כיכר השבת

מתמודדים? חשוב שתקראו!

הבחור נשבר: "אני מכור לסרטים; איך אקים בית נאמן?"

בחור ישיבה נורמטיבי נפל למרבה הצער בראיית סרטים אסורים, כל מה שהוא עשה - לא צלח והוא כבר לא האמין שיצליח להקים בית נאמן בישראל; היום, אותו בחור אברך צדיק - איך זה קרה? המטפל הרגשי מרדכי רוט בסיפור שנוגע לרבים (ישיבות)

41
מרדכי רוט | כיכר השבת | י"ד באב | 11.08.22
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

היה זה לפני כחצי שנה, פגשתי בחור בן עשרים ושתיים וכך הוא סיפר לי: "התארסתי לפני כחודשיים. בישיבה הייתי בחור ממוצע ומטה בלימודים, ומיד תבין גם למה. אני נחשב כבחור חברותי, ויש לי גם הורים טובים ומקסימים, כך שברוך השם החיים מאירים לי פנים. יש לי משהו אחד שאני רוצה לעשות שינוי עם עצמי וזה: 'סרטים וסדרות'.

>> למגזין 'כיכר' המלא - כנסו כנסו <<

"אני רואה סרטים כמעט בכל יום, וכבר מגיל צעיר, וקשה לי מאוד להפסיק עם זה. יש לי טאבלט קטן שאותו הצלחתי להסתיר בישיבה מפני המשגיח ושאר הבחורים, וכך במשך כמה שנים אני רואה סרטים ושאר מרעין בישין תמידין כסדרן. כמעט ואין בנמצא, אפילו אפשר להגיד רובא דרובא, שאין קטעים שהם לא צנועים בלשון המעטה.

"לפני שנה וחצי תפסו בחור אחר מהישיבה שראה סרטים והעיפו אותו מהישיבה, המשגיח נתן שיחה לכל הבחורים עד כמה שזה נורא ואיום לא לשמור את העיניים. הוא הביא מכל ספרי הקודש כמה יש לזה עונש על כל ראייה וראייה, ועל הגהינום הגדול שמחכה למי שלא שומר את עיניו.

"אבל השיחה עזרה לי קצת ולאחר כשבוע שוב פעם חזרתי לסורי והמשכתי לראות כמקודם. וצר לי לספר לך שהשם יסלח לי שלפעמים הסרטים גרמו לי לחטוא, וד"ל.

"אני אגיד לך מרדכי, אני לא צריך את המשגיח שיגיד לי שלראות זה אסור, אני יודע שיש השם יתברך בעולם והוא נתן את התורה והוא לא מרשה לראות סרטים כי בסרטים יש דברים לא צנועים והשם יתברך רוצה שנשמור את העיניים שלנו, ובלי שנזכיר בכלל את שאר הבעיות של ביטול הזמן וכד'. יש לי חברים שדיברתי איתם והם בכלל לא הבינו מה הבעיה שאני רואה כמה פעמים בשבוע סרטים וסדרות. הם אמרו לי: 'אתה צדיק, אתה לא יודע מה שהולך היום'.

"אבל מה אני אעשה שקשה לי, אפילו קשה לי מאוד, אני רוצה להקים בית יהודי כשר שבנוי על מה שהשם יתברך רוצה. ולא בנוי על מה שאני רוצה".

הסתכלתי על הבחור הקדוש שישב מולי וחשבתי לעצמי במוחי אבא שבשמיים תראה איזה ילדים קדושים יש לך. כמה הם רוצים להיות טובים למרות שקשה להם.

אמרתי לו שאני מאוד מעריך אותו על האמת והכנות שלו, ושעל כל פעם שהוא מתגבר יש לו על זה שכר אין סוף.

שאלתי אותו כל פעם שהיית מנסה להפסיק מלצפות בסרטים מה היית עושה? הוא ענה לי הייתי מתחזק חזק ומפסיק לראות בכלל שבוע מקסימום שבועיים, ואז הייתי נשבר ושוב פעם הייתי מתחיל לראות כמקודם, ואפילו הייתי נופל אחרי השבוע או השבועיים של ההתגברות יותר גרוע מלפני זה.

אמרתי לו זו הנקודה. כאשר אתה רואה סרט או סדרה ויש קטע לא צנוע כמה זמן אתה מסוגל לסגור את עיניך לנשום נשימות ולהגיד השם זה בשבילך ולחכות שהקטע הלא צנוע יעבור.

הוא הסתכל עליי, אני מתבייש להגיד, אמר, ופרץ בבכי מר. מקסימום אני יכול חצי דקה. אני ישר קפצתי מהכיסא ואמרתי לו: בדיוק, אתה יודע מה זה חצי דקה של התגברות. זה אין סוף, זה נצח.

הבאתי לו מספרי קודש כמה על כל שנייה ושנייה שאדם מתגבר ושומר על עצמו כמה הוא קרוב להשם יתברך וכמה שכר יש לו על זה.

אבל מה זה חצי דקה? אמר הבחור, אחרי חצי דקה אני שוב בחושך! זה מה שהיצר רוצה לעשות לך, אמרתי לו. הוא רוצה שתהיה צדיק בשנייה אחת שבשנייה אחת תתגבר על הכול אבל זו לא אופציה תוך שנייה אחת להתגבר, ואז הוא אומר לך: "לך עד הסוף, תתגבר שבוע שבועיים". ואז כאשר אתה כבר לא יכול להתגבר על זה כי אין לך את הכלים עדיין להתגבר שבועיים, אז אתה נופל חזרה ואף יותר גרוע.

תקשיב לי ותתחיל רק עם חצי דקה אתה תראה כמה אור זה ייתן לך ולאחר שבועיים תבוא אליי.

עוד חודשיים אני מתחתן, אמר לי, אין לי זמן. אמרתי לו: עדיף לאט ובטוח מאשר את הכול ובסוף נשארים בלי כלום.

מה רע בלהיות חצי דקה צדיק מה רע להיות קרוב להשם יתברך חצי דקה. הבעיה של אנשים שרוצים או הכול או כלום מתחילים בהכול ובסוף נשארים בלי כלום.

לא אאריך בסיפור איתו אבל לאט לאט אותו בחור עלה מחצי דקה לדקה, מדקה לשתי דקות, כמובן בהדרכה נכונה והיום אותו בחור הוא אברך צדיק שיושב ולומד כל היום, התנתק מהסרטים והסדרות לגמרי. הכול בזכות החצי דקה.

יש חינוך לא נכון שמחנכים בציבור שלנו לשחור לבן כזה. אלוקים אדירים, מה רע בללמוד חמש דקות ביום? מה רע בלשמור את העיניים חמש דקות ביום? מה רע בלתת מחמאה לבן הזוג שלך פעם אחת ביום?

הרמב"ם בהלכות תפילה כותב: "אין אומרים לאדם רשע הוסף רשע והימנע מן המצוות". האדם אומר לעצמו ממילא אני נמצא כבר בדיוטא התחתונה, כותב הרמב"ם: לא, אין קשר בין מעשה אחד לשני, ועל כל דבר טוב שאדם עושה הוא זוכה לשכר עצום ורב לנצח נצחים.

אני רואה הרבה גם אצל אנשים שמתנדנדים בזוגיות שלהם - הם מגיעים עם בעיות אחד מגיע עם בעיה של ביקורת, אחד מגיע עם מידה של כעס, אחד מגיע שקשה לו רגשית וקשה לו להחמיא...

האדם חושב לעצמו איך אני אשתנה?! אבל אנשים לא מבינים ששינוי מתחיל מדקה אחת של שינוי ביום!

מחמאה אחת קבועה ביום לבן הזוג במשך חודש יכולה לעשות שינוי ענק בחיי הזוגיות שלהם.

פעם דיברתי עם בעל תשובה ועם כל ריבוי האורות שהיו לו ובלי הדרכה נכונה הוא לקח על עצמו יותר מדי. אשתו דיברה איתי שבעלה כבר רוצה לחזור לגור בתל אביב שנמאס לו מהכול.

הייתה לי איתו שיחה ארוכה והמסר העיקרי היה שהוא לא צריך לעשות כלום, רק תניח תפילין כל יום תגיד שמע ישראל וזהו.

המטפל הרגשי מרדכי רוט (קרדיט: ראובן חיון)

זה המון אמרתי לו, אסור לך לעשות יותר, זו ממש עבירה לעשות יותר. זה מה שהשם רוצה ממך היום.

וכך לאט לאט הוא הגיע לאיזון וחזר לעצמו.

אולי הוא לא באותם אורות ובטירוף שפעם היה לו, אבל היום הוא ירא שמיים בריא ומאוזן.

כמה בחורי ישיבות אמרו לי: "אני ממילא לא מסוגל ללמוד סדר שלם בישיבה אז אני אעזוב את הישיבה ולא אלמד בכלל". בכל החיים האלו מחנכים אותו שחור או לבן. מה רע להיות צדיק דקה אחת. לא אכפת לי מה היה קודם מה יהיה אחרי זה, עכשיו אני צדיק.

השטן אומר על מי אתה עובד אתה שקרן אתה הרי עוד דקה תמשיך לראות את הסרט עזוב זה לא יעזור, אבל אתה תגיד לו כך: לא מעניין אותי מה אני אהיה עוד דקה, עכשיו אני צדיק.

ואתם יודעים מה קורה - שאור מביא אור קדושה מביאה עוד קדושה. טוב מביא עוד טוב. והדקה הזו מביאה עוד אור ועוד קדושה.

כל אחד לפי הכלים שהשם יתברך נתן לו, כל אחד לפי מדרגתו שבה הוא נמצא.

לפני תקופה דברתי עם יהודי בגיל ארבעים וחמש שאמר לי שהוא כבר שנים רבות לא מתפלל במניין, הוא מניח תפילין בבית וזהו. יש לי קושי להתפלל במניין, אמר לי, בגלל אבי שהיה צועק עליי ומרביץ לי שאני אתפלל.

שאלתי אותו: כמה זמן אתה כן מסוגל להתפלל במניין? שתי דקות אתה יכול? לא, אני לא יכול, ענה.

אמרתי לו: להניח תפילין בבית כנסת אתה יכול - תתחיל עם זה. וכך לאט לאט ההתניה שלו מתפילה במניין ירדה והיום הוא מתפלל שחרית במניין.

תזכרו השטן הכי גדול זה שהוא מזלזל בדקה או בשתיים אין לכם כמה אור יש בדקה זה נצח.

מאחל לכם ולי שתמיד נראה ונרגיש את אור האמונה הקדושה והשמחה. שבת שלום לכל עם ישראל.

לתגובות machon.rot@gmail.com

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
מה שהוא כתב חזק ונכון
ירושלמי בדם14.08.22
28
טבעי שאדם נמשך למין השני, גם את אשתו הוא רואה הכל טוב. לא לעשות סיפור מטבע האדם. אנשים גם מכורים לאוכל, ולדיבורים בלי סוף, ולבירה טובה. וכולם חיים בסדר
חיים23.08.22
27
כל מילה בסלע איזה כתיבה יש לך.. מדהימה! תמשיך לזכות אותנו. !
מ.14.08.22

הצגת כל התגובות

26
זה בני אדם שמצווים על בני אדם אחרים להיות מוגבלים בחייהם , ע"י שימוש בישות כל יכולה מדומיינת , ולאסור משהו מאוד טבעי. האמת צריכה להאמר , החיים הם איזונים , צריך לחנך להקדיש זמן לדברים החשובים , ולתבל בהנאה תוך הבנה שיש לשמור על יחס מכבד , ולא איסור גורף לא להסתכל .
אור12.08.22
מי שטוב לו להיסתכל שהיסתכל אבל אין אף אחד שזה טוב לו או לאישתו
מירי14.08.22
25
גברים חלשים, היסטריים, חסרי מוסר וחסרי יכולת שליטה. ככה זה הגברים בעולם. תמשיכו לתת להם לגיטימציה. ומי שסובלות הן הנשים. אברך צדיק הוא לא.
עוד אחת12.08.22
מה קשור למה כל הנחיתיות הזו
אשה 12.08.22
אין קשר בכלל לגברים ואני יודע אישית מספיק מקרים שהדברים האלו קרו דווקא אצל האשה ולא אצל הבעל, הבעיה שכאשר זה קורה אצל הנשים בהרבה מקרים רגע אחד זה יכול ללכת רחוק מאודדד, אצל גברים ברוב המקרים זה יכול להיות מעידה של זמן ואחר כך לחזור לעצמו.
אבי14.08.22
כתוב סיפורים בגמרא אפילו על צדיקים שכמעט נכשלו, וגם כתוב על אשתו של רבי מאיר שלגלגה על זה שאמרו חז"ל נשים דעתן קלה, ובסוף הוכח אצלה שהיא לא עמדה בנסיון, והיא התאבדה, ל"ע. אז לפני שאת מתגאה, תחשבי טוב טוב.
פ12.08.22
תתחתני עם אישה היום זה הולך
עוד אחד12.08.22
חחחחחח.....
ליבי הולנדר 18.08.22
כבר אמרו חז"ל "מעט מעט אגרשנו" כמובן שהרצון והשאיפה הם ל'אגרשנו' אבל צריך להיות ריאלים ו"תפסת מרובה לא תפסת" וללכת על 'מעט מעט' כתבה יפה ומסר נכון(כמובן שצריך לתפוס אותו לעומקו ולא בצורה השיטחית שאפשר גם וגם וכדו')
אורח לרגע12.08.22
24
לצערי לפעמים זה התמקרות וצריך אמון יותר.
שמואל11.08.22
23
אני מבין את הגישה הז. אבל יש בה באג רציני, יש אנשים שמתרגלים לאותה ''דקה'' של התגברות וכו' ומסתפקים בה, הלגיטימציה שאנשי חינוך נותנים לגישה הזו נותנת תחושה לאנשים מסויימים שהם בסדר וזה אחלה להתגבר על קושי ולעמוד בניסיון כמה דקות ואח''כ ''לנוח''. בחינוך צריך גם קשיחות
יאיר16.08.22
22
אזה אמת כל מילה פנינה וגדולים אמתיים מחנכים באותו הדרך
חוץניק בחוצ 14.08.22
21
אין להתייחס לכך כאל אסון. אלא כאל דבר שאנשים נכשלים בו. זה לא מרסק את האמונה. יש לדעת כי כמות הכניסות בשנה לאתרים האלה מגיעה ל-15 מיליארד. פי שניים מאוכלוסיית העולם. זו תאווה שקשה לעמוד בפניה.
מתי15.08.22
20
מרגש. תודה
הדס12.08.22
19
פעם צעקו על הרב דוד סתיו שליט"א על זה שהוא כתב בספרו שאם אדם ראה סרט והיה מראה לא צנוע שיעצום את העיניים... והיום גם חרדים אומרים את זה... אז למה ביזיתם אותו??
אאה12.08.22
כי הוא הפך את זה ללכתחילה, וכאן מדובר בטקטיקה לשיקום נופלים
אהה14.08.22
18
מה הבעיה להיות מכור לסרטים ולהקים בית נאמן בישראל?! זה שטיפת מוח...
ט12.08.22
רואים שאתה נמצא עמוק בתוך הסרטים.....
ליבי הולנדר 18.08.22
הכוונה לבית של תורה שמקשיב לגדולי הדור בהכול
משה15.08.22
17
מקצועי ביותר . נא להשתכפל וכל הראשי ישיבות שסתם מעיפים על ילד שלא קם לתפילה בושה אולי הם צריכים גם טיפול ריגשי ואולי יש סיכוי שאולי יהיה להם חלק לעולם הבא .וצמצמתי כאב וד"ל. הכותב בדמע איפה האחריות ילד פגוע ומתרסק בבית ועושה דוקא הפוך
יוס12.08.22
16
מהמםםם ומחזק ממש... תודה רבה לך!!!!!
...11.08.22
15
כל הכבוד שאפו ענק חזקתה אותנו
יאיר11.08.22
14
גם אני הייתי במצב הזה ונעזרתי בקו הסיוע "מתחברים מחדש". תפנה למיזם "מתחברים מחדש". מנסיון אישי זאת הכתובת שהכי יכולה לעזור לך.
גבריאל13.08.22
13
כל הכבוד אני בחור ישיבה וכמעט הכול נכון אבל כל מי שראיתי שרוצה ללמוד רק שעה ביום והסתפק בזה לא גמר בישיבה
משה15.08.22
12
המשגיחים בישיבות צריכים לקחת תובנות מהתורה, למשל, כמו המדרש הידוע על אדם שאמר לחוה לא לגעת בעץ הדעת והנחש ניצל זאת כדי להוכיח לה שלא קורה כלום בנגיעה, ולכן אכלה מן הפרי. בחור ששומע שיחות על כך שמי שרואה מראה ברחוב לא יכול ללמוד, ורואה על עצמו שגם אחרי צפייה בסרטים הכי גרועים הוא יכול לשבת ולעשות ש
משה12.08.22
11
נכון ממש! תודה רבה!! אני בסמינר אחד הטובים ובדיוק כמו אותו בחור נפלתי לסרטים ובגלל שכל הזמן המורות הרצו לכולם כמה שזה גרוע סמרטפון (שהיה לי) הרגשתי כל כך רע ומאד התדרדרתי, ברוך השם התחזקתי לאט לאט אבל חשוב מאד לחנך לאיזון שבורא עולם אוהב אותנו בכל מצב, ואם עכשיו התגברת וראית סדרה של ילדים בשביל פחו
מודיעין עילית12.08.22
10
אני מכיר בחורה שהתגרשה בגלל שבעלה היה מכור לסרטים כאלו.. וד"ל.. ה' ירחם.
יוני12.08.22
פה מתחילה הבעיה שמחנכים להיות מלאך כאשר אנחנו אדם גם אשתו מכורה לבגדים צרים ולכל מיני קשקושים של נשים
אליהו23.08.22
9
ל"4" למה אתה ככה הורס? אהה?? המדריך דיבר פה ממש יפה, ואני אישית ממש התרגשתי כי גם אני נקלעתי למצב דומה, והלכתי לתגובות לראות אם יש איזה אחד שגם קרה לו מקרה דומה וככה הוא התגבר לאט לאט כדי שעזה עוג יותר יחזק אותי. ובמקום זה אני רואה איזה אחד "קוץ" שלא מנוסה "בגרוש" שחייב להגיב בדיוק הפוך ממה שהמדריך
למה אתה כזה???12.08.22
8
מהכל אפשר לצאת תצעק לשמיים ותבקש מאבא בלב נשבר כי "צעקת הדל תקשיב ותושיע". מהכל אפשר לצאת מסרטים וסרטים לא טובים, סמים, אלכוהול, תאוות מהכל. השם מחכה שרק נתפלל אליו, תתפללו מהכל אפשר לצאת, השם כל יכול.
rcs11.08.22
7
העיצה שלי מנסיוני, זה שהאדם יחליט על ניתוק מוחלט מהסרטים למשך 60 יום, בהתחלה בשבועות הראשונים יהיה קשה מאוד, אבל אחרי זה יתרגל לאט לאט, עד שיהיה אצלו טבע שני, שהוא לעולם לא פוגם בעצמו בשום אופן, וגם אם יהיה לו ירידה מכמה פעמים שהתחיל זאת, שלא יתייאש, יתחיל 60 יום מהתחלה עד שיעבור את זה. וכמובן ל
י11.08.22
לא הבנת את הכתבה !! למה ש"יחליט על ניתוק ......60 יום" באמת למה רק 60 יום ולא 60 שנה ???......... אתה מתחיל להבין ? מדובר במי שלא יכול להתנתק /לעצום עניים אפילו , למשך חצי דקה ואתה מדבר על להתנתק ל 60 יום ????? תקרא שוב את הכתבה ותגיב לענין ! אל תגיב שטויות ! ואם לא הבנת , אז אל תגיב בכלל !!!
שלמה23.08.22
6
חזק
מ11.08.22
5
באמת הדרך להתנתק מיזה זה להתחתן... זה מן חסך כזה שיש לכל מי שרווק/ה.
מישהי15.08.22
4
ממש חזק! אהבתי! אשתדל לממש!
יו13.08.22
3
יישר כח. אני הבנתי את זה בגיל קצת מאוחר אבל רק הרעיון הזה שדבר קטן בקדושה זה נצח זה מה שעזר לי לתקן קצת את עצמי בהרבה דברים ועדיין עובד על זה דרך המחשבה והאמת הפשוטה הזאת שה 'יתברך אוהב ורוצה כל דבר קטן של קדושה . לכן כמו שכתב מרדכי היקר אל תקשיבו לעצת היצר שאומר כל הזמן שזה לא שווה כלום אפילו שהוא
ניסו12.08.22
2
בכל התמכרות יש דרך להשתחרר זה רק ענין של סביבה תומכת ורצון אישי להצליח .
קובי11.08.22
1
התוכן בעיקרו נכון הסיפור שהביא לא כל כך מוכיח את זה כי הבחור הפסיק א תהסרטים אחרי שהוא התחתן.. כנראה הם לא היו חסרים לו יותר כבעבר
א11.08.22
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

בני עליה 

בסיום הזמן: בחורי הקיבוץ שימשו כבוחנים | צפו בתיעוד 

חיים רוזנבוים | 15.04.24
ש

זו השנה השניה

הכינוס השנתי של "איגוד הישיבות התיכוניות החרדיות"

אסף מגידו | מקודם

"בלי קניות וסידורים"

הגר"י זיבלרשטיין הורה: "בני ישיבות ילמדו מחר ללא הפסקה"

חנני ברייטקופף | 14.04.24
ש

צפו בגלריה

תיעוד מיוחד מכינוס החירום של גדולי הדור במעונו של הגר"מ שטרנבוך 

אסף מגידו | מקודם
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

ישיבע'בוחר - זה בשבילך

רגע לפני האסון הבא: אלו כללי הבטיחות לטיולים בבין הזמנים

אביעד מוזס | 11.04.24

בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

חיים רוזנבוים | 11.04.24

עץ פרי עושה פרי

ראש הישיבה בירך את האילנות, ואת ילדי בני ברק | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 10.04.24

סערת הגיוס | דבריו נחשפים לראשונה

הגרמ"ד סולוביצ'ייק: "השיסוי החילוני, מזכירים לי את העבר האפל; בגרמניה גם עשו כך"

חנני ברייטקופף | 10.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

בהרכב של 9 שופטים

אחרי צו הביניים: זה התאריך שבו יתקיים הדיון בבג"ץ

נחמן שטרנהרץ | 10.04.24

תנו כבוד לתורה

סיום מסכת יבמות בב"ב - הגר"ד והגרמ"ה חגגו עם 'אור אלחנן'

איצלה כץ | 09.04.24