כיכר השבת

המשלחת דיווחה לרבנים

תופעה מחרידה פושה בארה"ב: "מטפלים משכנעים זוגות - לנתק קשר עם ההורים"

אנשי חינוך מליקווד שבארה"ב, הגיעו לגדולי ישראל בארץ, כדי להתייעץ על בעיה מחרידה שפושה בקרב הציבור החרדי בארה"ב - בני זוג הולכים למטפלים שאין רוח חכמים נוחה מהם, והם ברשעותם, משכנעים לנתק את הקשר עם ההורים | חבר 'המועצת' אמר לאותם אנשי חינוך: "הזכות של עשיו זה בזכות כיבוד הורים" | צפו בתיעוד • בלעדי ל'כיכר השבת' (חדשות חרדים)

158
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"א בתמוז | 10.07.23
תופעה מחרידה פושה בארה"ב: "מטפלים משכנעים זוגות - לנתק קשר עם ההורים"

משלחת אנשי חינוך מליקווד עלו בשבוע האחרון לבתי גדולי ומאורי הדור בישראל, בכדי לדון ולהתייעץ על הסוגיה הבוערת בארה"ב - תופעת ה׳ניכור הורי׳, סוגיה שלמרבה הצער פושה לאחרונה גם בארץ ישראל, על ידי מטפלים חסרי אחריות ומלאי רוע.

לא מדובר בתופעה חדשה, אלא בתופעה הקיימת בעשרות השנים האחרונות, מטפלים כביכול מקצועיים, מקבלים זוגות חרדיים ומייעצים להם לקרוע משפחות, כלומר, לנתק את הקשר עם ההורים, מה שגורם למשפחות לקרוס.

בשבוע האחרון הגיעה כאמור משלחת בראשות הרב נחמיה גראמה, מרצה, מחנך ויועץ מוכר ומוערך בליקווד, והיא העלתה בפני גדולי ישראל את התופעה הקשה שחווים רבים בארצות הברית ואף בארץ ישראל.

חברי המשלחת טענו, כי צעירי הצאן, בני נוער ואף זוגות נשואים שנזקקים לייעוץ רגשי ופסיכולוגי, מקבלים טיפול ממטפלים שאינם פועלים על פי כללי התורה וההלכה. המטפלים, מסיתים את המטופלים נגד ההורים וגורמים להם לנתק את הקשר עם ההורים שכביכול הם אשמים למצב הילדים, ובבתים רבים של יראים ושלמים הגיעו למצב של ׳ניכור הורי׳.

עוד סיפרו חברי המשלחת, כי ילדים, בני נוער מבוגרים ונשואים עוזבים את בתי ההורים שלהם בטריקת דלת.

במהלך הביקורים שערכו חברי המשלחת הם פקדו את מעונם של גדולי התורה וראשי הישיבות, בין היתר ביקרו אצל: הגרב"מ אזרחי, הגר"י זילברשטיין, הגר"מ צדקה ועוד, וזכו לשמוע מהם הוראות ברורות עבור אנשי החינוך אשר עוסקים בנושא חשוב וכאוב זה.

בשיחה שתועדה עם חבר 'המועצת' הגאון רבי יצחק זילברשטיין, נשמע חבר המועצת אמר לשואל: "כיבוד אב ואם זו המצווה הכי גדולה בתורה, אין ספק בזה, זה מעשרת הדיברות, מחוייבים בזה כבר מגיל אפס".

עוד אמר חבר 'המועצת', כי "התורה אומרת על זה דברים נפלאים של והארכת ימים ועוד, תגיד להם שעם ישראל סבל מהיטלר, למה? כי עמלק היה המן, שהיה עשיו, ומה הוא זכה? כי הוא כיבד הורים בצורה מופלאה ביותר, גם האמוראים והתנאים אמרו שהם לא הגיעו לדרגה שלו בכיבוד הורים. בשעה שעשיו בא לאבא שלו, הוא לבש בגדי שבת וזה מה שהוא זכה".

בדבריהם עמדו גדולי ישראל על מצוות כיבוד אב ואם שהתורה מבטיחה בשכר מצווה זו אריכות ימים.

הרבנים הזכירו מאמרי חז״ל רבים על החובה לכבד את ההורים גם במקרים בהם כביכול שהילדים מרגישים שנפגעו מההורים.

עוד הוסיפו גדולי ישראל, כי ברור לכל שמי שזקוק לייעוץ או לטיפול על ידי אנשי מקצוע, יש לפנות אך ורק לגורמי מקצוע יראים ושלמים שהולכים בדרך התורה וההלכה.

חברי המשלחת שבו לארה״ב, שם הם מציגים בפני גדולי התורה בארה"ב את דברות הקודש שקיבלו ושמעו מגדולי ישראל בארץ ישראל.

תוכן שאסור לפספס
158 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
84
וכי לא הרבה בתים נהרסו בגלל מעורבות יתר של הורים? משדרים פה חצי תמונה
יועצת נישואין10.07.23
מעורבות יותר זה מוגזם וגם ניתוק זה מוגזם..
נונו 10.07.23
וכי כמה דורות רחקים מיהדות הבסיסית בגלל שמטפלים לא שום הכוונה תורנית ... (אה שכחתי הם לא מבינים כלום , רק המרצה החילוני או אפילו לא יהודי מבין )...
יועץ משפחה 10.07.23
אתה אחד מאותם אלה…
מאיפה ההסמכה שלך לעסוק בנפשות???11.07.23
נכון מאד.
אלי10.07.23
בתים לא נהרסים בגלל מעורבות יתר אלא בגלל זוג שלא מסתדר עם החיים ובוחר להפיל הכל על ההורים.
דיני10.07.23
לרוב זה ההורים שמתנכרים לילדים, ומתעללים בהם!! כפשוטו
איציק11.07.23
מה המקור להנחה זו ?
ירושלים22.07.23
ניתוק קשר לא פותר בעיות אלא רק מגביר, הורים-משפחה זה הבסיס של הילדים כשפוגעים בבסיס פוגעים בילד, צריך לדעת ללמד את ילדים איך לשמור על כבוד ההורים ואיך לשמור על כבוד הילד וזה לא סותר!!!!! זה משלים אחד את השני
טלי11.07.23
83
לייצנים!!!! הכתובת זה בירמיהו!!!
גודי10.07.23
לא הבנתי אפשר הסבר?
שרה10.07.23
ממש!! מדויק!!
יהודי10.07.23
צודק סופו של הרבי שלכם יגיע יצור נאלח
פנינית24.07.23
82
ובמקרה שההורים מרעילים ומזיקים גם שם תקפה המצווה? יש מקרים של וחי בהם ולא שימות בהם..
אנונימי10.07.23
מעניין מה זה ניתוק אם לא אנשים שהם עצמם מורעלים ומזיקים... וכן!!! כיבוד הורים זאת מצוה ללא כוכביות וללא יוצאים מן הכלל.
רעות10.07.23
לא בכל מצב יש מצווה, אם המצווה הורגת לך את הנפש, אין שום מצווה. כתבה שמצדיקה ומכסה על הורים מתעללים , והופכת את הקורבנות לאשמים.
נטע11.07.23
צודקת ממש
איתך בכל מילה13.07.23
התלמוד הבבלי מסביר מהו כיבוד ומהו מורא. בתורה יש הגדרות ברורות!!! ולא משתמשים מתי שנח ומסלפים
כמה בורות כמה11.07.23
תפתחי ספר
טעות בידיך 11.07.23
כן מה לעשות שעשרת הדיברות זה לא תכנית כבקשתך??
נחום10.07.23
מה לעשות שגם לא תונו היא לא תוכנית כבקשתך אל תנפנפי בחיוב מצווה של אחרים תתקני את עצמך קודם
נחמה10.07.23
שוב פעם סיסמאות
זו לא תכנית כבקשתי אך זו תכנית11.07.23

הצגת כל התגובות

81
לצערי זה נכון,וכ"כ עצוב, מתיעצים עם שכנים,חברים,מדריכת כלות והעיקר לא עם ההורים, ומשכנעים אותם שכל הבעיות שלהם זה מההורים ולהימנע מקשר איתם.
גיטי10.07.23
80
מה קודם ? שלום בין איש לאשתו, או קשר עם השוויגער הקלאפטה המסכסכת ?
שליקו הגרוזיני מבלגיה10.07.23
גדול!!! חחחח
בן11.07.23
79
משמעות המונח 'ניכור הורי' שונה לחלוטין מהמתואר בכתבה. זהו מונח הלקוח ממצבי גירושין המתאר מצב בו הורה א' מסיט וממריד את ילדיו כנגד ההורה השני.
מני10.07.23
נכון מאד!
אני10.07.23
ניכור הורי זה לא רק במצב של גירושין י ש ילדים להורים נשואים שחוווים ניכור הורי מאחד או משני ההורים
ממש לא11.07.23
78
תודה
אשמח ליצירת קשר עם כתב הכתבה10.07.23
77
די עם כותרות וססמאות לפני שמר גראמה זועק ונבהל שיבדוק למה מציעים לילדים לנתק קשר, הורים ודווקא חרדים בעיקר הורגים את ילדהם בשם התורה
תורידו את הכתבה זה שפיכות דמים כפשוטו 10.07.23
ככ נכון נפוץ בהורים יהירים שחושבים שיודעים הכל ניצלו את הבת עכשיו חסר להם מכאן התוצאה
יהודה יועץ מומחה 13.07.23
76
אני לא אומרת שזה בסדר, אבל לפעמים ההורים עם כל הרצון הטוב מתערבים בחיי ילדיהם הנשאוים יותר מדי וגורמים להרבה בעיות של שלום בית בין הזוג הצעיר וגם בחינוך הילדים שלהם, כלומר הנכדים. ברור שצריך לדון כל מקרה לגופו, אבל באמת לפעמים אין מנוס מלנתק או לצמצם זמנית הקשר אם ההורים.
אני10.07.23
75
בטוח שהורים יכולים לטעות במיוחד עם ילדים רגישים שכל דבר כמעט שובר אותם.. !! גם ההורים עצמם עברו ילדות לא מושלמת ... ובכל אופן בנו את עצמם בלי האשמות....בלי סוף... ילדים וזוגות הצעירים שיכבדו הוריהם יקבלו אותו יחס גם מילדיהם בעתיד !!! אין אפס תזהרו חברה לשים לב!
ליאת. זוג צעיר כיום10.07.23
74
לצערנו התופעה קיימת ומתרחבת גם בארץ, יועצים חסרי השכלה שמנתקים ילדים מהורים
דבורה10.07.23
73
גם פה יש כאלן. את כל הבעיות שלהפ עם עצמם מעמיסים על ההורים המסכנים שנתנו להם את החיים. דופקים רק את עצמם
לא רק בחול10.07.23
הורים מביאים ילדים מבחירה לא מנפנפים כל היום שנתנו להם תחים
זה בדיוק הטעות שלך10.07.23
תמיד הילד אשם לא השוויגער הכלבתא
נחמה 10.07.23
הבעיה של שוויגער שמנסה לסכסך היא בעיה עתיקה של שנות דור מדור שום ילד לא ינתק את הקשר עם ההורים אאכ הגיעו מים עד גועל נפש
עדי13.07.23
72
לצערנו הרב גם משגיחים בישיבות מעצים לזוגות צעירים להתנתק מהוריהם מבלי שהם שומעים את צד ההורים ומכריעים במעמד צד אחד על ניתוק. מי שמם.?איזו הכשרה מקצועית יש להם בבעיות זוגיות?
דוד10.07.23
נשמה אם עדיין לא הבנת אין בעיה בזוגיות יש בעיה עם החמה לחתן או כלה לחמותה ניכור שוויגער ......
חמוד13.07.23
71
ויש גם משפחות שלמות שנחשבות איכותיות שמגבות את הנתק הזה של משפחות. כל מי ששותק במקרה כזה של נתק יתן על זה את הדין. אין שום תרוץ בעולם שיכול להצדיק נתק מהורים.
מאיר10.07.23
70
שטויות!!! בדרך כלל זה ההורים שמנתקים קשר עם הילדים! עצוב מאוד
בני10.07.23
בדיוק ככה
כמה שאתה צודק 10.07.23
69
גם בארץ לא חסר כאלה
אבי10.07.23
68
תתפלאו לפעמים זו נוסחת הקסם להצלחה יש הורים שהורסים לילדים שלהם את הזוגיות ורוצים לראות אותם גרושים נכון קשה לשמוע את זה אבל יש אנשים שחווים את זה כל יום אז אנא בלי דרמות... מידע זה קיים
טוב10.07.23
כמוני כמוך
וואי כמה שאתה מודק10.07.23
מאה אחוז שיש הורים מזיקים ומעודדים בנים להתגרש!!! מכירה מקרוב.....
חנה14.07.23
67
על תבלבלו את השכל! אף אחת בעולם לא מנתק קשר "סתם" עם ההורים
me 10.07.23
ואף הורה לא מנתק סתם מהילד
נכון 10.07.23
אל תבלבלו את השכל מכירה כמה וכמה זוגות כאלו, עם הורים מדהימים שמטפל חסר אחריות הרס להם את החיים!!!!
גרוס יוסף28.07.23
66
יעקב אבינו ע"ה כיבד את הוריו יותר מעשו. בעצם זה שיעקב אבינו ע"ה עסק בתורה זה כבודם של יצחק אבינו ע"ה ורבקה אמנו ע"ה. ועשו נשא נשים שהיו מקטירות לעבודה זרה בביתם זה כיבוד הורים? ובבכורה יעקב דיבר בכבוד "קום נא" ועשו דיבר בלא כבוד "יקום אבי".
רם10.07.23
65
צר לי לאכזב , אבל כיבוד הורים זה לא בכל מחיר, הורים לא יכולים להרוס לילדים ולנכדים שלהם את החיים ולנפנף ב ״כבד את אביך ואת אמך ״ יש מקרים שהקשר הוא חורבן אז לפני שאתם רצים לצאת נגד התופעה כדאי שתחקרו את עניין ה ״ ניכור הורי ״ לעומק הסוגיה ולא רק באופן שטחי הרי ברור שילד קושי עצום בנתק
מיכל לוי 10.07.23
64
ממליצה שתורידו את הכתבה, יש בה הרס לילדים שנאלצים לנתק קשר על לא עוול בכפם
חנה הודיה 10.07.23
אולי גם להוריד את המצווה מעשרת הדיברות?
רחלי10.07.23
למה להוריד? זה נועד עבור אלו שמנתקים את הקשר עם ההורים על לא עוול בכפי ההורים...
א אידיש קינד10.07.23
63
ישנם מצבים קשים של הפרעות אישיות כגון פסיכופתיה, סאדיזם, נרקיסיזם וגזלייטינג שהניתוק הכרחי לחייו התקינים והבריאותיים של הילדים/ נכדים. הצבור החרדי נתלה במדע רק כשנח לו!! וגם הכיבוד הורים שגוי ביסודו. עיין מאמר הרב וולבה בעניין החינוך בעלי שור.
עדיף מהמטפלים החרדים שלא יודעים כלום 10.07.23
כל מילה נכונה,יש מקרים שחובה להתנתק..
נוח10.07.23
62
זה גם בארץ... ויש גם רבנים שמייעצים
הדג10.07.23
רבנים בכירים
נכון מאדדד10.07.23
61
מה זה כיבוד הורים ומתי הוא מחייב
כרגיל במגזר החרדי אין ירידה לפרטים10.07.23
איך אתה יכול להגיד שחלילה גדולי ישראל לא יורדים לפרטים?
מוישי10.07.23
אמרתי שהכתבה לא יורדת לפרטים ומסבירה מה נאמר
אין שכל אין דאגות11.07.23
זה כואב אבל זה המצב
ככה זה שעסקנים מנהלים את המגזר11.07.23
60
זה לא רק בחול, גם בארץ זה תוםעה מטורפת. אל תרפו מהנושא הזה כי זה נושא מזעזע!!! מטפלים שאומרים לזוגות להתנתק.
רוחי10.07.23
עם יש סיבה טובה אז מצווה לנתק
טוב10.07.23
תלמדי כת הנושא קודם ותרדי לפרטים
כמה שאת טועה10.07.23
59
כמו שיש לפעמים מצווה להתרגש יש מצווה לנתק הורי
בלי דרמות 10.07.23
58
תעשו כתבה על תופעה מחרידה שהורים מנתקים את הקשר עם הילדים שלהם רק בגלל שקשה להם לראות שטוב להם והם מצליחים במה שהם נכשלו כואב אבל קיים
תופעה מחרידה 10.07.23
אין לך מושג כמה אתה צודק נכנסתי לדירה חדשה ומאז אימא שלי כמעט הרסה לי את החיים
טוב11.07.23
לגמרי, גם אני קניתי דירה רחבה ויפה ורכבים חדישים וגמרו לי את החיים
נכון מאדדד12.07.23
לא קורה הרבה, בכל אדם מתקנא חוץ מבנו ותלמידו
נח אידלשטיין10.07.23
הלוואי והיה ככה
אוי אאוי אוי 12.07.23
57
בד"כ זה זוגות עם בעיות קשות ביניהם שבמקום לטפל בעצמם מפילים את כל המצוקה שלהם על ההורים. הילדים שלהם יחזירו להם בגדול!!!!!!!!!!!!
חני10.07.23
ואת גם העוזרת של האלוה שיודעת מה יקרה בעתיד…
רואים שגדלת בבית מורעל ביותר11.07.23
בדרך כלל אף זוג לא רוצה בנתק תפנמי מעט צניעות וביקורת עצמית לא תזיק
שושי10.07.23
הסגנית של האלוה יודעת מה יקרה…
איך רואים שגדלת במשפחה מורעלת!!11.07.23
כדאי שתבדקי את מילותיך לפני שאת מקשקשת על המקלדת
כמה שאת טועה11.07.23
כנראה שהם מחזירים להורים על מה שהם עשן להוריהם .. גלגל חוזר
איזה איום מרטיט 11.07.23
את נשמעת כמו קרבן לנרקיסיזם הורי, לומר שהילדים שלהם יחזירו זה משפט ומניפולציה נרקיסיסטית ראשונה במעלה. ותבדקי שאת בעצמך לא נגועה בזה כלפי ילדייך!!!
יוסי23.07.23
56
כתבה חשובה, יסוד היהדות והאנושות
ישר כח10.07.23
מה קרה את שוויגער במקרה ? או שווער ?
זבל של כתבה 12.07.23
55
יצחק אבינו לא התעלל בעשו
ליקווד10.07.23
54
גם במקרים שההורים בעייתיים יש דרך ממוצע המטפלים מחפשים חיים קלים ומדריכים את הילדים לניתוק מוחלט מההורים ברשעות אין סופי בלי לנסות דרכים מעודנות יותר
אריה פינקי10.07.23
גדולי ישראל מורים לנתק קשר עם הורים שמפריעים לזוגיות של הזוג ומתי שמדובר בהורים שאינם מוכנים לקבל שלמות הבית קודמת גם עם יש קן טעמים של ההורים
חני 13.07.23
53
הורים שהתעללו בי כל החיים פיזית ורגשית ואחרי החתונה המשיכו רגשית. מאז שהתנתקתי חיי טובים ורגועים הרבה יותר. האם כיבוד הורים = קשר עם הורים? האם כיבוד הורים זה יהרג ובל יעבור? כתבה מאוד שטחית ורדודה
נתקתי קשר עם ההורים 10.07.23
שטחיות נוראה
צודקת בכל מילה 11.07.23
52
יש לי חבר שהבן שלו לא דיבר איתו מעל 15 שנה. בסוף התברר שהמטפל של הבן גרם לזה. כל כך עצוב.
מענדי10.07.23
51
החלטה גדולה מאוד של גדולי ישראל. אני מכיר באופן אישי הרבה הורים שסבלו וסובלים סבל קשה מאוד
נתי10.07.23
יש שגדולי ישראל שהורו לנתק את הקשר עם ההורים שמדובר בהורים סכסכנים שטלתנים אגואיסטים שמנסים לחבל בזוגיות
עדי12.07.23
אין ילד שרוצה בניתוק, ילד חייב הורה, אם נאלצים לנתק אזי ההורה אשם בסיפור, לא משנה מה ילד עושה ילד תמיד ישאר הילד של אבא ואמא שלו
שילכו לטיפול 12.07.23
50
אני רואה את התגובות תזכרו דבר אחד, אני בטוח שהרבנים יצאו נגד התופעה רק אחרי שדנו בנושא.
מוישי10.07.23
לא נראה ככה . זה נושא עמוק המחייב ירידה לפרטים על הכותרות האלה והזעזוע נראה שיווק לאדון גראמה
צר לי לאכזב11.07.23
49
כתבה מעניינת. איש חינוך מוכר סיפר לי שהתופעה התחילה באמריקה והגיע לישראל.
חיים קלוגר10.07.23
48
אתפלא - באים מלייקווד לישראל להכריז על אנשי מקצוע שאינם מוכרים ? ! מחשיד וכי אין רבנים במקום תורה כמו לייקווד !! כנראה יש כאן דבר 'שלא לשמה!!
רשע ? אין רוח חכמים נוחה ?10.07.23
בארות הברית תופעת ההורות הנרקסיסטית מוכרת ומאובחנת ולכן יש המלצות בניתוק ולכן הרבנים שם זרקו אותו מהמדרגות אז בא לארץ
בדיוק11.07.23
47
שום גאוות יחידה וחברה מוסרית! חינכתם את הדור הקודם לחיי צמצום בלי קשר והדור הנוכחי משופע והכל מתפוצץ לכם בפרצוף!
הציבור החרדי פושט רגל!!10.07.23
46
למה להגיע עד ארה"ב? כאן בתוך ארצנו בעיר אשדוד, פסיכוטרפיסית "חרדית" בעיר אשדוד, מנחה זוג בנישואין שניים, לנתק את הקשר של ילדי האב עם הורי אשת האיש שנפטרה ומכל משפחתה. חרדים. לא די בכך שלסבא ולסבתא צער רב מאובדן הבת בת ה 37 שהשאירה 6 יתומים
חני נידם10.07.23
45
אותם ילדים גם ככה סובלים אל תוסיפו לסבל שלהם להמשיך להוציא אותם היא בסדר והבעייתים
בושה של כתבה10.07.23
44
תנו להם ללמוד בלי להאכיל אותם ברפש
תפסיקו לבלבל לרבנים תמח 10.07.23
43
תפסיקו לבלבל את המוח יש מצבים שלא נדע שמצווה לנתק וכך פסקו לי גדולי עולם אז אל תתדחפו כתבות בכח
טוב10.07.23
איתך בכל מילה
צודק11.07.23
42
עכשיו יקפצו כל הזוגות עם נסיונות להצדיק את עצמם ואת הרשעות שלהם.... מה לעשות שכשמדובר בהורים וילדים אין 2 צדדים?? מבאס אה?
שימי10.07.23
ועכשיו יקפצו לי כל השוועגריות שמירירו לזוגות את החיים ברשע ואכזריות ויקפצו להצדיק את עצמם רוע מזוקק בשם מצוות כיבוד הורים
נעמי10.07.23
41
לך תבדוק ותחקור קודם למה מייעצים על ניתוק ? כל בר דעת מבין כמה ניתוק הוא קושי עצום עד בלתי אפשרי כמעט אז אף אחד לא ממהר ליעץ אבל כן יש מצבים שאין בררה
מר גראמה הנכבד10.07.23
40
יש הורים שהם מנתקים את הקשר עם ילד מסוים ועושים אותו שעיר לעזעזאל כי יש להם הפרעה אישיותית והם רוצים בעצמם שכל המשפחה תתפרק אז אל תזרקו ססמאות
הודיה צדוק 10.07.23
39
זו המטרה בכתבה
כתבה סיכסוך בן גור לגרב"מ10.07.23
רק חבל שהכתבות האלה על חשבון הדם של הילדים
טוב שיש מי שכותב תאמת11.07.23
38
יש מקרים שהדבר נדרש למען שלום הבית.
אבירם10.07.23
37
לפי התיאור זה ״ניכור ילדי״ (הילד מתנכר להורה) ולא ״ניכור הורי״ (הורה מתנכר לילד, גם אם לא תמיד מרצונו, אלא מהסתה של ההורה השני).
לס10.07.23
36
אבל אשמים אנחנו.... במשך שנים הובלנו הסתה נוראה, בשם (כביכול) גדולי ישראל, למען 'הפרד נא מעלי', לנדות ילדים ולהתנכר להורים בגלל סכסוך עץ-ג. הפצנו אכזריות נוראה, כאילו לכבוד גדולי ישראל (כשאנו מתעלמים שבשני הצדדים יש ת"ח), ועכשיו נתפלא על זה שהארס הופץ בכל העולם? לכו ונשובה אל ד'.
דודוש10.07.23
כמה נכון!!! כשההורה נהיה עצניק אז זה היה מצווה לנתק איתו קשר. פתאום עכשיו זה עבירה, התורה זה לא תוכנית כבקשתך...
אסתר11.07.23
35
לפעמים ההורים הורסים את החיים של הבנים שלהם ובאמת העיצה הכי נכונה כדי להתשקם זה לנתק מהם קשר יצחק אהב את עשיו ולכן קיבל כבוד בחזרה ...
אריק10.07.23
34
הוכחה שאנו גדלים גדלנו ומגדלים בצורה נוראה ביותר!!!! אין יחסי משפחה, אין חברה הכל קנאה שנאה ותחרות עזזזזהההה
הציבור החרדי מאבד את זה לגמרי!!!!10.07.23
33
אולי ההורים אלו שמתנערים מהילדים שלהם ורוצים בניתוק ? ואז ההורים מנפנפים סככה שהילדים התנתקו לא חשבתם עלזה ? הרבה הורים קשה להם לראות בהצלחת ילדהם ולכן מררים חיהם
שנאה קנאה ותחרות 10.07.23
32
בגמרא מ ואר שאם אי אפשר לחיות לצד ההורים בלי להגיע למריבות הבןנחייב לעזוב ולא לבזותם
בני 10.07.23
31
עד כמה הציבור יכול להיות ירוד
בלבול שכל של כתבה עושים מהרבנים צחוק 10.07.23
30
מי זה הגיחזי שנדחף לתמונות של רב ברוך מרדכי? מתחיל להזכיר את יענקי שנדחף לכל תמונה, אצל שאר הרבנים המשבק לא נדחף לתמונות....
סתם שואל10.07.23
29
כל זמן שאין אהבה ולכל אישה יהודיה יש אינטרסים להתחתן, שום דבר לא יעזור לשלום בית, ואם יש אהבה אמיתית שום דבר לא יזיק
אהרן10.07.23
28
להזכירכם על כן יעזוב איש את אביו ואימו ודבק באישתו
הראשיבה10.07.23
27
אוי אוי אוי הציבור החרדי הטיפש שמנתק קשר עם כל איזה ילד שיצא מהישיבה או הלך לאקדמיה פתאום מזדעק על כלום ושום דבר
צביעות וטיפשות11.07.23
כל מילה בסלע, זה הורים בעייתים שרק רוצים שליטה על ילדהם וש"ו לא התפתחו ויצליחו במקום שהם נכשלו, אל תפחדו לנתק קשר שמזיק תיהיו אמיצים יהיה לכם רק טוב
ממש ככה 12.07.23
26
לא כל מה שנראה כמו מריבה, אי קשר, אי הבנה בהכרח כך, יש דברים מורכבים ומסובכים מאד.משפחות מורעלות עם דינמיקות של כתות והתעללויות נוראות.
חני כהן11.07.23
נכון מאוד חברים יש הורים מתעללים בבני הזוג חולי כבוד ושליטה והורסים חיי הזוג
מוטי הגאון 12.07.23
25
כשמישהו חוזר בתשובה מנחים אותו לנתק קשר עם משפחתו החילונית אבל כשהמשפחה חרדית זה כבר עשרת הדיברות!!
עמוס11.07.23
24
זה קורה גם בארץ כידוע שמטפלים מרגישים שהם יודעים הכי טוב והרבה פעמים גורמים לנזק בלתי יתוקן.
תופעה?11.07.23
23
עברית ספרדית נהיה היום שפת הליטאים וגדוליהם. ואני שואל למה קוראים להם היום עדיין ליטאים? הם פרענקים לכל דבר.
א געלעכטער10.07.23
22
חנניה, לטעמי היחצנות שלך עבור ראש הישיבה כבר עוברת את הטעם הטוב. זאת לא עיתונאות. לפי מה שמעתי וקראתי , הרב אזרחי לא בקוו הבריאות ובכל זאת אתה מפציץ את הרשת עם ידיעות שכבר החמיצו יחד עם תמונותיו.
יצחק 10.07.23
21
הרבה מגדולי ישראל הורו לא אחת לזוגות לצמצם או לנתק את הקשר עם ההורים ישנם שוויגער פסיכופתית שמנסה לסכסך בין ביני הזוג לפעמים זה נובע מרצון לשלוט כל דיין מתחיל יספר שרוב תיקי הגרושין מעורבים הורים במצבים כאילו גדולי ישראל הורו לנתק קשר עם ההורים
מענדי 10.07.23
גם החבילה שלנו הייתה מתפרקת ללא ניתוק מההורים שנים שניסו לעצום עניים לבלום לשתוק לספוג עלבונות ק כדי לשמור על איזהו קשר אבל מה לעשות לפעמים אך אף הקושי צריך לוותר על הקשר המזיק
לגמרי נכון 12.07.23
20
אין שום הצדקה בעולם לנתק קשר עם הורים!! ומי שעושה זאת, אפילו שמביא ק"נ טעמים מה הסיבות שהביאו אותו לכך, שיזהר על נפשו, כי זה יחזור אליו כמו בומרנג!! יש דין ויש דיין לצער של הורים!!
זהירות!!10.07.23
אני מקווה שאתה לא מאילו ההורים המתעללים בזוגות תהיה אמיתי עם בוראך בדוק את עצמך תרצה אותם אם פגעת כי מידת הדין מתוחה עליך
גרוס13.07.23
ילדים הם לא מקום להתעללות נפשית והוצאת עצבים בן איישים של הורים , צר לי לאכזב אותך
יש דין ויש דין גם בלצער ילדים 12.07.23
19
ניתוק מהורה , הוא מוצא אחרון , לאחר שיחות עימו ,וצריך לשמור על קשר כלשהוא, מנסיון, המכבד הורים -גם צאצאיו יכבדוהו, וכאשר לא מכבד -לא יכובד .
מרדכי11.07.23
א"א להרוס חיים רק על מנת לכבד הורי, תפתחו ספר ותבינו שכיבוד הורים זה לא בכל מצב
לא בכל מחיר12.07.23
18
וגם רבנים בכירים בארץ
הרבנים באמריקה תומכים בנתק11.07.23
17
יש חרדים שמתעללים בילדים שלהם ומצדיקים זאת בשם הדת. לפעמים הדרך הנכונה היא פשוט לנתק מהם קשר. אין חובה להיות איתם בקשר, ובמפגש איתם צריך לנסות לשתוק, להכיל אותם, לא להיפגע מהם ולהבין שהם חולי נפש סדיסטיים שמעדיפים את "טובת הקהילה" יותר מטובתם הנפשית והחברתית של ילדיהם.
לפעמים הורים הם הבעיה11.07.23
כמה שאתה צודק
אתך בכל מילה 12.07.23
16
כשמפחדים מהאמת, הועדה אומרת לנתק את הקשר עם ההורים, וככה החסידות לא תתפרק.
ישראל11.07.23
15
ומה עם "מטפלים" כאן בארץ ישראל שמפרקים בתים, סתם כי מתחשק להם?
אליעזר11.07.23
ישנו סיפור המתרחש בעצם ימים אלו בארץ ישראל. זוג נשוי שהקשר ביניהם היה מצויין הגיע להתייעץ עם אדם שקורה לעצמו מטפל בכדי לפתור את בעיותיו עם ההורים. המטפל שחמד את האשה שכנע אותה שהזוגיות שלהם לא טובה והיא מוכרחה להתגרש. הזוג פרוד בדרך לגירושין. ועדיין לא סיפרתי על אפס קצהו של המטפל.
זוועה12.07.23
14
ווידוי אישי לפני שנים לא התחברתי עם החתן והאמת הצקתי לזוג ונוצר קרע למזלי הלכתי לטיפול רגשי והייתי כנה שגם אני אשמה אני מנסה לכפר על זה כמעט כל יום הורים שימו לב
מלכה שויגער שעברה 13.07.23
סוף סוף משהי אומרץ פו את האמת ...כמה רבות כמוך שממשיכות להשתיק לעצמן את המצפון
גאה בך 16.07.23
וואי כל הכבוד את אחת מיחידי סגולה הרבה הורים שקועים בגאווה עם חוסר ביקורת עצמית עד שאינם מסוגלים לראות את הקצה של הדבשת הבאושה שלהם
יהודית17.07.23
13
זה רק מראה כמה המחנכים תת רמה אלה מובילים את החינוך בלייקווד ודווקא אצלם הכי הרבה בורחים מהבתים בגלל הכבוד של ההורים הם רוצחים את ילדיהם ועוד יש להם טענות לילדים?!
יהודי 12.07.23
12
מטפלים ברובם בעלי השקפה חילונית גם אם בוגרי י. נ. ר. ולבושים חרדית לבם חילוני ותאב כוח ובצע, לא מתארים כמה משפחות הם כבר הרסו בלי שמישהו בכלל הבין
זהירות!!!12.07.23
11
העיקר התמונה.. הליך שיווקי נטו.!
למה לא מופיע מה הגרב״מ אמר??12.07.23
10
גם שמירת שבת כתובה בעשרת הדיברות ועדיין ברור לכולם שפיקוח נפש דוחה שבת. גם כיבוד הורים, לפעמים פיקוח נפש דוחה כיבוד הורים.
כל מקרה לגופו12.07.23
9
בכל מצווה יש צד של פיקוח נפש (חוץ מהשלושה) כך שלהגיד סיסמאות זה לא רלוונטי. אבל יש לשים לב לתופעה הפוכה - מטפל/ רב/ ראשי כתות שבמסווה של פיקוח נפש מנתקים ילדים מהוריהם והופכים דברים שוליים בקשר לטראומה, - והפתרון הוא חיפוש מטפל ירא שמים, אבל לפי מה מודדים יראת שמים???
עוד צד 12.07.23
לא תמיד מטפל יעזור לפעמים 100 חכמים לא מסוגלים להבין למה שוויגרעית טיפשה אחת זורקת אבן לתוך באר הזוגיות וממנסה להחריב חיים לזוג
רחל 16.07.23
יש דרך עקלקלה של הורים שמאשימים את כל העולם ואישתו את הרב את המטפל ואת מי לא העיקר לא את עצמם קשה להם להבין שהם הבעיה המידות המגונות והנפשיות שלהם גרמו לזוג לברוח מהם תק פרסה
שולץ מיכאל 16.07.23
8
תלמדו קצת מאתר הדברות שאין לו אינטרסים שיווקיים רק זיכוי הרבים והצלת נפשות, ורק הם הרימו את הכפפה והעלו תכניות על ניכור הורי (בלי קשר לגירושין) ועל הורות נרקיסיסטית וגזלייטניג, הרבו כמותם
אתר הדברות 16.07.23
7
הודו לה' כי טוב, עשיתי את הסגולה של רבי מתיא בן חרש, הבטחתי לפרסם ונושעתי
ז.ס17.07.23
6
אני מכיר באופן אישי אמאות שגרמו לילד לנתק קשר עם האבא. אותן אמאות לא מדברות נגד האבא אבל הן גורמות לילד להבין שהרצון הוא לא להיות בקשר עם האבא. בצבא קוראים לזה ״רוח המפקד״.
שלמה הכאוב17.07.23
5
כשיש לחסידות ממה לחשוש, היא מנתקת בין בני המשפחה.
ישראל18.07.23
4
אעפ שכואב וקורע לי הלב, היום אני כבר התרגלתי ומפחד שמא יזמינו אותי לבר מצווה או חתונה אצל הנכדים! אני כבר מפחד שימצאו תרופה וירפאו את המצב
כאב אב20.07.23
3
ניכור הורי זה נורא ואיום. בימים האחרונים הנושא הזה עלה לסדר היום, כנראה בעקבות ההתערבות של גדולי ישראל . יישר כוח
דביר20.07.23
2
כאחד שמתעסק בחינוך אני רוצה להגיד לכם רק דבר אחד, אל תשלחו ליועצים שגדולי הדוד לא נתנו הסכמה עליהם!!!!
משה 20.07.23
1
כתבה כל כך לא מיקצועית,,יש פעמים שצריך לנתק,יש פעמים שאסור לנתק ,זה כל כך אינדבידואלי,אז למה לחפש סקופים בגרוש??
מתי מבני ברק20.07.23
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

אחר ששבת בישיבה | הפוסק הגר"מ שטרנבוך בקידוש לבנה 

חיים רוזנבוים | 19.05.24

אחרי התרגיל

הממשלה לבג"ץ: עד סיום כנס הקיץ - יהיה חוק גיוס חרדים

נחמן שטרנהרץ | 16.05.24

גלריית תמונות

כך פתחו את זמן קיץ בישיבת 'אבני נזר' בירושלים | תיעוד

חיים רוזנבוים | 15.05.24

"אם הוא לא כבנו - צריך לפטר אותו" • צפו

ההדרכה של הגרב"ד לר"מים | "ר"מ חייב שהלימוד יהיה מתוק ולאהוב את התלמיד, לדאוג לו"

חנני ברייטקופף | 14.05.24

גלריית תמונות

מעמד של שמחת התורה: מאות הבחורים סיימו יחד את הש"ס

חיים רוזנבוים | 13.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

עסקין בחדוותא דילי

הפוסק בשיחת 'פתיחת הזמן' ברשת הכוללים | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 12.05.24

ביקור חיזוק

ראש הישיבה: החיילים בכניסה - לא יודעים שאתם השומרים

חיים רוזנבוים | 09.05.24

אנו רצים והם רצים

ויחזור לתלמודו: אלפי תלמידי הישיבות התחילו את זמן קיץ

חיים רוזנבוים | 09.05.24

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

על יד ארון הקודש המוזהב 

תיעוד מפתיחת זמן קיץ בהיכל החדש: הגר"י בירך "שהחיינו"

חיים רוזנבוים | 08.05.24

ענבי הגפן

המונים בשמחת אירוסי נכדת הגרמ"ה הירש | גלריה

חיים רוזנבוים | 08.05.24

צרבי דרבנן

במודיעין עילית מתכוננים לחג שבועות | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24

גלריה מכבוד התורה

מאות צורבי ומאות דפי גמרא - המבחן הגדול של 'ושננתם'

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

משרות נחשקות

סמינר שיוציא אותךְ עם תואר איתו תרויחי כפול

כיכר בשיתוף תכלית | מקודם

ותלמודו בידו

מול גלי הים בקיסריה: כך נפש הגר"ש גלאי בימי בין הזמנים 

חיים רוזנבוים | 06.05.24