"כיכר השבת" - אתר החדשות המחופש ביותר בגוגל

אתר החדשות החרדי המוביל בעולם מדורג בימים האחרונים כאתר החדשות המחופש ביותר בישראל, ובמקום השביעי במצעד החיפושים החמים בקרב גולשים מישראל. כך לפי נתונים של שירות גוגל טרנדס • אז איך נקבע הדירוג של מנוע החיפוש הגדול בעולם? (דיגיטל, אינטרנט)

שוקי מן | כיכר השבת |
(שאטרסטוק, עיבוד: כיכר השבת)

אתר החדשות החרדי המוביל בעולם "כיכר השבת" מדורג בימים האחרונים כאתר החדשות המחופש ביותר בישראל וזכה למקום של כבוד בעשירייה הפותחת את מצעד החיפושים החמים של גוגל בקרב גולשים ישראלים. הנתונים מסופקים על ידי שירות "גוגל טרנדס".

מה זה גוגל טרנדס

גוגל טרנדס הוא כלי שמדרג מגמות (טרנדים) בעולם לפי אזורים ושפות. על פי הדירוג ניתן לראות כמה פעמים חיפשו משתמשים מונחים מסוימים הקשורים כולם לאותו ה"טרנד" במשך תקופות שונות. השירות הינו חינמי ובעל תצוגה גרפית של מספר החיפושים שבוצעו עבור מונח חיפוש מסוים.

תצוגת גוגל טרנדס מאפשרת לדעת נתונים מפורטים כגון זמני חיפוש, אזורי חיפוש ובאיזה שפות חיפשו את המונח. בעזרת הכלי ניתן לבדוק את הפופולאריות של מונח חיפוש ולהשוות בין מונחים שונים כפי שיודגם בהמשך.

הערך המוסף של שירות "גוגל טרנדס" הוא בכך שהוא מזהה אירועים שונים שמתרחשים במקומות שונים בעולם - בין אם באופן חד פעמי ובין אם באופן מחזורי על פי הדירוג של אותו טרנד.

לדוגמה, מונח החיפוש "אהוד אולמרט" הופיע בזמן שזה התמודד בבחירות לראשות הממשלה באופן נרחב ובדירוג גבוה וגם כעת - כאשר מתנהל כנגדו משפט. המונח "אהוד אולמרט" מופיע בימי הדיון באופן גבוה מאד בחיפוש.

כמו כן גם במונחי חיפוש הקשורים לדברים שחוזרים פעם בשנה כמו חגים וימי זיכרון, "גוגל טרנדס" מזהה את ריבוי החיפושים ואת פופולאריות הנושא ומקפיץ את המונח אוטומטית כאשר מתקרבים המועדים הנ"ל.

גוגל יודע מי יהיה ראש הממשלה הבא?

ניתן גם להשוות בין טרנדים ולחזות באופן מסויים דרכם תהליכים. לדוגמה בבחירות האחרונות הפופולאריות של בנימין נתניהו הייתה הגבוהה ביותר מבין כל המועמדים האפשריים לראשות הממשלה - והוא אכן זכה בבחירות ומכהן כראש ממשלה.

בעזרת "טרנדס", גוגל מעניקה לגולשים מידע בכמה פרמטרים. הפרמטר הראשון הינו "החיפושים הבולטים כעת" - מדובר ברשימה אשר מתעדכנת אחת לכמה שעות ובה נמצאים כל הטרנדים הכי "חמים כעת".

במקום השביעי היום (שני), ניתן למצוא את האתר "כיכר השבת" עם מספר חיפושים גבוה, במקום השישי ניתן למצוא את קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב אשר נחלה הפסד משמעותי בתולדות הליגה בישראל, אירוע סנסציוני בעולם הספורט הישראלי שהביא לגל חיפושים של שם הקבוצה ברשת.

(צילום מסך)

כמו כן ניתן באמצעות טרנדס לראות את הטרנדים המובילים בכל שנת 2013 לפי תחומים כגון: מובייל, מוסיקה, האנשים שנפרדנו בשנה הקודמת ועוד.

דבר נוסף שניתן לעשות באתר גוגל טרנדס הוא "מחקר מעמיק". בעמודת המחקרים נמצאות אפשרויות חיפוש שונות של מונחים ומידע לגביהם. לדוגמה, ניתן להצליב בין שני מונחים: "סנאובורד" כמונח ראשון ו-"גלישה" כמונח שני ולראות בגרף משולב את כמות החיפושים של מונחים אלה במרוצת השנים, כאשר ניתן לשים לב בבירור לעונות השנה ולשינוי כמות החיפוש לפיהן.

לסיכום, מדובר בכלי סטטיסטי נוסף של גוגל המיועד גם לאדם הסביר שאינו אנליסט - כך גם ניתן לקבל מידע מהעבר אך גם ניתן להסיק מסקנות על העתיד.

הכותב הוא מנכ״ל חברת בועות, המספקת שירותי שיווק ופרסום בגוגל לחברות בארץ ובחו"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר