פעיל להב"ה טוען ששב"כ הציע לו עסקה: "תפליל את גופשטיין ונקל בעונשך"

האם שב"כ ניסה להפליל את יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין? חשוד בהצתת בי"ס הדו לשוני טוען כי הוצעה לו עסקה במסגרתה יזכה להקלה בעונש. בשב"כ מכחישים: "לא היה ולא נברא" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יו"ר להב", בנצי גופשטיין (צילום: אלכס קולמויסקי - ynet)

עוד לפני המעצר אתמול (רביעי) של יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ופעילים נוספים, התמודדו בארגון עם מעצרים נוספים. במהלך חקירתם של שלושת הפעילים החשודים בהצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים, איש שב"כ הציע לאחד מהם עסקה שתפליל את יו"ר הארגון.

איש שב"כ הציע לאחד הנאשמים לחתום על מכתב מפליל כנגד יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין תמורת הקלה בעונש וסכומי כסף נכבדים כך טוען אחד העצורים בפרשת החבלה בבית הספר הדו לשוני.

לטענת הצעיר, לקראת סיום חקירותיו בשב"כ הגיע איש השירות והציע לו את ההצעה הבאה "תחתום על מכתב המפליל את יו"ר להב"ה ובתמורה לכך תקבל הקלה בעונש והרבה כסף".

הצעיר שהיה המום מההצעה דחה אותה והסביר לאנשי השב"כ כי גופשטיין פועל רק לפי החוק, וארגון להב"ה כלל לא שלח אותו לבצע מעשה לא חוקי כל שהוא".

עו"ד איתמר בן גביר אומר בתגובה שהדברים חמורים ביותר, ומעידים גם הם על צורת ההתנהלות של שירות הביטחון הכללי נגד הצעירים. "בכל הימים שמנעו מאיתנו להיפגש איתם הם נחקרו חקירות שתי וערב, הפעילו עליהם לחץ נפשי, איומים שונים, מניעת שינה וכל מה שאסור לעשות במדינה דמוקרטית, השב"כ בפרשה זו חצה קווים אדומים ולצערי המכתב שהציעו לנאשם לחתום עליו אינו מפתיע אותי".

טרם מעצרו הספיק יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין להגיב על העסקה ואמר כי "לצערו פוליטיקאים לוחצים על השב"כ והפרקליטות והלחץ הזה נותן את אותותיו. מדובר בשערורייה, ואני חושב שאם בשב"כ הגיעו לרמה כזאת, זה מלמד על השנאה הכל כך גדולה לארגון שכל כולו הוא למען עם ישראל וארץ ישראל, ופועל למניעת ההתבוללות".

גופשטיין הוסיף ואמר כי "רשויות שלטון החוק יודעות היטב שהפעולות שלנו הן חוקיות והייתי מציע להם להפסיק לנסות לשכנע צעירים לחתום על מכתבים שהם מכתבים שיקריים ועלילות שווא".

בשירות ביטחון כללי הכחישו את הפרטים "לא היה ולא נברא. זהו שקר", נמסר מהארגון. לטענתם, "מעולם לא הוצעה לאיש מן הנחקרים הצעה מהסוג הזה שטוענים החשודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר