רשת האינטרנט מתייחסת ל'טפילים' של סגן שר האוצר מיקי לוי

סגן של האוצר ח"כ מיקי לוי כבר הספיק להתנצל על האמירה אותה פלט בשידור בגנות המגזר החרדי, אבל הרשת? לא שוכחת כל כך מהר, מי גינה? ומי קרא לבדק בית? (מעניין, ברשת)

ח"כ מיקי לוי, כבר הספיק להתנצל על פליטת הפה (צילום: פלאש 90)

פליטת הפה האומללה של ח"כ וסגן שר האוצר מיקי לוי (יש עתיד) הבוקר במהלך ראיון ברדיו קול ברמה, גרמה כפי הצפוי לזעם גדול מאוד בציבור החרדי, אישי ציבור גינו את האמירה החמורה, אנשי תקשורת הגיבו בחריפות, וח"כ אלי ישי אפילו ניסה לדמות את האמירה לאמירות שנאמרו בגרמניה הנאצית בעבר.

אומת האינטרנט הסתערה על האמירה, כאשר מצד אחד חרדים רבים הפיצו פוסטים בהם הם מגנים את דבריו של השר לפיד, ומן העבר השני היו גם מי שטענו כי ההשוואה המרומזת שערך השר אלי ישי - איננה מקובלת ואינה נכונה.

מתי הורביץ כתב על עמוד הפייסבוק של סגן השר מיקי לוי: "ישנתי עמוק בלילה. למה? לא יודע. אבל מסתבר שכשקמתי שכחתי את השפה העברית. עובד כמו חמור עד כלות הנשמה = טפיל. כספי המיסים שלי מממנים לך את המשכורת, תתבייש".

הצלם החרדי יעקב נחומי העדיף לשתף מספר תמונות מנאומו של אדולף היטלר ימ"ש, בו טען כי היהודים טפילים, לצד התמונה כתב נחומי: "אני רק אניח את זה כאן".

למהן הסר ספק, ובכדי למנוע טענות שונות, הדגיש נחומי מראש: "גילוי דעת: כל הקשר של הדברים לכל דבר אחר הינו על אחריות הקוראים בלבד!".

(צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של יעקב נחומי)

"דברי מיקי לוי לא מקובלים, אבל"

נחמיה רוזנפלד, בחר מחד לגנות את אמירתו של מיקי לוי, אולם מאידך קרא לאחיו החרדים לצאת ולהצטרף לשוק העבודה, כשהוא מספר על אירוע שאירע בימים האחרונים.

"נתחיל בזה שהדברים של מיקי לוי הם לא מקובלים" כתב רוזנפלד, "ואדם במשרתו אמור להיות יותר פוליטיקלי קורקט. ואחרי שנרגע מהעלבון שבדבריו תשמעו סיפור שלא חשבתי לספר אותו אילולא ההתבטאות של מיקי לוי".

"יצאתי אתמול מהרכב בחניה של הסופר, ניגש אליי אברך עדין (בן 23 גג) עם מבט מושפל וביקש ממני עזרה כי הוא צריך כסף כדי לקנות מטרנה לילדה. נתתי לו כמה שקלים בודדים שהיו לי, הוא הודה לי והמשיך".

"כשנכנסתי לסופר ראיתי אותו פונה לעוד אנשים ומבקש עזרה. קראתי לו הצידה ואמרתי לו שיקח את הדברים שהוא צריך ואני אחכה לו בקופה. כשיצאנו מהחנות הוא התחיל לברך אותי ולהודות לי, אמרתי לו: "עזוב שטויות, תעשה טובה לך ולילדה שלך ותמצא לך עבודה", הוא הנהן והמשכנו איש איש לדרכו".

"לא חשבתי לספר את זה, כי מגוחך בעיניי שאנשים מספרים את המעשים הטובים שלהם. אבל כשאנחנו כועסים ונעלבים מיאיר לפיד, כדאי שנסתכל גם על עצמנו. אותו אברך צעיר לא יפגע מהקיצוץ בקצבאות ילדים, כי יש לו רק ילדה אחת ועוד לפני הקיצוץ כבר אין לו כסף להאכיל אותה. האם באמת הכעס על לפיד ומפלגתו מוצדק?".

"אולי צריך להפנות את החיצים כלפי המערכת שגורמת לכך שיהיו ילדים חרדים רעבים? אולי האשמה כאן מוטלת על אותם אלה שדוחפים הורים לשבת ולא לעבוד? ערך לימוד התורה לא יכול לבוא על חשבון ילדה בת חצי שנה רעבה".

"תחשבו על זה בפעם הבאה לפני שאתם מוצאים את מררתכם על יאיר לפיד שונא הילדים החרדים". כתב רוזנפלד.

הסטטוס שפרסם רוזנפלד, אף זכה לפרסום בעמוד הפייסבוק החב"די "חבדניקים מצייצים".

בנוסף, תמונה שעלתה בקבוצות וואטסאפ חרדיות, הפכה ללהיט ויראלי בפני עצמה, בתמונה, נראים בחורי ישיבה לצד סגן השר מיקי לוי, כאשר הכיתוב "מיקי, אני טפיל גאה" נכתב על התמונה.

הכרזה שהופצה ברשת הוואטסאפ

חילונית כותבת לחרדים: "החברה הפכה אתכם לשק חבטות"

לא רק חרדים התייחסו לאמירתו של סגן שר האוצר, גולשת בשם ‏‎Or Sujunov‎‏, שמצהירה על עצמה שהיא חילונית, ובעבר אף השתייכה לארגון 'ישראל חופשית', גינתה גם היא את הכינוי 'טפילים' אותו העניק סגן שר האוצר לחרדים, לא לפני שהדגישה כי היא לא "מתה על החרדים".

"חבריי החרדים שלום רב" כתבה. "שתדעו שאני לא מתה עליכם. אתם מביאים את הסעיף בהרבה מאוד תחומים ובעוונותי אפילו הייתי פעילה פעם בישראל חופשית (עד שהם הרגישו לי כמו אלו ש״אסור להשוות״ וזה הספיק לי) אבל בימים אלו אני ממש מרחמת עליכם. ובבעסה אמיתית עבורכם. כי אנחנו חברה דפוקה ממש ואני רוצה לומר בשמי ובשם עוד כמה מחבריי סליחה".

"החברה הפכה אתכם לשק חבטות כי הרבה יותר קל לזעום על כך שאתם לא הולכים לצבא מאשר להתמודד עם העובדה שצהל לא צריך כל כך הרבה חיילים. חצי ממה שיש כבר היום יספיקו. קל יותר להאשים אתכם בהדרת נשים מאשר להתמודד עם חברות הפרסום והשיווק אשר עושות בגוף האשה את אותו השימוש שאני עושה בסמרטוט הספונג׳ה שלי".

"נוח יותר לומר שבגללכם אנחנו עניים כאשר הסיבה האמיתית היא הריכוזיות והשחיתות. הרבה יותר קל לצרוח שזה לא בסדר שאתם לא עובדים מאשר להתמודד עם העובדה שגם אם תרצו לעבוד, למי יש עוד מאות אלפי מקומות עבודה לספק לכם?? אין פשוט מלכנות אתכם טפילים במקום את הבנקים שמוצצים את הציבור לאט ובטוח כעלוקות שלא יודעות שובע. כמה ספונטני ואפילו מנחם להאשים אתכם בגזענות במקום להביט לגזענות של השמאל הלבן עמוק בעיניים. אם הייתם סבבה והכל, לא היו נופלים עליכם. ממש לא. אבל הייתם מעצבנים, במידה הנכונה, ואחראים, באופן שולי מספיק, כדי שכולנו נהיה עסוקים בכם. עד העונג הבא".

ומהצד השני: השוואה בין מיקי לוי ואלי ישי

ואם מתעסקים בתגובות באינטרנט, איך אפשר שלא להזכיר את תגובתו של עמיר שיבי, שבחר למחות על מחאתו של השר ישי, כשהוא מזכיר אמירות מהעבר של השר ישי נגד הפליטים והעובדים הזרים.

בנוסף, העלה שיבי לעמוד הפייסבוק שלו תמונה מעובדת בפוטושופ שהיא בעצם הכלאה של ח"כ אלי ישי וסגן שר האוצר מיקי לוי, כשהמסר העולה מהתמונה ברור.

(יוצר: עמיר שיבי)

יצויין, כי מאז השמיע סגן השר לוי את האמירה האומללה, חרדים רבים צבאו על עמוד הפייסבוק שלו ותקפו אותו על האמירה הלא ראויה, מנגד מספר גולשים חילוניים פרסמו את הגיגיהם על עמוד הפייסבוק של לוי וחיזקו את דבריו.

כזכור, בשעות הצהריים עלה סגן שר האוצר לוי לדוכן הנואמים בכנסת, והביע התנצלות על פליטת הפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר