מפלגה של נ נח מפריעה לכחלון

על זה כחלון לא חשב. השם "כולנו" רשום כמפלגה של קבוצת נ נח. אחד מאנשי ברסלב: "אם הוא רוצה את השם של המפלגה שיעלה את עצמות ר' נחמן לארץ ישראל" (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יחסי ציבור)

כל ההתחלות קשות: יועציו של השר לשעבר משה כחלון חשבו על הכול בדרכם לריצה בבחירות הקרובות אך את הקושי הבא הם כנראה לא לקחו בחשבון. מפלגת "כולנו חברים נ נח" מסרבת לאשר לכחלון לקרוא לשם מפלגתו "כולנו" וזאת משום שהשם כבר ברשותם.

הקושי מתחיל בסעיף 8 לחוק המפלגות שקובע בין היתר כי מלפגה לא יכולה לרוץ בבחירות בשם שנלקח כבר על ידי מפלגה אחרת שרצה בבחירות הקודמות. כך נמשל באופן תיאורטי אם אדם ירצה לפתוח מפלגה בשם "הליכוד החדש" הוא יצטרך לבקש את אישור מפלגת הליכוד.

המפלגה של חסידי ברסלב התמודדה בבחירות הקודמות וזכתה בכאלפיים קולות בלבד. הרשימה הורכבה מחסידי ברסלב המוכרים לציבור בשל ריקודי השמחה שהם עורכים ברחובות ובצמתים.

במפלגה הסבירו את אי הסכמתם משם שהם "מעדיפים שלא לוותר ואפילו רק בגלל שאלו שרצו לבחור לכולנו של כחלון יבחרו בטעות לכולנו חברים. אנו מעדיפים שיבחרו כולנו חברים נ נח לכתחילה".

אך למרות זאת הסכימו במפלגה לאשר את השם בתנאי שמשה כחלון יתחייב להעביר את עצמותיו של רבי נחמן מברסלב לארץ.

במפלגה הוסיפו "אנו קודם כל מאחלים למר כחלון הצלחה מרובה ושיזכה להגשים את רצונותיו הטובים".

ממפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון, נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "הנשוא נבדק גם על ידי הגורמים המקצועיים וגם על ידי חוות דעת משפטית והתקבלו כל האישורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר