היזהרו: עמוד זדוני מתחזה ל"A Look Back" בפייסבוק

גרסה מזויפת לעמוד הווידאו "A Look Back", שנוצר כחלק מחגיגות העשור להקמת פייסבוק, מופצת בימים אלה בפייסבוק, וזאת במטרה להפיץ תוכנות זדוניות (חדשות טכנולוגיה, רשת)

מישאל לוי | כיכר השבת |
פייסבוק (צילום: shutterstock)

חברת ESET מזהירה מפני הונאה חדשה בפייסבוק המנצלת את הבאזז סביב סרטוני ה Look Back. עמוד ה-Look Back המזויף נראה כמעט זהה לעמוד האמיתי, בו המשתמשים יוצרים, ולרוב גם משתפים, סרטון וידאו בן דקה אחת המציג נקודות עיקריות שלוקטו מחשבון הפייסבוק שלהם. אך בניגוד לעמוד האמיתי, הגרסה המזויפת של ה Look Back מבקשת מהגולשים להוריד ולהתקין תוכנה נוספת למחשב שלהם.

האנשים שעומדים מאחורי ההונאה השתמשו באותו העיצוב ובאותם הגופנים בהם משתמשת פייסבוק עצמה בדף האפליקציה, אך עם הבדל משמעותי אחד - אם תיכנסו לעמוד האפליקציה האמיתי, אתם מיד תוכלו לראות את סרטון ה-Look Back שלכם, כשלאחר מכן תהיה לכם האפשרות לערוך את התמונות המופיעות בסרטון. בגרסה המזויפת אתם תתבקשו להתקין תוכנה נוספת על מנת ליצור את הסרטון שלכם.

בחברת ESET טוענים שקיימות מספר הונאות בפייסבוק שמנצלות את הבאזז סביב ה Look Back. אך ניתן בקלות לזהות, לפי כתובת האתר בראש העמוד, שנותבתם לאתר אחר מחוץ לפייסבוק – דבר שלא קורה כשאתם משתמשים באפליקציה האמיתית. בנוסף, אומרים ב ESET, שגם אם לחצתם בטעות על כזה לינק, אתם עדיין יכולים להימנע מהידבקות בווירוסים - ברוב ההונאות הקשורות בנושא הזה אתם תתבקשו להתקין תוכנה שכביכול תכין עבורכם את הסרטון, אך למעשה מדובר בתוכנה זדונית, וכמובן, מומלץ לא להתקין אותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר