רה"מ נתניהו: "ניסיון לכפות תנאים על ישראל ידרדרו את המצב"

על רקע האיום הפלסטיני בהליכה למועצת הביטחון של האו"ם, רה"מ בנימין נתניהו נועד עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי והצהיר: "לא ניתן שיכפו עלינו תנאים" (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, הערב (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ. וידאו: איתי בית און, סאונד: ניר שרף, לע"מ)

על רקע האיום הפלסטיני בהליכה למועצת הביטחון של האו"ם למהלך חד-צדדי להכרה במדינה פלסטינית, ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (שני) עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי והצהיר כי ישראל תתנגד לכפיית תנאים.

בסיום הפגישה אמר נתניהו: "בצהריים נפגשתי עם ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי. זאת הייתה הפגישה הראשונה שלנו מאז שהוא נבחר לראש ממשלה והיא הייתה טובה מאד. לישראל ולאיטליה יש הרבה תחומים משותפים והרבה אינטרסים משותפים, והחלטנו להרחיב את שיתוף הפעולה בהרבה מאד תחומים ובכל הרמות".

נתניהו הוסיף: "אני בא לכאן משיחה רצינית ומעמיקה עם מזכיר המדינה ג'ון קרי. אנחנו דנו במגוון נושאים, ובהם איראן, סוריה, המלחמה בדאע"ש ועוד.

"כמובן שדנו גם באריכות בנושא הפלסטיני. אני מאד מעריך את המאמצים של מזכיר המדינה למנוע הידרדרות באזור. אמרתי בפגישה שהנסיונות של הפלסטינים ושל כמה מדינות באירופה לכפות תנאים על ישראל רק ידרדרו את המצב באזור ויסכנו את ישראל ולכן נתנגד לזה בתוקף".

נתניהו התייחס גם לאירוע הטרור שהתרחש בסידני אוסטרליה, שם התבצר מחבל במשך 16 שעות עם 15 בני ערובה. "אני מבקש לשלוח תנחומים לראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט ולעם האוסטרלי על הפגיעה בחפים מפשע. הטרור האסלאמי הבינלאומי אינו יודע גבולות ולכן המאבק בו צריך להיות חובק עולם".

כזכור, כוחות הביטחון האוסטרלים הסתערו על בית הקפה בו התבצר המחבל וחילצו את בני הערובה. שני בני אדם נהרגו באירוע, בנוסף למחבל, וארבעה בני אדם נפגעו באורח קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר