כיכר השבת

המחלוקת הנצחית

רה"י לתלמידיו הספרדים: 'לא משנה איזה עדה - להצביע ג''

ראש ישיבת "תורה בתפארתה", הגאון רבי יעקב סטפנסקי, הורה לתלמידיו - גם הספרדים שבהם - כי עליהם להצביע ל'יהדות התורה'; לדבריו, זו חובה שמוטלת על "כל מי שבשם 'בן תורה 'ייקרא" (בארץ)

177
כיכר השבת | ט' בניסן | 22.03.21
בהקלטה: דברי הגר"י סטפנסקי (צילום: ארכיון 'כיכר')

סוגיית הצבעתם בבחירות של תלמידי ישיבות ספרדים, הלומדים במוסדות אשכנזים, עולה שוב ושוב בכל מערכת בחירות, ונדמה כי לנצח תישאר המחלוקת בעניין.

הגאון רבי יעקב סטפנסקי, ראש ישיבת "תורה בתפארתה", ישיבה שהוקמה על ידי מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל בעקבות המחלוקת מול 'הפלג הירושלמי' בישיבת חדרה, הורה לתלמידיו הספרדים להצביע ל'יהדות התורה'.

בהקלטה שנשלחה לתלמידי הישיבה ובוגריה, והגיעה ל'מייל האדום' של 'כיכר השבת', נשמע הגר"י סטפנסקי מורה, בנאום שנשא בשבוע שעבר, כי "לא משנה מאיזה עדה - חובה להצביע ליהדות התורה".

"בשבוע הבא יש מה שנקרא יום בחירות", אומר הרב סטפנסקי, "והחובה, על כל מי שיכול לבחור - לא משנה מאיזה עדה הוא נולד, כל אחד ששייך לעולם התורה ושחי בעולם התורה - חובה עליו להצביע ליהדות התורה.

"לא משנה מאיזה מוצא הוא מגיע, ומאיזה מקום הוא מגיע, זו חובה של כל מי שבשם 'בן תורה' ייקרא - חייב להצביע איך שהורו גדולי ישראל, ליהדות התורה".

"הקדוש ברוך הוא יעזור שנזכה לקדש שם שמים", חתם ראש הישיבה את הודעתו.

גפני ב'אולפן כיכר' על קריאתו לספרדים להצביע ג'

אמש, פרסם הגאון רבי בצלאל פנחסי, ראש ישיבת 'ברכת אפרים', ומחשובי רבני ה'מרביצי' (לשעבר) מסר לתלמידיו בו קרא להם להצביע ליהדות התורה. הגר"ב פנחסי טען כי "כל השנים עולם הישיבות הספרדי הוא חלק בלתי נפרד מעולם הישיבות הליטאי, וגדולי הדור שליט"א הם המנהיגים גם את עולם הישיבות שלנו, ובמיוחד כשנציגי 'דגל התורה' בכל שנותיהם - מה שנמצא בראש מעיינם אלו הישיבות הקדושות".

"אמרו לי כמה אברכים ספרדים", הוסיף הרב פנחסי, "שכשהם יצאו מהקלפי לאחר ששמו את האות ג' בקלפי, הם הרגישו מרוממים יותר, בכך שהם לא הצביעו כ'בעלי בתים' שמביטים בעיקר על צרכיהם הפרטיים".

בריאיון שהעניק לפני כחודש ב'אולפן כיכר', התייחס יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, לאמירתו כי ספרדים שלומדים במוסדות אשכנזים צריכים להצביע ג', ואמר: "לא פעם ראשונה שאני אומר את זה. אם מישהו יכול להגיד לי למה לא להגיד אני לא אגיד. אמרתי, אני עובד, אני גרתי בפריפריה 22 שנה, כל החיים שלי אני עובד לקבל למוסדות, גם אשכנזים וגם ספרדים. אני עובד גם בשביל התקציב, אני עושה כל מאמץ על מנת שלחינוך העצמאי, שיש שם יותר תלמידים ומורים ספרדים מאשר במעיין החינוך התורני, אני עובד שיהיה להם תקציבים. מותר לי לבקש מהאבא שהבן שלו לומד בישיבה קטנה אשכנזית והבת שלו בסמינר אשכנזי שיצביע ליהדות התורה?".

דרעי מגיב לגפני ב'אולפן כיכר'

גפני נשאל אם אותו הדבר לגבי אשכנזי שלמד במוסדות ספרדים - שיצביע ש"ס, והשיב: "מה השאלה? אם יש אשכנזי שהילדים שלו לומדים במוסדות ספרדים מותר לש"ס להגיד להם להצביע לש"ס. אבל מותר לי להגיד את זה ואני מתכוון להגיד את זה ואני חושב שזה גם צודק".

בתגובה לדברים, אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בריאיון ב'אולפן כיכר' כי "כשחכם שלום כהן ומועצת חכמי התורה ומרן רבינו רבי עובדיה יוסף... היום ראיתי מכתב של חכם שלום, מכתב הכי תקיף שכל בן תורה וכל תלמיד חכם מראש חודש ניסן צריכים לעזוב את הכל, את הכל, ולעבוד למען תנועת ש"ס.

"יבוא משה גפני עם כל הכבוד, והוא ידידי, ויגיד אל תשמעו לחכם שלום כהן, מה שחכם כהן אומר לכם, דעת תורה ברורה צרופה, הפה הקדוש, כן? ראש הישיבה, אל תשמעו לו. למה?".

תוכן שאסור לפספס
177 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
108
ש"ססססססס
אחד העם22.03.21
107
הוויכוח מיותר ומצחיק. יש הסכם עודפים אפשר להצביע ג' וזה בסוף ילך לש"ס. למה לריב???
קובי23.03.21
106
חרדים חרדים לחיי ילדינו מצבעים רפא !
חרדים חרדים לח23.03.21

הצגת כל התגובות

105
כל אחד כהראות רבותיו
א 22.03.21
104
איכס גועל נפש רק ג זה בני תורה ???? בושה וכלימה
ללא שם22.03.21
103
אני לומד בישיבה שלו אני ספדי בוחר שס ורוב הספרדים שם מצבעים שס
מכיר אותו אישית22.03.21
102
ה' אוהב את הציונים ובגלל זה הוא מצליח בידם. 70 שנה והצלחות מסחררות בכל תחום אפשרי. ה' לא אוהב חרדים ובגלל זה השפעתכם אפס ויכולותיכם אפס, את רוב החרדים הוא הביא לאושוויץ ואת הציונים הוא הביא לארץ המובטחת. קשה לכם עם העובדות הא? תאכלו את הלב...
אנטי ציונים22.03.21
אתה פשוט חסר בינה ודעת כופר בעיקר הקב"ה הציל את עם ישראל חרדים יראים ושומרי מצוות כאחד למרות נסיון הציונים שזה לא יקרה עיין ערך קסטנר ועוד. לא אני אמרתי שמכר את נשמתו לשטן
מומחה22.03.21
רבינו ירוחם אומר שהקב"ה מביא גאולה לרשעים ובסוף מורידם לגיהנם.החזון איש אמר איזהו כופר שומר מצוות?זה האומר הלל ביום העצמאות ומי שאומר שבגלל החרדים היה שואה.
שלום 22.03.21
עוד לפני רבינו ירוחם, רבינו חננאל מהראשונים כותב על הגמרא שטנא נצח" הגמרא אומרת שיש מושג שהשטן מנצח ורבינו חננאל אומר על זה שהקב"ה מביא גאולה לרשעים ואחרי זה כדי להביאם לגיהנום!
ר22.03.21
ענו לך פה תגובה לעניין, כמו שעונים לכסיל כופר כאיוולתו, אבל מסנן התגובות חסם את התגובה, כנראה הוא גם כופר ומסכים עם הכפירה שהשם אוהב חילונים וכופרים, מסכנים אתר עלוב נגד אלוקים, לא מבין למה יש עוד חרדים שחושבים שזה אתר חרדי? תחסום גם את התגובה הזאת יא אהבל, אתה מראה רק עד כמה שאתה קטן ואומלל, את
איכס צביעות22.03.21
101
האשכנזים יורו לאשכנזים מה לבחור ,יש לנו גדול הדור אחד שאמר להצביע שס,ולכל הצדיקים שנזכרים בבחירות שיש מושג כזה ספרדי...עדיף שתמשיכו לישון...תתעוררו המבקשים אתכם.וכל הספרדים שמחכים להתייפיף לאשכנזים תתעוררו,יום אחרי הבחירות יראו אתכם צל.יש לנו כבוד ויש לנו מפלגה !!!! דיין לפזול!!!!!
ללא שם22.03.21
100
ולא השכיל לשתוק כשאר ראשי הישיבות, ולא לפתוח את תיבת הפנדורה הזו. כעת יהיה מי שידאג להעביר את "אריות קשורים בחוט" גם בקרב התלמידים שלו... ואז נראה מי יצביע ג'... איפה הימים שלליטאים היה שכל....
סתמישו23.03.21
99
ומי שמצביע שס הוא לא בן תורה??? אני מצביעה שס בכל מצב. הגם שילדי לומדים במוסדות אשכנזים. אל תיטוש תורת אימך.
א22.03.21
98
עוד אחד שמרגיש כל יכול וחושב שיכול לכפות על מישהו משהו בחסות הגזענות
איציק22.03.21
97
לא מזלזל באף רב אבל זה כל כך בושה להצביע שס?
יאיא22.03.21
96
לא כל האשכנזים חולי נפש, אבל כמעט כל חולי הנפש הם אשכנזים. רוב מוחלט של המופרעים החרדים הם אשכנזים כי רוב מוחלט של חולי הנפש נמצא אצלם. איפה שיש חרדים אשכנזים השטן חוגג, השואה לא היתה ללא סיבה...
אשכנזים....22.03.21
המזרחים תמימים שכל מה שהציונים יגידו להם הם ישמעו להם כמו תינוקות בעריסה.. הם לא ישבו בכלא בגלל גזירות נגד הדת, הם לא יעשו מעולם מהומות לדבר שנוגע לקדושה של עם ישראל או חילולי שבת, או גזירת הגיוס, ולכן כמו גוי אתה מסתכל בעיני עגל על האשכנזים, ולא מבין כלום, כתוב בפסוק כי חולת אהבה אני, עם ישראל כבי
גוי לא יבין22.03.21
גועל נפששש...מה זו ההתנשאות הזו על מזרחיים.. זה מה שקורה כשהם שומעים את החכי"ם ועוזריהם מחדדים בראיונות את ההבדלים ב"השקופה" בין ג' לש"ס...
חיים 22.03.21
זה לא התנשאות, האדיוט ההוא כותב על אשכנזים שהם חולי נפש כי הם מפגינים ועושים מהומות עבור אידישקייט, ועל זה עניתי לו, שהוא לעולם לא יבין למה אשכנזים תמיד מדקדקים בכל דבר לא לזוז מילימטר מהתורה ולהלחם על כל דבר של יהדות,
כ22.03.21
95
שס משוכנזת ג אשכנית אז ט אחלא
ט טוב טהור 22.03.21
94
מר גפני היקר! ברור שקל לך לומר לאשכנזי שלומד בישיבה ספרדית להצביע ש"ס... כי כמעט ואין כאלה!!! בעיקר מה"גאיווה" שהנחלתם לילדיכם! בא נראה אותך מוסיף למפלגת ה"בני תיירה" שלך איזה "בן תיירה" ספרדי...
ללא שם22.03.21
93
אחי החרדים האשכנזים. תשמעו דעת תורה הברורה רק ט רק ט
ללא שם22.03.21
92
בושה וחרפה לציבור האשכנזי
.23.03.21
91
יבוא השלישי ויכריע בניהם ולכן נצביע ט בקלפי לאיתמר בן גביר הצדיק
קובי22.03.21
90
איפה זכות הבחירה?? כל בחור יבחר לפי דרכי אביו ואמו
בחירות זה כבר לא22.03.21
89
האם מוסד אשכנזי יפרנס ספרדי? ראיתם משגיח ספרדי בישיבה אשכנזית? מורה ספרדיה בבית ספר אשכנזי? גננת ספרדיה ברשת בית יעקב? את התלמידים הספרדים יודעים יופי לקחת אבל פרנסה יתנו רק לאנ"ש
חגי22.03.21
88
אפילו חיים ביטון חבר כנסת רישמי שלכם אמר שעדיף חינוך אשכנזי, ההבדל בין ביטון שמצביע שס ולספרדים שמצביעים ג, זה שביטון צועק כל היום שס, אבל שולח לאשכנזים, ויש ספרדים אחרים לא צבועים, ששולחים לאשכנזים וגם מצביעים לאשכנזים, הם לא פוסחים על שני הסעיפים! זה כל ההבדל!
תתמודדו עם אמת22.03.21
87
לא משנה איזו עדה אתה הינך חייב להצביע שס בלבד
יהודה22.03.21
86
גם אותם אברכים שהנשים שלהן עושות שמיניות באוויר כדי להשיג עבודה ועובדות בש"ס עובדות בחינוך העצמאי עם ילדים ספרדים (שובו וכו'..) בזכות אותם ילדים יש להם פרנסה אותם אברכים/ רמים מדווחים שמוסרים שיעורים עבור קירוב ומקבלים מילגה ממעיין החינוך התורני (בפועל במקסימום מוסרים שעורים בישיבה שעובדים בה / בכ
שימו לב! לסיכום24.03.21
85
ני שרוצה גם תורה וגם עבודה וגם ארץ ישראל וגם הלכה וגם משפט וצדק שיצביע ט' ט' אוהבים את הספרדים מאווווווווווווד . זה אפילו לא סוגיה . מי שרוצה אשכנזי וספרדי גם יחד יקבל איתמר ובצלאל מעורב ירושלמי מי שהלב שלו בש"ס שימשיך כך , הנשמה אומרת מה להצביע , אך מאיפה היהירות להחליט זה תורה זה פח שמן טהור ז
בת ישראל 22.03.21
84
הנה עוד אחד... תפסיקו להתרגש מהם כל הבחורים הספרדיים בישיבות האשכנזיות שמים ש"ס בקלפי!!
חיים22.03.21
נכון חחחח למדנו מהאשכנזים דבר אחד טוב- להגיד כן כן ולעשות מה שרוצים עובדה שש"ס יותר מנדטים מדגל אני לא ש"ס ולא ג' אגב אבל בכל אופן קצת מכעיס לקרוא את הכתבה כאילו הספרדים הם השפוטים של האליטה האשכנזית.
מימי22.03.21
83
הכויירס הטוייב. על שהוציאו לו את המיץ עד שהתקבל לישיבה .
זליג22.03.21
82
אצל הספרדים כולם מאמינים, אין כופרים! אצל האשכנזים רובם כופרים, גם אלה שנראים כחרדים, קלף אשכנזי תגלה כופר. מהאשכנזים יצאו ויוצאים האתאיסטים הגדולים והלוחמים הגדולים ביהדות. רוב מוחלט של האשכנזים לא שומר תורה ומצוות ואוכלים חזיר להנאה ומחללים יום הכיפורים להכעיס ובהתרסה. אצלנו הספרדים אין נבלות כמו
ספרדים22.03.21
אני מכיר מלא משתכנזים אז תשתקו
אני בעצמי22.03.21
81
אל תשכחו . ההתנהלות של העסקנים וחברי הכנסת החרדים בשנה האחרונה הכזיבו מאוד .זכרו זאת בבואכם אל הקלפי.
משה22.03.21
זכרו שאם לא תצביעו למפלגה חרדית ימשיך להיות לבג''ץ כוח להחליט החלטות על המדינה, הם כבר התירו גיור רפורמי שיגרום להתבוללות נוראה.. זה לא משנה מה עשו בשנה האחרונה כדי לשמור על יציבות חרדית במדינה חייב להצביע להם
יעל22.03.21
80
אולי תלמדו קצת מחב"ד ? צניעות ,התבטלות ,ענווה,קבלה,אהבת חינם .
חני22.03.21
פשששש, איזה 'ענווה'! בטח לביטול הזה התכוון אדמו"ר הזקן בעל התניא זיעוכי"א
hgf22.03.21
79
הצבעת ט' לגדולים נתת גט.
סלוגן22.03.21
78
בחור ישיבה מזרחי הלומד בישיבה אשכנזית כשהוא מתחתן מי מחתן אותו כמובן ראש הישיבה האשכנזי כשיש לו בעיה הלכתית מגיע לשאול את ראש הישיבה האשכנזי אז מה כל דברי הבלע הנשמעים כאן
עזיז22.03.21
חי בסרט
אא22.03.21
מה הקשר, זכותו להחליט לשאול מה שהוא רוצה את הרששיבע שלו ולהחליט להצביע מה שהוא מבין הוא שואל מתוך בחירה ומצביע מתוך בחירה לאף אחד אין סמכות להחליט עבורו
ג'פרי 22.03.21
האם ראש הישיבה מתייחס אליו כמו לאשכנזי מישיבתו,,,, או כמו לפרענק... שאם לא יצביע ג הוא יקרא ת"ח..............
עזיז מתוק22.03.21
77
גפני , אתם מפלגה של מתנשאים וגזעניים בדיוק מאותו סוג הגזענות תוצרת גרמניה . גם לא שמים שום נציג מהמגזר המזרחי ועוד מבקשים את הקולות של הספרדים באותה נשימה !!!! בושה !!!
צביקה 22.03.21
מי אמר שהם לא שמו נציג מזרחי דווקא? אולי הם רצו לשים נציג מזרחי אבל ההוא העדיף להיות נציג בשס?
ר22.03.21
76
איך הציבור הליטאי יכול להגיד "לא משנה לאיזה עדה הוא נולד" אם כל הזמן אנחנו מרגישים כמה זה משנה לאיזה עדה הוא נולד או מאיזה מקום הוא הגיע
פרענק23.03.21
75
אני אברך בן תורה שגדל במוסדות חרדים אשכנזים ואצביע לשס ועדיין אהיה בן תורה
רועי23.03.21
74
אני באורחות תורה ומצביע רק ש"ס ואף אחד לא ישנה אותי (חוץ מהרב שלום כהן...) וכמוני יש מאות
יאיר22.03.21
אתה לומד באורחות תורה. אז הרב איתמר גרבוז הרב גב דיסקין והרב שרגא שטינמן הם רבותך. תשאל אותם מה להצביע ותעשה ככל אשר יורוך. ואז בוודאי תצליח ללמוד מהם.
שניאור22.03.21
אתה לא צודק ספרדי לשס! נקודה. על מה הדיבור בכלל?????
.....23.03.21
73
המצביע ליהדות התורה יהיה אחראי על חילולי השבת על הרפורמים שיחדרו לכרם ישראל ועל בחורי הישיבות שיילכו לצבא ועל הישיבות שיסגרו במידה ותהיה מוטציה נוספת לכן שומר נפשו ירחק מהם ומהמונם.
נתי22.03.21
72
ומי שמקשיב לרב עובדיה ובוחר שס לא נקרא בן תורה?? מה זה השטויות האלה? אני בהלם
יעל22.03.21
71
לאחי הספרדים השסניקים. הייתי פעיל שס. בגלל מרן ע.ה. היום שס זה מסחרא. משוכנזים נחיתים כמו ביטון שמעדיף שכנזים
ללא שם22.03.21
זה ממש לא כך.
אתה טועה לגמרי 22.03.21
70
אחד מעשרת הדיברות, להצביע ל- ג' המפלגה האנטי ציונית שמטרתה למוטט את המדינה, על ידי סחיטת כספים ופרזיטיות.
דתי לאומי22.03.21
אחד מעשרת הדברות של סמוטריץ זה שציונות קודמת לכל התורה, ואף לג' עבירות החמורות, מבחינת הדתי לאומי הצבוע עדיף חלילה להיות חילוני ציוני, מאשר שומר תורה ומצוות לא ציוני, להצביע ל- ט' המפלגה שמקידמה ארץ לשמירת תורה ומצוות, ומטרתה של ט' להקדים את הארץ לפני תורה ומצוות, החלפתם את כל התורה האמיתית, בארץ ש
חרדי22.03.21
התורה שלכם לא שווה כלום כי אתם לא מתרגמים אותה למעשה. כולכם חיים בתיאוריות ובפנטזיות. אם נבוא לפרט את הבעיות שלכם יכלה הזמן והמה לא יכלו. אתם מחללי ה' שעושים את התורה קרדום לחפור בו, שונאים ושנואים בכל מקום, התורה שלכם היא נזם זהב באף חזיר, מידות מקולקלות, גאוותנים סרוחים, גזענים, אנשים מרושעים, שו
חרדי מפגר22.03.21
שכחת לקחת את הכדור הרגעה שלך?.... חה חה כמה שאתה שונא חרדים מרוב קנאה ותסכול...
רפואה שלימה22.03.21
אולי שכח לקחת את הכדור אבל הצדק אתו. ולפעמים האמת כואבת מה לעשות קח אתה כדור נגד כאבי האמת.
רמת השרון23.03.21
69
סליחה על כבוד תורתו אבל מי אתה שתעז לדבר נגד מפלגתו של מרן זצוקל
יעקב22.03.21
68
פשוט גזען כמו רוב! רה"י, שאומר שמי שנקרא בן תורה זה רק מצביעי ג'!! גואל נפש
ליאור22.03.21
67
ועוד איך משנה אפליית הסימנרים נשכחה??
ללא שם22.03.21
66
מישהו פעם אמר לי שהחרדים 'מצביעים' ולא 'בוחרים' על מה בדיוק אתם רבים ומתווכחים?
מויייייישה23.03.21
65
מה לא מובן, יש עולם הרבנות שהוא שייך יותר לבעלי בתים טובים וישרים, ויש עולם הישיבות, ש"ס שייכת לעולם הרבנות, וג' לעולם הישיבות, זה לא אומר שבתוך הישיבות לא יכולים להצביע ש"ס, כי יש אחריות לכלל ישראל, אבל המקום הטבעי של בני הישיבות הוא לא עם עולם הרבנות, אלא עולם הישיבות, משם הם שואבים את כוחם, ואת ש
יוסף23.03.21
די נראה לך שהספרדים בעלבתים הם יותר חכמים פי כמה ממך ומכל החברים שלך עיין פנ''י כתובות י''ד איך מדבר על הספרדים בכבוד עיין בשו''ת הרידב''ז מ''ש על הספרדים ואיך אתה מעיז כל הישיבות מימים ימימה של הספרדים ע''פ בדיקה מעמיקה הועלה שרוב הבחורי ישיבות ספרדים ורוב השפיצים בישיבות ספרדים עפר לפיך
י.ד23.03.21
64
רבי משה אני חושב שאתה כבר נכנס לענין לא כון כאיךלו כל אחד בוחר למי שעוזר לו אז גם שס עוזרת לישיבות אשכנזיות יותר מאשר היא עוזרת לישיבות ספרדיות והיא גם עוזרת לךחנינוך עצמאי אז שכל הורי החינוך עצמאי יצביעו שס אני חושב שכאן יש שגיאה חמורה אני הייתי פעם אצל רב חיים באיזשהו בחירות ושאלתי אותו הרב מה ל
מושה טועה !22.03.21
63
תמשיכו להתקשקש. הבחורים הספרדים מצביעים ש"ס.
זיו22.03.21
62
יש הרבה מזרחים ששונאים אשכנזים ואומרים על האשכנזים כל הדברים הכי רעים, ומצביעים רק שס, וכל היום מדברים על גזענות של אשכנזים, ושונאים את האשכנזים מאוד, אז בבקשה אתם ששונאים אשכנזים, אל תבואו להתדפק על מוסדות אשכנז, ותצביעו רק שס ותלמדו במוסדות של שס, לא יעלה על הדעת שמישהו ששונא אשכנזים, שיחרים מוסדו
122.03.21
לנוכח הערצה שלך לתרבות האירופאית קשה שלא לגחך כשנזכרים במה שעברתם שם. דלים גאים שכמותכם, הקב"ה יודע מדוע הוא מכה בכם ללא רחם, והספרדים המטומטמים שנוהים אחריכם יחלקו איתכם את הגורל האומלל והעלוב שלכם...
אירופאי...22.03.21
תתמודד עם מה שכתבתי ואל תסיח את הדיון לדברים שלא כתבתי, לא כתבתי שאני מעריץ תרבות גויים אירופאית, גם לא כתבתי לגור באירופה, הבאתי לך דוגמה מהערבים באירופה, (תקרא עוד פעם את הדוגמה) אף אחד לא מתגאה עליכם, אמרתי רק שאם אתה שונא אשכנזים אז אל תבוא ללמוד אצלנו, זהו פשוט מאוד, מה כל כך קשה להבין את ז
אמת22.03.21
61
האמת, בעיות של הבחורים הספרדים שהולכים ללמוד במקומות אשכנזים. תאכלו אותה!!! ותתחבטו עם עצמכם למי להצביע
ספרדיה גאה22.03.21
אין קשר בדיוק כמו שתגידו לאשכנזי שמתפרנס דרך ספרדי שחייב להצביע ש"ס!! ושיואכל אותה....
אין קשר22.03.21
טיפש להתחנך וללמוד אצל רב זה לא פרנסה, ובפרט שהרב עובדיה בעצמו והרב שלום כהן אומרים לכם לא ללמוד אצל אשכנזים, ואתם דווקא מחרימים את המוסדות שלכם, ובאים אצל האשכנזים אז תאכלו אותה...
ע22.03.21
זה כלל לא בעיות, הם לא מרגישים בעיה בזה, זה ספרדים שלומדים אצל אשכנזים, וגם מכירים טובה לאלו שקיבלו אותם, ורוצים לבחור במפלגה יותר חרדית ויותר לבני תורה מאשר שס שזה כידוע יותר מסורתית!
האמת22.03.21
60
הבן שלי היה בתלמוד תורה של ש"ס .. היינו במצב כלכלי מאוד קשה ולא היה לשלם שכר לימוד .נאלצנו לעבור דירה לאחרי החגים . ופשוט הוציאו אותו מהתלמוד תורה - היה ממש לפני החגים כך שפיספס את כל הלימודים והערכים החשובים של החג . התחננו רק שיהיה עד אחרי החגים כדי שיספוג את האווירה אבל לא היה עם מי לדבר ---אז א
אמא22.03.21
הכל תלוי מי המנהל, אם היית אמא חכמה שדואגת לבן שלה היית פונה לרשת בני יוסף מגבוה והיו מטפלים כמו שצריך באותו המנהל! (מנסיון גדול!!) בכל מקום יש פח, בכל מקום יש אנשים לא ישרים, לא משנה איזה מוסד איזה עדה איזה חברה... אילו חבר'ה שצריך ליישר אותם רק אם היית פועלת נכון לטפל בעיניין... (הנסיון שלי מדבר ע
הכל תלוי מי המנ22.03.21
59
מספר שאלות כמובן ללא תשובות. 1 האם תקבלו את הספרדיות לסמינר? 2 האם תקבלו ילדי תשב"ר ללא חטא לת"ת 3 האם ברשויות המקומיות החרדיות כגון קרית ספר . ביתר. אלעד. ישבצו עובדים פרנקים למרות היותם בצבע לבן. חוף ממחלקת תברואה וד"ל. 4 האם גפני יחתוך תקציבים למי שלא יקבל ספרדיות. 5 התשובה היא סמוטריץ.
די22.03.21
58
לאיזה רמת נחיתות הספרדים יכולים להגיע עוד להקשיב לראש ישיבה שבז ושונא ספרדים בליבו ולא יכול להסתכל עליהם ורק לוקח אותם כי אין ברירה וזה טוב לו לנוף מעולם לא יחתן את הבת שלו עם ספרדי או יעשה עסקים עם ספרדים אני יודע בוודאות ששכנזים מסוג כזה מסתכלים על ספרדים בבוז ושנאה
איזה רמת נחיתות22.03.21
57
זה לא יעזור לכם אם תצביעו ג . תמיד אתם תהיו בעיניהם ספרדים שחורים ואף פעם לא תהיו שווים כמותם ואפילו אם תתאמצו מאוד. לדוגמא קטנה בשביל להתקבל לישיבה שלהם על כל 2 או 3 אשכנזים פשוטים יהיו מוכנים לקבל ספרדי גאון אחד
יוסף22.03.21
56
אל תשכחו את התרגיל המסריח שעשו לדויטש בעיריית ירושלים. רימו אותו עד הדקה האחרונה --- לבחור רק ט = יושר ואמינות
חסיד22.03.21
55
אני מצביע לפי אורך הזקן והטייש אמר מההההה. מפלגת מ`. אצביע לג` כאשר גוג ומגוג יתחיל...
רפאל22.03.21
נראה לי שגוג ומגוג כבר התחיל. אשכנזים וספרדים נלחמים זה בזה.
ללא שם22.03.21
54
אתה לא ראש ישיבה, אתה עם הארץ! ויואל משה פתחת פעם בחייך העלובים?
דב23.03.21
53
אני בן תורה ומצביע שס
לוי23.03.21
52
גועל נפש
חברונר22.03.21
51
הספרדים ימשיכו עוד ועוד ויגדלו עוד ועוד .......לכל דבר אפשרי בכל התחומים בכוח בעוצמה באיכות הכל זה עניין של זמן עד שהספרדים ישתלטו על כולם פה
לא יעזור 22.03.21
זה התשובה להכל כי תכלסס בתכלס אין כמוהם
100%22.03.21
כולם אהובים כולם ברורים וכל אחד כהראות רבותיו
א 22.03.21
50
פתאום לא משנה איזה עדה????????????-איזה בדיחה!! מה הקשר שספרדי צריך להצביע ג' מה אין לנו זהות, תמיד רצו להבדיל אותנו ולהדגיש שאנו שונים ועשים לנו טובה שמקבלים אותנו - אז כן משנה מה העדה!! הם מבינים הכי טוב שאנחנו ליגה אחרת אז מה אכפת להם שיהיה לנו ייצוג בכנסת רק להם יש זכות קיום ?????? אנחנו לא צרי
תמר22.03.21
49
מעניין שתמיד יש פלפולים והבלים למה צריכים להצביע ג'. ואם חרדי מצביע סמוטריץ אומרים לו שעליך לךהצביע לשבט שלך, אך לספרדים אין שבט, ויכולים לגרורר אותם למחוזות אחרים
מאיר22.03.21
48
אני לומד בישיבה הכי אשכנזית בבני ברק והצוות אומר להצביע ג' אבל זו אחת מהבדיחות הכי מצחיקות שמסתובבות בין הבחורים הספרדים ומלבד לצחוק על זה שהצוות כל בחירות מבזה את עצמו לקושש עוד כמה קולות זה לא משנה כלום.
מה אתם מתרגשים22.03.21
כפוי טובה קטנטנן וצר מוח, כשלא יקבלו אותכם בישיבה האשכנזית לשנה הבאה, אז נראה אם אתם צוחקים...!
סתם בדיחה22.03.21
ממש ככה בסוף כולם בקלפי רק ש"סססססססססססססססססססססס
גדול 22.03.21
חזקק
חזקק22.03.21
חחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחחח22.03.21
גדוללללללללל
גדולללללללללללל22.03.21
47
להגדיל לכם את הכח לעשות ספרדים סוג ד'??
ברור שש"ס22.03.21
46
מה הם עושים בישיבה שלו? מי שבא לישיבה שלו צריך לתמוך במפלגה שדואגת לישיבות
צודק22.03.21
45
מי שקצת יש לו זכרון בראש ומכיר את השטח יודע היטב כי כל מה שהקימו ג חינוך עצמאי זה לא היה לטובת הספרדים הם הקימו את המפעל הזה כדי שיהיה למשפחות שלהם ולבנות והבנים מקומות עבודה כך שהכל המפלגה הזאת היא רק לטובת האשכנזים אילו לא היו עושים את המפעל הזה בתמיכת אותה המערכת של הציונות החילונית היו מקימים הס
יעקב 22.03.21
האשכנזים הקימו את החינוך העצמאי כי הספרדים לא קיבלו אותם למוסדות שלהם. נקודה למחשבה.
אני בעצמי22.03.21
בדיחת שנה, קצת יידע לא יזיק לך! החינוך העצמאי קם לפני המוסדות של מעין החינוך התורני! תפסיק לקשקש בקומקום
חחח החינוך האצמ24.03.21
כמה שטויות ברצף
נ22.03.21
44
להצביע לבן גביר
להצביע לבן גביר22.03.21
43
עאלק בני תורה. הזוהר הקדוש אומר שבזמן מגיפה לא יסמוך על הזכויות שלו , שילך למקום שיש בו תורה המקום יגן עליו. דבר אחר , אסור לאף רב לדבר בבית הכנסת בטח לא על בחירות. אומרים על רבינו האר"י שהיה ניזהר שלא לדבר בבית הכנסת ולא לתת דרשות .
מיכאל22.03.21
מסכים אתך וגם מחוץ לבית הכנסת לא צריך לדבר את השטויות האלו כבר 4 מערכות בחירות שמה שהיה הוא שיהיה וגם אם לפיד יעלה זה לא יחזיק יותר מתענית אסתר עד פורים
ג'פרי 22.03.21
42
זה ידוע לכל כמה ממון קשרים ואינטרסים בשביל שיכניסו את ילדנו לממוסדות אשכנזים ועוד מבקשים לטשטש לנו את האמונת החכמים שלנו וידוע לכול כמה מוסדות אשכנזיים מקושרי וממומנים על ידי ב"רשת החינוך הספרדית- בני יוסף?" איפה הכרת הטוב?
מעכי23.03.21
41
אני בוחר ש''ס
ש''ס22.03.21
40
נטש את דרך נשיא הישיבה זצוק''ל! בימי הרב שטיינמן לא היו קולות שהעזו לפנות לספרדים. גדול הדור אמתי, אפיין את דרכו שלחם ב'גאוה גאוה גאוה' שמאפיינת את המתנשאים שמנכסים לעצמם שם בן תורה, בגלל שיטת הלימוד הליטאית המושכת שהתפתחה כקונטרה בעקבות ההשכלה. למרות שזה בא ע''ח הלכה ומידות (הפיצולים בישיבות) וכבר
ש.22.03.21
39
שפתיים ישק
יוסף22.03.21
38
נכון זה מה שאני טוען, בחירות זה הרי פוליטיקה, אבל להתחנך במוסד אשכנזי זה יותר מפוליטיקה, זה חינוך ותורה והכל, ואם ספרדי רוצה דווקא ללמוד בישיבה אשכנזית (מהסיבות שלו) אז כל שכן שמתר לו להצביע לג', להכיר טובה לאשכנזים שכן קיבלו אותו, יש כאלה שטוענים שאין קשר בין החינוך והלימוד ולאיזה מפלגה צריך לבחו
הגיון22.03.21
37
רק אבל רק
רק סמוטריץ. בתור חרדי שבחר תמיד בשס או ג22.03.21
36
בושה לאתר הזה שמביא רק דעות שנוטות לצג ג הרי אתם רואים שכל התגובות כרן הם לצד שס ורק שס ורק שס
קובי22.03.21
35
דחפו לראש ישיבה הזה כסף
נתנאל אברהם ביט22.03.21
הזהר בגחלתן
תתבייש22.03.21
גחלת של גפרור שרוף שדלק לפני 40 יודע כמה ישיבישע תוירעס נו יש עשרות אלפי אברכים שיודעים ללמוד יותר ממנו אני בטוח שהוא לא יודע עשירית ש"ס
ג'פרי 22.03.21
הוא יודע ש"ס ראשונים אחרונים הכל לא לזזלזל
ע22.03.21
בחנת אותו, לאדם יש חזקת כשרות אין לו חזקת תלמיד חכם, אלא אם כן תלמיד חכם זה מי שיודע בקושי כמה ישיבישע תוירעס כל הרששיבעס חוץ מרבי דב לנדא עמי ארצות
ג'פרי23.03.21
אז הוא לא היה נהיה רששיבע
ג'פרי 22.03.21
34
אם לא משנה עדה אז למה לא מתאחדים ונהפכים למפלגה אחת ???????????? כי זה שקרים
אברהמי22.03.21
זה בגלל ששוה לנו לקבל עוד 4 מנדטים מחילונים (מסורתיים, ש"סניקים,) שאינם חרדים... אני לא אומרת כדבר רע.. בסופו של דבר 2 המפלגות תמיד באותו ראש ובאותה דעה.. רק שאם ניהיה מפלגה אחת ירד חוזקינו..
לא 22.03.21
33
בושה לאותם ראשי ישיבה גזעניים. למה שספרדים יצביעו למפלגה שאין בה אפילו נציג אחד מזרחי ? ולמה אתם גזעניים שחושבים שרק אתם נקראים בני תורה ובחורי ישיבה, למה הספרדים לא נקראים ככה גם ?
יהודה 22.03.21
למה להצביע למפלגה נחיתית שכל ראשיה שולחים את ילדיהם לאשכנזים
בני22.03.21
כל אחד שישלח את הבן/בת שלו למקום שמתאים לבן/בת שלו ויצביע לפי העדה שלו באותה מידה שעובד את ה לפי מנהגי אבותיו ולא לפי המקום שמתפרנס בו וכו'... די עם השטויות והטיפשות הזו, מה הקשר בין המוסדות של ילדיהם להנגותיהם?
מה הקשר???22.03.21
לעניות דעתי, דווקא הלחימה הזו וההתבדלות הזו שספרדי יצביע רק לספרדים, ואשכזי רק לאשכנזים, זו הגזענות, הרי מה שוויו של הטיעון שאתה מביא, ואם אין שם מישהו שסבתא שלו ישבה על כוס תה עם סבתא שלי, כי היא גרה בפולין, אז מה? אם הוא דואג למוסדות ולעולם התורה, לרווחה ולכלכלה, ליהדות ולשבת (ושוב, כאן כבר יכול ל
יהושע22.03.21
32
צודק במאה אחוז אי אפשר לאכול את העוגה בצד אחד או שאתה לומד אצלו עד הסוף או שתלך ללמוד בחזון עובדיה ותצביע ש"ס
תימני08.04.21
31
מעניין שהחינוך העצמאי כל המנהלים והעובדים הבכירים אשכנזים. כל העסק בנוי עבורם. ומקבלים משכורות ענק לעומת המורים שמקבלים שכר רעב. עצוב.
עזר עמרן23.03.21
30
לקחו כסף ציבורי מבנים ציבוריים כמו הסמינרים והשתלטו עליהם באופן גזעני נאלחת מה שלא קיים באף מוסד ציבורי בעוולם גם במקומות הכי חשוכים. ועל זה רוצים שיצביעו להם. כמה חוצפה ועזות מצח. אבל האשמה עדיין בספרדים שלא נלחמים ברשויות ומפריטים את כל המוסדות הללו. אחת ולתמיד. ומי שחולה נפש שיקים מכספ
פרענק22.03.21
29
רק סמוטריץ יעשה לנו סדר.. רק מישהו מבחוץ יכול לעשות סדר אמיתי בלי שום אינטרסים
שלומי22.03.21
28
לא הבנתי, למה??? כי אתה חושב שאתה שולט על משהו???? אני יגלה לך לא!!!! מאחורי הפרגוד כל אחד נמצא עם עצמו והקב"ה....... בש"ס 50% תלמידי חכמים יקראו..... די עם הפטרונות על המוסג "תלמיד חכם" דיבור כזה גורם לעוד תלמידים ספרדים ואשכנזים להצביע ש"ס
בחור מתפארתו22.03.21
27
לראש ישיבה, תלמיד חכם או אפילו "גדול דור", אין שום סמכות לומר לתלמידיו למי להצביע. זו בחירה אישית.
חנן. ב.22.03.21
26
אני מאזן את זה למרות שאיני משתתף בבחירות לא משנה מאיזה עדה אתה אם גמרת ש"ס תצביע ש"ס אם לא למדת ג' מסכתות כמו כל הרששיבעס שחוץ מכמה ישיבישע תוירעס הם לא יודעים כלום אז תצביע ג'
ג'פרי 22.03.21
25
כשאריה מכלוף הוקלט על ידי הבן של הגאון שלום כהן הוא יוצא בחריפות נגד הרשלא"צ שלמה עמאר רבה של ירושלים עיה"ק אז מה נראה לכם שהגר"ש עמאר יבחר ש"ס ?
שמעון מולע22.03.21
לא, ג' כי הם "מכבדים" אותו.....!!!! תגיד, השתגעת????????
אחד שיודע22.03.21
רפואה שלמה, אדוני תתעורר.... עברו הרבה מים מאז... הרשלא"צ שלמה עמאר תומך רציני בש"ס, תתעורר... (יתמוך בג?? במי???)
רפוא שלמה תתעור22.03.21
כן כי הוא מקשיב למרן בניגוד ל...
א22.03.21
את אף אחד לא מעניין אם הוא הקשיב או לא מעניין תכל'ס הוא דואג לרווחה כלכלית או לא, אם הוא שומע לגודול זה או אחר זה לא מעניין זה סתם תעמולה של העיתונות, צריך נציג מוכשר שיודע לדאוג לזכויות לא שאין לא שכל אישי וכל דבר הוא צריך קביים של גודול
ג'פרי 22.03.21
24
חבר'ה תרגיעו, אני אשכנזי שמצביע לג', ואומר לכם שכל הקלטה פסיכית כזו רק מעבירה קולות לש"ס, כשאתה אומר לבן אדם שרק לך יש "גדולים" (בקטע טוב) ורק אתה "דעת תיירה" ו"השקופע הטהויירע", אתה גורם לו יותר ויותר להזדהות עם השורשים שלו וככה יותר ספרדים שכבר גם ככה מצביעים ג יצביעו לש"ס. יש באמת מישהו שחושב שהר
אברהם22.03.21
23
אם מישהו מרגיש בן תורה או בעל בית לפי הפתק שהוא שם בבחירות, הוא כנראה לא מבין מה זה להיות בן תורה. המציאות הזאת היא תעודת עניות לעולם החרדי.
אבי23.03.21
22
הוא צודק באמירה וספרדים צודקים להצביע רק שס מה ציפתם שהוא יגיד להצביע עלה ירוק?
פעמון ורימון22.03.21
21
פעם שמענו ראשי ישיבות שמתבטאים בענייני הלכה ומוסר. והיום...כולם פוליטיקאים אז מה הפלא שהבחורים שלהם מתפקדים לליכוד?
דוד22.03.21
20
מאיר מלונדון
אדון דרעי צודק במאה אחוז אבל שכל הבחורים22.03.21
19
יאלה יאללה עוד אחד כמו בצלאאל פנחסי עדיף שתשתקו וזהו אתם צריכים להצביע שס כי אתם מתפרנסים מהספרדים כל הראשי ישיבס' למינהם
ללא שם22.03.21
18
בהחלט הוא צודק. בחורים העושים שמיניות להיקלט בישיבות של עדה מסויימת, אז מותר להנהגה הרוחנית שנענתה לחיזוריהם וקיבלה אותם, ולבקשם להכיר טובה.
ללא שם22.03.21
עלאק להכיר טובה. אני פשוט בשוק. אין שום קשר. אז בגלל ההוכרת טובה חרדים ספרדים יתחילו לנהוג לפי הלכות אשכנזיות? וחוץ מיזה הזליגת קולות האלו לא עוזרת כל עוד זה מגוש נתניהו. מילא שיקחו קולות מגוש מתנגדי נתניהו.
מרים22.03.21
בהחלט גם אותם אברכים שהנשים שלהן עושות שמיניות באוויר כדי להשיג עבודה ועובדות בש"ס עובדות בחינוך העצמאי עם ילדים ספרדים (שובו וכו'..) בזכות אותם ילדים יש להם פרנסה אותם אברכים/ רמים מדווחים שמוסרים שיעורים עבור קירוב ומקבלים מילגה ממעיין החינוך התורני (בפועל במקסימום מוסרים שעורים בישיבה שעובדים בה
בהחלט תשים לב22.03.21
17
איזה בני תורה, יותר מדויק - בני תורא! חבורת גזענים נאלחים, דלים גאים בעלי גאווה סרוחה, חוץ מלפלג בתוך עם ישראל ולסכסך בתוך עם ישראל אין לכם כלום. החרדים האשכנזים הם האשמים בצרות של עם ישראל, רק בגללם לא נגאלנו ואם חלילה נהיה תלויים בהם כנראה שנתקע עוד 2000 שנה בגלות. שונאי אדם ושונאי אלוקים, זה מה ש
בני תורה הא?22.03.21
16
רק שהראש ישיבה שכח להזכיר שכל ספרדי שהולך לקלפי חייב להביא איתו 2 אשכנזים
מישל 22.03.21
חחחחחחחח חזקקקקקק גדוללל שנכון נכון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.....22.03.21
15
מי הוא בכלל שיגידו לספרדית מה לעשות שאלו את מרן זצל אם בחירות זה השקפה או הלכה מרן השיב .שזה הלכה והלכה כל אחד עושה לפי מנהג אבותיו
אחמד טיבי22.03.21
14
גאווה גאווה גאווה גאווה כך צעק הרב שטינמן זצ"ל מי שחושב שהגדולים הם רק מה שהוא ואין עוד גדולים אחרים זו גאווה ועל זה צעק הרב שטיינמן
ללא שם22.03.21
13
אשכנזיים גם כי לא משנה איזה עדה...
שיתקבלו למוסדות22.03.21
12
זה רק מחדד למה הספרדים חייבים שיהיה להם בית חזק שזה שס שס חזקה מורידה את הפטרנות של ג דרעי עושה בית ספר לכולם ודואג גם לישיבות אשכנזיות מידיעה לפני שדרעי חזר הייתי מצביע ג היום רק שס
חיים22.03.21
11
אם הבן איש חי בכבודו או בעצמו היה מתחתן עם אשכנזיה היו האשכנזים שואלים מה הבעיה שלה
ברכי יוסף22.03.21
מסכן אתה חי בהסתה של שס, אני מכיר אדמור חסידי משושלת חסידית באוקראינה, שאבותיו לפני 100 שנה עשו שידוך עם משפחת אזולאי נכד החיד"א, ויש אשכנזים דוברי אידיש שהם צאצאי ספרדים, ושידוכים אי אפשר לעשות כשיש לך שנאה או כל מיני סטיגמות נגד אשכנזים, ככה לא עובד שידוך, זה צריך להיות יותר טבעי בלי כל מה שאתה כ
כ22.03.21
10
פני הדור כפני .... אח"כ מתפלאים למה בחורי הישיבות מתנהגים בגאותנות ללא שום כבוד לאחר ?
ללא שם22.03.21
9
פשוט. מישהו חשב לרגע שספרדי מתפארתה יצביע למפלגה אחרת?????????????
אלעדי22.03.21
התשובה כן!!!!!!!!! יש והרבה, הם הכי פגועים מהאשכנזים.
אחד שיודע22.03.21
ברור! למה ג'? מה הצד בכלל? חבל שלא אומרים כאלה סיסמאות אחדות כשספרדים דופקים על דלתו להתקבל לישיבה חבל מאוד שאז זה נעלם...... פתאום בבחירות כולם מאוחדים ולוקחים חסות אחד על השני.
.....22.03.21
8
מי שיש לו אהבת אדם, אהבת התורה (האמיתית) , אהבת ארץ ישראל לא בוחר ג !!!!!!! לא בוחר ש"ס !!!!!!!!!!!! תצאו כבר מהתמימות שלכם -הכל כבר קיים המוסדות ישיבות סמינרים .-אין להם מה להציע רק כסא לעצמם ופרנסה לעצמם .
רבקי22.03.21
מה כן לבחור? חייב חרדים שיישבו בכנסת ולא בשביל הסמינרים שלך.. בשביל להילחם בחוקים של בגץ שרוצים להפוך למדינה חילונית.. אף מפלגהה לא תביא לך כלום! צאי מהסרט.. צריך לבחור מה שהכי חשוב לנו כדי לשמור על צביון מדינה יהודית!!!
יעל22.03.21
7
אז הוא אמר, האט הער געזאגט
ג'פרי 22.03.21
6
לעזיז - ויש סיכוי שהראש ישיבה הזה אי פעם יחתן את הבת שלו עם הבחור הספרדי ואפילו הוא גדול הדור...... די לאשכנזים הגזענים (אני אשכנזי)
אק22.03.21
והוא אשכנזי .. אולי שכנזי...
לעזיז ..22.03.21
5
לא משנה איזה עדה ???????????????????????? זה אתם מושתתים על עדה . צבע עור . יחוס משפחתי . אההההה בחירות שכחתי אז רק היום זה לא משנה - מחר נמשיך עם הקיטוב והפילוג
יהודה22.03.21
4
מה זה משנה למי מצביעים כולם שקרנים וחנפנים שלא אכפת להם כלל מהתורה הקדושה מי שמצביע צריך לדעת שכל העבירות שיעשו החכי"ם הם על ראשו והוא יהיה בגיהנם!
עעע22.03.21
מסכים אתך
ג'פרי 22.03.21
אתה בבעיה, לפי דברי ראש הישיבה הזו, אינך "בן תורה"!!! דחוף להצביע ג' ושאר המצוות, פחות חשוב....., למשל ואהבת לרעך כמוך, לא תשנא את אחיך בלבבך,
איש22.03.21
3
אוי ואבוי מי שהוא ספרדי שמצביע ש"ס הוא לא בן תורה??? תגידו אתם שפויים??? אולי מי שמצביע ש"ס הוא בכלל גוי? לא להאמין שב-2021 עדיין מסתובבים בינינו אנשים מבחילים כאלה
ללא שם22.03.21
הוא לא בן תורה, כי זה בושה להיות בן תורה צריך לדעת ללמוד תורה בן תורה זה גם עם הארץ העיקר שיצביע ג'
ג'פרי 22.03.21
נכון. מי שמצביע שס לא שומע בקול גדולי הדור שאמרו להצביע ג.
א22.03.21
לא מצא בת תלמיד חכם ישא בת גדול הדור
ג'פרי 22.03.21
2
אין יותר חוצפה גדולה מזו!!! שרבנים אשכנזים יקראו לבחורים ספרדים להצביע ג׳? תתביישו אשכנזים!!! מעולם אבל מעולם רבנים ספרדיים לא קראו לאשכנזים להצביע ש״ס!!!! עזי פנים שכמותכם!!! גפני וחבר מרעיו !!!! אל תקשיבו בחורים!!! ספרדים הצביעו ש״ס!! אף אחד לא יסתכל עליכם ברגע שתעזבו את הישיבה האשכנזית!!! איך אמר
חני22.03.21
הם יכולים לקרא להצביע ג' והבחורים צריך שיהיה להם שכל שדבר גורלי כזה לא סומכים על הרששיבע לא כל מי שיודע לומר שטיקל תוירע יודע להחליט בהחלטה גורלית כזאת
ג'פרי 22.03.21
אם אמרת בהתחלה שאף אחד לא אמר להצביע שס אז איך הרבנית שלך אמרה לך להצביע לשס?????????????????????
ללא שם22.03.21
1
רק שס
אלי22.03.21
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24