הדרמה באוסטרליה

משבר בני הערובה הסתיים בקרב יריות; "שניים נהרגו"

כוחות הביטחון באוסטרליה ניהלו קרב יריות עם המחבל שהחזיק בני ערובה בבית קפה בסידני והביאו לסיומו של משבר בני הערובה. ולפי הדיווחים, שניים מתוך ארבעת הנפגעים נהרגו. קודם לכן: חמישה בני ערובה נוספים הצליחו להימלט. בערב פורסם כי המחבל הוא מאן הארון מוניס, פליט איראני (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: רשת סקיי ניוז)

תם משבר בני הערובה באוסטרליה: כוחות הביטחון האוסטרלים ניהלו בשעות הערב (שני) קרב יריות עם המחבל שמחזיק בני ערובה בבית קפה בסידני והביאו לסיום משבר בני הערובה במקום. בזירה נשמעה סדרת פיצוצים ולאחר מכן כוחות הצלה פינו מהמקום מספר נפגעים, כאשר לפי רשת CNN מותם של שניים מהם נקבע במקום.

צפו בפריצה לבית הקפה:

צפו בבני הערובה נמלטים:

קרב היריות הגיע מיד לאחר שחמישה בני ערובה הצליחו להימלט מבית הקפה, זאת בנוסף לחמישה בני ערובה שהצליחו להימלט מוקדם יותר. על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, לפחות ארבעה בני אדם נפגעו בקרבות הירי עם המחבל.

כלי תקשורת באוסטרליה חשפו הערב את זהותו של החוטף: מדובר במאן הארון מוניס, פליט איראני בן 49 המזהה את עצמו כמטיף איסלאם דתי.

על פי העיתון האוסטרלי "אוסטרליאן", מקור משטרתי אמר כי החוטף שלח לפני שבע שנים מכתבי נאצה למשפחות חיילים אוסטרלים שנהרגו מעבר לים.

"אין שום סיבה שנשמור את השם שלו בסוד", אמר המקור המשטרתי לעיתון האוסטרלי. העיתון "סידני מורנינג הראלד" דיווח כי מוניס הואשם בשנה שעברה בסיוע לרצח אשתו לשעבר, נולין חייסון פאן.

חשבון הטוויטר של המחבל (צילום מסך)

מוניס מוכר באוסטרליה גם בשמות "שייח הארון" ו"מוחמד חסן מאנטגי". באחרונה הוא התגורר בצפון בקסלי, אזור שנמצא בדרום סידני. באחרונה השווה מוניס את עצמו למייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', וטען שהאישומים האחרונים נגדו הוגשו בשל "סיבות פוליטיות".

בשנים 2009-2007 שלח מוניס מכתבי נאצה למשפחות חללים. בית משפט גזר עליו 300 שעות עבודה למען הקהילה ושנתיים מאסר על תנאי בגין מכתבים "פוגעניים" ו"מעליבים" ששלח למשפחות באמצעות חברתו אמירה דרודיס.

בשעות האחרונות צצו ברשת סרטוני וידאו של בני ערובה, שצולמו לכאורה בבית הקפה הנצור, שם נראים בני הערובה המבוהלים מסבירים את דרישותיו של המחבל מהממשל האוסטרלי.

המחבל דרש דגל של דאעש, להודיע בכלי התקשורת כי מדובר במתקפה של דאעש על אוסטרליה ולשוחח עם ראש הממשלה האוסטרלי טוני אבוט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר