כיכר השבת

אחרי מכתב הרבנים • צפו

הרב לייבל משיב לסערה נגדו: "אל תקראו למוסד הזה ישיבה"

בשבוע שעבר פורסם מכתב חריף של גדולי ישראל, כנגד היוזמה החדשה של הגר"ד לייבל לישיבה שתשלב לימודי חול עם קודש. כעת, בשיחה עם אחד מתלמידיו, הגר"ד משיב לטענות שהופנו נגדו | צפו (חדשות חרדים)

240
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ז בתמוז | 16.07.23
הגר"ד לייבל | ארכיון
הגר"ד לייבל | ארכיון

לאחרונה התפרסם כי עומדת להיפתח ישיבה גדולה המערבת לימודי חול בראשות הגר"ד לייבל, גדולי ישראל בראשות הגר"ד לנדו, יצאו במכתב חריף נגד הישיבה עליו חתמו גם גדולי ישראל, מלבד הגרב"מ אזרחי והגרמ"י שלזינגר, בשיחה השבוע עם אחד מתלמידיו הקרובים, ענה הרב לייבל על הטענות הקשות שהופנו נגדו.

בפתח השיחה, שואל התלמיד: "הרב עסוק ומוביל פתיחה של ישיבה גדולה לקרת זמן אלול הקרוב שתשלב לימודים אקדמאיים כחלק מהלימודים בישיבה. אנחנו יועים שלאורך השנים גדולי ישראל התנגדו לזה בצורה נחרצת אנחנו יודעים גם כן שבעבר הרחוק יותר ישיבת וולוז'ין נסגרה בעקבות השילוב של לימודי החול בישיבה. מה התשובה של הרב לדבר הזה?".

הגר"ד לייבל משיב: "קודם כל אני חושב שהסיפור של וולוז'ין לא רלוונטי בגלל שבאמת לימודי חול שהשפה באמת היה שמה והדרישה באמת של הצאר היתה 9 שעות ועל זה נסגרה הישיבה. היוזמה הזאת התחילה כששני ראשי ישיבות של הישיבות התיכוניות הנחשבות אמרו לי שיש להם בחורים שלא רוצים ללכת לישיבה. הם רוצים ללמוד מקצוע ישר. הם אמרו לי. או שאתה פותח ישיבה או שהם הולכים לאוניברסיטה או לצבא".

הרב לייבל המשיך ואמר: "אמרתי לו, תפתחו אתם. הם לא יכולים לפתוח. תלכלך אתה את הידיים. אמרתי אוקיי. אני אעשה את זה. אז אני לא מבין מה הנושא. יש בחור שהוא הולך לצבא אואו לאוניברסיטה או שילמד חצי יום וילמד חצי יום תואר, מה עדיף? יכול להיות שהסמנטיקה. יכול להיות שלא רוצים שייקרא ישיבה. אין לי בעיה עם זה. נקרא לזה מתיבתא, נקרא לזה אחרת".

התלמיד ממשיך להקשות: "למה זה בסדר שזה יהיה כחלק מהלימודים בישיבה?".

הגר"ד לייבל משיב: "עוד פעם. זה סמנטיקה. אם אתה לא רוצה לקרוא לזה ישיבה לא נקרא לזה ישיבה. ברור שיש עדיפות עצומה שיש לך בחור בן 18, שאו אתה שולח אותו החוצה והוא חוזר לך ב11 בלילה. אתה לא יודע איפה הוא נמצא. מתי הוא חוזר אין לך פיקוח. אתה חייב להיות אחראי כלפי ההורים כשאתה לוקח ילד אתה מפקח עליו".

"אז איך אתה מפקח עליו?", תהה הרב לייבל רטורית והשיב: "אתה מפקח עליו כל היום! הוא אצלך גם בלימודים, אז בבוקר הם לומדים תורה. אחר הצהריים תורה, בערב תורה ויש פה אחריות על הילד. אתה זורק אותו החוצה, מה יהיה בחוץ?".

התלמיד הקשה עוד: "המשמעות של זה מצד שני, שזה יכול להיות פיתוי מאוד גדול להרבה בחורים אחרים שנמצאים היום בישיבות ונשארים שמורים, וברגע שיש פה אופציה אחרת, יש משהו מפתה שנמצא מעבר לגדר, זה יכול למשוך אותם החוצה, לתת להם את האופציה והלגיטימציה שזה בסדר לצאת מהישיבה וללכת ללמוד משהו אחר?".

"קודם כל אני אפסיק אותך באמצע", אומר הגר"ד לייבל בלהט: "כשאתה אומר "שמורים" אני מאוד מקווה שהבחורים שיהיו בישיבה הזאת או במתיבתא הזאת יהיו שמורים לא פחות מהבחורים שלא לומדים בתוך הישיבה. הם שמורים והם יהיו שמורים. אתה שואל אם יבוא בחור אחרי שנתיים בישיבה "אני לא לומד, אני לא עושה כלום אני רוצה לבוא אליך". אני אקבל אותו".

לסיום הסביר הרב לייבל: "כי מה? אני אחכה שהוא ינשור ואז אני אפתח ישיבה לנושרים? והוא יוכל ללמוד שעתיים בבוקר וללכת לרפת אחרי הצהריים בשביל שיוכל לעבוד? אני אקח אותו לפני הנשירה. בחור בן 20 שאומר אני לא לומד. אני לא מוצא את מקומי. אני מאמין לו".

תוכן שאסור לפספס
240 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
152
אני יעשה את זה. צ״ל אעשה. אני אעשה הוא יעשה הם יעשו
נר אדם16.07.23
נראה שאתה למדת בישיבה שמשלבת לימודים אקדמיים חחחח
דר. אבשלום קור גאה בך 16.07.23
והן יעשו
ב"ה17.07.23
הן תעשינה
שרה18.07.23
אני דווקא למדתי שאומרים או אעשה בלי אני או אני יעשה אשמח לדעת מה צודק
שלום17.07.23
אי אפשר לומר אני יעשה, זאת טעות. המילה יעשה היא בגוף שני-הוא/היא/הם/הן. רק אעשה שייך לגוף ראשון (אני)
לוי17.07.23
חמוד... הוא - זה גוף שלישי. שני זה נוכח = אתה
צבי18.07.23
אני אעשה = אעשה 2 הצורות תקינות. הוא יעשה היא תעשה הם יעשו הן תעשנה את תעשי אתה תעשה אתן תעשנה אתם תעשו
רגע של עברית17.07.23
לא הבנתי תעשו מה???
לא ברור24.07.23
151
אשרינו שזכינו לצדיק אמיתי תרתי משמע צדיק שדואג לאמת ומתמודד עם האמת
יוסיייי16.07.23
עוד מישהו שמבין כמה זה באמת חשוב
ברוך ה'16.07.23
בחו"ל סיגנון חרדי כזה קיים מזמן ישיבה אוניבארסיטי וזה לחרדים רגילים
אפרת17.07.23
ממש לא! ישיבה יוניברסיטי יש בה לימודים מעורבים וממש לא מיועדת לחרדים, כל גדולי ישראל בחו"ל ובראשם הגר"א קוטלר זצ"ל התנגדו בחריפות למוסד הזה
אודי18.07.23
כל גדולי ישראל חתמו נגד האינטרנט
לאודי23.07.23
ישיבה יוניווערסיטי זה הישיבה הדתי לאומי הכי גדול בעולם , זה לא חרדי , על אף שלאחרונה גם בחו״ל וגם בארץ ישראל הולך וגדל תנועה שקורין לזה חרד״ל=חרדי דתי לאומי….אז כמובן גם ב YU יש כאלו
גאהר א היימישע 19.07.23
150
צודק בכל מילה תפסיקו לשים מקלות בגלגלים לכל צדיק שרוצה רק להציל נוער שפוזל לרחוב ולכסף שקורץ לו! כאן הוא נותן להם הכל כדי לסתום להם את הפה - אבל עם לימודי קודש כמו בישיבה! מה לא טוב?????????????????????
הרואה את הטוב16.07.23
הכל זה טוב אבל לא עוקפים את גדולי ישראל בשום צורה אתה חושב שהרב לנדו לא ידע את הכונה שזה להורים שלא רוצים ללמוד?
כינור23.07.23

הצגת כל התגובות

149
מחשבה ישרה ואמיצה. ישר כח
פ.16.07.23
148
תאמינו לי חבל שהישיבה לא נפתחה לפני, אני מכירה מישהו הוא היה בן אדם טוב רק לא התחבר למקום, כשהוא ראה שהוא לא לומד הוא אמר חבל אני רוצה לעשות משהו עם עצמי, הוא הלך לחפש מקצוע ובמקביל בדק יחידה בצבא כדי ללכת לאחד מאלה. אם היה ישיבה שיש בה גם מקצוע וגם לימודי תורה באוירה חרדית שמורה זה היה פותר המון!!!
acolletova16.07.23
את מכירה מישהו? בכל משפחה יש לפחות ׳מישהו׳ כזה. זה שאנשים מספרים לעצמם סיפורים ומצפים כולם שהילדים שלהם יהיו אברכים הוא לא מציאותי.
באמת?16.07.23
147
ואיך זה אמור להסתדר עם הצבא?
ממממ16.07.23
אל תדאג הצבא זה זרוע קידמי של החילונים הקשים..כל פגיעה בעולם הישיבות הם יפרגנו ובגדול
חחח17.07.23
146
אני חושבת שמה שהרב לייבל עושה זה ממש עבודת קודש. מלכתחילה הישיבה הזאת מיועדת לבחורים שלא מסוגלים לשבת וללמוד יום שלם...לכן אני לא חושבת שזה משהו שיפתה בחורים אחרים מישיבות רגילות ללכל אליו, כי זה בכלל לא מיועד אליהם. והם יודעים את החשיבות הגדולה של מי שיכול ללמוד יום שלם...
אחת16.07.23
145
ישיבה אוניברסיטי, למה כל עניין זה חדש? רב אלחנן וסרמן! זצ"ל.
Mexicano 16.07.23
מה הקשר לרב אלחנן וסרמן?
יהודי17.07.23
נכון
אפרת17.07.23
קודם כל זה לכאורה נקרא על שם רבי יצחק אלחנן ספעקטאר ולא ע״ש רבי אלחנן וואסערמאן והשנית: רק זה נקרא על שמו , לא שהוא ייסד את זה
גאהר א היימישע 19.07.23
144
עד שיש מישהו שפותח מה שכבר היה צריך לפתוח לפני כמה שנים ובטח לאחר הקורונה. .. אז תוקעים לו מכות ויורקים עליו
ציפי16.07.23
צודקת
שושו17.07.23
143
מחזק את ידיך הרב לייבל זה צורך השעה תסתכל דוך ישר רק את רצון ה'
שלומי16.07.23
נגד הרבנים בושה אתה בראש הקטן שלך לא רואה את כל המפה
שמואל 27.07.23
142
ברוך השם, מתחיל פה משהו טוב
רן16.07.23
141
יוזמה מבוכרת! חזק ואמץ!!!
אבי16.07.23
140
כל הכבוד לרב. זה צו השעה. צלי נפשות. ומוכח שממוסדות כאלו יוצאים יראי שמים ואף תלמידי חכמים גדולים. כל הכבוד לרב!
בוגר מכון לב16.07.23
הלוואי ויהיו בעלי בית כשרים
חחחח17.07.23
יס רייט...
אממ16.07.23
139
בהצלחה מכל הלב
שימי16.07.23
138
מה שונה הישיבה שלו מישיבות תיכונות, הישוב, נהורא, מערבא ועוד???
נחמי16.07.23
זה ישיבה גדולה לא קטנה
יוסי16.07.23
כל מי שלמד במקום שמתאים לו יצא בן אדם עם תורה, ומי שלא מתאים לו סיגנון אחיד יצא פירחח, מה יותר טוב?
אפרת17.07.23
137
כמה חכם וכמה צודק. יש מנהיגים שרוצים לגדל בורים וצייתנים עוורים עניים שיסורו למרותם.
יענקי16.07.23
136
איש אמיץ
james16.07.23
אולי גם קצת עז"פ
תלמיד גדולי ישראל17.07.23
ואתה ממש ממש לא עז פנים
תלמיד גדול ישראל אמיתי02.08.23
135
חזק ואמץ הרב לייבל בידך להציל מאות ואלפי נשמות.
נציג הציבור16.07.23
134
שאל זקניך ויאמרו לך אם מקבלים את הטענות שלך
חיים16.07.23
הזקנים שחותמים על מכתבים נגדו בלי לשמוע אותו אפילו? שווה מחשבה
זקניך16.07.23
כן בדיוק הקנים האלו אפילו אומרים לך על שמאל שהוא ימין לא הכל אתה צריך להבין אבל גם הרב לייבל יש מעליו אנשים יותר גדולים החכמה ביהדות היא להבין היררכיה.
תלמיד חכם01.08.23
133
כל הכבוד על היוזמה, חבל שהופכים כל דבר לפוליטיקה בגלל אינטרסים אישיים, יש מלא ישיבות כאלה כיום ואפחד לא דיבר, חבל שהורסים את קצת האמונת חכמים שנשארה בדור
מוישה 16.07.23
ר דב לנדו יוצא נגדו והגרמה בגלל אינטרס
מנהמנהמנ16.07.23
ר דב גם יצא נגד בקנת דגל התורה וכתב נגד המושג של ועשית ככל אשר יורוך
מדהים18.07.23
שטוית אבל לא קוראים להם "ישיבות" קוראים להם אוניברסיטה עם לימודי קודש
תלמיד גדולי ישראל17.07.23
132
הרי זה צדיק גמור ושיהיה בהצלחה. מה שקרה זה שבעבר הישיבות התיכוניות החרדיות הצליחו לשלוח את כל הבוגרים לישיבות גדולות והיום זה לא ככה. אין מה להיכנס לסיבות אבל למעשה חייבים עבורם מסגרת המשך… הרב לבל שכרך גדול בשמים
חנטריש16.07.23
131
דברים כדורבנות! כולם יודעים שהרב לייבל צודק.
בני ברקי16.07.23
כנראה שאתה לא בניברקי
יוסי16.07.23
כי בבני ברק יודעים ללכלך על כל אחד. לא סתם העיר שבא העכברושים מרגישים בבית.
נו ברור17.07.23
130
אם הבנתי נכון הוא לא ממש ענה על השאלה שזה יפתה הרבה בחורים לרדת מישיבות רגילות לישיבה הזו.
חיים16.07.23
יש מספיק בטלנים המעדיפים שכלום לא ישתנה ושום דבר לא יפתה אותם…
הפוך גוטה הפוך17.07.23
איפה הבעיה שיילכו למקום כזה? מי שזה מפתה אותו סימן שזה המקום שלו. אנחנו לא אמורים להיות חייבים ע״י העסקנים המושחתים (לילדים שלהם הם מסדרים ג׳ובים בלי בושה) לשלוח את כל הילדים לישיבה. במשך מאות שנים רק העילויים למדו בישיבה! סוף סוף מישהו שפוי
ואם כן?16.07.23
הקב״ה הקב״ה, למה נטעת פה את עץ הדעת? הוא עלול להתפתות! אל תדאג הוא מעדיף להשאר בסיכלותו…
אויבער חוכם17.07.23
נכון כי איו לו תשובה על זה ה"ישיבה" הזאת ממש הרס
תלמיד גדולי ישראל16.07.23
תלמיד גדוילי ישרואל ששורץ באינטרנט? נונונו
תלמיד שוטה17.07.23
אני אענה לך שמא בחורים ירצו ישיבה כזו הוא ספק אבל בחורים שאם לא תתן להם ישיבה כזו ודאי ילכו לשמד וברי מוציא מידי שמא חוץ מזה אני לא מבין מה השחור ולבן הזה או תורה כל היום או ללכת לאבדון איפה האחריות לאנשים שלא מסוגלים ללמוד כל היום רק גמרא? נשגב מבינתי
דן לוק20.07.23
129
גבר גבר תגידו מה שתגידו מגיע לו פרס נובל
. .16.07.23
או לפחות הדלקת משואה ביום העצמאות הקרוב.
אודי17.07.23
128
חזק ואמץ. יפה תורה עם דרך ארץ שיגיעת שנייהם משכחת עוון.
חזי16.07.23
אמת לאמיתה! כבר רבותינו ז"ל חזו את זה
דולי17.07.23
127
כאחד שנמצא הרבה מאד!!!!!! עם בחורים בגילאי 18-20 אומר בוודאות שמקום כזה עדיף עשרת מונים ממקום שכביכול נקרא ישיבה אבל אחוז הלמידה שם נמוך מאד צריך לומר את האמת גם אם היא לא נעימה הדור שלנו לא פשוט וחייבים למצוא מסגרת רצינית שתחזיק את חלק גדול מהבחורים
יוסי16.07.23
נכון. ידוע שהבטלה מביאה לידי שעמום והשעמום מביא לידי חטא.
אני19.07.23
126
סוף סוף אחד נורמלי וגם הוא צריך להצטדק ולהתנצל. הציבור החרדי איבד את שפיותו מזמן ומדובר באיום קיומי לעם ישראל
נפתלי16.07.23
.......
נפתלי בנט17.07.23
……..
נפתלי טרופ18.07.23
125
הצלחה שלנו - אמונת חכמים - מה שגדולי הדור - נעשה ונשמע - אפילו שהוא "גדול" בעצמו. לפי הוראת הרבנים לא איש הטוב בעיניו יעשה - זה לא יהדות
ידידיה 16.07.23
גדול הדור תורן זה לא יהדות מפלגתיות זה לא יהדות עיתון של המפלגה זה לא יהדות זה כל כך דומה לסובייטים ...
יוחנן16.07.23
"אמונת חכמים"?? "מה שגדולי הדור- נעשה ונשמע"?? ואללה חבר יקר גדולי הדור אסרו אינטרנט ללא יוצא מן הכלל
הסכן עצמך תחילה17.07.23
במכתבו של הגרד לנדו הוא צוחק על המושג של ועשית ככל אשר יורוך
חיים17.07.23
124
ל ויאמר טענותיו, יש בטענותיו ממש, וגדולי ישראל שראייתם למרחוק יענו לחיוב או לשלילה. אלא מה הוא חושב שהוא יותר "מבין" מגדולי התורה, ואם הוא ילך אליהם הוא חייב להתכופף להוראתם. מזה הוא חושש... זו הבעיה השורשית כאן... לא כך?
אלי16.07.23
גם אלו שהורו לתלמידיהם להשאר בפולין ראו למרחוק, כ״כ רחוק שחלק מהגדולים האחו ברחו והשאירו את התלמידים מאחור…
ראייתם למרחוק17.07.23
123
עם כל הכבוד לרעיון הזה שלו שבהחלט נשמע טוב ומועיל אבל מה לעשות שרבנים גדולים ממנו ומכולנו יצא נגד זה....אז גם זה נשמע לנו טוב מסתבר שאנחנו טועים.....
יוני16.07.23
רוב גדולי ישראל יצאו בשעתו נגד שרה שנירר, הם צדקו כן או לא?
אני רק שאלה16.07.23
לא היה ולא נברא אם את יודע קצת היסטוריה
תלמיד גדולי ישראל17.07.23
למה אתה כאן? זה גם נגד דעתם של כל גדולי ישראל? אה.. איפה שמשתלם לך..
בנימין17.07.23
מאיפה אתה יודע מי גדול ממנו? ישבת כבר בישיבה של מעלה????
שושו17.07.23
היו עלינו לזרא הסיסמאות על גדולי ישראל המתנגדים (אלא מה?). יש להם רעיונות יותר טובים? אדרבה שנשמע אותם. רק לחתום על מכתבים זה קל מאד
דייי16.07.23
יש מה שנקרא הסתתמות המוחין יש מלאכים שמממונים על סימוי עיני הגדולים, וזה כנראה מה שקורה
קבליסט18.07.23
122
וואי סוף סוף משהו עושה מעשה עמיץ בחברה החרדית בארץ!! בחול שנים יש ישיבה אוניברסיטה , נותנים לבחורים בחירה בחיים, בארץ הפכו את האברכות לחובה בסיסית, ויצרו מציאות אבסורדית. שה' יצליח דרכו!!!!
הודיה16.07.23
אם היה אוניברסיטה אולי היית יודע לכתוב נכון את המילה "אמיץ"...
יהודי שכלי16.07.23
אולי היא מחו"ל, ופחות מכירה עברית, עדיין לא אומר כלום על הבן אדם. מכירה אנשים מאוד אינטליגנטים עם שגיאות כתיב.
אני19.07.23
121
אם היה המענה הזו לפני 10 שנים לא היה נשירה כהיום אשרי הצדיק שלקח ע״ע לעשות את המתיבתא הזו נלחם על הדור הבא שיצא משהו מהם (הנושרים)
איזי16.07.23
120
יש כל כך הרבה בחורים כאלה היום מה עדיף שינשרו מהישיבות ?יש לי כבוד גדול לרבנים לא ברור מה רוצים ממנו הוא רק חושב טוב ...מה לא היו צדיקים גדולים שלמדו וגם עבדו?אם זה צורפות או סנדלר או לא יודע מה ...חייבם משיח חברים שום דבר לא ברור והבחורים בתווך.
מני16.07.23
119
חיילך לאורייתא כל השאר המציאו דת חדשה בשם היהדות, רבן גמליאל בנו של רבי יהודה הנשיא אומר, יפה תלמוד תורה עם דרך ארץט, שיגיעת שניהם משכחת עון. וכל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עון.
הדת היהודית המקורית16.07.23
ה"מ כיוון שאין לו כסף ילך ויגנוב אבל יש כוללים שמספקים כסף למשפחות
תלמיד גדולי ישראל16.07.23
תראה מה שכותב הרמבם על לקחת כסך מהציבור ולהתפרנס מן הצדקה תראה מה שכותב הכסף משנה (הבית יוסף) על זה זה ענין לא פשוט בכלל
לא מדויק 17.07.23
א. בהרבה מקרים המלגה לא מספיקה עם הרבה ילדים ואז במילא צריך לעבוד ובשביל משכורת מספקת צריך הרבה פעמים תואר אקדמי ב. יש בחורים שלא מסוגלים ללמוד 3 סדרים קודש
יוסי17.07.23
118
זה מה שנקרא, הסתכלות בריאה, כשמבינים, שאי אפשר להתעלם מהמציאות!
י'ישר כוח!!!!16.07.23
117
אבן מאסו הבונים היתה לראש פינה הרב הזה דובר אמת כל חותמי המכתב נגד הרב הזה חיים על כספם של בני חוץ לארץ שלמדו מקצוע לצד לימודים בישיבה
אבן מאסו הבונים היתה לראש פינה16.07.23
116
מה זה השטויות האלה בושה כל הגדולים יוצאים נגד זה מאיפה הוא מביא את השטות הזאת יש לנו מסורת של תורה תורה ורק תורה מה זה ההיתר הזה שזה רק קצת זמן ולא כל היום בושה בושה וחרפה
מנהמנהמנ16.07.23
רק תורה תורה תורה אמר ההוא ששורץ באינטרנט
צבוע16.07.23
אתה תטיף מוסר בבית שלך ותשלח את הילדים העילויים שלך ללמוד כמה מסכתות גמרא כל החיים ואל תיקח אפוטרופסות על הציבור שנמאס לו מצבועים כמוך.
מנדלה16.07.23
כשמישהו משתולל כמוך זה לא סימן טוב. תתחיל להקשיב למה שהוא אומר ותלמד לענות לעניין. מאז ומתמיד היהודים עבדו לכתחילה! הכוילל והאשה שמפרנסת אלו המצאות ישראליות מלפני לא הרבה שנים. כך ש׳כל הגדולים׳ לא בדיוק מסכימים עם ׳כל אלו שקדמו להם׳ (התנאים והאמוראים שאותם אתה הרי מתיימר לייצג עם לימוד הגמורע).
מה אתה אומר17.07.23
ומה עשה רבי יוחנן הסנדלר? למשל... לא היה סנדלר???
שולי17.07.23
וכרגע אני לא זוכרת שמות אבל לא היו בעם ישראל חכמים וצדיקים שעסקו במסחר כל שהוא? היו עסקני העיק נדבני הקהילה וכדו'????
יעל17.07.23
כל הגדולים? מי קובע מי גדול ומי לא?
יוסף17.07.23
תורה תורה זו המצאה.. אבל לא נכונה לכל העיתים.. יש רבנים גדולים שכם התנגדו לגישה אבל המה מה.. לא תשמעו אותם כי יש פה רבנים שמתילים חיתתם על הציבור. הן רוצים לשלוט על הכיפה. הם רוצים שהם ובניהם יהיו ראשי ישיבות עשירים והשאר עניים מרודים.. ככה העסקנים בעיקר. זו חברה חולה.
מירו19.07.23
115
זו בעיה חמורה, הכי קל לא לפתוח, לא לחשוב, לא לדאוג, לא לחדש כלום, ואז נזכיר את וואלזין ומשם נלמד, והבחורים הזרוקים בישיבות ישארו שם עד שיסתאבו, אנחנו לא שומעים שגדולי התורה יוזמים איזה פיתרון לבחורים החלשים, וכיון שהרב הזה מוכן לא לקרוא לזה ישיבה אלא מתבתא וכדו' אין לראות בזה דבר פסול.
אריה16.07.23
עדיין בחורים מישיבות רגילןת ילכו לשם
תלמיד גדולי ישראל17.07.23
על איזה מסורת מלפני 200 מאיזה גבעה בליטא בנו פה תילי תילים של הלכה
שולם17.07.23
114
יישר כח גדול, ובהצלחה לרב לייבל
שרה16.07.23
113
אצל החרדלים זה ככה. לומדים בישיבה תיכונית עם מקצועות חול ואחרי זה ישיבה גבוהה רק קודש. שלמרות שמסיימים עם תעודת בגרות,כדי שיהיה כלים למי שירצה בעתיד לעבוד, עדיין רבים נשארים ללמוד והופכים לאברכים. ועדיין מקצועות חול עדיף להפגת השעמום, מאשר עישון סיגריות.
יצחק16.07.23
תמשיך, ואחר כך לצבא ולאניברסיטה ושם הם משילים הכל. זה בדיוק הענין, הוא רוצה לפתוח ישיבה שתיתן פטור לבחור מהצבא ובד בבבד ילמד בגרות ומקצוע.
יצחק הבלן18.07.23
לא משילים. זאת הוצאת שם רע על ציבור שלם ירא שמים ומקפיד על הלכות קלה כחמורה, לומדי תורה, ומחנכים את הדור הבא לתורה ויראת שמים, וליושר אמיתי.
אני 19.07.23
112
מה האלטרנטיבה לבחורים שלא יכולים ללמוד בישיבה רגילה? א. ישיבות שמבזבזים איתם ארבע שנים על כלום. ב. תיכון רגיל או מזרחי קר. ג. ישיבות אליטיסטיות כמו הישוב ונהרדעה שלא כל אחד יכול לעמוד בנטל הכלכלי וקשה מאד להתקבל ובפרט שבשנים האחרונות יוצאים משם דתילונים... אז הפתרון של הרב לייבל הוא הטוב ביותר
יואל דנינו16.07.23
מכיר יותר דתילונים שיצאו מישיבות קטנות. או אפילו לא דתילונים אלא חילןניים בכובע וחליפה. הכל חיצוני
יומי30.07.23
111
אחי ואבוי. פתח לצרה צרורה והכשר של הטרף. התלמידים הם הבעיה ולא הרב. הרב עצמו אמר שזו לא ישיבה. למה התלמידים דוחקים לקרוא למוסד ישיבה??? בגלל המצפון שלהם! הם יהרסו את המונח ישיבה ואת המונח בני תורה!
יניב אסולין16.07.23
110
צריך אמונה שגם ברחוב ובכל מקום ילמד אמונה בבורא ושיש תורה שמערבבים תורה והקדמיה יחד זה סכנה שיצאו משם מחריבי כלל ישראל כמו שידועה באירופה ובארץ שאפו שיתנגדו שתורה יהיה ביחד עם דברים אחרים יצאו מלשינים מוסרים ומחריבי עם ישראל שיהיה לנו קצת אמונה המבדיל בין קודש לחול
יהודי 16.07.23
הוא לא בשייח היום מאמינים רק ברבנים בשר ודם
הקב״ה 18.07.23
109
כל כך פשוט. איך אפשר להתווכח על הצורך הפשוט הזה?
יעקב16.07.23
108
אל תקרא לזה ישיבה תקרא לזה מסגרת ללימודי מקצוע המשלבת לימוד תורה
חושב16.07.23
107
סוף סוף מישהו שמבין את הדור לעומק
צביקי16.07.23
106
הרב לייבל עושה דבר מבורך כשאני למדתי בישיבה לא היה לי את הכוחות ללמוד יום שלם ,חבל שלא היה את זה אז זה היה חוסך לי את הלימודים שאני משלים עכשיו, לא כולם בנויים ל"תורתו אומנותו" מי שרק לומד אשריו ואשרי חלקו אבל מה עם השאר?!
טל16.07.23
105
לא שמענו אודותיו. האמת הוא איש הייטק, .מה הרקע הדתי והחינוכי שלו? מי הסמיכו להורות ולהגות דעות ?
יעקב16.07.23
כשחרדי פוגש מישהו ופתאום אין לו תשובות, מה הוא עושה? כמובן, מתחיל לחפש מה ומיהו הבן אדם, מי הסמיך אותו ועוד כהנה שטויות. העיקר לא להפעיל את המוח… מסכן
אויאויאוי17.07.23
104
אין לו כח לשנות מהנקבע בעולם הישיבות עפ"י הגר"ח וואלוזין
תלמיד גדולי ישראל16.07.23
מה שנקבע בוולז'ין זה ש 9 שעןת לימודי חול זה לא מקובל אבל אומרים שהנציב הסכים לזמן מועט ביום .
ישראל16.07.23
103
כל מילה סלע גדול הדור האמיתי שדואג לדור הבא ולא רק לחתונות ודירות לנחדים ולכל המשפוחה
יוחנן16.07.23
102
אוקי אז לא לקרוא לזה ישיבה אבל העיקר שיהיה מוסד חרדי כזה שיהפוך צעירים שלא כל ראשם ורובם תורה לבוגרים המשלבים תורתם ואומנותם באופן חיובי ומבורך לכולם יישר כח רב לייבל חייבים לסייע לו במלאכה הקשה
אהבתי 16.07.23
אולי תהיא הספק נייר טואלט לישיבה שם
אממ17.07.23
101
התלמיד קוראים לא ישי כהן
חברונר ספרדי שחושב 16.07.23
100
טמא טמא יקרא הוכיח סופו על תחילתו. רחמנא ליצלן מהאי דעתא
היוגב16.07.23
כבר לא מתפעלים ואפילו לא שמים לב לריקנים שבהזדמנות הראשונה פולטים את הארבע מילים היחידות שהם למדו בארמית (כמובן קללות, אלא מה?).
קישקיש קריא17.07.23
תבדוק את עצמך.. אדם שמוציא רע כזה יש בו פגם. לפני שבוע למדנו על פנחס הקנאי הגדול הלכה ואין מורין כן.
מירו19.07.23
99
צודק, אבל לא לקרוא לזה ישיבה
דני16.07.23
98
עוכר ישראל !!!!!!!!!!!!!!!!!!
כרקי16.07.23
97
איך מתקבלים לישיבה
אריאל 17.07.23
96
המשיח בדרך! אם יש אנשים שמוכנים להוריד את הפחד ממה יגידו ועושים מה שצריך להציל בחורים אבודים משועממים שמסתובבים סביב הזנב שלהם בישיבות...דיינו!
נס גדול17.07.23
95
לייבל - כוחני , אלים מילולית, מעיז פנים כנגד גדולי ישראל וגדולי הדורות, בעל דעות מחודשות - מסוכן מאד
חרדי תל אביבי 17.07.23
94
סוף סוף משהו אמיץ הציבור שלנו נהיה נטל
סוף סוף17.07.23
93
וואלוזין לא נסגרה בגלל לימודי חוהיא נסגרה בגלל מריבות פנימיות. שלא לומדים להסטוריה או שלא מאפשרים ללמוד הסטוריה ,מעוותים אותה לפעמים
מוישה מישמושקוביץ17.07.23
92
יישר כוח. ניכרים דברי אמת.אל תירא ואל תחת.
יוד17.07.23
91
תפתחו בגרמניה או ארצות הברית. הרי אתם חרדים לא ישראל. לא נמעס לכם מהתחפוסת הזאת.
חרדים17.07.23
90
אשריך הרב לייבל צורך השעה ללא ספק אחרת עם ישראל יהיה בבעיה
דן 17.07.23
89
וואו איזה בנאדם מדהים!!!
אחד17.07.23
88
טוב מאד, אשריך רב לייבל, ככה צריך להיות, אל תתייחס לכל הליצנים שאומרים שאתה לא חרדי בכלל, זקן ממרא או אפיקורס או מחלל שם שמים, או מה שלא יהיה, כמיטב הגוזמאות החרדיות, וכל זה בגלל שאתה לא מקשיב לגדויילים.
משה17.07.23
87
הוא מציל מלא בחורים כל הכבוד
יניב 17.07.23
86
נקווה שזה באמת יעצור את הנשירה ההמונית שקיימת כיום בעולם הישיבות, מפחיד!!!
עע19.07.23
85
גם כשהוציאו את הגמרות של שוטנשטיין אותם רבנים יצאו נגדם ואמרו שהם יגרמו לאברכים לא להתאמץ וכו, מה הם אומרים היום?
יהושע17.07.23
84
איך מתקבלים לישיבה
אריאל 17.07.23
83
גם אוויל מחריש חכם יחשב. יש לנו גדולי עולם וגדולי הדור לא כל אחד עם זקן וכובע יכול לשנות ולהנהיג את הדור. אם יש לו לרב לייבל רעיונות מתקדמים יתכבד ויעלה אל גדולי הדור וישכנע אותם. עד אז כדאי שישב וישתוק.
בני ברק17.07.23
יש גדולי ישראל דמתירים מי שמכם מי יקבע ככה או כך. כל אחד ורבותיו. תפסיקו כבר לפמפם שטויות.
מירו19.07.23
82
האם גדולי ישראל קראו לו לשמוע מה יש לו לומר?
בני ברק17.07.23
81
כל הכבוד ליוזמה המבורכת הזו.. ממש יישר כוח!!! הגיע הזמן שיבינו בעולם הישיבות שלא כל בחור מסוגל לשבת וללמוד גמרא כל היום יש כל כך הרבה בחורים שמסתובבים בישיבה הגבוהה בלי ללמוד רק כי "כך מקובל" ... או בשביל השידוך וגם ראשי הישיבות מכירים התופעה.... מכירה מקרוב בחורים מהסוג הזה
שולי17.07.23
80
מעולה סוף סוף,הבחורים שלא מוצאים את עצמם מגיעים או או לאן,ומה קורה עם אלו שלא מקבלים סתם או שמעיפים סתם
אא17.07.23
79
מפריע לחשוכים?
כל הכבוד.שיאיר באור חדש לבחורים הזקוקים 17.07.23
78
הלוואי שיצליח האמת חייבת להיאמר
David 17.07.23
77
כמה הכופר שילם לכם לפרסום הכתבה
לי17.07.23
76
א. מי זה הגר"ד לייבל? איך הודבק לו התואר "גאון"? למה עד היום לא שמעו עליו בכלל? ב. הוא מחפש פתרון לבעיית הנושרים? הבעיה שלהם זה לימודי ליב"ה? ג. בוולוז'ין היה מדובר על שעה אחת! של לימודי רוסית. הרב בראייר מפרנקפורט רצה להעביר לכאן את הסמינר לרבנים, ור' חיים עוזר כתב ע"ז מכתב חריף מאד שלא לעשות כן.
ע. העצני17.07.23
נזכרתי שרק ללבלרי ילד שמורה הזכות והיכולת לקרוא למישהו גאון. צודק
נ. נאמן 18.07.23
תגובה לעניין לכל המצקצקים כאן
יוני18.07.23
75
הרב הזה אמיץ אני מאד מעריך אותו הוא עושה מעשה שלא כולם היו עושים לא לוקח בחשבון את ההשמצות וההכפשות שיהיו נגדו מבין מה ההשלכות להקים בית בלי בסיס כלכלי יציב רק ללא מלאכה בטלה וגוררת עון זה מציאות ותאמת לאף אחד לא הכפת מהשני זה דרכו של עולם כולם בעיקר עסוקים בצרכים שלהם אז יאללה שיתחילו לדאוג
דניאל17.07.23
74
על מה המהומה?הוא סוגר את עולם הישיבות?עולם הישיבות היה ויהיה גם בעתיד בעזרת ה', בא הרב לייבל, ופתח ישיבה שתתן מענה למכת הנשירה האדירה, צעד לפני, מה קרה? מי שלא מסכים איתו=עוצם עיניים ולא רואה את השוטטות ברחובות, מסגרת כזו יכולה לתת מענה מסויים, אשריו
חחחח17.07.23
73
אני מקווה שרמת האבסורד כ"כ גבוהה אצלכם שלא תפריעו לו ותסתפקו בפשקווילים
אבו עלי17.07.23
72
סוף סוף מגיע קול שפוי בציבור שלנו אם זה היה יותר מונגש בזמני אולי הייתי נשאר במסגרת ולא הייתי מסתובב איפה שהיסתובבתי
יהודה17.07.23
71
אין לכם עורכי לשון במערכת? אולי סתם דובר ילידי רהוט ולא עילג כל כך?
קוראת אקראית17.07.23
70
יקים מועצת גדולי הישיבות התיכוניות
אלחנן17.07.23
69
אחי ואבוי. פתח לצרה צרורה והכשר של הטרף. התלמידים הם הבעיה ולא הרב. הרב עצמו אמר שזו לא ישיבה. למה התלמידים דוחקים לקרוא למוסד ישיבה??? בגלל המצפון שלהם! הם יהרסו את המונח ישיבה ואת המונח בני תורה!
יניב אסולין16.07.23
את המונח בני תורה הורסים הבני תורה , יסתובב מר בבירת ישראל מ22:00 באיזור המכונה מרכז העיר, בערב בימות בחמה ופרט בליל שישי, ויווכח
יאיר18.07.23
68
אשריך סוף סוף רב שמבין ללב התלמידים ולא מנפנף ברשימו
אאש16.07.23
67
הלוואי שכל אלה שבישיבות באמת ילמדו. ולא ישוטטו ברחובות או באינטרנט. צריך לצאת מהקיבעון מי שרוצה לשלב תורה ולימודים אחרים אין בזה שום פסול. טוב לדעת שיש רבנים כאלה עם ראש קצת פתוח ובכל ברוח התורה וההלכה .
תהלה16.07.23
66
כל מה שאומרים פה בהחלט נשמע נכון כמו למשל שאין מענה הולם לבחורים שלא מסוגלים לשבת יום שלם וללמוד וזה פתרון טוב בשבילם וכד' אבל אני חושב שבתור חרדי כל אחד צריך להבין שאם גדו"י טוענים שמשהו כאן לא בסדר אז הם יודעים מה הם אומרים.. גם אם קשה לקבל את זה...
יוני16.07.23
מה גדולי ישראל אומרים ? חוץ מלצאת נגד אף אחד לא מניח משהו על השולחן
נוווו18.07.23
65
אמת שנפסק שצריך לעבוד ה"מ כיוון שילך וילסטם את הבריות אבל היום זה השתנה מקבלים כסף גם בכוללים
תלמיד גדולי ישראל16.07.23
64
ה' ירחם כמו שהקימו בית מדרש לרבנים באירופה ששילב קודש וחול, ורוב בוגריו היו פורקי עול
חיים16.07.23
63
היום זה דמיוני אבל המדינה היתה צריכה להציע לימודי אזרחות מתמטיקה ואנגלית בתנאי פנימיה לאברכים שמעוניינים ללמוד והם מעל 18. חצי שנה אנטנסיבית יביאו אותם למצב שיוכלו להתפרנס. הפנימיה, בכדי שלא יחששו ממצב של אין היכן לגור. מי שלא עובר בחינות מינימום כל פרק, מורחק. למסיימים מעונינים יוצע קורס תכנות.
ע.ר16.07.23
62
בס"ד יש בחורים שצריכים וחייבים ישיבה כזאת שמשלבת לימודים כלליים . וזו הסיבה יש בחורים ברחוב כי לא היתה מסגרת כזאת והישיבות שיש לא מתאימים להם. זו הצלה גדולה לבחורים הללו
אברהם16.07.23
61
אי הכא נמי גדו"י יצאו נגדו בגלל שקרא לזה "ישיבה"
תלמיד גדולי ישראל16.07.23
60
גם את הכוללים רצה הבחור הצעיר(לעומת שאר גדו"י) לשנות הוא צריך להבין שהיום בגלל שהמצב השתנה ההלכה גם השתנתה (מקבלים היום גם בכוללים כסף)
תלמיד גדולי ישראל16.07.23
59
חבל שהספרדים לא בחוד החנית ותמיד הנפש של עבד נגרר אחר אדונו שמשפילו עד עפר.ושהם באמת צריכים ישיבות עם פרקי אבות לצידן . כי אף אחד לא מסתכל עלהם לאחר הישיבה כולל הישיבות הספרדיות המשוכנזות והמשפחתיות.
בני הפרנק16.07.23
הצחקת את רבי, הספרדים זה העם הנחשל ביותר בעולם, לא מצפה מהם לכלום, וכן אני ספרדי
אמיר18.07.23
חו להגיד את זה הם היו התפארת של ישראל ועדיין. אלא הממה הם נגררים בגלל הענווה הפסולה היתרה שדבקה בהם. הרב עוזיאל דהיה ענק בתורה התיר ואף הקין ישיבה כזאת.
מירו19.07.23
58
אשריך הרב לייבל מקווה שץצליחו ובע"ה אשלח את ילדיי
חיים16.07.23
57
אני פשוט לא מבין. יוזמות כאלו תמיד היו וגדולי ישראל תמיד התנגדו. מה שונה עכשיו? הרי זה הבסיס שלנו מה שאמורים גדולי ישראל אפילו על ימין שהוא שמאל וכו'. בושה שבכלל צריך לדבר על זה!
משה16.07.23
ר רב לנדוי עצמו במכתבו המפורסם תיק על היימן שהוא שמאל וכו היסטוריה זה חשוב (חתס)
חחח18.07.23
56
במקום שאין איש אהיה איש ארוך הרב לייבל
קול קורא במדבר16.07.23
55
מתים עליך הרב לייבל כולנו אחריך
יוסי16.07.23
54
השקפות ציוניות
קנאי17.07.23
53
נגמר עידן גדולי ישראל. כל הכבוד הרב לייבל!!!!!!
פרבר17.07.23
52
פשוט מאוד לא ישיבה יוניבסטי שתחשב בעולם הישיבות אלא מסגרת לבחורים חצי פה חצי שם ואני בטוח שלא ככה הציגו את זה לגר"ד לנדו מנהיג ציבור הבני ברקים ולמנהיג הציבור הנורמלי-הגרב"מ אזרחי
חברונער קליבר17.07.23
51
אשרייכם ישראל. הולכים ומתיישרים לאור תורתם הישרה של בני הציונות הדתית, שבגיל התיכון משלבים גם לימודי חול ומתוך בחירה הולכים בעתיד לישיבות וממלאים כרסם בש"ס ופוסקים
רועי 17.07.23
50
האמת לא פופולרית!!
א.א.17.07.23
49
צודק הרב! זהו צעד חכם שיתאים גם למי שלא "עילוי" בגמרא. כך שומרים אותם קרוב
בקי17.07.23
48
הוא צודק במאה אחוז אם הישיבה הזאת היום היתה קימת היה הרבה בצורה משמעותית פחות נוער נושר!!!
פלויצלה!!!17.07.23
47
זו גסות רוח לקום נגד גדוי ולהעיז לקעקע את מקומם על חורבן לא יצלח ידו להקים בנין....
אלכסנדר17.07.23
46
נשמע טוב מאוד , נותן להם מענה מה שלא קיבלו במוסדות אחרים שמשם היו נושרים .. נראה שהוא צורך השעה ממש כבר לפני הרבה זמן ויפה שעה אחת קודם ..
אליהו17.07.23
45
הוראת החזון איש: כשהרב יהושע יגל התייעץ איתו על הקמת ישיבה תיכונית ראשונה מסוגה, הוא הביע את תמיכתו רק אמר לא לקרוא לה ישיבה אלה מדרשיה, ואכן הוקמה מדרשיית נועם בפרדס חנה והכל בסדר. ניתן לקרוא לישיבה החדשה מדרשיית התורה והכל יהיה בסדר
חיים17.07.23
שראש הישיבה לא יהיה מזוקן!!!!!!
עוד תנאי23.07.23
44
להתפלסף ולתרץ תירוצים יפים וחכמים כל בן ישיבה יודע ואולי הרב לייבל יודע יותר טוב אבל האמת לאמיתה כפי שרואים אותה גדולי הדור לאורך שנים רבות אי אפשר לשנות לא עם פילוסופיה ולא עם התחכמויות אז בבקשה, הישיבה שהרב לייבל רוצה להקים שיקרא לה איך שהוא רוצה היא נגד גדולי ישראל נקודתיים!!!
אבי17.07.23
43
כל העניין הזה הוא ראש מעוות של חרדים ישראלים...... תלמדו מהחרדים בחול!!!
האמת17.07.23
42
יותר טוב במקום ישיבה כזו שיסתובבו ברחובות כי לא מוצאים ישיבה טובה ואז יהפכו לפשע? באמת הגזמתם תמיד היה מקובל ישיבות כאלה פעם,היום בגלל רושם אוסרים
אפרת17.07.23
41
תכלס מזרוחניק אחד לוקח את כל החרדים ביחד ביראת שמיים
טבריני17.07.23
40
זה הורס את לב היהודי! כשיהודי לא יכול ללמוד ועושה מה שלבו חפץ רחמנא ליצלן אבל בעומק לבו מתגעגע ללמוד ולהתפלל וכו' אז לבו לשמים וברחמים יבוא דינו לבי''ד של מעלה אבל לערב קודש וחול ולעשות מזה שיטה לכתחילה זה הורס את שורש ''והייתם לי סגולה מכל העמים''
להבדיל בין קודש לחול 17.07.23
39
מעריץ את הרב לייבל. איפה הוא היה כשלא מצאתי את עצמי בישיבות וזרקו אותי מכל המדרגות??? כמה נפשות הוא יכל להציל
בני17.07.23
38
ישנם הרבה ישיבות באמריקה ובסוף משתלבות עם ישיבת בריסק ועוד ישיבות חשובות
יעקב17.07.23
37
כל הכבוד לו ...תבינו שהיום אין שום מסגרת תורנית לבחור שלא מתכוון או לא יכול להיות אברך בעתיד , בעצם המסלול היחידי הוא ליצור עוד דור שכולם אבל כולם אברכים וזה לא מתקבל על הדעת כי מי שלא רוצה או חא מתאים פורש לגמריי .... חייבים לתת כילים גם לבחורים טובים שרוצים לעבוד בעתיד ולהשאר תורניים
שי17.07.23
36
הגרד לייבל שליט"א צדיק ואוהב ישראל. ועניו. ברכה והצלחה.
יוסף 17.07.23
35
אשריך הרב לייבל, תהיה חזק ואל תכנע לבני ברקיים הקיצוניים, היוזמה הזו חשובה לאין ערוך, ולמרות שאני אברך אני תומך בעניין של פתיחת השוק והתאמה לכל אדם וסגנונו.
משה17.07.23
34
צודק מיליון אחוז כל הכבוד לו
שמואל מירושלים 17.07.23
33
אני נשרתי מהישיבה לפני תקופה ולמדתי אצל הרב לייבל ואני יכול לומר שאעפ שאני לא חרדי על מלא כיום אבל מה שיש לי זה בזכותו
משתדל לעשות טוב17.07.23
32
מיד לא יודע הנציב בהתחלה הזכים ללימודי רוסית במסנה ליד הישיבה ולא בתוכה. בכל מקרה אם לוקחים את ואלוזין כדוגמא רובם יצאו אפיקורסים גם בלי לימודי רוסית. ממתי איזה ישיבה בליטא מהווה הלכה לכלל ישראל לדורות מישהו פה מעוות את היהדות
היסטוריה 17.07.23
31
כל הכבוד לרב לייבל יוזמה ברוכה ומי שלא חושב כך ימים יגידו
יהודי אמיתי18.07.23
30
תתעוררו נרדמתם בשמירה מהלך שהיה צריך להעשות לפני יובל
ידידיה דורון 18.07.23
29
מגיע צל"ש שסוף סוף נפתח כזאת ישיבה הלוואי עליי שהיה לפני כמה שנים
מנחם 18.07.23
28
אשריך הרב לייבל צודק לגמרי!
איש ישר ואמיץ!18.07.23
27
"עת לעשות לה' הפרו תורתך". בתקופה הזאת חייבים מקומות כאלו כדי לחזק את האמונה ואת התורה כי אחרת יהיו יותר נושרים ו"חוזרים בשאלה".
ישראל קרמר18.07.23
26
שוב פעם העסקנים החרדים מאכילים את גולי ישראל בשטויות על כלום כמו עם הפלאפונים הכשרים והוועדה החדשה כן ירבו כמותך הר' לייבל עעלה והצלח יישר כח......................
שי פרי18.07.23
25
נראה לי שפעם ראשונה זה שיא שלתגובות..😜
ממ18.07.23
24
תפתח, תומכים בך
חרדי מיינסטרים18.07.23
23
הגיע הזמן לישיבה אוניברסיטי ראויה לשמה בציבור שלנו. תפסיקו להבהיל ולהבהל... לא כולם אותו דבר... יש...ויש...בואו נפתח אצלנו ,ולו במעט דמוקרטיה(כל זמן שזה לא נוגד את ההלכה כמובן) כן ירבו מקומות כאלו. די לעוני)ועוני מדעת) האלו. בהצלחה
שוחר שלום18.07.23
22
מתישים ומעייפים. תמשיכו להקצין ותפספסו עוד ועוד בחורים צעירים שלא מסוגלים לעמוד ברף שאתם מציבים.
יוסף18.07.23
21
ר"י מצ'ורטקוב רצה להקים מקום שילוב תורה ומלאכה אך שאר גדולי גאליציה התנג וברור שמקומות כאלו היו מצמצמים את מספר אלו ששנו ופרשו כפי שרשת בית יעקב עשתה זאת אצל בנות פולין כשבגאליציה תקפו זאת בחריפות אך בגאליציה הייתה בעיה גדולה בהרבה עם בנות ששנו ופרשו.
ישראל קרמר18.07.23
20
בוודאי שזה עדיף מלזרוק לבן על ראשי ישיבות. או לחסום כבישים. ולשרוף חנויות.
יצחק כנן 18.07.23
19
אני רק שאלה. במכתב "החריף" נאמר כי כבוד הרב "שמע מעסקנים נאמנים". א.אינני מכיר מושג כזה "עסקנים נאמנים" זה כמו המושג המעוות של "טוהר הנשק". ב.האם לא היה מתאים שלפני שכותבים מכתב כזה יזמינו את הרב לייבל לשיחת הבהרה? הרי מדובר באדם שיש לו מושג או שניים בחינוך ובמיוחד בנוער כזה?
חיים19.07.23
18
הכל טוב. אבל, מה נענה לכל מי ששואל למה חרדים לא מתגייסים? בחור שלומד מקצוע אין לו אף סיבה מוסרית לא לשרת בצה"ל....! צריך לחשוב על הכל כבוד הרב
אל תהיה צודק תהיה חכם!20.07.23
לא סתם דיברו על הורדת גיל הפטור שלפחות יצאו לעבוד גם אם לא צבא
אבי 25.07.23
17
מהפכן חזק ....
james20.07.23
16
הרב צדיק ואמיץ ואלו התוקפים אותו לא מבינים בנפש הילד. ברור כי הבעשט גם הותקף כשייסד תנועת החסידות ובפועל הציל את היהדות של מליונים
בנימין19.07.23
15
היום הפיתוחים הטכנולוגיים והנזקים .קשים מאוד אפילו בתוך הישיבות הטובות. אם זה יעזור להציל נוער חרדי מהרחובות. זה שווה עולם יישר כוח
חרדי19.07.23
14
זו גסות רוח לקום נגד גדוי ולהעיז לקעקע את מקומם על חורבן לא יצלח ידו להקים בנין....
בת משה יהודה18.07.23
13
זה כ"כ מעניין שאנשים משתלחים באחר בלי לדעת את המציאות בשטח. ואני לא מדבר חלילה על דעה של גדולי ישראל שליט"א הם לא צריכים לא אותי ולא כמותי, יחד עם זאת מה שהרב לייבל אמר (ואני לא מכיר אותו בכלל) היא המציאות בשטח, ויש דרישה מהשטח, ליצור מסגרת חינוכית, ע"מ שלא נמצא את אותם נערים מסתובבים..... ואכמ"ל
מנחם18.07.23
12
פורץ דרך. חזק ואמץ.
אלדד21.07.23
11
על מה המהומה . הרבנים והפוליטקאים החרדים רוצים לשמור על העדר שלהם עני ותלוי בהם .מאז הבית השני לא הייתה חברת לומדים כה גדולה מאשר כיום .והנטל על הציבור הולך וכבד. ישראל הופכת בהדרגה למדינת עולם שלישי.
בני21.07.23
10
ישר כוח לרב,
חרדי21.07.23
9
הרב לבל זה עדיין משקל כבד להכריע שכן תלמידי ישיבה יתפטו לעזוב לאקדמיה הפתיחה של המתיבתא היא סיבה שבוחרים יעזבו ומכיון שאתה מתכוון לתועלת על בחורים שלא רוצים ללמד אז תלך ותבקש רשות מהרב לנדו תבקש עיצה איך אתה יכול לעזור לאותם בחורים? אם אתה פותח באישור גדולי ישראל אז אין בעיה
כינור23.07.23
8
מי צריך לימודי ליבה .יש לנו חברי כנסת שבזכותם קיימת הקואליציה והם ידאגו לנו לתקציבים .רק נפסיק להתייחס לכל אמירות חז"ל בזכות העבודה נשנה את הכתובות שקיימות בישראל 2000 שנה ששם מתחייב הבעל להלביש ולפרנס את אשתו ונשלח שלוחים לחו"ל שישנוררו שם.
משה23.07.23
7
אנחנו בדור לא פשוט זה לא התמודדיות של פעם היה כול דבר שיוכול לעזור צריך לעשות יש נשירה גדולה
אלי 20.07.23
6
אשר נפתחה מדרשית נועם בפרדס חנה גודלי ישראל הסכימו שצריך כזה מוסד אך התנגדו שיקראו לו ישיבה, כך שבזה הרב ליבל צודק . גם בשאר הטענות כי יש מצב אצל חלק מהבחורים שמוסד כזה יהי הצלה עבורם הוא צודק. "ראשי הישיבות קשה להם להודות בכך. בהצלחה לכל מי שיציל את בחורי ישראל מהדרדרות לרחוב
צחי20.07.23
5
אם שמתם לב, במכתב המפורסם לא היתה התקפה אישית בכלל, היתה התקפה על המושג ישיבה עם לימודי חול, [ובזה אחרי כל הוענות מסתבר שהם צודקים, וגם למה לשבש את המושג ישיבה] בשביל זה לא צריך לקרוא להרב לייבל, זה לא נושא שהוא אמור לתת בזה את דעתו לפני גאוני ישראל ושוב ברכת הצלחה להרב לייבל וברכת הצלחה לישיבות
דניאל23.07.23
4
מזעזע מהתגובות מרגיש בתור של הארץ. שנאת וזילזול בגדולי התורה ועוד מי ביתר לך מר ליבל להגיב בלי לדבר עם הרבנים על הטענות שלך
איש דתי27.07.23
3
קבלו את מי שהכתיר את עצמו ל"גדול הדור הבא" מעולם לא נשמע כדבר הזה אנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק...
משה חרדי שלא נסחף27.07.23
2
קשקשן, אין חשש שבחורים מישיבות תיכוניות ינשרו, הם מודרניים. לא נשמע אמין כ''כ. הבעיה היא השילוב של תורה עם לימודי חול, אין בעיה שיפתח מוסד אקדמי לחרדים, יש מיליון כאלה. הבעיה זה שהוא משדר שאפשר לשלב, אפשר להיות ''ישיבע בוחער'' שגם לומד לימודים אקדמאים, וזה לא ייתכן בהשקפת העולם החרדי.
יאיר30.07.23
1
אולי סוף סוף קם לו מנהיג אמיתי❤️
ישראל26.12.23
אולי גם יעניין אותך
עולם הישיבות

ראש הישיבה: החיילים בכניסה - לא יודעים שאתם השומרים

חיים רוזנבוים | 09.05.24

אנו רצים והם רצים

ויחזור לתלמודו: אלפי תלמידי הישיבות התחילו את זמן קיץ

חיים רוזנבוים | 09.05.24

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24

צרבי דרבנן

במודיעין עילית מתכוננים לחג שבועות | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24

גלריה מכבוד התורה

מאות צורבי ומאות דפי גמרא - המבחן הגדול של 'ושננתם'

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

ותלמודו בידו

מול גלי הים בקיסריה: כך נפש הגר"ש גלאי בימי בין הזמנים 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

עימותים סוערים | תיעוד

קריאות "נאצים" לשוטרים; 6 עצורים בהפגנת הקיצוניים

נחמן שטרנהרץ | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

סקירה היסטורית

"מי שלא לומד – שיתגייס?" | שלוש נקודות מבט מעמיקות על ה'השקפה' של עולם הישיבות

יעקב מתן | 28.04.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

התמוטט בביתו

תפילות בעולם הישיבות לרפואתו של בן הגרמ"ד סולובייציק

חנני ברייטקופף | 28.04.24

וישם לך שלום

כמסורת השנים האחרונות | ברכת כהנים המונית בהיכל הישיבה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

מלחמתה של תורה 

ראש הישיבה התנצח עם בני הישיבות בדברי תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 21.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

חינם להורדה

הבטאון הפופולארי 'ממלכת התורה מישקולץ' – פסח תשפ"ד

כיכר בשיתוף מוסדות מישקולץ | מקודם

ימות המשיח

מה הסגולה להינצל מחבלי משיח? האזינו להתבטאות רה"י

חיים רוזנבוים | 18.04.24

כיצד מברכין על הפירות 

תיעוד מהנגב: כך בירך ראש הישיבה את ברכת האילנות 

חיים רוזנבוים | 17.04.24

תורה מגנא ומצלא

תהדפו את הטילים; השיחה של המקובל בזמן המתקפה • צפו

איצלה כץ ויהודה גל | 16.04.24
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם