הפלסטינים: "נדרוש השבוע מהאו"ם את סיום הכיבוש והקמת מדינה"

הנהגת הרשות הפלסטינית הודיעה כי החליטה לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כבר ביום רביעי ולדרוש "הקמת מדינה שבירתה ירושלים, סיום הכיבוש והבנייה בהתנחלויות" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום: us department of state flickr)

הנהגת הרשות הפלסטינית הודיעה אמש (ראשון) בתום התכנסות ברמאללה כי החליטה לפנות כבר ביום רביעי הקרוב למועצת הביטחון של האו"ם ולהגיש הצעת החלטה להכיר במדינה פלסטינית. על פי ההודעה, הפלסטינים ידרשו את "סיום הכיבוש בתוך תקופה של לא יותר משנתיים".

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה כי הנהגת הרשות החליטה גם לדרוש מהאו"ם להקים ועדת חקירה ל"התנקשות" בשר זיאד אבו עין, שמת בשבוע שעבר לאחר עימות עם חיילי צה"ל בהפגנה. עם זאת, ההנהגה הפלסטינית החליטה להמשיך את התיאום הביטחוני עם ישראל.

סאיב עריקאת אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי "כל הצעה שתוגש למועצת הביטחון צפויה לכלול את סיום הכיבוש, הקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים, שחרור האסירים הפלסטינים, פתרון קבע לסוגיית הפליטים והכרזה על הבנייה בהתנחלויות כפעולה בלתי-חוקית".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ויידון עמו בסוגייה. קרי ייפגש ביום שלישי עם שרי החוץ של הליגה הערבית.

נתניהו התייחס אמש לגל ההכרה במדינה פלסטינית בפרלמנטים באירופה ואמר: "לכל הפרלמנטים שממהרים להכיר במדינה פלסטינית, שיקשיבו לדברים שאומרים ראשי חמאס רק בימים האחרונים בעזה. הם אומרים שהם ישתלטו על יהודה ושומרון, שהם יקימו שם חמאסטן שנייה כבסיס להשמדתה של מדינת ישראל. לא נתנו להם לעשות זאת, ולא ניתן להם לעשות זאת, ואת הדברים הללו אני אומר בפני עמיתיי בפגישות המדיניות שאקיים ברומא, גם שם, ובכל מקום".

בישראל מקווים אמנם שארצות הברית תטיל וטו על הצעת ההחלטה שיגישו הפלסטינים, אך בממשל האמריקני שוקלים להגיש הצעת החלטה שתכיר במדינה פלסטינית אך עם ניסוח מעודן יותר שתדגיש את דרישות הביטחון של ישראל ותכלול התייחסות לזהותה היהודית של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר