כיכר השבת

"נתנו את התנאים הטובים ביותר"

תיעוד מהמלונית: כמה בחורים פרצו למטבח ושתו אלכוהול

"רוב מוחלט של הבחורים מתנהגים למופת במלוניות הקורונה, אך ישנן גם תופעות פסולות של פריצות ונזקים חמורים. אנו נותנים את הלב לבחורים - וחבל", מפקד המלוניות עם מאחורי הקלעים (חרדים)

28
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ט בטבת | 13.01.21
אילוסטרציה. בחורים במלונית (צילום: דו"צ • ישראל ק.)

מאות בחורי ישיבות, שהו ושוהים בשבועות האחרונים במלוניות הקורונה השונות. בתדרוך שערך היום (רביעי), הסביר מפקד משל"ט המלוניות, אל"מ ניר בר און, על המתרחש מאחורי הקלעים במלוניות.

בפתח התדרוך, הסביר בר-און, את המספרים וההיקפים במלוניות נכון לשעה זו: "יש לנו 7 מלונות החלמה ובידוד במרכז הבידוד וההחלמה של מפקדת "אלון". בתוך הסיפור הזה אנחנו עם 5 מלונות החלמה ו-2 מלונות בידוד. במלוניות ההחלמה יש 3 שהן לציבור החרדי".

"נכון לעכשיו", הוסיף בר-און, יש כ-2,377 בני אדם במלוניות הקורונה, כאשר מתוכם 1,949 אנשים הם מהמגזר החרדי, שהם 82% מסך כל השוהים במלוניות.

לגבי בחורי הישיבות ובנות הסמינר, הנתונים העכשוויים מדברים על 1,256 בחורי ישיבה ועוד 693 משפחות ובנות חרדיות.

"יש סדר גודל של 33 אלף בתי אב שמטופלים על ידינו במסגרת תכנית "בני חיל". התכנית כוללת סיוע במתן מארזי מזון, קניית תרופות ואוכל וכו'. זה יוצא סדר גודל של 200,00 אנשים באותם בתי אב שמטופלים ע"י התכנית הזו".

"מעבר לזה", הוסיף בר-און, "יש לנו את מלונות הבידוד בהם יש כ-500 אנשים מתוכם 50 אנשים ששבו מחו"ל. אנחנו עוסקים בנושא זה ע"פ מה שמוגדר לנו על פי חוק. אנחנו לוקחים לדוגמה את השבים מדרום אפריקה כחוזרים שחייבים לחזור לבידוד במלונית. כל מי שצריך בידוד מטעם המדינה מקבל אותו. זו תמונת המצב".

לדברי בר-און, המצב הנוכחי דומה לשני הגלים הקודמים שהיו, יש חודשיים עם ירידה בתחלואה ואז יש חודש עלייה, אך לדבריו, בגל הזה ישנה עלייה ניכרת בתחלואת בחורי הישיבות.

התחלואה בישיבות

בהקשר לבחורי הישיבות, אמר בר-און: "אם אני מסתכל על הגל הקודם כהשוואה, היו לנו אז בערך 5 ישיבות שפינינו למלונות ועוד 40 ישיבות שאיתן יצרנו פתרון קבוצתי פנים ישיבתי יחד עם רוני נומה ומיקי אדלשטיין. אנחנו יוצרים מצב בו יש ישיבות שנשארות בתוך עצמן והן מקבלות משאבים מתאימים".

"המתקן הופך להיות "מתקן קורונה", כשאפשר להמשיך לקיים את שגרת הלימודים בישיבה ככל שניתן. בראש ובראשונה בפתרון הזה ראשי הישיבות לוקחים את האחריות הנדרשת על בריאותם של תלמידי הישיבות. זה קרה בגל הקודם בצורה טובה וחיובית עם הערכה רבה לצוותי הישיבות".

"בגל הזה", מסביר בר-און, "המצב די הפוך, יש רק 5 ישיבות עם 1,050 בחורים שמתבודדים בתוך הישיבות. מתוכם, 40% חולים והשאר מבודדים. לעומת זאת שאר הבחורים נמצאים במלוניות. יש כרגע 63 ישיבות שיש להן תלמידים במלוניות".

הפינוי של הבחורים למלוניות

בר-און, מסביר את הקושי בדבר: "ההיפוך הזה בנתונים לצערי אומר משהו על המתווה הזה שהיה. אולי משהו שם התפספס והייתה ציפייה אחרת. אנחנו לא מצליחים להגיע למצב שהבחורים נשארים בישיבות שלהם. לטובת בחורי הישיבה, בחרנו 2 מלוניות מתאימות בירושלים".

"נכון לעכשיו, יש בחורי ישיבות בדן פנורמה ירושלים, שהוא 5 כוכבים וגם מלון גרנד קורט, שהוא 5 כוכבים. הם המלונות הכי טובים שיש. נתנו את התנאים הטובים ביותר".

לגבי שיעורי תורה בתוך המלוניות, טוען בר-און: "אנחנו מאפשרים בחלק מהמקומות שיעורי תורה, כשאפשר לציין ששבוע שעבר הייתה גם הופעה במלון דן הייאט רגע לפני הסגר. מצד שני אני רוצה להגיד שלמרות התנאים הטובים הללו שאנחנו מספקים יש מעט בעיות".

"אלכוהול וגניבות"

בשלב זה, בר-און עבר לדבר על התופעות הפסולות שיש עם חלק מבחורי הישיבות: "אני רוצה להעביר דרככם את המסר הברור שאני לא רוצה ומוכן לקבל התנהגות בלתי מכבדת מצד בחורי הישיבה. אני פוגש יותר ויותר בימים האחרונים דברים שהם לא מקובלים בשום צורה".

"יש פגיעה בציוד של המלון, השחתה. הברחת אלכוהול פנימה - זה לא מכבד, אני לא רוצה לקבל את זה. יש את מלון גרנד קורט שבו יש סרטונים שמראים התנהגות למופת של בחורי הישיבה, הם לומדים בחברותות בצורה מופתית".

"המסר", אמר בר-און בטון שאינו משתמע לשתי פנים, "צריך לעבור בצורה ברורה. לבחורים יש רצון עז להישאר במלונות. אקח את דן הייאט כדוגמה פחות טובה שהייתה שם התנהגות מקובלת פחות. אני לא מדבר על מספרים גדולים מאוד, מספיקים 10 בחורים שמתנהגים בצורה פחות מכבדת וזה פוגע בכולם".

"היה לי מלונית בה ארבעה בחורים פרצו למטבח ומחטטים במקררים. לעומת זאת במלון גרנד קורט יש 900 מחלימים שמתנהגים למופת. הם לומדים תורה, מתנהגים כמו בחורים שבאים ללמוד ולהחלים".

שאלות 'כיכר השבת'

אתה מתחרט שפתחתם מלוניות? "אני לא מתחרט שפתחנו את המלוניות לבחורי ישיבה. אני מתעסק רק בקטיעת שרשראות ההדבקה וזה אחד מהכלים שלנו".

"לדעתנו הפתרון הטבעי היה להשאיר את בחורי הישיבה בישיבות שלהם, כי הם בסביבתם הטבעית וזה נח ויעיל יותר. זה גם זול יותר. אבל אני לא מתחרט, כי גם פתרון המלוניות קוטע את שרשרת ההדבקה ביעילות. כן פנינו למשטרה בחלק מהמקרים".

מה לגבי מסירת שיעורים של ר"מים שנדבקו? "אני מאפשר להעביר שיעורי ישיבות במלוניות, אנשים שחלו בעבר מגיעים לפעמים להעביר את השיעורים. הבקשה להעביר את השיעור מגיעה אליי ולרוב אני מאשר אותה".

מה לגבי הטענות על רמה רוחנית ירודה במלוניות? "אין טלוויזיות בחדרים של המלוניות לחרדים. מי שרוצה להכניס סמארטפון יכניס אותו, אני לא מחטט בציוד. מי שיחבר מכשיר שהוא מביא - זו זכותו. לא אני מאפשר את הפגיעה ברוחניות אלא מי שרוצה. היו כאלה שהעברנו בין מלוניות כי הם ביקשו לא להיות עם נשים".

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
איזה יפה שהכל מעורבב וכולם לומדים ביחד
שירה17.01.21
23
אין קשר בין הכותרת לכתבה! ויש בו גם חסר בהבנת הנאמר בכתבה. ממליץ לשנות ומהר! זה מוציא שם רע
כותרת פסולה14.01.21
22
וואו, איזה קידוש השם, של 900 בחורים(!! )שלומדים ומתנהגים מאופן מכובד! אשריכם!!!
מירי14.01.21

הצגת כל התגובות

21
למה אני בבידוד ואשתי חולה עם 3 ילדים ולא קיבלנו שום מארזים ודיבורים טלפון להתענינות עם צריך תרופות לא קיבלנו ושאנחנו מתקשרים נחזור בהקדם בתקוה שיחזרו אליי לפני חודש מרץ ...
אברהם14.01.21
20
מה שהמדינה ובדגש על פיקוד העורף עושים ופועלים למען קטיעת שרשרת ההדבקה, למען הציבור בכלל והציבור החרדי בפרט- אין לו אח ורע, בעולם. ישנם אנשים רבים, תקציבים מכובדים (ולא משנה אם מסיבה פולטית), המון חשיבה ותכנון. אנשי פיקוד העורף, ואל״מ בראון כמפקד מוביל, עושים ימים כלילות ברגישות ובשליחות אמת, עמ להוצ
אחד שיודע14.01.21
19
אני הייתי בגרנט קורט והיחס שם הוא על הפנים!!! הם לא נותנים מספיק אוכל! ומוציאים אותו לאט לא ונהנים לראות את האנשים מתנפלים עליו...
מישהו14.01.21
אני הייתי במלון שם(בתור חולה כמובן) ומה שאתה אומר זה שקר וכזב יש שם יותר מידי אוכל אבל זה נכון שהם מוציאים אותו לאט
מישו18.01.21
18
איזה צדיקים הבחורים, יושבים ולומדים מרצונם החופשי בלי שאף אחד יעמוד להם על הראש, אשריכם ישראל!!!
מישהו13.01.21
כמו שמלמדים ב"חברון"
שלמה15.01.21
17
הגיע הזמן שנתאחד החרדים והדתיים לאומים ונלמד ביחד באותו ישיבות
ראובן14.01.21
16
לכל המלינים על כך שמדברים על 4 פוחזים בעוד שיש 900 בחורים שמקדשים שם שמיים. משל למה הדבר דומה? לאחד שהלך לתומו בסלון ודפק את הזרת של הרגל בשולחן. התחיל לצעוק ולפזז על רגל אחת. שאלה אותו אשתו, וכמי מה לך לצעוק?, כולך 100 קילו מדושנים של קיגל וטשולנט בריאים ושלמים, והאצבע הקטנה ברגל שאינה מהווה פרומיל
משה14.01.21
15
בטוח זה כל החברונערסס
אנונימי14.01.21
חחחחח 100 אחוז כי הם לא נימצאים בבית מידרש אז.........
פלונית14.01.21
14
כל הכבוד לבחורים שבמצב קשה כזה של קורונה יושבים ולומדים!! אני ממש מעריכה את זה!!!!!!!! ואותם בחורים שעושים את הדברים האלה (שציינו בכתבה) אז אי אפשר לדון אותם בתקופה הזאת.
שירן14.01.21
13
אלכוהול רח"ל
מוטי13.01.21
12
זה מה שיש לכם לכתוב ? על כמה בחורים ששתו אלכוהול במטבח של מלונית??? את מי זה מענין ????!!!
ציני14.01.21
11
להתרכז רק בסרטון המחמיא ( ללא ספק ) ולא בעצם הכתבה שבאה לבקר את הנעשה שם זאת ימניות ישראלים חרדית דיקטטורית קלאסית . את חלק מהאנשים שמסתכלים על חצי הכוס המלאה למרות שזה הרבה פחות מחצי ...
ליעלוש⁦❤️⁩תגובה 1915.01.21
10
תבינו אותם הם במצב לא פשוט בדור שלנו להיות בחור ישיבה זה נסיון לא נורמלי
חרדי אוהב כדורגל13.01.21
9
יש תערובת של חרדים עם מזרוחניקעס לא עלינו
ה ירחם16.01.21
8
שהיתי בשבועים וחצי האחרונים במלון הייאט ורצינו להדגיש כי הכל שקר וכזב במלונית אין מטבח הוא סגור לחלוטין כל האוכל מגיע במשלוחים מקייטרינג מספר דקות לפני הארוחה דרך כניסה אחורית ישר לחדר האוכל שנשאר נעול ורק לאחר שהכל מוכן צוות המלון פותח את הדלתות לחולים לגבי אלכוהול לא היה ולא נברא קרה אולי שבחור
אברך ממלונית הייאט14.01.21
7
אשריכם תלמידי חכמים שדיברי תורה חביבים עליכם ביותר מאמינה שבזכות כל הלומדי תורה המשיח יגיע יותר מהר אמן
ראק13.01.21
6
הסרטון הזה פשוט גרם לי לדמוע!! איך כולם לומדים בחשק והתלהבות, גם כשהשגיח לא נמצא.... והכי מרגש שכולם לומדים באחדות, עוזבים לרגע את חילוקי דעות, את הסגנונות השיפוטיות וכו' ועושים נחת רוח לקדוש ברוך הוא!!! בטוח שה' יתברך גאה בכם ובזכות זה בעז''ה ישים סוף לקורונה ויביא את משיח בקרוב!!!
ללא שם16.01.21
5
הנה לכם גוגמה לבחורים לטאים ששמרו באדיקות את גזירת הקרונה נעבך לאן הגיעו זה מה שקורה שסוגרים את הישיבות בתי כנסת. אולי מספיק????????
ירחם השם14.01.21
4
כאמור בכותרת רוב מוחלט של הבחורים מתנהגים למופת אם כך מדוע צריך כתבה שלימה ובולטת על המיעוט שבמיעוט שלא מתנהג יפה? האם אתם לא יודעים שכותרת כזאת מקטלגת ציבור שלם כאילו כל בחורי הישיבות מופרעים? מדוע אנחנו מתלוננים כנגד החילונים אם אנחנו מתנהגים אותו הדבר?
יוסי13.01.21
בדיוק! והנה כבר באה תגובה [מספר 3] שכנראה היתה שם [אחרת האיפה היא יודעת...] ואמרה מאיזה ישיבה הם.... סתם לשון הרע והוצאת שם רע
מאיר13.01.21
3
הסרטון- פשוט קידוש ד' מהלך!!! בחורי ישיבה, שגם כשהם חולים, הם לא עוזבים את התורה לרגע!!! ומה אנשים שלא שומרים תורה ומצוות עושים?- שטויות, מכלים זמנם לריק!
יעלוש❤14.01.21
2
אין שם חסידים ברוך השם לא נפלו עמוק ועושים את רצון השם
ברוך השם14.01.21
1
סביר שהבחורים שגונבים מגיעים מישיבות בהן יש דרישות משווערים. הגיון פשוט
נעמה13.01.21
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24

יראת ה' אלמדכם

הגר"ד לנדו נעל את 'זמן חורף' בישיבת 'תפארת ציון' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 08.04.24