השבוע ברשת: ישי עושה לייק - ומסיר, והחרדים מתרחקים מ"וול סטריט"

מדור 'ברשת' מגיש את הסיכום השבועי מהמרשתת: פוסט נגד דרעי מקבל לייק מאלי ישי, האנדרטה לזכר החללים מביאה להסתה נגד החרדים. וגם: שחרור האסירים, סטייק כמשל ללימוד גמרא, הפיתרון לסוגיית הגיוס, ואפילו 'חדרה - קריית ספר'. וכמו כל שבוע: הממים שפורסמו בזירות הרשת הדתיות והחרדיות (ברשת)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ח"כ אלי ישי (צילום: פלאש 90. עיבוד: כיכר השבת)

כל שבוע, כל יום, כל שעה, הרשת מוצפת בסטטוסים חכמים, ב'ממים' קורעים, ובמסרים שנונים ומחודדים, בשנים האחרונות, הלכה התופעה העולמית וגדלה, וחדרה גם לתוככי המגזר החרדי.

מדור 'רץ ברשת' מגיש את הסיכום השבועי מהקורה ברשת, ובו: הסטטוסים השנונים שפורסמו בעמודי הפייסבוק השונים, וה'ממים' שאתם, או חבריכם יצרו.

והשבוע: לא רק סטטוסים מצחיקים הגיעו למדור, הפעם תקבלו גם: 'לייק' שעשה ח"כ אלי ישי לתגובה נגד ח"כ אריה דרעי, והסירו לאחר זמן קצר, אתר עיתון 'הארץ' שמחליט לפרגן לכלי תקשורת אחר, וכמובן, איך לא. גם סטטוסים והממים הקורעים של השבוע האחרון.

הלייק של ישי לתגובה נגד דרעי - הוסר (אך תועד)

ח"כ אלי ישי, יו"ר ש"ס לשעבר, פרסם השבוע פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו הביע את התנגדותו הנחרצת לשחרור מחבלים, וכי מדובר בצעד שגוי ומסוכן.

בפוסט נכתב: "שחרור מחבלים הינו אופצייה רק כאשר חייו של חטוף ישראלי עומדים על הפרק. אסור שפסקי דין כנגד טרוריסטים יהיו המלצה בלבד".

הפוסט כמצופה קיבל תגובות רבות, אולם בניהם הייתה תגובה, שביקרה את ההחלטה להדיח את אלי ישי מתפקיד יו"ר התנועה ולמנות לתפקיד את אריה דרעי.

כותב התגובה כתב לאלי ישי: "אני מגיע ממשפחה של ש"סניקים, אבל הצבעתי ליכוד בגלל שלא היית יו"ר אלא דרעי המושחת. ונשבר לי הלב מזה שמרן הי"ו לא יודע את כל מעלליו".

אלא, שלתגובה המבקרת את התנהגותו של דרעי, ניתן במפתיע 'לייק' מלא פחות ולא יותר: אלי ישי. כפי שניתן לראות בתמונה הבאה:

יצויין, כי ה'לייק' לתגובה הוסר זמן קצר לאחר שתועד והופץ בקבוצות וואטסאפ המזוהות עם ש"ס, בעיקר על ידי גורמים ממחנה דרעי.

לזכותו של ישי ייאמר, כי ייתכן ומנהל העמוד שגה, ולא קרא את התגובה המכוונת נגד חבר מפלגתו של ישי, אלא רק את תחילתה, עשה 'לייק', ולאחר מכן, כשהבחין מה נכתב בה, החליט להסיר את הלייק.

משכשכים רגלים באנדרטת הזיכרון

תמונה שעוררה סערה אדירה ברשת, היא תמונה בה נראים ילדים - ככה"נ ממשפחה חרדית (כך על פי הדיווח בערוץ 7) כשהם משכשכים את רגליהם בבריכה הממוקמת במרכז האנדרטה לזכרם של חללי אסון המסוקים.

התמונה חוללה זעם רב נגד המגזר החרדי, ויש שיאמרו שחלקו אף מוצדק, אולם גררה בעקבותיה גם תגובות של חרדים שכעסו על הדה לגיטימציה למגזר בעקבות מעשה לא אחראי של מספר ילדים.

גולשים חרדיים ברשת הפיצו תמונה שצילם העתונאי גיל טבת, ובה נראה אדם שאינו בעל חזות דתית כשהוא עורך מנגל על גבי אנדרטה לזכר חללי צה"ל.

מאוחר יותר, הפיצו עיתונאים חרדים תמונה שנלקחה מפורום 'תפוז', ובה נראה אדם שאינו דתי, כשהוא משכשך את רגליו באותה אנדרטה לזכר חללי אסון המסוקים.

הסטטוסים שעשו לנו את השבוע

Ovadia Ezra: "לחרדים אסור להתקרב לוול סטריט, כי כמעט תמיד המסחר ננעל במגמה מעורבת".

יחיאל רדוצקי: "אני אוהב את הגמרא שלי כמו סטייק, ללא תוספות".

אברהם גרינצייג: "הפתרון לבעיית הגיוס: לחטוף כל שנה 8 חרד"קים שיסתובבו במאה שערים, להחליף אותם בשחרור 8,000 בחורי ישיבות מגיוס לפי נוסחת שליט".

ישיבישערים מצייצים: "חדרה - קריית ספר", אם גם אתה תמה על צירוף 2 הערים לרצף אחד, אל תעשה לייק לישיבישערים מצייצים".

מלי עידו: "האינטרנט - הרס ואסון חורבן ויגון. משמים מרמזים לנו: נפתלי ב.NET; שיוויון ב.NETל; בנימין NETניהו; פיגוע בצומת APPLE (תפוח)".

יוסי חיים: "ברור שיאיר לפיד לא יטיל מס על החופים, הוא יודע לסחוט".

יחיאל רדוצקי: "מתחביביי: לכתוב מכתבי תודה לאסירים המשוחררים על עזרתם בסיכול הטירור, לחתום בשם השב"כ ולשלוח לשכנים שלהם".

משה שב: "הצעת חוק: אם דחיתי מטלה שלוש פעמים היא תעלם".

ועוד אחד של משה שב: "אם כליאת רוצחים עם דם על הידים היא מכשול לשלום, למה עוצרים אותם מלכתחילה?"

הממים שעשו לנו את השבוע:

(יוצר: טל פריד)
(יוצר: ישראל כהן)
(יוצר: יוסי חיים)
מתוך 'שטיסל' (דרך אריאל שפירו)
מי אמר שהחרדים לא מתגייסים? (יחיאל רדוצקי)
(יוצר: חגי דנינו. דרך 'דוסים מצייצים')
(יוצר: עידן אביעד, דרך 'דוסים מצייצים')
(יוצר: אלעד הלוי, דרך 'דוסים מצייצים')

ב'הארץ' מפרגנים לכלי תקשורת אחר

רגע לפני נעילת המדור, הועלה לעמוד הפייסבוק של אתר עיתון 'הארץ' פוסט, המבהיר כי עקב עבודות באתר לא ניתן לבצע בו גלישה. ב'הארץ' הפתיעו וצירפו לינק לאתר ynet.

"מיטב כתבינו ועורכינו עמלים על עדכון אתר הארץ עם חדשות ופיצ'רים מעניינים, לכשתתוקן התקלה ונחזור לאוויר. בינתיים, מפרגנים למתחרים" נכתב בעמוד הפייסבוק של 'הארץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר