מכה נוספת

היחלשות השקל: מחירי הרכבים צפויים לעלות

מומחים בענף הרכב טוענים כי מחירי הרכב בישראל צפויים לעלות שוב בטווח הארוך. הסיבה: התייקרות מחירי היצרנים, בתוספת היחלשות של השקל מול הדולר (רכב)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בשנים האחרונות עלו מחירי הרכבים בשל המחסור העולמי בשבבים, אולם כעת צופים מומחים בענף הרכב כי צפויים לנו עליות מחירים בעתיד הרחוק, כשכבר כעת מספר חברות העלו את מחירי הרכבים, או הקשיחו את האופציות של הנחות והטבות שניתנות בתקופות טובות יותר. הסיבה - היחלשות השקל ועליית מחירי הייצור.

שוק הרכב הישראלי היה חזק בעקבות מעמדו הגבוה של השקל הישראלי, שאפשר עמדת משא ומתן טובה יותר מול יצרניות הרכב, כשיצרניות הרכב מכרו הוסיפו הטבות לרוכשים והעבירו רכבים עם אפס קילומטרים לחברות הליסינג במחירים זולים יותר, אולם כעת בשל חולשתו של השקל, השוק הישראלי נתון לבעיה. כך טוען דובי בן גדליהו באתר 'גלובס'.

כך מצביע בן גדליהו על העובדה שחברת פולקסוואגן הודיעה על העלאת מחיריהם של כלל רכבי הבנזין והדיזל ב-4 אחוזים בשל 'זינוק בעלויות', וכבר כעת אנו לאחר עליה משמעותית בעליית המחירים כדוגמת קיה נירו פלאג-אין, שהושק לפני כ-4 שנים במחיר של 155 אל"ש, וכעת עומד מחיר הרכב בדור החדש על סכום של 185,000 ש"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר