כיכר השבת

האם אלעד היא 'עיר אוכלת ראשיה'?

היא 'עיר הלוויין' החרדית שממוקמת באזור "הכי שווה", הכי הטרוגנית, שכן דרים בה תלמידי חכמים עצומים לצד בעלי בתים יראי שמיים. אז למה היא "עיר אוכלת ראשיה"? (חרדים, דעות)

85
יניב מאירי | כיכר השבת | י"א באלול | 17.08.13
האם אלעד היא 'עיר אוכלת ראשיה'?
(צילום: Yoav Dothan, ויקיפדיה)

אז מי יהיה ראש העיר הבא של אלעד? כולם מעוניינים לדעת. אחרי הכל מדובר בעיר שזכתה לשלל כינויים מ"עיר אוכלת ראשיה" ועד "דווקא מקום נחמד, אבל יש בו הרבה מחלוקת".

ראשית ברשותכם, כתושב העיר הזו, אספר לכם משהו עליה. אלעד היא 'עיר הלוויין' החרדית במיקום "הכי שווה", אלעד גם הכי הטרוגנית - דרים בה תלמידי חכמים עצומים לצד בעלי בתים יראי שמיים, חרדים אדוקים לצד דתיים לאומיים וספרדים מכל מגוון שתעלו בדעתכם לצד אשכנזים מכל הזרמים.

היא גם עיר יפה ומסודרת, עשירה במוסדות חינוך איכותיים, מלאה בבתי כנסת ובישיבות, ונהנית מיתרון טופוגרפי שמתאים גם לחובבי הרים וגם למעדיפי מישורים.

גרים בה כ"כ הרבה אנשים איכותיים - באחוזים גבוהים יחסית לריכוזים החרדים האחרים - שפלא הדבר שהם לא הפכו ל"חלון הראווה" וכרטיס הביקור שלה.

אז מאיזו בעיה סובלת העיר? אל תחפשו בגזרת הרבנים. הבעיה האמיתית של אלעד היא שהשיטה לבחירת נציגי הציבור – שאולי עובדת בערים האחרות – לא מתאימה לה כלל וכלל.

מיד נפרט את השמועות על המועמדים וה'דילים' לראשות העיר, אבל קודם כל צל"ש לתנועת ש"ס, ברצינות, לא בציניות.

לראשונה מזה זמן, עושה רושם שראשי התנועה דווקא קשובים לרחשים המגיעים מהציבור. תרגום ה'רחשים' האלה אמור להישמע בערך כך: התושבים לא מוכנים לקבל מועמד מוצנח; לא מעוניינים באישיות 'מחוברת מידי' לקהילות חזקות ו/או לרבנים בעיר; לא יקבלו אדם שיוצב על ידי המפלגה רק משום שהיה צורך למצוא עבורו 'סידור עבודה' ובאופן כללי כדאי שהדמות המדוברת תהיה בעלת יכולת ביצועית מוכחת.

כאמור, הפעם הרושם הוא שראשי ש"ס ערים למתרחש. אחרת היו מכריזים כבר מזמן על המועמד שלהם לראשות.

ועוד משהו שחשוב לדעת על אלעד - הציבור כבר מזמן 'לא בכיסה' של אף מפלגה. למעשה, קשה עד בלתי אפשרי לחשב את האלקטורל, לנתח ולהציע תסריטים מגובשים, ברורים והגיוניים. שרוליק פרוש קורא לזה "עיר של ספרדים אבל לא של ש"סניקים", אחרים מגדירים את זה ב"הרוב פה זה ש"ס. נקודה".

שני השחקנים המרכזיים במרוץ לראשות הם צביקה כהן (ש"ס) מחד, ושרוליק פרוש (חסידים) מאידך. מועמדותם של אנשים נוספים, חלקם ראויים, נלקחה גם היא בחשבון, אבל לפרק זמן קצר. מה גם שחלק מאותם אנשים 'לקו' בחסרונות אותן מנינו קודם – אלה שהציבור לא מוכן לקבל.

ועכשיו לשמועות מבוססות חלקית, לאחר 'ניקוי' קונספירציות למיניהן.

דרעי החליט שצביקה כהן הוא המועמד מתוך הנחה שהוא היחידי שיכול לנצח בוודאות את שרוליק פרוש. פרוש לא רצה כ"כ לרוץ מול צביקה, אבל בסופו של דבר החליט שכן.

בביתו של רב העיר הספרדי - המתנגדים בנחרצות לכהן - נתגלע וויכוח בין הסבורים ש"הגזירה נגזרה", לבין אלה הגורסים שיש להמשיך ללחוץ למענו של שמטוב מנחם – המועמד המועדף על בני הבית.

הלשונות הרעות יודעות לספר שבמקרה שצביקה כהן ירוץ, פרוש יזכה לתמיכה שקטה מבית הרב הספרדי בתמורה ל"עירבון" שיבטיח את שמירת האינטרסים החשובים. מצד שני, אם המועמד יהיה שמטוב מנחם, כמה קהילות ספרדיות יימנעו מהצבעה, או אפילו ישלשלו את הפתק "ישראל פרוש", העיקר שראש העיר לא יהיה מזוהה.

וצביקה כהן עצמו? הוא בכלל קשור לרבה האשכנזי של העיר - עובדה שמרתיעה חלק מהציבור הספרדי.

פלונטר.

אז מה עושים? מנסים כמובן להשיג הסכמות והבנות עם ראשי הציבור האשכנזי. הבעיה: אי אפשר להבטיח שיתוף פעולה, מכיוון שעבורם מדובר (אולי) בהזדמנות חד-פעמית לכבוש את העיר, שרוב תושביה ספרדים.

והרחוב הספרדי מגיב בחשש. חלק סבורים ששרוליק "בסך הכל בנאדם נחמד", וחלק אומרים ש"אם האשכנזים ישתלטו על העירייה, הספרדים לא יוכלו להיכנס לבניין", על כל המשתמע מכך. מצד שני, אם השמועות נכונות, הרי שצביקה מעוניין לרוץ רק כמועמד מוסכם. וכמוסכם, כבר נקבע עבורו מי יהיה העוזר, הנהג, מנכ"ל העירייה, זהות הנציגים ברשימה, חלוקת הסמכויות... בקיצור, במקום צביקה כהן ראש העיר, תושבי אלעד יקבלו עוף שכנפיו מקוצצות, ונוסחה מדויקת להמשך המחלוקות והמאבקים למשך חמש שנים נוספות...

ועוד שמועה אחת עקשנית מתרוצצת מפה לאוזן: פרוש כל כך בטוח בניצחונו, שבמסגרת המשא-ומתן הפנים-אשכנזי הוא סיכם עם הליטאים שבקדנציה הזו הוא יהיה ראש העיר, ובקדנציה הבאה יהיה זה מישהו ליטאי. הלא אחרי שהעיר תוכרז כ'שטח אשכנזי כבוש', אף אחד כבר לא יצליח לערער את ההגמוניה. כמו בבני ברק, שם אף אחד לא 'סופר' את השליש הספרדי כשניגשים לחלק את עור הדב.

פלונטר כבר אמרנו...

וזה השלב בו אנחנו - תושבי העיר הזו - צריכים לסייע למקבלי ההחלטות ולרוקמי ה'דילים', כדי לעצור את המחול המעוות.

הקביעות הבאות אינן מוגדרות כקונצנזוס, אך בהחלט נחשבות כ'דעת הרוב': צביקה כהן ושרוליק פרוש זוכים להערכה, אבל השיטה בה מתנהלים הדברים – ממש לא. אין בסאגה הזו שום דבר ממה שמעניין את התושבים – אדם ראוי שטובת העיר לנגד עיניו. ועם כל הכבוד לשניים, רוב האוכלוסייה בעיר הזו – ובהפרש ניכר – היא אוכלוסייה ספרדית מובהקת.

אז ראשי ש"ס היקרים. אם בכל זאת משהו משתבש, תרשו לי להכיר לכם ברירה נוספת - יהודי עם יכולות מוניציפאליות מוכחות, העונה לשם יצחק (איציק) טרבלסי.

הוא שימש בתפקידים בכירים בעירייה בתקופה היפה ביותר בתולדות אלעד, השיג תקציבים שהיה נדמה שאי אפשר להשיג, וזיהה הזדמנויות שאחרים - אז מנוסים ממנו - לא השכילו לזהות.

הוא התפרסם כאדם שיודע למנוע בעיות לפני שהן מתרחשות ובמקביל יזם מהלכים חיוביים, פתר בחוכמה בעיות רגישות, ועל הדרך זכה להערכה של רבנים ונציגים מכל הזרמים, בעיקר משום שנהג בסגנון אחר - נדיר בנוף הפוליטי המקומי - כזה המתרחק מתרגילים ומזימות, ומתרכז בפתרונות אמיתיים וישרים.

כן – הוא תושב העיר. בהחלט – עם יכולות ביצוע מוכחות. לא – אין בו את היצר המוגבל, הנלוז, הנתעב כל כך, של דאגה לקהילה מצומצמת אחת. וממש לא – הוא לא שייך לזן הפוליטיקאים שחייבים את הקריירה שלהם לפלוני ולאלמוני, או חייבים את נקמתם לאלה שלא רצו בהם.

מצד שני, ובעצם "מאותו צד", הוא מקובל על רבני העיר לרבות הרב הספרדי.

הפתרון מונח ממש לפניכם – ראשי ש"ס המכובדים. עושה רושם שאתם קשובים הפעם, אז אל תשכחו לבדוק גם את האופציה הזו, לפני שאתם ממהרים אלי בחירות, מחוסר ברירה פוליטית.

נ. ב. כותב המאמר עובד בכלי תקשורת מכובד, אולם הדברים משקפים את דעתו האישית ותו לא.

תוכן שאסור לפספס
85 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
גם סקר "מוזמן" שנערך ע"י קו עיתונות (מריצי צביקה) מצליח לתת יתרון של פחות משתי אחוז בלבד לטובת צביקה כלומר משהו כמו 200 קולות בלבד. כל מילה מיותרת.
חיים21.08.13
60
אבי היום בקול ברמה הכריז כי פורוש יגבר על צבי כהן. כמו כן התפרסמה ידיעה כי אבי מלכה ערך ישיבה עם פורוש ושי נתן ועוד חבר מועצה שולי ש.סוויסה מעניין מה יגיד אריה דרעי על ״חברי ש״ס״ שסוגרים דילים עם פורוש....אבל לא יעזור להם.
שסניק19.08.13
59
דרעי, עצוב לי שאני צריך לפנות אליך כך מעל דפי האתר, אבל ניסיתי להתקשר אליך וצריך קוד סודי כדי לדבר איתך. ואין לי את הקוד הסודי הזה, אז אולי מכאן תשמע הזעקה. נמאס לנו!!! העיר שלנו בתחתית! אלעד מוזנחת, מופקרת, הפכה לעיר חרבות! לפני חמש שנים העיר עוד היתה בסדר, אבל אז הצבתם כאן אנשים חסרי מעש וחס
דוד מאלעד18.08.13

הצגת כל התגובות

58
היו היו 2 חברים שבאו מעיר צפונית לאלעד לאחר בגידה של ״ החבר״ מצא עצמו מובטל ובשל ״כישרונותיו הרבים אין עליו הרבה קופצים .....כזה אתם רוצים לראשות???
בשם התושבים18.08.13
57
כותב הטור כתב במיוחדות גדולה בזה שלא העלאה את הנושא לפסים אישיים דבר באופן כללי בלי לכתוב נגד. נכון. הוא לא כתב 'בעד' אבל זה לא 'נגד'. חבל שיש מהמגיבים שלוקחים את זה לפסים אישיים בימים אלו.
רחל חזן18.08.13
56
צביקה כהן מועמד ראוי אהוב רציני ומקצועי אני ממש מעריכה את יכולותיו. התגובות אינם משקפות את הלך הרוחות בעיר הרוב המוחלט רוצה חזרה את צביקה. נכון בבחירות הקודמות טעה אלי ישי ועכשיו אריה דרעי מתקן. רק צביקה יביא ניצחון.
רק ש״ס18.08.13
55
ב"ה בכל הארץ כמה לה צעירי ש"ס בני תורה ואברכים שכל הענין הוא להחזיר עטרה ליושנה בכל הארץ ולהדגיש שש"ס זה מפלגה של בני תורה ספרדים גאים ולא להתביש שאנו ספרדים. ואם נשים לב שמאז שאריה דרעי חזר המצב משתנה וכמעט בכל הארץ נהיה שינוי אדיר (ולא נעים להגיד אבל זה כבר לא ש"ס שאנשיה בעלי תשובה או בעלי בתים או
אלי יצחק18.08.13
אכן מהפך של בני תורה בראשות יגאל גואטה.
מוישה.18.08.13
54
איציק בהצלחה בהמשך הדאך
רמי18.08.13
53
מה שהולך כאן,,, אותו הדבר רק נראה לי יותר גרוע,,, ראשי ש״ס נכשלו!! המינויים הפוליטיים למקורבים חשובים להם יותר מרצון הציבור וישנם אנשים מושרים ואהובים יותר מאותם מושחתים שנמצאים כיום בעירייה אז,,,,,
אשדודי18.08.13
52
טרבלסי ההחלטה הכי נבונה
זלבר17.08.13
51
אלי ישיש הרס את אלעד 15 שנה וכעת אריה ממשיך... הכל אינטרסים אישיים וצרים
אריה אשם17.08.13
50
תושבי אלעד דבו בשקט בזמן שאריה מחליט עבורכם.
מרדכי ש.17.08.13
49
בתור אשכנזי מודע לזה היטב
חייב וסרמן17.08.13
48
לשאלת הכותב האם זו עיר אוכלת ראשיה ? התשובה היא כן !!!
אלעדית20.08.13
47
אריה ישאג מי לא יירא ...בחירה נכונה צביקה כהן לשלטון. גם אם פורוש ירוץ יבחרו בו גם חסידים ליטאים דתי לאומי למרות ״הסכמים״. צביקה האיש הנכון בזמן הנכון!!!
רק ש״ס18.08.13
46
הוא אחד מהחלקים המשמעותיים של הבעיות פה בעיר , מי שלא מכיר אותו שיבדוק את מה שאני כותב
המבין18.08.13
45
תושבי העיר". זה מזכיר לי עיוות מוחלט שמתרחש בציבור החרדי, אחותי הבוגרת, נרשמה לסמינר בית יעקב לפני כחמישים וכמה שנים. בחנו אותה, בדקו את כישוריה, בדקו את מידותיה ויראת שמיים שיש לה. וקיבלו אותה על פי מה שהיא. לא בדקו מה אביה עובד (לא לומד בכולל). והיום? באיז כולל אביך לומד? באיזה ישיבה אחיך לומד? ו
מנחם מנדל17.08.13
44
גם פרוש וגם כהן הם מבחינת הרע במיעוטו אבל... פרוש הצליח לאחד מאחריו את רוב רובו של המגזר האשכנזי על כל פלגיו. ואילו כהן "הצליח" לפרק את רוב רובו של המגזר הספרדי בעיר.
אזרח מהשורה20.08.13
43
יניב זה ממש מגוחך הרי גם אתה יודע שאיציק טרבלסי לא יכול לנהל דוכן פלאפל. חברות חשובה אבל לא צריך להפריז. אני מתפלא עליך להציע את טרבלסי זה זילזול באינטליגנציה של הבוחרים. וזה שטרבלסי יושב ומעמיס תגובות לא בדיוק עוזר זה ממש שקוףףףףףףף.
שסניק18.08.13
מסכן שאתה חושב שכולם נוקטים בשיטת היח"ץ של צביקה..
שסניק אמיתי18.08.13
42
טרבלסי רץ ??? אדיר טוב מזה איפשר לבקש
בוסקילה17.08.13
41
הפתרון היחיד שיובל לשיקום ושיגשוג העיר
יעל ויס17.08.13
40
שלושה ראשי ערים שהיו מטעם ש"ס עד היום נכשלו והביאו את העיר אל פי פחת. הגיע הזמן לשינוי.
אלעדי17.08.13
39
מתי כבר נבחר מישהו מקצוען שיודע מה הוא עושה ולא מישהו שהעסקנים בוחרים??
יהודה17.08.13
38
רק ועדה קרואה תחזיר את השפיות למקום הזה
מציאותי20.08.13
37
להיכן נעלמה מחאת המרא דאתרא הספרדי נגד זה שדרעי רוצה להביא לנו חזרה את אלה שנכשלו בעבר גואטה, צביקה ועוד ?
תורג'מן18.08.13
36
האיש הכי נכון בזמן הכי נכון
מיכל כהן17.08.13
35
יניב ממש לא אופייני לך לנתח כך. איזה נסיון יש לטרבלסי ...אפילו לא חושבים עליו בשס את מחלקת הנדסה לא ידע לנהל.
אלעדי17.08.13
34
אמת. לאמיתה
אברהם יצחק17.08.13
33
אלעד מוותרת על ראשות מטעם ש"ס.
ספרדי גאה20.08.13
32
איש תקשורת שמתרחק מפוליטיקה, אבל אם הוא כבר הביע דעה אז אני איתו.
יונתן18.08.13
31
יישר כח יניב
שאולזון17.08.13
30
הלוואי כל מילה מיותרת
מרים בלוך17.08.13
29
רק צביקה כהן יצעיד את העיר לחוף מבטחים . הפרשן יניב יודע שארבל סי חסר נסיון גם מחלקה בעירייה לא הצליח לנהל
תושב מודאג17.08.13
28
שי נתן נבחר כיו״ר ועדת הבחירות בתמיכת נציגי ש״ס
שסניק 20.08.13
27
גם תושב העיר וגם איש מקצוע. לא רוצים בובה של הרב גרוסמן או של הרב מלכה!
דודי18.08.13
26
אין מציאות טובה יותר לאלעד
טובי אמיטוב17.08.13
25
כחבר שדואג לחבר ניתן להבין את הניתוח שלך אבל להמליץ על אדם שנכשל בכל מה שעסק?
אלעדי17.08.13
24
אריה תכריז על צביקה כהן לראשות ואל תחשוש צביקה כהן יבחר כראש עיר . רוב העיר מאחרי צביקה !!! יכול להגיד נציג הדת״ל שהוא עם פורוש וכאן הוא מאבד את כוחו רוב הציבור שלו עם צביקה כהן.
רק ש״ס20.08.13
23
שאלה לי אליך אריה דרעי.... אם צביקה כהן כל כך מוכשר ורציני מדוע התנגדת שהוא יוכנס לרשימת המועמדים לכגסת ?
תורג'מן18.08.13
22
יניב תמשיך לשמור על העיר אנחנו איתך.
בועז17.08.13
נו באמת...גם כותב וגם מכניס תגובות....
ש״ס18.08.13
21
"כמים קרים על נפש עייפה"
רוחי17.08.13
20
התככים באלעד ממשיכים. אריה דרעי צריך להכריז צביקה כהן הוא היחיד המתאים לעיר כמו אלעד.
חרדית20.08.13
19
.
חיים מאלעד18.08.13
18
לא לכל אחד יש את האומץ לחשוף את העומד אחרי צביקה כהן. האיש מוקף בקבוצת שרלטנים המנסה להפיל את חיתתה על כל מי שמעז לפקפק ביכולות שלו.
קוקי ושות'18.08.13
עד היום החשבתי ממך כתב.... היום החטאת את המטרה ...רצית לעזור לחבר שלך טרבלסי אבל עובדה אחת לא לקחת בחשבון -מי זה טרבלסי מה עשה למען העיר ....
תושב מודאג18.08.13
כואב רואת עד כמה חייך יכול לקנות אותכם יניב כתב אמת לרות החיוכים של מר צ...
מרים18.08.13
נו באמת ...מי זה טרבלסי מה הוא ניהל והצליח??? אין כמו מועמד ש״ס צביקה כהן !!! בשם השם נעשה ונצליח.
כיפה סרוגה18.08.13
17
לא נשכח לא נסלח לצביקה כהן על אשר מכר אותנו ב4 שנים שהיה ראש עיר על הארנונה הגבוהה לטובת כיסוי ההוצאות הפרטיות שלו לא נשכח ולא נסלח לכל מעללו וכו וכו וכו כל ילד קטן בעיר זוכר מה היה ב4 שנים שלו לא נשכח ולא נסלח
חיים18.08.13
רק צביקה יביא ניצחון אדם ראוי מוכשר ומקובל על כולם
כיפה סרוגה20.08.13
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל17.08.13
15
כל זמן שהרב גרוסמן רוצה שצביקה יהיה ראש העיר כל השאר לא משנה כלום.
קוקו 17.08.13
לראות שאין סכסוכים, ובמיוחד לא מסוגל לראות סכסוכים שלא הוא יצר אותם.
יענקל17.08.13
14
כתושב בעיר למעלה מעשור. אני מסכים עם כל מילה.
דן טל17.08.13
13
הבעיה שלו שהוא תימני, ומרוקאי כדרעי לא יכול לקבל זאת. אפי' את יוסף חיים כלף המקורב שלו, הוא הדיח לטובת חיים ביטון המרוקאי.
ס"ט17.08.13
12
יש לנו עיר נהדרת ורק עם צביקה כהן נצעד קדימה לחיים טובים יותר באלעד.
אלעדית19.08.13
11
טרבלסי איש מקצוע של מנש ללא אינטרסים אישיים כלל
משה לוין18.08.13
״איש מקצוע?״ מה הוא עשה בכלל ? חוץ מתעודת זהות איזו תעודה יש לו?
תושב18.08.13
מר יחצן של צביקה שאל אותו מי ניהל את העיר בזמנו??? אהה....
צדק18.08.13
״מי ניהל את העיר?״חחחחחחחח בטח אתה מכוון לטרבלסי חחחחחחחח
מרדכי מאלעד18.08.13
חחחחחחחח נו באמת חחחחחחחח
רק ש״ס18.08.13
10
זליג אורלנסקי שכבר עזב את העיר מריץ לנו פה את ישראל פרוש מתוך חישובים ארציים שלא קשורים כלל לאלעד. יגאל גואטה והרב גרוסמן (מצא מין את מינו?) מריצים לנו את צביקה כהן מטעמי התחשבנויות ונקמנויות פנימיות. ואנחנו עומדים מהצד "ונהנים" מהבלאגן כעת ושוכחים שבעוד חודשיים תחל קדנציה נוספת ואז כולנו נשוב לבכ
אלעדי ותיק.18.08.13
הציבור כלל לא מפגר . אלא מי שחושב כך רק צביקה יביא ניצחון באלעד ולא כאלו ״שקונים״כתבות כדי להאדיר את שמם אחרת מי היה שומע על ט...
רק צביקה19.08.13
9
הוא עומד מאחורי חלק משמעותי ביותר של הבעיות הפוליטיות בעיר, אם יש כאלה שעדיין לא מכירים אותו זה רק בגלל שהוא ערמומי ברמות שהוא יודע להסתיר את עצמו , זה שווה בדיקה ולהשים בזה את הדגש.
המבין18.08.13
8
בהחלט שבוע טוב לתושבי אלעד
דניאל לוי17.08.13
7
היחיד שללא ספק יהיה מקובל על כולם
מני17.08.13
6
ברק צברי איש עשיה בלי דילים בלי שטייקים
צור17.08.13
הגיע הזמן שהתימנים יבינו את הכוחות שלהם באלעד ויריצו מועמד משלהם. הפעם עשו זאת עם ההסכמה של כל הרבנים התימניים בעיר. הם לא צריכים להיות בכיס של ש"ס השקרנים! בהצלחה לברק צברי, אנחנו איתך!
תימניה18.08.13
גם תושב אלעד שמכיר את כל ההתנהלות והצרכים של העיר. איש עשיה אמיתית. ובעיקר איש אמת ולב זהב להיות אוזן קשבת ולנסות לעזור לכל מי שפונה. שזו לדעתי הבעיה הכי גדולה של אלעד ב 5 השנים האחרונות שהיתה אטימות מוחלטת של פרנסי העיר כלפי התושבים. עלה והצלח!!!
אביתר18.08.13
5
לא פלא שלמרות שרוב תושבי העיר ספרדים אנחנו לא מצליחים למנות ראש עיר ספרדי. אנחנו עסוקים בלשחוט אחד את השני במקום להתאחד לטובת המטרה.
ס"ט20.08.13
4
אם כבר איציק טרבלסי אז זה מפנחס בן יאיר, השני הוא סתם טראבלמייקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי17.08.13
3
הגיע הזמן שיהדות תציל את העיר. ש״ס נכשלה פעם אחר פעם במינוי ראוי. הדבר היחיד שיש לזכותה שהיא הדיחה את כולם.
אפי 17.08.13
2
יניב תמשיך לומר את דבר העיר בלי פחד
חיים כי טוב17.08.13
1
כשאשכנזי אצביע טרבלסי הרבה לפני שאצביע פרוש.
שימי17.08.13
אולי גם יעניין אותך
כיכר העיר

חוטובלי: לקיים בחירות חוזרות בב"ש

יוני גבאי | 28.10.13

למה הערבים החרימו את הבחירות?

קובי רוזן | 26.10.13

לאחר הכישלון

חילונים בבית שמש: הבחירות זוייפו

ניסים פרץ | 24.10.13

ויהי אחרי הכישלון:

ליברמן: "ברקת מכר את י-ם לחרדים"

יוני גבאי | 23.10.13

פפנהיים מאוכזב: עוזב את בית שמש

יוסי נכטיגל | 23.10.13
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

תושבי ביתר הביעו אמון בראש העיר

כיכר השבת | 23.10.13

אבוטבול: תודה לגדולי ישראל שתמכו

קובי רוזן | 23.10.13

תל אביב: בגוש החרדי-דתי מרוצים

כיכר השבת | 23.10.13

לאחר ניצחונו: ברקת התפלל בכותל

צילום: פלאש 90 | 23.10.13
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

נאום הניצחון של שרוליק פרוש • צפו

שאול כהנא | 23.10.13

הרשות ניתנה: התוצאות ברחבי הארץ

ישי כהן | 23.10.13

נאום ההפסד של קריספל • צפו

ישי כהן | 23.10.13

בית שמש: משה אבוטבול ניצח

יוסי נכטיגל | 23.10.13
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

ליאון הפסיד ואיחל: "בהצלחה לי-ם"

צילום: שלומי כהן | 23.10.13

השניות שאחרי: פרוש זוכה לחיבוקים

ישראל כהן | 23.10.13

תבוסה קשה לש"ס

ניצחון לישראל פרוש באלעד

ישי כהן | 23.10.13

אלעד: כל נתוני האמת מהקלפיות

ישי כהן | 22.10.13
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

כיכר העיר • עדכונים שוטפים

ליל ספירת הקולות: שלב אחר שלב

כיכר השבת | 22.10.13

אחוז הצבעה נמוך: 42.63% בלבד

ישי כהן | 22.10.13

כיכר העיר

י-ם: אחוז הצבעה נמוך אצל החילונים

יוני גבאי | 22.10.13