כיכר השבת

המריבה על 'ההיכל' - סוער בפוניבז'

'המשטרה לא מקיימת את ההבטחה להחזיר את 'השונאים''

מזה קרוב ל-10 חודשים, לישיבתו של הגר"א כהנמן אין דריסה בהיכל הישיבה, כעת, אחרי ה'קורונה', הבחורים רוצים לחזור ומסבירים, כי המשטרה לא מקיימת את ההתחייבות • הסיפור המלא (אקטואלי)

75
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ו' באייר | 18.04.21
שני הגיסים על ארון הקודש המוזהב
שני הגיסים על ארון הקודש המוזהב (צילום: ארכיון 'כיכר', בעריש פילמר)

'זמן קיץ', נפתח בשבוע שעבר בהיכלי הישיבות - כרגיל, וגם בישיבת פוניבז', אך מתברר שמתחת לפני השטח מתחוללת סערה בין שני הפלגים בישיבה; 'המחבלים' - ו'השונאים', כאשר הטענה היא, שהמשטרה לא מקיימת את התחייבותה.

בכל מהלך השנה האחרונה - מאז פרצה הקורונה, ישיבת פוניבז' המשתייכת להגאון רבי גרשון אדלשטיין (להלן 'השונאים'), וזאת לטענת השונאים, כי תלמידי הישיבה השנייה של הגר"ש מרקוביץ (להלן המחבלים), לא שמרו מספיק בכל מה שנוגע לקורונה.

• 'זמן קיץ' בישיבות ובכוללים החל; הח"כים נרגשים ומברכים >> לצפיה לחצו כאן

תלמידי 'השונאים', התבקשו על ידי הנהלת הישיבה, שלא לשהות באותו חלל יחד עם תלמידי הרב מרקוביץ' כדי לא להידבק, ועזבו ללמוד בהיכל 'אוהל קדושים' (הסמוך לישיבה. ח"ב), תוך שההיכל עם ארון הקדוש המוזהב - נשאר בבלעדיות אצל ישיבת 'המחבלים'.

תחילת 'זמן קיץ', בהיכל הישיבה על ידי פלג 'המחבלים'

בשנה רגילה, 'אוהל קדושים' מאוכלס באברכי 'כולל פוניבז'' אך בתקופת הקורונה הוא התפנה לפי הוראות משרד הבריאות וחלק מאברכי הכולל למדו ב-3 הקומות של בית הכנסת לדרמן.

באותו הזמן (לפני קרוב לתשעה חודשים. ח"ב), הנהלת הישיבה פנתה למשטרת ישראל והתלוננה שישיבת 'המחבלים' משתלטת על ההיכל המרכזי.

סגן ניצב יאיר וייצנברג מנהל תחנת בני ברק כתב מכתב רשמי בשם משטרת ישראל בו הוא מסביר, כי "תקופת החירום הלאומית שאנו מצויים בה אינה מהווה הצדקה להפרת הסטטוס קוו ע"י מי מהצדדים", ולכן הוא כותב כי "יש להשיב המצב לקדמותו לאלתר".

וייצנברג הוסיף והתחייב: "משטרת ישראל תטפל בהתאם לסמכויותיה בכל עבירה פלילית שתתרחש במקום לרבות באירועי אלימות, הסגת גבול, וגרימת נזק וכל הפרת סדר שתתרחש במקום" בדגש מיוחד על המילים "הסגת גבול".

מכתב ההתחייבות של המשטרה - שנכתב לפני קרוב לשנה

המכתב היה ממוען לשני הצדדים בישיבה והמשטרה התחייבה בפני הנהלת הישיבה מספר פעמים, כי כאשר התלמידים ירצו לשוב להיכל, המשטרה תעמוד על כך שהמצב ישוב לקדמותו והתלמידים ששמרו על כללי הזהירות לא יפסידו את מקומם בישיבה.

כעת עם תחילת זמן קיץ הותר לפתוח את הכוללים באופן מלא, ואברכי כולל פוניבז' שבו למלא את היכל אוהל קדושים, כאשר לבחורי ישיבת 'השונאים', לא נותר הרבה מקום לשבת וללמוד בתחומי הישיבה.

אחד מהבחורים בישיבת 'השונאים', מספר: "חלק מהבחורים, מצטופף בעזרת הנשים והשאר בבתי כנסיות ברחבי בני ברק,. המצב המחפיר מתרחש אך ורק בשל התעקשות המשטרה לא לעמוד בהתחייבותה ולפנות את ההיכל חזרה למצב הקודם".

תחילת 'זמן קיץ', בהיכל 'אהל קדושים', על ידי ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין - פלג 'השונאים'

אותו בחור טוען: "כי המשטרה אשמה בכך, מכיוון שככל הנראה סגרה דיל עם 'ישיבת המחבלים', כאשר הם מתחייבים לא לעורר מהומות ובתמורה המשטרה לא תקיים את ההסכם המדובר".

בחור בישיבת 'המחבלים', מספר ל'כיכר השבת': "מדובר במרמור של 'השונאים', אף אחד לא מונע מהם לחזור להיכל הישיבה, הרבנים שלהם - הם אלו שלא רוצים, כי נוח להם עכשיו. אין ולא היה לנו הסכם עם המשטרה הכל עורבא פרח ופרי דימיון של מספר אנשים, התחלנו את זמן קיץ ב'ברען' וללא אלימות, וכולנו תפילה שגם כך יסתיים הזמן".

'כיכר השבת' פנה אל משטרת ישראל כדי לקבל את תגובתה, אך זו טרם הגיעה עד למועד פרסום הידיעה, באם תגיע נכניס את התגובה ככתבה וכלשונה.

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
חיים ביטון ממפלגת ש"ס אמר שהוא שולח את ילדיו רק למוסדות האשכנזיים כי שם החינוך הטוב ביותר......ואצל הספרדים החינוך לא משהו......ושהציבור יחזיר עטרה ליושנה.....לא הנציגים.....
קובי19.04.21
36
שונאים את השלום ומחבלים בתורה
השם ירחם איזה כינוי לתלמידי ישיבה בושההה19.04.21
35
ליטאים זן של גויים רוסיים שיכורים
מורן03.05.21
אפשר להבין מה הקשר?
הדב המולדובי05.05.21

הצגת כל התגובות

34
העגלה המלאה
יומי18.04.21
33
זו תורה??
מחבלים שונאים בושה וחרפה18.04.21
32
פנייה נרגשת ללוחמים השונים בבני ברק, הספיקו לנו המריבות בשערים השנים האחרונות. נותרו בנו מספיק צלקות
ליטאי קלאסי18.04.21
31
כתבה מיותרת לחלוטין. זה לא אמור לעניין איש מה קורה בישיבה.
ייכנע19.04.21
30
רק שבוע מאז פטירתו של הרב סטפנסקי. רי נתיבות יעקב. שבוע שלמדנו מה זו תורה אמיתית. מה זה חינוך. וכו וכו ועשיו להפיל עלינו את המחלוקות הבזויות הללו.
נמאס18.04.21
29
רק תויירה
ללא שם18.04.21
28
רק שכחתם לציין שלמעלה מחצי שנה ישיבת 'אהל קדושים' היתה סגורה ומסוגרת, וכל הבחורים טיילו ברחובות להנאתם, ואילו ישיבת פוניבז' בראשות הגר"ש מרקוביץ ישבו ולמדו בבית מדרש בכל שעות היממה.
בית שמש19.04.21
אתה ממש חושב לילמוד תורה מתוך מוות זה אפשרי ממש ביזיון שם שמים שכולם רואים שיש אנשים שעושים דברים נגד ההלכה
המתחסד19.04.21
דוקא הם פוניבז' והאחרים מסורת התורה
מחילה מכבודו19.04.21
למדו למחצה בין ההפגנות, ולימוד זה הינו של עומק הפוליטיקות הפנימיות בין שמוליק לר' אשר....
מחויב לתורה19.04.21
27
ישיבת פוניבז בראשות מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל מרקוביץ שליט"א המשיכה כרגיל וקול התורה לא פסק לרגע אחד.
בתקופת הקורונה ישיבת הרב אדלשטיין נסגרה18.04.21
מה שנכון נכון... לא ברור מה השונאים מחפשים שם... הם הרי התבטלו שנה תמימה... שימשיכו להתבטל...
יוסי 19.04.21
26
לא אכפת לאף אחד! שיתבגר!!!
קניידלך אפוי18.04.21
הישיבה של הרב אלבז יותר טובה מפונובז
מוטי18.04.21
25
מדובר בבני תורה או באדים מהרחוב? לא כל כך ברור לי, אם מדובר בבני תורה פשוט בושה לא מגיע להם התואר בן תורה , כתוב ללמוד על מנת לעשות איפה העשיה ? וויתור אהבה אחווה ורעות ?
ללא שם19.04.21
24
אח"כ הליטוואקעס יצקצקו בלשונם כשיש סכסוך בין החסידים...
אחד העם18.04.21
צודקקקקקקקקק 100%
עוד אחד כמוך19.04.21
23
עוד פעם הגנון הזה ?? מתי תבינו שהשנאת חינם בתוך הישיבות ובתוך ייראי השם זה מה שמעכב את גאולתנו !!! לא ! זה לא החילונים ממש לא... כשאנחנו פוגמים בעליונים הנזק פי מאה מאשר חילוני פוגם מה שווה כל הלימוד הקדוש הולך לסיטרא אחרא בגלל המחלוקות האלה.. לא מבינים איזה כח נותנים לשטן.... זה כמו לתת לחמאס פצצ
אדיר18.04.21
אז תפסיק לריב עם החברים שלך... ואל תתן הוראות...
א 18.04.21
לא הבנתי
אדיר19.04.21
22
בטח הקב"ה יושב עכשיו בשמים ומה זה מבסוט הנה תראה ה"מחבלים " הם עשו להם ככה .. אבל אז באו ה"שונאים" ואמרו להם ככה וככה .. כן אבל זה יותר עמוק תראה .. תבין .. לא באמת זה הם שהתחילו , מה פתאום זה השניים התחילו אלו טועים , נכון אולי, אבל הם לא אשמים השניים אשמים .. זה ברור הרי הם צודקים כי הם יודעים מה
יהודי19.04.21
מדוייק , אנשים מבזבזים את העולם הזה שלהם על מחלוקות מיותרות וחושבים שזה יקדם אותם בעבודה רוחנית שמה שהם בעצם שכחו (או שאף פעם לא למדו) זה שמדובר באחים שלהם ..
הגיוני20.04.21
21
דיברתי עם בחורים מהשונאים אין להם כוח למריבות זה אומר שלליזר אין צבא ואין לו תמיכה של ר גרשון ולכן המחבלים עשו לשונאים לגבי הבית מדרש ,"מט"
שפיאצקי18.04.21
20
המשטרה בעד המחבלים?????? בדיחה גרועה ע"פ חוק כיון שהשונאים לא היו שם שנה זה שייך חוקית למחבלים ולכן מפירי הפסק דין לא יודעים איך לאכול את מה שההיסטריה מהקורונה גרמה להם דידן נצח!!!
חזונישניק18.04.21
19
שונאים?? מחבלים?? לתפארת מדינת ישראל!!! ולקידוש ה' של החרדים!!
רוזל'ה שיעק19.04.21
18
המסמך שהבאתם הוא מלפני שנה, והוא עוסק בענין אחר לחלוטין, תשאלו את בכרך.
לייבל19.04.21
17
מדהים איך הקב"ה מסובב "עושה עושר ולא במשפט בחצי ימיו יעזבנו"... אולי תנסו להיזכר מה כתוב בפסק ביה"ד אין ע"פ התורה זכות קיום לישיבה שמלמדת לרמוס פסקי דין בשביל מה ללמוד תורה בשביל לא לקיים?
לוי18.04.21
16
ר' גרשון איש השלום לא יתן לבחורים שלו לשוב להיכל העליון ולעורר מאבקים למלחמות כולם יודעים מי זה הפוניבז'ערס האמיתיים ומה שקובע זה לא 'עגל הזהב'... מזל שר' גרשון עומד בראש המחנה השפוי!
אשרינו שאלו מנהיגנו!18.04.21
מה לימד אותנו "המחנה השפוי"? שאפשר לחתום על דין תורה ואחר כך לצפצף עליו
יעקב19.04.21
"איש השלום" שחתם על דין תורה, ולאחר שפסקו שגם לצד השני מגיע הוא צפצף על הפסק דין, ומרן הגרי"ש אלישיב (להזכירכם - מנהיג עולם התורה, שגם הגראי"ל שטיינמן קיבל עליו את מרותו) פסק עליו שהוא לא ציית דינא. "איש השלום" שגרר את כל עולם התורה למחלוקות ומאבקים, במקום לשמוע לדין תורה ולעשות שלום. אלא מה קרה ע
אני שלום וכי אד19.04.21
הרב אלישיב הכניס אותו למועצת... ר' ניסים פסק שהפסק בי"ד הנ"ל מעוות
היסטוריון19.04.21
הרב אלישיב לא הכניס אותו, אחרי הסיפור הנוראי של הצפצוך על הדין תורה. הרב אלישיב לא היה מוכן לקבל אותו, לביתו, לאחר המקרה שהוא בא אליו, ויום אח"כ צפצף על הדין תורה. במה הוא מתבלט? בגאונות? התמדה? בקיאות? עיון? כמו שיטת הסניוריטי הנהוגה בבית המשפט, שהשופט הוותיק היותר מתמנה לנשיא בית המשפט העליון,
חיים19.04.21
מחכים לספר החידושים של כבודו
דוד26.04.21
הוא מתבלט בזה שהוא עמד והכריז נגד דעתו של הרב אלישיב, ולא התבלבל לומר שזה לא נגד דעת הרב אלישיב והדברים יתבררו בהקדם. מאז עברו כחמש נעשרה שנה ועוד לא זכינו להבין את דבריו הסותרים.
בית שמש19.04.21
לא דין תורה ולא נעליים.
יהודי חרד19.04.21
אתה מתכוון לר' ניסים שניסה לכפות את עצמו בתור בורר במחלוקת בפוניבז' על אף שהוא שייך לצד אחד, וכשהבר נתגלה הוא נאלץ להעביר זאת לבי"ד אחר.
בית שמש19.04.21
נאמן עלינו מנהיג עולם התורה ר' גרשון.
מחילה מכבודו19.04.21
מה שמדהים אצל הדגלונים, שכל מי שינחיתו עליהם בתור מנהיג הדור, הם יקבלו אותו. וכי הוא ת"ח כ"כ גדול? או מנהיג כריזמטי במיוחד?או פיקח באופן לא רגיל? אלא שדגל היתה חייבת לשספק לשונאים את ליטרת הבשר, לאחר שהם עזרו להם במלחמה על יתד נאמן ועל שאר מוסדות התנועה.
בני ברק19.04.21
ת"ח גדול, אולי לא כמוך, אבל גדול. אבל עם הפקחות שלך באמת קשה להתמודד.
צפת26.04.21
אתה צריך להבין שזה המנהיג הכי טוב שהם יכולים לנפק, הם יגידו לו מה לעשות והוא לא בדיוק יודע כיצד לנווט.
בית שמש19.04.21
הוא בהחלט הלמדן הכי גדול, ובתקופת הקורונה הוא הציל את כלל ישראל מסכנת מוות ורציחה.
סליחה טעות19.04.21
15
"שונאים"....אבי ז"ל היה מכנה סתם כמעט כל אשכנזי בתואר "שונא" הנה השונא הגיע....מיהו השונא הזה...פגשתי היום איזה שונא......וכיוצא בזה....וכל זה בגלל שנאתם כלפי הספרדים....
קובי19.04.21
14
ממש עגל הזהב.....
אלי 19.04.21
13
בושה וחרפה שזה מה שקורא בתוך ישיבה ועוד ישיבה כזו .אל תלמדו גמרא.תלמוד דרך ארץ עם זה הם מתחתנים ועם זה הם יתנהלו .
קובי18.04.21
12
זה לא נכון השוינאים היו בתפילות בהמוניהם מה שמראה שהם כן יכלו להיות בהיכל ואם הם לא היו בסדרים זה בעיה שלהם בלבד ושיאכלו אותה
בן תורה 18.04.21
11
לא אכפת לאף אחד!תתבגרו!!!
קניידלך אפוי18.04.21
10
..פלוני שלמד תורה כמה מכוערים מעשיו
היכי דמי חלול ה19.04.21
9
תורה של מלאכי השרת מכל הפילפול בסדר נזיקין ובחו"מ שעולה מבין כותלי ביהמ"ד, לא יצליחו השניים האוחזין ליישם דין תורה על עצמם, ורק המשטרה והערכאות יוכלו להעמיד את השלום בישיבה הקדושה.
זלמן18.04.21
8
מעולם לא פסקה ישיבה וכו' מי שישיבה אצלו זה רק באישור ראש הממשלה וחבריו שיתמודד
חיים18.04.21
7
עם הסיפור אחת ולתמיד ושרובינשטיין ימצא להם מקום אחר. אלא מאי כסף!!!
זה הזמן לגמור 18.04.21
6
גועל נפש מה זה פה אני לא נכנס לגדולי הדור חלילה אבל מה זה המחלוקת הזאת"דרכיה דרכי נועם"
יעקב19.04.21
5
למה אלף חמש מאות בחורים מפחדים מארבע מאות בחורים של המחבלים ??? היחס של בחורי השונאים כאילו המחבלים הם פושעים שבחורי ישיבה לא יכולים להתעמת איתם מוזר לי, וכי באמת המחבלים כאלה עבריינים ?
יהודי18.04.21
הם לא מפחדים. הם פשוט בני תורה. לעומת הצד השני שכולם בריונים מעודדי ותומכי טרור, כדרכם בהפגנותיהם ובכל מעשיהם. גם רכים מעודד טרור ואלימות ידוע. ולאחרונה כבר לא ברור להם מי רבם, כי לפחות שנים מתכשים על זה הרבה זמן ר' אשר ור' שמואל מרקוביץ, ממילא אין גם מי שישליט סדר
יענקלה19.04.21
אצל השונאים הם כאלו עדינים, רק כשהעזו להוריד להם את המועמדות של פינדרוס, הם רצו להפגין. על כבוד שמים לא מחיתם...
בית שמש19.04.21
הם באמת אנשים מופרעים אין להם בעיה לרצוח אותם
השונא התורן19.04.21
4
אסור לתת שום דריסת רגל לשונאים בגבעת הישיבה !!!!! הם מזלזלים בפסק בי"ד מפורש שמינה מרן פסה"ד הגרי"ש אלישיב זי"ע וכל גדולי ישראל
השפוי 18.04.21
דבריך לא נכונים כלל !
סליחה טעות19.04.21
אולי תסביר למה לא?
בית שמש19.04.21
3
אנחנו צריכים לסלוח ולמחול... הימים הם ספירת העומר.. מצטערים על מותם של תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה לזה... המחכים ומצפים לגאולה בקרוב לביאת המשיח ובנין בית המקדש בקרוב ממש....
ד18.04.21
כבר אמרו חז"ל אל תדון את חבריך עד שתגיע למקומו. קל מאד להטיף מוסר לאחרים.
בני19.04.21
2
ה' ילחם לכם ואתם תחרישון.. מדהים איך הקב"ה מסובב את העולם
יונתן18.04.21
1
זה הפרצוף האמיתי של הישיבה הזאת הם יודעים להתקיף את חבד אבל איפה אהבת ישראל שלהם הי הבזמנו של ראש ישיבת בית מאיר שבא בחלוקת דולרים אצל הרבי מלובאוויטש ושאל אותו מה להגיד לבני תוירה שטוענים על חבד שלא יושנים בסוכה ענה לו הרבי אתה קורה להם בני תוירה הם בני מחלוקת הם יושבים בישיבה וכל היום דנים איך לה
אברהם יצחק18.04.21
חבדניק חמוד, בא לא נדבר על המריבות הידודיתיות והלא אלימות בין המשיחסטים לאנטים שלכם...
יעקב18.04.21
אמנם חב''ד היא בעין אחת מחולקת וגם הישיבות הם לפי ''פלגים'' אך עדין אפשר גם לראות את האחדות שיש לדוגמא בישיבה ב770 יושבים ביחד ולומדים ומתפללים. וחיים יחד בקהילות למרות אי ההסכמות ביננו. ויש אפילו כנסים ביחד שמגיעים לאיזו פשרה כדי שיהיו באחדות. גם שמידי פעם שומעים על מריבות שקרו ב770 לפעמים זה קורא
פלוני26.08.21
הסיפור עם ראש ישיבת בית מאיר מצוץ מהאצבע לא היה ולא נברא!!! הוא לא דרך אצל החבדצקר!!!
ביסמאירניק19.04.21
הכוונה להגאון הרב גרושקה ראש ישיבת הרי יהודה (שבמושב "בית מאיר").
מחילה מכבודו19.04.21
משנאיך ה' אשנא ומתקוטטיך אתקוטט, אכן בסוכה חשבו איך להניא יהודים מליפול בפח אצל אדם שמחק חלק מההלכה, ובהמשך עשה עצמו משיח. גם שבתאי צבי דיבר לא מעט על בעלי מחלוקת...
היסטוריון19.04.21
ולפלא ששלחתי תגובה לפני כמה ימים ולא עלה לאתר?!
פלוני29.08.21
אם אתה כותב כאלה מילים בוודאי שאינך מכיר את הרבי מליובאוויטש. בא תספר לי איזה הלכות הרבי מחק ח''ו חוץ מענין הסוכה שאגב חב''ד הם לא היחידים לדוגמא חסידות בעלז גם לא ישנים בסוכה. גם הזקן מבני ברק שלא הפסיק לחרף ולגדף את הרבי ועוד יהודים תמימים שבגלות הנוראה ושלא באשמתם הם בגדר של ''תינוקות שנישבו'' וה
פלוני26.08.21
הסיפור עם ראש ישיבת בית מאיר, ולא היה. לא נברא. ואפילו משל לא היה...
Danny19.04.21
הסיפור הזה מוסרט כך שאי אפשר להכחיש
פלוני26.08.21
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24

יראת ה' אלמדכם

הגר"ד לנדו נעל את 'זמן חורף' בישיבת 'תפארת ציון' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 08.04.24

צפו בשיחה המלאה | מיוחד

"לא רוצה עשירים" | השיח הנדיר בין הגרב"ד פוברסקי לינוקא 

חנני ברייטקופף | 08.04.24