כיכר השבת

מ'בירת הקורונה' לשני חולים

יצחק רביץ חושף בראיון: "היישוב בסגר; אין כניסה מבחוץ"

"בירת הקורונה" סוגרת למעלה מחודש - בלי אף חולה חדש; ראש מועצת טלז סטון יצחק רביץ, מספר בראיון לאבי רבינא איך הוא עשה את זה, מה המצב כיום ביישוב - ונותן עצות ליתר הערים (מונציפאלי)

14
אבי רבינא | כיכר השבת | ט"ז באייר | 10.05.20
(צילום: כיכר השבת)

היא כונתה "בירת הקורונה" של ישראל, והיום, חודשיים אחרי, טלז סטון החרדית מסכמת חודשיים של קורונה עם שני חולים בלבד. ראש המועצה יצחק רביץ מתארח ב"רבינא במוניציפאלי" ב'כיכר השבת' ומאשים את היועצים המשפטיים ב"הסתרת מידע", מכריז על המשך הסגר, ולסיום מפרגן לשר השיכון הבא יעקב ליצמן.

בשלב הסיכומים?

"לא רוצה למהר לסכם דברים כי אנחנו במגיפה עולמית, והכל יכול לקרות. מתחילים להסתכל אחורה וללמוד את הדברים לקראת העתיד, זה נראה מאחורינו".

הייתם 'בירת הקורונה', תמונת מצב עכשווית?

"היינו במקום הראשון בארץ מבחינת התפרצות הקורונה. כמות החולים בפורים הייתה גבוהה מאוד מספרים שלא הכירו במקומות אחרים בארץ, והכל בגלל אירוע אחד בסעודת פורים. היו למעלה מאלפיים איש בבידוד, זה היה מכה גדולה.

"היום אנחנו 34 יום רצוף שלא היה אף חולה חדש ברוך השם. נשארו בסך הכל שני חולים, חולה אחת לא נדבקה ביישוב והיא לא ביישוב מאז שהתחיל האירוע. 36 מתוך 38 חולים מסתובבים חופשי, הם בריאים לגמרי".

אם היית בראשות העיר בני ברק גם היית מצליח לבלום את המגיפה?

"לקחת אותי לפינה, לא מכיר את הנתונים של בני ברק. בעירייה שם מתפקדים ועושים הכל. יש דברים שעשיתי פה. מה שעשינו כאן אפשר לעשות בדיוק את אותם דברים בערים אחרות. זה לא גאונות יוצאת דופן אלא תשומת לב לפרטים. לא חיכינו להוראות מירושלים ומהממשלה, הפעלנו את ההיגיון".

איך אתה יכול להבטיח שטלז סטון לא תעבור סבב הדבקה נוסף? מה אתם עושים בשביל זה?

"יש צעדים שאנחנו עושים שלא מתרחשים במקומות אחרים. אנחנו מחמירים ומקפידים. שער היישוב סגור, ניתנת כניסה רק לתושבי המקום. בקשר עם משרד הבריאות, בקשר עם פיקוד העורף, משתדלים ליזום דברים. עושים הכל בתיאום. הערכת מצב נוספת ביום שלישי.

"שער היישוב סגור, לא מאפשרים כניסה לתושבים מבחוץ. כל הזמן מגיעים בקשות, נותנים מענה ובודקים כל בקשה בנפרד. אין כניסה ליישוב. משקיעים המון בהסברה עם מסרים על הצורך להמשיך לשמור על כללים".

רביץ אף מותח ביקורת על היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה: "היועמ"שים שניסחו את התקנות לא אפשרו להעביר את המידע לרשויות המקומיות".

לסיום בוחר רביץ לפרגן לשר השיכון הנכנס יעקב ליצמן ואומר כי "אם ליצמן יעשה במשרד השיכון את מה שעשה במשרד הבריאות - הציבור החרדי יכול להיות רגוע".

תוכן שאסור לפספס
14 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
יום רביעי נכסתי לשם אין לי קשר לטלזטון אף אחד לעצר אותי
שקר11.05.20
10
זה לא חוקי למנוע כניסה מבחוץ לישוב שהוא ציבורי
אבי10.05.20
9
החולה כבר לפני כמה ימים חזרה ליישוב
יוסי10.05.20

הצגת כל התגובות

8
לא היה ולא נברא.. ביקרתי ביישוב השבוע פעמיים!! ואני תושב ירושלים, השער הצדדי סגור. יופי, כל מי שבא באוטובוס או משקר לקב"ט נכנס.
shit10.05.20
7
איציק רביץ מוכיח שהוא איש ציבור ראוי!
מבין משהו10.05.20
6
רביץ טיפל בכל פניה באופן אישי
אבי 10.05.20
5
קול דמיה של הנרצח זועקים מהאדמה...
Dude10.05.20
מה הקשרררר??? יאלה חלאס לדון בזה. זה גזירת אלוקים שהוא לא אתנו.
רות10.05.20
וזו היתה גם גזירת אלוקים להזיז בן אדם ולא לאפשר לו לקבל פנסיה? בכל זאת, הוא תרם משהו ליישוב כל השנים. אתה או טיפש או רשע, או שילוב קטלני של שניהם. ולא, לא חלאס לדון בזה. הגיע הזמן שמישהו יצעק על כל העוולות והפלגנות המבישה שהיתה בבחירות המוניציפליות הארורות ההן, בניצוחו הישיר של הבית ברחוב רשב"ם. לצע
יעקב14.05.20
ולדנברג, נמאסתם. מספיק כבר עם ההתבכיינות שלכם
י. אשר10.05.20
4
די כבר עם היחצנות. כל מקום יכול לעשות מה שעשו בטלזסטון? באמת? בני ברק יכול לסגור את שעריה לחדשיים? משה ליאון יכול לסגור כל סופר בירושלים בלי אכיפת הממשלה? בטלזסטון יש מאות עצנקים שמצפצפים על כל התקנונים? יש לך אלף חסידי תולדות אברהם יצחק שהחליטו לעשות שירת הים ביחד ברחוב? יש אולמות בטלזסטון שעשו בו
צבי10.05.20
3
מעניין שנכנסתי לשם בחמישי אחהצ ואף אחד לא עצר אותי?
דורפמן10.05.20
2
יישוב שלם בסגר רק בגלל שראש המועצה רוצה להתגאות שהוא יודע להתמודד והוא מספר אחד בארץ? זה לא אכזריות שילדים והורים לא יוכלו לבקר את הוריהם או ילדיהם? הרי בכל הארץ יש ב"ה ירידה דרסטית גם בלי צעדים עצמאיים של אובערחוכמעס.
יוסי10.05.20
1
ה" ירחם ..הרבה לא יעזור פשוט הקורונה נדבקה לחרדים כמו כפפה ליד . צריך לעשות חשבון נפש שהרי לא ייתכן ש 70 % מחולי הקורונה בישראל הם מהמגזר החרדי . כלומר המגזר החרדי הפך להיות מגדרי לקורונה . כדאי להתעורר חרדים ארורים ומטופשים בני בליעל שאין בכם לא תורה ולא מצווות ולבקש חסדי שמיים .
אברך שטיינריך 10.05.20
רבינא במוניציפאלי

פרוש מצא 'אשמה' בהדבקה בעירו: בני ברק

אבי רבינא | 07.05.20

'קורונה' בבית שמש

למה על 'בעלזא' אין סגר? עליזה בלוך עונה

אבי רבינא | 27.04.20

ראיון נטול כפפות

שאמה הכהן מתנצל ומאשים בראיון סוער

אבי רבינא | 26.04.20

"לא התנגדתי לסגר"

הקורונה מכה במגזר; מאיר רובינשטיין בראיון

אבי רבינא | 25.04.20

ר"ע ירושלים בראיון

משה ליאון: 'החרדים יבינו את חומרת המצב'

אבי רבינא | 17.03.20
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם