כשלושה חודשים לבחירות

פיצול המטה, גיוס חילונים; כך נערכים באגודת ישראל

חברי ועדת השמונה של אגודת ישראל התכנסו בבני ברק והציעו לוותר על מטה מרכזי יחד עם תנועת 'דגל התורה', שלדבריהם גורם לבזבוז כספים. בנוסף, הוצע לפנות גם אל הציבור המסורתי והחילוני המזדהה עם מטרות המפלגה. "נעשה הכל כדי לא ליפול חלילה עם התבטאויות מיותרות לידיים של לפיד" (חרדים)

חברי ועדת השמונה, אמש (צילום: משה גולדשטיין)

אגודת ישראל נערכת לבחירות: אמש (שני) התקיימה בלשכתו של ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ישיבה מיוחדת וראשונה של חברי פורום "ועדת ה-8" של תנועת אגודת ישראל, האחראים על גיבוש ויישום האסטרטגיה של התנועה לקראת הבחירות.

בישיבה השתתפו ח"כ יעקב ליצמן ויוסף קופרברג מטעם הסיעה המרכזית (גור) ח"כ מאיר פרוש ויוסי דייטש מטעם סיעת שלומי אמונים, ח"כ ישראל אייכלר וראובן ברייש מטעם חסידות בעלזא, וכן ח"כ מנחם אליעזר מוזס ושמואל הלפרט שייצגו את הסיעה המאוחדת (ויזניץ).

ל"כיכר השבת" נודע כי בפגישה של חברי הפורום עלו מספר נושאים ביניהם שינוי של כל מערך המטות של המפלגה לקראת הבחירות בכפוף להסכמת התנועה השותפה "דגל התורה". לדברי הנוכחים, הקמת המטה המרכזי בפעמים הקודמות "שאבה" סכום כסף גדול מקמפיין הבחירות והפכה להוצאה מיותרת.

"הפעם אנו ממליצים לוותר על הקמת המטה המרכזי ובמקום זאת להסתפק ב-2 מטות גדולים ונרחבים בירושלים ובבני ברק שיחלשו על שאר הערים וריכוזי הציבור החרדי". בנוסף עלתה על שולחן הדיונים היזמה לארגן את מטות הפעולה לפי חסידויות וקהילות ולא לפי ערים, כך שבמקום שהמטות יפוזרו בערים השונות, הרי שלכל חסידות יהיה מטה מרכזי משלה והיא זו שתהיה אחראית על השינוע והבאת המצביעים מכל רחבי הארץ אל הקלפיות.

גם בתחום האסטרטגיה ומסע ההסברה עלו רעיונות שונים, כשבין היתר הדרישה המרכזית שהושמעה הייתה כי יש צורך בשכירת גוף חיצוני שיארגן מסרים אחידים במסע הסברה. "לא לעשות טעויות, להשתמש במסרים אחידים יחד כל חברי הכנסת בראיונות לכלי התקשורת. במקום שזה יתמקד בנושא א' והשני בנושא ב', עדיף שכולם יתאמו את הדברים מראש וידברו בקול אחיד ובשפה מותאמת".

"צריך לממש את הקהל שלנו מתוך הבית" נאמר. "יש לנו בסביבות 250 אלף איש שנחשבים לבנק הקולות הטבעי שלנו ואין סיבה שלא נגיע אליו ונממש אותו בפועל. לאחר מכן, יש לעבוד גם על קהל מבחוץ, ולנסות לגייס קהל מסורתי וחילוני המזדהה עם מטרות המפלגה". בתנועה מאמינים כי "הפעם אין כמעט ממורמרים ולכן יש לעשות הכל לממש את מלוא הפוטנציאל של מאגר המצביעים הטבעי והבטוח".

בכירים בתנועה הזהירו מטעויות שעשויות לשמש את לפיד בקמפיין הבחירות שלו: "אסור בשום פנים ואופן לשחק וליפול חלילה בהתבטאויות מיותרות שעלולות להזיק ולגרום למסע הסתה של לפיד כנגד הציבור החרדי. אסור לשחק לידיהם. מספיק התבטאות אחת שאינה מתאימה של איזה שהוא עסקן או איש ציבור וכל המאמץ עלול לרדת לטמיון".

בימים הקרובים, צפויים חברי הוועדה לקיים פגישה עם הגוף המקביל בתנועת דגל התורה ולעבוד יחד בשיתוף פעולה ובניית אסטרטגיית בחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר