גרפולוגיה: גזע כרות וגרזן בציור - סימן מצוקה חמור

הגרפולוגית תמר פינקלשטיין עונה לשאלות שלכם, והפעם: האם גזע עץ כרות וגרזן נעוץ עליו שציירה נערה מעיד על מצוקה רגעית או משקעים וחסכים רגשיים עמוקים? (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שלום תמר,

בתי בת ה-13 צירה ציירה גזע עץ כרות לגמרי, בגובה קרוב מאוד לקרקע, ועליו נעוץ גרזן.

רציתי לשאול, האם זה מראה שהיא סובלת ממשהו?

תשובה:

ציור של עץ משקף את נפשו של האדם ויש בכוחו לחשוף תכנים רבים מבלי שהוא יהיה מודע לכך.

לטובת הקוראים אשיב לך ברמה העקרונית. ילד או מבוגר שמצייר גזע כרות - זהו סימן מצוקה חמור, ומלמד על משבר קשה או אירוע טראומטי שהוא עבר. לדוגמה, פטירה של אדם קרוב, גירושין, מקרה של אדם שחש שנלקח ממנו "עצם מעצמו", כמו אם שהוצאו ממנה ילדיה, אדם שנגזל ממנו כל רכושו או אפילו תחושת דחייה קשה שחווה המצייר בחייו שהותירה בו גם חסכים רגשיים.

פעם, כשהוזמנתי כגרפולוגית למסיבה משפחתית לאבחן באופן חוויתי את כתבי היד של המשתתפים בקבוצה, ישבה בקהל אמנית מפורסמת ופופולרית מאד, המקרינה זוהר של הצלחה מסחררת. בקשתי ממנה, כמו מכולם, לצייר עץ. באופן בלתי צפוי, היא ציירה לי גזע כרות.

כששוחחתי עמה מאוחר יותר בפרטיות, והצבעתי לה על המצוקה שלה, היא הופתעה מהחשיפה ולא הצליחה להשתלט על דמעותיה. היא נפתחה בפני, וספרה כי היא סבלה מדחייה קשה בתקופת הילדות. הייתה לה הפרעת קשב וריכוז והיא התקשתה מאד בלימודיה. באותן שנים, הייתה קיימת פחות מודעות לנושא, והיא נפלטה ממסגרות. במקביל לכך, אביה היה נוהג להשפיל אותה בין השאר, באמירות כגון: "את אפס, לעולם לא יצא ממך כלום!" וכדומה.

כשספרה את סיפורה, ניתן היה לחוש את זעקת השבר של הילדה הקטנה שבתוכה, בבחינת "אילן (שעושה פרות) בשעה שכורתים אותו קולו הולך מסוף העולם ועד סופו".

ברוך השם, למרות שגדלה באווירה שכזו, הצליחה לשקם את עצמה, ואדרבה, אף הצליחה להוכיח כי לא רק שהיא איננה "אפס", חלילה, אלא מוכשרת ובעלת יכולות ברמה כזו שהגיעה להישגים ולמעמד גבוה בחברה!

במקרה שלה, למרות שהיא דמות כל כך מצליחה ומבוקשת, עם קהל מעריצים עולמי, עדיין לא הצליחה להתנתק מהמשקע הכאוב מעברה.

ילדה בת ה-13 שמציירת ציור כזה, חשוב מאד שלא להזניח. גם אם מתברר שמדובר באיזושהי טראומה שקרתה לפני זמן רב, הרי עצם זה שהיא מבטאת זאת באמצעות ציור, מעיד על כך שהיא עדיין סובלת, וחשוב מאד לפנות לעזרה מתאימה.

בהצלחה!

שלחו את שאלותיכם בנושאי גרפולוגיה ואבחון ציורים לכתובת המייל: tamarf.grapho@gmail.com

ניתן לשאול שאלה ספציפית על כתב ידכם בצירוף הכתב.

השאלות הנבחרות תתפרסמנה במדור.

תמר פינקלשטיין-גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל

מרצה ומוסרת קורסים וסדנאות בתחום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר