לכו על זה

7 עובדות על הליכה לרגל יום ההליכה הבינלאומי

לרגל יום ההליכה הבין לאומי אספנו עבורכם עובדות על הליכה ועל הדרכים ללכת בצורה נכונה ללא כאבים • כמה אנשים בישראל עושים ספורט ומדוע ההליכה כה חשובה? (בריאות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
אלו הדרכים ללכת נכון בלי כאבים (צילום: שאטרסטוק)

היום יום ההליכה הבין לאומי. למען האמת יש הטוענים שהוא יוצא ב-30 באוקטובר, אך בארץ מציינים אותו היום – ה-28 באוקטובר. המטרה של היום הזה הינה לעודד אנשים לעשות ספורט באמצעות הכלי הכי יעיל שלנו: הרגליים. במהלך היום הזה מתקיימות פעילויות ספורט שונות במוסדות החינוך ומתקיים מיזם הליכה עולמי המשותף למשרד הבריאות כולל שורה של אירועים וצעדות בכל היישובים בארץ.

לפניכם כמה עובדות מעניינות על היום הזה ומספר דרכים ועצות איך ללכת נכון. בואו נלך על זה:

1.

רק שליש מאוכלוסיית ישראל עוסקת בספורט באופן קבוע. ארגון הבריאות העולמי ממליץ על 150-300 דקות שבועיות (כחצי שעה ביום) של פעילות גופנית למבוגרים (ולילדים 60 דקות ביום) כאשר הפעילות צריכה להיות בעצימות מתונה – כלומר עלייה קלה אך ניכרת בקצב הנשימה והדופק.

2.

הליכה מהירה חשובה בכל גיל ועוזרת מאוד לבריאות. נסו לאמץ. הינה חלק ממה שעושה ההליכה: היא עוזרת להפגת לחצים, שומרת על הכושר שלנו ומשפרת אותו. היא גם עוזרת לירידה במשקל או לשמירתו.

3.

להליכה יש גם יתרונות חברתיים: ההליכה עוזרת למצב רוח מרומם ולרעננות ומרץ. תורמת לתפקוד טוב של מערכות הלב הדם והריאות, משפרת את מחזור הדם ומחזקת שרירים. ההליכה גם משפרת את יכולות הריכוז.

4.

כדי ללכת נכון, בלי כאבים מיותרים, כדאי שהנעליים יהיו עם תמיכה יציבה בשני צידי הסוליה. כדאי שהסוליה התחתית תהיה כמה שיותר יציבה מבלי יכולת לקפל אותה.

הקפידו על סוליה חזקה ואחיזה יציבה לנעליים (צילום: שאטרסטוק)

5.

תנו לידיים להשתחרר בזמן הליכה. ככה כל הגוף שותף לחוויית ההליכה. רוצים להגביר את החוויה צאו עם פרטנר או שמעו מוזיקה.

6.

הקפידו על שתיה מרובה לפני ואחרי ההליכה, באם הלכתם מעל חצי שעה.

7.

על מנת ללכת נכון יש ללכת עם גו זקוף, כתפיים מעט שמוטות, בטן מוכנסת מעט פנימה ולנשום בצורה אחידה.

לכו על בטוח ושמרו על עצמכם!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר