כיכר השבת

סיפור מקומם | פרסום ראשון

בחור ישיבה נעצר בנתב"ג ולא קיבל אוכל יותר משבוע ימים

בחור ישיבה שהיה בדרכו לקברי צדיקים, נעצר בנתב"ג על ידי המשטרה הצבאית, והושלך לכלא במשך 15 ימים • הבחור ביקש שיסופק לו אוכל בכשרות מהודרת - המפקד סירב והבחור נאלץ לרעוב (חרדים)

54
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י"ט באדר א' | 20.02.22
בחורי ישיבה ליד הכלא הצבאי. ארכיון
בחורי ישיבה ליד הכלא הצבאי. ארכיון (צילום: פלאש 90)

בחור ישיבה שהיה בדרכו לערוך תפילות על קברי צדיקים במזרח אירופה, כאשר רצה לעבור במעבר גבולות, הוא נעצר על ידי המשטרה הצבאית והושלך לכלא הצבאי, בכלא הצבאי, לא סופק לו אוכל במשך שבוע ימים.

הסיפור החל לפני כעשרה ימים, כאשר תלמיד הישיבה, היה כאמור בדרכו לאירופה. בביקורת הדרכונים, התברר שהבחור מוגדר כ"משתמט" והמשטרה הצבאית הוזעקה למקום, על מנת לעצור אותו.

הבחור הושם בכלא הצבאי, ולאחר דיון משמעתי שהתקיים במסגרת הצבא, בחור הישיבה, נידון למחבוש בכלא צבאי למשך 15 יום.

קודם כניסתו לכלא הצבאי, הבהיר הבחור לרשויות הצבא, כי הוא אינו מכניס לפיו אוכל שאינו בכשרות המהודרת של בד"צ העדה החרדית.

אך למרבה התדהמה ולמרות בקשתו המפורשת של הבחור וההבהרה, כי הוא לא יאכל מאומה, הצבא התעלם מבקשתו ולא סיפק לו את האוכל שהוא ביקש.

מה גם, רשויות הצבא שמו את הבחור ישיבה במתקן כליאה שיש בו טלוויזיה, וזאת למרות דרישתו המפורשת, שבתור בחור ישיבה חרדי, הוא לא יוכל לשהות בחדר עם טלוויזיה.

הבחור פנה שוב ושוב לרשויות הצבא, אך לטענתו זכה להתעלמות מופגנת מדרישותיו הבסיסיות והאלמנטריות - ללא שום הצדקה הנראית לעין.

לאחר שתמו כל הקיצים, עורכי דינו של הבחור, מנחם שטאובר וכפיר אפלבוים, החליט להגיש ביום שישי האחרון, עתירה דחופה לבית המשפט העליון כנגד מפקד הכלא, בדרישה שיספק את צרכיו של הבחור. בעתירה אף נכתב, כי הבחור לא אכל כלום במשך שבוע, מלבד פת לחם ושתיית מים.

עורך הדין שטאובר, דרש מהעליון, כי עד לכניסת השבת יסופק לבחור החרדי כל דרישותיו.

שופט בית המשפט העליון, שדן בתיק קודם כניסת השבת, קבע כי מפקד הכלא ישיב לעתירה בתוך שעתיים תוך מתן פתרונות מעשיים. בסמוך לאחר מכן חזר בו מפקד הכלא מסירובו, וסיפק לתלמיד מזון בכשרות מתאימה לאלתר וכן הוציא אותו מהחדר בו היה טלוויזיה.

תגובת העו"ד וצה"ל

מטעמו של עורך הדין מנחם שטאובר נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "זהו מצב בלתי נסבל, שבמדינת ישראל תלמיד ישיבה נאלץ להתקיים על לחם ומלח בלבד למשך שבוע שלם, מכיוון שהוא מקפיד על כשרות כהלכה, ועוד בשנת השמיטה. לשמחתנו, עצם הפניה לבג''ץ הספיקה להעמיד את מפקד הכלא על טעותו החמורה ולספק לתלמיד מזון כנדרש לאלתר".

עוד הוסיף עורך הדין שטאובר: "אנו מצרים על כך שנאלצנו לפנות לבית המשפט מלכתחילה, שעה שבקשתנו היתה כה בסיסית ואלמנטרית, בכל קנה מידה שהוא: ההלכה, המצפון, החוק והפקודות הצה''ליות''.

'כיכר השבת', פנה אל דובר צה"ל, כדי לקבל את תגובתו למקרה החריג וזו הייתה תשובתו: "הכלוא נעצר ונשפט ל-15 ימי מחבוש בגין היעדרות מהשירות שלא ברשות".

"זכויותיו של הכלוא לשמירה על אורח חייו במהלך ריצוי עונשו נשמרות במלואן בבסיס הכליאה. הכלוא פנה לפני מספר ימים לסגל הבסיס וקיבל מענה הולם לבקשותיו. לכלוא ניתן מזון בהכשר העדה החרדית. כמו כן, הכלוא הועבר לתא ללא טלוויזיה, לבקשתו".

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
הוא עצניק???!!!
?21.02.22
30
לא מרחם על הצרעת הזאת,חיללו א קיברו של הרב שטיינמן זצ`ל,שוברים רמזורים ותאורה. וכמו גוי פונה לבג`ץ...הייתי נותן לו לחם יבש ומים
א20.02.22
29
עצקלע'ך רק נזק וחילול ה' 0 תוצאות!
עייץ הדעא"ש20.02.22
מה זה עצניקים?
בחורה שלא מבינה 21.02.22
יש המון בחורים שהם אינם עצנקים אבל המשגיח שלהם דפק אותם ותאמיםן לי שהם היו רוצים להיות אם דיחוי רק שיגעו אותם שלא ילכו פשוט מסכנים.
אידה21.02.22

הצגת כל התגובות

28
לא הבנתי מה זה כל התגובות האלו?? הצבא פשע והתעלל בבחור לאוכל בכשרות שלו ולא קיבל... זה פשע!!!! מזעזע ביותר
א21.02.22
העניין שצריך לא ליפול לבור הזה. יכול היה להסדיר מעמדו. אם לא הסדיר, למה מנסה לנסוע לחו"ל ובכלל מדוע בחור ישיבה כזה צדיק ומקפיד בכלל נוסע לחו"ל, שם יש הרבה סכנות רוחניות
ד21.02.22
אם לא קראת היה כתוב שזה לקברי צדיקים
משה 21.02.22
כמו כל בעלי ה"השקפה טהורה", אתה עוצם עיניים ומדקלם ססמאות. שכחת מה היה בפרעות תרפ"ט? כפוי טובה שכמוך!
רפאל21.02.22
27
אני לא מכיר את התנהלות בית האסורים הצבאי החדש שאיחד את 4 ו 6 אני כן מכיר את הקודמים שחייל נקלט לכלא אחת השאלות בטופס הקליטה היא לגבי כשרות המאכלים חייל שהקפיד על בדץ היה מקבל מנה ארוזה שהיו מחממים קודם הארוחה כנראה שמשהו שם נפל בין הכסאות לא שאני מצודד בכלא אבל מנסיוני ככלוא במערכת הצבאית לא מעט זמן
אחד שקמת מבין21.02.22
26
יש כמה דברים שלא צריך לעשות אם אתה מוגדר עריק. לנהוג בלי רשיון או ביטוח, להגיע לשדה תעופה בן גוריון או לעשות כל מעשה שיבהיר שאתה לא עומד בתנאים של תורתו אמנותו. אז שיטת מצליח שאולי איך שהוא אצליח לעבור בשדה התעופה מטופשת וטיפשים משלמים על מעשיהם אפילו אם כוונתו היתה לא לבלות בחו"ל אלא באמת להשתטח על
עריקים בנתב"ג20.02.22
25
לנצל את האפשרות לחזור למולדת כל זמן שהציונים מתירים. הבתים, בתי הכנסיות ובתי המדרש בגור, בעלז, וויזניץ...מחכים שוממים עשרות שנים מאז הקמת המדינה הציונית, לשובם של החרדים. ומשום מה הם מעדיפים לסבול תחת השלטון הציוני האכזרי.
נביא אמת21.02.22
24
למה לעבריין צריך לתת כשרות מהודרת, טובל ושרץ בידו
איינשטיין20.02.22
23
מגיע לו חוסם צירים מרעיב אנשים שהיו בדרך לחתונה ובגללו ובגלל החברים שלו פיספסו את הבליצענס ואורז והבשר והעוף והשניצל וכ' אז ככה חוסמים אותו
ליטאי20.02.22
22
שינסה חילוני לא להתגייס בלי שום הסדר ופטור, להופיע בשדה התעופה ולהיתפס כעריק, ואז עוד להתחצף ולדרוש רק אוכל טבעוני ותוכניות שידור יוגה מהאשראם. יקבל צינוק למשך חודשיים. רק אליכם מתייחסים בכפפות של משי, מבקשים סליחה ונוזפים במפקד.
אוי חסרי בושה21.02.22
21
אצם חוק הגיוס הוא גזעני - לא מגייסים ערבים, רק יהודים. על כל היהודים לסרב להתגייס.
נפתלי21.02.22
20
קיברות צדיקים....מענין
ללא שם21.02.22
19
מדוע לאפורסם בהפלס, כי אינו שייך להפלג, הם לא יוצאים לקברות
יעקב20.02.22
18
אתה יודע שאתה מבוקש. יא אלה
איזה דבע20.02.22
17
ה' ישמור מה זה היחס הזה??? שבוע ללא אוכלללללל??? *שבוע ללא אוכל*
מימי 20.02.22
16
שטויות! הזקן של המשגיח לא היה מספיק ארוך?! ולטוס לחול ולעשות שם ....... זה בסדר?! ראש חרדי!
איה נפה21.02.22
15
מזעזע !!!! כל מפקד חושב שהוא מלך העולם גם אם טעה וגם אם לא התייצב לא מתנהגים ככה לבן אדם וקל וחומר לבחור לומד תורה !!! פשוט לבכות רק לבכות על המצב של היהודים בארץ שלנו
ללא שם21.02.22
14
לא יאומן שכך מתנהגים במדינה יהודית
בושה למדינה. 20.02.22
13
בס"ד, אפ המפקד עבר על החוק, אזי חובה להגיש נגדו תביעה פלילית. כי הוא עבריין. ואני לא מבין למה אפילו לא חושבים על זה ?
bgh27.02.22
12
העיקר לא להגיש דיחוי ? טיפש
ללא שם20.02.22
11
מפקד הכלא צריך לעוף מהתפקיד שלו. איפה הרמטכל..... אני עשיתי צבא עשיתי מילואים זה מתחת לכל ביקורת אם זה עובר מתחת לרדר דל הרמטכל.
.20.02.22
אתה עשית צבא כמו שאני מלכת אנגליה חחח
מיקי21.02.22
10
לאלה שלא יודעים לפעמיים לא כל כך קל לסדר דיחוי או פטור וגם אף אחד לא יודע למה הוא רצה לטוס לפעמיים טסים בשביל דברים לא פשוטים בכלל וגם מה הקשר של כל התגובות האלה (למה טס שישב לילמוד תורה למה לא עושים פטור דיחוי) הכתבה היא למה לא נותנים אוכל למה הוא צריך להיות בצום שבוע בושה וחרפה שזה "מדינת ישראל"
פלוני21.02.22
9
איזה הכשר הוא רצה?
ץ21.02.22
8
אני לא מבין מה שקורה פה יש פה כאלה שבמקום לצעוק על חוסר ההתחשבות ועל החוצפה שככה מתייחסים לבחור חרדי פשוט מעודדים את הרשעים וכותבים נגת הדעת תורה של כל הרבנים פה באתר חרדי שילכו לטלויזיה שלהם ושיפסקו לקרר אותנו אם הכפירה שלהם בושה וחרפה
יהודי טוב20.02.22
7
חבל חבל שזה המצב במדינה היום!!! במקום להעריך את לומדי התורה ולכבד אותם רק משמיצים אותם ומציקים להם... באיזה מקום מה שלא תגידו בסופו של דבר זה יכול ח"ו לגרום ללומדי התורה לא להכיר בערך עצמם... שכול אחד ידע לכבד את הצד השני גם אם הוא שונה ממנו...וככה רק אולי תהיה אחדות במדינה הזאת!!!
אין על בחורי ישיבה בעולם!!!?20.02.22
חבל שלא זרקו אותו לצינוק.כל מה שהוא היה צריך לעשות זה להתייצב בלשכת הגיוס ולהצהיר שתורתו אומנותו אבל הוא בחר להפגין ולהתפרע ולשים פס על כולם וברוב חוצפתו טס לחול כשהוא משתמט מחובה אלמנטרית. חבל שויתרו לו
רפול20.02.22
לפי התגובות אני יודע מי אשכנזי ומי ספרדי.
יוסי21.02.22
ליוסי.איך אתה יודע לפי התגובות?! מעניין... מה אני?
אין על בחורי ישיבה בעולם!!!21.02.22
לא מובן מה העניין להלחם עם המדינה בכוח.תעשה. מה שמבקשים ממך לא תסתבך.ונכון יש סיכוי שזה בעיה שלו🤔
אין על בחורי ישיבה בעולם!!!21.02.22
זה לומד תורה? נוסע לטייל באירופה, זה לימוד תורה, שילך לצבא!
ירושלים20.02.22
אני גדלתי בעיר קטנה בדרום שרוב תושביה הם מסורתיים.פה ושם ראינו בחור ישיבה והתגאנו בבחור הישיבה.עם הזמן עברתי לגור בירושלים ולאט לאט התחלתי להכיר את עולמם של החרדים בלי להיכנס לעולם זה.אני לא יודע מה הם עושים בתוך הישיבה או בתוך ביתם,אלא מה הם עושים מחוץ לביתם.וצר לי להגיד,אך חילול ה׳ שנגרם מהתנהגותם
שמעון20.02.22
אני לעומתך גדלתי במרכז וכל פעם שהייתי רואה בחור ישיבה הייתי סולדת ממנו כי כך חינכו אותי לחשוב. כשבגרתי והחכמתי גיליתי שאין אבל אין על בן תורה אמיתי! החכמה, העדינות, האצילות, דרך ארץ, גמילות חסדים, עמקות שאזכה שבני יהיו מבני התורה האמיתיים!!! הכל תלוי במשקפיים-אולי תלך לבדיקה?
אסתר קוויירו21.02.22
6
אפשר גם לסדר דיחוי או פטור ולא לשלוח בחורים למקומות כה לא ראויים. או לחילופין ללמוד תורה במקום לטייל באירופה
נטלי21.02.22
5
חחח רק בד״ץ העדח !? טיפש.. אוהבים להתלונן על כל דבר. תודה לה׳ שאתה בישראל ויש אוכל כשר בכלל!! זה שהוא בחר לא לאכול זה הבעיה שלו. לא הגיש דיחוי, גם הבעיה שלו. כולם יודעים את החוקים, כולם יודעים מה קורה כשמנסים לטוס ללא שירות צבאי וכו וכל בחור ישיבה יודע שמותר לו לאכול אוכל ״לא בכשרות העד״ח״ הוא סת
ללא שם21.02.22
4
ואם שלטונות אוקראינה היו עוצרים אותו, גם מהם היה דורש בדצ העדה החרדית?? ככה זה החרדים , הופכים את העיקר טפל ואת הטפל לעיקר, מנהגים וחומרות חשובים לחרדים יותר מגופי תורה, כי החרדים זה לא יהדות, זה מועדון חברתי ותו לא.
יאללה יאללה20.02.22
וחוץ מזה זכותו לעמוד על העקרונות שלוווווווווו...אנחנו במדינה"דמוקרטית".אז דיי.תלמדו לכבד את הרצון של השונה ממכם
חרדיה מאושרת!20.02.22
אם אפשר להשיג אוכל כשר אז למה לא?
אני20.02.22
אם זה היה קורה באוקריינה, היו מביאים לו אוכל ומכבדים פי כמה. רק כאן בארץ היהודים יש שנאה עזה, כמו שיש לך.
א20.02.22
לא נכון אתה חי בסרט באוקראינה יתנו לו בדץ? אין סיכוי אח שלי אתה הוזה.
מיקי21.02.22
אם אתה לא חרדי למה אתה משוטט באתרים חרדים?! אתה לא חייב אתה יודע יש גם אתרי חדשות חילוניים!
חרדיה מאושרת!!!20.02.22
עוד דרק אחד
רפול20.02.22
אתה נתת את התשובה בעצם השאלה. כאן זה בדיוק כמו באוקראינה.
יוסי21.02.22
3
כשלא מתייצבים לסדר את הדיחוי בכמה דקות בסוף נכשלים בבעיות צניעות חמורות בכלא הצבאי וכדו'
בעלזר מהבית 21.02.22
2
לא פלא. אחרי הסיפורים עם המשטרה עכשיו הצבא. אין דין ואין דיין עאלק דמוקרטיה. ובכלל את החרדים מזמן שמו ללעג וקלס… זה מה שקורה שמלקקים לחוקות הגויים. אם אין יראת ה׳ במקום הזה והרגוני !
אות בושה למדינה 20.02.22
1
לעצור את כול המשתמטים עד שילכו להתגייס, אין מצב שיש אנשים שמסכנים את עצמם בשביל הכלל והשאר נחים על זרי הדפנה.
יהודההה20.02.22
אם אתה חושב שהמדינה שווה למות בשביל אז בכיף עשה זאת!
יהודי לא ישראלי21.02.22
עוד חמור גדול
יבגני21.02.22
גם את הערבים?
יוסי21.02.22
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24