עיתונאי "הארץ" גדעון לוי לא יועמד לדין

למרות מאמרו הנוקב "הרעים לטייס" בו הטיח האשמות נגד טייסי חיל האוויר הפרקליטות החליטה שלא להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ" גדעון לוי. "הפנייה הייתה נלעגת" (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אמיר כהן - ynet)

למרות מאמרו הנוקב "הרעים לטייס" בו הטיח האשמות נגד טייסי חיל האוויר והשווה את פעילותם ברצועת עזה לדמויות במשחק מחשב, הפרקליטות החליטה שלא להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ" גדעון לוי.

ההחלטה התקבלה לאחר פנייה שהגישה תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, בדרישה להעמידו לדין באשמה של הסתה. "זו הסתה וסירוב פקודה ואנחנו פנינו ליועץ המשפטי לממשלה שיעמיד אותו לדין פלילי. זה הכול", אמר אז יו"ר התנועה ל"כיכר השבת".

בין היתר האשים לוי במאמרו את טייסי חיל האוויר שהם פועלים כרובוטים וכתב בהקשר לכך: "האם הם מבינים מה הם מעוללים? הרי את מוחותיהם קשה יותר לשטוף בשנאה ופחד ולהם קשה יותר למכור שכל עזה מלאה חיות אדם. בכל זאת הם מצייתים באוטומטיות ובעיוורון מקפיאי דם הם לוחצים על הכפתור הנכון... ככל הידוע איש מהם עוד לא קם. ב-2003 עשו 27 מחבריהם מעשה אמיץ הרבה יותר מכל גיחות "הקרב" שלהם, הם כתבו מכתב סרבנות, אבל לא הפעם. האם זו הדרך? אין אחד שיציל את כבודם? אין אחד שיסרב ליטול חלק בטייסת המוות הזו?".

בפרקליטות נימקו את החלטת מעוררת המחלוקת ומסרו כי "לאחר שבחנו את הדברים ולמרות שמדובר בדברים מקוממים, הננו סבורים כי אין מקום להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד העיתונאי גדעון לוי, בגין עברה של הסתה לאי ציות. זאת בעיקר נוכח מדיניותנו הזהירה והמצמצמת באכיפת איסורים, הקבועים בעבירת המשיקות לחופש הביטוי בכלל, ובעבירה של הסתה לאי ציות בפרט, בה המדיניות אף מצומצמת יותר".

גדעון לוי אמר הבוקר בתגובה ל"כיכר השבת": "עצם הפנייה של עמותה שמתיימרת ללחום בשחיתות בראשות עיתונאי בגמלאות הייתה נלעגת ומגוחכת ועכשיו היועץ המשפטי העמיד אותה במקום הראוי לה: בפח אשפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר