הציבור הספרדי מפוצל

מחלוקת במועצת החכמים: לתקוף את ישי או להתעלם

חילוקי דעות במועצת חכמי התורה של ש"ס באשר לנושא אלי ישי ומפלגתו החדשה: אחד מחברי המועצה ביקש לצאת למאבק אישי נגד אלי ישי, כשלדבריו, אין הבדל גדול בינו לבין חיים אמסלם. חבר המועצה ביקש שכבר בסוף השבוע הקרוב יפורסם מכתב חריף ב'יום ליום'. רבנים אחרים סברו שעדיף להתעלם (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
שניים מחברי מועצת החכמים. הגר"ש כהן והגר"ד יוסף (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ש"ס מפוצלת: יומיים לאחר הודעת ח"כ אלי ישי על עזיבתו את ש"ס, במועצת חכמי התורה של התנועה חלוקות הדעות באשר לאופי הטיפול בסוגיית ישי ומפלגתו החדשה. מנהיגו הרוחני של ישי, ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מזוז הודיע כבר אמש כי הוא אינו חושש ממתקפה של המועצה נגדו.

על רקע הדברים, יש במועצה רבנים הסבורים כי עדיף 'להתעלם' ולעסוק בגיוס קולות לש"ס ולא להיגרר לקרב מול ישי שעשוי אף להפוך לפיזי - כפי שהיה בתחילת השבוע במהלך מסיבת העיתונאים של ישי.

ל"כיכר השבת" נודע כי אחד מחברי מועצת החכמים ביקש לצאת למאבק אישי נגד ישי. לדבריו, אין הבדל גדול בין חיים אמסלם לאלי ישי, ולכן יש צורך לצאת נגדו. חבר המועצת ביקש שכבר בסוף השבוע הקרוב יפורסם בביטאון ש"ס "יום ליום" מכתב חריף כנגד ישי.

בש"ס חוששים ממצב בו נשיא מועצת החכמים הגאון רבי שלום כהן ייצא במתקפה נגד ישי באחד משיעוריו, וכלי התקשורת יפרשנו את דבריו בצורה לא נכונה, מה שיכול להביא נזק לש"ס יותר מאשר לאלי ישי.

כאמור, טרם התקבלה החלטה סופית בנושא, וזו גם הסיבה לכך שלמרות פרישת ישי מועצת החכמים טרם התכנסה ולא הוציאה הודעה נגד אלי ישי, מלבד מכתב הגר"ש בעדני בערב הפרישה.

מתנועת ש"ס נמסר כי מועצת החכמים לא תתכנס בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר