הגראי"ל הכריע: הרב אליעזר סורוצקין במקום הרביעי של 'דגל התורה'

שלושת ח"כי 'דגל התורה' נועדו עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן יחד עם הרב אליעזר סורוצקין וקיבלו את הכרעתו וברכתו על הצבתו סורוצקין במקום הרביעי ברשימה (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר סורוצקין (צילום ארכיון: דוד כהן - כיכר השבת)

המקום הרביעי ב'דגל התורה': בשעות הערב (שני) הגיעו שלושת חברי הכנסת של תנועת 'דגל התורה' - משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר יחד עם מנכ''ל ארגון 'לב לאחים' הרב אליעזר סורוצקין אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

חברי הכנסת ביקשו לקבל את את הכרעתו הסופית של ראש הישיבה באשר למקום הרביעי בתנועה הליטאית (המקום השמיני במפלגת יהדות התורה) הנחשב הפעם לריאלי זאת לאור נתוני הסקרים המעניקים 8 מנדטים למפלגה החרדית - אשכנזית.

מרן ראש הישיבה אישר את מינוי הרב אליעזר סורוצקין למקום הרביעי ונתן את ברכתו.

לדברי גורמים בתנועה הליטאית הרב סורוצקין הינו המועמד הטבעי לתפקיד זאת הן בשל השכלתו התורנית הרחבה לצד עיסוקיו כעסקן ואיש ציבור המסייע לכולם.

"אין ספק שהרב סורוצקין הינו האיש הנכון במקום הנכון ויגרום לקידוש שם שמיים בכל הליכותיו והופעותיו הציבוריות", הם אומרים.

כזכור בבחירות הקודמות הוצב במקום השמיני יעקב גוטרמן ראש עיריית מודיעין עילית הנמנה אף הוא על בכירי התנועה, אלא שסידרת תקריות חריגות שהתרחשו בשנה האחרונה בינו לבין ראשי דגל התורה ובעיקר בינו לבין ח"כ משה גפני שעימות קשה נוצר ביניהם לאחר הבחירות המוניציפליות האחרונות - על רקע ויכוח בסוגיית תפקיד סגן ראש העיר - גרמו לכך שמועמדותו תוסר.

בנוסף נוצר "קצר" בין גוטרמן לבין ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מה שכמובן הכריע את הכף באופן סופי על הדחתו מהמקום הרביעי.

בשבועות האחרונים עלו על שולחן הדיונים שמותיהם של מספר עסקנים כמי שעשויים למלא את התפקיד ביניהם הרב איצ'ה רייך, הרב אליעזר סורוצקין, הרב אברהם רובינשטיין ומנחם שפירא.

לאחר מספר התייעצויות שנערכו בבית מרן ראש הישיבה הוחלט כאמור הערב באופן סופי על הצבתו של הרב סורוצקין ברשימה במקומו של גוטרמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר