הקיבוץ החילוני דן: האם לשים מזוזה בפתח גן הילדים?

בקיבוץ גבעת חיים איחוד התעוררה סערה בעקבות בקשת הורים להתקין מזוזות בפתח גן הילדים בקיבוץ. אלא שישנם כאלו שמתנגדים בתוקף למהלך: "בסוף יבקשו גם ברכת המזון" (יהדות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: שלומי כהן)

חברי קיבוץ גבעת חיים איחוד דנים בחודשים האחרונים "בכובד ראש": האם להתקין מזוזות בפתח אחד מגני הילדים במקום.

הדיון התפתח בעקבות בקשה של חבר המתגורר בקיבוץ שביקש להתקין במקום מזוזות. אלא שבקיבוץ, הידוע כחילוני מוצהר, לא מתלהבים לאשר את הבקשה ובין חברי הקיבוץ התפתח דיון מעמיק בנושא.

עיקרו של השיח הציבורי מתקיים בעלון המקומי, ורכזת הגיל הרך עדכנה השבוע כי הוא עתיד להימשך בפורום קהילתי רחב יותר, בעל-פה ובכתב, ועד אז לא יותקנו מזוזות, לא פחות.

לדבריה, "מי שפנה בזמנו כבר לא מתעקש על כך, הוא עצמו הופתע מהעניין והעימותים שזה עורר בקהילה. מדובר כעת בשיח גדול יותר שמתמקד ביחסי חברים חדשים וישנים, קליטה, שינוי באורחות הקיבוץ, ועוד".

בעבר התעורר דיון דומה בנוגע להתקנת מזוזות בבית הספר היסודי "משגב", אליו מגיעים ילדים מיישובים בעלי אופי מסורתי.

בבית הספר לא נענו לבקשה וההורים פנו למשרד החינוך בבקשה שיחייב את הנהל בית הספר להתקין מזוזות. משרד החינוך דרש אמנם מהנהלת בית הספר להתקין מזוזות, אך גם הוא נענה בשלילה, בטענה כי מדובר בבית ספר חילוני.

לגביי המקרה הנוכחי, חבר הקיבוץ מוטי זעירא - סופר וחוקר מחשבת ישראל, המכהן כמנהל המדרשה באורנים, הציג עמדה המצדדת בהתקנת מזוזות וטען כי יש חובה להתקין אותן במקומות ציבוריים כסמל יהודי השייך גם לחילונים, ושאינו שולל את האחר.

מנגד, רכזת החינוך הציגה עמדה לפיה יש בהתקנת המזוזות משום השלמה עם מהלך שנוגד את הקו החילוני לפיו מתנהל הגן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר