כיכר השבת

המשפטן מדבר

פרופ' דרשוביץ: "חרדים - אל תתפשרו; השתלבו והשפיעו"

פרופ' אלן דרושביץ, בשיחה בלעדית עם 'כיכר השבת', מותח ביקורת על חברו הוותיק - בנימין נתניהו, מסביר את יחסו לטראמפ ומביע את דעתו גם באשר להתנהלות הציבור החרדי בישראל. צפו (בעולם)

43
כיכר השבת | כ"ט באייר | 03.06.19
דרשוביץ, בראיון (צילום: כיכר השבת)

בלעדי ב'כיכר השבת': פרופסור אלן דרשוביץ, נחשב לאחד הפרקליטים המומלחים בארצות-הברית. הוא תומך נלהב של מדינת ישראל וחברו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו - אך עם זאת, בשיחה בלעדית ל"כיכר השבת" שקיים עם הרב בנימין גולדשמידט, מחשובי רבני מנהטן, בוגר ישיבות פוניבז' וחברון, הוא חושף כי אינו מסכים עם חלק מהמהלכים של נתניהו ואף מותח עליו ביקורת.

לדברי פרופ' דרשוביץ, שהכניס לביתו את 'כיכר השבת', נתניהו צריך לשים את "האמביציות הפוליטיות האישיות שלו - שניות למדינה". הוא גם קורא לציבור החרדי "לא להתפשר על העקרונות - אבל תדאגו לחיות 'בתוך ישראל'", מסביר את יחסיו עם מדינת ישראל ומביע תמיכה בהקצאת כותל לרפורמים.

בפתח הראיון, אומר דרשוביץ כי "אני לא רואה את עצמי כמנהיג. אני יהודי חופשי שמדבר מטעם עצמו ואינו כפוף לשום דירקטוריון או משהו כזה, כך שאני יכול לדבר ככל שאני רוצה".

אלן (מורטון) דרשוביץ, נולד בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין בניו יורק, ב-1938. הוריו, הארי וקלייר דרשוביץ, היו שניהם יהודים אורתודוקסים. אביו, הארי, היה נשיא אגודת "בית הכנסת ישראל הצעיר". בהמשך למד דרשוביץ בתיכון של ישיבה יוניברסיטי, בברוקלין קולג' ובאוניברסיטת ייל, שם קיבל תואר ראשון במשפטים ב-1962. בשנים 1963‏-1964 שימש דרשוביץ כעוזרו של שופט בית המשפט העליון האמריקאי ארתור גולדברג.

דרשוביץ התמנה למרצה בכיר למשפטים (Assistant Professor) באוניברסיטת הרווארד ב-1964, ולפרופסור מן המניין ב-1967 - ובכך היה לפרופסור מן המניין למשפטים הצעיר ביותר שהתמנה עד אז במוסד זה. הוא הרצה באוניברסיטה עד לפרישתו בדצמבר 2013. בשיעורים שלו בהרווארד ישבו הרבה ממנהיגי העולם. בין התלמידים שלו אפשר למנות את ברק אובמה, טד כרוז ונשיא בית המשפט העליון של ארה"ב ג'ון רוברטס.

למרות זאת, הוא חולק לא מעט שבחים לתושבי בורו פארק. "הגעתי להרווארד מבורו פארק, אבל האנשים בבורו פארק הרבה יותר חכמים מאשר בהרווארד. היתה לי ירידה ברמה האינטלקטואלית, האנשים בבורו פארק יש להם חכמת רחוב".

הרב בנימין גולדשמידט בשיחה עם פרופ' אלן דרשוביץ

"אני בא מבית חרדי", הוא מספר, "לא 'גלאט כשר', סבא שלי שהיה אדם מאוד דתי לא הכיר את המושג 'גלאט'. לא אכלנו דבר בלי ההכשר של ה-OU. בתיכון הלכתי ל'ישיבה יונברסיטי'. הרב שלי אמר לי: 'אתה בהחלט יודע לדבר, אבל 'יידשע קאפ' אין לך'. תלך ללמוד משפטים".

דרשוביץ נחשב לאחד מעורכי הדין הטובים בעולם ומצליח במיוחד בארצות הברית. הוא מומחה במשפט פלילי ושימש פרקליטם של ידוענים רבים, במיוחד בשלב הערעור, ובהם קלאוס פון בילוב, או ג'יי סימפסון, יונתן פולארד, ליאונה הלמסלי, מייק טייסון ועוד. בנוסף, דרשוביץ נחשב לאחד ממגיני זכויות האדם הנלהבים בארצות הברית.

איך נראה סדר יומו? בהקדמה לספרו "מכתבים לעורך דין צעיר", הוא מספר: "יום אופייני שלי יכול בהחלט לכלול העברת שיעור בקורס למשפט פלילי, ארוחת צהרים עם קבוצת סטודנטים, שיחת טלפון מאסיר שנידון למוות, קבלת דואר אלקטרוני מעברו האחר של העולם, שקילת בקשה להעיד לפני ועדה של הסנאט, כתיבת מאמר למדור הדעות של ה"ניו יורק טיימס", הופעה בתוכנית טלוויזיה המשודרת מחוף אל חוף, קבלת איום ברצח מצופה טלוויזיה זועם, מתן ייעוץ דיסקרטי למנהל בכיר בתאגיד או לפוליטיקה".

דרשוביץ ידוע כתומך של מדינת ישראל. הוא קורא לעצמו "פרו-ישראלי ופרו-פלסטיני", והוסיף כי "אילו הייתי ישראלי, הייתי איש שמאל ומצביע לשמאל".

בראיון ל'כיכר השבת', הוא מסביר: "אצלי לא היה שינוי בנוגע להגנה שלי על ישראל, תמיד כל חיי הגנתי על האנדרדוג. בהתחלה ישראל לא היתה אנדרדוג, אבל אז התחילו לתקוף את ישראל ולכן אני מגן עליה".

בפברואר 2019, לקראת פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניין חקירות ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בתיק 2000 ובתיק 4000, אמר דרשוביץ שהאשמתו של נתניהו בתיקים אלה מסכנת את הדמוקרטיה ואת חופש העיתונות וקרא להכרעה - רק בבחירות.

במהלך הראיון, מתייחס דרשוביץ לציבור החרדי בישראל ואומר כי "החרדים הם חלק חשוב מישראל ומהיהדות. הייתי אומר לחרדים לא להתפשר על העקרונות שלהם - אבל תדאגו לחיות 'בתוך ישראל', להיות חלק מהחברה הישראלית. מלאו את חובתכם ללימוד, לאידישקייט, תדרשו שוויוניות - אבל קחו חלק. קחו חלק בהגנת ישראל. כשהתורה מדברת על צבא שייבנה כדי להגן על עם ישראל, היא לא חילקה בין חרדים לחילונים".

האם אתה מסכים לעיקרון של פטור מגיוס לבחורי ישיבות?

דרשוביץ: "לא. אני חושב שהם צריכים להיות מגויסים וללמוד בתוך הצבא, ולעזור בהוראה לאחרים - בתוך הצבא".

"בישראל אין הפרדת דת ומדינה, בשונה מארה"ב", מספק דרשוביץ הבחנה מעניינת, "ולכן בארה"ב יותר אמריקנים הולכים לבית כנסת, לכנסייה, למסגד - מאשר בכל מדינה מערבית אחרת. לעומת זאת, בישראל יש קונפליקטים בגלל שלרבנות יש כוח רב מידי בנוגע לחייהם של יהודים חילונים, וזה לא אמור להיות המצב. לדת לא אמורה להיות כפייה מצד המדינה. היא צריכה רבנים כמוך. אם אתה מוסר דרשה, ואני שומע את הדרשה שלך, אני הולך אחר-כך הביתה ועושה דברים נפלאים. אבל אם הממשלה אומרת לי: 'אני צריך להקשיב לרב ולעשות מה שהוא עושה' - אז אתה מורד.

"לצערי טיפלתי ביותר מידי מקרים של כפיית גט בישראל. אני לא נגד נתינת גט, אבל אני לא חושב שהמדינה צריכה לכפות דבר כזה, וגם לפי התורה זה לא גט".

האם לימוד התורה שלך, בצעירותך, עזר לך בעבודתך כעורך דין?

דרשוביץ: "בהחלט, מה השאלה. זה נתן לי השקפת עולם אלטרנטיבית. כאשר הייתי צריך להסביר את המושג של 'הגנה עצמית' הייתי מצטט את ר' סעדיה גאון, את הרמב"ם, את דין רודף, 'הבא להורגך השקם להורגו'.

"מעולם לא נתקלתי בבעיה מורלית, משפטית או אתית, שלא נידונה אפילו במעט במקורות היהודים המסורתיים. תמיד ידעתי שיש לי יתרון אדיר בתועלת שצומחת לי מזה".

אני רוצה להזכיר כמה מילים, ותגיד לי מה עולה לך בראש כשאני מזכיר אותם...

דונלד טראמפ?

"מורכבות. כאשר אני טס במטוס, תמיד אתמוך בטייס. הוא הטייס שלנו ואני רוצה לראות אותו מצליח. אני רוצה לעזור לו שיצליח, ותומך מאוד במה שהוא עושה עם ישראל, אבל אני ליברל דמוקרט".

הכותל?

"האזור בכותל שקדוש עבור האורתודוקסיה צריך להישאר כמות שהוא, אבל הכותל הוא מאוד גדול. וצריך שיהיו אזורים בכותל עבור הרפורמים, הקונסרבטיביים ותפילות אחרות. הכותל הוא סמל דתי ולאומי".

בנימין נתניהו?

"אני מכיר אותו מאז שהוא בן 22. הוא אחד מהאנשים הכי חכמים ושעובדים הכי קשה שאני מכיר. הוא אוהב את ישראל עד עמקי נשמתו. ביקורת אחת שיש לי: הוא צריך ללמוד לשים את האינטרס, האמביציות הפוליטיות האישיות שלו - שניות למדינה. לרוב הוא עושה את זה. אבל אני מקווה שהוא לא ידחה את הצעת הנשיא טראמפ לפתרון שתי המדינות.

"לישראל מעולם לא היה מדינאי טוב יותר מבחינת היחסים הדיפלומטיים. ללא ספק הוא אחד מהמנהיגים הדגולים של ישראל בכל הזמנים והוא יירשם כך בספרי ההיסטוריה.

"אני תומך גדול בהגנה המשפטית שלו. הוא גר בישראל, שהיא מדינה פוליטית. כדי להיות מוצלח כמו שהוא, הוא חייב להיות לא רק מדינאי מבריק, אלא גם פוליטיקאי מיומן. אנשים מבקרים אותו רק בגלל שהוא פוליטיקאי כל כך טוב, ואני חושב שזה לא נכון. בגלל שהוא פוליטיקאי טוב, הוא גם מדינאי טוב.

"האם אני מסכים לכל ההחלטות שלו? לא, אני לא. אני לא מסכים עם ההחלטה שלו להפוך את קבוצת קיצוני כהנא הימניים ללגיטימיים, כאלה שיש בתוכם אלמנטים של גזענות. אני אולי מבין למה הוא עשה את זה, אבל עדיין חולק על ההחלטה לעשות את זה.

"ודבר אחד שיש לי עם היחסים שלי עם ביבי - אני תמיד אומר לו מה אני חושב. הוא מתקשר אליי להתייעץ, לדבר. אנחנו חברים טובים מאוד. אין פעם שאני מגיע לישראל שאני לא הולך אליו הביתה לאכול איתו ארוחת ערב. אני גם בקשרי ידידות עם אשתו שרה שאני חושב שאינה מקבלת סיקור הוגן מהתקשורת הישראלית".

תוכן שאסור לפספס
43 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
חושב שהחילונים צריכים לשמור שבת ואז נדבר על שכל החרדים יתגייסו.כי הדת בצבא זה רק עלה תאנה .מראיה חרדית.אבל כמובן שיש הרבה שדוקא הצבא מחזיר אותם בתשובה ולסיכום כולם צריכים לחזר לאבינו שבשמיים ומתחיל קודם מאיתנו החרדים שניתן דוגמה טובה של אהבת כל עם ישראל כמו הצדיקים הגדולים.ולא נסתכל עליהם מלמעלה כי
הרשלה.17.03.20
25
החרדיות מחליפה את עורה. אם אתר שהוא לפחות כביכול אתר חרדי, יכול ללא שום בעיה לראיין בחיבה ובהערתה סמויה אדם רפורמי או קונסרבטיבי, חילוני, שמדבר בגילוי ראש ובגילוי לב על חילוניות, עולם המשפט, היהדות המתחדשת, ללא פרץ וללא צווחה, הרי שיש שינוי במגזר שמחלחל עמוק. האם השינוי הזה טוב או לא טוב? את זה תשא
יהודי04.06.19
24
מראיין ומדווח מעולה
דר חיים רייך04.06.19

הצגת כל התגובות

23
חבר'ה, עשיתם את זה! כל הכבוד, עליתם רמה! אינטליגנטי, מנתח, מתון, ליברלי, אוהד, מכבד, קלאסי.
יהושע04.06.19
בעצם, הוא נושר, ללא יד מכוונת, ללא רב ומורה. רבים וחכמים ניסו לסלול דרך עצמאית, השאלה לאן הגיעו!
יהודי12.06.19
22
אולי גאון משפטי ואינטלקטואל בעל שם עולמי, אבל בור מוחלט ביהדות, בודאי ביהדות חרדית. אילו היה חכם מעט יותר הוא לא היה מביע את דעתו בתחום שאין לו כל שייכות אליו. אבל, שנה ופרש קשה מכולם, כי הוא עוד חושב שהוא גם יודע משהו. כיכר השבת, בפעם הבאה לכו לבקש עצות בשבילנו אצל לפיד וליברמן (למרות שמשקל שק הטפ
ברצינות04.06.19
ממישהו שאין לו בדיוק את אותו אינטרס כמוך? (לא להתגייס או לעבוד) אולי... דוקא דעת מישהו שכן התגייס ומשלם מיסים שווה קצת יותר?
;)07.06.19
21
האנגלית
חרדי04.06.19
20
אני מעריך אותו; הוא אדם נבון. אבל פה ושם פולט גם שטויות. וזה גם קצת אידיוטי לומר שכל שירות בצבא הוא ראוי/ שווה ערך (כאילו: ללמד או לנגן בכינור זה חיוני כמו חיילים קרביים). עם כל הכבוד (גם אני לא הייתי קרבי!) מי שנושא בעול הביטחון שלנו הוא החיילים הקרביים המצויינים, שלהם אנו חייבים את חירותנו בארצנו.
עומר03.06.19
19
לעולם קטן ,זה בעסקים ,בהויי החיים המערבי ובהכל ,ולכן אנחנו במצב שיש קירבה בין עם ישראל גם אם זה מאד רחוק ,,ואני בטוח שזה יהיה בהמשך יותר חזק
עומר03.06.19
18
פשוט נורא ואיום רק מוסריות מעניין את הפרופסור הנכבד והוא צודק! אוטוטו הוא גם יבטל את הברית מילה כי זה לא מוסרי! מבחינה מוסרית גיוס חרדים היא חובה ולתת זכויות לרפורמים זה ג"כ חובה מוסרית גדולה. ולבטל את הכח של הרבנות שמצילה את עם ישראל מהתבוללות זה ג"כ מוסרי. אכן כן! אבל! מה עם ההלכה היהודית???? פשו
לב יהודי04.06.19
17
נו אז הוא אמר)מה כל ההתרגשות?!!! הוא בעצמו אומר שבישיבה יוניברסיטי אמרו לו "שאין לו אידישע קאפ" במילים אחרות אין לו ראש יהודי. מה כל הרעש? כאילו לא מתלהם אבל למעשה אומר את "דעתו" שכל אחד - י'הודי, חרדי, להבדיל אלפי הבדלות, אצלו בלי שום הבדל, נוצרים וכו' צריכים ללכת לצבא. הוא בעצמו "אם שמתם
ירושלים03.06.19
16
ישנה מחלה בציבור הכללי שכל נושא משרה כל שהיא בשטח המדע, האקדמיה ,המשפט, הוא בעל דעת תורה מה פשר הרפיסות והחנופה הזו לכל תואר חילוני אונברסיטאי מה הוא שונה מיהודי חכם של בית המדרש. ההתרפסות הזו היא אם כל חטאת.
איש יהודי04.06.19
15
כהקיצונים שהפגינו במנהטן ועודדו את החמאס והתרם דם יהודי ה"י לעיני כל התקשורת, הרי יש להם דין של רודפים ממש. זה אסור לרדת מסדר היום מאלו שרוצים להוביל את עם ישראל ומתירים את דמם מחריד ומזעזע. כמה נזק שנאה אנטשמיות ושנאת החרדים אותם קיצונים מרבים בעולם
הציבור03.06.19
14
אשמח לראות פחות מאמרים על עסקנים חרדים ואדמורים וכמה שיותר דברי חוכמה מאנשי אקדמיה
קורא נבון03.06.19
לך תמצא את מבוקשך באתרים חילוניים. או, בעצם, אולי אני צריך לברוח מפה...
יש04.06.19
כאן זו במה חרדית!!!!
.trr04.06.19
13
אבי זכרונו לברכה [שהיה יהודי חסידי ונהפך למזרחיסט טוב] סיפר לי שבעירה שלו רוזבדוב התחילה ההשכלה והיציאה מבית המדרש כאשר הגיע רוקח יהודי לעירה [רוזבדוב גליציה פולניה], עם דפלומה מאונבירסיטה ידועה בברלין, והתחיל להושיע אנשים בכל מיני תרופות. ואז חללה התודעה מה שווה להיות בנק קווצער בבית המדרש, נצא
יודעי חן 04.06.19
מה שאתה בעצם אומר, זה שכל חובשי ביהמ"ד לא יכלו להושיע בענייני רפואה - מלבד אותו רוקח שלמד רפואה באוניברסיטה. ומה אתה לומד מזה? שאסור ללמוד רפואה, וחובה להישאר לעד בביהמ"ד. אני חושב שהייתי מעריך את אביך ז"ל, אילו הייתי מכירו, הרבה יותר ממך.
חנן. ב.18.10.19
12
היה רוצה
משה03.06.19
11
אהבתי את הראיון פשוט מצויין וטוב נראה ממלכתי ומכבד. קלאס ברמה אחרת
יוני.03.06.19
10
אין משמעות לתפקידו.. הוא לא רב לא גר בארץ ולא מייצג ציבור..
אבא 03.06.19
9
ראיון אינטלגנטי ושונה. לא ציפיתי לרמה כזו. תודה לכם ותביאו עוד ראיונות כאלה
ירוחם26.06.19
8
מתבצרים ומתגוננים בתוך הישיבות והכוללים שמהווים מקלט רוחני מהאווירה המורעלת שבחיים החילונים בארץ. החרדים צריכים לעמוד על העקרונות שלהם ולא להיות נחיתיים ולהתפשר עם החילונים, הם צריכים להגיד להם את האמת שהצבא טמא ואין אפשרות לשלוח לשם מכסות של בחורים חרדים, כי הם יצאו משם חילונים ורקובים לגמרי.
יוני03.06.19
שרק מלהיות במחיצת חילונים קצת הם יפלו לתרבות רעה? הבעיה היא אצלך.
כך זה נקרא07.06.19
7
הכי קל זה לפסול את מי שלא חושב כמוך
א04.06.19
6
לאתר חרדי ? צבא היה רק מתי שהיה מותר לעם ישראל. היום אין קשר, ועל פי ההלכה יש בעיה חמורה להיות שותף בזה, וגם בלי קשר לרמה הדתית בצבא, גם אם הצבא היה חרדי היה אסור ללכת לשם, בגלל שזה התגרות באומות, כל עוד שלא בא משיח זה בעיה. ככה כל החרדים אחזו תמיד, לאחרונה חלק מהחרדים נהיו מזרחי רק בלבוש חרדי, גבר
אבי03.06.19
תסכים עם זה או לא, הם מגנים עליך בגופם. לכל הפחות תכבד ותקשיב.
אז מה?07.06.19
5
תוכן יחודי, אינטלגנטי. לא מאמין שצפיתי 30 דקות בראיון. אף פעם לא מחזיק מעמד יותר מדקה. כמה טוב לשמוע גם איך אחרים רואים את התמונה, ולא רק ברחוב חזון איש או מלכי ישראל... האתר משתבח מיום ליום. יישר כוח גדול יחיאל
יחיאל03.06.19
4
למה עתונאי חרדי צריך לראיין יהודי שמאולני עם כל הכבוד שהוא משפטן גדול אנו החרדים לא צרכים ולא זקוקים להצעות שלו שישאר בארה" ב. אםהוא היה גר בארץ ודאי היו לו דעות אחרות
נועה סעדון04.06.19
3
כל הכבוד לכיכר השבת על קרן אור ברדידות השטחית. מראיין אינטלגנטי ביותר ומרואיין נערץ וחכם ויהודי חשוב.
עמישב03.06.19
על תגובה מכבדת ואינטיליגנטית, ברדידות השטחית של התגובות באתר זה.
חנן. ב.03.06.19
איפה השאלות הקשות? הוא רק נותן לו לדבר... שישאל אותו לגבי הכותל הרפורמי איך הוא מסכים לדבר כזה?שישאל אותו למה הוא לא חושב שחרדים יתקלקלו בצבא?
אודי03.06.19
ראיון לא חייב להיות נוקב וטעון כדי להיות מוצלח וזהו ראיון סופר מוצלח
התרגלת לתקוף04.06.19
2
ולא מעט אני שומעת לקוחות שמלינים " תראה את החרדים איך הם משתלטים לנו על המדינה...
אור03.06.19
1
בשנת 1953 היתה לי הזכות לאכול במסעדה הכשרה שפתח פרופסור דרשוביץ עבור הסטודנטים באוניברסיטת הארווארד בארה"ב שרצו לאכול אוכל כשר. תודה רבה
שמחה04.06.19
אולי גם יעניין אותך
כיכר גלובל

אתגר האמונה במחנות ההשמדה והזיכרון בעין חרדית; צפו

כיכר השבת | 18.04.23

כיכר גלובל • צפו

איש העסקים האמריקני במסר ל"מודרנים"

כיכר השבת | 15.05.22

כיכר גלובל • צפו

צפו: שגריר שווייץ בראיון באולפן כיכר השבת

כיכר השבת | 15.02.21

צפו ב'כיכר גלובל'

בכיר מ'איחוד האמירויות' בראיון על השלום

כיכר השבת | 17.09.20

הקורונה אצל החרדים

בלעדי: המרצה הבכיר מארה"ב בחשבון נפש

חנני ברייטקופף | 03.06.20
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

"צריך חשבון נפש"

אסון הקורונה בארה"ב מוביל לשינוי דרמטי באופי החתונות

כיכר השבת | 20.05.20

הראיון המלא

אסיר ציון נתן שרנסקי: על כינונה של זהות יהודית

כיכר גלובל | 06.05.20

בלעדי • פרומו

גיבור העם היהודי: ביבי האשם במשבר הכותל

חנני ברייטקופף | 04.05.20

ראיון חג • מיוחד

מנכ"ל הפדרציה: "ההסכמות בין החזו"א לבן גוריון לא תקפות"

חנני ברייטקופף | 13.04.20
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

ראיון חג • בלעדי

זוכה פרס 'נובל' פרופסור אומן: "החרדים היו פה לפניי"

חנני ברייטקופף | 12.04.20

הבכיר בראיון • פרומו

המנכ"ל שמחלק מאות מליוני דולרים בראיון

חנני ברייטקופף | 11.04.20

כיכר גלובל • פרומו

זוכה פרס נובל מכריז: 'חרדים מחזיקים אותנו' • צפו

חנני ברייטקופף | 08.04.20

'כיכר גלובל'

המעצר וההתקרבות • גאידמק שובר שתיקה

כיכר השבת | 11.02.20
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

פרומו לראיון

הונליין חושף: האדמו"ר והסוד המשותף. צפו

חנני ברייטקופף | 04.02.20

טור דעה

חבר'ה, צריך להפגין בעד דברים ולא רק נגד

הרב בנימין גולדשמידט | 03.01.20

מאמר תגובה

יהודים, לא מנקים לכלוך עם לכלוך // דעות

הרב בנימין גולדשמידט | 03.12.19

כיכר גלובל

"הלהט החרדי מעורר השראה" • צפו בראיון עם סנדי קרדין

כיכר גלובל | 14.11.19
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

קידוש ה' • צפו

"כך גרמתי לאלפי יהודים לשמור שבת אחת"

כיכר גלובל | 13.11.19

ראיון בלעדי

צפו: האיש שעומד בראש כשרות או-יו נחשף

כיכר גלובל | 17.10.19

ראיון חגיגי • פרומו

נשיא ה-OU מדבר: כמה מרוויח גוף כשרותי

חנני ברייטקופף | 16.10.19