כיכר השבת

"הפתרון? סרטוני רשת"

נתונים מפחידים: מאות בחורי ישיבות "נשרו" מתחילת 'זמן אלול' | הנתונים המלאים

אין זה סוד כי מאז ימי הקורונה, חלה עלייה תלולה במספר בחורי הישיבות ש"נושרים" מהישיבות | על פי הנתונים שהגיעו לידי 'כיכר השבת', אחוז הנשירה קפץ בפי 4 | כך מתמודדים עם הבעיה ב'ועד הישיבות' | גורם חינוכי: "מישהו חייב להתעורר, משפחות מתפרקות" (עולם הישיבות)

209
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ב' בחשוון | 27.10.22
תופעת הנשירה גדלה פי 4 | אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

"נתוני נשירה שלא ידענו מעולם", כך אומר היום (חמישי) ל'כיכר השבת', אישיות חינוכית מוכרת המטפלת בסוגיית הנער הנושר והמתמודד.

אין זה סוד, כי בימי הקורונה, כאשר חלק מהישיבות היו סגורות, וחלקן פעלו לסירוגין, חלה עלייה תלולה במספר בחורי הישיבות שנשרו מהמסגרת הישיבתית.

על פי הנתונים שהגיעו לידי 'כיכר השבת', עד לקורונה, אחוז הנשירה בעולם הישיבות עמד על אחוז בודד בלבד, בזמן הקורונה המספר עלה לשני אחוזים, וכיום הוא עומד על לא פחות מארבעה אחוזים.

עולם הישיבות התחיל ביום שלישי את 'זמן חורף', כאשר מרבית הבחורים חזרו עם כוחות מחודשים ובכוונה לעלות ולהתעלות בתורה ויראת שמיים בזמן הקרוב, שיתחיל גם עם מערכת בחירות סוערת.

אך יחד עם הבשורה המרנינה והמשמחת, ישנן כ-250 משפחות שהבנים שלהן לא חזרו להיכלי התורה והישיבות ופשוט נשרו לתהום הנשייה. כלומר מתחילת שנת הלימודים - 'זמן אלול', נשרו 250 בחורי ישיבות מהמסגרת הישיבתית.

מחנך ידוע שמכיר את הנתונים, אומר ל'כיכר השבת': "מדובר בנתונים מזעזעים שצריכים להיות בכותרות הראשיות של כל כלי התקשורת החרדית".

"מעולם לא ידענו כאלו מספרים כואבים וקשים. לפני ארבע שנים המספרים היו רבע ממה שאנחנו מכירים היום, והיד עוד נטויה, חייבים להתעשת לפני שיהיה מאוחר. אין לכם מושג מה זה גורם למשפחות. אני יודע על משפחות שהתפרקו או בדרך לחורבן. זה כאב לב שמי שלא חווה אותו, לא יודע לשער כמה הוא כואב. במיוחד, שרוב הבחורים נהפכים לנוער שוליים, שמסתובבים ברחובות ומכלים את הזמן על שטויות.

ב'ועד הישיבות', המכירים את הנתונים מקרוב, החליטו כך נודע לראשונה ל'כיכר השבת', לצאת בשבוע הקרוב בקמפיין למניעת הנשירה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ארגון 'לנחותם', העומד תחת 'ועד הישיבות', והוא אמון על מציאת מקום לימודים לכל בחור ובחור. הוחלט לצאת בקמפיין רשת המיועד לבחורים הנושרים ומטרתו לפנות אליהם באופן ישיר, בכדי להחזירם אל עולם הישיבות.

יצוין, כי מדובר בצעד חריג מבית 'ועד הישיבות', שכן עד היום הארגון לא הכיר בקיום הרשת והרשתות החברתיות; "הם הבינו שאין להם ברירה, אולי בודדים מהבחורים הנושרים לא נמצאים בתוך הרשת, רוב מכריע נמצא שם, ולכן אם עד היום, הם פרסמו באופנים המסורתיים - בעיתונים היומיים, הם הבינו שהם צריכים לצאת מהקופסה ולפנות לאפיקים חדשים, מדובר פה בשינוי פורץ דרך", מסביר ל'כיכר השבת', גורם מ'ועד הישיבות'.

הסרטון רשת הראשון של ועד הישיבות
תוכן שאסור לפספס
209 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
97
וכמה נושרים מבפנים יש בדקתם?
אבי01.11.22
96
בני זרקו הישיבה רק שלא היה ביום כיפור בישיבה כעת הוא בבית
יואל29.10.22
כאשר אין על הישיבות שום פיקוח, כל ראש ישיבה עושה ככל העולה על רוחו ודן דיני נפשות מעומד ומשמועה. את מחיר הדמים של ה"עצמאות החינוכית", שאנחנו כל כך נלחמים עליה, משלמים הילדים שלנו.
רפאל 30.10.22
את בני זרקו בתחילת הזמן הקודם כי איחר 3 פעמים מאז הוא בבית. מה יהיה???
יתנו את הדין01.11.22
95
צריך לשלוח את המשגיחים והמגידי שיעור ל’לנחותם’ . מכיר המון בחורי ישיבות שבחיידרים היו ’שפיץ’ ילדים מתמידים וצדיקים וכשהתחילו שיעור א’ בישיבה חלה התדרדרות תלולה. צריך בדיקה יסודית
לנחותם28.10.22
אם ישלחו את ראשי הישיבות ואת המשגיחים להשתלמויות זה יכול לעזור מעט, אבל זה לא יביא שינוי משמעותי. השאלה המהותית היא למי נתונה נאמנותם, אם לטובת הבחורים או ל"שמירת צורת הישיבה". כל עוד נתונה נאמנותם ל"שמירת צורת הישיבה", טובת הבחורים תשאר הפקר בעיניהם.
רפאל 28.10.22

הצגת כל התגובות

94
על הבחור לדעת אין כיף יותר מלימוד גמרא, אלא כל סוגיה , נראית תחילה קשה ,ובאמץ וסבלנות מבקיע השחר , בחוץ אין כלום רק שריפת זמן
משה28.10.22
אל המשבר הנוראי הזה הגענו בגלל שהרבנים לקחו לעצמם את הסמכות להחליט עבור כלל הציבור. המוצא היחידי הוא שכל אחד יחליט לעצמו וישא באחריות להחלטתו.
רפאל 28.10.22
'שריפת זמן' חח ואתה גייולש באינטרנט כאן.. חמוד אתה.
לל30.10.22
93
אני למדתי בישיבה חרדית ליטאית קלסית והייתי פסיעה מלנשור לעט לעט נכנסה בי יראת שמיים וב"ה המשכתי בישיבה עד החתונה . היום לאחר שש שנים בישיבה אני רואה שהיה חסר לי מאד מאד ביראת שמיים ולא קיבלתי כלוום מהצוות הכל לבד ובכוחות עצמי עד היום אני מרגיש שחסר לי הצוות נתן דגש על לימוד תורה ושמירת סדרים ש
בחור ישיבה לשעבר 28.10.22
צודק בהחלט
עוד29.10.22
92
כן ירבו
חיה ליבנה27.10.22
91
שקר זה בדיוק הפוך
meir27.10.22
90
תודה לכם על הכתבה אני סבלתי ממלמדים אכזרים וקרים ושמח לראות שהזעקה שלי קיימת הופכים ילדים מאבות ובנים לאברכי כולל ומייסרים אותם לבא כל בוקר בשבע וחצי ולשמוע שיעורים שעתיים ברצף מה הפלא ששונאים את הלימוד אחרי כמה שנים. קשה למלמדים לפרגן רק את הרע מחפשים שערי גיהנם נוצר לאותם 'מחנכים' מי שירצה להציל א
תצמבב27.10.22
שלא יניח? שיניח 5 דקות עם ק"ש.
משה בן אברהם27.10.22
בדרך כלל תלמודי תורה וישיבות לומדים בשעה שבית ספר חילוני מתחיל ומנסיון אישי היחס שם בכלל לא יותר טוב לקבל מהם מחמאה זה משהו נדיר אל שלא תחשבו שיש מקומות יותר טובים אבל יש מוסדות חרדים פחות טובים ויש יותר צריך לבדוק טוב לפני שמכניסים ילד לשאול את מי שלמד קודם ואם יש ילד עם בעיות קשב אז הבעיה יותר מור
בעלי תשובה28.10.22
89
לפי התגובות אתם רק מוכיחים כמה אתם נושרים
ה' ישמור 27.10.22
88
כדאי לכל אותם "נושרים" לבדוק ישיבות של חב"ד...
שימיי06.11.22
87
הכל בגלל החיסונים
שלום29.10.22
86
לעניות דעתי,עם כל הכאב שבדבר ,יש אנשים שלא יכולים ללמוד גמרא לאורך רוב שעות היום,השעות המרובות יכולים ליצור מצב לא טוב אצל הבחורים. אני הייתי מציע את הרעיון כמו הדוגמא היפה של יוסף,שזה שילוב תחביב או עיסוק כלשהו שהבחור מרגיש חיבור אליו,ולקראת ערב שמסיימים את העבודה,אפשר ללכת לבית המדרש ללמוד בחברותו
יואל28.10.22
חוסר הבנה בחינוך זה לא יגרום לפחות קלקול להיפך זה רק יחמיר את המצב שגם הבחורים שהיו אמורים ללמוד כל היום לא ילמדו לא היה יותר כוללים כי כבר לא ירצו לכולם קשה בהתחלה ללמוד צריך כח רצון לא לעזור להם להתקלקל
משיח בוווא כבר!01.11.22
85
ה' מנסה אותכם ואתם נופלים לצערנו
בחור ישיבה חרדי28.10.22
אילו היתה מצוה, אפשר היה לדבר על ניסיון. ה' ניסה את הרבנים אם יקיימו את ציווי הגמרא "אין ממנים פרנס על הציבור אלא אם כן נמלכים עמהם", והם לא עמדו בניסיון.
רפאל28.10.22
84
שנים שנים שנים כמעט כל חרדי ירה בגב של הספרדים ובגב של בעלי התשובה והמתחזקים, החרדים שהרגישו את עצמם כאח של אלהים, או שותף שלו לעסק..... נתנו הרגשת דחיה לכל "מתקרב" , הסלקציות שאייכמן עשה לא מתקרבות לזרת של הסלקציות החרדיות, אייכמן רצח גוף, החרדים רוצחי נשמות!!!!!!!! עכשיו תקבלו את זה בפרצוף בילדי
איש קרית ספר28.10.22
כל מילה בסלע. עד היום לא הבנתי את זה. עכשיו כשיש לי 2 ילדים פורחים, (ולא נושרים!) אני מבינה את זה. מי ייתן וגם "החרדים" יזכו לפרוח שכלית, רגשית, וכו'. בהצלחה לכל עמך בית ישראל!
אפרת28.10.22
מה הלחץ לשלוח דווקא למוסד ליטאי?
דודי28.10.22
חס ושלום לשלוח למסגרות ליטאיות או חסידיות,זה הרס לילדים, רק להשאר בבית, ולהביא מלמד לבית.
אבא30.10.22
אסור ליהודי מתחזק או בעל תשובה לעבור לריכוז חרדי,עליו להשאר היכן שהוא נמצא, לנסות לפתוח בעצמו מסגרות לימוד לילדיו,ובעיקר ורק להתפלל לה' לישועה,אף אחד בעולם לא יעזור לך,בטח לא ג' או שס, תפתח קבוצה קטנה עם יהודי שילמד איתם ותבטח בה',
פריפריה29.10.22
83
זה בכלל לא כזה פשוט, הישיבות המשלבות לימודים ובגרויות/ מקצוע ברמה, דורשות חולצה לבנה ועוד... זה לא פתרון לכולם
אמא כואבת מאד28.10.22
82
תמשיכו ככה והישיבות יהפכו למחסנים.
Tbeone27.10.22
81
בשנות ה 80 העיפו אותנו מהישיבה , ולמעשה ממש בצדק , אנחנו הגדשנו את הסאה מכל כיוון , משם כבר זה הידרדר , ראש הישיבה לא האמין לאן הגענו , המשגיח והרמי'ם ביקשו שנחזור כנ''ל ההורים .. אבל זה כבר לא עזר לאף אחד . החלטנו ללכת לכמה גדולי ישראל ולהסביר את המצב ולנסות לקבל הכשר לפתוח מסלול ישיבה משולב ... עס
שמעון27.10.22
80
טוב יאללה חלאס עם כל הדרמות האלו משפחות מתפרקות החברה החרדית קורסת אין יותר חרדים יראי שמים וכו' וכו' באתרים מתים על הסקופים האלה לצד זה שיש לצערינו הרבה בחורים/ות שיורדים מהדרך יש המון המון שהם חרדים יראי שמים משפחות מצוינות בקשה בלי דרמות מיותרות!!
ליבי הולנדר 27.10.22
סתומה
יהודי אמיתי28.10.22
79
אי אפשר להילחם בתופעת הנשירה וגם לא צריך לטפל בתופעת הנשירה, מה שכן אפשרי וכן צריך זה לרכך את הקרקע שהבחורים נושרים לתוכה ולרפד אותה בהרבה חום ואהבה, ככה בחור שנפל וקשה לו לא יקבל 2 סטירות כי אם סטירה אחת, ויהיה לו הרבה יותר קל לחזור לעצמו, בכל מקרה אני מדבר רק על בחורים שנשרו מהעץ בגלל הרוחות שבחוץ
דוד27.10.22
78
מה נזכרו עכשיו ,כל פעם הרבנים מעיפים בחורים לרחובות שלא ניראה להם שהם בסדר ועכשיו מה הביעה חסר להם בחורים שישלמו לישיבות ??????????
אנונימית 27.10.22
77
מספיק אם האגו והפחד מהשידוכים מלא גאווה.בתוך מתבן חיו רבי עקיבא ואשתו רחל הצדיקים. אני בסך הכל בא לומר שלי יש ילד כזה שלא היתחבר ללמוד כל היום ובחור עם מידות מעולות לכל סבבותיו נעים הליכות ועדין נפש.ושרצה גם ללמוד וגם לעבוד שללו זה בעיר החרדית שבא אנו גרים. ועצם המחשבה לשינוי יצרה סטיגמה. וברוך ה
ד.דוד27.10.22
76
לפי הנתון נזה צריכים להפלט עובדי הוראה רמים ועוד חבל שלא מפנקים את הבחורים באוכל ועוד כדי שיהנו מהלימוד במקום זה רמים חיים על חשבון הישיבות ונותנים סידור מלא לילדים שלהם מהפיות של הבחורים או שקונים עוד ועוד דירות על חשבון הישיבה
חח27.10.22
מאיפה הנתונים העקומים האלה?בלעם
מישהי27.10.22
75
אין מה לעשות הרבה בחורים שלא מסוגלים ללמוד ולא נותנים להם שום אופק ורואים אותם כמו סוג ד ינשרו כל עוד שמנהיגי ונציגי הצבור טומנים את ראשם בחול
האמת הכואבת27.10.22
או איך שאתה צודק
טירער28.10.22
קשקשן!! יש מוסדות חרדים המשלבים תורה ומלאכה.... אתה שונא ישיבות לך לסירחון החילוני
ישיבת רש"י27.10.22
אדיוט אני לומד באחת מהישיבות הכי טובות ולי זה טוב ןמצוין ויש אחרים שלא כמו אח שלי שהוא בחור צדיק ירא שמים מסתקלים עליו כמקולקל ולנו זה הורס בשידוכים
חצוף27.10.22
אם אתה מצפה שהשינוי יבוא ממנהיגי ונציגי הציבור, אתה יכול להמשיך לחכות.
רפאל 27.10.22
יש משהו זה הבן שלי בישיבה טוען ובוכה שלא מסוגל ללמוד אבל יודע שזה המקום הנכון ביותר נשאר בישיבה כדי שתשמור עליו שלא יצא לרחוב מילים שלו...יודע שזה הטוב היותר בשבילו...בתור אמא נקרעת בתוכי ..חוסר לימוד מביא לביות מתחיל בתספורת , טלפון מכון כושר ... הדרך ידועה
גילה27.10.22
מה הקשר מכון כושר? אני בחור בישיבה רגילה לומד ובמכון כושר
גד01.11.22
74
תגידו אתם משוגעים מה זה המשפטים האלה לא כולם צריכים ללמוד? גם פעם עבדו? החיוב ללמוד תורה זה לכוווולם אין יוצא מין הכלל ואם קשה אז מתאמצים ומה שפעם עבדו זה היה נשואים דבר ראשון וגם אז הם היו לומדים תוך כדי עבודה וגם על זה כתוב שעדיף שלא וגם בזמנם לא היה בעיה לעבוד לא היה פריצות וכו ואלה שמתחתנים בגיל
משיח בוווא כבר!01.11.22
73
חוץ מהנשירה הגלויה. מה קורה בפנים?? מה עם נשירה סמויה . מה עושים 50 אחוז מהבחורים בתוך הישיבה? למה מתים להתחתן בגיל 20? חברה שמישהו יצעק כבר בקול אנחנו הורסים את עצמינו מבפנים. חינוך הבנים אינו מותאם לדור. לא כולם יכולים ללמוד כל הזמן. שלבו להם לימודים כלליים או מעשיים. רחמו על הנפש שלהם... זה הז
כואב לי 30.10.22
72
תקשיבו יש כאלה שלא מתים להם אה חנבסיות הזו יש ישבות תיחוניות ושההורים תוקים בישיבה קדושה זה מה שקורה
לכל האילה29.10.22
71
יש לי חבר שירד לגמרי רק בגלל הראש ישיבה שלא נתן לו לבוא לשבתות בישיבה ואומר לבחורים לא לדבר איתו רק בגלל שהוא לא מדבר יפה.במקום זה שיבוא אליו שידבר בנועם ושיגיד לו לדבר יפה ולא כל מה שיש לך בבטן להגיד לכולם .אומר לו לא לבוא
לא חשוב28.10.22
70
הם פשוט מבינים שלהנהגה שלהם אין שום מטרה ללמד אותם אלא להשאיר אותם בורים ועניים. כוח הצבעה
יעל28.10.22
צודקת
מוטי30.10.22
מסכים 100%
רוני31.10.22
69
חקי חיון , בשנים האחרונות העולם החרדי נסדק קשות ובתוך שנתיים מהיום העולם החרדי ישתנה בשינוי מהותי ביותר ורבים ביותר ינטשו.
חקי חיון28.10.22
הסדקים יעמיקו ובכל זאת איני צופה לשינויים משמעותיים. מי שהורגל להפקיד את שיקול הדעת בידי הזולת, לא במהרה מחזיר לעצמו הרגלי חשיבה עצמאית.
רפאל 28.10.22
68
פעם חרדים היו חרדים לתורה...היום הם חרדים מחרדים אחרים.כל חרדי הפך לשופט ששופט את חברו או שכנו .בא אלי חבר שיעצו לו לזרוק את הבן מהבית כי נשר.שלא יקלקל את השידוכים לאחיו ואחיותיו.אמרתי לו אני רוצה לדבר איתו..בא אלי נער צנום בישן ושקט ,התחלתי לדובב אותו כדי להבין מה מציק לו.הוא אמר לי שלאחר שעתיים של
יוסף28.10.22
מה מטורלל בו? בחור חמד שעשה ככל יכולתו במסגרת ובשלב מסויים ביום צריך לעסוק בעבודת כפיים אומנותית. יש צרכים שונים לבני אדם, כשם שפרצופיהם שונים. אשריך שהיית שליח לסייע לו למצוא את מקומו. ואשריו שהוא מזין אחרים בהגשה נאה ובשימת לב והשקעה, תוך שימוש נבון בכישוריו וכוחותיו.
יהודי29.10.22
67
אגיד את דעתי בעניין: 1. מרתק לראות דיון כזה עברתי על 80 תגובות לפני שכתבתי. 2. בתור אח לבחור ישיבה בישיבה הכי טובה בארץ (לא אכתוב את שמה) הבעיה הכי קריטית זה שאין לבחור איש צוות כלבבו, לא אחד שבא לרבן, לקחת כסף, וללכת, אלא אחד שאכפת לו. 3. תאהבו את הילדים, תגידו להם את זה, תצאו איתם לטייל וכו', הע
אבי28.10.22
בושה שאתה מעודד את אחיך להיות טפיל על החברה
אלון31.10.22
שמע איזה גאון אתה, איך לא ידענו על קיומך עד היום? פספוס לדור כולו...
זונדל איינשטיין30.10.22
אתה ממש דוגמא למה שנתן ה׳חינוך החרדי׳ החולני. לדעתך אחיך היה יכול ׳לקבל׳ דירה ובמקום זה הוא עובד ׳כאחרון המטופשים׳. סתם שתדע, יעקב אבינו לא ׳קיבל דירה׳ אלא עבד ׳כאחרון המטופשים׳, וכמוהו המון תנאים ואמוראים. כך דרכו של עולם! וזה שהחלטת (אתה או רבותיך המהוללים) להפוך סדרי בראשית לא עושה אתכם פחות מטופ
דודו31.10.22
66
חבל חבל חבל עוד רגע המשיח מגיע תחזיקו מעמד למרות שזה ממש ממש קשה
עיככיביבי27.10.22
65
מה עם בנות הסמינרים?
חנינא27.10.22
אהמ... שאלה טובה הבנות יותר חכמות הם פשוט נשארות במסגרת לא עושות בעיות עד סוף הלימודייםם בחורים תלמדו ממנו😏
-=-29.10.22
64
החרדיות בסוף דרכה
גלעד27.10.22
בלבול מוח החרדיות תתאים את עצמה לתקופה אבל תישאר חזקה לתמיד
חיי28.10.22
בכל הדורות היהודים היו אנשים חושבים, לכן הצליחו להתאים את עצמם לשינויים שעברו עליהם. את הדור שלנו לימדו שעל כל דבר "צריך לשאול רב", "זו שאלה לגדול". לימדו אותנו שסכנה גדולה היא לחשוב לבד, ואפשר חלילה להגיע על ידי זה לכפירה, ואין לנו אלא ללכת בתמימות ולהדבק ב"צדיקים האמיתיים" (שקצתם כבר נתגלה קלונם
רפאל 28.10.22
63
בחור יקר אם קשה לך ללמוד - ואתה חושב לנשור תדע שעשית את כל מה שיכלת אין עליך אשמה כלל ואתה צדיק אבל תחכה קצת כי אלוקים יסדר לך דרך חיים שטובה לך ותישאר כפי שאיפתך הטהורה והעמוקה אל תהיה פזיז לשום דרך חדשה תחכה קצת בבקשה!!
לגחגח27.10.22
62
למה צריך הרבה חופש בבין הזמנים ,אני זוכר שהייתי בישיבה שאלתי את אותה שאלה,הבטלה מביאה לידי חטא ,מלא בחורי ישיבות היתקלקלו בבין הזמנים
בני27.10.22
איזה צדיק אתב.... חח אתה רוצה שילמדו גם בחופש אבל לגלוש באינטרנט יש לך זמן.....
חח27.10.22
הוא אחרי הישיבות...
רק בן גביר30.10.22
61
מצוין. מקומם תחת מדים
בן כספית27.10.22
60
מאז שעזבתי את הישיבה אני יותר חזק בדת! התחלתי לעבוד את ה' לא את המשגיח והראש ישיבה
מישהו27.10.22
59
חשיבה אמיתית הינה מהו רצון ה' ? כלומר: שכולנו נשמור תורה ומצוות ונלך מחיל אל חיל הדאגה של (וועד) הישיבות צריכה להיות לעשות את הרצון והנחת רוח לה' - [ושאר ההסתכלויות כבר יסודרו... כי בכלל מאתיים מנה...] וד"ל ...
דוברוסקין ישראל 27.10.22
58
נושרים וחזרה בשאלה אשמים אשמים ואשמים בזה, כת הערב-רב השטני המשחית הסיקריק הקיצוני,
גיוואלד27.10.22
57
העולם החרדי נוצר במציאות דיעבדית בעקבות הפחד מהעולם שברא הקב"ה, במקום לפעול בעולם כרוב חכמי ישראל במהלך הדורות ובפרט בזמן חז"ל אשר לא הייתה שום סטירה בין להיות חקלאי,יינן,בעל חנות,סנדלר וכו.. לבין להיות מגדולי הדור. היום המצב עקום ועגום בעקבות הפחד שהיה בארצות אשכנז והציבור מתחיל להתעורר ולהתנער ולב
שלום01.11.22
כל מילה בסלע אחי
Ma02.11.22
56
זה בסדר לנשור. זה לא נורמלי שכולם כולם כולם ילמדו גמרא. זה לא מתאים לכולם כל היום. הרבה בחורים לומדים איזה שעה ביום וזהו. מותר ילכו לאקדמיה להיות רופאים מתכנתים. גם בזמן הגמרא גברים עבדו. עיוותתם את כל היהדות. מטורפים. לא סתם נושרים תפתחו עיניים. מה קרה שכחתם את הרשר הירש . יש עוד דעות לחרדיות .
ציפי30.10.22
מה זה השטיות האלה אין שום היתר לנשור ואין שום היתר לא ללמוד כל היום אם את לא רוצה להיות דתיה בסדר אבל על תשגעי אחרים
אדם שהכפת לו01.11.22
55
ראשי הישיבות ובעיקר המשגיחים מנותקים לחלוטין מהדור הצעיר. הם לא מבינים לרוחו, הם לא יורדים לסוף דעתו, והכבדת היד במקרה של נפילה גורם לנער לצהוח ולזנוח את הדרך. כל עוד לא יקבלו המחנכים הדרכה, כל עוד לא יפתח אברכון ויהא ת"ח ככל שיהא ישיבה לעצמו, כל עוד לא יעברו המשרות בישיבות בירושה ללא התאמה חינוכית
ראש ישיבב28.10.22
באמת יש הרבה מונתקים ולגביהם אתה צדוק אבל הרוב מבינים
צביצר31.10.22
לא רק בישיבותתת מה עם הסמינרים???הסמינר מנותק לגמרייי ממה שקורה!!!
םןןן28.10.22
רוב הצוותים החינוכים בישיבות ובת”ת לא למדו חינוך. בפרט במוסדות החסידיים. תמיד מכניסים את ה’בן של’ את ה’חתן של’ וכו’...אין להם שום מושג בחינוך. בדוק!! מכיר מקרוב הרבה לצערי.....אחר כך מספרים על אחוזי הנושרים שעולים. איך לא?
אא01.11.22
זה עמוק יותר: כדי להבטיח שבנו או חתנו של האדמו"ר או ראש הישיבה יתמנה לראש ישיבה (שהרי זה המוסד "שלו"), צריך לדאוג שלא תהיה מסגרת הכשרה והסמכה מסודרת, כי אם תהיה כזאת, יש חשש שה"יורש" לא יעמוד בתנאיי ההסמכה, או, לפחות חוסר הכישרון החינוכי יתגלה לעיני חבריו ללימודים. זו המטרה. אחר כך עוטפים אותה במי
רפאל28.10.22
54
תגובה מספר 2 מוסדות החינוך החרדי, האם הם באמת כל כך מעולים, האם הסינון המאסיבי מצדיק את עצמו??? או שמוסדות החינוך החרדי ,הם עסק כלכלי לכל דבר......ובכדי למנף את העסק הכלכלי צריך להשתמש באמצעים שישכנעו את הלקוחות? התשובה מונחת על השולחן: 1.תסתכלו על התוצאות, על הבוגרים של כל מוסד חינוכי, 2.בין הזמנים
איש קרית ספר28.10.22
לגמרי! רווח של הנושרים
יוסף31.10.22
גם עסק כלכלי, אבל בעיקר מקור לשררה שמבקשים גם להוריש לבניהם אחריהם.
רפאל 28.10.22
53
עולם הישיבות צריך להפסיק את בן הזמנים
ההורה שמגיב28.10.22
52
כאחד שמטפל רבות בנוער נושר, יש קושי עצום לעמוד מול הפיתןי הקל של הפלאפונים עם כל התאוות, בעבר בכדי להכיר מישהי היה צריך להפוך את העולם, היום בלחיצת כפתור, בחור נמצא בים של ריגושים. ולא יעזור שום חום ואהבה למי שמכור, זה כמו סמים!!! בישיבות הבינו שעדיף 300 בחורים כשרים ומסוננים, מאשר 400 בחורים ש 100
חד וחלק הסמארטפונים!!!28.10.22
לאו דווקא הסמארטפונים, אלא האינטרנט הארור, (שיש בתוכו אולי גם טוב, אבל זה כלל לא שווה מול הרוע שיש שם,
האינטרנט נסיון הדור28.10.22
51
פרי שנושר מצמיח עץ חדש . אם הוא נשאר על העץ הוא נרקב . יש מי שלא מתאים לישיבה . כבדו זאת
כתם הפרי27.10.22
50
עם גולדקנופף בראש זה יקרה הרבה הרבה יותר.
ריאלי27.10.22
49
אני חייב לומר דבר שלא יאהבו אותו: שהציבור היקר שלנו יפסיק לחפש אשמים כגון "סמרטפןנים" וכדו'. סמאטפון הוא כבר התוצאה, הוא לא הגורם. היןם עולם הישיבית עומד בפני מצב שמעמיד אותו בפני אתגר והוא: יש אלטרנטיבה!!! היום לבחור שלא מרגיש טוב בישיבה ולא מרגיש חיבור לעולם הרוחני שלו, אין כל עניין לחניק את עצמו
איש חינוך27.10.22
צודק ב100%
בחור ישיבה28.10.22
אתה מדבר כמו אנשים שקצת התבלבלו בתקופת המשכילים
חיים27.10.22
כב' מציע רעיון שאין לזלזל בו, רק צריך לזכור שהרעיון עדיין לא נוסה אם הוא מצליח ועד כמה.
ירושלים27.10.22
ואוו אתה כל כך צודק
מישהו27.10.22
כל מילה נכונה!
מודיעין עילית27.10.22
כלכך נכון וצודק , הלוואי ויעשו קצת מזה כל כך נכון וצודק, הלוואי ויעשו קצת מזה
בש27.10.22
להפסיק בן הזמנים
ההורה המבקש28.10.22
במקום ליצור קשר עמוק בין הרבנים והתלמידים שבנוי על שיעורים לא מרובים בבחורים, ושהיית תלמיד זמן ממושך אצל אותו רב ושהרב יפתח ליבו לכל תלמיד. במקום זה יוצרים כביכול חויה חיצונית של רבוי והחלפות וחוויות חיצוניות והתוצאה היא המצב העגום והתוצאות החמורות.
משה פינקלשטיין28.10.22
ישר כוח עצום על מה שכתבת והוא אמת לאמיתה מקווה שיתעוררו
יוסף כהן27.10.22
48
הבעייה לא התחילה בקורונה הבעייה התחילה מזמן מזה שראשי ישבות מעיפים בחורים על ימין ושמאל ועל לא עוול בכפם על רשיונות וכו' מי החליט שבחור עם רשיון הוא מקולקל זה היה פעם השתנו הטבעים והיוצרות הדור הזה לא כמו פעם ואני רוצה לומר לאותם ראשי ישיבות אתם תוכלו לומר "ידינו לא שפכו את הדם " עולם הישיבות בתדרדר
שי פרי27.10.22
47
ישר לגיוס שלא יהיה חילול השם.
משה דב בער27.10.22
טיפש. בחור שקשה לו אז לחסל אותו לגמרי
יהודה ישראל 28.10.22
46
כמות התגובות ותוכן התגובות ממש מפחיד לאיזה מצב הגענו.לנשק את אלה שבפנים למרות הסערות בחוץ,ודחוף לעזור למי שמתנדנד בחוץ. אין כמו להיות מחוברים לתורה והקדושה החיים הכי מאושרים בעולם.
אלה 27.10.22
45
מה הקשר לקורונה? המערכת לא מבינה את הבחורים. הם חושבים שהם איזה שטנץ שחייב להתאים למסגרת. לא רואים את הפרט ורק את הכלל. אין להם שום רגישות לזולת. שיעשו חשבון נפש...
אולי תיקחו אחריות27.10.22
44
השאלה החשובה אם הם שומרים תורה ומצוות !! ישיבה או לא ישיבה זה לא חשוב בכלל !! (חוץ מלראשי הישיבה שלא יהיה להם ג'וב)
למה 27.10.22
43
כאיש חינוך למעלה משלושים שנה, המשמש כמפקח חינוכי, חייבים לעשות שינוי, אני כותב את הדברים בכאב, פוגעים במיטב הבחורים שלנו באלימות מילולית קשה. עשרות ומאות מקרים של פגיעות משפילות של רבנים משגיחים וראשי ישיבות. הגיע הזמן לעשות שינוי לבחור רק בדרך אהבה. לא לוותר לתמוך בבחורים שלנו להיות איתם.
יצחק רבי31.10.22
42
ישיבת עובדי השם בפתח תקווה היא ישיבה ברמה גבוהה שמשלבת תורה ועבודה בחורים לענין בוגרים צוות נדיר מכיר מקרוב שווה לכל בחור לנסות להגיע לשם
עובדי השם28.10.22
41
הליטאים הרסו את היהדות. עם השנים הדברים ישתנו
שימי27.10.22
40
נכון להיום, חלק גדול מן הפרנסה של ההנהגה הרוחנית וצאצאיה מקורה בעולם הישיבות. לכן אין לצפות מהם שישלימו עם פתיחת מוסדות חינוך המשלבים תורה עם לימודי מקצוע, מה שיפגע בפרנסתם ובפרנסת צאצאיהם. גם לא יתכן לסמוך על הוראתם בענין פתיחת מסגרות אלה, שהרי הדבר נוגע לפרנסתם.
רפאל27.10.22
39
הכתות החרדיות מתפרקות כמו כל דבר שאין בו אמת אלא רק פחד.
רועי27.10.22
צריך ללמוד חסידות. אנו מתקרבים לביאת המשיח. הזמן זה זמן עקבתא דמשיחא
אלי28.10.22
לא לחינם השם שלך מעיד על רוע
כמה טיפשות28.10.22
מה רוע מצאת בשם רועי? במוצא פיך הוכחת שגם את לשון הקודש לא לימדו אותך בישיבה בה למדת. אז הא לך דבר שאפילו תינוקות של בית רבן יודעים אותו. השם רועי הוא מלשון רועה, ואב לכולם הוא מה שנאמר על ידי דוד מלך ישראל. ה׳ רועי לא אחסר. וכהנה רבות, זיל גמור
מוטי30.10.22
נכון. בדיוק כמו גור
גורית אחת שחיה בכצ שבורחת מהצל של עצמה27.10.22
זה בדיוק מה שזה - כת לכל דבר. עסוקים בלנסות למנוע מידע, חינוך והכשרה מהבוחרים שלהם
יובל31.10.22
38
אכן זה כואב מאוד, ויש מה לתקן בנידון, וצריך להקים קול זעקה אדירה. בנוסף לכך אני מקנא בבעלזערים שהאדמור שלהם לקח אחריות ועשה כל שביכולתו לא לסגור הישיבות בשביל הצלת נפשות והבחורים היו בישיבות רגיל ללא חשיפה למכשירים, כל אחד כמובן פעל בהוראת הראש ישיבה/הרב שלו, והכל משמים, אבל עדיין אני מקנא כי אני רו
תלמיד ישיבה27.10.22
גם מהישיבות הכי טובות ??? אני מכיר ישיבה ליטאית מהטובות ומהגדולות שלא ידוע אפילו על בחור אחד שנשר. מסתמא יש עוד ישיבות כאלו.
ירושלים27.10.22
37
תלמדו מחב"ד, אם ילד 'נושר' לא זורקים אותו מהבית ומתייחסים אליו כאל מוקצה אלא מכילים ומקבלים אותו ולכשיגדל ייזכר שאהבו אותו גם ברגעים שהיה במקום אחר
אני27.10.22
הורה שמוכן לזרוק את הילד שלו הוא חיה, יותר גרוע
חיה31.10.22
36
כאשר בחור ישיבה לא מתאים ללימודים מלאים בישיבה, נעשה לו עוול שהוא נמצא שם. הוא רואה מה יהיה כשיגיע לבגרות ויהיה קרח מפה ומשם. או שיהיה שנורר או שיעבוד בסידור מדפים בסופרמרקט. וכשהוא "נושר" מהישיבה הוא ממורמר ולא פלא שהופך להיות נוער שוליים.
יהושע27.10.22
35
הצילו! הכשבים בורחים מההעדר.
גפני 27.10.22
34
עולם הישיבות צריכים להתעורר ולהבין שלא כולם צריכים ללמוד כל היום .וכל אחד יש לו דרך משלו.
קובי27.10.22
מי שלא רוצה ללמוד גמרא גם לא ירצה ללמוד מתמטיקה. הם פשוט לא רוצים ללמוד נקודה
דן27.10.22
לא נכון!!!
מודיעין עילית27.10.22
איזה שטויות. כל אחד מתעניין בדברים אחרים
רונית28.10.22
יש כאלה שלא מתאים להם לשבת מול הגמרא כל היום אבל ללמוד מקצוע טןב הם מסוגלים בהחלט. זה לא שאין להם שכל! אף פעם לא היו כל עם ישראל תלמידי חכמים, תמיד גם היו כל בעלי המקצועות האחרים ואפילו רופאים וכו שכיבדו אותם ולא נחשבו לסוג ד'...
ממש ממש לא נכון27.10.22
33
דווקא בציבור הספרדי המצב מצוין בזכות לבקר בהיכלו. מי היה מאמין... האשכנזים צריכים ללמוד מהספרדים איך לעבוד!
נו מה30.10.22
32
לצערי, אני אחד כזה!!! אבא שלי השאיר הודעה בקו "לנחותם", ועדיין לא חזרו אליו, סיננו אותי מהישיבה בתקופת הקורונה... הייתי בשיעור א, בישיבה לא חזקה... אבל מפורסמת בשל היותה של מנהיג הדור זצוק"ל [חתנו הוא רה"י] מחכה לעזרה!!!
סינון בקורונה....27.10.22
אל תחכה לעזרה. לך לעבוד
יונית31.10.22
במקום לתקן את הגשר בונים בית חולים תחתיו וגם בית החולים לא מתפקד. וכמו תמיד, אף אחד לא אחראי.
רפאל27.10.22
צדיק אין דבר העומד בפני הרצון זה באמת לא נעים אבל תתפלל על עצמך ותראה לכולם שחשוב לך ללמוד ולהתמיד ותראה שתצליח
בהצלחה28.10.22
כמה אטימות וציניות... מה ההודעה שלך עוזרת לו? אתה רואה אותו טובע ומאחל לו בהצלחה? תנסה לעזור לו מעשית להכנס לישיבה ולא לבלבל לו את המח
המון מהאטימות30.10.22
31
את הכתבה הזו צריך ללמדו בע"פ ויחד אם גדולי הדור האשכנזים הספרדים עדות המזרח והתימנים והאתיופים לבחון כיצד ניצן ממש לעשות "איחוד הצלה" כמו הארגון כל בחור שנושר למעשה זו חורבנה של היהדות החרדית בארץ ובחול כפשוטו ואני כותב זאת כאזובי הקיר או מאזובי הקיר
יוליש טיטוש הכהן27.10.22
אל המבוי הסתום הזה נכנסנו בהנהגהגת גדולי הדור, אז איך יוציאו אותנו משם?
רפאל 27.10.22
30
בלי מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון.
תורה27.10.22
29
לכל אלו שהגיבו פה נכון אתם צודקים המשגיחים בישיבות לא טובים ומסתכלים עך בחורים אלו כסוג ד וכו וכו אבל למה בדיוק זה קורה בכפול?? מה היה עד היו?? הכתב צודק הקורנה פלטה הרבה בחורים מהישיבה כאילו נתנה להם היזדמנות ליפול למשל לאיזה בחור לפני הקורונה היה טלפון ומאז עידין הקורונה לכל ילד יש טלפון ואין ספק
יוסי27.10.22
28
זה מעודד אותי מאוד לצאת מהדרך
ברור27.10.22
27
לא לומדים מחשבה, לא לומדים למה לקיים מצוות, לא מאפשרים אינטרנט מסונן עם שיעורים מענינים, לומדים רק אם הגט נשרף בתוך ד' אמות שלה האם מגורשת, ובחוץ האייפון חוגג בצבעוניותו מה יעשה הבן ולא יחטא?
משה בן אברהם27.10.22
שטויות אני בחור ישיבה וכל העניין הזה של להכניס תכנים ושטויות זה מגיע מחוסר הבנה שזה הגורם להתקלקלות. אין עניין לשנות את הישיבות וזה לא יעזור אלא להיפך. הבעיה מתחילה מהפאלפונים הלא כשרים וכו
גג01.11.22
אין כוונתי לזלזל בתלמוד אלא דוגמא ללימוד שלא נוגע למעשה
מ ב א27.10.22
26
מי מכיר ישיבות לבחורים כאלה? תנו שם טלפון משהו
יוסי27.10.22
25
הפיתרון לתת לבחורים הצדיקים האלה לשבת את ארץ ישראל שיקימו ישובים פשוטו כמשמעו אישית אני מכיר בחורים שעשו את היום הם עובדי השם במלוא מובן המילה
ישראל27.10.22
כל עוד אנחנו שומעים לזקני הדור במקום לשמוע להגיון הבריא, בנינו ימשיכו לשלם את המחיר. ואם אתם רוצים למנוע הקמת מוסדות שיתנו מענה לבחורים שאינם מסוגלים או שאינם חפצים ללמוד תורה כל היום, אז תצביעו למפלגות החרדיות!
רפאל 27.10.22
עצוב כמה שזה נכון אין ברירה אלא להתחיל להתעורר ולהצביע בהתאם לשכל הישר שכל אחד מהמצביעים קיבל מבוראו
צודק27.10.22
24
הם לא נושרים לא כולם בנויים ללמוד תורה כל היום צריך לשלב עם עבודה
נועם31.10.22
23
כשראשי ישיבות זורקים בחור על כלום! על חיצוניות! ולא על פנימיות! מה נותר לצפות שיקרה?
דוד27.10.22
22
הרב חיים אמסלם התריע מהבעיה החמורה הזאת .. אבל מושחתים בלב ונפש רצחו לו את הנפש ואת הקרירה שלו . הרב חיים אמסלם הציג פתרון מלא מלא לאותם בחורים ודחקו אותו לפינה .. אבל לאיעזור לכם כלום . כל שנה יש כמות נשירה חמורה מהישיבות ויש מי שמחביא את זה . לאחר כמה שנים זה צץ באופן קשה ואכזרי , מה שנקרא והחוט ה
נוני 27.10.22
יישר כח לך אי יקר אוהב את הרב אמסלם
עם שלם לשלטון30.10.22
מחילה מכבוד תורתך אין רב שלא יצא נגד אמסלם אפי' מרן עובדיה שהיום יום פטירתו יש גבול
יוסף כהן27.10.22
21
אבל אשמים אנחנו, כי בהצבעתנו למפלגות החרדיות נתנו להן כוח למנוע את הקמתן של מסגרות חינוך המתאימות למי שאינו חפץ או שאינו יכול ללמוד תורה כל היום.
רפאל27.10.22
מה הקשר? מישהו מפריע לך לפתוח איזה מסגרת? מה קשור המפלגות?
גבריאל27.10.22
בהחלט. נציגי המפלגות החרדיות בהוראת רבותיהם נלחמים מלחמת חורמה נגד כל מוסד חינוכי שאינו במתכונת של ישיבה.
רפאל 28.10.22
רפאל, אתה כותב פה כמו איזה "חוכמלוג" בסגנון של אם אני הייתי... וכו' אתה יודע, להעביר ביקורת זה דבר בריא וטוב, אבל סגנון הביקורת שלך קנטרני מדי, אין בו ריח של אהבה, ולא שום אכפתיות של תיקון, רק לכתוב ביקורת לקטר ולקנטר... נו חדל!!!
"ביקורת גאונית"!! פששש..29.10.22
נכון מאוד!
יעל28.10.22
20
לא מספרים לכם שגם הישיבות עושות בעות וזורקות בחורים אס של מי האחריות
לל27.10.22
19
יכול להיות שיש בעיה ביחס הציבורי לשהיה בישיבה. אם עזיבה של בחור מפרקת משפחה, יש כנראה בעיה וגם אם בחור עוזב את הישיבה הופך לנוער רחוב, יש בעיה חינוכית, שהבחור יודע להיות חרדי רק במסגרת סגורה
יצחק27.10.22
18
המסגרת של היום מקבעת סטנדרט אחיד לאלפי סוגים של אנשים, אלו חוקי סדום
חייבים שינוי31.10.22
17
היום מחנכים לחיים כפולים.... כולנו חיים היום חיים כפולים (רק הגבולות שונים) לצערי זה התרבות אצלינו וחבל! והתוצאות הם בהתאם. אבל נמשיך לטמון הראש בחול ולצעוק על כל מי שיעז לדבר על 'המציאות'!
חסיד קלאסי27.10.22
צודק!
מודיעין עילית27.10.22
16
כולם מדברים על אלו הנושרים. אבל מי מדבר עלינו. שמחזיקים חזק בענף דוקר. כולם מדברים על הכאב של אלו שבעטו מהכל. אף אחד לא מדבר על ההוא שחורק שיניים כדי לשרוד עוד יום מול דפים בשחור לבן. ומשגיח ששם עליו עין מזמן. כולם מדברים שהם צריכים אהבה. הכלה. ואת כל החבילה. מי מדבר על האחים שלהם. שרואים הורים מתפר
....27.10.22
תותח אתה
מה אכפת לך27.10.22
צודק. אני איתך!!!
אבי27.10.22
ואוו איזה חץ ללב! תמשיכו עם המלחמה ותדעו שאתם גיבורים!
יעל27.10.22
מרגש כל מילה בסלע!
בני27.10.22
הצילו!!! יש לי גם נושר וגם ילדה עם כפתור עד הסנטר בבית!!! מה עושים?!? את מי לחבק קודם??? פשוט שואה רוחנית!!!
אפרת28.10.22
😥😥😥
אליאור הדר27.10.22
איזה יפה ונכון כתבת
שוש27.10.22
וואוו חזק ונכון!!
מיכל27.10.22
נכון מאוד !
דוד27.10.22
וואו וואו !!!! מדהים מדהים מדהים
רעיה27.10.22
כל מילה מילה. מאמין שרוב ההורים באמת משתדלים לחבק ולחזק את הנוער שלהם שמתנדנדים ועוברים קשיים. אבל היחס של המשגיחים והרמ’ים מזעזע. רובם מסתכלים רק על חיצוניות ועל שמועות ולא מסתכלים לנער בגובה העיניים. בני היה כל כך מתמיד ושומר על הסדרים ובגלל יחס משפיל שחווה מצוות הישיבה והוא כל כך עדין נפש... לא
הכואב....28.10.22
מרוב איסורים וגאווה כבר הפסדתם במלחמה. זו לא יהדות זו חרדיות
גרינגולד27.10.22
כל מילה פנינה. כמה צריך תמיכה והערכה כנה למתמודדים.
איש יהודי27.10.22
חזק לכן תמיד אני אומרת אל תקראו לנושרים נוער מתמודד כי סליחה הם לא נקראים מתמודדים מתמודד זה זה שיושב ולומד ולא בטוח שקל לו ולא בטוח שהוא עושה את מה שהוא אוהב ובכל אופן הוא מתמודד יום יום ויושב ולומד זה מתמודד אמיתי לא זה שעזב את הכל הוא לא נתמודד!
מגיבה27.10.22
חזק ביותר..!
לימור27.10.22
15
ככה זה כשהמחנכים נראים כמו שנראים
ירושלים27.10.22
כאשר מחנכים מתקבלים לעבודה על פי קשרים ולא על פי קישורים, אלה התוצאות. יותר ממה שדואגים לעתיד הדור, דואגים לא מעט ראשי ישיבות לסדר פרנסה לצאצאיהם.
רפאל 27.10.22
14
כשצוות הידיבה מתעקש להמשיך באותה צורה ובאותה דרך כמו בישיבות לפני 33 שנה, אז לא פלא שבחורים נושרים. צריך לראות מה באמת התורה מאפשרת ומה אצון השם האמיתי באמת.
ישיבה לשעבר30.10.22
13
לענ"ד צריך לפתוח עוד מסגרות נכבדות שמשלבות תורה עם דרך ארץ. (לכתחילה ולא כסוג ד) לא כולם בנויים ללמוד יום שלם, וזה עדיף מבטלה סמוייה, ולהעביר איכשהו את הזמן עד החתונה...
נער הייתי גם זקנתי27.10.22
12
לא נורא, העיקר שהם מצביעים למפלגה חרדית או אפילו לליכוד או לבן גביר.
חזקי27.10.22
11
אין בכלל אהבת השם ואמונה שלימה בגילאים הללו
ייי27.10.22
10
עד שלא תפנימו שישיבות זה לא מקום רק ל"למדנים" זה ימשיך ויהיה יותר גרוע
איציק27.10.22
9
אני יהודי כאוב שהיה במקום נפילה ודקה תישעים ניצל ביזכות רבי נחמן בעל הליקוטי מוהרן הרב יורם אברג'ל זצק"ל אמר עם היה בעולם הישיבות או לקוטי מוהרן או בעל התנייא הרבה לא היו נופלים הרב גודלבסקי אחד מיצדיקי ברסלב אמר שיש הבדל בין שיחות חיזוק לבין שיחות מוסר בימקום שיהיה שיחות חיזוק לחזק לקירבת השם יתבר
יהודי כאוב מאוד מהמצב31.10.22
8
הישיבות במקור מטרתן לשמש אכסניה לבחורים השואפים לגדול בתורה,היום הישיבות הפכו למסגרות של''העיקר לא ברחוב'' מנהיגי הציבור דאגו לשמר ולרפד את הסביבה הקרובה לליבם,לא נתנו דעתם על המצב הכלכלי בבתים,ולא על דמי לימוד אותו גובים מנהלי המוסדות שאין לו פרופורציה להכנסות משק הבית של הורי התלמידים, ולא נכנס ל
כל הציבור במצב של מסלול מחודש27.10.22
7
ככה זה כשבחור שלא יכול לשבת וללמוד כל היום אין פיתרון אמיתי. תצאו מהקופסה ומהסרט שמישו יבוא אליכם בעקבות הסרטון המשעמם הזה
דניאל27.10.22
שילכו לעבוד ולהתפרנס בכבוד. כמו בדורות הקודמים
טיר28.10.22
אוי כמה שזה נכון
11128.10.22
6
כשראשי הישיבות היום הם בגיל 40 כאלה שרקובים מבפנים אך חיצונית צדיקים וכל מה שהם דורשים ממך כתלמיד שלהם זה להיראות ישיבשער חיצונית והם אומרים זאת מפורשות הכל חיצוני הכל קליפה הכל מגעיל. שמעתי שראש ישיבת ויזמן הסתובב עם 3 סמארטפון כשעשה מייצינג לישיבה ואחד התלמידים שלו בדק את ההיסטוריה וראה שהוא פעל ש
תלמיד ישיבה לשעבר כעוס ביותר27.10.22
צודק במאה %
משה27.10.22
אתה מרגיע את המצפון שלך ואתה מתנער מאחריות וזורק את זה על ראש ישיבה אחד שאתה מכיר יש ראשי ישיבות טובים וצדיקים ואתה לא לומד בשביל אף אחד זה הכל עוזר לך לבנות את האישיות שלך ולא רק השכר שלך בעולם הזה והבא אל תשכח שמי שלומד תורה מעוני סופו לקיימה מעושר לדוג הרב עובדיה הרב כדורי ולא צריך להיות גדול דור
מישהו27.10.22
לשון הרע אני מוחה
טט27.10.22
כל מילה בסלע אח שלי
מגיב27.10.22
זה שאתה כ ועד זה לא אומר שאתה צריך להאכיל אותנו בלשוהר
ליבי הולנדר 27.10.22
חזק ביותר!
!!27.10.22
צודק!
מודיעין עילית27.10.22
5
זה בדיוק מה שהחכי"ם החרדים אמורים לטפל יש עוד צרכים מלבד תקציב הישיבות
אבי 27.10.22
אילו היו ששליחים שלנו, זה מה שהם היו עושים. היום, שהם השליחים של ראשי הישיבות, הם מוסרים נפש כדי למנוע הקמת מוסדות חינוך המשלבים תורה עם לימודי מקצוע.
רפאל 27.10.22
4
לדעתי יש לאפשר יותר מרחב פעולה בתוך המחוייבות והזכות לשמירת ההלכה.כל תקופה לא ארוכה לכנס את הבחורים היקרים ולהיות קשובים לריחשי ליבם.מה מציק להם מה ניתן יותר לבוא לקראתם.הרי לכולנו ניסיונות ומשברים גדולים וקטנים.פחות לכפות להעשיר את התוכן בישיבות שאולי לרבים טוב כך אך לחלק לא. אני מאמין שאם ניתן יות
ד. א27.10.22
3
מתי הציבור יקלוט שלא לכולם מתאים לשבת וללמוד כל היום? צריך להכין את הבנים לחיים שילמדו אנגלית ומתמטיקה מגיל צעיר ויוכלו ללמוד דברים מכובדים המתאימים לכשרונות שלהם. הבחורים משועים לתעסוקה מעניינת יותר וזה מה שקורה עד שלא יפתחו מסגרות נורמליות לבחורים נורמלים שלא מתאים להם רק לשבת וללמוד. הנושא צריך
עד מתי 27.10.22
הציבור שומע להנהגה וההנהגה מסרבת לקלוט. כל עוד נמשיך להטמין את הראש בחול ולהתכחש לעובדה שההנהגה הכניסה אותנו לדרך ללא מוצא, בנינו ימשיכו לשלם את המחיר.
רפאל 27.10.22
אתה צודק איך החוזרים בתשובה יש להם ידע באנגלית ומדעים ומשלבים תורה ועבודה ומגעים להישגים יפים מאד
שלמה 27.10.22
אבל מצד שני על ידי זה יבואו לידי נסיונות אחרים. צריך למצוא פיתרון יותר ברור
ירושלים27.10.22
הציבור קלט ולא מעוניין לחנך בסגנון של הדתילונים ולגדל דור שרובו דתלשי"ם
מר מוטי אלון27.10.22
הציבור התרגל לציית לראשי הישיבות ומה שמענין את ראשי הישיבות זה לא לאבד את מקום העבודה.
רפאל 27.10.22
2
האחוזים יותר גבוהים. אף פעם לא היה אחוז אחד. אולי בישיבה גדולה. הנשירה המסוכנת היא בישיבות קטנות ושם האחוז יותר גבוה. כל חסידות או חוג לפי עניינו. ישנה בעיה באמת של או בחור ישיבה על מלא או אפשרות להתדרדרות חמורה. ישנם מוסדות שעושים עבודת קודש בעניין זה של קליטת פליטי ישיבות או טרום נשירה. צריך לחזק
רז27.10.22
מעניין באמת איך האחוזים מתחלקים לפי המגזרים
רזי27.10.22
1
את הבן שלי זרקו על שיואמי עם סרטונים
יוסי19.02.23
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

המונים בשמחת אירוסי נכדת הגרמ"ה הירש | גלריה

חיים רוזנבוים | 08.05.24

צרבי דרבנן

במודיעין עילית מתכוננים לחג שבועות | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24

גלריה מכבוד התורה

מאות צורבי ומאות דפי גמרא - המבחן הגדול של 'ושננתם'

חיים רוזנבוים | 06.05.24

ותלמודו בידו

מול גלי הים בקיסריה: כך נפש הגר"ש גלאי בימי בין הזמנים 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

עימותים סוערים | תיעוד

קריאות "נאצים" לשוטרים; 6 עצורים בהפגנת הקיצוניים

נחמן שטרנהרץ | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

סקירה היסטורית

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24

אמרי יושר

הגאון הישיש מסר שיחת הכנה לבחורי 'קרית מלך' | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.04.24