כיכר השבת

טניסאית משלנו

אסתי אקרמן, הילדה החרדית שכובשת את עולם הטניס, בכתבת ענק בניו יורק טיימס

אסתי אקרמן, ילדה חרדית בת 13 מניו יורק עם כישרון גדול בפינג פונג, קיבלה כתבת ענק בעיתון החשוב בעולם - "הניו יורק טיימס". בין היתר, סירובה להשתתף בתחרות יוקרתית בשבת (ספורט)

62
שרון מנדל | כיכר השבת | י"ט באלול | 03.09.15
אסתי אקרמן
אסתי אקרמן (צילום מסך)

אסתי אקרמן, ילדה חרדית בת 13 מניו יורק, נחשבת לאחד הכשרונות הגדולים בעולם הפינג פונג (טניס שולחן) בארה"ב. אקרמן דורגה במקום הראשון לגילה בניו יורק ובמקום השישי בארה"ב כולה. כעת, העיתון החשוב בעולם - "הניו יורק טיימס" - הקדיש לאקרמן כתבה גדולה במיוחד. כתב העיתון, ג'יימס בארון, שוחח עמה ועם אביה על איך הכל התחיל, הניצחון על אחד משחקני הטניס הגדולים בעולם ועל משחק גדול אחד שנאלצה לפספס מאחר והוא נערך בשבת.

הכתבה נפתחת בתיאור הניצחון של אקרמן על רפאל נדאל, אחד הטניסאים הטובים בעולם: ""אז, בקשר לנדאל", אומרת אסתי אקרמן בקולה העניו, רגע לפני שהיא משחזרת את קיץ 2013, הגשה אחר הגשה, וולי אחר וולי, נקודה אחר נקודה. קיץ 2013 היה הקיץ שבו רפאל נדאל לא נאבק על המגרשים, ולא הופיע בפרסומת של "טומי הילפיגר" – זה היה הקיץ שבו אסתי אקרמן הביסה אותו. בטניס שולחן.

"זה קרה באוגוסט, שבועות ספורים לפני שנדאל גבר בארבע מערכות על נובאק ג'וקוביץ' בגמר אליפות ארצות הברית. אסתי היתה אז בת 11. "אני לא חושבת שהוא ידע מול מי הוא משחק", אמרה בשעתו. היא היתה המדורגת ראשונה בנערות עד גיל 15 במדינת ניו יורק והשישית בקבוצת גילה בארצות הברית כולה.

רפאל נדאל, אקרמן ניצחה אותו (צילום: שאטרסטוק)

""אני זוכרת שהנחתתי כדור אחד", היא נזכרת, "הוא נראה מופתע מאוד. כלומר, הוא לא רע". אחר כך, כששוחחנו על עוד אנשים מוכרים מולם התמודדה, היא שידרגה את הספרדי ל"די טוב"".

לאחר מכן מתואר בכתבה כיצד ניצחה אסתי את השף בובי פליי בשידור חי ואת אלקו אסקנדריאן, עוזר מאמן ניו יורק קוסמוס, שם היא "עבדה" עליו והחלה את המשחק עם יד שמאל החלשה שלה, ורק לאחר מכן עברה ליד ימין והביסה אותו.

בכתבה מצוטט ריאן ווילארד, מהאתר עולם של טניס שולחן, שאמר כי "המשמעת שיש לאסתי רק תעזור לה להאריך את הקריירה שלה. בפינג פונג, בדרך כלל כשאתה מגיע לתחרות, כולם רציניים, שקטים, אתה מרגיש כאילו הגעת לספרייה, ולה יש ניצוץ. היא מזינה את הקהל. כיף לראות את ההתלהבות ואת התשוקה שלה. היא תמיד מחפשת אתגרים חדשים".

אסתי אקרמן (צילום מסך)

בכתבה נכתב כי אסתי החלה לשחק טניס שולחן בעקבות אחיה המבוגר ממנה בשלוש שנים ואביה, שנהגו לשחק במרתף הבית במערב המפסטד שבלונג איילנד. "חשבתי לעצמי, למה לא לנסות זאת". לדברי אביה, "לא רציתי שיתעסקו כל היום בגאדג'טים. הורים וילדים כבר לא מבלים זמן ביחד, וחוץ מזה, איך אני יכול לשחק כדורסל עם ילדה בת שבע?". אגב, שגרת האימונים של אסתי כוללת עבודה של ארבע שעות בכל יום, חמישה ימים בשבוע.

על רקע המאבק בישראל בשבועות האחרונים על משחקי הכדורגל בשבת, בכתבה מתואר מקרה בו נאלצה אסתי שלא להשתתף בתחרות יוקרתית מאחר והמשחק שלה נקבע לערב שבת. "היא נזכרת בתחרות בה השתתפה ב-2012 בלאס וגאס. "ראינו שהייתי מתוכננת לשחק בשבע וחצי בערב ביום שישי", אומרת אסתי, שבאה מביתחרדי, "חשבתי שזה יכול לקרות לי יום אחד. שאלתי אם אפשר לשחק טניס שולחן בשבת" נכתב בעיתון.

"היא החליטה – אביה טוען כי זו היתה החלטה בלעדית שלה – לא לשחק. "הם פסלו אותי", היא אומרת, "זה היה מאכזב". אבל היא עדיין חושבת שקיבלה את ההחלטה הנכונה. "קיבלתי לא מעט פרסום כשחזרתי לניו יורק", היא מוסיפה.

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
כל הכבוד לה איזה מסירות נפש ככה על שמירת השבת! יש כאלה שלא עמדו בזה....
/06.09.15
31
אסתי הזו יפיפיה אמיתית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל06.09.15
30
ברוך ה'
בניהו06.09.15

הצגת כל התגובות

29
צריך שהישראלים ילמדו לפרגן ולעודד .קודם כל דרך ארץ ואחר כך תורה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 06.09.15
28
מכנסיים קצרות ולא שומרת נגיעה
חכם באשי03.09.15
ושהיא נוגעת בבנים???????????
אני04.09.15
מה הקשר מכנסיים קצרים?!?! איפה אתה רואה תמונה שלה עם מכנסיים קצרים?? התמונה של מי שהוא עם מכנסיים קצרות זה בכלל מי שהיא שחקה נגדו ולא היא עצמה!! כדאי שתבדוק שוווווווב ואיך אתה יכול לקבוע שהיא לא שומרת נגיעה?! תחשוב קצת ותבדוק יותר לפני שאתה מגיב כאן וקובע דברים שגויים!!! היא כולה משחקת טניס!! ויש ת
אחת שזה מפריע ל05.09.15
27
ההורים לא היו נותנים לה לגעת במטקה.. וקל וחומר שלא לשחק עם מול אנשים.. היא לא הייתה יכולה לעשות דבר שהיא הכי אוהבת והכי טובה בו..ונותן לה סיפוק ואושר רק בגלל שלפני כמה עשרות שנים נוצר לו ציבור של אנשים קיצוניים ומסוכנים שטופי מוח שהפכו את היהדות לקיצונית ומדכאה ושמי שרק טיפה "סוטה מהדרך" מוחרם ומושמ
מיכל03.09.15
את לא חרדית ולא היית חרדית או שאבא שלך היה מפגר. לעולם לא שמעתי שאסור לשחק במטקות!!!!!!!! לשחק עם גברים זה כבר נושא הלכתי שאין לו קשר לחרדים. וכן זה בעיה חמורה. ואת לבד יודעת למה............... מה שבטוח שהיא כבר לא טהורה כ"כ!!!!!!!
האמת בא03.09.15
כמו איזה שוטה. כמו קיצוני מאיזו כת..
נתי04.09.15
אם היא לא חרדית לא היו מפרסמים אותה ככזאת, וכן, לא כל החרדים שטופי מח וקיצוניים, הנה העובדה לכך אני בעד. ומי שרוצה להחרים? בבקשה, שיהנה מכל רגע
יוס03.09.15
הגלשים כאן שראשם יותר פתוח לעולם משאר החרדים. הבעייה שאר החרדים ובעצם אפשר לומר רוב החרדים שמבחינתם בת שמשחקת טניס נחשב דבר "לא צנוע". ובזה צודקת לגמרי מיכל שמי שקוראת לעצמה "חרדית" לא הייתה מעיזה לשחק טניס לצערינו. אבל אף אחד לא קבע שבשביל לקיים את רצון הבורא חייב להיות דווקא תחת השם "חרדי" וזה נ
מישהו04.09.15
החרדי של ימינו נהיה קיצוני ביותר.. מכתיבים להם איך לחיות מהפרט הקטן ביותר ועד הגדול ביותר.. לא נותנים להם לחשוב.. מסרסים אותם ומדכאים אותם.. אני חרדי לשעבר ודתי כיום.. ממש לא רציתי לחזור בשאלה.. להפך... רציתי להיות דתי מתוך בחירה ואהבה לקב"ה. ולכן החלטתי לעזוב את העולם הזה ולבחור בדרך חיים מאושרת ונ
מאיר04.09.15
26
למרות שזה לא מקובל אצל ילדות חרדיות בישראל אני גאה בה כיוון שעשתה קידוש השם מאוד גדול....................
דסי06.09.15
25
Lma atem no iodaem ldon lchf zchpt (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
nikol 16.09.15
24
חרדית לא חרדית תגידו תודה שהיא בכלל שומרת שבת¡¡!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי04.09.15
23
שומרת שבת - נפלא. מוצלחת במשחק פינג פונג, שיהיה. ממתיי כישרון בפינג פונג הוא חלק מברכת "שלא עשני גוי"?
שלמה04.09.15
22
חחחחרדית! הצחקתם אותי , מי שרוצה לגדל את ביתו לחרדית לא שולח אותה לשחק עם גברים מול קהל צופים! באמת בדיחה טובה! היא תגדל עוד טיפה ותפתח את העניים לעולם החילוני!
חרדית04.09.15
21
היא לא בדיוק חרדית אתם לא מכירים את סוג האמריקאים זה שונה מהארץ הם מאד חיים בסרט ויש לציין שכל הכבוד לה שהיא לא שיחקה בשבת היא עוד תיראה המון המון הצלחה בזכות זה
שילת03.09.15
20
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחח03.09.15
19
כל הכבוד על האומץ לוותר על קריירה שלמה בשביל השבת כי היא מקור הברכה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
#mtb05.10.15
18
כל הכבוד לילדה צריך לעודד אותה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Rotem04.09.15
17
איך ידעתם שיש לה מכנסים קצרים בדיוק?????????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי05.09.15
16
הצימצום מוחי של חרדים פה בארץ זה כבר גובל בפיגור. הילדה משחקת עם שרוולים ארוכים וחצאיות כפי שררינו בתמונה . היא סוג של גאון בנושא ואני מפרגנת לה ולהוריה מכל הלב יישר כח גדולעל קידוש השם הגמור שעשיתם בין הגויים והיהודים !! בהצלחה ובאהבה !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קול הכבוד אסתי מתוקה ופקחית שכמוך 04.09.15
15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וולף04.09.15
אני מקווה שבארה"ב הם לא כאלה אנטישמים. כל האפליה נגד בנות ממןצא ספרדי היא על רקע של אנטישמיות. אני מבקשת מכל הרבנים האשכנזים שהם תוצרים של האפליה משנים אפלות בהיסטוריה שלנו קצת להיזכר!!! נכון שב"ה עדיין לא מוציאים להורג ,אך הרגשת האפליה קיימת. אני ממוצא אשכנזי וילדי הם ספרדים .חשתי את האפליה היטב הי
חנה06.09.15
14
היא חרדית לגמרי..רואים..רק שהיא חוצניקית..
אחת04.09.15
13
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי הכט03.09.15
12
מתי תפנימו שזה שהתחנכתם שחרדית לא משחקת טניס זה לא אומר שזה הדבר הנכון. כי הסיבה שאתם חושבים שזה נכון זה רק מכורח המציאות שנולדתם ככאלה ואם הייתם נולדים בארה"ב שם זה מקובל לחרדית לשחק טניס כנראה הייתם חושבים אחרת.
מישהו03.09.15
אחיותי שיחקו בטניס........ הבעיה היא לשחק ולהתנשק עם גברים!
האמת בא03.09.15
מה אתה מפגר???
יעקוב05.09.15
11
היא לבושה בחצאית צנועה,ואגב,מה אתם מצפים מחרדית אמריקאית...,בארה"ב,ההגדר של חרדים,שונה מפה.
שירה03.09.15
10
לזה שהיא חרדית אי אפשר להתכחש . מה שכן, אפשר להעיר על המשחק שלה עם בנים וכו' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה03.09.15
9
לא יאומן איזה עלובי נפש, צרי מוח ופרימיטיביים מגיבים כגאוני הגאונים וגדולי הפוסקים. שבו בשקט ותבלעו כמה כדורי הרגעה. מדובר בילדה מקסימה למשפחה נפלאה שמציגה את היופי האמיתי של העם היהודי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David03.09.15
של העם היהודי! לא להיסחף בבקשה!! לא אמרתי שאסור לה לעשות את זה אבל את היופי האמיתי של עם ישראל יש צורות אחרות לבטא...
אלמונית06.09.15
8
ממש-ממש צפויות - כלל וכלל לא הופתעתי לקרוא אותם. פעם כשניגשתי לקנות לולב לברכה, נתקלתי בתלמיד חכם חשוב שעיין באתרוג בזכוכית מגדלת מילימטר אחר מילימטר. עשה רושם שהוא עומד כך שעות. עלה בי הרהור: מה מחפש אותו תלמיד חכם - להכשיר או לפסול? כנראה שבארה"ק מחנכים רק לפסול... ועל זה אמרו חז"ל כל הפוסל וכו'.
אברך פשוט03.09.15
7
לא קידוש ה' זה חילול ה'!!!
יהודי מאמין!03.09.15
6
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי03.09.15
5
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי03.09.15
4
אשרייכם הורים יקרים וילדה מתוקה כל הכבוד שהילדה משחקת
כל הכבוד לך 03.09.15
3
ילדה חרדית בדרך כלל מעל גיל 13 לא משחקת עם גברים בטח לא במשחקים גדולים מול קהל ובטח לא הולכת ללאס וגאס מה שכן כל הכב וד לה על החלטה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דידי03.09.15
2
כל הכבוד לה איזה אלופההההה
איזה מאמייי03.09.15
1
כנראה שלאמריקאים יש גרסאות משלהם לדת וחרדים
עלובים06.09.15
אולי גם יעניין אותך
ספורט

7 עובדות על הליכה לרגל יום ההליכה הבינלאומי

ארי טננבוים | 28.10.22

כיכר לשבת

פינתו של הרב יעקב גלויברמן: הָעֹשֶׁר הָאֲמִתִּי

הרב יעקב גלויברמן | 12.11.21

קידוש ה'

ה'כוכב' לא התעדכן בדרמה - בגלל... 'מנחה'

איציק אוחנה | 17.01.21

באופן מחריד • צפו

אסון בארה"ב: כוכב הכדורסל ובתו נהרגו

יוסי נכטיגל | 26.01.20

צפו בתיעוד

מרגש: ההימנון הישראלי נוגן במדינה העוינת

יוסי נכטיגל | 16.11.19
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

"מקום לחברים היהודים"

בית הכנסת המפואר של כוכב הפוטבול הגוי

ישראל כהן | 13.05.18

תקרית על הדשא

השרה רגב: "כך הנשיא ריבלין הלבין את פני"

יאיר טוקר | 13.05.18

"אחי היהודי הכשר"

קידוש השם: כשעומרי כספי הסביר מהי כשרות

כיכר השבת | 21.02.18

איום מקומם

"אם לא תתראיין בשבת - תשלם 7000 ש"ח"

אלי רוטמן | 10.01.18
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

סערת משחקי הכדורגל בשבת

השחקן פונה לפוליטיקאים: "הקב"ה שם אתכם בדיוק לזה"

שרון מנדל | 30.11.17

רוצים לשמור שבת

שחקני כדורגל: מזלזלים באינטליגנציה שלנו

אלי רוטמן | 20.11.17

איום טרור

דאעש מאיים: ליונל מסי מדמם במדי אסיר

דניאל הרץ | 25.10.17

על המגרש

ראש בראש: השוער נהרג ממכת שחקן. צפו

אלי רוטמן | 15.10.17
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בווידאו

טראמפ יוזם חרם ספורט: 'לעזוב את המגרש'

אלי רוטמן | 24.09.17

עצומה מפתיעה

שחקנים לרוה"מ: לא למשחקי כדורגל בשבת

אלי רוטמן | 07.09.17

המאבק על השבת

בית המשפט דחה את הרב: החגיגות יתקיימו

דניאל הרץ | 12.05.17

חשש חילול שבת

באמצע האבל: הרב דרעי תבע את העירייה

דניאל הרץ | 11.05.17
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

החלטה בינלאומית

גם בכדורסל: מותר ללבוש כיפה במשחקים

יאיר טוקר | 04.05.17

שרת הספורט

הפיתרון של רגב לקשיי האבטחה בטורקיה

אלי רוטמן | 22.02.17

דויטשלנד אובר אלס

מבוכה בטורניר: המנון נאצי במקום המנון גרמניה

שרון מנדל | 12.02.17