כיכר השבת

לקראת ה'כנסייה'

עסקני אגודת ישראל: "לא נטאטא את הכישלון הצורב"

הלו"ז המלא מועידת אגודת ישראל; שלושת סוגי הכרטיסים; ההמנון החדש שילווה את הבחירות, וגם: מי ינחה את הסימפוזיון? • כל הפרטים - בפרסום ראשון (אקטואליה, חרדים)

16
חזקי שטרן | כיכר השבת | י"ח בשבט | 24.01.19
נציגי אגודת ישראל בכנסת
נציגי אגודת ישראל בכנסת (צילום ארכיון: המחנה החרדי)

'הכנסייה הארצית' של אגודת ישראל תיפתח בצהרי יום רביעי הקרוב במלון 'גלי צאנז' שבנתניה, ככינוס היערכות מיוחד לקרת הבחירות המתקרבות.

לקראת הועידה, נכנסים בימים אלו נציגי אגודת ישראל למעונם של האדמו"רים השונים - גם כאלו שאינם חברים במועצת גדולי התורה - כדי להזמינם לכינוס. כמו כן, אל הועידה הוזמנו, בנוסף לנבחרי הציבור, גם ראשי הקהילות מכל ערי הארץ.

לידי 'כיכר השבת' הגיע הלו"ז המלא המתוכנן: המושב המרכזי, 'בהתאסף ראשי עם', שיתקיים במעמד גדולי האדמו"רים, ייערך באולם 'היכל רוזנברג' שבקרית צאנז בנתניה, ולא במלון בו מתקיימת הועידה.

מושב זה יתקיים ביום רביעי, בשעה 6 בערב, כשעל גבי במת ענק יישבו כ"ק האדמו"רים. יצוין, כי האדמו"ר מגור לא ינכח במקום, בגלל שהותו בחו"ל.

הכניסה לאולם תתאפשר אך ורק למשתתפי 'הכנסייה הארצית', בהצגת כרטיס הכניסה האישי שיונפק לכלל המוזמנים עם בואם למלון, עד השעה 15:30, בעמדות ההנפקה המיוחדות. לאירוע יהיו שלושה סוגי כרטיסים לשלושה כנסים שונים, כשנבחרי הציבור יצוידו בכרטיס מיוחד, הכולל לינה, לימי הועידה.

בהמשך הערב יתקיים מושב, שבמרכזו הבעת הוקרה לאישי הציבור, סביב שולחנות עם סעודה כיד המלך, באולם 'שירת הים' שבמלון 'גלי צאנז', עם תכנית אמנותית מיוחדת ועשירה בליווי מוזיקלי ובניצוחה של מקהלת 'מלכות'.

ל'כיכר השבת' נודע כי לקראת הוועידה כבר הולחן 'המנון אגודת ישראל' - זה שאף ילווה את התנועה לאורך כל מערכת הבחירות.

במהלך האירוע יתקיים סימפוזיון עם חברי הכנסת, בהגשת סופר 'המודיע' סגן ראש עיריית מודיעין עילית טוביה פריינד, ועורך 'המבשר' בנימין ליפקין.

המארגנים מציינים ל'כיכר השבת', כי בסימפוזיון יעלו על השולחן כל השאלות הקשות: "לא נטאטא כלום מתחת לשטיח. המטרה שלנו, היא לפתוח הכל על השולחן - כולל הכישלון הצורב בירושלים".

"נעלה את כל הדברים בצורה ברורה, כדי לדעת לתקן מהשורש בבעיות", מבטיחים יוזמי הסימפוזיון, שאף יהיה פתוח לעיתונאים ולכלי התקשורת.

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
הבעיה של אגודה היא שהם בנויים מייצוג קהילתי. כיוון שמספר הנציגים מוגבל מאד, יוצא שרוב הקהילות כלל לא מיוצגות. הפתרון היחיד והאמיתי זה פריימריז שיגרום לנציגים להבין שהם חייבים לייצג כמה שיותר קהילות, ולא רק את הקהילה שאליה הם משתייכים. כל עוד 'אגודה' לא תפנים את זה היא תמשיך להפסיד.
איש יהודי25.01.19
12
כל עוד נוסחת החלוקה מהבחירות הפנימיות מתשל"ו שולטת בכיפה, אגו"י רק תלך ותדעך. אין שום קשר בין אותו מפתח חלוקה לבין יחסי הכוחות שקיימים כיום. רק לשם דוגמה: מה פתאום שויז'ניץ תקבל נציג בכנסת, רק בגלל שהם זכו במקום 3 בבחירות פנימיות לפני 42 שנה! כן, כן, לפני 42 שנה! מאז תשל"ו הליטאים פרוש, הספרדים פרשו
איצ'ה מאיר25.01.19
11
זה פשוט לטאטא את כל הנציגים שיושבים כבר 30 שנה ולא מבינים שהגיע הזמן לקדם כח צעיר שידאג באמת לצרכים של הציבור.
ביתרי26.01.19

הצגת כל התגובות

10
איפה אגודת ישראל בהפצת תורה קירוב פריפריה ??נאדה הכל ביזנס עוד מבנה לגור ועוד מבנה לגור .. ביקשתם ליצמן קיבלתם!
איפה בבציק25.01.19
9
הכישלון זה בזכות אלפי תעודות זהות שנלקחו מאנשים או נגנבו מבתי אבות ואלפי קולות חילוניים שהביאו חבד וגור ובכלל חבד לא מצביעם אף פעם ג רק עכשיו מול דגלהם פתאום התגייסו
יהודי25.01.19
8
הפשוט שיושב בבית, ובאמת ידאגו לציבור תהיה לציבור סיבה לצאת ולהצביע! כל עוד ההצבעה נתפשת בעיני הציבור כשימור ג'ובים לאנשים קבועים כבר 30 שנה, (חוץ מויז'ניץ) הרי שאנשים ימשיכו לשבת בבית ולא להצביע. שלא לדבר על קהילות, שבטוחות במקום שלהם, ואפילו את הציבור שלהם לא מוציאות....
אני26.01.19
7
"על ראש הגנב בוער הכובע".
ישראלי27.01.19
6
שייצגו את כל החסידויות גם הכי קטנות כמו אמשינוב, רק אז תהיה להם הצלחה, כל עוד יושבים שם אותם נציגים כבר 30 שנה , זה לא ישתנה ליצמן ופרוש צריכים לפנות את הכיסא לחסידויות קטנות, כל כמה שנים יתחלפו נציגויות של חסידויות אחרות, ככה לכולם יהיה יצוג ולא רק לגור ויזניץ ובעלז, כל החסידויות לא מרגישות חלק מאג
גדי27.01.19
5
פשוט התגלה המציאות.
שלמה זלמן24.01.19
4
של אגודת ישראל?? למה להתחבר לתנועה כושלת שמייצגת רק כמה חסידויות גדולות שדואגות לעצמם לעוד שטח ועוד שטח, ומפקירות את כלל החסידים, ולא עוזרות להם! שאר החסידים לא מרגישים חלק מאגודה בכלל! בכלל עניני ציבור כמו השבת והישיבות וגיוס חרדים, שכונות מתחרדות, וכו לא מענינות שם אף אחד, מתנערים מאחריות, דואגים
למה??27.01.19
3
לא סוד הוא שחסידויות רבות שנהנות יום יום מפעילות החכי"ם והעסקנים למען מוסדותיהם בניהם ובנותיהם מתלבשות ביום הבוחר באיצטלה של קנאות מסורתית ובכפיות טובה מגעילה ורעה אינם יוצאים להצביע ולתת לאותם עסקנים את הכוח האלקטורלי להמשיך לעזור להם עם הנושא הכאוב הזה צריכים להתמודד מארגני הועידה בגלוי ובמילים ב
יעקב25.01.19
2
לציבור כבר פשוט נמאס מה'עסקונה' שעושה לעצמה חיים וג'ובים על חשבון הצמבור לא כישלון ולא הצלחה. העסקנים הם אמורים להיות אנשים טובים שרוצים לעזור לציבור וזהו. מה קשור הצלחה וכישלון. די מספיק עם השיח המטופש הזה שניכנס לשיח הציבורי בעשרות שנים האחרונות!
סתם מגיב25.01.19
1
שזה מבחינתם כישלון שהאמת יצאה....
יוני25.01.19
אולי גם יעניין אותך
הסימפוזיון

"הסִימְפּוֹזְיוֹן" עם ישראל מאיר ואבי גרינצייג

כיכר השבת | 04.08.20

'ישיבע בוחרים'? זה בשבילכם

הסִימְפּוֹזְיוֹן של 'כיכר'; והערב עם ר' אבא טורצקי ויצ'ו פלדמן

כיכר השבת | 03.08.20

מיוחד

הסימפוזיון של נתניהו

חיים אילוז | 24.08.16

הסימפוזיון פוצץ

הסימפוזיון פוצץ: גופשטיין בעד לשרוף כנסיות?

צביקה גרוניך | 05.08.15