כיכר השבת

הגר"ד כהן במשא מרתק • צפו

ר"י חברון: הצעירים לא פוחדים מהמחלה, אלא מהקפסולות

בדברים שנשא מביתו, התייחס חבר מועצת גדולי התורה הגר"ד כהן לשלל הבעיות המעיקות על נפשו של תלמיד הישיבה המתחיל מחר את 'זמן חורף' - ומתברר כי הנגיף זה הקושי הקטן יותר. צפו (חרדים)

44
אבי רבינא | כיכר השבת | א' בחשוון | 19.10.20
משאו של חבר ה'מועצת' (צילום: איחוד בני הישיבות)

הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, התבטא בפתיחות יוצאת דופן על הקשיים המעיקים בימים אלו על תלמידי הישיבות הגדולות, העומדים להתחיל מחר את 'זמן חורף' בקפסולות.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת', נראה ראש הישיבה מודה כי "הקפסולות מאוד קשות לבחורים", וכי "ההתמודדות שלהם היא לא הקורונה, אלא הסגר והניתוק מהעולם החיצון".

בכנס 'יום בחצריך' לבחורי ישיבות, שאורגן על ידי 'איחוד בני הישיבות', אמר הגר"ד כהן: "יש כאן התמודדות לא פשוטה. ההתמודדות בונה את הבן אדם שלא יפול, בפרט בחורים צעירים. אלו שנים קריטיות לכל החיים הרוחניים של ה'בן תורה'. כשהשנים האלה הולכים לאיבוד, זה לאבד חיים רוחניים. ב'זמן' הזה צריך להיות גיבורי חיל ולעמוד בגבורה".

"אני שואל שאלה אחת", עבר ראש ישיבת חברון למתקפה: "יש יצר לכל אחד לשמוע חדשות, יצרו של אדם מתחדש עליו בכל יום. השאלה, כשמתבוננים באמת מה המשמעות של אותן חדשות... מה אתה תשמע שם, האם העיר כתומה או אדומה? לחשוב רגע מה כל כך מעניין שם. כל בחור הרי יידע אם יהיה סגר או לא יהיה, או את מצב התחלואה. כל כמה שעות לשמוע? לא רואה שבחור ברמה, צריך כל הזמן לצרוך חדשות".

בשלב זה שם רבי דוד כהן את האצבע על הבעיה המרכזית, עמה מתמודדים כיום בחורי הישיבות לדבריו: "הבעיה העיקרית אצל הבחור, מה שאני רואה, זו הסגירה הממושכת. מאוד קשה לו, זו האמת".

"אפילו בחורים שרגילים להיות בישיבה תמיד, זה קשה להם. לא חושב שהבעיה של הבחור זה הפחד מהמחלה; הדור הצעיר לא רואה את החומרה של המחלה", טען ראש ישיבת חברון, "אבל לסגירה הזו בחורים לא התרגלו".

וההסבר: "הניסיון הוא לא רק הכניסה לבידוד, אלא כל הסגירה; הניתוק מהבית, חתונות, אירוסין... זה קשה. כולנו היינו בחורים, ויודעים שזה קשה. הקפסולות מאוד קשות לבחורים. זו התמודדות קשה. צריך את הכוח של הגבורה".

בעיה נוספת אותה ציין ראש ישיבת חברון, הוא הקשר עם הצוות הרוחני. "מי שלא נמצא בישיבה, הוא בבעיה. לא ראיתי שהיתה בקיץ בעיה למי שהיה בישיבה. לו לא היה ניתוק. אבל מי שלא יכל לעמוד בתנאים של הישיבה, היתה לו בעיה. הם בסכנה נוראה - מי שלא מחובר לישיבה. רוב רובו של עולם הישיבות, מי שנמצא בבית המדרש, המשיך כרגיל, רק שזה לא היה קל".

"הייתי בישיבה באלול, הייתי אותן שעות בישיבה, והריחוק - שהיית צריך לדבר עם מסיכה דרך ניילון 0 אי אפשר לזלזל בזה. אבל זה לא סוף העולם. הווירוס לא הולך לעזוב אותנו. רק בדרך נס הכל יכול לקרות. זה המצב, ובחודשים הקרובים אנחנו צריכים להתמודד איתו", סיים חבר מועצת גדולי התורה הגר"ד כהן.

צפו בדבריו המרתקים

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
למה לא מביאים גם את דעתו של מורינו הגאון יוסי, אם בגלל שהוא לא במעצת אז יאללה ! תכניסו גם אותו למועצת !!!!!
שלמה קרל20.10.20
29
למה הוא לא מדבר על העולןת של הישיבה שלו עצמו הרי כולם יודעים שהוא לא מסכים אם מה שקרה עם המבוגרים בישיבה? הוא לא יכול לומר ידי לא שפכה את הדם הזה!!!!!!!!!!!
אדם19.10.20
תברר מה באמת קרה שם עם המבוגרים איך הישיבה דאגה להם באמת
מבוגר19.10.20
הישיבה זרקה אותם לכלבים
יכ20.10.20
28
איזה כיף שכבר התחילו להבין אותנו אני מרגיש בבית כלא עד שלא תהיו שם לא תבינו(ובגדול אני לא תיפוס שיוצא הרבה מהישיבה)
כבר מרגיע20.10.20

הצגת כל התגובות

27
אז אולי תהיו יצירתיים אפשר להכניס כדורסל לישיבה לפנק את הבחורים באוכל טוב להקל עליהם לעשות כמין ישיבת בין הזמנים, להכניס לימודי הלכה ורבנות לשבח לרומם (בלע"ז שיחות מוטיבאציעע) לקצר את שעות הסדרים לעשות סימפוזיונים אין מה לעשות הדור צריך לכך, אחרת הפסדתם הכל אם בחור מגיע לישיבה עם האוכל המזעזע
אבישי19.10.20
26
ברור שהם חיים כך. אמרו חז"ל בנין נערים סתירה - מסתבר שלא משנה המגזר, אין שכל - אין דאגות. מחפשים נוחות מבלי לתת את ליבם להשלכות.
ברור21.10.20
25
נו מה תכלס' ?
אלי19.10.20
אמת
חיים19.10.20
24
מסיכה =כפירה ברבש"ע
שלמה21.10.20
חה חה חה.עשית את ראש הישיבת חברון לכופר! חה חה חה.
מורן25.10.20
23
בתגובה למגיב 14 אני אומר לך תודה רבה!! רק אם אפשר הסבר קצר למה זכיתי לכבוד גדול ממך? מה רע לשחק פעם בשבוע שעה כדורגל על-חשבון ההפסקה? זה יעשה לבחורים חשק להיות מלמיליאן? ואם כדורסל אז ברקוביץ'?
משה לוי בתגובה לנ.ב20.10.20
22
אם הראש ישיבה מסביר את שימעי בן גרא אז אם עושים קפסולות זה פשע נגד הבחורים
שלמה19.10.20
21
לאור הדברים וההבנה שאכן קשה לבחורים להיסגר בישיבה לתקופה כל כך ארוכה, אולי הגיע הזמן להתחיל לחשוב קצת על הבחורים והקושי הרב שהם שרויים בו, הרי קל לומר הנה זה המתווה ואין לנו מה לעשות כי הקורונה שיבשה לנו את החיים, אבל מפה עד חוסר האכפתיות לבחורים היא אנוכיזם במיטבו. הנה לכם מתווה קפסולות קטנות לזמן
בחור ישיבה 19.10.20
20
אז מה הוא חידש? את מי הוא חיזק? למי הוא דואג? מה הוא מציע? צריכים "גדולים" עם חוט שידרה שלא מתחשבים ב"מה יגידו" אלא בטובתו של עם ישראל בלבד. לעמדה ציבורית יש בעיקר חובות ולא רק זכויות. מי יתננו רב שטיינמן.....
חיים20.10.20
19
הם לא פוחדים, הם מפחידים אחרים
מי19.10.20
18
יהודים יקרים! חייבים לזכור ולא לשכוח מה עשה אותו האיש שנלחם בכל כוחו בציבור החרדי ובעולם התורה. בין בהתנכלות של סגרים סלקטיבים ארוכים ואכזריים. ובין בעונשים כבדים נגד תלמודי התורה וגדולי הדור בראשם הגרח קנייבסקי הוא לא עצר גם כשהמספרים ירדו. אותו אדם הוא לא גמזו ולא פרטפסור זה או אחר. אותו האיש הוא
מאירו19.10.20
17
ר' דוד, באמת?! לדבר זה מעולה, אבל מתי תציע פתרונות? חוץ מזה, אולי תסביר להם את החומרה שבמגיפה, שיכולים לגדול כאן דור של סריסים ח"ו...
חברונער19.10.20
16
ישראלים מפונקים!אני למדתי בגייטסהעד לפני כמה שנים ושמה היינו חוזרים הביתה פעמיים בכל החורף לסופי שבוע ופעם אחת בקיץ!זה מה שהיה מקובל וזה מה שעשינו ונהנו כל רגע!שיתבגרו קצת לא יקרה להם כלום!ואצלנו היו חברה עם טיפה יותר מושגים ב״עולם הזה״ מאשר פה בארץ והסתדרנו יופי!קיצר די להתבכיין...
ללא שם19.10.20
רק תזכיר לי, האם בגייטסהד הייתם סגורים בחדר יומיים, בבניין שבועיים, ובקמפוס חודשיים, בלי לצאת!!!
חברונער19.10.20
בהחלט. בחורף היה ככ קר והיתה לנו חנות בתוך הישיבה שלא יצאנו שבועות ואם כן אז זה היה לחצות כביש למאפייה ליד וזהו!בין הטיולים שלך בעתיד באמצא הזמן כדי "להתאוורר" בחו"ל תעשה עצירה שם תראה לבד. אתם מפונקים ולא יכולים להיות יותר משבועיים בלי אמא ואבא שיכבסו לכם ויאכילו אותכם ובא לא נדבר על החתונות וטיולי
סתם אחד19.10.20
לא מדובר על לא לחזור הביתה אלא שאין יכולת יציאה מהמתחם
איש רמת שלמה19.10.20
15
חברון פשיסטים התנשאתם עלי,לא דאגתם לי כלום זרקתם לרחוב
מורן20.10.20
14
הדרך היחידה להתמודד עם הקורונה, זה לא להפיץ אותה! פעם לא הייתה אלטרנטיבה כדי ללמוד תורה והיום יש הרבה אפשרויות ללמוד באופן בטיחותי ללומד ולסביבה. לגדל דור של אנוכיים ואדישים לנזק הסביבתי זו בעיה רוחנית קשה!
הדור שלנו מפונק19.10.20
למדנו שרק מגיע לנו אבל אסור לנו לתת
משה19.10.20
13
אין כמו ישיבת חברון !!! דאגו לכל !
חבונער 20.10.20
12
מה החידוש בדבריו? עוד לא הבנתי.
משה19.10.20
11
ישיבת חברון פשיסטים שונאי ישראל
מורן22.10.20
10
כל הכבוד ליהודה וויספיש התותח שארגן לבחורים את האירוע המדהים
שלמה זלמן19.10.20
9
ללמוד רגיל כמו שלמדו בכל הדורות הקפסולות משניאים את הלימוד על הבחורים
יוסף19.10.20
8
תראו את השס שלו זה אדם שישב וחרש את השס ולא כמו בבתים שהשס נראה יפה וחדש ובעצם משמש בהרבה מן המקרים רק בתור רהיט לסלון (והאבסורד שלפני פסח פותחים לנקותו וכאן הבן שואל אם כל השנה לא פתחת אותו איך נכנס לשם חמץ...)
שלומי19.10.20
7
אם אומרים שקשה להם בקפסולה תרפו מהם קצת. קצת כדורגל קצת כדורסל קצת משחקי חשיבה קצת סימפוזיונים. ת נ ו ל-ב-ח-ו-ר-י-ם לנשום קצת.
משה לוי19.10.20
אם אני אומר שאתה חצוף וטיפש אז אתה תגיד לי תודה על המחמאה ...
נ.ב.19.10.20
6
לא היית כל הקיץ בישיבה , איך אתה אומר לבחורים להיסגר שם מה עם קצת דוגמא אישית (בגלל תגובות כאלו אתה גם מדבר נגד האתרים החרדים ??!!)
מורי ורבי20.10.20
5
מקטרים ומקטרים ומקטרים אתה ראש הישיבה אתה צריך לבוא עם פיתרונות .. את הבעיות מבינים ...
james19.10.20
יוסי חברוני הוא מנהל הכספים .הוא צריך לקבל החלטות...
הבוס19.10.20
יהודי חרדי שאמור להעריך ראש ישיבה אומר הרב חברוני, הוא לא חבר שלך.
נ.ב.19.10.20
הוא גם לא ראש ישיבה
חברונער20.10.20
4
תקופת הישיבות הסטנדרטיות תם . לא עוד ! יש לבצע ריענון משמעותי .בסדרי הלימוד בקשר בין רב לתלמיד. (שבקושי קיים בישיבת חברון ) ועוד ..
תום תקופה19.10.20
3
איפה היה ר' דוד כהן כל הקיץ כשלא פתחו ישיבות עדין והוא שתק ואז כשפתחו הוא הגיע מסר שיעו''כ ובכל ולא העיז להקריב כלום למען הבחורים רק באלול כשהוא הבין שזה בושות לעצמו ולישיבה הוא התחיל לדבר בלימוד עם בחורים מאחורי מסכה ופלסטיק ושלא יאמר שזה לא בזה נורא כי פוק חזי שחצי מהבחורים לא טורחים לגשת לדבר בלי
בחור מהישיבה19.10.20
2
הייתם מסדרים את השולחנות לימוד בסדר מסוים עם אוזניות ומיקרופון ומחשב אישי לכל תלמיד ומסך גדול על הקיר שמקרין לכולם שאלות ופלפולים מעניינים. כולם יושבים ליד כולם במרחק של 2 מטר עם מסכות וקפסולות לתקופה של 3 חודשים (אתם באמת הרי יכולים לקבל את זה מתקציב המדינה מה שתלמידים אחרים בבתי הספר לא יכולים לק
אם היו אוהבים19.10.20
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח ענקקקקק!!!!!!!
מוישי21.10.20
1
ברור שהצעירים לא פוחדים מהמחלה אבל מי התיר להם לרצוח מבןגרים אני לא מאמין שהגר"ד כהן אמר את זה .. לא מובן ההתנהלות הזאת
ש20.10.20
מה אתה מבלבל תמו'ח ימנותק! הבחורים לא דורכים ברחוב במשך כמעט חודשים ולאחמ"כ לא יוצאים עד שנבדקים כשליליים... נ.ב. לו יהא שתתקע גם אתה שבועיים בבידוד ואז אולי תבין במקצת מה זה להיות חודש חודשיים בבידדד...!!
יצחק בן דוד20.10.20
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24