המציאות ע"פ גוגל: כפר עציון - בירדן

לאחר שבעבר התלוננו תושבים בגוש עציון על כך שקיבלו הצעה מענקית החיפוש לעבור לאתר גוגל פלסטין, כעת גילו גולשים כי גוגל מגדירה את כפר עציון כשטח הממוקם בירדן (אינטרנט)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
גוגל, לוקחת צד בסכסוך? (צילום: shutterstock)

האם הישוב כפר עציון מוגדר בגוגל כשטח ירדני? גולשים שפנו לאתר ערוץ 7, התלוננו על כך שבמידע המקוצר על איש הימין הדתי חנן פורת ז"ל המופיע בעת חיפוש שמו בגוגל, קיבוץ כפר עציון מוזכר כממוקם בשטח ירדן.

במידע על פורת שעלה למחפשים, נכתבו פרטיו הבסיסיים: "תאריך לידה: 12 בדצמבר 1943, כפר פינס. תאריך פטירה: 4 באוקטובר 2011, כפר עציון, ירדן" לצד הטקסט, הופיעה תמונתו של פורת, לצד דמויות נוספות מהווי הימין הדתי.

התוצאה במנוע החיפוש המשייכת את כפר עציון לירדן, מצטרפת לתלונות שנשמעו לפני מספר חודשים מפי תושבים בגוש עציון שלדבריהם קיבלו המלצה מגוגל לגלוש בדומיין של גוגל המיוחד עבור פלסטינים.

כפר עציון, ירדן (צילום מסך)

אתר גוגל פלסטין, הצליח כזכור לגרום סערה בפני עצמו, והשקתו גררה תגובות מחברי כנסת המזוהים עם הימין, שטענו בלהט כי מדובר בהכרה של גוגל במדינה הפלסטינית טרם הסכם בין ישראל והרשות.

נחי אייל, מזכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שלח באותם ימים פנייה לגוגל, ודרש שלא להציע לגולשים ישראלים לעבור לכתובת הדומיין הפלסטינית: "מצער שחברת גוגל שהינה חברה עסקית ולא גוף פוליטי קובעת כי תושבי יו"ש משתייכים לרשות הפלסטינית ומטרידה גולשים בעברית בהצעות לעבור לגלישה בדפדפן הפלשתינאי".

כאמור, כעת גילו גולשים כי כפר עציון זוכה לשיוך ירדני במנוע החיפוש, מה שעלול להצית שוב את חמת זעמם של ח"כי הימין.

את תגובת גוגל לא ניתן היה להשיג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר