מתכון לתוּם - רוטב שום קרמי נהדר שעובד עם כל דבר

הרוטב הזה מזכיר קצת טחינה או מיונז בגמישות שלו: הוא מתאים לכל מנה - בשר, דגים, קבבים, שווארמה, עוף צלוי, ירקות בתנור, חיתוכי ירקות טריים, כריכים מכל סוג ו...אוקיי, הבנתם כבר שאתם חייבים להכין את הרוטב הזה כן? (מתכונים, אוכל)

תוּם - רוטב שום לבנוני נהדר (צילום: shutterstock)
זמן הכנה15 דק'
רמת קושיקל
פרווה

רכיבים

  • 32 שיני שום שלמות, קלופות
  • 1/2 2 כפיות מלח גס
  • 1/2 כוס מיץ לימון סחוט טרי (מ-3-4 לימונים)
  • 1/2 3 כוסות שמן קנולה או שמן ענבים
  • 2 כפות מי קרח (מים עם קוביות קרח, אך לא משתמשים בקרח)

אופן ההכנה:

מתכון ל-4.5 כוסות רוטב

1. במעבד מזון, טוחנים את שיני השום והמלח במשך 30 שניות, מגרדים עם מרית את דפנות המעבד ואז חוזרים על הפעולה 3 פעמים נוספות, עד שהשום קצוץ היטב.

2. מוסיפים 2 כפות מיץ לימון וממשיכים לטחון במשך 3 דקות, עד לקבלת עיסה חלקה ולא גרגירית שמזכירה במרקמה פירה (לוקחים קצת מהרוטב וממוללים אותו בין קצות באצבעות). כל 45 שניות מגרדים את דפנות המעבד.

3. תוך כדי שמעבד המזון פועל מוזגים לתוכו כוס שמן בזרם איטי ויציב. לאחר מכן מוסיפים 2 כפות מיץ לימון, מוזגים בהדרגה כוס שמן נוספת ואז 2 כפות לימון נוספות. בשלב זה התערובת צריכה להיות במרקם די אוורירי ורך.

4. מעבד המזון עדיין פועל וכעת מוסיפים לסירוגין 1/2 כוס שמן (בזרם איטי ויציב) ואז כף מיץ לימון. חוזרים על הפעולה עד שכל השמן ומיץ הלימון בפנים. לבסוף, מוסיפים גם את מי הקרח (ללא הקרח כמובן).

5. כשהקרם חלק, מעבירים אותו לכלי אטום ומכניסים למקרר למשך שעה לפחות עד 3 שבועות. כדי לשמור על אורך חייו של הרוטב, בכל פעם שתשתמשו בו, העבירו לכלי קטן את הכמות הרצויה והחזירו את הכלי מיד למקרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר