של מי עלולה לעלות בחיי אדם. חיי אדם זה דבר מאוד חשוב ואסור להתייחס לזה בזלזול.
מסורתית 11.10.20
114
איך אני יודע שלא כולם הקשיבו עד הסוף? כי פספסתם משהו שאף אחד לא הגיב עליו, ושאריה דרעי היה נעלב ממנו קשות… דקה 4.00
ללא שם11.10.20
113
הערה צדדית כתבתם "ראש ישיבת 'היכל יצחק', ומבכירי ראשי הישיבות הליטאיות" אשמח אם תעשו רשימה מי הם ראשי השיבות "הבכירים" ומי הם ראשי הישיבות שאינם זכאים לתואר בכירים
י11.10.20
תגיד לי אתה לא יודע מי בחירי ראשי הישיבות אילו שיודעם לדבר במדיה המהוללה ולהביע דעות מבלי שישאלו אותם
דני11.10.20
112
סוף סוף משהו פותח תפה. אדם ישר פשוט, +עצום שהוא תלמיד חכם ה י״ו
דני שובבני11.10.20
111
רק מחפש תשומת לב לא להתייחס זה מה שהוא רוצה כותרת ותו לא
יוסף11.10.20
לי כואב שאין לך יראת שמיים. תעשה קצת חשבונפש.
כואב הלב עליך12.10.20
תיזהר איך שאתה מדבר הבן אדם גאון עולם אז תזהר במה שאתה כותב
ד11.10.20
110
הראשון לא לטמון ראש בחול הלוואי עוד חרדים יבואו אחריו
הה13.10.20
109
הוא תוקף בדברים שלו את התקשורת החרדית על ליבוי היצרים וזה רואים בכותרת של הכתבה שהתקשורת מלבה "תקף את המזלזלים והבין את... המשטרה"
משה12.10.20
108
צודק. יש לך חתחכת אומץ - להגיד בקול מה שרבים חושבים
מוישי12.10.20
107
ברור שצריך לשמור על ההנחיות, אבל דיבור שכזה מבזה את המדבר בלבד בעיני, נראה שנהיה טרנד של "בכירים גאונים ורבנים מסויימים" שהחליטו שהם הסנהדרין של דורנו ובמקום ללמוד גם ספרי מוסר החליטו לרכב על גל שלא נראה להם וע"י זה לתפוס כותרות בתקשורת, עם כל הכבוד מישו צריך ללחוש להם באוזן שירגעו בזמן ולא יבזו את
רופא11.10.20
106
תשובה למגיב על 45 המכנה עצמו שמוינר. שני דברים לי אליך אחד יותר קריטי מחברו. א] האם נראה לך שהגר"ח שליט"א אינו יודע דשכיח הזיקא ולכן אומר שתורה מגנא ומצלא, כי פשוט שהנכדים מעלימים ממנו פרט זה, אם כן צריך לבדוק אחריך. ב] מה דעתך יפתחו את זמן החורף או לא. אם תאמר יפתחו, אין לבחורים כוח יותר לקפסולות ע
אמת11.10.20
105
כשרואים את התגובות כאן מבינים כמה הוא טועה וכי דעת בעלי בתים שונה מדעת תורה. פשוט בחוש. אני גם בטוח שאף אחד מהמתלהבים לא יורד לכביש שכן הקורונה היא ספיק ספיק ספיק ספיקא של פיקוח נפש, והכביש הוא ספק פיקוח נפש.
אחד העם 11.10.20
תתבייש לך! לדבר על אחד המנהיגים של הציבור החרדי, בושה!
מאיר שרון11.10.20
ספק ספיקא וכו' תגיד כמה שבא לך כל עוד זה נוגע לעצמך בלבד. ברגע שזה נוגע לחיים של יהודי אחר שהוא יהודי בדיוק כמוך וחשוב לפני ה' ממש כמוך, אתה צריך לדאוג כמה שיותר שהחיים שלו ישמרו. גם אם זה ספק ספק ספיקא. ויודע מה, אפילו אם הוא חילוני - הרי ה' רוצה שהוא ימשיך לחיות ומי אתה שתחליט שהוא לא ראוי לכך..
תגיד מה שבא לך12.10.20
104
מוזר מאד שאנשים שנזהרו מאד ולא פגשו אנשים ובכ"ז נדבקו ואף נפטרו רח"ל , האדמו"ר מפיפסבורג זצ"ל , האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל, ולהבח"ל האדמורים מצאנז, מקרלין, ר' חיים ועוד , בוודאי שצריך לשמור אבל לתקוף את כל מי שאינו חושב כמוני הדרך רחוקה , ואפרופו האדמו,ר מבעלזא במשך כל התקופה לא דיבר סרה באיש ולא הת
מנחם 11.10.20
103
עוד כמה רבנים אומללים כאלו ואבדנו פיכססס!!!
שרון13.10.20
אתה באמת נשמע אבוד ואומלל! אחד כמוך משקף את פני הדור בזלזול של כבוד האדם. עדיף שתתחבא
תמר13.10.20
102
אני לא אוהב לצאת נגד ראש ישיבה, אבל נראה לי שקצת הגזים
צבי12.10.20
101
רה"י הגאון הרב ישראל לנדא שליט"א, יושר,אמינות מילה נוספת מיותרת!
רפאל ס.11.10.20
רפי אין אחד שלא יזהה לפי הס. והתוכן אין עליך....
אריאל12.10.20
אני לא מתבייש במה שכתבתי אגב אשמח שתתקשר אליי ולא תתחבא מאחורי מקלדת בשמות בדויים
רפאל ס12.10.20
100
אי אפשר לחלוק על זה שאם החרדים לא היו מתנהגים כמו קשי הבנה אולי כבר הקורונה היתה נגמרת בישראל סוף סוף רב שאומר את כל האמת בפרצוף, מעניין להכיר אותו.
ישראל11.10.20
אם החרדים לא היו מתנהגים כמו קשי הבנה, מי יודע כמה שנים היינו צריכים לסבול מהקורונה בישראל
ברוך12.10.20
99
קשה לומר וקשה לשמוע שהחברה שלנו פשטה את הרגל ומפילה כמה בדרך עם הרגל שפשטה. לולא מורא מלכות איש את רעה חיים בלעו. זה מה שקורה כאן. הדג מסריח מהראש- מזל שיש גדוילים יחידי סגולה שאומרים את האמת בגבורה עילאית.
דוד11.10.20
98
החסידים והפלג הם פושעים !!!! רוצחים!!! אין מילה אחרת למי שבמזיד מתעלם מונשמרתם
ליטאי מוסת11.10.20
97
שפתיים ישק אני מכיר מושתל כליה רועד על החיים שלו בבית רועדדדדדד מפחד!! לפתוח את הדלת איפלו לאוכל לאוכללל!!!! רבשע אנחנו גאים בכך שאנו מובילים בדאגה לערך החיים ארגוני התנדבות שלא נגמרים אבבל איפה הבסיס? ואהבת לרעך כמוך מזה הטירוף הזה השתגעתם? לא רוצה לשמוע ציוץ אנחנו חרדים ולא מעניין אותי מה המפג
אגעזונט וינטער11.10.20
96
דברי הרב קדושים
בן תורה11.10.20
95
חוץ מחיוך בודד אצל הבחרים האלה למה הליטאים נראים כל כך רציני ועצוב? תסתכל באיזהוא מעגל של חסידים רוקדים והם תמיד מלא שמחה והתלהבות. אוי וואי אם לא היה זמר חסידי שמכניס הרגש ושמחה לאולם הריקודים! ממש מביך!
דוד11.10.20
94
המצב בעיקר דומה למצב בשואה, לא בחרון אף, אבל בהקיף העולמי של מלחמת עולם. ועוד לא הגענו אל סופו, ואחריתו מי ישורנו. קשה למצוא את הקב"ה במצב של שואה, אבל מי שחושב שהשתדלות כזו או אחרת היא תציל את המצב בשואה, הוא פשוט טועה בגדול. וזו דרך אכזריות שכתב עליו הרמב"ם בהלכות תשובה. כבר אמר הרב מבריסק בחכמתו
אישי11.10.20
כל מילה בסלע יישר כח גדול
איילת11.10.20
אמת צריך להיות חכם גדול להבין את ההווה אבל אם משתמשים בהגיון שהריבונו של עולם נתן להרבה מאיתנו אפשר לדעת מה לעשות בעת הזו. כשבאים לגדולי ישראל בימים כתיקונם לעצה וברכה הם אומרים "כדעת מומחים" או להתייעץ במומחים. מדוע בעת הזו לא נעשה אותו הדבר כלומר כדעת הרופאים !!
ראובן11.10.20
93
מי שמדבר..... בכמה בחורים פגעת... אה?
בחור ישיבה 13.10.20
92
צודק...
קובי11.10.20
91
ושהישיבה שלו כביכול תהיה בסטייל של העשירים. באאעעעע להקיא ממנו
איציק11.10.20
טיפת יראת שמיין אין לך. יה"ר שה' יתן לך כוחות להבין את זה.
טיפה יראת שמיים12.10.20
90
צודק לגמרי , מילים כדורבנות
רון 11.10.20
89
אולי די עם הכתבות על לנדא
יוסי11.10.20
88
תפסיק לקשקש, אין לך שום ראיה ממי מרן האדמו"ר זצוק"ל נדבק. או שאתה מדבר מסברות שלך כמו בשיעורים בישיבה.
אהרון11.10.20
אתה צודק שיתכן שהוא נדבק על ידי אדם תמים ששמר על ההנחיות ונדבק בעל כרחו מאדם אחר, אבל אותו אדם אחר נדבק על ידי אדם רשע שהפקיר את חיי הציבור, ואם גם הוא היה צדיק - אז מי שהדביק אותו היה הרשע
שקד11.10.20
87
חסידים צריכים להדיח את האדמורים ולמנות רב לכל חסידות לפי גדולה תורנית.שיטת אב בן לא עובדת!
ד11.10.20
86
יישר כוחך הלואי שיוסיפו עוד דרשות כאלו כדי שהציבור יתחיל להפנים
תודה11.10.20
85
דברים נכונים דיבר האיש. הכי מוזר שהוא גם ראש ישיבה ובכל זאת דיבר דברים נכונים, וזה הפלא ופלא.
שוטר לשעבר 11.10.20
דווקא טיפש כמוך יכול להיות שוטר גם בהווה אם להיות שוטר זה לזרוק דליים על בחורים
דני11.10.20
84
סוף סוף דעה אמיתית, פשוטה ונורמאלית.
בושה לנו!11.10.20
83
צודק
ירושלים11.10.20
82
הלוואי כולם כמוהו
ג'פרי 11.10.20
81
לפחות מידי פעם יש רבנים שמביאים לי קצת גאווה להיות חרדי
יהושע 11.10.20
80
כיכר השבת אם יש את נפשכם תתקעו את הכתבה הזו בכל מקום אפשרי!
שלום11.10.20
79
קצת הגיון
תותח11.10.20
78
איזה הבנה ליטאית. שלא יכולה לקבל שום הבנה אחרת. "מי שלא חושב כמוני הוא רוצח"......
חיים11.10.20
77
סוף סוף השפויים מתחילים לדבר עד עכשיו המטורללים דיברו הגיע הזמן
אמת מארץ תצמח11.10.20
76
ר' ישראל היקר, בלא להתיחס כלל לדברי כב' להצדיק אנשים שמרביצים באכזריות על, כאשר חבריהם מתנהגים בצורה יותר בוטה בבלפור זהו דבר תמוה ואומר שלענ"ד, אם יהודי אחד יחטוף מכות רצח, מכל מי שלא יהיה בגלל דבריך שגרמת להתיר דמם של ישראל קדושים לא הייתי רוצה לעמוד במקומך יותר אינני כותב אשתדל לומר לך בבוא העת
מאחורי הפרגוד11.10.20
75
דעת תורה אמיתית. ישר ולענין
נעם סגל11.10.20
74
סוף סוף קול קורא במדבר הרוב השפוי דומם נוכח מראות של הפקרות וחוסר התחשבות בציבור שלנו. הרי המקרים בסופו של דבר פוגעים בסבים וסבתות שלנו ולא של מישהו אחר. ואל לענו לי על ההפגנות בבלפור אם יש קבוצה אנרכיסטית שלא חסה על חיי אדם זה לא מהווה הצדקה בשבילנו להתנהג באותו הצורה.
יישר כוח 11.10.20
73
אין על הרב לנדא בעולם
שלום11.10.20
72
מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך
צדיק בסדום11.10.20
71
לפי הידוע בישיבה שלו, בשונה מישיבות אחרות גם נדבקו בשפע. בגלל זילזול בחיי אדם. סליחה. תמיד עדיף להביט על כל העובדות ולא רק על מה שנוח.
קשוט עצמך11.10.20
70
זוהי דעת תורה במלא העצמה, מבלי לפחד מהתועים! כיום ההנהגה החרדית שסועה וחיוורת, אין לנו את הרב עובדיה, הרב אליישיב, והרב שטיינמן זכר צדיקים לברכה. ללא ספק דעתם היתה חדה כתער על פיקוח נפש. טוב שיש אדם גדול ראש ישיבה פיקח ואמיץ לומר את הדברים הנכונים.
נחום גמזו11.10.20
69
כל הכבוד
.11.10.20
68
מסכים איתו בכל מילה
חברונער 11.10.20
67
כל הכבוד על דעת תורה אמיתית ללא חת.
בעלזער11.10.20
66
מלך
איש11.10.20
מלך אביון
מי11.10.20
מלך ללא עם
זיו11.10.20
65
חבל שכל הקולות השפויים מתעוררים רק אחרי שנפטרו כל כך הרבה היו צריכים להתעורר לפני 4 חדשים
חרדי גמור11.10.20
64
סוף סוף מישהו שאומר את האמת לאמיתה.כלם עסוקים במה שעשתה המשטרה וכמה שהמשטרה נגד החרדים והמדינה גם נגדם. אבל בטכלס ה' ישמור אנשים מתים בגלל חוסר משמעת חוסר אכפתיות זה נכון מה שאמר הרב זה ממש רצח. על שאלה של כשרות או שבת מקפידים מעל ומעבר אבל לגבי חיי אדם הזלזול הוא גדול. מה קורה פה?איפה פיקוח נפש ?כו
חני11.10.20
63
גבר אמיתי- חבל שהוא אחד למליון שעוד ינדו אותו
גבר11.10.20
62
מדוע מתעקשים רק על מתווה סיני? הרי יש עוד דרכים שהמדע מציאה יותר מתאימה לחברה שלנו.
אלעד11.10.20
61
אהבתי כל מילה והוא אכן צודק שהשוטר היה אמור להיות מלאך בשביל לא לעשות כלום במיוחד שאין על השוטר מישהו אחד אלא עדר שלם..... ישר כוח והלוואי וכולם יקחו את זה על ליבם ויתחילו להישמר
פלוני11.10.20
אולי אשלח לך כמה סרטונים שקרו מתחת לבית שלי - ונראה אם תמשיך להתייפייף ככה. אולי תלך להתנדב למשמר האזרחי???? תעזור להם!! מה הקשר בים אחד לשני, אנחנו "חייבים" לעשות את חובת ההשתדלות, אבל מכאן ועד לומר שהשוטרים צודקים???? גם כשמטיחים ראש של ילד בקיר - כשיש לו מסיכה על הפנים???
ר.ר.12.10.20
60
ברור שיש בציבור החרדי מופקרים שלא שומרים על הוראות בשמירת הנפש, וכל מי שנגרם על ידו נזק בנפש או בגוף אין לו מחילה לעולם, אבל אסור להתעלם שלצערינו בתקשורת מנצלים זאת לתקוף את כל הציבור החרדי כולו, בזמן שרק מיעוט של המיעוט הוא הפורץ ואינו שומר, ולכן כאשר אתה בא ראש ישיבה ותוקף את החוטאים בנפשותם שלא
יוסף11.10.20
מספרי החולים מדברים בעד עצמם. החברה החרדתית זקוקה לחשבון נפש גדול. הדרך לא נכונה
יוסף11.10.20
אולי קצת פחות קרע בעם? לא מספיק מה שהתקשורת עושה לנו?? אולי פחות הלשנות??
תושב המרכז12.10.20
זה לא מיעוט אלא אם כן אתה קורא ליותר מעשר אחוז מיעוט.
חיים11.10.20
59
די תפסיקו להגזים ולעשות צחוק מעצמכם.. ליטאים חחחכמים!!!! אחרי שלא הקשבתם לר' חיים קנייבסקי שאמר לא לסגור את הישיבות בגל הראשון והפסדתם חצי שנה של תורה ואלפי נושרים אימצתם את שיטת החסידים וברי הדעת.....תפסיקו לעשות צחוק מעצמכם!!!
יעקב11.10.20
58
כל הכבוד לרה"י דעת תורה אמיתית זאת דעה שלא מפחדת לצאת גם מול ציבור שלם שחושב שהם 'חרדים' רק בגלל לבוש ובכלל יוצרים חילול ה' אולי הגיע הזמן שמי שחושב שהוא חרדי אבל בעצם עובר על חוקי התורה יתחיל להיות 'חרד' גם למצב שבחוץ ויסתכל על העולם מסביבו
אמיתי לגמרי11.10.20
57
..
אחד שאומר את האמת11.10.20
56
נכון מאוד נכון מאוד נכון מאוד
ישת 11.10.20
55
הרב לנדא מנהיג אמיתי.
דני11.10.20
54
אני לא אומר מי צודק אבל יש צדדים לפה ולפה אפילו בקרב הציבור החילוני הרבה מאוד שלא שומרים אז אפילו אם צודק שצריך לשמור אבל זה לא כזה הזוי ומפגר למי שלא שומר כל כך
משה11.10.20
אי שמירה על הנחיות זה הזוי מצד עצמו, בלי קשר לכמה אנשים יש שעושים את זה. מדוע לא להקפיד על הבריאות? איזה סברא יש מעל פיקוח נפש של ציבורים שלמים? מעל ההפסדים הכלכליים המתמשכים? מעל סגירת הישיבות? בסך הכל לשים מסיכה ולשמור מרחק כדינא דגמרא של כנס רגליך
שקד11.10.20
אל תביא ראיה מהציבור החילוני, הם יודעים להרוס כל ערך למען "חירות" האדם, ובמודע או בלא מודע, יסבירו אלף הסברים לשיטתם עיין ערך החוק האוסר טיפול פסיכולוגי ל... זה רק דוגמה טריה. ויש אין סוף דוגמאות נוספות
יהודי11.10.20
במישור הויכוח מול חילוני אתה אולי צודק. אבל הדיון צריך להיות בינך לבין הקב"ה בנודע למצוות 'לא תעמוד אל דם רעך' ו'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'. ולכן זה כלל לא נכון להסתכל מה אחרים עושים. אתה צריך לבדוק מה באמת רצון ה'.
שכל.. שכל...12.10.20
53
גם האדמורים משומרי אמונים וקמרנא גבעת שאל נרצחו ע"י בני עולה, וכן גם עשרות החסידים, וכן חרדים אחרים שמתו מקורונה כולם נדבקו מגלויי פנים שצפצפו על ההנחיות
שומרי אמונים11.10.20
אני קרוב משפחה של אדמור מקאמרנא ואני יגיד לכם מי רצח אותו בדם קר האדמור היה חולה לב שנים רבות והיה לו קוצב לב בחודשים אחרונים המצב שלו החמיר והיו צריכים להחליף את הקוצב וכידוע שזה דבר לא מסובך היום אבל מה היה הוא נכנס לביה"ח ועשו לו בדיקת קורונה ונמצא חיובי כמו כל הבדיקות השקריות בקיצור הרופאים שטוב
יצחק11.10.20
כמה חיכיתי למי שיכתוב על הסיטואציה הזאת. אני מכירה כמה אנשים מקרוב שהגיעו מכל סיבה שהיא לבית החולים לצורך טיפול רפואי, "לא קורונה" , בדקו אותם וכשנמצאו חיובי - זרקו אותם למחלקה מבלי לתת להם מענה לאותו צורך רפואי, ו---פשוט נפטרו, אבל ביה"ח מרוויח המון כסף ברגע שהם כותבים "קורונה". ולכן הם כביכול מת
תושב המרכז12.10.20
אני שמעתי מאדם שהיה מאוד מקורב לכל הטיפולים לאדמור מפיטסבורג זצל ואמר אדמור נכנס מקורונה ואחר שבועים כבר יצא שלילי וביוה"כ הוא כבר התעורר והתחיל לנשום קצת מכוח עצמו אבל מה קרה הרופאים המופקרים שהם לא שומרים על ההגיינה עשו לו בדיקות דם וכו' בלי ההגיינה הדביקו אותו בזיהום וכך הוא נפטר בקיצור הוא לא
משה13.10.20
משה צודק במאה אחוז כל מילה זהב וכל מי שאומר אחרת כלנדא הזה ניזון רק מהתקשורת החילוני
שמעון13.10.20
52
מצוין!!סופסוף יש אמת
יוסף 11.10.20
51
יו בסוף יש עוד עם חשיבה לא של בת יענה . כשזה בנושא של רצח ממש. ששום היתר אין לו . לאף אחד אין זכות להגיד שאם יש פיקוח נפש רוחני מותר לנו לרצוח. אולי מותר למסור נפש אולי. אבל לרצוח .. הרי זה מה שקורה הסתכלו על נתונים . בלי לתמון את הראש בחול כנגד כל הרופאים שחייבים הלכתית לשמוע להם . כמו לגבי צום
בני הפרנק11.10.20
50
האט ער געזאגט
יעקב11.10.20
טענה עניינית שאי אפשר להפריכו.
יואל11.10.20
49
איזה כיף לשמוע את הבהירות, המתינות, והישרות...
תלמיד מזרועה11.10.20
48
הלוואי שהיו מקשיבים לגדולי ישראל... ( הקשבה אמיתית) ...
עמי78011.10.20
47
כל הכבוד
אילן11.10.20
46
די כבר עם הלומדסססססססס יש קורונה ויש כללים ,, תעמדו בכללים למרות שזה קשה , וכן לכולם קשה . גם להורים שלא יכולים לצאת להתפלל לא בשבת לא ביו"ט ולא ביו"כ . די כבר ליילללל
בני11.10.20
45
מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א אמר בשם מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל: שבחוקי התנועה [וה"ה חוקי הקורונה, שהם משום פיקוח נפש. וראה להלן בדברי הגרש"ז אויערבך זצוק"ל] – יש משום "דינא דמלכותא דינא". ("כל משאלותיך" עמוד שצ"ג). - וכן מרן הגרש"ז אויערבך זצוק"ל הורה לכל תלמידי ישיבת קול תורה - לגבי חוקי המדינה במלחמת ה
מלכותא11.10.20
בכל דבר שהוא לא נגד התורה - יש "דינא דמלכותא דינא".
חיים11.10.20
44
דברים כדרבנות הרב לנדא הקול השפוי בין כל האנרכיסטים!!!
נתי11.10.20
43
הצדיקים משלמים בחייהם כדי לכפר על החוטאים. יש הרבה חצרות שנוהגים בחוסר משמעת. בעבור 50 צדיקים, 40, 30 20, 10 סדום ועמורה, בושה!
שלומי11.10.20
42
הרב לנדא שליט"א- יישר כחך. אתה הקול השפוי של הרוב הדומם. הלוואי שישמעו את דבריך כולם. כל המשוגעים שמתייחסים למה שקורה כעת כאל גזירות אנטיוכוס, רומי והנאצים, מייצגים פרומיל מהציבור שלנו. אשריך שנשאת את דברי כולנו ברמה
כל מילה פנינה11.10.20
41
טוב שמביאים בכיכר קולות רבניים שפויים זאת ההזדמנות לבחור רבנים בעלי שיקול דעת ולא מצפצפי הצהרות פפוליסטיות
אוהב ישראל11.10.20
40
להגיד שמה שראש הישיבה אומר שזה נכון ודעת תורה בלי חת וכו'... זה מצוין אבל צריך גם שיעשו ויפנימו את זה ...
עמי78011.10.20
39
ולכן האוטובוסים (כולל הבינעירוניים) הממוזגים פועלים, חנויות הגלידות (או לפחות מחלקות הגלידות ודוכני הסוכריות והקרמבואים בסופרים) פתוחים, ויכולים להיות במבנה החנות או האוטובוס 20 איש יחד, אבל לא בתי כנסת לא מקוואות לא ישיבות ולא חתונות. יש איסור קילומטר ויחד עם זה האוטובוסים עובדים וחתונות אסורות אם
משה בן אברהם11.10.20
ולכן יש מחלקה לחולי נפש שעושים מצוות לפי המצב רוח בחניות גלידה
שמויגר11.10.20
למה בכבישים מרובי תאונות דרכים יש אכיפה מוגברת ביחס לכבישים אחרים? בכביש "אדום" עושים אכיפה מוגברת ונוהגים בו ביתר זהירות. בציבור החרדי לפי כל הנתונים ההתפרצות המחלה היא עצומה, ולכן צריך להחמיר יותר, לסגור יותר, וכן... לאכוף יותר. אם היה לנו יותר שכל היינו דורשים את זה בעצמינו, ולא מחכים שהמדינה
יוסף11.10.20
38
קול הגיוני מאוזן ורציני אחרי דברי האדמו״ר מבעלז שליט״א
לאחר העיון11.10.20
טוב שיש לנו אחד כמוך, שיודע לקטלג על גדולי הדור מה מאוזן ומה לא. תמשיך בתפקידך החשוב ביותר
ברוך11.10.20
בדיוק להפך, הוא מצדיק את האדמו"ר מבעלזא הוא אומר פיקוח נפש מול פיקוח נפש בחור מישיבתו נפל לצבא ובשמד מותר לחלל שבת הוא לאחר שנדבק בקורונה יכול היום להסתובב בישיבה ומאות בחורים ליטאיים נדבקו בהדבקת עדר וכי מה שונה מדברי האדמו"ר מבעלזא , תעיין היטב בדבריו וד"ק
מנחם 11.10.20
37
די להפחיד את הציבור הקורונה פוגעת רק במתי מעט כמה גזירות אפשר לגזור על הציבור בפרנסה בתפילות בלימוד תורה כמה שנים זה ימשך קודם שיטיף מוסר לראש הממשלה הנשיא שרים ח"כים ראש השב"כ כולם הפרו את ההנחיות
תפסיקו11.10.20
מזדהה, הלא כתוב במפורש שמי שאכל שום ויש לו ריח רע בפה שיאכל עוד שום ויהיה לו עוד יותר ריח רע!
שקד11.10.20
או שאתה טיפש, עיוור ולא רואה את המציאות אלא מעדיף להיות כמו בת יענה. אולי כשהקורונה תגיע לפתח ביתך חס וחלילה אז תראה את המציאות כפי שהיא.
איילת11.10.20
36
שאומר את מה שכולנו חושבים בלב, או לפחות אמורים לחשוב.
גבר אמיתי11.10.20
35
הציבור החרדי רק יבין את הנשירה הגדולה בבחירות. ואני לא מדבר רק על עשרות בחורי ישיבה שיצאו לתרבות רעה... אני מדבר על אלפי אנשים פיקחים שנשמטה הקרקע תחת רגליהם - אין לנו הנהגה חרדית. בעז"ה נראה את התוצאות בבחירות. זה נכון, יש הרבה חרדים שתייעצים באופן אישי עם רבנים חשובים מהם שומעים דעת תורה אמיתית ור
מהפכה! מהפכה!11.10.20
הערה קטנה - עצם זה שבאמת המון בחורים מהחינוך החרדי בתקופה הזו יש חשש שהם 'יצאו לתרבות רעה' - זה לא אומר דרשני על כל מערך החינוך? איך יכול להיות שבחור שהתחנך מגיל קטן על אהבת ה' ותורתו , בגיל 22 עדיין אין לו את הרצון לעבוד את ה' מעצמו? (ברור שזה יכול להיות, אבל אם יש כ"כ הרבה, כנראה שמשהו בחינוך הכל
הערה קטנה12.10.20
34
צודק הרב לגמרי כל הכבוד לו בשוטרים הם אחים שלנו הם לא אויבים
itamar ben shabat11.10.20
33
דברים כדורבנות. טוב שנאמרו. חייבים-חייבים ליישר קו, ולפעול למיגור הקורונה ולהפסקת החילול השם הנורא, שעלול לגבות מחיר כבד לדורות!!!!
אברהם ישעיהו11.10.20
32
אנחנו רואים כל יום איך החרדים מקבלים מכות משוטרים בצורה אנטי דמוקרטי, ואילו ההפגנות שמאל המשטרה לא עושה כלום, ולכן שלא ישקר לנו בפרצוץ שזה כמה שוטרים בודדים... הציבור החרדי הינו הכי מושמץ ומוכה, מספיק להתייפיף, עכשיו לך להתפלל מעריב במניין
אחרי שיקבל מכות משוטר יבין11.10.20
ואתה תמשיך להרוג אנשים...
יוסי11.10.20
31
הביקור שלו בלנדא באמת כאב לכל ה"נגערערס" (כן!!! נגררים) . מה לעשות- בין ת"ח אמיתיים!!! יש אחווה מובנית....
"וימלוך שאול תחתיו....."11.10.20
30
סוף סוף עוד קולות שפויים מצטרפים. כבר חשבתי שכולם השתגעו. " מי לנורמליים אלינו "
יעקב11.10.20
29
הפרסום והכתבה הם תשלום 'במזומן' על החוצפה והעזה של הרב לנדא הזה להזמין את ר' שאול אלטר לשיחה אצלו בישיבה. כל מי שמתעסק עם ר' שאול - יירדף ללא רחם. זהו הקו של המערכת.
יענקל11.10.20
אוהו אני מפפפפחחחחדדדדדד
חיים11.10.20
חבל שאין לך יראת שמיים. ה' ירחם עליך.
אחח..12.10.20
למה לא להביא את הגאון ר' שאול אלטר, אדם שמנסה להציל את פליטת גור מאבדון
דעת תורה11.10.20
28
מי היה מאמין לפני חצי שנה שאחים שהם בשר מבשרינו ירצחו את אחיהם????
יעקב11.10.20
27
מילים כדרבנות!!!
טוני11.10.20
26
לא עובדים עלינו עוד. כולם בוחרים הקדוש ברוך הוא. רק מפלגה חרדית.
יח.11.10.20
25
מאיפה הוא יודע איך נדבק האדמו"ר ?? אולי אחד מבני ביתו הדביק אותו בטעות ?? מקווה ששיעור כללי הוא אומר עם אסמכתאות ברורות יותר .
מאיפה11.10.20
הוא אמר שהוא לא יודע אם מי שהדביק אותו הוא הרוצח או זה שהדביק את המדביק או ללכת עוד אחד אחורה, אבל אחד מהם כנראה הוא רוצח.
תקשיב לתוכן11.10.20
רוצח זה קשר ישיר בין הנרצח לרוצח . לא קשר עקיף !
טעות11.10.20
הוא הזכיר שהאדמור נרצח ע"י בני עוולה, " נרצח" במובן המטפאורי, לא במובן של הלכות רוצח שחייב מיתה,לכן לא חשוב קשר ישיר או עקיף. אבל ברור שהוא נרצח ע"י מישהו מופקר שלא שמר על הכללים , זלזל, והדביק או הדביק את זה שהדביק
תקשיב ותבין11.10.20
24
עכשיו יגיעו כל התגובות שהוא מה יפית וכ'ו כי אנחנו לא מסוגלים לשנות הרגלים הכל זה מלומדה ולא יכולים להכיל ביקורת ...
חרדי11.10.20
23
לא הכרתי אותו מישהו שאומר את האמת בפנים בלי לפחד מהמראה שממול
יודע11.10.20
כנראה שזה מה שהוא רצה, שעוד אחד כמוך שלא הכיר אותו - שיכיר אותו.
יוסף11.10.20
ואתה אינך מכיר את עצמך
יודע11.10.20
22
מה הכוונה..
תמים11.10.20
21
כל כך צודק קול שפוי במגזר המבולבל שלנו!
משה11.10.20
20
חוצפה ועזות מצח מאין כמוה, שכל לובש כפתוריים באחוריים מרשה לעצמו לתקוף קהילות וגדולי ישראל שלא חושבים כמותם, ולכנות אותם רוצחים.
דב11.10.20
מה חדש? זו הגישה הליטאית-ישיבתית מקדמת דנא. גם כשהנושא הוא תפריט צהרים, המסר הוא ''אני ואפסי עוד''. הצרה איתם, שהם מזייפים בשם ההשקופה הטהוירה. בטוחים שהם מייצגים את האלוקות עלי אדמות ושאין עוד מלבדם בעלי זכות קיום. קדימה, תהרסו את מה שעוד לא הרסתם. חורבות עולם הישיבות מעשנות בקורונה. תמשיכו
מה חדש?11.10.20
כתבת שטויות, תתמודד עם התוכן של דבריו, אל תברח ותתפזר להשקפה וגישה.
מייק11.10.20
19
תורה צלולה וברורה
סוף סוף דעת11.10.20
18
המצב הזה נוצר בגלל אותם קיצונים שמתנהגים כבנות יענה עם סכין בין השיניים. מכחישי הקורונה מתנהגים בדיוק כמו בת יענה: ראש קטן באדמה, אבל, בניגוד לבת יענה, הם אכזריים כמו זאב טורף.
ונשמרתם מאד ..11.10.20
17
אכן כן, הפקרות של התקשורת החרדית מעורבות עם חוסר אחריות משווע
ג'יפ11.10.20
16
וואו סוף סוף הגיע קיצוניות מהצג השני רק רק חבל שלא ממש יקשיבו ניעסוקים בלהסתתר מאחורי "אוי כולם נגדנו ידענו שהשוטרים שונאים חרדים" אז הגיע הזמן לשים בצד את ההצטדקויות ולנתחיל להוריד את התחלואה אצלנו.
יאיא11.10.20
15
צודק לגמרי הציבור הליטאי מזלזל לא פחות מהחסידים
אחד האנשים11.10.20
14
לילה טוב
לך לישון15.10.20
13
סוף סוף יש לנו מנהיג שאומר את מה שכולם רוצים להגיד ומפחדים !!!!
משה דיסקין 12.10.20
12
כבן לציבור החרדי אני ממש מתבייש מהשיקולים הזולים שחלק הולכים לפיהם. (וגם בציבור החילוני יש מלא אידיוטים שחושבים שהוירוס שייך לנתניהו.) הוירוס הזה שייך למישהו? איך יכול להיות שאנשים מזלזלים בחיים עצמם?
שי12.10.20
11
צווווודק סוף סוף נשמע קול נורמלי בעם!! אני לא בעד אלימות אבל לכו לגאולה אני אישית ראיתי לכו למלא ריכוזים חרדים יש רוב כולם פשוט זילזול מטוווורף בקורנה וחבל כי הם מגבירים את התחלואה וכל היוצא בזה
עיעע12.10.20
10
שואל את הרב הירש אם לומר שיעור בין מנחה למעריב- למה לא שואל האם נכון לקבוע שהאדמור מפיטסבורג נרצח וכו-ואת זאת אומר על דעת עצמו-
רז12.10.20
9
יש רבנים כאלו בציבור החרדי, והחרדים לא נותנים להם במה תקשורתית??
חנן. ב.12.10.20
8
מילים כדורבנות הלוואי והעסקנים היו באמת עוסקים להצלת הציבור במקום להיות בתפקיד הגיחזי המושלם
חיים12.10.20
7
לעשות לכם קצת סדר בראש!!!! לא כל מי שנשמר מכל, לשמור על ההנחיות לא נדבק!!!! הרי לכם הוכחה בחסידות בעלזא שומרים את הכללים הבסיסיים אבל החיים ממשיכים לצידו של הוירוס, העולם לא נעצר!!!! בוטחים בהשם יותר חזק וניצלים!! וכדוגמת חסידות פינסק קרלין וקרלין סטולין ששמרו והקפידו מאד על ההנחיות נדבקו הם בעצמם!!
h12.10.20
א, בקרלין אין קשים. ב, לומר שפינסק קרלין שמרו על הכללים, זה הדבר הכי הזוי ששמעתי מאז תחילת הקורונה. תהיה שם יום אחד ותבין שגם אם ימכרו שם חבילת מסכות ב3 שקלים לא יהיה לזה ביקוש.
עקיבא14.10.20
6
ישכ לר''י שכבר עשה מהפך בדבר אחד בעולם הישיבות וממשיך בעוז ותפארת מוקירים ומעריכים מאוד מבחירי תלימדך וכל ישיבתך שכבר נודעה לתפארת זה כל אחד יאמר
אריאל ד.12.10.20
5
אם כל הכבוד לך הבן שלך הדביק ישיבה שלימה מתוך זלזול בהנחיות אז אל תבלבל תמוח
פלוני אלמוני11.10.20
זה לא היה עם זלזול בהנחיות בבקשה תדיק
יצחק ל13.10.20
4
הרב לנדאו היקר כבוד הראש ישיבה באמת ראש ישיבה של ישיבה גדולה ואומרים גם מכובדת לא נראה לי שזה תפקיד רוחני של ראש ישיבה לדבר לציבור על דברים שכולם כבר טוחנים בזה שבועות וחדשים וכב' לא יחזיר שום אימון העם . וגם לא חידשת שום חידוש או עצה טובה נגד הנגיף .אפילו לא הזכרת שנשאר לנו רק להתפלל להקדו
דני11.10.20
3
למי אתה מלקק...
נחמן11.10.20
2
לא רוצה לזלזל אבל נראה שרק מנסה לתפוס כותרות כי להגיד שהשוטר "צריך להיות מלאך כדי לא לזרוק את הדלי על הילד" אז אני לא יודע מה קורה בישיבה שלו אם רק מלאכים לא זורקים דליים.. אבל אני גם מתחבר לזה שהציבור צריך יותר לשמור אבל מפה ועד להגיד שאלימות המשטרה מוצדקת.... לא הייתי אומר
גידי11.10.20
1
כחילוני תמיד הערצתי משהו בחינוך החרדי. חשבתי שהבסיס לחינוך ולקיום בני האדם מתחיל קודם כל באהבת לרעך כמוך, בכבד את אביך ואת אימך ובעיקר פיקוח נפש דוחה הכל. קדושת החיים ולשים את עצמך במקום אחרים זה משהו שככ חסר בעולם, בחינוך באופי האנושי וחשבתי שמכיוון שהחינוך החרדי ככ מדגיש ערכים אלו, הם יתמודדו הרבה
ניב 11.10.20
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24