כיכר השבת

האמת של עולם השידוכים: צאו מהבועה

לכל החרדיים הקיצוניים צאו מהבועה שאתם חיים בה כי בקיצוניות לא משיגים כלום ומשיגים רק רע וסלידה מהתורה ח"ו שנובעת מזה וחילול ה´ רב ועצום. מי שלא מתחתן בשידוך מעמדו הרוחני נפסל ונתפס בעיני החברה לסוג ב´ ועובר בשיפוט שכלי בלבד סיווג מהודר למהדרין. הגולש ניסים זועק

173
ניסים | כיכר השבת | י"ז באדר ב' | 23.03.11
צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בס"ד.

שלום רב לכל גולשי האתר כיכר השבת.

בדיון כל-כך חשוב כמו זה, שלצערי הרב איננו עולה על שולחנה של התקשורת החרדית, אתרי האינטרנט החרדיים ובשיח הציבורי במגזר החרדי, הם מטייחים את האמת על ימין ועל שמאל.

ההשפעה של הציבור החילוני קיימת גם בתוך הציבור החרדי. דוגמה מובהקת לכך היא השימוש בפאה נוכרית, הוצאת רישיון נהיגה - וכך זה גם בשידוכים.

אני בטוח שאני לא היחיד שנתקל וראה מה זה שידוך. כיום המושג שידוך איבד את הערכים שהיו בו בעבר בשנים הטהורות. יש בו הכל: פרסום כוזב, אינטרסים והרבה שקרים.

תכירו בעובדה שלא כל אדם חרדי שאוהב להיות ההעתק של מישהו או של חברה מסויימת, ואנחנו לא כדוגמת לחם שנמכר על המדף וכאדם שהולך עיוור בדרך ללא לחקור ולדרוש בעולם הזה.

לכל החרדיים הקיצוניים צאו מהבועה שאתם חיים בה כי בקיצוניות לא משיגים כלום ומשיגים רק רע וסלידה מהתורה ח"ו שנובעת מזה וחילול ה´ רב ועצום. (ולא מזמן ראינו איך אדם שמתיימר להיות איש חינוך תורני שקם כבר אחד מבניו של מרן שליט"א ואמר שאסור לילמוד אצלו וצריך לסגור את ישיבתו). מישיבת משכני התורה זילזל אשר התנהג בקיצוניות כלפי תלמידו וכפה עליו, בדיוק כמו שכופים בשידוכים וראינו מה התוצאות שקראו הן לתלמיד עצמו והן למשפחתו של החתן והכלה.

כאשר עשה כן ייעשה לו כשם שגירש כך גורש, ופתאום הציבור החרדי נזכר לתת בראש לתופעה הזאת שקיימת כבר למעלה מעשור שנים.

ההתנהלויות הכושלות שאני אישית עד להם הם כסדר הזה, ובאו וראו מה קורה לציבור שלומד גמרא כל היום בשיטת החינוך האשכנזית העקומה מימי קדם שאיבדו דור גדול של מסורת ומפאת זאת מתנשאים על כבודם של הספרדים, ולא עוסק בדרך ארץ שאמורה בה חכמים קודמת לתורה! ובישיבות הליטאיות והמשתכנות זה גמרא קודמת לדרך ארץ כפי שראינו "בישיבת" משכני התורה שדוגלת על הסעיפים החושבים ביותר ביהדות בשם הדת ומפלתם בא במהרה. הציבור החרדי מתייחס לרווקים ולרווקות כאל חפץ שעשה כבר את שלו ובכל מחיר צריך לסדר לו כלה

הדברים שכתובים דלהלן הינם קיימים במציאות המאכזבת רבים בתוך הציבור הספרדי והמשתכנז! כי אם נדבר על מה שקורה בתוך הציבור האשכנזי זה גזרות של המן הרשע.

כושל א´ - מי שלא מתחתן בשידוך מעמדו הרוחני נפסל ונתפס בעיני החברה לסוג ב´ ועובר בשיפוט שכלי בלבד סיווג מהודר למהדרין ואין אוזן קשבת למי שלא רוצה להתחתן בשידוך זכותו של כל אדם!

כושל ב´ - אם בחרת לעשות את מה שהאחרים עושים ולקבל את ההנהגות הקיצוניות שבשידוך, תוך 3 פגישות חובה לסגור תאריך חתונה, הכרת את הבנאדם כמו שצריך לא הכרת אותו , תלכי בחושך תעשי מה שאומרים לך ותגידי אמן ואוי לך אם תספרי את האמת.

כושל ג´ - בתורה של השידוכים כתוב שאסור שהקשר יומשך לשיחות טלפוניות וצריך להיות בפגישות בלבד לחצי שעה בלבד, רק טיפש יקיים את זה הלא כפי שאמרתי אתה בבחינת שקל כסף עובר לסוחר פשוט קפוץ לבריכה בלי ידיעת שחייה.

כושל ד´ - כתוב שחובה לסגור חדר ייחוד אחרי החופה כי אם לא תעשה עושים לך את ההלבנת הפנים הכי גדולה בחיים, וגם כאן צריך לעשות מה שהאחרים עושים ויש תמיכה רבנית אפילו בחדר ייחוד ועידוד רבני!

כושל ה' - אחרי החתונה התחתנת עם פרא אדם שראית אותו 3 פגישות לחצי שעה בלבד ואם אחרים יעירו לך ויאמרו לך שאת הולכת להתחתן עם אדם שראית אותו רק 3 פעמים אז גם הם עוברים שיפוט שכלי בלבד.

וכאן את נמצאת בפרשת דרכים קשה הלא אם תתגרשי שמך הטוב יתלכלך ויהיה קשה מאוד לפתוח פרק ב´ אז מה עושים? שורדים עם הפרא אדם עד אחרי 120 שנה בעז"ה (הרבה זוגות חרדים נמצאים בשלבים האלו תוך כדי הסתרת האמת ויידים רמות ששידוך "כיום הוא הכי טוב " וזה בזכות שקיימו את הסייגים שתיקנו "חכמינו" הקיצוניים שבדור ובשום מקום בהלכה! לא כתוב את הסייגים האלו והינם בהמצאה גמורה ובבחינת חסיד שוטה !

כושל ו´ - דואגים בציבור החרדי לקשט ולטפח את ההוד וההדר של עולם השידוכים המצוי בזמנינו תוך כדי דילוג על האמת

הדבר היחיד המוזכר בהלכה הינו מנהג ראוי שלא לראות את הכלה שבועיים ויש הנהוגים חודש לפני החופה זה המנהג היחידי הכשר והמבורך ואיננו קיצוני !

ברור לי שיקומו אנשים ויגיבו בתגובות חסרות שכל ושכותב הכתבה מדבר דברים בטלים ולא נכונים התשובה היא לכם, שיש לכם מחלה לטייח את האמת ולעשות הכל כדי שהקפיץ לא ישתחרר ואתם רוצים למצוא חן בעיני החברה שאתם נמצאים בה !

מי חכם וישמור אלה ויתבוננו חסדי ה´

אני מבקש ואשמח לקבל תגובות מאנשים שמזדהיים עם האמת ובעלי ניסיון ושידועים איך לשחות בבריכה ומבינים שנשואים זה לא משחק מונופול!

תוכן שאסור לפספס
173 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
62
כל בחור או בחורה שרק התקרבו לגיל שידוכים,יודעים שאין שום קשר בין מה שכתבת למציאות. אם אתה רוצה להתחתן שלא בשידוך זה זכותך,ואף אחד לא יגיד לך מה לעשות אבל. מכאן ועד ההכפשות והשטויות משוללות כל אחיזה במציאות הדרך רחוקה
דתי אחד18.07.14
61
והם אלו שמחליטים בכל דבר כי אנחנו קטנים ולא רואים מה שהם רואים
אסתי06.03.12
60
חוצפה!!!!! מי אתה שתעז לחלוק על כל הרבנים שמנחים את עם ישראל והורו לנו דרך זו..???. שנית,אני לא זוכרת שהיתה לי פגישה חצי שעה!!!!!!!!!!! וזוג משודך שצריך יותר משלוש פגישות ואף יותר,עושה אותם. מי שמתחתן מתוך בושה של המה יגידו-בעייתו.זה לא רצון התורה ואומלל מי שחושב כך!!!!!!!!!!!
שרי19.10.11

הצגת כל התגובות

59
שלום לך ניסים, אני אשכנזי חסיד בעלזא שהתחתנתי עם בחורה "פתוחה" בשידוך "קיצוני" כלשונך ויש לי כמה הערות לכתבה שלך. א - נכון הוא שהיום בשידוכים אצל הליטאים כל סוגי הבחורים הם שחצנים עם עודפי אגו שרק מסתכלים בכמה כסף יעשקו את צד הכלה וכמה הוא שווה (דירה, סידור מלא, וכו....) אבל לידיעתך השיטה שבו בחו
שלמה רוזמן16.09.11
58
אני גם לא מתכוונת להתחתן בשידוך, ואם כן אז משהו פתוח, עם שיחות טלפון והמון פגישות ארוכוווות!!!! אחרי שניסיתי ונכוותי, בפגישה קצרה עם בחור בתוך חדר, לא טיול לא מלון לא שום דבר, וגיליתי שאי אפשר להכיר את הבנאדם ככה, אז אני מכריזה פה: אני לא מתכוונת להמשיך ככה! ולא אכפת לי מה אומרים עלי, אני מוכנה להג
מלכה גיטי01.09.11
זה אחד הדברים המגניבים!!!!!
חני06.12.11
57
קראתי את המאמר יש דברים שניראים ויש קצת הרבה שלא ניראים אבל חבל מאד שהתגובות אחד על על הני בצורה כ"כ מזלזלת וזה יותר חמור מזה שהוא שונה בהשקפה שלו מאיתנו על נפטרו 24 אלף תלמידי רבי עקיבא???????? תעבירו דעות אל תזלזלו .......
4112231.08.11
56
אין לי שום בעיה לפגוש אותך פנים מול פנים ולענות על כל הכתבה אחד על אחד ...... דבר 1 על המקום אני יענה לך שהלכה אתה אף פעם לא למדת אפילו שאתה כותב עם מוח ברור מתוך הכתבה רואים שאתה לא נגעת בקציי תחום ההלכה זה לא מנהג שבועים זה הלכה מזמן הגמ' בנדה דף מז ע"א וזה הלכה למעשה יומים כנדתה זה לשון הגמ'
יעקב סמליוס לונ10.08.11
זרום אחי זרום...
ld18927131.03.12
55
מתחפש לעובד ה'.
יוסי01.04.11
54
הרבה זמן לא קראתי מאמר כזה עלוב ומפגר
אמת לאמיתה27.03.11
53
בו תגיד איך לשיטתך צריכים למצוא את הזווג ? כל עוד אין לך שיטה יותר טובה אין לך מה להתבכין
svs24.03.11
הכי טוב ! כל עוד שזה נשאר ככה זה רע מאוד !
On1824.03.11
52
התחתנתי בסוף בשידוך, ושידוך אמיתי, כי כל השאר פשוט לא עובד
בבל"ת23.03.11
51
בציבור החילוני, שמכירים שנים ואז מתחתנים, אין גירושים??? שטויות במיץ...
מישהי23.03.11
של החרדים !
On1823.03.11
50
אתה כותב כל מיני הכללות שכמעט כולן מבוססות על דמגוגיות שמושפעות מאנשים מתוסכלים זה נכון שיש בעיות בדרך ובצורה של השידוכים החרדים אבל א. לא כתבת את הבעיות הנכונות ב. תוכיח שיש דרך יותר טובה ומצליחה וברגע שתצליח יעניקו לך פרס נובל
שמעון01.07.13
49
בגדול זה שטויות אבל יש בחלק מהדברים טיפה מהאמת
יעקב11.04.11
48
צודק בכל מילה ומילה!!!!
דינה26.03.11
47
בו תגיד איך לשיטתך צריכים למצוא את הזווג ? כל עוד אין לך שיטה יותר טובה אין לך מה להתבכין
svs24.03.11
46
אצלנו הספרדים לא התחתנו בשידוך אלא חתנו אותנו בגיל 12 וסביבותיו. אז אל תקשקש ותתיר פריצות בכיסוי של ירא"ש.
חיים24.03.11
גם האשכנזים השיאו את בנותיהם כשהיו תינוקות בעריסה עיין בתוס' (לא זוכר איפה) על סוגיא שאמרו חכמים "לא ישיא אדם את בתו עד שתגדל ותואמר פלוני אני רוצה".
שכחן24.03.11
45
אצל החרדים אומרים תמיד שלא צריך לאהוב בהתחלה, העיקר שהתנאים מתאימים. אהבה תבוא אח"כ... חבל מאוד, כי נכון לפעמים זה תופס, אבל מה אם הפעמים שהאהבה לא באה אח"כ????
מיכל23.03.11
באופן כללי ההתנהגות המראה וכו. האהבה באה אחרי הנשואים כשאתם מתחילים לתת אחד לשני ולעבור דברים ביחד. האהבה בעולם החילוני מתבטאת כתאוה ואהבת המראה החיצוני שזה לא מחזיק כלום. זה לא סותר את זה שלא צריך להגביל כ"כ את זמן הפגישות כדי שתוכלי להכיר קצת יותר את האשיות שלו.
אחת09.08.11
המגזרים: אצלנו מייחסים הרבה חשיבות לזה .קוראים לזה":משיכת הלב". אני גם עברתי הרבה פגישות..והרבה בחורים..והאישה שהתיעצתי איתה תמיד התענינה ברגשותי כלפי הבחור. כל דבר תלוי באיזה מגזר
גלשנית24.03.11
44
לנו איך צריך למצוא כלה? מה רוצים אחינו הספרדים, שנראה כציבור הדתי לאומי ששם יש אלפי בנות שאינן מוצאות זיווג, בגלל עודף של פגישות ואפשרויות, והרי תמיד אין את המושלם. תלמדו מאחינו החילוניים שעוברים לגור 2-5 שנים עם המועמד/ת לשידוך ומתחתנים וגם אז מגלים שנפלו בפך. המסקנה: אין מושלם בשידוך, יש את המתא
מקנאים ומקללים27.08.13
43
כל מי שכתב את דברי והזלזול בדבר הכי אמיתי והכי קדוש!!שידע שיש בורא עולם ורק הוא מזווג זיווגים,ואין כמו שידוך בקדושה ובטהרה....
שמוליק20.06.11
42
ישנם דברים במאמר הזה שסולפו (כגון רק 3 פגישות עד החתונה) והוטו מן האמת על מנת לשרת את האינטרס של הכותב. כמו כן, מה אתה מצפה שחרדים יתחילו ללכת ברחוב ולהתחיל עם בחורות? אז במקום לתקוף תוכל להציע הצעות איך לשפר את מערך השידוכים, במקום לפסול אותם לגמרי.
עומר25.03.11
41
א. החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמן, הגר
יהושע24.03.11
עלה למרן הרב עובדיה יוסף שליט"א ושאל אותו אודות פאה נוכרית ממליץ לך !
On1824.03.11
ואתה לא דובר של "השכינה". וכל מה שכתבתי זה לא "אני" אז אל תכתוב לי שאני חולק על מישהו.
יהושע25.03.11
את האור לציון חיברו אברכים ולא הרב בעצמו! בנו הרב אליהו נוטה לדעת האשכנזים (משתכנז). אבל חסידיו ששמעו את שיעוריו במשך שנים בפורת יוסף ובבית כנסת אוהל רחל בירושלים יודעים את דעתו להדר במטפחת דווקא!
דוד25.03.11
הוא עבר על כל אור לציון חלק א' וחלק ב' לפני פרסומם, ולא היתה מילה אחת שפורסמה מבלי שעבר עליה. והקטע שהובא לעיל הוא מקונטרס אחרון, וע"ז כתב הגר"א אבא שאול שליט"א: "הוספנו בסוף הספר קונטרס אחרון, ובו פסקי הלכות בקצרה ממרן המחבר שליט"א, אשר בהם נאספו בעיקר עניינים השנויים במחלוקת בין האחרונים, או
ש. כהן26.03.11
ואתה לא מציין בדבריך (בתגובה הארוכה שבה הציטוט) שהדברים הם מהקונטרס האחרון. וכבר כתבתי לך שהוא נוטה לדעת אשכנזים ואף פתח ישיבה משתכנזת שכל רבניה אשכנזים. וגם במשכנות התורה מחייבים פאה!!! אז תשפוט אתה לבד! מי אמר לך שהוא עבר, ומי אמר לך שלא הייתה מילה אחת שפורסמה לפני שעבר עליה? מי? צא ושאל ותעבור
דוד26.03.11
לגבי חסידיו או תלמידיו, בספר "תפארת ציון" מובא שבכוונה תחילה הוא אמר לזה מותר ולזה אסור (ולרב טופיק מביתר עלית אמר פעם מותר ופעם אסור), כדי שהנושא יהיה עמום ולא יתפרסם בציבור שהוא חולק על הרב עובדיה (מפני כבודו של הרב עובדיה). אבל בנו הגר"א אבא שאול נאמן יותר מכולם, והוא מעיד על תשובה כתב יד אר
ש. כהן27.03.11
א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכתב ששיער תלוש אינו ערוה, ואין בו משום פריעת ראש: "מותרות בנות ישראל להתקשט בהן, דשיער באשה ערוה דקאמר לא הוי אלא בשיער הדבוק לבשרה ממש ונראה
יהודה24.03.11
פו. הגאון רבי דב בעריש ווידנפלד זצ"ל, הגאון מטשעבין, בשו"ת "דובב מישרים" (חלק א' סי' קכ"ד), כתב שדרך נשים צנועות ללבוש פאה, ומשמע שדעתו להתיר. דאיירי שם באשה ההולכת בגילוי ראש, והבטיחה שכאשר ישוב אליה עלה שעזב אותה, תלבש פאה נכרית. ועל זה כתב בדבריו "ובפרט שברצונה להבטיח שמהיום והלאה תלך כדרך נשים ה
יהודה24.03.11
ולא כמו אותם המנסים לומר שפעם היו פאות מתבן וקש וצמר פלדה. כי מהמשנה והגמרא וכל הפוסקים מוכח לא כך: במשנה בשבת (דף סד.) כתוב: "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. וביאר מחצית השקל את דבריו: "ועיקר ראייתו מ
יהודה24.03.11
שפאה טבעית היא צנועה ועדיפה על מטפחת, מה השטויות האלה???? תפעילו את ההגיון מה קרה לכם?? כל החכמים עושים "העתק הדבק מאיפושהוא ואף אחד לא עומר לחשוב רגע מה בעצם השם רוצה, שזה העיקר. תחשבו איך נראית אישה נשואה עם 5 ילדים כשהיא עם פאה מהממת מתנפנפת ברוח? ותמיד זה בא ביחד עם חצאית "עד הברך" ממש... תפסי
מירב10.10.12
מה יותר צנוע ופשוט מהשער שלך יותר טוב זה הפאות שיותר מוש ות... שכל בוקר זה ניראה שהרגע יצאת מהמספרה לא חבל על הכסף??
משה06.12.13
המטפחות של היום זה מנהג מפוקפק שיצא מהגויים, אמותינו כיסו את הראש בכמה כיסויים, ו"שאל" גדול, ולא מטפחת בנדנה או כובע רשת וברט ושאר הכיסויים המפוקפקים הנהוגים כיום, שכולם גורמים לגילוי שיעור של "שתי אצבעות" משטח הראש ואף יותר (שאת זה אף אחד לא מתיר). וההיתר לגלות שתי אצבעות הוא משני פוסקים עיקרי
צבי24.03.11
ה' אמר לכסות את השיער אז מה אתם עושים מכסים שיער בשיער מעתה אמרו ה' אמר לכסות אברים בא נכסם בגרביון שקוףףףףף וד"א זה מה שאתם עושים כל התחלואות יבואו עלכם אתם צריכים ללמוד מהערביות מה זו צניעות
רחל28.05.12
40
ולא להתחיל לכתוב טורים לאתר אינטרנט כנראה שחסרה לך קבלת מרות אמיתית מרבנים לכן כתבת את כל הגיבובי מילים האלה... לך ללמוד בצורה רצינית וכל הבעיות יסתדרו בהצלחה
תתחיל להיות רצי23.03.11
צריך לקבל מרות רק מהקב"ה ולא חלילה משום בשר ודם. בודאי שלא לקבל מרות מרבנים שהם בני אדם כמוני וכמוך. גם אני רב, וזה שהוסמכתי לא הופך אותי ליצור נעלה שחייבים לסור למרותו.
אלישע29.03.11
39
מה שהזכרת בקשר לגירושין-תדע שגם חילוניות לא ששות להתגרש,זה מאוד קשה מבחינה נפשית ולהתמודד עם הילדים לבד וכו' זה לא רק בגלל השם הרע כיביכול.. לך לשידוך ותתפלל לה' שיתן לך את זיווגך והכל יהיה בשמחה-שתדע שאתה רוצה אותה,אתה גם תסגור מהר ב 3 פגישות... נשמח לתשובה-הזוג.
גלשנית נשואה23.03.11
בגלל השידוכים !
On1823.03.11
38
אני נפגשתי 3 פגישות בלבד, שארכו 6 שעות. בין פגישה אחת לשניה היה לפחות יום הבדל. בתום הפגישה השלישית הרגשתי שאני מכיר ומבין את בת זוגי. ועליי לקבל החלטה. לאחר מחשבה מעמיקה ודיונים עם עצמי, הוריי, ידידים וחברים קרובים, להם הצגתי את כל הבנותיי והרגושתיי, החלטתי באופן עצמאי להתחתן איתה. בין האירוסין לחת
חיים11.09.12
37
הודיע לשדכנית שהוא יחליט מתי ואיך על פי דעת רבניו, כאשר היא לחצה לאחר הפגישה השלישית. ומתוקף דעתו ישבו כולם בשקט עד שהזוג החליט. אכן יש הרבה לחץ אבל לדעתי זה תלוי בבחור ובבחורה. אם הם בנויים הם יצליחו בטוב טעם להעמיד את כולם במקום. לא תוכל לתקן את העולם. תתקן את שכן אפשר. יש לחץ חברתי ויש הרבה עבודת
לימונדה03.05.11
36
גם אם חלק מדבריך הגיונים, רוב העובדות שהזכרת לא נכונות, מוקצנות, וקנטרניות. בקיצור, תת-רמה...
שמעון29.03.11
35
כדי לתחוב את הטלפון אלחוטי בתוך המטפחת ולדבר "בלי ידיים".
עצה טובה קמ"ל25.03.11
34
כבר אמרו חז"ל כשם שאי אפשר לתבן בלי מספוא כך אי אפשר לכתוב בלי שיגאות , אין אדם ללא שגיאות ואין כתיבת סיפור ללא שגיאות ! רק שיש כאן חרדים מושחתים מהיסוד שלהם ! שלומדים גמרא כל היום !
On1823.03.11
ובכל זאת אני לא אקנה מספוא עם קצת תבן
JochaSchwartz29.03.11
33
רחמנות שיכור!
שיכור23.03.11
32
דבר ראשון צריכם לדעת לכתוב ואחרי זה אולי נוכל לדון בדעה שלך רמת הכתיבה משקף דעת רדודה למדי
מישהו23.03.11
31
משה היקר! כל הכבוד לכל המשפטים האמיתיים שכתבת מדם ליבך כל מילה בסלע. אני יושבת בתוך עמי , ורואה את כל הנעשה בזכוכית מגדלת של ממש, ובא לי לבכות על אוזלת ידם של כל ההורים והשדכנים למיניהם, כאילו מוכרים פרות בשוק, איפה הרגש? איפה בדיקה מעבר לכסף? נשים הן לא שק חבטות ובטח לא פרות בשוק!
נתנאלה אייזיק17.02.13
30
כל מילה נכון וסתום מי שלא שומר על קשר תמידי בכפוף לההלכה
חתן חסידי25.03.11
29
חמוד שכחת לקחת את הכדור? או שכתבת תחת השפעת אלכוהול?
sandi23.03.11
28
יווווווווווווו,אתה נשמע לי מאד מסכן ומתוסכל!!!!!נכון שבתורה ה-GPS-שלנו כתוב שצריך לראות אותה עד שבועיים קודםחדש ,וזהו,רק זה נכון!!!מי שקורא לציבור החרדי ציבור מצומצם שיבדוק את מידת הסגירות של עצמו....לא כולןם נופלים בפח רובם טובים...הדברים שאתה מדבר עליהם זה דברים שבד"כ לא רואים אותם גם ב30 פגישות..
אריאלה16.09.12
27
שפורכת את צטטן מכשיר הפאות? למה?
להאיר עיניים26.03.11
26
כנראה שזה לא אצל כולם.. כי אצלנו בחב"ד לא ממש מחמירים ככה!
אניייי24.03.11
25
זה שטויות!!! אני נשואה בצורה כזו באושר ובשמחה!!! כי אני יהודיה מאמינה שיודעת שהזיווג זה רק משמים. ואנחנו פה בעוה"ז כמו בובות בתאטרון. ואם אני הולכת לפי שיטתך אני סתם יוצאת מבולבלת ושוכחת שאני לא הקובעת פה. ויש לי את הזיווג שלי שנקבע לי טרם לידתי. בן אדם צריך כאשר הוא נפגש להרגיש בתוך הלב משיכה
מ23.03.11
אולי תעני לענין לשאלותיו ?!
המשגיח24.03.11
24
סליחה, אבל אין לי שום עניין לטייח את האמת, אתה פשוט טועה, אין לי מושג איך אתר חרדי נותן לך במה, ניכר מדבריך שנכוות בחמין ולכן כל הכעס והתסכול יוצא דרך המקלדת, אם באמת תרצה לדעת את האמת אתה מוזמן לחפש אותה ותמצא שזוהי הדרך הנכונה והאמיתית, וכל השאר שקר וכזב. צר לי אבל לא יעזור לך כלום זוהי האמת ואין
עם כל הכבוד23.03.11
קבעתי את דבריי על פי מעשיי ועל פי עניי שראו מה הולך במציאות ולא במילים !
On1823.03.11
23
הלוואי ש"חכמי הדור" יקראו ויעשו משהו בנידון..
אבישי ח.23.03.11
22
מאיפה הבאת את כמות השטויות הנ"ל, אני נפגשתי ועודני נפגשת בשידוך עם בחורים ומעולם לא חייבו אותי לסגור אחרי 3!! פגישות..., היו לי גם פגישות של 6 שעות ויותר.., אני לא יודעת באיזה עולם אתה חי, יש לציין שאני חרדית ל מ ה ד ר י ן.
chani2118.09.12
נכון מאוד. בחיים לא קראתי כאלו שטויות. יש אולי מגזרים מסויימים שאצלם הנושא קצת יותר סגור אבל באופן כללי, הגבולות די רדודים ובפרט בתקופה שלנו... בא נחפש מה חיובי בגישה הקיימת ויש הרבה מהסוג הזה. אגב, שיהיה לך בהצלחה ולא תיפגשי עם יותר מדאי, יאללה לחתונה......
בנצי23.05.13
21
מוכר פאות מזרחי, שונא את היהדות המזרחית ומבתוך מנסה להשפיע, לבינתים הוא לא השפיע על אף אחד חוץ מעצמו. גדול יום שברו.
לא מוכר פאות ב"ה30.03.11
20
עוד אחד שמרגיש את עצמו קדוש מעונה. לא טוב לך בחברה שאתה חי בה,חפש ת'חברים שלך,מישו הכריח אותך להיות איפה שאתה נמצא??? אממה,אם בכל זאת חשקה נפשך הטהורה והמיוסרת להסתופף בצילם של רבנים מסוימים,יש לכך 'תג מחיר',אי אפשר לאכול את כל העוגה ושהיא תשאר שלימה! כמו בכל מסגרת,גם בציבור שאתה משתייך אליו יש ה
ספרדי אמיתי24.03.11
אתה סתם כועס , התכבה הזו מטרת שחובה וצריך מאוד לתקן את הכשלים בהתנהלות השידוך , כי ההתנהלויות לא טובות כלל !
On1827.03.11
19
אתם לא מתביישים?? ככה להעליב את הבחור המסכן שבסך הכל כתב כתבה לאתר... נניח שאתם צודקים והוא טועה למה ככה לרדת עליו?? "שכחת לקחת את הכדור "? "שיכור"?? זה באמת מוגזם (חוץ מזה לפי הכתיבה שלו הוא נשמע בחור חכם) ואז מה עם היו לו טעויות כתיב אולי התפספס לו?? אנשים באמת, אל תהיו מגעילים
רחלי23.03.11
לא שווה כלום !
On1823.03.11
באמת אני אומרת מכל הלב אל תתייחס לאנשים שכותבים ברמה כזאת רדודה לא מגיע יחס
רחלי23.03.11
תודה רבה
On1824.03.11
מתחזה להרבה שמות, מוכר פאות משומד שמזהם את האתרים באינטרט ללא סוף ברגע שהחוק החדש נגד הטוקבקים יצא לדרך, הוא ייאלץ לשמור על פרופיל נמוך שלא ייתבע ויצטרך לבזבז את כל החסכונות שלו מהפיאות שעד היום מכר והחטיא בהם את הרבים.
רשם השמות30.03.11
זה יכול ללכת יש לכם אותו ראש
שדכן24.03.11
אני לא מעוניינת באף אחד זה שעודדתי אותו אחרי שכולם ירדו עליו באופן מגעיל זה לא אומר שאני מעוניינת בו אז בבקשה להרגיע!! לך תנסה את השידוכים שלך במקום אחר.....
רחלי24.03.11
18
כאחת שמכירה את החברה שלנו משני צידיה אני יכולה לספר שאכן מוזר הדבר שלאחר מספר פגישות קובעים או לא חתונה. אך אי איפשר להתעלם מן העובדה שיש הרבה מאד סעתא דשמעיא שאינה ניתנת להסבר לראש של בן אדם רגיל. הסתתיסתיקה מראה שבחברה החופשית שהפגישות הם ללא הגבלה, אחוזי הגירושין מגיעה ל50 אחוז. ואילו בהשוואה ל
אליסה23.03.11
כשמתחתנים בשביל הנאה מאד יקשה על בני זוג להסתדר ואפילו שהם הזוג הכי מתאים.... כי כל אחד רוצה את טובת עצמו. אבל כמה שיותר מבינים שלא מתחתנים בשביל ליהנות אלא בשביל לתת ולתת ושוב לתת אפילו לא יתאימו יחיו הרבה יותר טוב.....
משה23.03.11
מומלץ שתהיה יועץ נישואין.התאים לי לקרוא את התגובה הזאת כעת...
מישהוא נש23.03.11
17
אצל הדתיים בעיקר אצל החרדים עולם השידוכים מחפש עילויבעל יחוס כולל יחוס של נכסי דלא ניידי , למשודכים ניתנת שרביט ההחלטה במקרים של עד דלא ידע בין שוטה לא יוצלח או בעל נכות או כל רעה חולה אחרת כמו שאומרים הניחהו לרשע וימות העיקר שתלבש הכלה פאה או מטפחת בשעטו"מ(אחרת אין סיכוי עדיף שהנעבך ימשיך להיות כך)
דוכיפת05.04.12
16
אמנם הכל כבר נרשם כאן, שאתה שיכור, שאתה על כדורים, ועוד כהנה וכהנה, אך משום מה העיקר חסר מן הספר, אתה שואב את דעותיך לא מבית אביך ולא מישיבתך (באם אתה נמצא בישיבה) אלא מן הרחוב ומהתקשורת החילונית, שגם חלק מהם יודו לך כי אין דרך יותר טובה משיטת השידוכים, וכן מה שאחד מן ה"חכמים" כתב כאן באחת התגובות ש
חסיד נחמד29.03.11
15
אין מה לעשות.
צדוק26.03.11
תתבייש
av16av1625.09.11
14
שהם מוסיפים על מצוות ה' , מחמירים בצורה קיצונית וגאוותנית מאוד , אל תוסיפו על מצוות ה' האמת כואבת לכם כי ב"ה יש לי ביטחון עצמי להוציא את זה לאור !
הכותב הכתבה !23.03.11
זו חכמת חיים שנרכשה מנסיון של הרבה אנשים במשך תקופות ארוכות. רק שמידי דור דורותיים יש לעדכנה לפי צורכי האדם.
הצופה24.03.11
13
יש בך התלהמות מזרחית לא מכובדת. גם להעביר דעות יש דרך.
רגוע23.03.11
12
יש משהו בדבריו
איילוש 23.03.11
יש משהו בחסרונות עליהם הוא מצביע, ויש משהו גם ביתרונות של השיטה - יתרונות אותם הוא אל מזכיר. מרפרוף על התגובות נראה שיש דווקא סטיסטיקה לא רעה בעד השיטה, מבחינת ביעות הרצון של המנסים אותה.
ווכט29.03.11
בוחרים להתחכש ! ולמצוא חן בעיני החברה החרדית העקומה !
On1823.03.11
11
הציבור החרדי זה לא הכל אותו דבר-יש דרכים שונות,מנהגים שונים וכו'. מה שציינת ממש לא מתאים לכל המגזרים אולי רק למגזר החסידי-וגם לא לכולם. אצלנו למשל אין הגבלה על מספר פגישות,אין הגבלה על משך זמן הפגישה-אני נפגשתי עם בעלי 4 פגישות,האחרונה היתה 7 שעות.... נכון שלא מקובל לדבר בטלפון-אבל מה זה היה עו
גלשנית נשואה23.03.11
בציבור החרדי יש השפעה שנסחפת לכל אחד ואחד כמעט וברור שזה מתחיל מהציבור החסידי ועובר לציבור שלנו הספרדי , אני הרגשתי על בשרי מה זה שידוך ואני מאוד ספרדי , עברתי מספיק כדי להוציא את האמת ! אני לא מאמין ב 4 פגישות ! ובאי שיחות טלפון לא מאמין בזה ! אין בזה שום טוב רק רע אז את מסכימה איתי שיש התנלהות
On1823.03.11
למה אתה לא מאמין? אני אומרת לך שסגרנו תוך 4 פגישות- יכלנו גם 100, אבל שנינו רצינו מהר.. וב"ה לא התאכזבנו..עושים גם בירורים מעמיקים לפני. והכיחשוב עזרה מ ה'.
גלשנית נשואה24.03.11
10
אגב, לסיכום (בין אם זוהי כוונתך ובין אם לא), שידוכים זה פשיטא שחייב משום צניעות בסיסית,אך לא בקיצוניות,כלומר,יש לקבל הצעות שונות וכאשר מחליטים להיפגש,קחו ת'זמן שנראה לכם (כמובן לא להיסחף) פגישות פעם בשבוע למספר שעות של ליבון ובורור ברמת הבסיס להקמת בית ולשיתוף השקפות וזרמים. וכמובן עם המון תפילות ש
ld18927131.03.12
למה כל אחד חושב שהוא מזכיר של אלוקים. כל אחד יעשה מה שנראה לו ולרבו שנכון לעשות ותפסיקו לצאת בהכרזות כאילו עבדתם פעם במשרד השמים העליונים... כמובן שאין אני מתכוונת שללכת בפיאה שמושכת יותר מדיי זה טוב... אבל העניין הוא לא הפיאה העניין הוא אייך לובשים אותה!!!
י25.06.12
9
אחלה כתבה וכי אמיתית בעולם..
שרה25.03.11
8
תוכן גולשים זה כנראה המדור של הילדים באתר כיכר השבת...
זילברמן24.03.11
7
מה שכתבת. ממש כמו שיריו של המשורר שלמה ארצי-אין קשר בין מילה למילה. חוסר בסיסי באינטלגנציה,הוא גם סיבה להפוך בחור לסוג ב'. אז לך 'תרביץ' קצת תוירה בישיבה המושלמת שלך,במקום לחרטט גיבובי מילים באינטרנט.
מלי23.03.11
6
מי אתה? מה המקורות שלך? מאיפה אתה לוקח את כל ה"עובדות" שאתה כותב עליהן? זה נקרא בנ"א שמניח הנחות חסרות בסיס ואח"כ מקשה עליהן קושיות.
אני23.03.11
5
חן חן! אבל אני חייב לדעת איפה מוזכר בהלכה המנהג שלא לראות את הכלה שבועיים ויש הנהוגים חודש לפני החופה? עדיין לא מצאתיו בפוסקים (שו"ע וכדומה.) אנא תאיר עיני...
DonielS12.03.12
אכן כן. לא מופיע בשום מקום בהלכה. וספק אם הוא מנהג כשר.
יעקב22.08.12
4
לכל המתנגדים תמיד יש הצלחות אבל בואו נחפש גם כמה כשלונות יש .. ולמי מכל השוללים יש פתרון ..הרי לא כולם יכולים לשבת בישיבה וללמוד .. ראיה שהרבה ממכם נמצאים כאן שזה נוגד את דרך הישיבה .. קצת מחשבה לא מזיק ....
מתיסיהו25.03.11
3
אני פגשת את אשתי שמונה פעמים ואז החלטנו, כל פגישה היה בין חצי שעה לשש שעת, דברנו בטלפוןכמה שצריך, אני סדרתי הפגישת ישר כי השדכן לא היה זמין לעשת העבודה הז, לחכת לו יתבטל כל, סיכמתי שנסדר לבד בטלפון, הכרנו טוב לפני ההחלטה, אז נפרדנו עד לחתונה היום אנו שמחים ומקבלים בחברה החרדי, אבל לא הכל צריך לפרסם,
יוסף24.03.11
חזק ואמץ , לא להגביל , אחרי שמחליטים כמובן מתוך ההרגשה בלב של הזוג אז נתראים בחתונה כי אז בוודאי אין צורך להיפגש ! ועל כן לא רואים את הכלה שבועיים לפני החופה (אחרי שמחליטים) ! רק אחרי שמחליטים מתרחקים ולא לפני ! מצידי לא לראות חודש חודש וחצי , אבל שזה יהיה אחרי ההחלטה אחרי היכרות בהתנהלות כפי שניה
On1824.03.11
2
קודם כל לכתוב מאמר עם כ"כ הרבה שגיאות זה גם נראה לי 'מושפע' מהעולם החיצוני, וחוץ מזה מה הקשר פאה ונהיגה לעולם החיצוני הצחקת אותי עד מאוד, אולי גם עצם מושג הנישואין לקוח מהעולם ה'חיצוני'?
בנק קוועטשער23.03.11
1
כל בחור ישיבה איכותי דוחה על הסף את דבריך
דוד23.10.23
אולי גם יעניין אותך
שידוכים

הבחור "שכח" לשלם אחרי הפגישה, והבחורה חששה שהוא קמצן | סיפור מהחיים

משה רבי | 28.03.24

ואפילו בהסתרה

ההורים הסתירו את הבעיה של בנם בשידוכים - עד שזה התפוצץ והזוג כמעט והתגרש

מרדכי רוט | 14.03.24

"שמחות לא מזיזים" 

איך חוגגים חתונה בעיצומה של מלחמה? אם החתן משתפת | ויש גם קליפ מתוק

ארי טננבוים | 14.12.23

כבוד מדומה

חני, התעקשה להתחתן עם יוני; כולם שמחו, חוץ מאבא שלה - שהחרים את החתונה | סיפור מטלטל

משה רבי | 30.11.23

המחלה האמיתית

איציק קרס מול עיניה של כלתו - ואז התבררה האמת האכזרית שניסה להסתיר | סיפור מטלטל

משה רבי | 24.08.23
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

הזינוק בגירושין | פרק שביעי

בעלת תשובה במכתב מטלטל: כך רימו אותי והסתירו את הבעיות הנפשיות

ישראל גינצבורג | 23.03.23

הזינוק בגירושין | פרק שישי

"חתונה לא פותרת בעיות"; אז מהו גיל ההתבגרות החרדי?

ישראל גינצבורג | 16.03.23

חודש החורבן

על חורבנות הבתים שלא נבנו/ רחל רבינוביץ

רחל רבינוביץ' | 29.07.22
ש

אירוע שמשאיר חותם

כך תבחרו מזכרת שתישאר לנצח

כיכר בשיתוף שמחונים | מקודם
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

טיפים חשובים!

פגישות שידוכים: למהר, או לקחת את הזמן?

ישראל גינצבורג | 24.07.22

כל הטיפים

חשוב: כך תבחרו צלם איכותי לאירוע שלכם

ארי טננבוים | 21.07.22

לבחור נכון

לחשוף סודות: 5 כללים לבירור נכון בשידוכים

ישראל גינצבורג | 19.07.22

בדקנו

בשידוכין? אלו המקומות הכי טובים לפגישות

ארי טננבוים | 13.07.22
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

זוגות חייבים להתאים?

התאמה זוגית: האם יש רק בחנות נעליים?

ישראל גינצבורג | 12.07.22

אל תיבהלו

שידוכים: 5 צעדים לפגישה ראשונה מוצלחת

ישראל גינצבורג | 12.07.22

חשוב לדעת

הדברים שכדאי לדעת לפני פגישות שידוכים

ארי טננבוים | 05.07.22

"מרגיש לי נכון"

שידוכים: להקשיב לשכל או ל"אינטואיציה"?

ישראל גינצבורג | 29.06.22
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

פולמוס גולשים

מי צריך לממן דירה לזוג צעיר, הם או ההורים?

ארי טננבוים | 27.06.22

עולם המאורסים

תנו יד לחתן, ותפסיקו 'להדריך' אותו! / טור סוער

ישראל גינצבורג | 26.06.22