ביהמ"ש הקפיא את מינויו של מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך

בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון הכריע בית המשפט בירושלים להקפיא את מינויו של מנהל המחוז החרדי זאת לאחר שהתברר שאין ברשותו השכלה מתאימה (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משרד החינוך (צילום: גוגל מפות)

בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון הכריע אמש (שלישי) בית המשפט האזורי בירושלים להקפיא שוב את מינוייו של מנהל המחוז החרדי זאת לאחר שהתברר שאין ברשותו השכלה מתאימה.

על פי הדיווח בעיתון 'דה מרקר', שהעתירה בעניין הוגשה בעקבות תחקיר שפורסם בעיתון, התנועה לאיכות השלטון הגישה אתמול עתירה נוספת לבית הדין האזורי בירושלים נגד נציבות שירות המדינה ומשרד החינוך, בבקשה לבטל את המכרז לבחירת מנהל המחוז החרדי החדש במשרד.

על פי התחקיר, ניסו במכרז לשבץ אנשי ש"ס במחוז החדש אשר יפקח, בין היתר, על רשת החינוך של ש"ס.

יצוין כי המכרז הקודם בוטל בעקבות הפרסום בעניין וכעת זו פעם נוספת בה מגיש המשרד מכרז תמוה שאמנם נדרשים בו השכלה חינוכית ותואר שני אך יש אופציה לחלופה.

בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי "הותרתה של חלופה כה חריגה ותקדימית, תפתח פתח להכנסתו מהדלת האחורית של מועמד אשר אינו עומד בתנאי מכרז ותאפשר לנהל מכרז המותאם למידותיו של מועמד מסוים, בכסות של מכרז תקין".

על פי כתב התביעה המכרז "בלתי חוקי, נוגד את הדין ופוגע בעיקרון השוויון באשר הוא מאפשר מינויו של אדם אשר אינו עומד בתנאי הסף הנוהגים הקבועים לתפקיד בדרגה האמורה".

על פי הדיווח בעיתון, המחוז החרדי, שמוקם בימים אלו במשרד החינוך אמור להיות המחוז הגדול ביותר בארץ, שיהיה אחראי על כל התלמידים החרדים בישראל. הוא אמור להצטרף למחוזות הקיימים במשרד ולהיות אחראי על הכשרת מורים, פיקוח ולימודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר